Minkä puhelimen ostan?

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 536
Nyt kyllä pakko kysyä, että mikä siinä Pixelin softassa on niin paljon parempaa kuin Oneplussassa, että kannattaa tehdä kompromissit raudassa? Oneplussa kuitenkin kohtuu lähellä vanillaa, siinä ei juurikaan bloattia (toisin kuin esim. jossain Xiaomissa/Huaweissa/Samsungissa) ja OP:lla on aika hyvä trackrecord myös softapäivityksien suhteen.
No mitä näistä oneplussan luureista lukenut yli pari vuotta niin melkoisen buginen tuo niiden softa tuntuu aina olevan.

Pixeli siis toimii mielestäni varmemmin.

Tuo Pixelin kamera ei myöskään ole mitenkään huono vaikka niitä onkin vain yksi.

Fyysinen sormenjälkilukija on myös plussaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
No mitä näistä oneplussan luureista lukenut yli pari vuotta niin melkoisen buginen tuo niiden softa tuntuu aina olevan.
Jaa, no itse olen OP3 saakka OnePlussia käyttänyt ja mitään sen kummempia oikeasti vakavia bugeja ei ole stable-buildeissa tullut vastaan. Pixel 3a:sta puolestaan olen itse lukenut ja kuullut, että ei ole mikään maailman sulavin ja nopein puhelin vaikka softa onkin hyvää. Raudan rajoitteet kuitenkin näkyvät koko ajan käytössä, kun taas ne mahdolliset softabugit (joita voi olla kaikilla valmistajilla) saattavat esiintyä kerran viikossa, kuussa, kerran tai ei ollenkaan.. Jos arvostaa parasta softaa ja kameraa yli kaiken muun niin toki Pixel mutta veikkaisin Oneplussan tarjoavan melko monelle paremman kokonaiskokemuksen. Kysyjä ei suuremmin prioriteeteistaan kertonut niin paha sanoa mitkä asiat ovat valinnan suhteen tärkeimpiä.

Tuo Pixelin kamera ei myöskään ole mitenkään huono vaikka niitä onkin vain yksi.
Eihän se olekaan, kun ovat jollain maagisella softataikuudella tehneet raudaltaan melko vaatimattoman oloisesta kamerasta yhden markkinoiden parhaimpia kuvia tuottavan.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
@Nightuser ja @Jezme ; tärkeimmät vaatimukset puhelimille ovat usb-c, riittävät tehot sulavaan peruskäyttöön, mahd pitkä akunkesto, puhelimen fyysinen "pienuus", pitkä elinikä päivitysten osalta.
 
Liittynyt
23.04.2017
Viestejä
62
Noniin, Black Fridayn jälkeen käteen jäi sitten Huawein Mate 20 Pro, 399€

Pitkään pyörittelin vaihtoehtoja ja ennen BF:ää olin vielä ostamassa ip8:n, perjantain aikana mietin viellä Galaxy S10e:tä. Mutta tutkinnan jälkeen tajusin että Huaweissa on paras kamera. Mielestäni tuli hyvä ostos tuohon rahaan.
Ihte kans kävin powerista hakemassa tämän. Tosin hinta oli maanantaina vielä 599€. kyselin sitten myyjältä että eikös teidän "hintaropotti" ole oikein ajan tasalla. Myyjä kahteli siinä pitkään koneelta ja sitten sanoi, että saat sen samaan hintaan kuin verkkokauppa.com sitä myy. Odottelin, että olis tullu Huawei p30 pro puhelimesta kunnon black friday tarjous, mutta eipä tullut. Mutta onhan tämä Huawei mate 20 pro aika huikea laite tuohon alle 400€:n hintaan. Powerissa näkyi sitten perjantaina olevan puhelimen hinta 499€.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 437
@Nightuser ja @Jezme ; tärkeimmät vaatimukset puhelimille ovat usb-c, riittävät tehot sulavaan peruskäyttöön, mahd pitkä akunkesto, puhelimen fyysinen "pienuus", pitkä elinikä päivitysten osalta.
Jos haluaa pitkän päivitystuen niin pixel3a on se vaihtoehto vaikka OP7 ei ole huono vaihtoehto myöskään.
Pixel3a heikkous on pieni 64Gt tallennustila ilman sd muistikorttipaikkaa sekä keskinkertainen suoritin ja plussana on muovinen takakansi ja 3,5mm kuulokeliitäntä sekä hyvä akunkesto.
Myös näytön koko ulkomittoihin nähden on hieman pieni nykypuhelinten verrattuna.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 384
@Nightuser ja @Jezme ; tärkeimmät vaatimukset puhelimille ovat usb-c, riittävät tehot sulavaan peruskäyttöön, mahd pitkä akunkesto, puhelimen fyysinen "pienuus", pitkä elinikä päivitysten osalta.
¨
Itse taas pidän suuremmista puhelimista. Huawei Mate 10 Pro ollut aivan loistava luuri ja hieman tekisi mieli päivittää Mate 20 Prohon. Oneplussan erinomaisuutta en ole vielä tajunnut. En siis tarkoita, etteikö olisi hyvä luuri, mutta että miksi se on niin kovasti kehuttu.

Katselin speksejä, niin Mate 20 Prossa on isompi akku, muisti laajennettavissa, parempi näyttö, vedenpitävyys, nopeampi lataus (20 vs. 40W) jne. En keksi muita syitä Oneplussan ostamiselle sitten enää kuin softapuoli (minkä paremmuudesta en tiedä).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
75
Olen tässä yrittänyt tilata Saksan storesta Pixel 3a:ta, mutta tilaus ei mene millään läpi. Viimeisen vaiheen vahvistunappulaa painaessa tulee vain ilmoitus, että yritä uudelleen.

Täytin osoitetiedot Matkapuhelinfoorumin ohjeenNäyttökuva 2019-7-26 kello 16.44.05.png mukaan. Googlen kauppa lisäsi loppuun automaattisesti Deutchland, mutta tämä lienee normaalia. Toimitusvaihtoehdoksi otin sen maksullisen express-vaihtoehdon. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia vai ovatko teidön tilaukset meneet sukkana läpi?
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
Olen tässä yrittänyt tilata Saksan storesta Pixel 3a:ta, mutta tilaus ei mene millään läpi. Viimeisen vaiheen vahvistunappulaa painaessa tulee vain ilmoitus, että yritä uudelleen.

Täytin osoitetiedot Matkapuhelinfoorumin ohjeen mukaan. Googlen kauppa lisäsi loppuun automaattisesti Deutchland, mutta tämä lienee normaalia. Toimitusvaihtoehdoksi otin sen maksullisen express-vaihtoehdon. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia vai ovatko teidön tilaukset meneet sukkana läpi?
Pastea se saamasi virheilmo tänne ja kato myös mun pari pv sit tähän threadiin laittama saamani saksankielinen virheilmoitus... onko identtinen? Jatketaan sitten keskustelua :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
75
Pastea se saamasi virheilmo tänne ja kato myös mun pari pv sit tähän threadiin laittama saamani saksankielinen virheilmoitus... onko identtinen? Jatketaan sitten keskustelua :)
Mulla tuli eri ilmoitus. Suljin jo sivun turhauduttuani kolmannen kerran epäonnistuneeseen tilaukseen, joten virheen tarkka sanamuoto ei ole saatavilla enää. Jotain siinä viitattiin tuotteeseen ja pyydettiin kokeilemaan uudestaan. Itse asiassa nyt kun luin ketjua tarkemmin, niin muistutti Neelyn tilannetta torstailta. Eli täytynee vielä kokeilla uudelleen.

EDIT: En saanut hommaa toimimaan, joten marssin Verkkikseen kun heillä oli hyllyssä Pixelin brittiversiota. No, sitten astelin kaupasta ulos Mate Pro 20:n kanssa :vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
78
Tuli eilen laitettua varaukseen OP 7T (499e) ja Samsung S10+ (699e). Tärkeimmät ominaisuudet itselle kamera ja pitkä akunkesto. Tykkään myös että ohjelmat toimii mahdollisimman tummilla pohjilla, Samsungilla on ainakin darkmode, mites OP:lla? Kumman te hakisitte?
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
270
Verkkokaupan Pixel 3a -selityksessä maininta "HUOM! Myyntipaketissa UK-virtalähde, mukana toimitetaan UK->EU -virta-adapteri". Mitenköhän Googlen DE-kaupasta tilatessa, tuleeko mitään yllätyksiä?
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
Mulla tuli eri ilmoitus. Suljin jo sivun turhauduttuani kolmannen kerran epäonnistuneeseen tilaukseen, joten virheen tarkka sanamuoto ei ole saatavilla enää. Jotain siinä viitattiin tuotteeseen ja pyydettiin kokeilemaan uudestaan. Itse asiassa nyt kun luin ketjua tarkemmin, niin muistutti Neelyn tilannetta torstailta. Eli täytynee vielä kokeilla uudelleen.
Joo, itse sain omaa tilaustani selvitettyä sillä loppupäätelmällä että multa puuttui maksutapa ja olin jotenkin guestina tehnyt tilauksen. Google Storen tuki auttoi ja tilaus näkyi heillä, Visallekin pitäis maksu lähipäivinä ilmestyä. Katsotaan kuinka käy...
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 437
Tuli eilen laitettua varaukseen OP 7T (499e) ja Samsung S10+ (699e). Tärkeimmät ominaisuudet itselle kamera ja pitkä akunkesto. Tykkään myös että ohjelmat toimii mahdollisimman tummilla pohjilla, Samsungilla on ainakin darkmode, mites OP:lla? Kumman te hakisitte?
Android 10 päivityksen jälkeen kaikissa malleissa on dark mode käytettävissä.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
275
Ihte kans kävin powerista hakemassa tämän. Tosin hinta oli maanantaina vielä 599€. kyselin sitten myyjältä että eikös teidän "hintaropotti" ole oikein ajan tasalla. Myyjä kahteli siinä pitkään koneelta ja sitten sanoi, että saat sen samaan hintaan kuin verkkokauppa.com sitä myy. Odottelin, että olis tullu Huawei p30 pro puhelimesta kunnon black friday tarjous, mutta eipä tullut. Mutta onhan tämä Huawei mate 20 pro aika huikea laite tuohon alle 400€:n hintaan. Powerissa näkyi sitten perjantaina olevan puhelimen hinta 499€.
Joo munkin mielestä ihan huikee laite tällä rahalla. Oikeesti kaikki semmosen ns hi-end puhelimen ominaisuudet ja näppituntuma puhelimesta. (ip68, langaton lataus ja pikalataus, kaareva näyttö yms)

Saa olla kyllä tyytyväinen, paikanpäältä jouduin kyllä verkkokaupasta hakemaan kun nettimyynti kappaleet menivät jo yöllä. Myymälässä näitä tuntui olevan vielä illalla reilusti..
 

bsh

Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
110
Pitäisi hankkia alle 300e hintaluokassa (äly)senioripuhelin. Tulevalla käyttäjällä ei aikaisempaa kokemusta älypuhelimista juuri ole.

Vaatimuksena erinomainen akkukesto, helppo käytettävyys ja selkeä käyttöliittymä.

Mitäs vehkeitä porukka täällä suosittelisi? Onko vielä jotain black-tarjouksia, joita kannattaisi harkita?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Oma Pixel-tilaukseni on nyt siinä tilassa, että toimitus on viivästynyt ja pyrkivät mahdollisimman nopeaan toimitukseen. Ilmeisesti Black fridayna on ollut vähän enemmän ruuhkaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 055
Tuli eilen laitettua varaukseen OP 7T (499e) ja Samsung S10+ (699e). Tärkeimmät ominaisuudet itselle kamera ja pitkä akunkesto. Tykkään myös että ohjelmat toimii mahdollisimman tummilla pohjilla, Samsungilla on ainakin darkmode, mites OP:lla? Kumman te hakisitte?
Samsungissa taitaa tuo kamera olla parempi. Itselle tuo Samsungin oma käyttöliittymä ei taas oikein maistu. Jos kamerassa kiinnostaa vain pääkameran absoluuttinen laatu niin jättäisin molemmat hakematta ja ehkä Pixel 3a mukaan. Tietty jos arvostaa laajakuva ja zoom linssejä sekä parempaa rautaa muuten niin kai minä 7t puolelle kallistuisin.

Tämä viesti siltä pohjalta etten ole mitään noista omistanut mutta etenkin kameravertailuja tässä muutama päivä tullut selattua ja ennen BF kaikki nuo oli vaihtoehtona.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 384
Oma Pixel-tilaukseni on nyt siinä tilassa, että toimitus on viivästynyt ja pyrkivät mahdollisimman nopeaan toimitukseen. Ilmeisesti Black fridayna on ollut vähän enemmän ruuhkaa?
Jos Saksasta tilasit, niin Amazonin varastotyöntekijät tais mennä lakkoon just black fridayna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
361
Tyttökaverille mietin puhelinta joululahjaksi. Pitäs löytää valkea kun on niin rakastunut tohon se LG G3 väriin.

Eli max 200-300e valkea hakusessa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 536
Tyttökaverille mietin puhelinta joululahjaksi. Pitäs löytää valkea kun on niin rakastunut tohon se LG G3 väriin.

Eli max 200-300e valkea hakusessa.
Nämä tuli nyt mieleen ainakin. Linkit verkkokauppaan, löytyy toki muualtakin. Muitakin valkoisia voinee löytyä tuosta hintaluokasta jos jaksaa etsiä.

Xiaomi Mi A3 -Android-puhelin Dual-SIM, 64 Gt, valkoinen 229,00

Motorola Moto G7 -Android-puhelin, valkoinen 149,00

Samsung Galaxy A50 -Android-puhelin 4/128 Gt Dual-SIM, valkoinen 249,00
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
443
Tyttökaverille mietin puhelinta joululahjaksi. Pitäs löytää valkea kun on niin rakastunut tohon se LG G3 väriin.

Eli max 200-300e valkea hakusessa.
Samsung Galaxy A40 64GB Valkoinen, 239€ | Hinta.fi Näppärän kokoinen samppa. Myyty välillä 199e ja vois vielä tippua jouluksi.
Vanha lg 16:9 5,5" ja sampassa 16:9 n.5" jää n.1cm mustat palkit youtube videoissa sivuille. Muuten ollut ihan tyytyväinen puhelimeen.
 
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
78
Tietty jos arvostaa laajakuva ja zoom linssejä sekä parempaa rautaa muuten niin kai minä 7t puolelle kallistuisin.
7T tuli tänään haettua. Se että puhelin on yli puoli vuotta uudempi oli oikeastaan isoin tekijä. Tietysti halvempi hinta ja arvostelujen perusteella parempi ultra-wide kamera, sekä paremmat kuvat pimeässä ja sisätiloissa, merkitsi vaakakupissa tähän vuodenaikaan eniten. Nopeampi, puhtaampi Android, uusin kymppi valmiiksi sisällä ja tummat teemat näyttää hyvältä, vihdoin myös Gmailin saa tummaksi. Tasainen näyttö ja suojakuori mukana paketissa. S10+:sta jäin kaipaamaan oikeastaan vain IP-luokitusta ja langatonta latausta, tosin OP:n pikalataus (30W) on 2x nopeampi kuin Samsungin vastaava. Hyvältä vaikuttaa muutaman tunnin käytön perusteella.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
Joo, itse sain omaa tilaustani selvitettyä sillä loppupäätelmällä että multa puuttui maksutapa ja olin jotenkin guestina tehnyt tilauksen. Google Storen tuki auttoi ja tilaus näkyi heillä, Visallekin pitäis maksu lähipäivinä ilmestyä. Katsotaan kuinka käy...
Ja tähän tilaukseen jatkoihmettelyä jos jotakuta on mietityttänyt Saksan Google Storesta tilaus;

to 28.11. tosiaan tein tilauksen mutta eilen vasta tuli info että on lähtenyt matkaan. Nyt löytyy jo DHL:n seurantalinkki ja vaikka syötin FINNLAND-ia eri kenttiin niin kuten muutkin on eritoten matkapuhelinfoorumilla todenneet, niin loppuviimein Deutschland se näyttää toimitusmaaksi. Nyt kuitenkin DHL:n sivuilla näyttää Destination FINLAND (ja kotikaupunkini perässä). Hyvältä näyttää... :p

EDIT: Lähtöpaikkana näkyy olevan Eindhoven, Netherlands. Luulin et Saksan varastosta tulis kaikki nuo romppeet.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
27
En ole nyt hetkeen lukenut aihepiirin uutisia. Osaisiko joku sanoa, onko ensi vuonna tulossa jotain uutta Android-rintamalla, jos kamera on aika lailla prioriteetti 1 ja tällä hetkellä paras vaihtoehto Huawei P30 Pro?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
En ole nyt hetkeen lukenut aihepiirin uutisia. Osaisiko joku sanoa, onko ensi vuonna tulossa jotain uutta Android-rintamalla, jos kamera on aika lailla prioriteetti 1 ja tällä hetkellä paras vaihtoehto Huawei P30 Pro?
Noh, ainakin Android 11 joten siihen yhteensopivat laitteet.. ..voi olla että aluksi vain Pixel kännykät joista ehkä julkaistaan samaan aikaan uusi versio eli ehkä "September 2020"?
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
140
En ole nyt hetkeen lukenut aihepiirin uutisia. Osaisiko joku sanoa, onko ensi vuonna tulossa jotain uutta Android-rintamalla, jos kamera on aika lailla prioriteetti 1 ja tällä hetkellä paras vaihtoehto Huawei P30 Pro?
Aikalailla näin.. Samsung S10 sarja kanssa loistava valinta, jos kamera edellä mennään.. Itse valitsin Huawei P30 Pron, kun myös kamera itselle se tärkein juttu puhelimessa ja en ole pettynyt. Suosittelen lämpimästi..
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 536
En ole nyt hetkeen lukenut aihepiirin uutisia. Osaisiko joku sanoa, onko ensi vuonna tulossa jotain uutta Android-rintamalla, jos kamera on aika lailla prioriteetti 1 ja tällä hetkellä paras vaihtoehto Huawei P30 Pro?
Ai ensi vuonna. No varmaan jokainen valmistaja julkaisee tusinan verran uusia puhelimia.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
27
Noh, ainakin Android 11 joten siihen yhteensopivat laitteet.. ..voi olla että aluksi vain Pixel kännykät joista ehkä julkaistaan samaan aikaan uusi versio eli ehkä "September 2020"?
Pixel kiinnostaisi, jos kameraan tulisi reilusti parannusta.
Aikalailla näin.. Samsung S10 sarja kanssa loistava valinta, jos kamera edellä mennään.. Itse valitsin Huawei P30 Pron, kun myös kamera itselle se tärkein juttu puhelimessa ja en ole pettynyt. Suosittelen lämpimästi..
S10+ näyttäisi olevan joillain osa-aluille parempi, mutta olen itsekin kallistunut juuri Huawein puolelle. Toisaalta juuri niiden heikkouksien takia miettiikiin, pitäisikö vielä odottaa.
Ai ensi vuonna. No varmaan jokainen valmistaja julkaisee tusinan verran uusia puhelimia.
Niin, kyse lähinnä siitä onko kameroihin tulossa merkittävää parannusta. Esim. tuo Huawein tarjoama zoomi on jo harppaus edellisvuosien puhelimiin.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
57
Lopetin vihdoin omalta osaltani arpomisen ja tilasin Xiaomi Redmi 8 Pro:n. Nyt pitäisi sitten jonkinlainen kotelo ja suojalasi tuolle löytää. Googlettamallahan noita löytyy helposti mutta kun ei ole aiemmin tullut näitä tilailtua niin onko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon erityisesti tuon suojalasin suhteen vai ovatko kaikki ns. yhtä hyviä tarkoitukseensa? Onko nuo suoja_kalvot_ asiansa ajavia vai suorilta hankkia suoja_lasi_?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 536
Niin, kyse lähinnä siitä onko kameroihin tulossa merkittävää parannusta. Esim. tuo Huawein tarjoama zoomi on jo harppaus edellisvuosien puhelimiin.
Joka vuosi on vähän parannusta tullut tai lisää ominaisuuksia.

Riippu vähän myös siitä että kuinka nopeasti uusia sensoreita julkaistaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 465
Joo munkin mielestä ihan huikee laite tällä rahalla. Oikeesti kaikki semmosen ns hi-end puhelimen ominaisuudet ja näppituntuma puhelimesta. (ip68, langaton lataus ja pikalataus, kaareva näyttö yms)

Saa olla kyllä tyytyväinen, paikanpäältä jouduin kyllä verkkokaupasta hakemaan kun nettimyynti kappaleet menivät jo yöllä. Myymälässä näitä tuntui olevan vielä illalla reilusti..
Koska siis kävit tuon puhelimen myymälästä hakeen? Perjantai-iltana vai? Itsekin tuon Mate 20 Pro tarjouksen huomasin myöhässä (vasta sunnuntaina), jolloin netissä luki vain jotain että kampanjaerä myyty eikä voinut tilata enää, mutta tosiaan kivajalkamyymälässä olisi puhelinta ollut hyvinkin. Siitä ilmoituksesta vain jäi ihan hemmetin epäselväksi, että mihin hintaan. Asiaa myös kysyin Verkkiksen asiakaspalvelusta ja usean päivän jälkeen sain tänään jopa vastauksen että joo hinta normaali (hö hö).

No kaippa sitä sitten DNA:lta tilatulla Honor View 20:lläkin pärjäillään, kun se nyt joskus jaksaa saapua.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
275
Koska siis kävit tuon puhelimen myymälästä hakeen? Perjantai-iltana vai? Itsekin tuon Mate 20 Pro tarjouksen huomasin myöhässä (vasta sunnuntaina), jolloin netissä luki vain jotain että kampanjaerä myyty eikä voinut tilata enää, mutta tosiaan kivajalkamyymälässä olisi puhelinta ollut hyvinkin. Siitä ilmoituksesta vain jäi ihan hemmetin epäselväksi, että mihin hintaan. Asiaa myös kysyin Verkkiksen asiakaspalvelusta ja usean päivän jälkeen sain tänään jopa vastauksen että joo hinta normaali (hö hö).

No kaippa sitä sitten DNA:lta tilatulla Honor View 20:lläkin pärjäillään, kun se nyt joskus jaksaa saapua.
Perjantai iltana kävin joo, tuli ihan kiitettävä matka kun Iisalmesta läksin aamulla :D Ja joo jotenkin hämäävä kampanja oli, tai siis netti erät meni heti mutta verkkosivuilla luki, että saatavana myymälässä.
Myymälässä taas ei ollut yhtä ainuttakaan kappaletta esillä, paitsi joku P20 Pro jonka hinta oli 499 :D Sitten ostotiskiltä myyjä kävi takahuoneesta hakemassa. Kun esim Iphone 8:sit oli selvästi esillä tarjouksessa. En siis usko, että myymälästä ainakaan näprääjien kesken tullut juurikaan kauppaa.

Muutenhan kauppa oli kyllä ihan täpöten täynnä ja jollekin noutotiskille oli 50m jono koko myymälän läpi, lienee ollut koko päivän. Ja siis olin kyllä muutenkin menossa hki mutta tarkoitus oli mennä vasta päivää myöhemmin..
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Minulta jää usein seuraamatta tämän ketjun uudet viestit kokonaan kun kirjoitetaan kaikkea muuta kuin esitetään kysymyksiä puhelimen ostamisesta. Voisiko keskustelua käydä täällä? Näitähän voi kumpaakin ketjua seurata halutessaan. Mode voi poistaa luomani ketjun jos kokee että se on turha.
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
127
Uusi puhelin hakusessa kun Huihain P20 prosta akku alkaa olemaan valmis. Mikä olisi paras vaihtoehto jossa olisi paras akku, kamera, mahdollisimman iso&hyvä näyttö ja tehoa riittävästi? Veden ja pölyn kestävyydestä plussaa mutta ei välttämätöntä. Huaweit ja Honorit voi tällä kertaa unohtaa, nyt vaihtuu merkki.

Itse olen ajatellut Xiaomi Mi Note 10 mutta arveluttaa riittääkö tuo Snapdragonin 730G teho tuohon kameraan? Huonosti vielä kokemuksia tuosta puhelimesta. Toinen mitä olen ajatellut on tuo: Xiaomi Redmi Note 8 Pro, Mutta saa laittaa suosituksia muistakin merkeistä ja malleista!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 384
Uusi puhelin hakusessa kun Huihain P20 prosta akku alkaa olemaan valmis. Mikä olisi paras vaihtoehto jossa olisi paras akku, kamera, mahdollisimman iso näyttö ja tehoa riittävästi? Veden ja pölyn kestävyydestä plussaa mutta ei välttämätöntä. Huaweit ja Honorit voi tällä kertaa unohtaa, nyt vaihtuu merkki.

Itse olen ajatellut Xiaomi Mi Note 10 mutta arveluttaa riittääkö tuo Snapdragonin 730G teho tuohon kameraan? Huonosti vielä kokemuksia tuosta puhelimesta. Toinen mitä olen ajatellut on tuo: Xiaomi Redmi Note 8 Pro, Mutta saa laittaa suosituksia muistakin merkeistä ja malleista!
"Akku alkaa olemaan valmis"? Itsellä Huawei Mate 10 Pro ja akunkesto helposti paras, mitä on ollut missään luurissa. Neljä sähköpostia synkkaa ja puhelinta tulee käytettyä aktiivisesti ja silti menee melkein 1,5 vrk yhdellä latauksella - ehkä enemmänkin.
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
127
No esim eilen aamulla latauksesta ja oli työpäivän jälkeen alle 30% jäljellä, sillä pitäisi sitten pärjätä loppupäivä.. Tietysti kohtuu paljon käytössä. Mutta ei näyttökään nyt koko työpäivää päällä ole. Bluetooth kuulokkeilla lähinnä kuuntelen koko päivän nettiradioita ja tauoilla selaan kännykkää. Mutta ei enään meinaa akku riittää iltaan asti ainakaan. Oli mielestäni jo uutena siinä ja siinä että omalla käytöllä akku riittää juuri ja juuri päivän..
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
739
Uusi puhelin hakusessa kun Huihain P20 prosta akku alkaa olemaan valmis. Mikä olisi paras vaihtoehto jossa olisi paras akku, kamera, mahdollisimman iso&hyvä näyttö ja tehoa riittävästi? Veden ja pölyn kestävyydestä plussaa mutta ei välttämätöntä. Huaweit ja Honorit voi tällä kertaa unohtaa, nyt vaihtuu merkki.

Itse olen ajatellut Xiaomi Mi Note 10 mutta arveluttaa riittääkö tuo Snapdragonin 730G teho tuohon kameraan? Huonosti vielä kokemuksia tuosta puhelimesta. Toinen mitä olen ajatellut on tuo: Xiaomi Redmi Note 8 Pro, Mutta saa laittaa suosituksia muistakin merkeistä ja malleista!
Mikset vaihda akkua? Tai lataa työpäivän aikana sitä 15min, jolloin akkuun tulee jo se kakskolmekymmentä pinnaa lisää

laita musta taustakuva ja musta näppäinten tausta, niin sekin vähentää virrankulutusta näissä oled/amoled näytöissä

Huawei P20 Pro | Fonum
80e akunvaihto. 18e pelkästään tarvikkeet.

Kyllä tämä maailma hukkuu jätteisiin, kun ihmiset vaihtaa puhelimen akun takia, jos ei ihan meinaa pärjätä sen kanssa...
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
155
Moittinnut aiemminkin kun puhelinten koko vaan kasvaa ja kasvaa, vaikka saatukin nyt pienennettyä reunat minimiin tai jopa pois kokonaan.
Tällä hetkellä 144.3 x 73 x 9.5 mm luuri ja ei ainakaan hirveämmin isompaa halua, kun nyttenkin on siinä ja siinä tuo yhden käden käyttäminen, taskuun vielä mahtuu sopivasti.

Mutta vissiin kaikki ne uudet luurit tuota isompia ovat? Ilmeisesti joutuu Motorolan leiristä lähtemään :(
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
443
No esim eilen aamulla latauksesta ja oli työpäivän jälkeen alle 30% jäljellä, sillä pitäisi sitten pärjätä loppupäivä.. Tietysti kohtuu paljon käytössä. Mutta ei näyttökään nyt koko työpäivää päällä ole. Bluetooth kuulokkeilla lähinnä kuuntelen koko päivän nettiradioita ja tauoilla selaan kännykkää. Mutta ei enään meinaa akku riittää iltaan asti ainakaan. Oli mielestäni jo uutena siinä ja siinä että omalla käytöllä akku riittää juuri ja juuri päivän..
Nettiradio voi imasta reilusti virtaa, jos gsm signaali on huono esim. hallissa. SD 730 pitäisi olla hyvä ainakin akkukeston kannalta.
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
127
Nettiradio voi imasta reilusti virtaa, jos gsm signaali on huono esim. hallissa. SD 730 pitäisi olla hyvä ainakin akkukeston kannalta.
Joo hallis oon töissä ja vähän epäilenkin että tuo sitä akkua eniten vie. Jos musiikkia kuuntelen spotifystä niin se ei ihan yhtä paljon vie, mutta kyllä sekin ihan riittävästi.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
443
Moittinnut aiemminkin kun puhelinten koko vaan kasvaa ja kasvaa, vaikka saatukin nyt pienennettyä reunat minimiin tai jopa pois kokonaan.
Tällä hetkellä 144.3 x 73 x 9.5 mm luuri ja ei ainakaan hirveämmin isompaa halua, kun nyttenkin on siinä ja siinä tuo yhden käden käyttäminen, taskuun vielä mahtuu sopivasti.

Mutta vissiin kaikki ne uudet luurit tuota isompia ovat? Ilmeisesti joutuu Motorolan leiristä lähtemään :(
Motorola Moto G7 Play (720p näyttö), Samsung Galaxy A40, Samsung Galaxy S10e, Xiaomi Mi 9 SE.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 384
Joo hallis oon töissä ja vähän epäilenkin että tuo sitä akkua eniten vie. Jos musiikkia kuuntelen spotifystä niin se ei ihan yhtä paljon vie, mutta kyllä sekin ihan riittävästi.
Puhelimen vaihto ei välttämättä tuohon ongelmaan kauheasti auta. P20 Prossa on kuitenkin 4000 mAh akku. Entä, jos laittaisit tosiaan puhelimen välillä laturiin? Varavirtalähde tms.?
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
127
Käsittääkseni on myös puhuttu että näistä Huaweista menee akut äkkiä.. No joka tapauksessa Huaweita ei enään tule uudeksi puhelimeksi.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
Moittinnut aiemminkin kun puhelinten koko vaan kasvaa ja kasvaa, vaikka saatukin nyt pienennettyä reunat minimiin tai jopa pois kokonaan.
Tällä hetkellä 144.3 x 73 x 9.5 mm luuri ja ei ainakaan hirveämmin isompaa halua, kun nyttenkin on siinä ja siinä tuo yhden käden käyttäminen, taskuun vielä mahtuu sopivasti.

Mutta vissiin kaikki ne uudet luurit tuota isompia ovat? Ilmeisesti joutuu Motorolan leiristä lähtemään :(
Tsekkaa Google pixel 3a, oisko passeli?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 087
Viestejä
4 191 093
Jäsenet
70 862
Uusin jäsen
pesä_

Hinta.fi

Ylös Bottom