Mikä juotinasema hyvä/paras?

Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Redditissä KSGER:stä juteltiin ja ovat valmistaneet mm. sellaisia juotinasemia aikaisemmin jotka oli huonon maadoituksen takia epäturvallisia käytössä. Niin ei ok merkiltä minusta kuulosta. C210 voi silti olla ihan ok.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
375
Mulla on KSGER:in asema. Ihan kelpo. Turvallisuudesta en osaa sanoa, samat langat varmaan luin ja tulin siihen johtopäätökseen että jos osti muovikotelollisen oli pienempi mahdollisuus käydä pahasti. Pinecil tai TS100/101/80 on aika suosittuja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Dodih, vihdoinkin 11.11 tilattu TS101 saapui. Sisällä valmiiksi uusin firmisversio.
Onhan tuo komea vehje, 15 sekunnissa 300C ja kolvausvalmis. Ja tämä vaikka virtalähteenä toimi Nintendo Switchille tarkoitettu Ankerin varavirtalähde...
Joutaa Wattnik kolvi SER-lavalle, lämpeäminen kestää 10 minuuttia ja ei tunnu osaavan ylläpitää tasaista lämpötilaa sitten millään.

Noissa TS100 ja TS101 kolveissa kannattaa huomioida että TS100 ei ole enää suositeltu kolvi IronOS firmikselle, valmistaja vaihtanut TS100 kolvissa piirin halpis-klooniin missä on perseestä oleva bootloaderi:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
Itsellä on tollanen Lidlin parkside kolvi jossa molemmat kärjet menneet samantien paskaksi... Osaako joku sanoa jotain ns. halpaa kohtuullista kolvia ihan tällaseen "joskus ja jouluna" käyttöön...? Tietääkseni ton parkside kolvin kärjet ei rikkoutuneet oman osaamattomuuden myötä vaan ihan ovat paskalaatua mitä olen kommentteja lukenut
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
375
Pinecil on 26$ + postit ja verot, en tiedä sitten meneekö yli budjetin. Toki kärjet maksaa jotain euroja ja tarviit piuhan sekä jonkun virtalähteen.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Pinecil on 26$ + postit ja verot, en tiedä sitten meneekö yli budjetin. Toki kärjet maksaa jotain euroja ja tarviit piuhan sekä jonkun virtalähteen.
Veroineen, tulleineen ja posteineen hinta käytännössä tuplaantuu (~80€) pinecilillä jos tilaa suoraan jenkeistä.

EDIT: Ja juuri tuon hintalisän takia tilasin TS101 + lisäkärki yhteensä 60€ aliexpressistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
375
Partco:sta voi hakea 59€


E: itse arvostan kolvissa sitä, että saa käden mahdollisimman lähelle kärkeä ja että siinä on joku grippi. Pinecil, TS80/100/101 on kätsyjä kuskata ympäriinsä, mutta toisaalta kunnon asema on myös ihan jees. Aixun T3:sta olen kuullut hyvää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
368
Tuli ostettua tuo pinecil vanhan napsu wellerin kaveriksi. Minkälainen virtalähde tuolle kannattaa ostaa?

Mahdollisimman pienikokoinen olisi plussaa ja saatavuus ihan kotimaasta. Se pinecil silikoni usb-c kaapeli löytyy jo.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 600
Minulla on ollut useamman vuoden ajan verkkokauppa.comista tilattu Fixpointin EP5 juotosasema. Ei varmastikaan paras, mutta harrastelijakolvauksissa tuo on hoitanut kaiken tarpeellisen niin kuin pitääkin. Ostin tuon aikoinaan, kun sitä kehuttiin useammassakin paikassa hintalaatusuhteeltaan hyväksi. Näköjään samaa settiä myydään edelleen, mutta hinta on hieman noussut.



Mm. täältä löytyy:

Samanlainen ollut minullakin jo monta (10?) vuotta ja sillä hoidettu kaikki juotoshommat. Kouluelektroniikasta taisin aikoinaan ostaa. Hinta on noussut rajusti noista ajoista. Taisinpa kaverin kehujen perusteella ostaa aikoinaan.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
Tässä kun olen koittanut kysellä ja tutkia mikä olisi itelle hyvä kolvi niin moni hehkuttaa nimenomaan että vain Weller mutta ettei sellaista alle huntilla sais. Tässä kun motonetissä katselin yhtä Welleriä hinnaltaan alle 40€ niin mietin vain että miksi juuri Weller? Joo on ilmeisesti hyvä merkki jne mutta samallain saan mm. kärkiä vaihdettua halvempiinkin kuin tohonkin? Linkissä kyseinen Weller mitä itse katselin, jos jollain kokemusta/tietoa ko. laitteesta niin tekisköhän tolla sit mitään?

 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 806
Partco:sta voi hakea 59€


E: itse arvostan kolvissa sitä, että saa käden mahdollisimman lähelle kärkeä ja että siinä on joku grippi. Pinecil, TS80/100/101 on kätsyjä kuskata ympäriinsä, mutta toisaalta kunnon asema on myös ihan jees. Aixun T3:sta olen kuullut hyvää.
Mieluummin vaikka tuo yllämainittu, kun ainakaan tollaista linkin mukaista Welleriä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 138
Mieluummin vaikka tuo yllämainittu, kun ainakaan tollaista linkin mukaista Welleriä:
Jäi vissiin linkkiä vajaaksi?
Itse en ymmärrä sitten millään Wellerin suosiota. Ihan karmea. En ole kyllä vuosiin seurannut, että minkälaisia siellä on nykyään tarjolla, ehkä se on aikoinaan ollut se hinta. En tiedä.

nimim. Metcal-mies.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 606
Northridgefix-äijjä tekee sen verran hyvää jälkeä että jos pitäisi enemmänkin juotella niin tod näk tilaisin heidän verkkokaupasta niitä romuja mitä se käyttää.. Ja pari litraa fluxia :)

Toisaalta, joku jantteri taisi vast'ikään suositella hälle tinaimuria ja ukko on nyt ihan innoissaan siitä ihan kuin olisi joku uusi keksintö..
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
Mitä noista tosiaan mm. facessa kysellyt niin enemmän vanhemmat suosittelevat welleriä ja nuoremmilla tulee vähän niitä ja näitä. Onko se tollasella iäkkäämmällä porukalla joku "periaate" tms että "ei mitään muutaku welleri, ollut yks ja sama käytössä -70 luvulta ja edelleen pelaa". Mutta jos ostaisin tollasen n.40€ tämän päivän wellerin niin onko se välttämättä samaa tasoa kuin noi vehkeet aikoinaan? Sekin ihmetyttää kuinka paljon hintaheittoakin noissa wellereissä, toi on 40€ ja joku toinen samoilla specseillä onkin äkkiä 240€....
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 305
Itsellä kolvaustaito parani kertaheitolla Pinecillillä, koko tekee varmaan osan ja tarkka/nopea lämpötilan säätö. Kaveriksi vaatii toki teräsarjan, silikonijohdon ja kunnon virtalähteen. Hinnaksi tulee sitten jotain 150 eur mutta on sen arvoista.

Vanha kolvi oli Parksiden pöytämalli ja toinen joku Bilteman ikivanha.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 595
Mitä noista tosiaan mm. facessa kysellyt niin enemmän vanhemmat suosittelevat welleriä ja nuoremmilla tulee vähän niitä ja näitä. Onko se tollasella iäkkäämmällä porukalla joku "periaate" tms että "ei mitään muutaku welleri, ollut yks ja sama käytössä -70 luvulta ja edelleen pelaa". Mutta jos ostaisin tollasen n.40€ tämän päivän wellerin niin onko se välttämättä samaa tasoa kuin noi vehkeet aikoinaan? Sekin ihmetyttää kuinka paljon hintaheittoakin noissa wellereissä, toi on 40€ ja joku toinen samoilla specseillä onkin äkkiä 240€....
Mä edustan vanhempaa wellerin käyttäjää, aikoinaan tcp oli defacto joka huollossa hyvän termostaatin ja kestävyyden takia , hyvä ja kestävä kolvi lyijyllisen tinan kanssa.
Mutta lyijyttön tina vaatii korkeamman lämmön jolloin terät ei enään kestä ja magnastaat termarit hajoaa.

En pidä noita "motonet" welleireitä aitoina työkaluina.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
Itsellä kolvaustaito parani kertaheitolla Pinecillillä, koko tekee varmaan osan ja tarkka/nopea lämpötilan säätö. Kaveriksi vaatii toki teräsarjan, silikonijohdon ja kunnon virtalähteen. Hinnaksi tulee sitten jotain 150 eur mutta on sen arvoista.

Vanha kolvi oli Parksiden pöytämalli ja toinen joku Bilteman ikivanha.
Mjoo no toi 150e menee jo ehkä oman hinta rajan yli kun ei tule tosiaan kovin usein kuitenkaan kolvailtua... Jos 2 -numeroisella hinnalla järkevän vaihtoehdon löytäisi niin se sopisi itselle.
Mullakin toi Parksiden lelu ja kärjet suli tyyliin samaa tahtia kuin tinakin...
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
Täytyy tässä vähän muutenkin tutkiskella mitä kaikkea täytyy hommata että tinailuun pääsee oikeasti alkuun. Nyt ollut mm. Bilteman jotain halppis imusukkaa jonka kanssa hommasta ole tullut yhtään mitään, no ohjeena fluxin lisäystä sukkaan homma helpottui mutta nyt onkin Lidlin kolvi käyttökelvoton...
Ainakin siis uusi järkevämpi kolvi, mieluusti heti myös varakärkiä, ilmeisesti myös jokin puhdistus sieni tms. ja jossain vaiheessa suoraan jotain fluxia sisältävää imunauhaa (chremtonics tai vastaava). Samalla vähän tutkailla millaista tinanauhaa kannattaa käyttää kun hommaan nyt pääsisi ensin vähän alkuun...
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Itsellä kolvaustaito parani kertaheitolla Pinecillillä, koko tekee varmaan osan ja tarkka/nopea lämpötilan säätö. Kaveriksi vaatii toki teräsarjan, silikonijohdon ja kunnon virtalähteen. Hinnaksi tulee sitten jotain 150 eur mutta on sen arvoista.

Vanha kolvi oli Parksiden pöytämalli ja toinen joku Bilteman ikivanha.
Ei tarvii edes silikonijohtoa vaikka sellainen tekee kyllä kolvailusta mukavampaa kun on joustavampi.

Onko toisilla Pinecilin käyttäjillä sama juttu, että kun on kärkenä TS100-kärki, seilaa kolvin näyttämä lämpötila ehkä n. +/- 20C tai ainakin 10C? Pinecilin omalla lyhyellä kärjellä pysyy juuri siinä lukemassa mihin kolvi on asetettu. Ei tuosta nyt haittaa ole mutta hölmöltä näyttää.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
Itseä tossa pinecil:ssä se mietityttää kun on niin elektroninen laite että onkohan kuinka pitkäikäinen
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Itseä tossa pinecil:ssä se mietityttää kun on niin elektroninen laite että onkohan kuinka pitkäikäinen
Vanhimmat olleet käytössä 3+ vuotta. Suurempaa pulinaa ei ole ollut että olisivat yleisesti hajoilleet. Esikuvana ollut TS100 on vielä vanhempi kapine eikä niidenkään kestossa ole tainnut ongelmia olla.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 806
Wellereillä tullut tinattua noin 10v töitten puolesta ja kovia ja kestäviä työkalujahan nuo ovat ei siinä mitään. Yleisesti ottaen jos welleri ei ole se ikoninen vaalean sininen väriltään niin en koskisi eli en ostaisi punaista welleriä ikinä.

Kotiakkin tuli hankittua tori.fi elektronisesti lämpötilasäädetttävä welleri 8v sitten toimii alkuperäisellä kärjellään hienosti tänäkin päivänä taisi 100e maksaa. Mut ymmärrän toki ett harraste hommissa pärjää muillakin. Naksu - welleriä en enää hankkisi eli mikä oli juuri noilla magnastat kärjillä vai mitä olivatkaan nimeltään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
Saanut muualta myös kommenttia että muutaku vaihdan vaan uudet kärjet tohon Lidlin parkside vehkeeseen. Ehkä se vois olla itselle se ensimmäinen mitä tässä kokeilla, en nyt sinänsä tiedä mitä vikaa laitteessa itsessään olisi, mutta ihan susi kärkiä ollut. Kyllä nyt sen uskon että arvokkaammat vehkeet kestää ja lämpenee paremmin yms mutta onko nimenomaan mun harraste (max kuukausittaiseen) käyttöön sellanen niin tarpeellista.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 606
Kun miettii asiaa niin päin että mitä vaaditaan raudan lämmittämiseksi 230V pistorasiasta, niin eiköhän ne kiinalaisetkin voi siitä onnistua.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
258
kyllä niitä kärkiä pitää vaihdella, ihan työkäytöss on aina sellainene rivi tarpeeseen sopivia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Saanut muualta myös kommenttia että muutaku vaihdan vaan uudet kärjet tohon Lidlin parkside vehkeeseen. Ehkä se vois olla itselle se ensimmäinen mitä tässä kokeilla, en nyt sinänsä tiedä mitä vikaa laitteessa itsessään olisi, mutta ihan susi kärkiä ollut. Kyllä nyt sen uskon että arvokkaammat vehkeet kestää ja lämpenee paremmin yms mutta onko nimenomaan mun harraste (max kuukausittaiseen) käyttöön sellanen niin tarpeellista.
Jossain tuli joku aika sitten vastaan jotain juttua että osa noista Parkside-juottimista on paskoja. Ihan yhtäkkiä en ulkoa muista mutta olikohan jotain että termostaatti jää välillä jumiin ja paistaa kärjen paskaksi tms. Tiedän kyllä sellaisiakin Parkside-yksilöitä mitkä ovat toimineet ihan moitteettomasti eli ilmeisesti noissa on yksilö- tai eräkohtaisia eroja.

Itselläni on joku noin 70e Monacor/HQ/Biltema/tiesmikäliemerkki -mallinen juotin ihan liukusäätimellä olevalla lämpötilasäädöllä ja on toiminut vuosikaudet. Välillä on käytössä melkein päivittäin, välillä saattaa olla kuukaudenkin tauko, riippuen onko jotain projektia meneillään. Eli aika liki samanlainen kuin tämä mutta säätö liukusäätimellä eikä kierrettävällä potikalla:
1703764525977.png


Tuota olen sen verran modannut että tuon kahvatelineen kiinnityksen yhteyteen olen viritellyt tinarullatelineen niin ei se rulla aina kiiri pitkin pöytää.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
454
Noita yllämainittuja kiina-asemia itsellä käytössä kolme, liukusäätimellinen, nuppisäätimellinen ja numeronäytöllinen. Kaikki toimii ja kärkiä saa TME:ltä halvalla monenlaisia, niin kuin monesti aiemminkin todennut. Laitteen valmistaja Sorny Roong Industrial CO. Lisäksi päivittäin käytössä T12 ja hotair-aseman ysisatanen ja sen tilalla välillä "hot tweezers".

Btw. Youtubessa Northridgefix on vammaista räpellystä, kun ehdotin miten vois parantaa työn laatua niin bannasi kanavalta. Kunnollista jälkeä näkee kanavilla Paul Daniels ja STS telecom esim.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Btw. Youtubessa Northridgefix on vammaista räpellystä, kun ehdotin miten vois parantaa työn laatua niin bannasi kanavalta. Kunnollista jälkeä näkee kanavilla Paul Daniels ja STS telecom esim.
Olikohan se juuri tuo Northridgefix minkä videoita joskus katselin että onpahan melkoista turaamista. Toki youtubessa on monta muutakin kanavaa joita tekee pahaa katsoa kun "korjaaminen" on ihan hirveää turaamista ja kuitenkin kommenteissa jotkut kehuvat kuin hienosti jotain korjattiin. Itsellä ainakin tekee pahaa kun joku käyttää "litratolkulla" fluksia tai kuumentelee printtiä tarpeettoman paljon niin että printti rupeaa tummenemaan tms.

Toki youtubesta löytyy myös paljon hyviäkin korjausvideoita mutta kannattaa tosiaan vähän kriittisesti katsella ettei opi ihan älyttömiä tapoja niistä.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
mä en mistään mitään tiedä mutta tää on mulla ja kaikki on tähä asti onnistunu mitä oon yrittänyt
keraamiset kärjet ja kärjet 4 kpl paketissa melko halpoja ja aina saatavilla.
tollasia lutikoita juottelin omaan jyrsittyyn piirilevyn palaa ja onnistu iha ok tolla wattnikin pienellä kärjellä.
Onko edelleen toiminut hyvin? Muilla kokemuksia tästä? Mietin että varmaan ois ihan kelpo vehje omaan satunnaiseen käyttöön. Ensin mietin noita Kiinan ihmeitä mutta Kiinan laite on aina Kiinan laite...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
529
Kyllä se tuossa porskuttaa. Ainut on kun gpu ja muita pintaliitos hommia tekee niin sellanen veitsimäinen terä ois poikaa lähinnä noissa ihan pienissä pintaliitos hommissa se kärki on kokoa futispallo. On sillä treenatessa muutamat gddr5 ja 6 muistit uudelleen palloteltu tai siis putsattu pinnat vanhoista tinoista yms. Itse sanoisin että tuohon rahaan 6/5 itse ainakin päässyt tuolla asemalla melko pitkälle ennen kuin tarttis vaihtaa. Seuraava on sellanen smd hommiin sopiva asema mihin saa sellasia kirurgin veitsen mallisia teriä.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
Kyllä se tuossa porskuttaa. Ainut on kun gpu ja muita pintaliitos hommia tekee niin sellanen veitsimäinen terä ois poikaa lähinnä noissa ihan pienissä pintaliitos hommissa se kärki on kokoa futispallo. On sillä treenatessa muutamat gddr5 ja 6 muistit uudelleen palloteltu tai siis putsattu pinnat vanhoista tinoista yms. Itse sanoisin että tuohon rahaan 6/5 itse ainakin päässyt tuolla asemalla melko pitkälle ennen kuin tarttis vaihtaa. Seuraava on sellanen smd hommiin sopiva asema mihin saa sellasia kirurgin veitsen mallisia teriä.
Joo no itselläkin tällaset ns. aloittelija hommat ois varmaan ohjaimiin analogien vaihtoa, se siis ehkä eri asia saako tolla mm. HDMI liittimien jne vaihdettua jos niin isoja kärkiä? Ainakin kärkiä näyttää hyvin olevan myös verkkiksessä saatavilla. Mitä vaan arvosteluista lueskelee niin toisilla kestänyt kuukauden tai pari. Kaippa se ihan riippuu kuinka aktiivisesti käyttää. Itselläkin tällaista ihan harrastelu painotteista, eri asia tollanen varmaan niille jotka tyyliin päivittäin käyttävät.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
no siis ite noita SSOP16-P-225-0.65B | Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation | Asia-English tollasen piirin ainaki juotin omaan jyrsittyyn leyvyn. eli kyl se ainakin tuohon kokoluokkaan viel taipuu tarkoitin tuolla kolvilla ei niitä pienimpiä smd vastuksia saa juotettua mitkä on kokoluokkaa the 0201 SMD package measures 0.024” x 0.012” which is 0.6 x 0.3 mm. niin noihin tuo kärki on luokkaa jalka pallo =)
Aa ok. Itse nyt tuskin lähden missään vaiheessa tollasia kärpäsen paskan kokoisia tinailuja tekemään. Puntaroin tässä nyt vähän ton verkkiksen halppiksen ja Kiinan ihmeen kanssa mutta ilmeisesti ainakin ihan ok luokkaa toi verkkis vehje tällaiseen "joskus ja jouluna" kolvailuun?
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
Ja kyllä yhtenä vaihtoehtona myös toi Pinecil kätevältä vaikuttais, on vaan aika arvokkaita tosiaan noi vaihtokärjet...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
529
juu itsellä käytössä 20-50 kertaa vuodessa ja tuo on jo varmaan 3 vuotta vanha ja yhtään pahaa sanaa ei itellä tuossa ainakaan ole , ehkä se lämmönsäädin ei ole asteen tarkkuudella mutta äkkiä oppii hakemaan siitä sen lämpötilan mitä tarvii asteikkoa katsomatta =).pinecil varmasti kansa kätevä mutta itse arvostan tuota telinettä johon tuon saa tuikattua kun ei ole kahva kädessä. ainut miinus jos jotain negatiivista haluaa etsiä tuo base sais olla painavampi ettei lähtisi niin mukaan ihan niin helposti.ps kunnon fluksi sitten kanssa niin onnistuu noitten liitimien tinaus yms kun ei tule kovin helposti siltoja jalkojen väliin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
juu itsellä käytössä 20-50 kertaa vuodessa ja tuo on jo varmaan 3 vuotta vanha ja yhtään pahaa sanaa ei itellä tuossa ainakaan ole , ehkä se lämmönsäädin ei ole asteen tarkkuudella mutta äkkiä oppii hakemaan siitä sen lämpötilan mitä tarvii asteikkoa katsomatta =).pinecil varmasti kansa kätevä mutta itse arvostan tuota telinettä johon tuon saa tuikattua kun ei ole kahva kädessä. ainut miinus jos jotain negatiivista haluaa etsiä tuo base sais olla painavampi ettei lähtisi niin mukaan ihan niin helposti.ps kunnon fluksi sitten kanssa niin onnistuu noitten liitimien tinaus yms kun ei tule kovin helposti siltoja jalkojen väliin.
Juu no voin väittää että itsellä jää varmasti vielä vähemmälle käyttökerrat, luulen että ihan kokeilemisen arvonen toi verkkiksen vehje mun käyttöön. Eipä tossa hinta nyt niin korkea ole että ruokarahat siihen menisi
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
Laitan nyt tänne viestiä myös mitä imunauhaa itse käytätte? Testasin Chemtonicsin nauhaa jossa pitäisi käsittääkseni olla fluksi valmiina niin ei sitten millään. Bilteman halppis nauhaan laitoin itse fluksia niin kyllä vaan lähti juotokset nätisti.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
Laitan nyt tänne viestiä myös mitä imunauhaa itse käytätte? Testasin Chemtonicsin nauhaa jossa pitäisi käsittääkseni olla fluksi valmiina niin ei sitten millään. Bilteman halppis nauhaan laitoin itse fluksia niin kyllä vaan lähti juotokset nätisti.
Nyt on vika jossain muualla jos ei chemtronics imusukka toimi.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
47
En ole vuoskymmeniin käyttänyt sukkaa mutta joskus mulla oli jotain oksidoitumaan päässyttä (multicore?) sukkaa ja sillä oli tuskaa.
Itseäkin alko jo ihan kyrsimään kun ei hommasta tullut mitään imusukalla, ei tina imurilla eikä millään... Sit sain vinkkiä tohon fluksin lisäämiseen niin kyllä nyt on ainakin muutamat juotokset hyvin lähtenyt. Ei tässä nyt ole oikeen päässyt "tosi toimiin" vielä testaileen ennenku saa uuden kolvin hommattua ton Lidlin romun tilalle...
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 806
Ite en sukkaa myös ole käyttänyt vuosiin hyvä tinaimuri toiminut aina, toki sukkakin fluxin kans toimii.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 702
Oli ajatuksena tilata Pinecil jo aikoja sitten, mutta saatavuus oli silloin heikkoa, eikä kaikkea saanut kerralla yhdestä paikasta ja kun tarvekin hiipui siinä vaiheessa, niin se sitten jäi.

Jos nyt taas sattuisi innostumaan uudestaan, niin mistä ja millainen paketti kannattaisi laittaa tulemaan? Siis juotin, piuhat, virtalähde ja jotain olennaisimpia kärkiä perushommia varten, sekä mielellään myös joku teline, johon saa itse laitteen lisäksi myös sienen ja/tai teräsvillapallon. ja joku näppärä säilytyslaatikkokin olisi hyvä, kun ei ole tapana pitää juotoskamoa koko aikaa kuitenkaan pöydällä.

Mitään kiirettä ei ole, eli voi tulla tarvittaessa kauempaakin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 483
Viestejä
4 201 082
Jäsenet
70 911
Uusin jäsen
laskostaja

Hinta.fi

Ylös Bottom