Mistä uusi hankkia uusi konepaketti herran vuonna 2025?

Edellisen koneen kasaamisesta alkaa olla aikaa kohta 10 vuotta. Ajatuksissa olisi siis hankkia uusi kone ja koska käytännössä kaikki rauta on jo niin vanhaa, niin vanhasta setistä ei ole ajatuksena hyödyntää kuin näyttö, ohjainlaitteet ja pari SSD-levyä arkistointitarkoituksiin. Pistän sitten ajan kanssa vanhan koneen palasiksi ja myyn palikat eteenpäin.

Eli mikä on fiksu paikka ostaa nykyisin valmiiksi kasattu ja käyttövalmis setti, ja vieläpä sellainen, että se olisi jatkossa päivitettävissä? Ajatuksena on, että pelihommia voisi harrastaa toistaiseksi ainakin 1440p resolla. Tiedän, että konponentit itse ostamalla ja kasaamalla säästää, mutta koska aikaa askarteluun on hyvin rajallisesti ja töitä tulee painettua päivittäin, niin ei tarvitse penniäkään viimeisen päälle venyttää.

Budjetiksi sanotaan nyt vaikka tässä vaiheessa, että jos 2000 € hintaan irtoaisi kone.

Datatronicista on itsellä ainoastaan hyviä kokemuksia ja sieltä saat ilmaisen kasauksen, tarkemmin löytyy tuolta Datatronic ketju foorumilla. Eli joko itse palikat valikoimalla ja tuo kasauspalvelu päälle, tai sitten heidän valmis paketti omaan budjettiin sopivasti :)

Täytyypä katsella Datatronicin valintaa. No ottipa koneen sitten niin, että osat on valittu itse tai jonkun valmiin paketin, niin mikä mahtaa olla tällä hetkellä hinta-/futureproofsuhteeltaan hyvä prossu- + emolevyratkaisu? Siis tarkoitan, että kestäisi vielä jonkun vuodenkin päästä heittää kaveriksi uutta GPU:ta tai vaihtoehdoisesti kantaan saisi vielä nopeampaa prossua.

Täytyypä katsella Datatronicin valintaa. No ottipa koneen sitten niin, että osat on valittu itse tai jonkun valmiin paketin, niin mikä mahtaa olla tällä hetkellä hinta-/futureproofsuhteeltaan hyvä prossu- + emolevyratkaisu? Siis tarkoitan, että kestäisi vielä jonkun vuodenkin päästä heittää kaveriksi uutta GPU:ta tai vaihtoehdoisesti kantaan saisi vielä nopeampaa prossua.
No Intel on omassa leipälajissaan pihalla kuin lumiukko niin AMD AM5 on ainut järkevä ratkaisu.

Jos haluat parasta pelitehoa nyt niin 9800x3d karvan alta 600€ ja sille kaveriksi melkein mikä tahansa emolevy alkaen ~150€

Jos haluat parasta pelitehoa per euro niin 7500f/7600 ~200€+-20€ + samat sanat emosta.

Tuolle AM5 julkaistaan vielä ainakin yksi prossusukupolvi, luultavasti enemmänkin eli prossua on myös mahdollisuus päivittää tyyliin 4 vuoden päästä Amd:n silloisella lippulaivallakin.

Ellei Intel sitten keksi jotain millä pystyisi horjuttamaan Amd:n asemaa tuolloin sitten, mutta Intelin tyyli että socketti vaihtuu joka toinen prossujulkaisu niin sille panostaminen ostamalla Intel nyt niin on lähtökohtaisesti toivoton arpa ;)

Tosta kone:

Siihen sitten gpu

Koneesta saa hintaa pois seuraavilla osilla

Statistiikka

Viestiketjuista
267 273
Jäsenet
76 007
Uusin jäsen
jarskaa

Hinta.fi

Back