Nämä menee omaan makuun 10v liian vanhoiksi ja 100tkm liikaa ajetuiksi, tuolla 8ke:llä saisi pihaan jo toisen samanlaisen bemarinkin rassattavaksi tai vastaavasti 2-4ke:llä jonkun yhtä vanhan pikkuauton ropattavaksi...Kuulostan jo rikkinäiseltä levyltä kun ehdottelen pelkästään japseja mut mitenkäs Prius? Kaupunkiliikenteessä mahdottoman sulava vaihteisto joka ei nyi eikä polta kytkintä, siis täydellinen naiselle. Sanomattakin selvää että kulutus ja luotettavuus huippuluokkaa, kulutusosat halpoja. Tuossa 8ke hintaluokassa on reilusti valikoimaa eikä tarvitse pelätä vähän enemmänkin ajettua. En osaa sanoa saisiko tuolla myös Plus-mallia joka on vielä tilavampi.
Jazz ja Civic näyttää liian "kalliilta", alle kympin ei ole mitään edes 2014 mallia, joten eiköhän Hondat ole ulkona... Varmasti sinänsä riittäisi tilojen puolesta tuollainen pikkukoppero, mutta kun käytännössä tuolla pitäisi itse ajaa niin ei vaan pysty .Hondan ja Toyotan cvt:t on ihan ok käyttöominaisuuksiltaan, mutta toki kannattaa ensin kokeilla. Vakiokierrokset kiihdytys on hieman outo kokemus äänien puolesta. Hondista Jazz on varma peli, takajarruja lähinnä saa herkistellä kun ovat niin vähällä käytöllä. Ruostesuojaus on mitä on. Milloinkohan eat6 loota tuli 208/2008:iin, siinä on perhanan hyvä Aisinin loota kauppakassiin.
Riittäiskö sähkö-Mii/citigo/e-up? Meillä oli samanlainen kakkosauto hakusessa ja on ihan ylivertainen hinta/laatu, varsinkin kun käyttökulutkin jää alas. Jos vasn onnistut moisen löytämään...
1.0 näyttää olevan main-streamia, toisaalta tuhnuja molemmat niin ajamatta paha sanoa onko noissa oikeasti mitään merkittävää eroa - tuskin, kummallakaan ei mihinkään pikkuväliin ruuhkassa teholla puikata vaan röyhkeydellä...1.2tsi polo on ainakin ihan kivan pirteä ja jossain 2014 heinäkuun paikkeilla tuli hihna jakopäähän, nettiautossa näyttäisi olevan ainakin yksi manuaalina, 1.2tsi hihnakoneella alle 10k€ .
1.0 moottoriseen iso ero ja ketjukoneista en kyllä itse uskaltaisi ostaa.
Nyt katsoin, hieman halvempia kuin VAGit (ei toki yllätys) ja ilmeisesti vähän "modernimman" näköistä sisältä, Rellukin vissiin nykyään ihan ok-laatua toisin kuin 90-luvulla eli voisi kyllä olla vaihtoehto...Oletko tsekannut Rellun Clion? Itse ostin viime vuonna 2015 vuoden Clion 9800 eurolla. Silloin mittarissa oli n. 40tkm ja nyt vuoden ajon jälkeen reipas 51tkm.
Kaikki on suhteellista, osta sitten 500-sarjan bemari / audi a6 farkkuna jos tilaa tarvitOnko civikki tilava näyttää melko pieneltä. Farkkua varmaan alan etsiä.
Yarikselle pitäisi kyllä löytyä se alempi NEDC-arvokin jostain. Omalle hybridi-Corollalle löytyy ainakin Trafista, muualta vähän hankala löytää.Hybridi yaristakin katselin (jos keksitään lisää jotain päästökaistoja lähitulevaisuudessa), mutta tuon hinnoittelu vaikuttaa siltä että halvempaa ostaa uusi kuin käytetty... Toisaalta päästöt eivät mitkään pienet kun annetaan wltp:nä ja ainakin länärillä on vain 80g (nedc aikakautta) johon yaris ei mene, mutta eipä mistään löydy tietoa että sovelletaanko noihin jotain konversiota vai ei - tuskin sovelletaan siinä vaiheessa jos sakkoa kirjoitetaan...
Käy kokeilemassa sähkötriplettiä, väitän et yllätyt hyvin positiivisesti. Heittämällä kivoin/hauskin ajettava pitkästä listasta kauppakasseja mitä on ollut.Jazz ja Civic näyttää liian "kalliilta", alle kympin ei ole mitään edes 2014 mallia, joten eiköhän Hondat ole ulkona... Varmasti sinänsä riittäisi tilojen puolesta tuollainen pikkukoppero, mutta kun käytännössä tuolla pitäisi itse ajaa niin ei vaan pysty .
Opelin litrasella on tullut joku 25tkm puskettua. Joo, joskus loppuu teho kesken. Esimerkiksi jos vetää venettä trailerilla ylämäkeen, joutuu pykälätämään vaihteita.Isoin ero noissa vag 1.0 ja 1.2tsi koneissa lienee se, että pienempi on kolmipyttynen ja 1.2tsi nelipyttynen ja kyllä sen eron huomaa. Vaikka tuhnuja on molemmat, niin tuolla litrasella menee 0-100 joku 15sek kun taas ”isolohko” kiihtyy jopa alle 11sek.
Onko jinxillä latausmahdollisuutta? Eihän kaikilla ole.Käy kokeilemassa sähkötriplettiä, väitän et yllätyt hyvin positiivisesti. Heittämällä kivoin/hauskin ajettava pitkästä listasta kauppakasseja mitä on ollut.
Rellussa on muuten sitten ihan vammaiset alapallonivelet, prässättynä joutuu purkamaan reilusti. Ja ranskalaiseen tyyliin eivät kovin pitkään kestä, veljellä porsi jossain 60 tkm kohdalla.
Toisaalta raha sinänsä ei ole ongelma eli käytännössä 5v&40tkm yhdistelmän arvonalenema on se ratkaisevampi yhtälö eli periaatteessa voisi ostaa hinnan puolesta vaikka uudenkin auton...
Miten sitten olisi uusi Yaris, ehkä edullisemman pään bensakoneella:Hybridi yaristakin katselin (jos keksitään lisää jotain päästökaistoja lähitulevaisuudessa), mutta tuon hinnoittelu vaikuttaa siltä että halvempaa ostaa uusi kuin käytetty...
Ööh, mistä 1.0 TSI:stä oikein puhut? Ainakin 95-voimainen turbo kiihtyy nollasta sataan 10,8 sekunnissa.Isoin ero noissa vag 1.0 ja 1.2tsi koneissa lienee se, että pienempi on kolmipyttynen ja 1.2tsi nelipyttynen ja kyllä sen eron huomaa. Vaikka tuhnuja on molemmat, niin tuolla litrasella menee 0-100 joku 15sek kun taas ”isolohko” kiihtyy jopa alle 11sek.
Joo tsori, mun moka, eli tarkotin noita perus 1.0 koneisia, noita tehokkaampia ei juurikaan näytä nettiauton valikoimista Poloista löytyvän.. ja jos tarkkaan lukee, niin itseasiassa en puhunutkaan 1.0 tsi:stä, vaan 1.0 ja 1.2tsi:stäÖöh, mistä 1.0 TSI:stä oikein puhut? Ainakin 95-voimainen turbo kiihtyy nollasta sataan 10,8 sekunnissa.
Polo tai Yaris. Tylsiä ja harmaita, mutta suhteellisen luotettavia ja kulutusosat on niin halpoja että varaosatiskillä naurattaa.Tilanne alkaa olemaan sellainen että kakkosauto lienee nyt ihan pakko ostaa ja vieläpä kohtuu pikaisella aikataululla luokkaa kuluva kuukausi. Käyttötarve: pk-seudun työmatkaliikenne (kehää, motaria tms. väylää "ruuhkassa" 80% ajosta) ja lasten harrastuskuskailut yhteensä noin 8tkm/vuosi. Pihassa makaa jo valmiiksi 13v vanha 530d vajaat 300tkm ajettuna joka on itse täysin huollettu ja korjattu 9v ajan eli työkalut pysyy kyllä tarvittaessa kädessa tiettyyn pisteeseen asti, mutta kakkosauto saisi mielellään mennä vuosia (arvataan auton käyttötarpeeksi nyt vähintään 3-5vuotta) about öljyjä vaihtamalla eli mikään 10v ikäinen 150tkm rullattu pikkuauto ei kiinnosta. Tässä tapauksessa siis riittää että auto liikkuu A:sta B:hen 6 päivää viikosta ja siinä on ilmastointi.
Yllätys oli suuri kun oikein mitään järkevää ei näyttänyt olevan 4ke-8ke hintaluokassa, joten ilmeisesti ~10ke pintaan autoon on pakko upottaa, joten mainitaan nyt sitten budjetiksi 8-12ke, mielellään alle 10ke ja uudeltamaalta auton olisi suotavaa löytyä eikä ole ongelmaa ostaa yksityiseltä... Toisaalta raha sinänsä ei ole ongelma eli käytännössä 5v&40tkm yhdistelmän arvonalenema on se ratkaisevampi yhtälö eli periaatteessa voisi ostaa hinnan puolesta vaikka uudenkin auton...
Ajatuksena oli 2015+ ja alle 100tkm ajettu joku "pikkuauto" tyyliin focus/fiesta, ibiza, polo, tms. ja manuaalina, sillä kaikki automaatit lienee suht hirveää kuraa tuon tasoisissa autoissa kun myynti-ilmoissa erikseen jopa mainitaan ulkolämpötilan näyttö .
VAG-konsernin kikkailut on sinänsä tiedossa, ilmeisesti TSI hihnalla ja manuaalina on kuitenkin toimiva yhdistelmä, mutta sitten ei oikein löytynytkään tietoa että koska esim 1.2 ibizaan tuo on vaihtunut tai 1.0/1.2 poloon?
Fordista joskus kuullut että nykyään kohtuu asiallisia?, entäs opelit (ei oikein tule edes hauissa vastaan). BMW:n ja audin voi sulkea pois hinnan takia, toyota on kallis mutta toisaalta pitää hintansa eli tonnin/kaks kalliimpi toyotakaan ei olisi ihan täysin poissuljettu, hondat itselle kohtuu täysi mysteeri, KIAsta tiedän nimen.
Nähdäkseni tästäkään hommasta ei tule oikein mitään ellei pysty karsimaan potentiaalisia vaihtoehtomalleja vain muutamaan ja niitä sitten perkaa tarkemmin läpi, mutta ei ole tosiaan mitään hajua että mitä pikkuautoja tässä pitäisi alkaa katselemaan ja sitten että mitä potentiaalisia moottori-kombinaatioita noissa on joita pitäisi vältellä...
Tän ikäset A3 pitäisi olla jo luotettavempia kuin vanhemmat jakopäävikaiset öljysyöpöt Audi A3 Sedan Business Sport 1,4 TFSI COD 103 kW S tronic / Sport-penkit Porrasperä 2014 - Vaihtoauto - NettiautoLuotettava menopeli hintaluokasta 12 - 16 k€ on hakusessa. Sedan tai farkku, ajoa niin vähän että ei diesel.
Osta vaikka Honda Civic 1.8 bensakoneella.Luotettava menopeli hintaluokasta 12 - 16 k€ on hakusessa. Sedan tai farkku, ajoa niin vähän että ei diesel. Yksi C-mersu on tuossa kiikarissa 180 BE 1,6 koneella mutta miten on tuon luotettavuuden kanssa?
Ibizahan on pienemmän kokoluokan auto kuin Golf, ei voi liikaa vaatia vaikka onkin 15 vuotta mennyt. Bensaa menee luultavasti vähemmän varsinkin maantieajossa.Ibizan raato tuli sitten kotiutettua, alle 8,5k jäi lopulta hintaa 1.0tsi 110hv koneella alle 80tkm ajettuna ja 2015/2016 taitteessa käyttöönotettu kehonliikutin. Jos kestää nipussa edes hetken niin ei tuota ainakaan kalliiksi voi sanoa, 8v päästä omilla ajoilla voisi karauttaa suoraan romuttamolle alle 150tkm ajettuna ja arvonalenema olisi hyvin kohtuullinen.
6-lovinen aski muuten paljon mukavampi ajaa kuin 95hv:n 5-lovinen erityisesti liikkeelle lähtiessä. Toisaalta tämä rottelo ei kyllä millään muotoa tunnu paremmalta kuin iv golffi 115hv ajm-motilla joka itsellä ollut 10v sitten, toisin sanoen 15 vuodessa ovat saaneet autoon bluetoothin ja usb-pistokkeen - häikäisevää kehitystä...
Itse ostaisin noilla vuosittaisilla kilometreillä jotain tällaista tai tällaista.Muuttuneiden työkuvioiden vuoksi ajot kasvaa melkoisesti vuositasolla sellaiseen 35t/km vuosi tasolle. Oikeastaan kaikki automerkit ovat pöydällä vielä tässä vaiheessa kartoitusta. En syrji Ranskalaisia, saksalaisia tai japseja tässä kilpailussa. Kunhan auto on mukava ajaa ja olisi luotettava.
Alla olevien speksien väliin mahtuu melkoisesti tavaraa. Ideoita ja ajatuksia ?
Hintaluokka: 8 - 15k€
Vuosimalli: minimi 2013
Kilometrit: max 130tkm
Ilmastointi: Pakollinen
Vaihteisto: Ei väliä
Polttoaine: Diesel
Sisätilat: Mielellään hyvin tavaratilaa (sedan/farkku)
Muuta: Joku lyömään järkeä päähän ettei tee päätöstä tunteella.
Rahoitus: Auto pitää hankkia rahoituksella, koska suurimmat käteis varat menivät juuri asuntoon.
Itse päädyin Opel Astraan. Bensana. Koska motarilla dieseli imi likimain saman verran mehua, kuin pikkubensaturbo. Innovation+ varusteiksi sitten vähintään. Tarkistappa takajalkatilat/pääntila niin tiedät miksi tuo tuli valittua. Jos löydät 40/20/40 takapenkillisen, suosittelen. Miksi Bensa; koska dieselin hiukkasloukuista ja verotuskäytännöstä sain tarpeekseni.Muuttuneiden työkuvioiden vuoksi ajot kasvaa melkoisesti vuositasolla sellaiseen 35t/km vuosi tasolle. Oikeastaan kaikki automerkit ovat pöydällä vielä tässä vaiheessa kartoitusta. En syrji Ranskalaisia, saksalaisia tai japseja tässä kilpailussa. Kunhan auto on mukava ajaa ja olisi luotettava.
Alla olevien speksien väliin mahtuu melkoisesti tavaraa. Ideoita ja ajatuksia ?
Hintaluokka: 8 - 15k€
Vuosimalli: minimi 2013
Kilometrit: max 130tkm
Ilmastointi: Pakollinen
Vaihteisto: Ei väliä
Polttoaine: Diesel
Sisätilat: Mielellään hyvin tavaratilaa (sedan/farkku)
Muuta: Joku lyömään järkeä päähän ettei tee päätöstä tunteella.
Rahoitus: Auto pitää hankkia rahoituksella, koska suurimmat käteis varat menivät juuri asuntoon.
Muut paitsi Volvo taitavat olla myös sähköllä nelivetoisia, mutta Volvo takavetoinen. MB GLE voisi myös olla vaihtoehto ja ehkäpä Range Rover, mutta pikaisen tutustumisen perusteella hybridiä ei ehkä saa noissa kolmella penkkirivillä.Olen kallistumassa Volvon puoleen, koska se on ainoa jossa 3 penkkiriviä ja voi ajaa kaupunkiajoa sähköllä. Onko raadilla mielessä muita automalleja joita olisi syytä koeponnistaa ennen ostopäätöstä? Tai kommentteja onko Volvo sittenkin huono vaihtoehto.
Kyseisessä luokassa mielikuvilla ja omilla preferensseillä vaikutus on suuri ja tuskin mikään on vaihtoehtona huono pois lukien Teslan mahdolliset laatuongelmat. Itsellä mielikuva 4-mukisesta keulalla 100k autossa vähän tökkii XC90 5-vuoden malli-ikä myös hieman jo painaa.Viime kyselystä tarve on muuttunut joten tässä vaatimukset. Tilava perheauto hakusessa, mielellään kolmella penkkirivillä. Neliveto pitää olla, samaten tehoja sen verran että pääsee rekoista ohi. Ilmajousitus plussaa, se taitaakin olla saatavilla kaikissa ehdokkaissani alla. Ajo suurelta osin kaupunkipyöritystä satunnaisella matka-ajolla höystettynä. Näin ollen hybridi tai sähköauto olisi mieluinen. Uusi tai pari vuotta vanha, ajettu max 50 000 km. Olen saanut aikaan tällaisen listan:
Volvo XC90 T8:
+kolmas penkkirivi
+saatavana 6-paikkaisena
-kantama sähköllä
BMW X5 45e:
+kantama sähköllä
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
Tesla Model X:
+kantama sähköllä
+saatavana 6-paikkaisena
-laatu, en voi hyväksyä näin kalliissa autossa repsottavia koripaneeleja tai puutteellista maalausta
Audi Q7 55 TFSI e:
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kantama sähköllä
Porsche Cayenne E-Hybrid:
+laatuvaikutelma
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kallein
-kantama sähköllä
Olen kallistumassa Volvon puoleen, koska se on ainoa jossa 3 penkkiriviä ja voi ajaa kaupunkiajoa sähköllä. Onko raadilla mielessä muita automalleja joita olisi syytä koeponnistaa ennen ostopäätöstä? Tai kommentteja onko Volvo sittenkin huono vaihtoehto.
Tuo likimain sama on se bensalla 1-2 litraa/100 km enemmän, mikä tekee suurimman eron kuluissa. Kaikki pikkubensat joilla olen ajanut motarilla 10+ tkm kutakin ovat vieneet sen 7-7,5 l/100 km. Reikä otsassa tyyliin tuolla 508:lla dieselillä maksimit ovat olleet 6,2-6,5 l/100 km. Ajomukavuus ”hieman” eri isossa autossa. 95% matkasta mulla motaria. Motariajossa myöskään mistään hiukkasloukusta ei juuri tarvitse murehtia, oma asiansa toki joidenkin valmistajien km-pohjainen ”pakkovaihto”.Itse päädyin Opel Astraan. Bensana. Koska motarilla dieseli imi likimain saman verran mehua, kuin pikkubensaturbo. Innovation+ varusteiksi sitten vähintään. Tarkistappa takajalkatilat/pääntila niin tiedät miksi tuo tuli valittua. Jos löydät 40/20/40 takapenkillisen, suosittelen. Miksi Bensa; koska dieselin hiukkasloukuista ja verotuskäytännöstä sain tarpeekseni.
Mikä bensamoottori Astrassa ja mikä diesel Peugeotissa?Itsellä 120km/h keskinopeudella alle 6l/100km bensan kulutus motarilla.
Samaa kun yritti 308 diiselillä, pääsi noin 5,7 litraan. 2 desiä erotus keskimäärin.
Näköjään Ford Explorer PHEV saanut hinnan Suomessa löytyisi toivottu 3 penkkiriviä. Tiedä sitten miten laatu vertautuu eurooppalaisiin kilpailijoihin ja milloin saavat ensimmäiset autot Suomeen näytille.Viime kyselystä tarve on muuttunut joten tässä vaatimukset. Tilava perheauto hakusessa, mielellään kolmella penkkirivillä. Neliveto pitää olla, samaten tehoja sen verran että pääsee rekoista ohi. Ilmajousitus plussaa, se taitaakin olla saatavilla kaikissa ehdokkaissani alla. Ajo suurelta osin kaupunkipyöritystä satunnaisella matka-ajolla höystettynä. Näin ollen hybridi tai sähköauto olisi mieluinen. Uusi tai pari vuotta vanha, ajettu max 50 000 km. Olen saanut aikaan tällaisen listan:
Volvo XC90 T8:
+kolmas penkkirivi
+saatavana 6-paikkaisena
-kantama sähköllä
BMW X5 45e:
+kantama sähköllä
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
Tesla Model X:
+kantama sähköllä
+saatavana 6-paikkaisena
-laatu, en voi hyväksyä näin kalliissa autossa repsottavia koripaneeleja tai puutteellista maalausta
Audi Q7 55 TFSI e:
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kantama sähköllä
Porsche Cayenne E-Hybrid:
+laatuvaikutelma
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kallein
-kantama sähköllä
Olen kallistumassa Volvon puoleen, koska se on ainoa jossa 3 penkkiriviä ja voi ajaa kaupunkiajoa sähköllä. Onko raadilla mielessä muita automalleja joita olisi syytä koeponnistaa ennen ostopäätöstä? Tai kommentteja onko Volvo sittenkin huono vaihtoehto.
Lexus NX? tai RX?Viime kyselystä tarve on muuttunut joten tässä vaatimukset. Tilava perheauto hakusessa, mielellään kolmella penkkirivillä. Neliveto pitää olla, samaten tehoja sen verran että pääsee rekoista ohi. Ilmajousitus plussaa, se taitaakin olla saatavilla kaikissa ehdokkaissani alla. Ajo suurelta osin kaupunkipyöritystä satunnaisella matka-ajolla höystettynä. Näin ollen hybridi tai sähköauto olisi mieluinen. Uusi tai pari vuotta vanha, ajettu max 50 000 km. Olen saanut aikaan tällaisen listan:
Volvo XC90 T8:
+kolmas penkkirivi
+saatavana 6-paikkaisena
-kantama sähköllä
BMW X5 45e:
+kantama sähköllä
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
Tesla Model X:
+kantama sähköllä
+saatavana 6-paikkaisena
-laatu, en voi hyväksyä näin kalliissa autossa repsottavia koripaneeleja tai puutteellista maalausta
Audi Q7 55 TFSI e:
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kantama sähköllä
Porsche Cayenne E-Hybrid:
+laatuvaikutelma
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kallein
-kantama sähköllä
Olen kallistumassa Volvon puoleen, koska se on ainoa jossa 3 penkkiriviä ja voi ajaa kaupunkiajoa sähköllä. Onko raadilla mielessä muita automalleja joita olisi syytä koeponnistaa ennen ostopäätöstä? Tai kommentteja onko Volvo sittenkin huono vaihtoehto.
Ok, tuota arvelinkin Astran osalta. Yllättävän paljon vie tuo pienempi diesel Peogeotissa.1.6HDI ja 1.0ecotec
Ei ole plugari mutta RX lang-versiona kuljettaisi ihan mukavasti seitsemää. NX on ihan kirpun kokoinen.Lexus NX? tai RX?
Jos se kolmas penkkirivi ei ole ihan ehdoton niin kävisin kokeilemassa Audi 55 e-tron. On varsin vakuuttava kaikinpuolin.Viime kyselystä tarve on muuttunut joten tässä vaatimukset. Tilava perheauto hakusessa, mielellään kolmella penkkirivillä. Neliveto pitää olla, samaten tehoja sen verran että pääsee rekoista ohi. Ilmajousitus plussaa, se taitaakin olla saatavilla kaikissa ehdokkaissani alla. Ajo suurelta osin kaupunkipyöritystä satunnaisella matka-ajolla höystettynä. Näin ollen hybridi tai sähköauto olisi mieluinen. Uusi tai pari vuotta vanha, ajettu max 50 000 km. Olen saanut aikaan tällaisen listan:
Volvo XC90 T8:
+kolmas penkkirivi
+saatavana 6-paikkaisena
-kantama sähköllä
BMW X5 45e:
+kantama sähköllä
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
Tesla Model X:
+kantama sähköllä
+saatavana 6-paikkaisena
-laatu, en voi hyväksyä näin kalliissa autossa repsottavia koripaneeleja tai puutteellista maalausta
Audi Q7 55 TFSI e:
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kantama sähköllä
Porsche Cayenne E-Hybrid:
+laatuvaikutelma
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kallein
-kantama sähköllä
Olen kallistumassa Volvon puoleen, koska se on ainoa jossa 3 penkkiriviä ja voi ajaa kaupunkiajoa sähköllä. Onko raadilla mielessä muita automalleja joita olisi syytä koeponnistaa ennen ostopäätöstä? Tai kommentteja onko Volvo sittenkin huono vaihtoehto.
Jos alle viidellä pääset, niin on kyse alamäestä/myötätuulesta/kulutusmittarivirheestä tai sitten todellinen nopeus ei ole 120 km/h.Ja mulla Espacessa samoissa nopeuksissa alle 5 l/100km 5 henkeä autossa + reissukamat. Moottorina Rellun 1.6 litrainen tuplaturbo diesel.
Miten tuon Astran kulutus kasvaa, jos nopeus tuosta vielä nousee? Yöllä tyhjillä motareilla on saattanut tulla ajettua vähän lujempaa ja ainakin Focuksen litrainen ecoboost räjäytti ns. pankin kulutuksessa mitä kovemmaksi vauhdit meni. Sama Hondan vaparit (1.4 Jazz, 1.8 Civic). Ehkä voi arvata, että nuo mun dieselin maksimikulutukset eivät ole ehkä ihan 120 km/h ajettuja... Talvella poliisiauton perässä Salosta Helsinkiin pääsin alle viidenItsellä 120km/h keskinopeudella alle 6l/100km bensan kulutus motarilla.
Samaa kun yritti 308 diiselillä, pääsi noin 5,7 litraan. 2 desiä erotus keskimäärin.
Ihan on ok auto hintaansa nähden. Hoiti hommansa hyvin ja ei ole maailman hiljaisin auto 18 tuuman rengastuksella ja ainakaan 1.6 bensakoneella tarvinnut tien tukkona olla.Onko nuo Astrat mukavia ajettavia? Vähän miettinyt nykyisestä -08 S60:stä vaihtoa farkkuun ja mielellään pienisyömäisempään, Astra Sports Tourer 2017 tuli Nettiautossa vastaan hyvillä varusteilla ja rupesi kiinnostaa. Harmi vaan kun ei omassa kotikaupungissa ole tällä hetkellä yhtään tuon ikäistä myynnissä että voisi käydä kokeilemassa.
Uusi Sorento hybrid/plugin ei ole vielä myynnissä, mutta käsittääkseni tuotanto Euro spekseillä on jo alkanut. Siinä olisi 3 penkkiriviä, pihi bensakone (yhteistehoa 230-250hv) ja mielestäni olemukseltaan/laadukkuudeltaankin kamppailee Volvon kanssa.Viime kyselystä tarve on muuttunut joten tässä vaatimukset. Tilava perheauto hakusessa, mielellään kolmella penkkirivillä. Neliveto pitää olla, samaten tehoja sen verran että pääsee rekoista ohi. Ilmajousitus plussaa, se taitaakin olla saatavilla kaikissa ehdokkaissani alla. Ajo suurelta osin kaupunkipyöritystä satunnaisella matka-ajolla höystettynä. Näin ollen hybridi tai sähköauto olisi mieluinen. Uusi tai pari vuotta vanha, ajettu max 50 000 km. Olen saanut aikaan tällaisen listan:
Volvo XC90 T8:
+kolmas penkkirivi
+saatavana 6-paikkaisena
-kantama sähköllä
BMW X5 45e:
+kantama sähköllä
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
Tesla Model X:
+kantama sähköllä
+saatavana 6-paikkaisena
-laatu, en voi hyväksyä näin kalliissa autossa repsottavia koripaneeleja tai puutteellista maalausta
Audi Q7 55 TFSI e:
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kantama sähköllä
Porsche Cayenne E-Hybrid:
+laatuvaikutelma
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kallein
-kantama sähköllä
Olen kallistumassa Volvon puoleen, koska se on ainoa jossa 3 penkkiriviä ja voi ajaa kaupunkiajoa sähköllä. Onko raadilla mielessä muita automalleja joita olisi syytä koeponnistaa ennen ostopäätöstä? Tai kommentteja onko Volvo sittenkin huono vaihtoehto.
En ehtinyt katsomaan kokonaan...sanottiinko kulutuksesta jotain? Harvemmin tuollainen maasturi bensaturbolla on kovin pihi.Uusi Sorento hybrid/plugin ei ole vielä myynnissä, mutta käsittääkseni tuotanto Euro spekseillä on jo alkanut. Siinä olisi 3 penkkiriviä, pihi bensakone (yhteistehoa 230-250hv) ja mielestäni olemukseltaan/laadukkuudeltaankin kamppailee Volvon kanssa.
Herää heti kysymys, että miksi kriteereihin lisätään tällaisia epäoleellisia numeroita, joilla ei ole mitään suoraa toiminnallista merkitystä?Muuttuneiden työkuvioiden vuoksi ajot kasvaa melkoisesti vuositasolla sellaiseen 35t/km vuosi tasolle. Oikeastaan kaikki automerkit ovat pöydällä vielä tässä vaiheessa kartoitusta. En syrji Ranskalaisia, saksalaisia tai japseja tässä kilpailussa. Kunhan auto on mukava ajaa ja olisi luotettava.
Alla olevien speksien väliin mahtuu melkoisesti tavaraa. Ideoita ja ajatuksia ?
...
Vuosimalli: minimi 2013
Kilometrit: max 130tkm
Liftback on tavaratilaltaan parempi kuin sedan, koska pituus on sama mutta peräkontti on efektiivisesti korkeampi ja perä aukeaa paremmin.Sisätilat: Mielellään hyvin tavaratilaa (sedan/farkku)
Tässä maksaa takavedosta ja pelkästä merkistä monta tonnia, eikä mahdu budjettiin.Itse ostaisin noilla vuosittaisilla kilometreillä jotain tällaista
Tässäkin maksaa pari tonnia pelkästä merkistä;
Itselle -12 Passatissa vanhempi 105hp versio. Voimaa ei ole yhtään liikaa ja kuorman huomaa. Yksin ajaessa ihan ok, mutta täyteen pakattuna kaipaisi lisää tehoa. Muuten samat viat/ominaisuudet kuin 2.0 tdi koneissa. Omassa hajosi vesipumppu 193tkm kohdalla juuri ennen jakopääremonttia, oli onneksi seuraavalle viikolle varattu ja en tarvinnut autoa sillä viikolla. Vaihtoväli omassa on 210 tkm.Minkäslaisia vehkeitä nuo nykyiset VAGin 1.6 TDI:t on? Sattui silmään tuossa pari vuotta vanha, 230k ajettu Skoda Octavia Combi joka varusteiltaan olisi ihan lupaava. Tulee sen verran kilometrejä että vielä disukalla säästäisi jonkin verran verrattuna nykyiseen bensa-S60:iin.