Pohdintaa käytetyn iPhonen hommaamisesta itselle:
Haluaisin ison näytön, mutta budjetti on max 300€, niin eri vaihtoehtoja tutkiessa olen tullut tulokseen että mun pennoset ei taida riittää käytettynäkään kuin 8 Plus-malliin enintään. Ja toisaalta voisi olla hauska ottaa vielä yksi surureunallinen luuri käyttöön ennen kuin loppuelämä menee täysin reunattomien luurien kanssa. Vähän niin kuin downshiftausta et kun näyttö pienenee niin luuria ei tekisi enää mieli käyttää niin paljoa, nykyinen kun on Moto G7 Plus, ja tässä näyttö on liiankin hyvä, tekee mieli räplätä koko ajan.
Mut joo siihen 8 Plus-malliin. Olen tutkinut Swappieta, huutoa, myynti-osastoa jne, ja onhan noita vaikka miten paljon 300€ hintaluokassa. Mut seuraavat kysymykset tulee mieleen:
- Jos ostaa yksityiseltä, kannattaako vaatia alkuperäistä ostokuittia? Onko olemassa riskiä et luuri on varastettu ja sen saakin heittää verkonpainoksi? Ymmärsin et toisin kuin Androidit, varastettua iPhonea ei saa auki mitenkään. Ja siis toki katson et on luotettavan oloinen myyjä jne, mut esim huudossa näytti olevan monta 'sekatavarakauppiasta' jotka ostaa ja myy luureja koko ajan, niin eihän ne voi tietää mitään luurin historiasta kun ostavat jonkun näyttövikaisen luurin, korjaavat näytön ja laittavat takas myyntiin.
- Voiko tarvikeakuissa olla riski että räjähtää? Kuuklasin jo "are iphone replacement batteries safe", ja siellä sanottiin et ei ole, voi räjähtää. Mut kun akkuja silti vaihdetaan, niin voiko jotenkin tietää et joku tietty akku on turvallinen ja toinen ei. Voisikohan noilta sekatavarakauppiailta kysyä että minkä akun asensivat? Toisaalta kun enhän mä osaa luuria avata itse, niin hehän voi valehdella ummet ja lammet.
- Kannattaako maksaa swappielle lisähintaa siitä et saa yrityksen taakse. Esim nyt on identtisen kuntoiset 8 Plussat myynnissä huuto.net 240€ ja swappie 299€. huudon peliin vielä vaihdettu uusi akku. huudon jobbari houkuttaisi kyllä aika paljon, mut swappiella olisi firma takana...
Hankalaa on iPhonen osto. Varsinki tuo ostokuitti. Olen aiemmin pitänyt kriteerinä käytetylle luurille ostokuittia, mut eihän noissa käytetyissä ole juuri missään kuittia?