Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
AD Astra
Scifi fani olen mutta tämä oli kyllä totaalinen pettymys. En tiedä mitä yrittivät kertoa, jotain astronautin ajatusmaailmaa/traumoja mutta olipa sontaa tarinallisesti. Alku - sekalaisia kohtauksia ilman suurempaa kiinnityskohtaa loppuun - Ponneton loppu.
5/10
Doctor Sleep (2019)
Heittämällä vuoden paras leffa – varmaan paras vuosiin. Pistää kovasti kampoihin parhaan Kingin tarinan filmatisoinnin tittelistä Shawshank Redemptionille. En ole lukenut kirjaa, joten en osaa sanoa ryssittiinkö tämän filmatisointi yhtä pahasti kuin Hohdon, mutta leffan innoittamana piti varata kirjastosta Hohto uudelleen lukemista varten, ja sen lukemisen jälkeen pitää lukea tämä. Leffa ei sinänsä tarjoa kummempia yllätyksiä, mutta on vaan todella kiehtova ja hieno tarina. Joitain pikkuvikoja löytyy tietenkin ja suurimmat ongelmat liittyvät Kubrickin paskan revittelyyn. Mutta koska se raina on suurelle yleisölle kirjaa tunnetumpi, annettakoon se anteeksi.
9/10
Ei piru, ylistyksen jälkeen olin innoissani menossa tuota uutta leffaa katsomaan, mutta mainitsemasi 2 leffaa (tältä samalta ohjaajalta jota en aiemmin tiennyt) on mielestäni aivan surkeita, joten saatan jättää kyllä väliin.Kappas. Elokuva ei niin kiinnosta (tsekkaan sen sitten joskus. Toisaalta toinen McGregorin tähdittämä jatko-osa klassikkoon eli T2 Trainspotting yllätti todella positiivisesti kun vihdoin sen katsoin), mutta tuota ohjaaja Mike Flanagania on hehkutettu paljon. Oculus-leffasta kuulin joskus ylisanoja, vaikkei ole mikään hyvä IMdb-arvosana, eikä RT:ssäkään kummempi. Sen jälkeen mieheltä voisi kiinnosta ehkä Gerald's Game (eli Julma leikki, jota en ole lukenut, se kyllä ilmestyi lapsuuden/nuoruuden suurimman King-fanituksen aikana, mutten kehdannut lainata kun kannessa oli tissit..)
My name is NOBODY:
ONCE UPON A TIME... IN HOLLYWOOD
+ Elokuvan loppu.
+ Sain ratkaisun miten käyttäytyä jos tapaan Antifa livena joskus. Antifa on rikollisjärjestö.
+ Kinnostavia kohtauksia.
+ Hippies 60 ja 70 luku ja Neo Hippies tänä päivänä on erilaisia suurin ero kai että alkuperäinen hippies vaikka vasemmisto ja pro nature oli myös hyvin vahvasti kovien huumeitten mm LSD puolesta. Minä en ole pro kovat huumet mutta olisin neutraali jos Suomen hallitus sanoo että kevyt huume weed kuten Amsterdamissa tulee lailliseksi Suomessa.
+Realistinen? Kyllä. Järkevä? No en nyt sitä sanoisi kaikin puolin motiivi noh mitä nyt tuosta vetäisi... menisi spoileriksi jos kerron motiivin.
+ Suhteellisen kiinnostava vaikka ei näkynyt K18 alastoomuutta.
+ Koska leffa oli kuitenkin erilainen kun monet muut elokuvat niin päätän lopulta nostaa arvosanan 7.5 ja äänestän 8/10 IMDB.
Neutraali: 60 ja 70 luvun musiikkia.
- Ei K18 alastomuutta.
- Ajoittain hieman tylsä ja julmetun pitkä leffa mainosten kanssa leffa on kai noin 3h!
Arvosanan annan 7.5/10 hyvä leffa!
Eilen kyylätty ja toimii toki pitää kyllä jotenki kiinnostaa autot että saa kaiken irti, oma arvio 8.5/10 Balelta kyllä kympin suoritus, Damon jäi kyllä omasta vähän varjoon mutta hyvä sekin oli.Ford vs. Ferrari (Le Mans), siis se tämänvuoden elokuva. Tälle -5/5.
Bale ja Damon vetää ihan kympillä menemään, kuvaus äänet jne ihan ykköslaatua. Aika paljon käytetty oikeita autoja vissiin. On draamaa ja toimintaa. Menkää katsomaan Isolta ruudulta niin kauan kun tää pyörii leffateatterissa
Tänään tuli Netflixiin. Mietin maltanko katsomatta siihen asti että saa Atmos-kaiuttimet käyttöön, mutta taidanpas jo illalla tsekata.Kyllähän tuo The Irishmanin hype vaikutti itseenikin, kun projektista tiedotettiin niin ei edes niin kiinnostanut, lähinnä vain odotin kommentteja siitä miten nuorennusteknologia toimii (ja toki kun ohjaajalegenda kyseessä niin aina toivoo ettei tee huonoa leffaa vanhoilla päivillään). Arvostelujen jälkeen oli tietty suuremmat odotukset, mutta en mitään Goodfellas/Casino -tasoa odottanut sentään. Siksi tykkäsin ja paljonkin, mutta ymmärrän jos joku vähän pettynyt. Ehdottomasti katsomisen arvoinen elokuva toki, kävin teatterissa katsomassa, kiva sitten myös kelailla läpi kun tulee ihan just Netflixiin.
Itellä tulee väistämättä mieleen, että kaikki 10/10 ja "Scorsesen paras leffa koskaan"-hehkutukset tulee pelkästään näyttelijöiden perusteella ja siitä toiveesta että tää on unelmaleffa (vähän kuin The Expandablesin hype aikoinaan), ei siksi että leffa olisi itsessään niin merkittävä. Jos kaikki julkkikset korvattaisiin tuntemattomilla näyttelijöillä jotka vetäisi roolit ja näyttelyn aivan yhtä hyvin, en usko että tätä hehkutusta olisi. Ihan hyvä silti juu, vaikka ei mitään uutta tai mitään parempaa kuitenkaan.Ihan kohtuullinen elokuva tuo The Irishman oli. Ei ole kuitenkaan vanhojen mafiaelokuvien tasoinen. Vaikka oli pitkä elokuva, niin yllättävän hyvin jaksoi katsoa. De Niro, Pacino ja Joe Pesci oli myös hienoa nähdä samassa leffassa.
3/5
Musta vaikuttaa siltä, että ne "10/10, Scorsesen paras elokuva moneen vuosikymmeneen"-arvioijat arvostelevat elokuvan vaan näyttelijöiden ja ohjaajan perusteella, fantasiana siitä kuinka täydellinen poppoo on kasassa itse elokuvan sijaan (pl. Walken, miksei mukana?). Ei tämä sisällöltään millään ole objektiivisesti kehujensa arvoinen leffana. Arvosana tippuisi varmasti roimasti, jos kaikkien tilalla olisi tuntemattomia näyttelijöitä jotka hoitaisivat roolinsa aivan samalla tavalla, ja tuntematon ohjaaja. Itekin annoin vähän tästä myönnytystä, 7/10 annoin Imdb ja varmaan 6/10 ilman nostalgiaviboja Pescistä ja DeNirosta. 5/10 jos en olisi katsonut tunnelmallisessa retrohenkisessä elokuvateatterissa jossa kotitöllöä huonompi kuvanlaatu, niin cgi ei edes pistänyt silmään vaan näytti sopivan rösöiseltä vanhan ajan tuotokselta .The Irishman oli paha pettymys.
Olin mielessäni kuvitellut elokuvan olevan aivan toisenlainen. Vaan miksen olisi, kun kyseessä oli kuitenkin yksi tämän vuosikymmennen odotetuimpia elokuvia. Martin Scorsese, De Niro, Pacino ja Pesci! Hienompaa kokoonpanoa ei ole. Viimeistään tieto 3½ tunnin kestosta loi odotukset mahtipontisesta, eepppisestä rikosspektaakkelista, joka tulee syrjäyttämään Kummisetä-trilogian mafiaelokuvien kärjestä.
Ei, The Irishman ei ole spektaakkeli eikä liioin eeppinen (vaikka Wikipedian sivulla lukeekin 'epic crime film'). Sen sijaan se on rönsyilevä ja unelias kollaasi ammattiliittojen suhmuroinnista.
Elokuvan suurin synti on mielestäni punaisen langan hukkaaminen uudestaan ja uudestaan. Alku noudattaa suurin piirtein normaalia draaman kaarta: johdatus tarinaan ja henkilöihin. Mutta siinä vaiheessa kun katsoja olettaa tarinan syvenevän ja saavuttavan huippupisteen, seuraamme vain De Niron änkytystä pyjamassa ja "kerro hänelle näin - hän vastasi näin - kerro hänelle takaisin näin"-vatulointia. Juonellinen ratkaisu ja loppu jäävät todella vaisuiksi.
Punaisen langan poissaolosta kertoo myös Peggyn sisällyttäminen tarinaan. En ole varmaan ainoa, joka oletti, että hahmolla on vielä tärkeäkin rooli tarinassa. Miksi muuten hänellä olisi monta kohtausta lapsena? Mutta yllättäen hänen tarinaa ei avata lopulta lainkaan, jonka vuoksi koko hahmo jää täysin etäiseksi. En ymmärrä, mitä tällä on haettu kuin että saadaan loppuun kliseinen "olisinpa ollut parempi isä"-kohtaus?
Rönsyilevään "juoneen" (yritäpä tiivistää yhteen lauseeseen) ei auta se, että asioita kuvataan yhtä aikaa eri vuosissa. Automatka häihin ei tuo mitään lisäarvoa elokuvaan, ja siihen käytetään turhaan minuutteja. Koko elokuvan olisi helposti voinut tiivistää 1½ tuntiin ilman, että se olisi vienyt jotain oleellista.
Viimeiset puoli tuntia seurataan raihnaista vanhuselämää. Melkein voisi kuvitella Scorsesen viestittävän, että tätä on hänen omakin elämä nykyään. Seuraava ohjaustyö kertoo dementiasta ja reumatismista?
Muita häiritseviä tekijöitä oli CGI, jonka takia ilmeisesti De Niron silmät kiiluivat luonnottomasti elokuvan varhaiskohtauksissa. Scorsese on kuulu siitä, että hän ei käytä musiikkia joko lainkaan tai pitäytyy valmiiksi tehdyissä kappaleissa. Itse kaipaan kuitenkin vanhan ajan elokuvamusiikkia. Mitä olisikaan "Once Upon a Time in America" ilman Ennio Morriconen teemoja?
Suosittelen silti katsomaan filmin jo näyttelijöiden takia, etenkin jos on kiinnostunut politikoinnista. Mutta mieluusti vailla suuria odotuksia. Muuten käy kuten itselleni.
**½
Ihan kohtuullinen elokuva tuo The Irishman oli. Ei ole kuitenkaan vanhojen mafiaelokuvien tasoinen. Vaikka oli pitkä elokuva, niin yllättävän hyvin jaksoi katsoa. De Niro, Pacino ja Joe Pesci oli myös hienoa nähdä samassa leffassa.
3/5
Innostuin täpöillä vikasta, mutta toi onkin joku dokumentti. No onhan hyvätkin dokumentit katsomisen arvosia, mutta tykkään vaan leffoista paljon enemmän.Rambo - Last blood
Naurettavan tylsää soopaa puolet leffasta. Lopun väkivalta oli ok mut peli oli jo menetetty ennen sitä. Mielestäni paskin Rambo leffa. 4/10
Once in hollywood jne.
Tarantino leffa. Kovana Tarantinon ystävänä tää oli varmaan huonoin leffa siltä evö. En ymmärrä yhtään niitä jotka runkkaavat tän leffan tahtiin. Leffassa ei tapahdu yhtään mitään loppua lukuunottamatta. 3/10
e: They shall not grow old
Pöyristyttävän hyvää kuvaa I maailmansodasta. Armottomia kuvia sodan julmuudesta. Sodan voittajienkaan jutut ei vituttanut yhtään, vaikka kaikki oli kuvattu Britardsien näkökulmasta. Vuoden ehdottamasti kovin leffa tapaus. 10/10
Ford vs. Ferrari (Le Mans), siis se tämänvuoden elokuva. Tälle -5/5.
Bale ja Damon vetää ihan kympillä menemään, kuvaus äänet jne ihan ykköslaatua. Aika paljon käytetty oikeita autoja vissiin. On draamaa ja toimintaa. Menkää katsomaan Isolta ruudulta niin kauan kun tää pyörii leffateatterissa
Tuli nyt tämäkin itsekin ja 8.5/10 antaisin itse. Tää on vissiin hiljalleen poistumassa leffateattereista, sillä nyttenkin ainoat näytökset näyttäisi alkavan iltayhdeksältä tai myöhemmin. Elokuva itse oli täyttä silmä- ja äänikarkkia alusta loppuun. Mahtava leffa tämä ja ihmettelen ellei jotain cinematography Oscaria tipahda.
Jännä yksityiskohta että pikkunorsua ei voi enää juottaa humalaan, mutta toistuva höyhenen snorttaus lentoon pääsemiseksi on ilmiselvä huumeviittaus. Loppussa jopa opetettiin, että ei sitä höyhentä tarvii ottaa, voi lentää ilmankin. Miten tuo meni läpi jos alkoholi piti leikata pois? Alkuperäisessä se taisi vain pitää höyhenestä kiinni.
Animaatiossa sirkusväki juhli ja viinapullosta valui vahingossa Dumbon juoma-astiaan. Siitä seurasi sitten kuplaelefanttien tanssi, joka tässä uudessa tapahtui kun Dumbo oli yksinkertaisesti ihmeissään ison sirkuksen saippuakuplaesityksestä ja ilmeisesti kuvitteli näkevänsä siinä norsuja.en edes muistanut koko juottamista,
Jännä yksityiskohta että pikkunorsua ei voi enää juottaa humalaan, mutta toistuva höyhenen snorttaus lentoon pääsemiseksi on ilmiselvä huumeviittaus. Loppussa jopa opetettiin, että ei sitä höyhentä tarvii ottaa, voi lentää ilmankin. Miten tuo meni läpi jos alkoholi piti leikata pois? Alkuperäisessä se taisi vain pitää höyhenestä kiinni.
Uudessa versiossa se imaisee sen aina kärsän sisään, kun vanhassa se nimenomaan vain piti siitä kiinni. Ensimmäisen kerran se oli vahinko, mikä sai Dumbon aivastamaan ja siten nousemaan ilmaan. Mutta sitten sitä imaisua toistettiin jokaisella lentokerralla eikä kyse näyttänyt olevan enää siitä, että Dumbo aivastuksen voimasta pyrähtäisi ilmaan. Palavasta lavasteesta tippuessaankin Dumbo piti höyhenestä jo kiinni, mutta lähti lentoon vasta kun imaisi höyhenen kärsäänsä.Täytyy kyllä myöntää, että tuon selittämisesi jälkeenkään en mitenkään ymmärrä, että miten höyhen viittaa huumeisiin? Kuulostaa joltain väkisin väännetyltä teinianalogialta, sorry vaan. Höyhen=kevut=lintu=lentää=support esine jota tarvii jne, vaikka nenässä kiinni (koska ainoa mitä dumbo voi käyttää kätevästi ja elefantin symboli) niin en huumeisiin osaa yhdistää.
Ite leffa tosiaan liikaa keskittyi ihmisiin, unohdettava tapaus. Plussaa Bioshock-maisesta Steampunk-visuaalisuudesta.