Miksi kotimaisilla atk rojujen myyjillä on järettömät toimitusajat?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stige
  • Aloitettu Aloitettu
Vähän turhia tommoset valittelut kun ei kerrota mitä on tilattu ja milloin. Jos tilaat varastossa olevaa tavaraa arkisin ennen kello 16, saat luultavasti Postista tai liikkeen kesähessujen sekoilusta riippuen sen tuossa "luvatussa" ajassa. Jos taas tilaat lauantaina kello 23 kamaa jota ei ole varastossa ja edes tiedossa koska sitä saapuu, niin mitä voit odottaa?

Esimerkkinä itse tilasin viime marraskuussa Jimmsiltä varastossa olevaa lämpötahnaa ja -tyynyä, oli pakettiautomaagista noudettavissa seuraavana päivänä kello 10 maissa.
Varastossa olevaa kamaa jonka esim Jimms on suvainnut lähettää 5 päivän jälkeen(sis viikonloppu) kun aspaan on valittanut. Jimmsin hidastelusta on tarinaa ympäri foorumia joten mistää "turhasta valittamisesta" ei ole kyse
 
Tässä viesti mitä ei kukaan tämä ketjun seuraaja halua lukea ja mikä poikkeaa tavasta: Olen ollut tyytyväinen toimitusten kestoon lähes aina tilauksissani Suomen verkkokaupoista.

Itse jaksan odotella kunhan minut pidetään ajantasalla joko seurantapalvelulla tai tiedotuksella. Siitä en pidä että mitään vahvistusta ei kuulu ja itse elää pimennossa. Pahinta on se ettei tiedä onko tilausta edes otettu käsittelyyn vielä. Tällaiset putiikit menee henkilökohtaiselle mustalle listalle. Kunhan tietää missä mennään, ei pieni odottelu haittaa.

Jos haluat jotain heti, maksa mahdollisesti vähän enemmän ja marssi kivijalkaan. Miksi vaivata itseään postituksella jos odottelu ei sovi omiin suunnitelmiin?
 
Kun ostan, en halua maksaa muusta kuin tarvitsemastani tavarasta. Minua ei kiinnosta myydäänkö tavara hymyillen vai irvistellen.

Tai että joku ahne suomalainen yrittäjä ottaa 100% katetta vielä siinä tavarassa ni äly hoi.
Tämä nyt ei ehkä ihan niin päde näissä ATK rojuissa mutta auton osissa katteet on aivan järettömät, en tilaa kun jenkeistä ja virosta kaikki osani nykyään kun toimitus on 3 päivää suoraan duuniin ja hinta murto-osa siitä mitä suomessa, asiakkaalle voi kertoa kattomatta Motonetin hinnat -10% ja silti osistakin jää käteen varmaan tuplaten mitä ite maksoin tai ylikin.

Mutta jos ei tavaraa voida edes näillä järettömillä hinnoilla toimittaa ajallaan Suomen sisäpuolella ja sen saa ulkomailta nopeemmin ni pitäisköhän firman kahtoa peiliin että asialle vois tehä vaikka jotain...
Ei ole hyväksyttävää vaan että jos tilaat tavaran Ma aamuna vaikka ni se pitäis kyllä olla Ti sulla oletuksena että asut näitten reittien varrella edes jollain tapaa, Pieksämäelle ainaskin tulee etelästä paketit aina seuraavaks päiväks, kun se paska firma kuten Jimms vaan saa sen paketin ensin sinne kuletettavaks.
 
Itsellä on samanlaisia kokemuksia Jimss ja Verkkokauppa.com tilauksista. Viikko taisi kestää kun viimeksi tilasin, vaikka tavaraa oli hyllyssä. Saksan Amazonista tavara tulee yleensä sen 1,5 viikkoa, mutta niitä tilauksia harvemmin odottelee kieli vyön alla.

Sitten kun firmalle tilaa Elisalta tavaraa niin se toimistolla poikkeuksetta seuraavana arkipäivänä. Myös Lounean toimitukset (tukkurilta) toimivat erittäin hyvin. :greedy:
 
Kun ostan, en halua maksaa muusta kuin tarvitsemastani tavarasta. Minua ei kiinnosta myydäänkö tavara hymyillen vai irvistellen.
Ei palvelulla tarkoitetakaan (tai minä en tarkoita) ensisijaisesti kaikkea ylimääräistä tarpeetonta kivaa. Pitkälle pääsee jo sillä, että etämyynnissä toimitustapoja on järkevä valikoima, tilauksen etenemisestä saa jotain tietoa ja varastosaldo tai rehellinen saatavuusarvio on käytettävissä.

Huonoa palvelua olisi jonottaa erilaisiin koppeihin kuten Neuvostoliitossa, espanjankielinen palveluautomaatti Suomessa tai nettikauppa jossa ei ole ostoskoria vaan "paljon osaa soita ja kysy 0666 5555 555555 Pera".
 
Itsellä on samanlaisia kokemuksia Jimss ja Verkkokauppa.com tilauksista. Viikko taisi kestää kun viimeksi tilasin, vaikka tavaraa oli hyllyssä. Saksan Amazonista tavara tulee yleensä sen 1,5 viikkoa, mutta niitä tilauksia harvemmin odottelee kieli vyön alla.

Sitten kun firmalle tilaa Elisalta tavaraa niin se toimistolla poikkeuksetta seuraavana arkipäivänä. Myös Lounean toimitukset (tukkurilta) toimivat erittäin hyvin. :greedy:
Joskus kauan sitten kun näiltä tuli vielä tilattua tavaraa toimitusaika-arvion varassa, niin se 1-3 tai 1-5 arkipäivää oli lopulta lähes poikkeuksetta 1-3 viikkoa. Eikä siis aina toimitukseen vaan siihen, että tulee ilmoitus ettei tuotetta ole eikä tule.

Tästä viisastuneena tyydyn siihen, mitä on varastosaldon mukaan nyt just heti kotona. Koska en oikein luota tähänkään, käyn myymälässä.
 
Pitäisi päästä kyselemään neuvoja tuolta teidän paikalliselta autovaraosakroisokselta. Siinä on jo melkoinen bisnesnero ja kauppias jumalan armosta. :D

Eikai se mitään nerokkuuta tarvii? Varaosaliikkeessä on sisäänostohinnat jo paljon enemmän ja tottakai ulosmyyntihinnat vielä enemmän sit kun katetta pitää olla varaosaliikkeellekin osissa, tosin about samat hinnathan se on kaikilla kun samat tukkurit suurinpiirtein.
Mutta hyvin vetää tukkuritki välistä ku ite tilaamalla saa vielä puolet halvemmalla kun mitä tukkurit myy ulos. Eliminoi nuo turhat välikädet pois ni eipä osat maksa juuri mitään ja töitä on sen verta jonokos asti et muutaman päivän toimitus ei haittaa mitään kun työn joutuu sopimaan vähintään viikonpäähän anyway.
Suodattimet, tulpat yms pikkutilpehööri ni aivan järettömät hinnat suomessa kun muualta kaikki maksaa euron pari kpl järestään, tukkureilla ihan hullu kate näissä.

Toki jos jotain kiireellistä tulee ni sit joutuu hakee varaosaliikkeen kautta vielä kun saa seuraavaks päiväks osan sit mutta se kyllä näkyy sit velotuksessa asiakkaallekkin jos on kiire ollu saada kuntoon.
 
Itsellä on samanlaisia kokemuksia Jimss ja Verkkokauppa.com tilauksista. Viikko taisi kestää kun viimeksi tilasin, vaikka tavaraa oli hyllyssä. Saksan Amazonista tavara tulee yleensä sen 1,5 viikkoa, mutta niitä tilauksia harvemmin odottelee kieli vyön alla.

Sitten kun firmalle tilaa Elisalta tavaraa niin se toimistolla poikkeuksetta seuraavana arkipäivänä. Myös Lounean toimitukset (tukkurilta) toimivat erittäin hyvin. :greedy:

Verkkokaupalta lähtee kyllä nykyään helvetin nopeasti tuotteet liikkeelle kun siirtyivät varastonsa puolesta Postin palveluvarastoasiakkaaksi. Itse olen tilannut sieltä monesti postin kautta vaikka ajaisi autolla tuonne noin 10-15 minuutissa.

Jos tilauksen tekee ennen klo 16 niin lähes 100% varmasti perillä seuraavana päivänä. Olen joskus tilannut perjantaiyönä tavaraa ja se oli lauantaina smartboksissa. Sama Telialta sunnuntaina klo 23 tilattu ATV 4k, hain sen smartista maanantaina klo 15:30.

Suurin syy suomalaisissa kaupoissa on se, että eivät saa sitä tuotettansa logistiikkafirmojen lähetysvirtaan ajoissa. Osa ymmärtää tämän tärkeäksi kilpailuvaltiksi, osa ei. Pyrin välttämään itse yrityksiä joiden tilauskäsittely kestää päiviä, jos toimitus kokonaisuutena valuu viikoksi tai pidemmäksi ajaksi, ihan sama jos tilaan ulkomailta. Mielelläni tilaan aina Suomesta kun se on järkevän hintaista tai edes jossain määrin lähellä ulkomaiden tarjontaa. Kotimaan tilauksilla on kuitenkin melkein aina puolellaan se toimituksen nopeus.

Jos on niin huonosti asia, että pitää jotain tilata Powerilta tai Gigantilta, niin sehän on aina vähintään viikon keikka, kamat keräillään aika rauhallisesti Ruotsissa ja sieltä sitten rekka-laiva-rekka-logistiikkafirma -ketjulla joskus kotiin. Powerin kamat vaativat vielä Postilla ylilaputustoimenpiteen koska eivät ole yhteensopivia semmoisenaan, Gigantti tulee jo ilman tuota vaihetta.
 
Kannattaa vain suosiolla käyttää markkinatalouden voimaa ja ohjata rahat niille keitä kiinnostaa palvella asiakkaita eli tässä tapauksessa Saksaan. Jos tuotetta on varastossa ei ole mitään syytä miksi ko. tuote ei lähtisi samana tai viimeistään seuraavan päivänä postin käsittelyyn.

Mielellään suosisi suomalaista, mutta pari kertaa on nyt viimeisen 4kk aikana käynyt niin, että Saksasta olisin saanut itsekin sekä halvemmalla että myös nopeammin tarvitsemani tuotteet. Tähän kun yhdistää vielä Verkkokauppa.comin typerät takuukäytännöt (tuote hajosi n. 2kk käyttöönoton jälkeen, lähetin huoltoon ja pyysin jos saisi rahat takaisin koska tarvitsin korvaavan laitteen välittömästi enkä siis voinut jäädä odottelemaan huoltotulosta - tulos, lähettivät minulle uuden laitteen koska huolto ei onnistunut, rahoja ei kuulemma voi palauttaa. Nyt koitan sitten myydä uutta laitetta netissä sen sijaan että Verkkokauppa olisi myynyt sen itse.) niin taidan ryhtyä tilailemaan ihan mielelläni Saksasta tästä lähtien kaiken.

Ei ole atk-rojukauppa, mutta viiksi-/parta/parturi/mikäliekaupalle Dick Johnsonille pisteet siitä, tilasin viikkopalaverissa tylsyyksissäni tilpehööriä ko. kaupasta, tuotteet oli postissa jo tunnin päästä ja saapuivat seuraavana päivänä perille, eli käytännössä noin 24h toimitus.
 
Onhan Saksa aina ollut toimiva talous- ja teollisuusmaana ja käsitykseni mukaan kaupankäynti toimii myös hienosti, varmaan aika esimerkillistä kaiken kaikkiaan näin koko maailman saralla. Takuuasiat ne vain käy hankaliksi riippuen liikkeestä. Palautusosoitteen saa myyniliikeeltä, mutta ilman suoraa sopimusta postin kanssa joutuu lähettäjä aina itse maksamaan lähetyskulut.

Myyjäliike pitää varmastikin huolen useimmiten että asiakkaalle maksetaan tuo lähetys takaisin, mutta huolettomuuden kannalta on paras jos liikkeellä on Suomen postin kanssa sopimus, jolloin palautus ei maksa mitään. Ainahan voi harkita suoraan valmistajalle lähettämistä, mikä tuottaa yleensä hyvän lopputuloksen, mutta paketti matkaa pitkin mantuja ties minne kauas. On siis muistettava että takuuasiat eivät välttämättä ole mutkattomia jos kyseessä on vähänkin pienempi liike kuin tyyliin Saksan suosituin tietokonekauppa.

Näin jo tehtaalla, kuljetuksessa tai muuten helposti romuuntuvien sähkölaitteiden aikakautena pidän itse takuun pituutta ja takuuhuollon helppoutta yhtenä tärkeimmistä tekijöistä ostopäätöksessä.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokaupalta lähtee kyllä nykyään helvetin nopeasti tuotteet liikkeelle kun siirtyivät varastonsa puolesta Postin palveluvarastoasiakkaaksi. Itse olen tilannut sieltä monesti postin kautta vaikka ajaisi autolla tuonne noin 10-15 minuutissa.

Jos tilauksen tekee ennen klo 16 niin lähes 100% varmasti perillä seuraavana päivänä. Olen joskus tilannut perjantaiyönä tavaraa ja se oli lauantaina smartboksissa. Sama Telialta sunnuntaina klo 23 tilattu ATV 4k, hain sen smartista maanantaina klo 15:30.

Suurin syy suomalaisissa kaupoissa on se, että eivät saa sitä tuotettansa logistiikkafirmojen lähetysvirtaan ajoissa. Osa ymmärtää tämän tärkeäksi kilpailuvaltiksi, osa ei. Pyrin välttämään itse yrityksiä joiden tilauskäsittely kestää päiviä, jos toimitus kokonaisuutena valuu viikoksi tai pidemmäksi ajaksi, ihan sama jos tilaan ulkomailta. Mielelläni tilaan aina Suomesta kun se on järkevän hintaista tai edes jossain määrin lähellä ulkomaiden tarjontaa. Kotimaan tilauksilla on kuitenkin melkein aina puolellaan se toimituksen nopeus.

Jos on niin huonosti asia, että pitää jotain tilata Powerilta tai Gigantilta, niin sehän on aina vähintään viikon keikka, kamat keräillään aika rauhallisesti Ruotsissa ja sieltä sitten rekka-laiva-rekka-logistiikkafirma -ketjulla joskus kotiin. Powerin kamat vaativat vielä Postilla ylilaputustoimenpiteen koska eivät ole yhteensopivia semmoisenaan, Gigantti tulee jo ilman tuota vaihetta.

Valitettavasti tuo ei kerro muuta kuin että asut sopivassa paikassa että aikataulut ja kuljetusvirrat sattuu kohdilleen.
ps. Gigantti ja Power on norjalaisia joten siihen tulee 1-2pvä viive ennen Ruotsia.
 
ps. Gigantin päälogistiikkakeskus on Jönköpingissä, Ruotsissa, sieltä lähtee lähetykset myös Suomeen.

pss. Powerin keskusvarasto on myös Ruotsissa.
 
ps. Gigantin päälogistiikkakeskus on Jönköpingissä, Ruotsissa, sieltä lähtee lähetykset myös Suomeen.

pss. Powerin keskusvarasto on myös Ruotsissa.

Tietääkseni ainakin Power, Gigantti ja XXL ovat periaatteessa samaa puljua. Ainakin samat osakkaat ne omistaa ja päätökset näiden suhteen tehdään jonkin saman tahon alla. Joku paremmin tietävä voi halutessaan tarkentaa.
 
Tietääkseni ainakin Power, Gigantti ja XXL ovat periaatteessa samaa puljua. Ainakin samat osakkaat ne omistaa ja päätökset näiden suhteen tehdään jonkin saman tahon alla. Joku paremmin tietävä voi halutessaan tarkentaa.

Eivät ole samaa puljua.

XXL:n pääomistaja Tidemandsen on mukana myös Powerissa, mutta siinä on oma tanskalainen emäyhtiö Expert AS. Gigantti taas on Elkjöp Nordic AS:n omistama.
 
Itsellä menee yli hilseen se että kun tilaan psun jolle luvataan verkkokaupassa(Multitronic) 1-4 pv toimitusaika, siitä perään sähköpostia laittaessani, että kerkeäähän tämä perjantaiksi perille. Vastaus on että tiukille menee ja voi olla että se saadaan postiin vasta perjantaina.
 
Katselin joskus ohjelmaa volkkarin toimitusajoista, niin he lupaavat saksan keskusvarastosta merkkiliikkeeseen 48tunnissa vai oliko se viimeistään 72tunnissa mihin päin maailmaa tahansa.
 
Itsellä menee yli hilseen se että kun tilaan psun jolle luvataan verkkokaupassa(Multitronic) 1-4 pv toimitusaika, siitä perään sähköpostia laittaessani, että kerkeäähän tämä perjantaiksi perille. Vastaus on että tiukille menee ja voi olla että se saadaan postiin vasta perjantaina.
Tupakkatauko päällä.
 
Itsellä menee yli hilseen se että kun tilaan psun jolle luvataan verkkokaupassa(Multitronic) 1-4 pv toimitusaika, siitä perään sähköpostia laittaessani, että kerkeäähän tämä perjantaiksi perille. Vastaus on että tiukille menee ja voi olla että se saadaan postiin vasta perjantaina.
Multitronic on selkeästi omien ja muiden kokemusten perusteella hidas laittamaan postiin, joskus tilasin Jimmsiltä ja Multitronicilta samana iltana, kummallakin tuote varastossa ja toimitusarvio 1-4 päivää. Jimmsillä meni kaksi päivää, Multitronicilla viikko tuon päälle. Ei ole hurreilla kiireitä.
 
Verkkokaupalta tilaus sisää eilen 19:47, tänää kello 11:00 lähetetty ja seurannan mukaan jo lajiteltukkin. Et ihan tarpeeksi nopea vauhti ainaki omasta mielestä.
 
Katselin joskus ohjelmaa volkkarin toimitusajoista, niin he lupaavat saksan keskusvarastosta merkkiliikkeeseen 48tunnissa vai oliko se viimeistään 72tunnissa mihin päin maailmaa tahansa.

Ei koske näemmä Audia. Tampereen marmori saa Ruotsista seuraavaksi päiväksi, Saksasta viikko. Jos pitää Audi Tradition (wanhojen paskojen) osia tilata, se on 2-3 viikkoa Saksasta.
 
Tietokonekauppa.fi:stä olen kuukauden aikana tilannut kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla paketti on lähtenyt samana päivänä liikkeelle. Ensimmäinen paketti oli seuraavana päivänä perillä ja toinen makasi matkahuollon käsittelyssä viikonlopun yli. Jimmsillä tilausten käsittely on viime aikoina venynyt, mutta eikös niillä ollut uuden porukan koulutuksia tms.?
 
Multitronicilta edellinen tilaus kesti tilauksesta kotiin 3 arkipäivää, viimeisin tuli seuraavaksi päiväksi.

Cdonilta myös kesti 3 arkipäivää. Minusta nämä ihan kohtuullisia toimitusaikoja.
 
Tietokonekauppa.fi:stä olen kuukauden aikana tilannut kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla paketti on lähtenyt samana päivänä liikkeelle. Ensimmäinen paketti oli seuraavana päivänä perillä ja toinen makasi matkahuollon käsittelyssä viikonlopun yli. Jimmsillä tilausten käsittely on viime aikoina venynyt, mutta eikös niillä ollut uuden porukan koulutuksia tms.?

Jimmssillä on käsittelyajat ollu ihan poskettomia jo pitkään, ei voi pistää minkää uusien kaverien piikkiin ainaskaan.
 
Katselin joskus ohjelmaa volkkarin toimitusajoista, niin he lupaavat saksan keskusvarastosta merkkiliikkeeseen 48tunnissa vai oliko se viimeistään 72tunnissa mihin päin maailmaa tahansa.

OT:
Veikkaan tollaisten aikojen koskevan vain valmiiksi varusteltuja yksilöitä.
Räätälöidyt tapaukset on varmasti asia erikseen.
 
Itse tilasin Jimmsiltä kerran ja toimitus oli kyllä aika hidas. En usko että ihan heti tilaan uudestaan, kun sekä Verkkokauppa.com ja Kärkkäisen verkkokauppa molemmat toimittavat nopeasti paketteja ja esim yhtä laturia ei viitsi odottaa viikon verran.
 
OT:
Veikkaan tollaisten aikojen koskevan vain valmiiksi varusteltuja yksilöitä.
Räätälöidyt tapaukset on varmasti asia erikseen.

Kyse taisi olla varaosista.

Olisi kyllä kova sana jos tilatun auton toimittaisivat tehtaalta Saksasta viimeistään 72 tunnin kuluttua tilauksesta minnepäin maailmaa tahansa. Siinähän menee jo 36 tuntia lentokoneella kun ihminen jonnekkin Brasialiaan Saksasta lentää joka ei ole suurimpia kaupunkeja siinä maassa. Eikä Brasilia ole edes vaikeimmasta päästä kun on kaikenlaisia saarivaltioitakin.

Voisihan se toki onnistua kun olisi volkkarin tehtaan hihnan päässä oma rahtikone odottamassa joka lähtisi samantien lentämään auton kanssa kohti maailman äärissä odottavaa auton ostajaa. Tulisi siinä kuitenkin auton rahdille hintaa.
 
Auton (Seat) osat tulevat tosiaan melkoisen nopeasti, ainakin jos osa löytyy Tukholmasta. Espanjasta tulee sitten vähän kauemmin.

Autonhoitokaupasta olen saanut tavaraa parhaimmillaan saman päivän aikana. Matkahuollon bussirahti, yleensä tuleminen kestää päivän-pari mutta toimitus samana päivänä oli melkoinen suoritus.

Jimmistäkin saa tavaraa nopeasti, kun käy paikan päällä hakemassa. Palvelu oli kohdallaan kun kävin Noble pelituoleja katselemassa, päädyin lopulta kalliimpaa ei tarjoustuoliin (Hero). Aika jumppa oli saada 28kg hankalanmuotoinen pahvilaatikko autoon ja takaisin, ehkä olisi pitänyt antaa postin hoitaa kuljetus. :D
 
Jimmssillä on käsittelyajat ollu ihan poskettomia jo pitkään, ei voi pistää minkää uusien kaverien piikkiin ainaskaan.
Niin.. Taitaa omistajanvaihdos kovasti vaikuttaa asiaan vaikka tuolla omassa threadissa meriselityksiä kertovat. Jimssin nykytilanne ei vain ole millään tavalla hyväksyttävää. Harmi, oli hyvä kauppa aiemmin mutta nykypäivän toimitusvaikeudet ohjaavat muualle
 
Ihan käsittämätöntä miten kotimaiset verkkokaupat heittävät usein ainoan kilpailuvaltin, eli toimitusnopeuden pois. Itse en ole kotimaisista kaupoista juuri ATK-rojua tilannut, koska hinta on yleensä ollut se ratkaiseva kriteeri.

Nyt tein poikkeuksen ja tilasin Jimmsiltä varastossa olevaa tavaraa, koska tuli tarve saada hieman tavallista nopeammin muutama tuote. Nyt neljäntenä arkipäivänä tilauksesta, tuotteet eivät tilausseurannan mukaan ole vieläkään lähteneet varastolta. Kyllähän ne sieltä varmasti ensiviikolla tulevat, mutta toista tilausta tulen tuskin tekemään.

Eli ei varsinaisesti mitään erityisen huonoa palvelua, muttei missään nimessä sellaistakaan että maksaisin siitä jotain preemiota tai tilaisin toiste. Jimmsistä en nyt paljoa tiedä, mutta firma tullut tällä foorumilla sen verran positiivisessa valossa usein esille, että hidastelu hämmästyttää yhä enemmän. Kuitenkin täällä on paljon sellaisia "vaikuttajia" jotka vaikuttavat voimakkaasti vähemmän atk-juttuja seuraavien lähipiiriläistensä ostopäätöksiin. Ite suosittelen jatkossakin vaikka Amazonia tms. kaverilleni jos ja kun hinta on edullisempi.

En yritä tässä nyt mustamaalata firmaa vaan lähinnä ihmettelen välinpitämättömyyttä positiiviseen asiakaskokemukseen. Pakko vielä kirjoittaa tuosta "aspalle hoputtamisesta" kun nyt sellaisen tuolta Jimmsin omasta ketjusta pikaisesti vilkaistuani huomasin... aivan käsittämätöntä että luvatun toimitusaikataulun varmistaminen edellyttää joissain tapauksissa asiakkaan omaa aktiivisuutta. Kuulostaa äkkiseltään melko röyhkeältä toimintatavalta. Väkisin tulee mieleen että seisooko oma tilaus hieman kauemmin siksi että en viitsi käydä anelemassa pääsyä jonon ohi. "etsä tiedä kuka mä oon" :lol:
 
Ihan käsittämätöntä miten kotimaiset verkkokaupat heittävät usein ainoan kilpailuvaltin, eli toimitusnopeuden pois. Itse en ole kotimaisista kaupoista juuri ATK-rojua tilannut, koska hinta on yleensä ollut se ratkaiseva kriteeri.

Nyt tein poikkeuksen ja tilasin Jimmsiltä varastossa olevaa tavaraa, koska tuli tarve saada hieman tavallista nopeammin muutama tuote. Nyt neljäntenä arkipäivänä tilauksesta, tuotteet eivät tilausseurannan mukaan ole vieläkään lähteneet varastolta. Kyllähän ne sieltä varmasti ensiviikolla tulevat, mutta toista tilausta tulen tuskin tekemään.

Eli ei varsinaisesti mitään erityisen huonoa palvelua, muttei missään nimessä sellaistakaan että maksaisin siitä jotain preemiota tai tilaisin toiste. Jimmsistä en nyt paljoa tiedä, mutta firma tullut tällä foorumilla sen verran positiivisessa valossa usein esille, että hidastelu hämmästyttää yhä enemmän. Kuitenkin täällä on paljon sellaisia "vaikuttajia" jotka vaikuttavat voimakkaasti vähemmän atk-juttuja seuraavien lähipiiriläistensä ostopäätöksiin. Ite suosittelen jatkossakin vaikka Amazonia tms. kaverilleni jos ja kun hinta on edullisempi.

En yritä tässä nyt mustamaalata firmaa vaan lähinnä ihmettelen välinpitämättömyyttä positiiviseen asiakaskokemukseen. Pakko vielä kirjoittaa tuosta "aspalle hoputtamisesta" kun nyt sellaisen tuolta Jimmsin omasta ketjusta pikaisesti vilkaistuani huomasin... aivan käsittämätöntä että luvatun toimitusaikataulun varmistaminen edellyttää joissain tapauksissa asiakkaan omaa aktiivisuutta. Kuulostaa äkkiseltään melko röyhkeältä toimintatavalta. Väkisin tulee mieleen että seisooko oma tilaus hieman kauemmin siksi että en viitsi käydä anelemassa pääsyä jonon ohi. "etsä tiedä kuka mä oon" :lol:

Jimms on saksalaisomisteinen. Ja tilausajat on harmillisesti tosiaan heikentyneet valtaisasti vuosientakaisesta tilanteesta missä parhaimmillaan sait noutaa rojut seuraavana päivänä postista/automaatista.
 
Tohtiiko Multitronicista tilata näytön noin tuotepalautuspolitiikan suhteen?
 
Ihan käsittämätöntä miten kotimaiset verkkokaupat heittävät usein ainoan kilpailuvaltin, eli toimitusnopeuden pois. Itse en ole kotimaisista kaupoista juuri ATK-rojua tilannut, koska hinta on yleensä ollut se ratkaiseva kriteeri.

Melkein sitä hakee vaikka gigantista kun odottelee 2 viikkoa postipakettia.

Esimerkkinä 9900k löytyy gigantista 40€ halvemmalla kun jimms eikä tarvi odotella postipaketin saapumista.
 
Mikä ongelma Multitronicin ehdoissa on? Ilmainen 14 vrk palautusoikeus ja tuotetta voi kokeilla normaalisti?
Ei varmaan mikään, mutta jos esim. tilatun monitorin paneeli ei vastaa laatuvaatimuksia esim. valivuodon osalta, niin mahtaako palautuksessa tulla ongelmia.
 
Ei varmaan mikään, mutta jos esim. tilatun monitorin paneeli ei vastaa laatuvaatimuksia esim. valivuodon osalta, niin mahtaako palautuksessa tulla ongelmia.

Etämyynnissä on 14 päivän palautusoikeus, sun ei tarvitse kertoa mitään syytä palautukselle joten miksi siinä olisi mitään ongelmia?
 
Etämyynnissä on 14 päivän palautusoikeus, sun ei tarvitse kertoa mitään syytä palautukselle joten miksi siinä olisi mitään ongelmia?
No joistakin kaupoista saa aina lukea näitä juttuja, joissa kauppias on asettunut vastahankaan.
 
Nykykäytäntö kotimaisten puljujen suhteen on että jos tuotetta ei ole varastossa niin en tilaa. Toimitusaika voi olla viikkoja vaikka kuinka luvattaisiin "1-3 vrk".

Seuraava askel on katsoa löytyykö tuote kivijalasta. Jos ei niin sitten tilataan esim. Saksasta. Voi olla että esim. Amazon.de tavara tulee nopeammin mitä kotimaisesta vaikka pitäisi olla varastossa...
 
Sisäpiirin tietona... Joissain verkkokaupoissa kärsitään vielä postin lakon seurauksista ja kun tuli Black Fridayt itsenäisyyspäivät, joulut ja loppiaiset, niin on kertynyt jonoa tilauksiin. Ei siellä juhlapyhinä ole kukaan pakkailemassa ja samalla tulee lisää tilauksia. Ei se tietenkään ole mikään selitys, mutta uskoisin hieman tilanteen paranevan kesää kohti.

EDIT: En osaa sanoa, miksi ei sitten voisi olla mainintaa esim. verkkosivuilla, että tällä hetkellä tilauskanta on jonoutunut ja tilauksiin voi tulla viivettä tms.. Ja tuskin siis enää black friday tai lakko vaikuttaa, mutta joulun tauot, uusivuosi sekä loppiaisen tauko varmaan vielä viime viikolle vaikutti. En osaa sanoa tarkemmin, olen vain ulkoinen tarkkailija asian suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Sisäpiirin tietona... Joissain verkkokaupoissa kärsitään vielä postin lakon seurauksista ja kun tuli Black Fridayt itsenäisyyspäivät, joulut ja loppiaiset, niin on kertynyt jonoa tilauksiin. Ei siellä juhlapyhinä ole kukaan pakkailemassa ja samalla tulee lisää tilauksia. Ei se tietenkään ole mikään selitys, mutta uskoisin hieman tilanteen paranevan kesää kohti.
Tähän liittyen ihmetyttää, että ruuhkatietoakin pitää pantata. Eikö sitä voisi laittaa kauppaan johonkin banneriin, että "varastolla on ruuhkaa, tilausten käsittely saattaa viivästyä"?
Voisi sitten vaihtaa toimittajaa jos on kiire. Mutta kun ruuhkaa ei mitenkään selitetä ja tuote saapuu pari viikkoa myöhässä, niin voi olla että jäi sen asiakkaan viimeiseksi tilaukseksi ko. kaupasta. Sitten vielä ihmiset kyselee asiaa sähköpostilla ja aiheuttaa yhä enemmän ruuhkaa asiakaspalveluun.
 
Mielenkiintoinen lisämotivaatio olla tilaamatta Suomesta: Havahduin vastikään siihen, että vain kotimaisten verkkokauppojen toimitukset pitää noutaa postista kun ulkomaiset lähes poikkeuksetta kannetaan kotiovelle tai firman respaan. PayPal on myös standardi maailmalla, ei välttämättä meillä.
 
Sisäpiirin tietona... Joissain verkkokaupoissa kärsitään vielä postin lakon seurauksista ja kun tuli Black Fridayt itsenäisyyspäivät, joulut ja loppiaiset, niin on kertynyt jonoa tilauksiin. Ei siellä juhlapyhinä ole kukaan pakkailemassa ja samalla tulee lisää tilauksia. Ei se tietenkään ole mikään selitys, mutta uskoisin hieman tilanteen paranevan kesää kohti.

No onpas paskasti hoidettu logistiikka ko. firmassa jos marraskuinen lakko vaikuttaa vielä tammikuussa miten saa lähetyksiä liikkeelle. Kannattaisi melkein miettiä palveluvarastoasiakkuutta, niin ei tarvitse varastoa, pakata eikä lähetellä, ne tehdään yrittäjän puolesta. BF:t ja muut alet ovat myös tiedossa etukäteen, niihin varaudutaan varaston sisällön suhteen, että hoitamalla riittävästi resursseja puskemaan tilaukset läpi. Tuommoinen firma sietääkin kuolla pois jos ei ole mitään ketteryyttä muuttuviin olosuhteisiin.
 
Suomessa on tapana sekä aliarvioida asiakaspalvelun merkitystä, että pyörittää palvelut mahdollisimman minimiporukalla, joten senpä takia niitä ruuhkia syntyy. Itse jos saan jostain palvelusta huonoa palvelua tai hitaan toimituksen, niin en kyllä yleensä vaivaudu ostamaan toista kertaa. Parhaat kokemukset näistä suomalaisista verkkokaupoista on Kärkkäinen ja Verkkokauppa.com, huonoja ei viitsi nimetä.
 
Jimmsiltä tilasin viikko sitten maanantaina. Tavaraa piti tulla perjantaina varastoon, mutta ei tainnut tulla ja nyt vaan lukee että toimitusaika ei vahvistettu. Katsotaan pari päivää niin täytynee perua tilaus ja etsiä muualta sitten.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 682
Viestejä
4 543 727
Jäsenet
74 830
Uusin jäsen
kakkahätä83

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom