Työpaikalta saa työpuhelimen hankintaan 600e avustuksen, ja uuden puhelimen hankinta olisi ajankohtaista. Oman rahan pistäminen puhelimeen ei älyttömästi innosta, mutta ei toisaalta ole mahdotonkaan ajatus jos sen saa fiksusti perusteltua itselleen. 800e olen pitänyt kohtuullisena hintakattona, enkä hirveästi näe mitään syytä joustaa siitä ylöspäin.
Vaatimuslistaa:
- Vedenkestävyys, IP68 olisi kova sana. 1+ ei innosta, vaikka teoriassa vedenkestävyys löytyy niin takuuhommissa sitä ei kuulemma ole
- Hyvä akku. 4000 mAh minimi
Hmm, siinäpä ne melkein olivatkin. Toki tehokkuus ja hyvä kamera on plussia, mutta varmaan nykypuhelimet on about kaikki tarpeeksi hyviä noiden osalta. Käyttö on loppuunsa aika kevyttä, en pelaa tai editoi puhelimella. Iso näyttö on plussa.
Hetken mietin iPhonea, SE on ilmeisesti ihan hyvä puhelin mutta mietityttää uusien laturien ja kaikkien hommaaminen. Itunes-pelleilykin vähän kuvottaa, joskus joutunut sukulaisia auttamaan kun iPhone-Windows-yhteensopivuus on vähän onnetonta. Toisaalta en muista, milloin olisin omaa android-puhelinta edes koneeseen liittänyt, tiedonsiirto kun nykypäivänä tapahtuu käytännössä pilvipalveluiden kautta. Iphone 11 voisi muuten olla ihan kiva, mutta akunkesto vähän hirvittää.
Olen käytännössä pohtinut seuraavia:
S10+ (699e)
+ Hyvä akku (4100mAh)
+ Hyvä näyttö (jopa tarpeettoman hyvä, syö akkua)
+ IP68
+ Kuulokeliitäntä (hätätilanteita varten, 98% ajasta käytän bluetoothia)
- Samsungin bloatwaret (Nää saa ilmeisesti hyvin kuriin ilman roottiakin)
- Hidas sormenjälkitunnistus
P30 pro (599e)
+ Hyvä akku
+ Hyvä suorituskyky
+ IP68
- Ilmeisesti tarvii pelleillä App Galleryn kanssa, eikä googlen setit toimi suoraan vakiona?
- Huawei
iPhone 11 (749e)
+ IOS, uuden opettelu voisi olla ihan kivaa
+ Tehokas ja päivityksiä pitkälle tulevaisuuteen
- Applen laturit, nykyisiä USB C on kaikkialla ja kaikilla
- Itunes-pelleily
- Hinta
- Pieni muisti (64 gigaa, 128 gigan mallista joutuu maksamaan taas enemmän...)
Käytännössä olen kallistumassa S10+ puoleen, mutta olenko missannut jotain oleellista? Vai kannattaisiko odottaa vielä hetki?