Miksi tänään on hyvä päivä :)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkos
  • Aloitettu Aloitettu
Olisiko joku lista vielä odottamassa asennusta?
Mulla ainakin olisi :cigarbeye:
Vain yksi porras, mutta askelma sen verran kovera että siihen hommattu lista jäi vähän keskeltä vajaaksi peitoltaan. Ostin kyllä isompaa myöhemmin, mutta jotenkin asennus jäänyt :whistling:
 
Ei oo omassa eikä tän isännänkään kämpässä mitään asennettavaa :) Ens viikolla pikkujuttu tehtävä tossa autotallissa mut sen tekee ammattilainen.
 
2 viikkoo koodattu se 12h päiväss erästä webbi saittii ja palvelimet conffattu. ja nyt ansaitulle hetken lomalla ennen vimosia updatejen tekemistä . kaiken lisäks aurinko paistaa ja kylymä heinekin odottelee jääkapissa.
 
Se HELVETIN harvinainen hetki kun ei oo MITÄÄN KOTIHOMMIA!!!!! Jokaikinen mahdollinen homma tehtynä. Jopa lattiakaivot ja sauna pesty.

Nyt hittovie ansaittu iso ja kylmä COKIS!!!!
Tuohon pyritään, mutta mulla taas tyypillinen hetki kun kaikki hommat rästissä. Hommaa riittää niin kotona kuin mökillä. Ei tule aika pitkäksi eikä tarvii suunnitella muita menoja / eikä tarvii lupautua lähteä mihinkään tällä tekosyyllä. Eli hyviä päiviä tiedossa !

Cokis myös täällä ansaittu. Ja huomenna myös. Ja ylihuomenna.......
 
Sai hiirimatto oikein kylpylätason pesun ja tietty kuivattelees saunaan.
Ja neropatit enneku kiljutte et palovaara, kiukaan sulake ei ole edes kiinni joten ei vaaraa.

IMG_20260427_094724[1].jpg
 
Sai hiirimatto oikein kylpylätason pesun ja tietty kuivattelees saunaan.
Ja neropatit enneku kiljutte et palovaara, kiukaan sulake ei ole edes kiinni joten ei vaaraa.

IMG_20260427_094724[1].jpg
Vähän asian vierestä, mutta saunassa ei suositella kuivattavan tekstiileitä. Ei vaikka sulake olisi pois päältä, koska vaatteista irtoaa karvoja, pölyä ja nöytää jotka voivat kertyä kiukaaseen ja sitten kun saunan laittaa päälle niin se nöyhtä saattaa alkaa savuta tai jopa syttyä tuleen.

Ei siis liity tähän mitenkään, mutta moni "aktiivikuivaaja" kun luulee että ainoa vaara kuivattaessa on se että kuivattavat tekstiilit tippuu kiukaalle ja alkavat palamaan.
 
Jos jokasta asiaa alkas varomaan niin ei kohta uskalla tehdä mitään :P Ja tota mattoa et saa järkevästi minnekään muualle kämpässä kuivumaan niin se on pien pakko laittaa lauteille huilaas.

Laudeliinat on sitten ainoat mitä muuten tuolla pidän, lauteet uusittu nyt viime syksynä niin haluaa suojata niitä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos jokasta asiaa alkas varomaan niin ei kohta uskalla tehdä mitään :P Ja tota mattoa et saa järkevästi minnekään muualle kämpässä kuivumaan niin se on pien pakko laittaa lauteille huilaas.

Laudeliinat on sitten ainoat mitä muuten tuolla pidän, lauteet uusittu nyt viime syksynä niin haluaa suojata niitä.
Niinkuin sanoin niin ei liittynyt tähän mitenkään, vaan yleisest saunassa kuivatteluun.
 
Ei kosketa itseä mutta ainahan se pistää hymyn huulille kun jäykkä byrokratia sanoo että ei pysty, mutta kanssaihmiset auttaa, olkoonkin että on pientä promoa ja mainosta mutta loppupeleissä pieni kustannus, iso teko mutta jäykällä järjestelmällä kallis ja ei pysty koska nönnönnöö.
 
Luin juu ton kans, hymyilytti että nyt pääsee ulos helpommin. Vammaispalvelut ja sairaanhoitopiiritr kyllä osaa tehdä elämästä helvetin hankalaa, ihan omakohtasta kokemusta tosta, valitettavast.
 
Tänään ei tuullut läheskään yhtä paljon kuin eilen saati toissapäivänä. Eikä edes ollut -5c aamulla. Huomenna(vappuna)voi olla jopa melko tyyntä ja ehkä ei kovin kylmää, ainakaan päivällä.
 
Kyllä. Saankohan näitä 2027 tammikuussa? Jos menee heinäkuussa 2027 vanhaksi niin nihkeätä jos ei saa aikaisemmin.

Vähän epäilen että ei vielä tammikuussa saa. Ei ole kuitenkaan kai vielä lakia muutettu, ilmeisesti vasta (edelleen) selvitellään asiaa että onnistuuko edes. Ei ole tämän vuoden puolella pahemmin asiasta uutisoitu
 
Kyllä. Saankohan näitä 2027 tammikuussa? Jos menee heinäkuussa 2027 vanhaksi niin nihkeätä jos ei saa aikaisemmin.
Mulla meni passi vanhaksi hyvän aikaa sitten ja odotellut koska tulee jokin konkreettinen aikataulu että saisi suoraan 10v passin. Henkilökortti on riittänyt Euroopan matkoille, mutta sekin olisi menossa vanhaksi syksyllä niin tilasin nyt 5v passin :btooth:
 
itsellä vanhenee passi 8/2027 😅 toivottavasti ehtis toi muutos siihen mennessä. ei huvittais 5v passia just ennen muutosta joutuu hakemaan.

Tuli eilen käytyä kävelyllä pariin otteeseen, aamulla 7km 58min (ennätys, pitkään tavotellu tuota alle tuntia) ja illalla viel 6km myöskin tuntiin. painoa saanut alas 25kg viime elokuusta ja jaksaminen ihan eri luokkaa 💪
 
Se kun menet huvikses kattoon omien muistikampojen hintaa ja vastassa on tämä:

Näyttökuva 2026-05-03 161134.png

Ite maksoin aika tarkkaan 200€ noista 6.9.2025

Ei kateeks käy niitä jotka muisteja nyt ettii, joo Royaleissa makso myös toi ulkonäkö, nätit kammat mutta jumaliste TONNI?!!!

Ja ennekuin väitätte et jauhan paskaa niin tässä J-Kaupan kuitti:

Näyttökuva 2026-05-03 162156.png



Aivan älyttömyyksiin menny nää hinnat.
 
Ei kateeks käy niitä jotka muisteja nyt ettii, joo Royaleissa makso myös toi ulkonäkö, nätit kammat mutta jumaliste TONNI?!!!
Onhan se kohtuutonta. Ihan vastaavat tilasin vuosi sitten 140 eurolla ilman ulkonäkökriteeriä vaikka samaa merkkiä ja "vain" 6000 MT nimellisesti. Samalla kertoimella on riisto ja niisto kasvanut(tai vakiintunut tähän tasoon). Silloin 140, nyt pitäisi terveessä maailmassa olla korkeintaan 100, mutta mielipuolten kolluusion vuoksi suomalaisessa kaupassa maksaisi nyt 700. Tänä päivänä tarjoaisin 70 euroa, ota tai jätä.

Nyt on vaan sellainen aika jolloin ei kannata ostaa uutta rautaa ja DWI. Kannattaa harrastaa rakentelemalla vanhoja romuja ja vuosikymmenten takaista retrorautaa. Uutta sitten taas jos maailma tervehtyy.

Erittäin mukavaa että tuli ostettua oikeaan aikaan. :thumbsup:
 
Onhan se kohtuutonta. Ihan vastaavat tilasin vuosi sitten 140 eurolla ilman ulkonäkökriteeriä vaikka samaa merkkiä ja "vain" 6000 MT nimellisesti. Samalla kertoimella on riisto ja niisto kasvanut(tai vakiintunut tähän tasoon). Silloin 140, nyt pitäisi terveessä maailmassa olla korkeintaan 100, mutta mielipuolten kolluusion vuoksi suomalaisessa kaupassa maksaisi nyt 700. Tänä päivänä tarjoaisin 70 euroa, ota tai jätä.

Nyt on vaan sellainen aika jolloin ei kannata ostaa uutta rautaa ja DWI. Kannattaa harrastaa rakentelemalla vanhoja romuja ja vuosikymmenten takaista retrorautaa. Uutta sitten taas jos maailma tervehtyy.

Erittäin mukavaa että tuli ostettua oikeaan aikaan. :thumbsup:
Kautta aikain on ollut jaksoja. Kehitystä. Epälineaarista sellaista. Ei ole erikseen mitään "tervettä" maailmaa, vaan markkina on se mikä elää ja kasvaa. Ei se jää kuluttajan kannalta loputtomiin muhinkään sietämättömään välitilaan - markkina kyllä korjaa itsensä. Aina.
 
Onhan se kohtuutonta. Ihan vastaavat tilasin vuosi sitten 140 eurolla ilman ulkonäkökriteeriä vaikka samaa merkkiä ja "vain" 6000 MT nimellisesti. Samalla kertoimella on riisto ja niisto kasvanut(tai vakiintunut tähän tasoon). Silloin 140, nyt pitäisi terveessä maailmassa olla korkeintaan 100, mutta mielipuolten kolluusion vuoksi suomalaisessa kaupassa maksaisi nyt 700. Tänä päivänä tarjoaisin 70 euroa, ota tai jätä.

Nyt on vaan sellainen aika jolloin ei kannata ostaa uutta rautaa ja DWI. Kannattaa harrastaa rakentelemalla vanhoja romuja ja vuosikymmenten takaista retrorautaa. Uutta sitten taas jos maailma tervehtyy.

Erittäin mukavaa että tuli ostettua oikeaan aikaan. :thumbsup:
Jep. Ei voi kun ihmetellä miten hiton hyvä tuuri oli kun viime syksynä ostelin DDR5 kampaa/AMD:n 9950X3D prossua ja 5080 näyttistä:) Silloin ajattelin että hitto kun on kallista:) Ei ollut...
 
Se että miksi tänään on hyvä päivä keskusteluun: Tänään on hyvä päivä siksi että pankkitili pullottaa, kaikki menot on minimissä, kesäauto mintissä(Audi TT 3.2 Bensa vuodelta 2007) jne. Elämä on ihanaa:)
 
Hyvä päivä ihan siks että sai nukuttua kunnolla, mihinkään paikkaan ei satu ja kaverilta hyviä uutisia perheenlisäyksen johdosta.

Ne on ne pienet asiat jotka aika usein ohittaa mutta jotka pelastaa sen umpipaskankin päivän aika useest.
 
Se kun menet huvikses kattoon omien muistikampojen hintaa ja vastassa on tämä:

Näyttökuva 2026-05-03 161134.png

Ite maksoin aika tarkkaan 200€ noista 6.9.2025

Ei kateeks käy niitä jotka muisteja nyt ettii, joo Royaleissa makso myös toi ulkonäkö, nätit kammat mutta jumaliste TONNI?!!!

Ja ennekuin väitätte et jauhan paskaa niin tässä J-Kaupan kuitti:

Näyttökuva 2026-05-03 162156.png



Aivan älyttömyyksiin menny nää hinnat.

Onhan se kohtuutonta. Ihan vastaavat tilasin vuosi sitten 140 eurolla ilman ulkonäkökriteeriä vaikka samaa merkkiä ja "vain" 6000 MT nimellisesti. Samalla kertoimella on riisto ja niisto kasvanut(tai vakiintunut tähän tasoon). Silloin 140, nyt pitäisi terveessä maailmassa olla korkeintaan 100, mutta mielipuolten kolluusion vuoksi suomalaisessa kaupassa maksaisi nyt 700. Tänä päivänä tarjoaisin 70 euroa, ota tai jätä.

Nyt on vaan sellainen aika jolloin ei kannata ostaa uutta rautaa ja DWI. Kannattaa harrastaa rakentelemalla vanhoja romuja ja vuosikymmenten takaista retrorautaa. Uutta sitten taas jos maailma tervehtyy.

Erittäin mukavaa että tuli ostettua oikeaan aikaan. :thumbsup:

Jep. Ei voi kun ihmetellä miten hiton hyvä tuuri oli kun viime syksynä ostelin DDR5 kampaa/AMD:n 9950X3D prossua ja 5080 näyttistä:) Silloin ajattelin että hitto kun on kallista:) Ei ollut...
Sama vika rahikaisella.
Ite päivitin koneen juuri siinä alkusyksystä ja ehdin saamaan koneeseen osat ja kasaamisen. Tais olla kuukausi tai kaks ennen hintojen nousua.

Eniten ihmetyttää että mikähän etiäinen mua käski kasaamaan uuden koneen vaikka vanhallakin olis hyvin pärjännyt, mutta vissiin tuli rautakuume juuri viime hetkellä ennen hintojen nousua. Mutta hyvä näin :)
 
Pääsin näkemään Lumikon parin metrin päästä. Hyppi esiin rakennuksen alta, katseltiin toisiamme pieni hetki, jonka jälkeen otus paineli miljoonaa karkuun. En ole koskaan nähnyt sitä noin läheltä.
 
30e tuli taas pullopanteista kesälomakassaan :D Saa varmaan kolmasosa tankillista pensaa kuitenkin ellei hinnat ihan räjähdä.
 
Jess!!! Kesärenkaita täys sarja kaupassa odottamassa huomista asennusta. Kelpaa taas Coupélla ajella :cool:
 
eilen tuli kolmatta kertaa käytyä 10km reipas kävely/hölkkä lenkillä. elokuun painonpudotusprojekti edennyt hyvin, lähtöpainon ollessa 121kg ja nyt 95kg, vielä 10kg edessä. Pirun ylpee itsestäni et päässyt jo kymppiin lenkeissä. Viimeisin aika oli 1h 15min, josko ton jossain vaiheessa saa tiristettyä alle tuntiin.
 
eilen tuli kolmatta kertaa käytyä 10km reipas kävely/hölkkä lenkillä. elokuun painonpudotusprojekti edennyt hyvin, lähtöpainon ollessa 121kg ja nyt 95kg, vielä 10kg edessä. Pirun ylpee itsestäni et päässyt jo kymppiin lenkeissä. Viimeisin aika oli 1h 15min, josko ton jossain vaiheessa saa tiristettyä alle tuntiin.
Toi on jo hatunnoston arvoinen painonpudotus!
 
Sain vakituisen työpaikan ja vieläpä omalta paikkakunnalta.
Ikää yli 50v, niin pidän tätä jopa pienoisena ihmeenä, pitää olla kiitollinen.

Terveyden kanssa on myös ollut murheita parin viime vuoden aikana ja sekin on nyt järjestynyt, ei tässä oikein enempää uskalla edes toivoa.
 
Kerrankin kävi tuuri kaupoilla piipahellessa. Tokkarista löyty poistosta neljän siivun Wilfan paahdin 9e ja OBH Nordican 1.7l vedenkeitin 5e. Molemissa roippeissa vielä 5v takuu.

Kyseisiset kamppeet on ollu tarkotus uusia jo jonkuu aikaa, ku vanhat vempeleet on jotain 15 vuotta jo palvelleet ja nyt on alkanu kilometrit näkymään.. Paahdin on tuoksahtanu lähinnä kuolemalle käytettäessä, vaikka on putsattu kunnolla ja vanha vedenkeitin on ollu sellanen mikä jää joskus kiehuttamaan sitä vettä vaikka se on mukamas sammunu, porina loppuu vasta ku johon irrottaa.
 
Lautapelit.fi tuli ostettua 5 peliä 32e. Tiiä tuleeko koskaan pelattua, mutta halvalla saa niin pakko ostaa :D
Ilma on upea ja kolme avomaankurkkua istutettu kasvusäkkiin, nyt on yhteensä kuusi avomaan kurkkua niin pääsee syksyllä tekemään taas maustekurkkuja itelle ja kaverille jakurkkua varmaan piisaa vielä antaa poiskin :D
Tomaatit on myös telineessä, pari chiliä myös. Vielä olis tilaa jotaina kasvatella.
 
Lautapelit.fi tuli ostettua 5 peliä 32e. Tiiä tuleeko koskaan pelattua, mutta halvalla saa niin pakko ostaa :D
Ilma on upea ja kolme avomaankurkkua istutettu kasvusäkkiin, nyt on yhteensä kuusi avomaan kurkkua niin pääsee syksyllä tekemään taas maustekurkkuja itelle ja kaverille jakurkkua varmaan piisaa vielä antaa poiskin :D
Tomaatit on myös telineessä, pari chiliä myös. Vielä olis tilaa jotaina kasvatella.
Chilejä vaan lisää, mitä lajiketta on tulossa?
 
Ilma on upea ja kolme avomaankurkkua istutettu kasvusäkkiin, nyt on yhteensä kuusi avomaan kurkkua niin pääsee syksyllä tekemään taas maustekurkkuja itelle ja kaverille jakurkkua varmaan piisaa vielä antaa poiskin :D
Tomaatit on myös telineessä, pari chiliä myös. Vielä olis tilaa jotaina kasvatella.
Kuulostaa hyvälle. En oo ollenkaan omillani jos yritän kasvattaa jotain... (meillä ei oo tällä hetkellä yhtään kasvia talossa,siis kukkia tms ei oo) mut pitäisi sen verran aktivoitua että kokeilisin jotain,just kurkku/tomaatti tai ainakin yrttejä. Muutama vuos sitten sain jonkun chilipuskan ja sekin kuoli :D ei ole kykyjä tuohon hommaan mut ei kai se rakettitiedettä ole.
 
Kuulostaa hyvälle. En oo ollenkaan omillani jos yritän kasvattaa jotain... (meillä ei oo tällä hetkellä yhtään kasvia talossa,siis kukkia tms ei oo) mut pitäisi sen verran aktivoitua että kokeilisin jotain,just kurkku/tomaatti tai ainakin yrttejä. Muutama vuos sitten sain jonkun chilipuskan ja sekin kuoli :D ei ole kykyjä tuohon hommaan mut ei kai se rakettitiedettä ole.
Kyl se vaan on et jos ei oo kasvattanu ikinä nii se on ihan arpapeliä. Meilläki alko joskus vaan parila yrtillä ja sit homma lähti lapasesta. Nyt on pihalla kaikenlaista. Mut toi sun chilipuskan kohtalo o kyl tuttu, itelläki kuoli pari ennenku alko onnistuu.
 
Eilen oli kyllä helvetin upeeta seurata Leijonalauman peliä kaverin "mökillä" (lue ihan saatanan iso hirsilinna...), grillailtiin uitiin saunottiin ja pidettiin vaan hauskaa isommalla porukalla ja sit voiton jälkeen ajeltiin keskustassa ja luukutettiin poppia ja lippu tietty katolla liehuus.

Sai kuulema Marskikin lipun päälleen juhlijoilta siin torilla.... Eivät onneks mitään tuhoamaan alkaneet ja pari tyyppiä kävi siin kirjaston suihkulähteessä tietty uimassa, paljon sakkia mut ihan siististi meni ainakin Mikkelissä voittobailut.
 
No, tuli autohuolto varattua ja kävin piiitkästä aikaa pellolla.
Pari lokkia luuli että "tuo punainen kotka on varmaan nousevassa!" ja koittivat pari kierrosta alla kunnes huomasivat "ehei, tyhmä vääräs kohtaa..."
Untitled_Panora.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
308 944
Viestejä
5 236 087
Jäsenet
83 409
Uusin jäsen
Uanza

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom