Miksi tänään on hyvä päivä :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkos
  • Aloitettu Aloitettu
Kadun toisella puolella asuu vanha pariskunta. Mies toi lapsille muutama päivä sitten Kunnaksen lastenkirjoja ja muutaman paloauton, kun ei heidän lapsenlapset enää näillä leiki.

Lapset tekivät sitten kiitokseksi pipareita ja kortin heille.

Kun vietiin ne, antoivat laatikollisen vanhoja legoja lapsille. "Kun ei näitä tarvitse enää"

Parhaat naapurit ikinä.

Olen kärsinyt selittämättömästä väsymyksestä vuosikausia. Päikkäreitä pitänyt ottaa joka päivä normaalin yöunen jatkeeksi. Toisinaan väsymys menee pahaksi, eikä pysty muuhun kuin töissä käyntiin. Veriarvot kuitenki aina olleet erinomaiset eikä mistään tutkimuksesta ole mitään selittävää löytynyt. Tai sitten en käynyt sellaisissa jotka selittäisivät väsymyksen.
Olen vuosien saatossa ostanut vitamiinipurkin jos toisenkin ja ei niiden syömisellä minun mielestä mitään vaikutusta väsymykseen ole ollut. Väsymys ei ole koskaan fyysistä, vaan että ei jaksa tehdä edes ruokaa. Tai paremminkin koko reseptin ajatteleminen saatika ruoka-aineiden hankkiminen kun pitäisi vielä kauppaan raahautua... Mieliala kuitenkin ollut hyvä kokoajan ja päässä ei mitään negatiivista pyöri.
Nyt sitten tein jotain eritavalla. Ostin kalanmaksaöljypullon. Pore c-vitamiinia ja kapseli d-vitamiinia. Viikossa heräsin henkiin! Hemmetti vieköön virta ei lopu ennenkuin keho panee stopin! Kaikki vuosien saatossa aloitetut ja keskenjääneet projektit jatkuu nyt yksi kerrallaan eteenpäin. Olen taas alkanut haaveilla uusista jutuista kun ei kaikki vapaa-aika mene nukkumiseen. Pystyn peräti pitämään kotini jatkuvasti lähes siistinä, kun aikasemmin sain siivottua vasta kun alkoi muistuttamaan kaatopaikkaa.

Ajattelin, että väsymys lähtisi kun olis erilaista mielekästä tekemistä. Oli ylimääräistä rahaa, joten toteutin vanhan haaveen älykodista. Ostin black fridaysta lamppua, relettä, liiketunnistinta ja ajattelin viimenki alkaa conffaamaan aiemmin hankkimaani rasbperryä tarkoitukseen sopivaksi. Kamat aikanaan tullessaan jäi laatikoihin. En jaksanut ajatella muuta kuin nukkumista. Töihin raahauduin silti lähes joka päivä. Ei se edes jaksanut harmittaa yhtään. Välillä vaivasi se, että ois pitäny kantaa nekin kamat varastoon, mutta en kyennyt siihenkään.
Nyt tuikkii uudet lamput katossa ja raspikin conffattu. Sähkäri tilattu releitä laittamaan. Innostus valtava ja uuden tiedon hankkiminen ja sen soveltaminen conffaukseen ei ole mikään ongelma. Vapaapäivät painettu älyvehkeiden kanssa ja elämä hymyilee eritavalla.

Kuulostaa äkkiä kehon alhaisilta dopamiinitasoilta. Ja niitähän nostaa nimenomaan mi4l4käs tekeminen ja vitamiinitasojen ylläpitäminen.

Dopamiinia taas nostaa itselle miluisten asioiden tekeminen janiissä onnistuminen. Etenkin abtraktia työtä tekevillä tämä korostuu. Kuulostaa sille että olet löytänyt oman juttusi ja ymmärtänyt sen tärkeyden. :thumbsup:

Statistiikka

Viestiketjuista
295 405
Jäsenet
80 884
Uusin jäsen
jv72

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom