Mikä näyttö minulle? Näyttösuositukset ja kyselyt

Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Vertasin näitä kahta näyttöä ja hintaopas sanoo näin
fsgsfgsfgdfg.PNG


Edit: Ps. hinta.fi:n ois kiva saada tuo tuotteiden keskeinen vertailu. :)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Koneeni parasta ennen päivämäärä on ohitettu eli yli viisi vuotta vanha kone.

Uuden koneen peruselementiksi olen ajatellut 50" 8K näyttöä. Sellaista ei vaan ole näkynyt. Mitenkähän kauan tässä pitää vielä odotella?

Tällä hetkellä on 40" 4K näyttö, joten jotain parannusta kaipailen.
Jos nyt on käytössä 5v sitten ostettu 40" 4K näyttö ja 2014 ostetut näytönohjain, prosessori, emo jne jne. suosittelisin että jos vieläkin olet tyytyväinen ilmeisestikin 2x R9 290 settiin + 4790K prosessoriin kannattaa mennä vielä vuosi-pari ja päivittää sitten taas parhaaseen mitä löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
494
Nyt löytyi ratkaisu tuohon ongelmaan. Säädin näytönohjaimen asetuksista, että resoluutio on 3802x2138 eikä tuo ruudun 3840x2160. Näin menetän kuvasta pienet siivut, mutta menetys on täysin mitätön verrattuna käytössä olevaan pikselimäärään. Telkun kun säätää näyttämään kuvasuhteena "original", niin osaa nätisti keskittää natiiviresoa pienemmän kuvan ruudun keskelle. Näin laitoihin jää pienet mustat marginaalit, mutta nyt ei haittaa tuo telkun kehysten heijastaminen enää yhtään.
Olisiko ongelma kuitenkin ettet ole sitä HDMI-tuloa nimennyt/merkinnyt PC:ksi ja siksi näkyy vähän sinnepäin?
Rtings UM7300 arvostelusta:
"For an optimal PC gaming experience and for proper chroma 4:4:4 support, it is important to set the input label to 'PC' for the HDMI port you are using. Once you have set the label, it is recommended to reapply our base SDR or HDR settings, as the picture modes change when you set the label. This can be done from the new 'Home Dashboard' menu. Depending on the format you are sending, it might also be necessary to enable the Ultra HD Deep Color setting for the port you are using."
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Jos nyt on käytössä 5v sitten ostettu 40" 4K näyttö ja 2014 ostetut näytönohjain, prosessori, emo jne jne. suosittelisin että jos vieläkin olet tyytyväinen ilmeisestikin 2x R9 290 settiin + 4790K prosessoriin kannattaa mennä vielä vuosi-pari ja päivittää sitten taas parhaaseen mitä löytyy.
Voit olla oikeassa. Tarkka setti löytyy PC-speksit alta.
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
90
Olisiko ongelma kuitenkin ettet ole sitä HDMI-tuloa nimennyt/merkinnyt PC:ksi ja siksi näkyy vähän sinnepäin?
Rtings UM7300 arvostelusta:
"For an optimal PC gaming experience and for proper chroma 4:4:4 support, it is important to set the input label to 'PC' for the HDMI port you are using. Once you have set the label, it is recommended to reapply our base SDR or HDR settings, as the picture modes change when you set the label. This can be done from the new 'Home Dashboard' menu. Depending on the format you are sending, it might also be necessary to enable the Ultra HD Deep Color setting for the port you are using."
Olen kyllä tuon huomioinut jo heti alussa. Ongelma on tuo suhteellisen jyrkkä kulma reunoille katsottaessa, koska katseluetäisyys on lyhyt. Se aiheuttaa reunuksen heijastumisen ruutuun. Tuo tekemäni kuvakoon pienentäminen ratkaisi tämän ongelman. Nyt kun reunoissa on pienet sururaidat, niin mustan reunuksen heijastuminen tuolle alueelle ei enää haittaa, kun sen alle ei jää kuva-alasta yhtään. Muutenhan kuva on hyvä ja väritkin ovat kohdillaan useamman tunnin säätämisen jälkeen.
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
MG278Q | Monitors | ASUS USA

Johan tuon Asuksen omilta sivuilta näkee, että HDCP-tuki löytyy.

Opettele käyttämään edit-nappulaa ettei tarvi usean viestin monologia pitää.

No onpas outoa, koska vielä eilen katsoin Asuksen sivuilta ja en löytänyt tuota, että HDCP-tuki löytyisi, mutta nyt sielä niin lukee... Olenkohan katsonut sitten jostain syystä jotain väärää näyttöä. No oli miten oli, mutta kyllä siitä tosiaan näyttäisi se löytyvän. Ja anteeksi ediiteistä jos siinä on ollut jotain häikkää, mutta kiitos sinulle selvennyksestä tän näyttö asian suhteen.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
824
No onpas outoa, koska vielä eilen katsoin Asuksen sivuilta ja en löytänyt tuota, että HDCP-tuki löytyisi, mutta nyt sielä niin lukee... Olenkohan katsonut sitten jostain syystä jotain väärää näyttöä. No oli miten oli, mutta kyllä siitä tosiaan näyttäisi se löytyvän. Ja anteeksi ediiteistä jos siinä on ollut jotain häikkää, mutta kiitos sinulle selvennyksestä tän näyttö asian suhteen.
Joo, ei noihin hintavertailuiden tietoihin kannata muutenkaan luottaa, mutta HDCP tuki kyllä löytyy joten ei huolta sen suhteen. Mua ei henk.koht. peräkkäiset viestit haittaa, mutta hyvähän se on opetella editoimaan perättäisten viestien sijasta, ei siis mitenkään ilkeilynä :vihellys:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
427
Ollut jo pitkään kiikarissa
Philips E-line 275E1S 27" 2560 x 1440 16:9 AMD FreeSync | Dustinhome.fi
Mutta ainut mikä estää ostamasta on arvostelu. Onko kellään täällä kokemusta tuosta kyseisestä näytöstä.
Yhden arvostelun olen löytänyt hollannin kielellä, mutta olisi mukava kuulla ihan oikeita kokemuksiakin tuosta näytöstä!
Päivän ollut kyseinen näyttö pelikäytössä, pojalle kun meni.
En tiedä onko reunattoman näytön ongelma mutta ruutu painuu hieman (alle millimetrin, niin että huomaa) kun reunasta kevyesti painaa ja jalka on vähän rimpula. Toki kun hinta on 159€ niin jostain täytyy tinkiä.
Kuolleita pikseleitä ei löydetty kun katsottiin joku eizon ohjelma läpi, sai eriväriset kuvat koko näytölle (RGB ja musta & valk.).
Sai kellotettua 80hz.
On kuulemma paljopaljon parempi kuin ~3v vanha Samsungin 24"/60hz. Omaan silmäänkin kuva parantui huimasti.
R6 siegen main menussa kuva repeili (FPS 280 tms.), mutta itse pelissä ei ja v-syncin päälle laitto lopetti menussa repeilyn. Pubg ja gtav ei mitään ongelmia.
Näyttiksenä 5700xt.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Asiakas käyttää 16:9 näyttöään resoluutiolla 800x600. Tämän saa Windows 10 koko ruudun tilaan vain muuttamalla virkistystaajuutta (itseasiassa yli näytön tukeman arvon, eli 75hz). Pienempi taajuus jättää mustat reunat.

Nyt käytössä on uusi, 16:10 näyttö.

Kysymys kuuluukin, että saako win10 pakotettua jonkun pienen resoluution päälle, joka vastaisi tuota 800x600 tilaa (toki 16:10 resolla), jota käytettiin aiemmalla näytöllä? Kaikki kokeilemani vaihtoehdot jättävät mustat reunat, myös 1280x800, joka pitäisi olla 16:10 resoluutio.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
121
Tilailin viime viikolla Proshopin tarjouksessa olleen ASUS 31" Näyttö ROG STRIX XG32VQR - musta - 4 ms AMD FreeSync 2 näytön ja nyt oli Gigantilla tullut tarjoukseen MSI Optix MAG321CQRV 31.5&quote; kaareva pelinäyttö - Pelinäytöt
Nyt aloin pähkäilemään, että kumpihan noista on järkevämpi ostos. :btooth: Itselle näyttö tulisi FPS/RPG pelien pelailuun. Arvosteluista ei oikein saa selkeää kuvaa kumpi olisi parempi.
Toinen olisi tietenkin, että ostan molemmat ja palautan huonomman.
Onko täällä kokemuksia kyseisistä näytöistä? Antakaa kuulua mielipiteitä!
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
133
Kaveri tarvis apexin pelailuun uuden 1080p 27" 144Hz näytön alle 500€, vähempi parempi. Itse olen näistä näyttöjutuista täysin pihalla joten apuja kaivataan.

Edit :
Päädyttiin pienen tutkiskelun jälkeen AOC 27G2 näyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
22
Tällä hetkellä olen kallistumassa Benq PD3200U näyttöön. Onko tuota parempaa, jos budjetti on alle 1000e? Mielellään yli 30", 4K ja 144Hz, mutta näiden hinnat on vielä aika kalliit varsinkin jos haluaa G-syncciä. Tuolla PD3200U:lla ilmeisesti onnistuu pelaaminenkin ihan ok?

Toinen vaihtoehto olisi LG 32GK850G-B, mutta se ei ole 4K.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Olen tässä pohtinut uuden näytön hommaamista, mutta en osaa päättää että pitäiskö sen olla 144hz vai ei. Nykyinen Asus VE247 on ollut minusta hyvä, niin riittäis varmaan ihan 27" 1440p näyttö ilman mitään ihmeitä. Tai onko minun raudallani edes järkevää hommata 1440p 144hz näyttöä?
Hinta haarukka on siellä alapäässä joten mittä uutta ja hienoa turha miettiä. Alle 250e.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Olen tässä pohtinut uuden näytön hommaamista, mutta en osaa päättää että pitäiskö sen olla 144hz vai ei. Nykyinen Asus VE247 on ollut minusta hyvä, niin riittäis varmaan ihan 27" 1440p näyttö ilman mitään ihmeitä. Tai onko minun raudallani edes järkevää hommata 1440p 144hz näyttöä?
Hinta haarukka on siellä alapäässä joten mittä uutta ja hienoa turha miettiä. Alle 250e.
Sanotaan näin että, kun siirryin 24" 1920x1200 TN näytöstä 27" 1440p IPS näyttöön sen huomasi pidemmän aikaa, kun siirryin 27" 1440p 60Hz näytöstä ( Dell UltraSharp U2713HM 2560 x 1440 ) 27" 1440p 144Hz näyttöön ( Acer XF270HUA 2560 x 1440 )se on "ihan kiva" mutta ei aiheuta (ainakaan itselleni) sellaista efektiä että jäisin vielä kuukausien jälkeen ihailemaan näyttöä ja eroa.

Jos siis pitäisi harkita "laadukkaan" 27" 1440p 60Hz monitorin ja "halvan" 27" 1440p 144Hz välillä ottaisin sen laadukkaan millä tarvittaessa myös esim. kuvankäsittely jne. onnistuisi. Tosin en pelaa ammatiksekseni (turnaukset / saa elantoani) FPS pelejä jolloin valinta voisi olla eri (ja sponsori varmaan maksaisi ostokseni).

Tosin itse mietin että näyttö on ehkä kolmanneksi pisimpään kestävä osa kokoonpanossa (kotelo lähes ikuinen, virtalähde 10+ vuotta, näyttö sen 6+ vuotta) kun jotain näytönohjainta tulee ehdottomasti useimmin vaihdettua (ehkä 2-3 vuotta max).
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
34
Mihin näyttöön lähtisitte päivittämään AOC G2460P:stä, jos budjettina 600 eur. ?
Käyttö pääosin uusimpien AAA-pelien pelaamista ja satunnaista video/kuvankäsittelyä. Muita vaatimuksia ei oikein ole kuin se että alle 144hz ei ole enään paluuta:D
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Mihin näyttöön lähtisitte päivittämään AOC G2460P:stä, jos budjettina 600 eur. ?
Käyttö pääosin uusimpien AAA-pelien pelaamista ja satunnaista video/kuvankäsittelyä. Muita vaatimuksia ei oikein ole kuin se että alle 144hz ei ole enään paluuta:D
AOC AG273QX ja MSI MAG272QP on uusia flatteja 27" 1440p 165Hz VA-näyttöjä, itse katsoisin noita. Vaihtoehtoisesti myös 32GK850G (tosin tässä on dynamic interlace patternia lähes varmasti) on 31.5" VA vaihtoehtona.

Jos taas 24" 1080p riittää niin IPS-paneeleista parhaimman 1500:1 kontrastin omaava AOC 24G2U ei paljoa maksa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Sanotaan näin että, kun siirryin 24" 1920x1200 TN näytöstä 27" 1440p IPS näyttöön sen huomasi pidemmän aikaa, kun siirryin 27" 1440p 60Hz näytöstä ( Dell UltraSharp U2713HM 2560 x 1440 ) 27" 1440p 144Hz näyttöön ( Acer XF270HUA 2560 x 1440 )se on "ihan kiva" mutta ei aiheuta (ainakaan itselleni) sellaista efektiä että jäisin vielä kuukausien jälkeen ihailemaan näyttöä ja eroa.

Jos siis pitäisi harkita "laadukkaan" 27" 1440p 60Hz monitorin ja "halvan" 27" 1440p 144Hz välillä ottaisin sen laadukkaan millä tarvittaessa myös esim. kuvankäsittely jne. onnistuisi. Tosin en pelaa ammatiksekseni (turnaukset / saa elantoani) FPS pelejä jolloin valinta voisi olla eri (ja sponsori varmaan maksaisi ostokseni).

Tosin itse mietin että näyttö on ehkä kolmanneksi pisimpään kestävä osa kokoonpanossa (kotelo lähes ikuinen, virtalähde 10+ vuotta, näyttö sen 6+ vuotta) kun jotain näytönohjainta tulee ehdottomasti useimmin vaihdettua (ehkä 2-3 vuotta max).
Näin ajattelin asiaa itsekkin. Käytettynä meinasin näytön hommata.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
93
Ei osaa itse päättää mihin näyttöön sitä päätyisi, joten minkä näistä valitsen tai tuleeko muita hyviä ehdotuksia hinta haitarilla 400-650€ (1440p / 144hz / 27")?

Gigabyte 27" Aorus AD27QD ~550€
Asus 27" ROG PG279Q ~650€
Lenovo Legion Y27Q-20 ~550€


Kuinkahan hyvin mahtaisi RTX 2060S riittää näille vai pitääkö sitä heittää suosiolla satanen lisää ja ostaa RTX 2070S vai onko AMD RX 5700 XT kuinka järjellinen vaihtoehto? Tarkoitus pistää GTX 1060 eläkkeelle...
 
Viimeksi muokattu:

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Ei osaa itse päättää mihin näyttöön sitä päätyisi, joten minkä näistä valitsen tai tuleeko muita hyviä ehdotuksia hinta haitarilla 400-650€ (1440p / 144hz / 27")?

Gigabyte 27" Aorus AD27QD ~550€
Asus 27" ROG PG279Q ~650€
Lenovo Legion Y27Q-20 ~550€


Kuinkahan hyvin mahtaisi RTX 2060S riittää näille vai pitääkö sitä heittää suosiolla satanen lisää ja ostaa RTX 2070S vai onko AMD RX 5700 XT kuinka järjellinen vaihtoehto? Tarkoitus pistää GTX 1060 eläkkeelle...
AOC AG273QX ja MSI MAG272QP jos VA-paneeli kiinnostaa. Eivät ole kaarevia kuten muut VA:t tuossa luokassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Ei osaa itse päättää mihin näyttöön sitä päätyisi, joten minkä näistä valitsen tai tuleeko muita hyviä ehdotuksia hinta haitarilla 400-650€ (1440p / 144hz / 27")?

Gigabyte 27" Aorus AD27QD ~550€
Asus 27" ROG PG279Q ~650€
Lenovo Legion Y27Q-20 ~550€


Kuinkahan hyvin mahtaisi RTX 2060S riittää näille vai pitääkö sitä heittää suosiolla satanen lisää ja ostaa RTX 2070S vai onko AMD RX 5700 XT kuinka järjellinen vaihtoehto? Tarkoitus pistää GTX 1060 eläkkeelle...
"AOC AG273QX ja MSI MAG272QP jos VA-paneeli kiinnostaa. Eivät ole kaarevia kuten muut VA:t tuossa luokassa."

Itse katsoisin noita ips-paneelisia näyttöjä va-paneelisten sijaan jos hintahaarukka on tuollainen. Mulla on kokemusta monesta va-paneelisesta 144Hz näytöstä ja niissä kaikissa on sitä varjokuvaa vs. nopeat ips-paneeliset näytöt. Ja vaikka ips-paneeliset näytöt häviävät kontrastissa niin sen ne korvaavat värien toistossa. Mutta ips näytöissä on aina sitä ips-glowta ja ehkä valovuotoa mutta se on kiinni siitä että löytää hyvän yksilön.

Tuo Lenovo Legion Y27Q-20 tai sitten se lg:n GL850 taitavat olla tuossa 500-600€ hintaluokassa ne parhaimmat vaihtoehdot tällä hetkellä joissa todella hyvät vasteajat ips-näytöiksi, vastaa jo melkein tn-näyttöjä siltä osin omaten kuitenkin paljon paremman kuvan ja katselukulmat. Kannattaa lukea arvosteluja niistä. Itsekkin sellaisen ostaisin jos 27" kokoluokka riittäisi itselle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.01.2019
Viestejä
98
Onko tuosta Philipsin E-linestä nyt enemmän kokemusta? Onko wörtti? Pitäis ostaa joku kakkosnäytöksi.. Pelaamisessa virkaa hoitaa joku acerin 24" 144hz näyttö. Koneessa ei speksit (ryzen 5 & gtx1070) piisaa sujuvaan 2k pelailuun, mutta toisaalta tuntuu pahalta ostaa tässä kohtaa pelkkä full hd näyttö.

Philipsissä on hinta ainaki kohdallaan?

Toinen vaihtoehto ois ottaa vaan powerista tollanen 27" 1080p Asus 139€.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
427
Onko tuosta Philipsin E-linestä nyt enemmän kokemusta? Onko wörtti? Pitäis ostaa joku kakkosnäytöksi.. Pelaamisessa virkaa hoitaa joku acerin 24" 144hz näyttö. Koneessa ei speksit (ryzen 5 & gtx1070) piisaa sujuvaan 2k pelailuun, mutta toisaalta tuntuu pahalta ostaa tässä kohtaa pelkkä full hd näyttö.

Philipsissä on hinta ainaki kohdallaan?

Toinen vaihtoehto ois ottaa vaan powerista tollanen 27" 1080p Asus 139€.
Philipsissä valovuotoa minusta aika paljon, käyttäjä tosin on tyytyväinen ollut.
Hinta/laatu suhteesta en osaa sanoa kun en ole muita 1440 näyttöjä käsitellyt. Oletan että on kohdallaan, siis dustinista ostettuna.
 
Liittynyt
07.01.2019
Viestejä
98
Laitoin Philipsin tilaukseen.. jospa ei ihan mahottomasti vuotavaa yksilöä sattuis. =)
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
93
Tuo Lenovo Legion Y27Q-20 tai sitten se lg:n GL850 taitavat olla tuossa 500-600€ hintaluokassa ne parhaimmat vaihtoehdot tällä hetkellä joissa todella hyvät vasteajat ips-näytöiksi, vastaa jo melkein tn-näyttöjä siltä osin omaten kuitenkin paljon paremman kuvan ja katselukulmat. Kannattaa lukea arvosteluja niistä. Itsekkin sellaisen ostaisin jos 27" kokoluokka riittäisi itselle.
Huonostihan tuosta Lenovosta arvosteluja löytyy, kun melko uus näyttö ilmeisesti markkinoilla. Ilmeisesti sillä ei kuitenkaan hirveästi voi metsään mennä, joten eiköhän se vkl aikana tilaukseen lähde. Sit pitäis viel päättää RX 5700 XT ja RTX 2070 superin väliltä :kahvi:
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
Noissa IPS näytöissä vaan se ikävä paneelilottoominen, ellei käy kerrasta hyvä tuuri. Tekis kyllä sinänsä mieli päivittää hyvä 60Hz IPS 144HZ;seen. Tosin sit menee koko kone uusiks ja rahaa palaa.Pelaaminen on niin ihanan kallista:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

spa

Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
23
Terve!

Näyttöä olen monen muunkin tavoin etsimässä.

Oikeastaan kahteen käyttökohteeseen:
  • Kuvankäsittely
    -> tarve siis luotettaville väreille, eli ips-paneeli, ja mieluusti mahdollisimman tarkka adobe rgb väriavaruus
  • Pelaaminen
    -> tämä puoli vähän vähemmän mitä vaateita on, mutta sellaiset "perusominaisuudet" pelikäytössä toiveissa.

    27" ja 2560x1440 ovat myös toiveissa.

    Olen tutkailussani päätynyt näihin kahteen ehdokkaaseen, mielipiteitä näistä, tai esittää jopa parempi / halvempi ehdokas? Acer halvempi näistä, mutta Acerin laatu yleensä on sellainen joka itseäni mietityttää. BenQua ei ole ikinä käytössäni ollut, mutta jotenkin olen saanut hyvän laatuvaikutelman heistä. Tarve on välillä työhommillekin, joten toivoisin laadukasta näyttöä kaverikseni. Vanha on Asuksen proart-sarjaa, olen ollut tyytyväinen, nyt vain tuntuu että näyttö on hiljakseen sanomassa sopimustaan irti.

    Acer ProDesigner PE270K 27&quote; 4K näyttö (musta) - Näytöt

    BenQ PV270 27" -näyttö 999,90
 
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
212
Terve!

Näyttöä olen monen muunkin tavoin etsimässä.

Oikeastaan kahteen käyttökohteeseen:
  • Kuvankäsittely
    -> tarve siis luotettaville väreille, eli ips-paneeli, ja mieluusti mahdollisimman tarkka adobe rgb väriavaruus
  • Pelaaminen
    -> tämä puoli vähän vähemmän mitä vaateita on, mutta sellaiset "perusominaisuudet" pelikäytössä toiveissa.

    27" ja 2560x1440 ovat myös toiveissa.

    Olen tutkailussani päätynyt näihin kahteen ehdokkaaseen, mielipiteitä näistä, tai esittää jopa parempi / halvempi ehdokas? Acer halvempi näistä, mutta Acerin laatu yleensä on sellainen joka itseäni mietityttää. BenQua ei ole ikinä käytössäni ollut, mutta jotenkin olen saanut hyvän laatuvaikutelman heistä. Tarve on välillä työhommillekin, joten toivoisin laadukasta näyttöä kaverikseni. Vanha on Asuksen proart-sarjaa, olen ollut tyytyväinen, nyt vain tuntuu että näyttö on hiljakseen sanomassa sopimustaan irti.

    Acer ProDesigner PE270K 27&quote; 4K näyttö (musta) - Näytöt

    BenQ PV270 27" -näyttö 999,90
Acer jää AdobeRGB:n osalta vain 73 prosenttiin, eli sen voi tiputtaa heti pois laskuista. BenQ toistaa 99 prosenttia ja sai muutenkin hyvät pisteet, eli näistä kahdesta ehdottomasti se.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2
Olen käyttänyt viimeiset kymmenisen vuotta kannettavia, mutta Ryzenien sekä Win7-koneen vanhentumisen vuoksi olen harkitsemassa päivittämistä budjettitason pöytäkoneeseen. (Taustaa: menen nykyään ratkaisulla, jossa data on pilvessä ja matkoille lähtee mukaan 10" kosketusnäyttöinen X2-detachable. Pöydällä vanha 15" Asus). Koska viimeinen pöytäkone on ollut vuosien takaa, pitäisi sen kanssa ostaa uusi näyttö. Vanha Samsungin kuvaputkimonitori on joutunut toissa vuosikymmenellä lavalle.

Olen koneen suhteen aika lailla wanha jäärä ja konservatiivi, joten olen tottunut 1366 x 768 tai 1280 x 720 resoluutioihin. Vaihtoehto olisi siis ostaa halvin pieni näyttö näillä resoluutioilla. Vaan uudet monitorit näyttävät tarjoavan esim. IPS-herkkuja, ja pikkuläppärissäni se toki näyttää hyvältä.

Kaikki vähänkin paremmat näytöt tarjoavat nykyään 1080p -resoluutiota. Lisäksi näyttävät olevan hehtaarikokoisia. Kompakti laajakuvanäyttö, joka ei syö koko työpöytää ja on silmäystävällinen olisi kiva. Ja tokihan 720p skaalautuu 1080p:lle ilman venymisiä?

Käytöstä n. 80% on tekstien lukemista, 20% pelejä. FPS-suorituskyvyllä ei sinänsä ole väliä, mutta esim. Biowaren 3d-roolipelejä kuten Mass Effectit tulee pelattua. Toinen harrastus ovat retroseikkailupelit.

Olisiko esim. tämä Acer CB241 liian iso? Sopiiko käyttötarkoituksiin? Integroidut kaiutiimet ovat kiva lisä, niin työpöytä pysyisi tyhjänä.

Muita vaihtoehtoja esim. nämä, mutta ovat TN-paneelilla

Asus 18,5" VS197DE, LED-monitori, musta - 79,00€

Asus 21,5" VP228HE, Full HD -pelimonitori, musta - 139,00€
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
7
Mikä näyttö aloittelevalle pelaajalle Nitro 5 läppärin kaveriksi?

Koneen speksit:
I5-8300H 2,3GHz
GTX 1060 6Gb
8Gb RAM
512 ssd

Koneesta ei löydy dvi tai dp porttia, vain hdmi.
Kannattaako sijoittaa 144Hz näyttöön vai ostaa suosiolla 60-75 Hz halvempi näyttö?

Acer 23,8" Nitro VG240YP, 144Hz Full HD -pelimonitori, musta/punainen - 199,00€

Tuommosta katellu mutta ei tunnu suomesta vielä löytyvän, Jimmsillä eivät tienny millon tulee.
Kokoluokka 24"-27"
 
Liittynyt
03.06.2018
Viestejä
18
Osaisiko joku suositella näyttöä kokoluokassa 27 - 31,5": Suurin painotus käytölle kuvankäsittely, ei kuitenkaan päätyönä. Saako alle 500 euron mitään kelpoa, 4k:na, vai kannattaako edes haaveilla? Luulen, että ero 10v vanhaan Aceriin on huomattava melkein millä tahansa nykynäytöllä mutta tietysti haluaisin parhaan mahdollisen vaihtoehdon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Osaisiko joku suositella näyttöä kokoluokassa 27 - 31,5": Suurin painotus käytölle kuvankäsittely, ei kuitenkaan päätyönä. Saako alle 500 euron mitään kelpoa, 4k:na, vai kannattaako edes haaveilla? Luulen, että ero 10v vanhaan Aceriin on huomattava melkein millä tahansa nykynäytöllä mutta tietysti haluaisin parhaan mahdollisen vaihtoehdon.
Itse ostasin jonkun IPS-näytön, riippumatta valmistajsta.

Tämä ehkä itselle tuohon käyttöön:
BenQ 27" PD2700U, 4K UHD -monitori, tummanharmaa - 539,00€

Kuitenkin IPS-monitori tuohon käyttöön. VA ja TN ovat ongelmallisia, TN enemmän.
 
Liittynyt
03.06.2018
Viestejä
18
Itse ostasin jonkun IPS-näytön, riippumatta valmistajsta.

Tämä ehkä itselle tuohon käyttöön:
BenQ 27" PD2700U, 4K UHD -monitori, tummanharmaa - 539,00€

Kuitenkin IPS-monitori tuohon käyttöön. VA ja TN ovat ongelmallisia, TN enemmän.
Kiitokset, tämä vaikuttaakin hyvältä vaihtoehdolta. Onkohan 31,5"-kokoisen haaveilu turhaa alle tonnilla? Tokihan Samsungilla on ensimerkiksi S32R750 "The Space" mutta ei arvostelujen perusteella tähän minun käyttöön mikään kovin pätevä tuote.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Kiitokset, tämä vaikuttaakin hyvältä vaihtoehdolta. Onkohan 31,5"-kokoisen haaveilu turhaa alle tonnilla? Tokihan Samsungilla on ensimerkiksi S32R750 "The Space" mutta ei arvostelujen perusteella tähän minun käyttöön mikään kovin pätevä tuote.
Sitä pitää ensinnäkin katsoa ihan edestä ja VA voi aiheuttaa pieniä värivääristymiä. Minulle kelpaa, kun en tee kuvankäsittelyä työkseni ja valokuvaus on vaan harrastus (jota olen laiminlyönyt viimeiset 1.5v).

Suosittelen, että jos hankit tuon , niin ostat kalibraattorin, esim.:
Datacolor SpyderX Pro, näytön kalibrointilaite - 179,00€

Itsellä oli harrastuksen alkuvaiheessa Dellit, kun ne oli kalibroitu tehtaalla ja hyvää hinta/laatu-suhdetta, mutta nyt saan samanlaista tulosta kalibroimalla näyttöni. IPS vaan pitää värit paremmin ja siinä ei ole väriheittelyä reunoilla, eikä katselukulmaa vaihtaessa. IPS on se valinta, jos kuvankäsittely on kaikki kaikessa.
 
Liittynyt
03.06.2018
Viestejä
18
Sitä pitää ensinnäkin katsoa ihan edestä ja VA voi aiheuttaa pieniä värivääristymiä. Minulle kelpaa, kun en tee kuvankäsittelyä työkseni ja valokuvaus on vaan harrastus (jota olen laiminlyönyt viimeiset 1.5v).

Suosittelen, että jos hankit tuon , niin ostat kalibraattorin, esim.:
Datacolor SpyderX Pro, näytön kalibrointilaite - 179,00€

Itsellä oli harrastuksen alkuvaiheessa Dellit, kun ne oli kalibroitu tehtaalla ja hyvää hinta/laatu-suhdetta, mutta nyt saan samanlaista tulosta kalibroimalla näyttöni. IPS vaan pitää värit paremmin ja siinä ei ole väriheittelyä reunoilla, eikä katselukulmaa vaihtaessa. IPS on se valinta, jos kuvankäsittely on kaikki kaikessa.
Olet varmasti ihan oikeassa, olen itsekin noita vanhoja näyttöjä joskus kalibroinut mutta tuntuu että ei ne oikein pidä asetuksia kovinkaan pitkään ja näyttää välillä myös siltä, etteivät ne taivu edes kunnollisiin kalibraattorin vaatimiin säätöihin. Ehkäpä 27" on riittävästi ja pärjään jatkossa 4k reson ja hieman suuremman näyttöalan johdosta yhden näytön kanssa (jotenkin kömpelöä pitää kahta pienellä pöydällä).

Kiitokset vastauksista ja toki muitakin vaihtoehtoja saa esittää.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
389
Kiikarissa on jo tovin ollut 240hz näyttö. Onko Benq vieläkin ainoa kelvollinen vaihtoehto?
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
295
Asus VZ27AQ

Onko kenelläkään kokemusta tästä näytöstä kuvankäsittelyhommissa? Spekseiltään nyt hitusen toki hävinee Delleille ja Benq:n vastaavista.

Saa huutaa puolesta ja vastaan ja antaa suosituksiakin samoissa hintaluokissa pyörivistä vermeistä. Tulisi pienenä päivityksenä "kakkosnäytöksi" vanhemman Ultrasharpin tilalle.
 
Liittynyt
26.12.2019
Viestejä
84
Olisi tarkoitus siirtyä 1920x1080 144hz näytöstä 1440p pelaamiseen. Näyttönä tällä hetkellä Asus VG248QE 24”. Budjettina about 600€. Jos erittäin hyvä syy löytyy, voi tästäkin joustaa.

Pelaan pääosin FPS-pelejä, kuten Escape from Tarkov, mutta myös Dotaa tulee pelattua.

Harkinnan kohteena on tällä hetkellä LG 27GL850. Paneeleista tai näyttöteknologiasta en perusta juuri mitään.

Osina ovat RTX2060 OC ja i7-7700K. Tarkoitus on kuitenkin päivittää loppuvuodesta uudet osat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
235
Olisi tarkoitus siirtyä 1920x1080 144hz näytöstä 1440p pelaamiseen. Näyttönä tällä hetkellä Asus VG248QE 24”. Budjettina about 600€. Jos erittäin hyvä syy löytyy, voi tästäkin joustaa.

Pelaan pääosin FPS-pelejä, kuten Escape from Tarkov, mutta myös Dotaa tulee pelattua.

Harkinnan kohteena on tällä hetkellä LG 27GL850. Paneeleista tai näyttöteknologiasta en perusta juuri mitään.

Osina ovat RTX2060 OC ja i7-7700K. Tarkoitus on kuitenkin päivittää loppuvuodesta uudet osat.
Tuo LG on paras vaihtoehto tällä hetkellä ja sama paneeli löytyy myös Lenovon Y27Q-20:stä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
357
Nykyinen näyttö Dell U2715H ja 144hz näyttö himottaisi. Onko Acer XB271HU enään järkevä ostos käytettynä jos ok yksilö? Tuo malli ei kait freesyncciä ue, eli Radeonit jää pois laskuista? Mites noi va-paneelit?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
174
Hakusessa on 144 Hz, Freesync 1080p VA/IPS ym. 27" näyttö

Powerilla on tällainen "tarjouksessa", näytöstä ei vain löydy arvosteluja millään. Kanattaako tähän kajota? Jotenkin tuntuu, että tämä on alunperinkin budjettinäyttö, jonka ovh suomihinta on vain vedetty hatusta...

AOPEN 27HC1RP 27" PELINÄYTTÖ - Power.fi (AOPEN 27HC1RP 27" PELINÄYTTÖ 199€ (ovh 289 €)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 441
Viestejä
4 199 541
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom