Miksi et ostanut?

Liittynyt
06.02.2024
Viestejä
6
Itselleni on jäänyt mieleen kolme vuotta sitten tapahtunut asia...

Olin eräässä kodinkoneita myyvän ketjun myymälässä ja myyjä tuli juttelemaan...

Olin saapunut kauppaan ajatuksella, että vien mukanani toimitussopimuksen yhdestä täyskorkeasta pakastimesta ja yhdestä täyskorkeasta jääkaapista tai sitten kahdesta täyskorkeasta jääkaappipakastimesta...

Olin siis äärimmäisen helppo asiakas - minulle tarvitsee vain kertoa faktat muutamasta mallista, joista valitsen ja pyydän toimittamaan ne kotiini.

MUTTA

..Kun juttelin myyjän kanssa laitteiden energiatehokkuudesta, hän alkoi kertomaan, että erot ovat tosi pieniä

... ehkä enemmän vaikuttaa se, miten pitkät oven eristeet ovat eri kokoisissa kaapeissa (?).

-> En pystynyt ostamaan myyjältä mitään, koska mielestäni hänen selostuksensa olivat totaalista bullshittiä.

-> Ajoin seuraavaan liikkeeseen ja ostin sieltä kaksi jääkaappipakastinta.

Itselläni on pari muutakin vastaavaa kokemusta, kun myyjä on tuhonnut ostointoni niin hyvin, että on pitänyt mennä seuraavaan liikkeeseen. Eräänkin kerran myyjä väitti ainakin kahden eri pesukoneen kohdalla, että hänellä on juuri tämä malli kotonaan ja se on ihan paras.
- Kun luottamus loppuu, niin loppuu myös kaupanteko. Olisi hauska kuulla jos jollain samanlaisia kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 337
On jo olemassa hyvä keskustelu liittyen kauppojen asiakaspalvelukokemuksiin:

 
Liittynyt
06.02.2024
Viestejä
6
On jo olemassa hyvä keskustelu liittyen kauppojen asiakaspalvelukokemuksiin:

Enpä tiedä onko noi niitä mitä haen aloituksella. Tärkeitä juttuja sinänsä ja osittain samaakin, mutta omassa aloituksessa lähdin vähän fiilis edellä .. mikä siinä on ettei kaupat vaan joskus suju. Tarkoitus ei ollut herättää keskustelua ihan palautusoikeuksista tai yleensäkään ostamiseen liittyvistä oikeudellisista asioista, vaan enemmänkin siitä miksi kaupat joskus vaan tulee tehtyä ja joskus kertakaikkiaan ei, riippumatta siitä millaisia ehtoja annetaan tai pidätetään. Itse tuossa mainitsin, että on asioita jotka eivät lisää luottamusta, vaan työntävät ulos liikkeestä yhtä tehokkaasti kuin joku työntäisi selästä, että älä nyt hyvä mies täältä osta :)
 
Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
517
Kävin joskus opiskeluaikoina katsomassa käytettyä autoa ja koeajoinkin sen pikku riisikipon ja olin suht tyytyväinenkin vuoden leimaan ja alhaiseen myyntihintaan. Silti arvelutti sillä myyjä esitti täysin tietämätöntä autosta ja sen kunnosta. Vetosi siihen, ettei ymmärrä autoista juuri mitään. Sitten koeajoni aikana kaverinsa/naapurinsa tms oli ilmestynyt paikalle ja juttelivat jostain tyyppivioista eri korimalleissa.

Samahan se olisi ollut ajaa tuo 400€ pommi paaliin asti, mutta alkoi heti ottamaan pannuun tuo selkeä valehtelu ja luultavasti tietoinen pimittäminen. Vastaava fiilis on joskus tullut ihan elektroniikkaliikkeessäkin jos olen ollut ostamassa vähän pienemmän budjetin laitetta niin myyjien olemuksessa on ollut outoa haluttomuutta kertoa mitään juuri siitä tai vaihtoehtoisista laitteista.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 249
... ehkä enemmän vaikuttaa se, miten pitkät oven eristeet ovat eri kokoisissa kaapeissa (?).
-> En pystynyt ostamaan myyjältä mitään, koska mielestäni hänen selostuksensa olivat totaalista bullshittiä.
Ei se nyt aivan totaalista bullshittiä ole. Energiatehokkuutta ei lasketa kompressorin hyötysuhteesta vaan toteutuneesta energiankulutuksesta. vrt. ajoneuvonen WLTP kulutus.
Nyt sitten noissa halpamerkeissä on edelleen se kiinapaskakompressori, mutta eristettä lisäämällä saadaan aikaan se, ettei se kompressori pyöri niin useasti ja virrankulutus alas.

Itse katson energialuokkaa ja kaapin sisätilavuutta, jos energialuokka hyvä ja kaappi on sisältä isompi tilavuudelta, niin jäähdytyslaitteisto on laadukkaammista osista tehty.
Logik jääkaappi LTR185W23E - Gigantti verkkokauppa
Esimerkiksi tässä hinnat alken Logik jääkaappi: Energialuokka E, tilavuus 359L

Liebherr jääkaappi Rsdd 5250-20 001 - Gigantti verkkokauppa
Tässä ylähyllyn tuote: Energialuokka D(parempi), tilavuus 402L
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 900
Viestejä
4 292 468
Jäsenet
71 746
Uusin jäsen
Astr0nautti

Hinta.fi

Ylös Bottom