Mikä auto minulle?

Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Tähän täytyykin tutustua, kiitti.
Työkaverini osti uuden loganin, joka on sanderon farmarimalli ja tyytyväinen on ollut näiden muutosten jälkeen(entinen auto oli -08 mondeo):

Ensiasennusmichelinit pois edestä ja laittoikohan linglongit tilalle, suuntavakavuus parani huomattavasti.

Ensiasennusradion tilalle jokin muu jos äänenlaatua kaipaa.

Äänieristettä mattojen alle ja etupyöränkoteloihin sisälokarin taakse.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Auton vaihto lähenee ja yhtenä vaihtoehtona olisi mersun c sarja, mutta 1.5litrainen bensa kone hieman arveluttaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä moottorista? Taitaa olla väännötön kierroskone, onhan siellä pieni sähkömoottori apuna. 184heppaa plus 14sähköponia mutta vääntöä vain 280Nm. Voiko ohittaa rekkaa?
En tunne kyseistä moottoria tarkemmin mutta ei noita enää pidä mieltää pelkiksi kierroskoneiksi. Itsellä on omassa Fordissa 1.5l 3pyttyinen jossa 200hp/280nm~ ja tuo on melkolailla low to midrange kone joka sietää kierrätystä. Vääntää heti tyhjäkäynnistä ylöspäin ja on pirun sitkeä kone. Ei ole kuten vanhoissa vapareissa tai esim 1.0 koneissa joissa ollaan sitten hiukan rajallisempia alaväännön kanssa. Nyky turbotekniikka yhdistettynä muuhun nykytekniikkaan mahdollistaa sen että tuo 1.5l ei ole enää mikään pieni moottori tuntumaltaan. Lisää siihen ne sähköponit ja etenkin sen tuoma vääntö niin tuskin tulisit pettymään. Ei se ohjus missään nimessä ole mutta takuulla täysin arkikippoon kelvollinen jos on yhtään kuin tuo oma Ecoboost.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Auton vaihto lähenee ja yhtenä vaihtoehtona olisi mersun c sarja, mutta 1.5litrainen bensa kone hieman arveluttaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä moottorista? Taitaa olla väännötön kierroskone, onhan siellä pieni sähkömoottori apuna. 184heppaa plus 14sähköponia mutta vääntöä vain 280Nm. Voiko ohittaa rekkaa?
No ei tuommoisella rekkaa voi ohittaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Auton vaihto lähenee ja yhtenä vaihtoehtona olisi mersun c sarja, mutta 1.5litrainen bensa kone hieman arveluttaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä moottorista? Taitaa olla väännötön kierroskone, onhan siellä pieni sähkömoottori apuna. 184heppaa plus 14sähköponia mutta vääntöä vain 280Nm. Voiko ohittaa rekkaa?
No hei kun 110 heppaisella nokivasarallakin pääsee rekan ohi niin kyllä nuo hevoset piisaa. Vääntöäkin on paperilla saman verran kuin 10v vanhassa ocu räsässä eikä se mikään laiska ole. Sähkömoottorin ansiosta löyly on käytettävissä tasaisemmin ja alempaa vaikka pelkkä bensamoottori olisikin heikompi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Auton vaihto lähenee ja yhtenä vaihtoehtona olisi mersun c sarja, mutta 1.5litrainen bensa kone hieman arveluttaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä moottorista? Taitaa olla väännötön kierroskone, onhan siellä pieni sähkömoottori apuna. 184heppaa plus 14sähköponia mutta vääntöä vain 280Nm. Voiko ohittaa rekkaa?
Kuskissa vikaa jos ei pääse rekasta ohi, kun 90hp corsallakin mennään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 521
Auton vaihto lähenee ja yhtenä vaihtoehtona olisi mersun c sarja, mutta 1.5litrainen bensa kone hieman arveluttaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä moottorista? Taitaa olla väännötön kierroskone, onhan siellä pieni sähkömoottori apuna. 184heppaa plus 14sähköponia mutta vääntöä vain 280Nm. Voiko ohittaa rekkaa?
Onhan tuossa vääntöä vaikka kuinka paljon. Mee kokeilemaan ja kerro miten sujui.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 040
Auton vaihto lähenee ja yhtenä vaihtoehtona olisi mersun c sarja, mutta 1.5litrainen bensa kone hieman arveluttaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä moottorista? Taitaa olla väännötön kierroskone, onhan siellä pieni sähkömoottori apuna. 184heppaa plus 14sähköponia mutta vääntöä vain 280Nm. Voiko ohittaa rekkaa?
Laskelmieni mukaan rekan ohitus noin pienitehoisella ja väännöttömällä kierroskoneella on hengenvaarallista. Suunnilleen rekan puolivälissä kasvanut ilmanvastus huomaa merssun heiveröisen vääntömomentin, ja ottaa niskalenkin sekä nakkaa sen päin petäjää. Suosittelen siis tyytymään suosiolla ohituskaistoihin.

---
Jos ihan vakavissasi kysyit, niin eiköhän 7,7 s/239 km/h 9-vaihteisella automaatilla riitä rentouttaviin ohituksiin. Riippuen tietenkin vanhasta autostasi. Jos siinä oli tuplatehot, niin uudella ei voi aivan yhtä tiukoissa paikoissa ohittaa. Minä ohittelin ilman mitään ongelmaa satoja rekkoja seitsemän vuoden aikana, kun speksit olivat 60 hv/102 Nm/13,8 s/155 km/h.

Mersussa on liikkeellelähdöissä käytössä ylimääräiset 160 Nm sähkömoottorin ansiosta.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 811
1.5 litrainen mersu? :rofl:
Eikö tuossa moottorikokoluokassa kannattaisi katsella seatia tai vaikka renaultia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Olen tässä yrittänyt selvitellä perheautojen tarjontaa dieselin ulkopuolelta lyhyen työmatkan vuoksi. Pitäisi olla perinteinen automaatti, tehoa yli 110kW, ajettu korkeintaan reilu satku. Arvostan hyviä penkkejä, aina palavia takavaloja ja hyviä valoja. Etsin ns. tyyppiviatonta autoa max ~25k€ hintaluokasta, mutta onko niitä edes?

Volvo S80/V70 2,5-litran turbolla olisi suosikki, mutta niitä on aika heikosti tarjolla.
Mites ois Mazda 6? Tarjontaa on reilusti, pitäisi olla varmatoiminen, takavalot palaa aina ja led-valoilla näkee hyvin. Penkit ei oo mun persettä ja selkää puuduttanu pitkälläkään matkalla mutta varmaan parempiakin on. Moottorista riippuen tehoja just tuon rajasi verran 2- litrasella ja sitten 2,5- litrasella hiukan enemmän. Hyvällä tuurilla saatat saada vielä tehdastakuullisen yksilön.
Korjataan sen verran takavaloista, että ei välttämättä. Tässä -14 kutosessa pitäisi kuulemma kaapelisarja vaihtaa, että onnistuisi. Tosin lähitulevaisuudessa hankin myös toisen mielipiteen.

Penkeistä sanottakoon, että alkutotuttelun jälkeen omalle kropalle ok, mutta olenkin ~175 cm hukkapätkä. Pidemmälle henkilölle voi lyhyt istuinosa tuottaa ongelmia. Suosittelen piiitkää koeajoa. Itse olen pärjännyt, joskin ajoasennon mukautuminen otti ~1000 km siinä, missä muutoin on auton vaihtuessa ottanut alle 500 km.
Nuo kutoset ruostuu, ainakin alkupään mallit. Paransivat kai ruostesuojausta jossain vaiheessa, eli uudemmat lienevät huolettomampia ruosteen suhteen.
Jos haetaan autoa hintaluokassa yli 20k, tuskin 1- tai 2-koppaiset kutoset, jotka olivat aika surullisia, tulee kyseeseen.
Kerro lisää viimeisen korimallin Kuutosen erityisestä ruostumisesta?
Kirjoittajalla taisi jäädä huomioimatta budjetti ja sitä kautta auton ikä. :)

@pipo
Kilometrejä ~150k takana 3-kopan kutosella takana ja tyytyväinen olen edelleen. Miinuksina jakkaran lyhyt istuinosa (en suosittele pitkälle henkilölle), sekä aika suuri melu maantienopeuksissa. Niin ja pikanttina pikkulisänä hyvin monelle eteen hyökkäävä kaiutinongelma. Helppo korjata alle tunnissa, mutta eipä se helppous sitä tympeyttä poista, kun availee ovipahvit jne :/
Plussana voimalinja. Ei se samantehoinen ahdettu ja kaksoiskytkin vaan ole yhtä hyvä, kuin vapari ja momentinmuunnin. Triplaturboja en ole kokeillut, tuskin löytyykään tästä rahvaan teholuokasta ;)
Kulutus pysyy aika hyvin aisoissa, ennakko-odotuksiin verrattuna paljon vähemmän. Tämän 2,5 litraisen vaparibensan kulutusero 1,2 litraiseen TSI-Golfiin mitataan maantiellä desilitroissa, kaupungissa kyllä jopa pari litraa Golfin eduksi. Golfissa toki DSG ja tässä mehumaija, eikä teho tai korin kokokaan aivan sama ole. Eikä muutes ole moksiskaan ryömittelystä, jatkuva veto päällä R-D-R-D -heijauksesta (ohjekirja jopa opastaa näin tekemään, mikäli lumessa tai mudassa kiinni), tms. ;)

Kaiken kaikkiaan ihan hyvä peruskulkine, varauksin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
40
Rekan ohitus kysymys oli läppä. Aattelin josko jollain kokemusta pikku koneesta ja automaatin toiminnasta. Mutta ensviikon koeajolla se selviää.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
Mites nuo loppupään (~2010) Volvo S40, tokko noissa mitään kummempaa pommin mainetta on? Pikku bensakone 1,6 tai 1,8 manuaalilla. Laiskojahan ne on, mutta ei tässä tapauksessa haittaa. Onkohan nuo muuten hihnalla vai ketjulla?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
324
... Ei se samantehoinen ahdettu ja kaksoiskytkin vaan ole yhtä hyvä, kuin vapari ja momentinmuunnin. Triplaturboja en ole kokeillut, tuskin löytyykään tästä rahvaan teholuokasta ;)
Kulutus pysyy aika hyvin aisoissa, ennakko-odotuksiin verrattuna paljon vähemmän. Tämän 2,5 litraisen vaparibensan kulutusero 1,2 litraiseen TSI-Golfiin mitataan maantiellä desilitroissa, kaupungissa kyllä jopa pari litraa Golfin eduksi. Golfissa toki DSG ja tässä mehumaija, eikä teho tai korin kokokaan aivan sama ole. Eikä muutes ole moksiskaan ryömittelystä, jatkuva veto päällä R-D-R-D -heijauksesta (ohjekirja jopa opastaa näin tekemään, mikäli lumessa tai mudassa kiinni), tms. ;)

Kaiken kaikkiaan ihan hyvä peruskulkine, varauksin.
Kävin kokeilemassa pari vuotta vanhaa 2-litraista automaattia (ajettu ~80tkm) ja valitettavan paljon se nyki alkupään vaihdoissa. Suuremmissa nopeuksissa se ei niin tuntunut. Moottori oli kyllä pirteä, mutta yllättäen vaihteisto ja vähemmän yllättäen melu vetivät kokonaisuuden hieman miinukselle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Kävin kokeilemassa pari vuotta vanhaa 2-litraista automaattia (ajettu ~80tkm) ja valitettavan paljon se nyki alkupään vaihdoissa. Suuremmissa nopeuksissa se ei niin tuntunut. Moottori oli kyllä pirteä, mutta yllättäen vaihteisto ja vähemmän yllättäen melu vetivät kokonaisuuden hieman miinukselle.
Hmmm... Erikoista tuo vaihteistohomma. Itse olen pari kertaa huomannut pientä nykimistä alkupäässä, mutta vain talvella ensimmäisellä kiihdytyksellä.

Meteli maantienopeuksissa onkin jo sellainen, että jos haluaa hiljaisen auton, kannattaa suosiolla katsella jotain muuta. Itselläni edellisenä kulkineena oli kakkoskoppainen RS-Octavia, joten meteli ei ollut mitään, mihin en olisi ollut jo valmiiksi tottunut.
Ja lisäksi mun tapauksessa lähes kaikki liikkuminen tapahtuu yksin -> ei ole tarvetta kuulla, mitä vieruskaveri sanoo. :D
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
364
Mites nuo loppupään (~2010) Volvo S40, tokko noissa mitään kummempaa pommin mainetta on? Pikku bensakone 1,6 tai 1,8 manuaalilla. Laiskojahan ne on, mutta ei tässä tapauksessa haittaa. Onkohan nuo muuten hihnalla vai ketjulla?


Ainakin tuo 1.8 125hv (omaa sukua mazda)kone on ketjulla. Osassa on ollut öljyn syöntiä. En ole varma onko vuosimalleissa eroja, joku enemmän perehtynyt varmaan tietää.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Mites nuo loppupään (~2010) Volvo S40, tokko noissa mitään kummempaa pommin mainetta on? Pikku bensakone 1,6 tai 1,8 manuaalilla. Laiskojahan ne on, mutta ei tässä tapauksessa haittaa. Onkohan nuo muuten hihnalla vai ketjulla?
Öljynsyönti tosiaan mahdollinen ongelma ainakin tuossa 1.8:ssa, joten kannattaa selvittää. Samaten imupuolen vuotoja ja letku vähän tympeässä paikassa vaihtaa, eli jos kierrokset tuntuu temppuilevan oudosti niin kannattaa huomioida (ei tipu tai tippuessaa seilaa).

Suurin ärsyke itselle oli kun tuollaisen omistin, että sen 5-lovinen laatikko on aika lyhyillä välityksillä, joten jos motariajoa tulee paljon niin en suosittele, melkoista huudattamista.

Mutta siis muuten kyllä hyvä ja vakaa.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
364
Sitten hypätään Volvosta eri vehkeisiin. Onko kokemuksia 06-09 vuoden, eli taitavat olla 3 korimallia Subaru legacy/outback mallista.

Tuolla 2.5L (165hv) bensakoneella ja automaattilaatikolla näyttää olevan parhaiten tarjolla. Onko nämä ihan perus kestäviä vehkeistä ?
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Olen tyytyväinen Audi A4 Avant automaatti my-13, 2.0T (1,8), hyvin kulkee, helppo ajaa, ei syö öljyä. Saabistille jokseenkin uutta.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Sitten hypätään Volvosta eri vehkeisiin. Onko kokemuksia 06-09 vuoden, eli taitavat olla 3 korimallia Subaru legacy/outback mallista.

Tuolla 2.5L (165hv) bensakoneella ja automaattilaatikolla näyttää olevan parhaiten tarjolla. Onko nämä ihan perus kestäviä vehkeistä ?
Käsittääkseni tuo 2.5 litrainen on paras noista legacyistä, ei ole niitä 2.0 konetta vaivaavia ilmapumppuvikoja yms.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Käsittääkseni tuo 2.5 litrainen on paras noista legacyistä, ei ole niitä 2.0 konetta vaivaavia ilmapumppuvikoja yms.
Ongelma noissa subaruissa on janoinen moottori ja viimeiset voimat vie tuo cvt laatikko.
Kestävyys on kai ollut ihan hyvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
708
CVT tuli Legacyyn vasta seuraavassa korimallissa 2010 ja sen ohjelmointi on niin hyvä että pitää kierrokset alhaalla tasaisessa ajossa ja saa aikaan pienemmän kulutuksen kuin vanha momentinmuunninlaatikko vm2006-2009.

Esim 100km/h mennään vain 2000rpm:llä. Maantiellä pääsee vm 2010+2.5+CVT 80 vauhdissa 6.3l/100 ja 100 vauhdissa 7l/100 kulutuksiin. Ei mahdoton jatkuvalle nelivedolle kuitenkaan.

Kiihdytyksissä nousee kiekat herkästi korkealle CVT:llä kun vaparissa ei ole tehoa niin alhaalla, mutta parhaastä päästä CVT:tä tuo Subarun versio kuitenkin on.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
44
-06 Outbacki oli meillä 2 vuotta. 2.5l automaatti.

Kaupunki/ sekalaisessa ajossa meni helposti +12l/100km.

Auto oli todella luotettava, mutta 260tkm kohdalla rupes venttiilikopat ja kannen tiivisteet vuotamaan.

Sinänsä laiska ja maantiellä ei mikään paras ajatteva. Mutta oli meillä melkein traktori käytössä mökillä, kaadoin puita ja vedin niitä rytteiköistä pois :D Ihan uskomaton mönkijä ja ei muuten jääny puut edes järveen :D

Varaudu Subarun kalliisiin varaosiin. Ja siihen että joutuu marmoritiskiltä niitä ostamaan :(

Subarun ylläpitokulut nousi meillä sen verran kovaksi että vaihdettiin pois, autovero oli jo melkein samanverran kuin nykyisessä dieselissä. Samoin vakuutukset oli tuon 2.5l koneen takia 500e vuoteen kalliimmat kuin nykyisessä.

Eli jos tarttee oikeasti sen hyvän nelivedon, osta Subaru...Muuten miettisin vaihtoehtoja...
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
364
Saman tapaista kommenttia tuntuu löytyvän muualtakin. Ei kuitenkaan tarvetta mihinkään oikeisiin maastomönkimisiin, joten ehkä järkevämpi katsella jotain muuta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Pitäisi hankkia uusi auto mahdollisimman pitkäksi aikaa ja luotettavuus plussaa. Tämä olisi käytössä lokakuu - toukokuu. Kesän ajelen tuolla vanhalla avolla :) Hinta saisi olla alle 10000€.. Olen katsonut/silmää miellyttää mm. Skoda Rapid/Octavia (porrasperä), VW Golf, Seat Leon tyylisiä autoja. Tärkein on auton ulkonäkö ja luotettavuus. Plussaa isommasta koneesta ja tottakai lisävarusteista. Onko mitään ehdottaa? Saa olla käytännössä mikä tahansa merkki, mutta noista mainitsemistani näkee ainakin jo hieman makua.

Tuossa löytyi yksi vastaavia hieman edullisempi yksilö. Tämä on kaksikilpinen. Eli joskus kolaroitu. Korjauksessa on käytetty alkuperäisiä varaosia ja korjaus on tehty ammattilaisen toimesta. Vaurioita kuulemma ei ollut tekniikassa vain vasen etukulma oli hipaissut ja siksi uusittu puskuri, lokasuoja, ajovalo ja maski. Tulen tottakai vielä näkemään tämän paikan päältä, testaamaan, ym.. Mutta onko tässä potentiaalia vai kannattaako jostain syystä kiertää kaukaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 521
Pitäisi hankkia uusi auto mahdollisimman pitkäksi aikaa ja luotettavuus plussaa. Tämä olisi käytössä lokakuu - toukokuu. Kesän ajelen tuolla vanhalla avolla :) Hinta saisi olla alle 10000€.. Olen katsonut/silmää miellyttää mm. Skoda Rapid/Octavia (porrasperä), VW Golf, Seat Leon tyylisiä autoja. Tärkein on auton ulkonäkö ja luotettavuus. Plussaa isommasta koneesta ja tottakai lisävarusteista. Onko mitään ehdottaa? Saa olla käytännössä mikä tahansa merkki, mutta noista mainitsemistani näkee ainakin jo hieman makua.

Tuossa löytyi yksi vastaavia hieman edullisempi yksilö. Tämä on kaksikilpinen. Eli joskus kolaroitu. Korjauksessa on käytetty alkuperäisiä varaosia ja korjaus on tehty ammattilaisen toimesta. Vaurioita kuulemma ei ollut tekniikassa vain vasen etukulma oli hipaissut ja siksi uusittu puskuri, lokasuoja, ajovalo ja maski. Tulen tottakai vielä näkemään tämän paikan päältä, testaamaan, ym.. Mutta onko tässä potentiaalia vai kannattaako jostain syystä kiertää kaukaa?
Noista luotettavin varmaankin olisi mahdollisimman uusi ja mahdollisimman vähän ajettu, mutta silti sopivan hintainen auto. En osaa sanoa varmaksi, mutta epäilen että Seat Leon voisi olla halvempi kuin Octavia tai Golf. Saisi siis vähän parempikuntoisen samaan rahaan. Niistä (kolmesta) vertaamaan nettiautossa ja katselemaan ja koeajamaan vaihtoehtoja. VAG autossa saattaa olla moottorin ja DSG-vaihteiston kanssa ongelmia, eli tarkkana saisi olla ja auto pitäisi olla riittävän uusi.

Tää nyt ei auttanut asiaa. Puolisolla pari vuotta palvellut Skoda pelkästään kuluvat osat vaihdettu. :D
Samanlainen Skoda? :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 682
VAGeissa kuluvia osia ovat moottori, vaihteisto, sähköt... :D Kiertäisin kolaroidut vehkeet kaukaa, esim. naapurilla oli Honda Jazz, joka oli mällätty. Vuosimalli oli luotettavuustilastojen ykkönen, mutta tuossa yksilössä oli (kolarin jälkeen) tullut kaikennäköistä, pahimpana epämääräiset sähköongelmat. Ei kuulosta ihan "hipaisulta", jos on ollut kilvistä pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Mietin itsekkin tuota, että jos auto on kaksikilpinen, niin ei taida olla kolari ollut ihan pienemmästä päästä. Itse en ostaisi, kun tarjontaa löytyy muutenkin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Käsittääkseni tuo 2.5 litrainen on paras noista legacyistä, ei ole niitä 2.0 konetta vaivaavia ilmapumppuvikoja yms.
3.0 litran H6 on paras noista Subarun vaparikoneista, mutta valitettavasti paljon harvinaisempi, kuin tuo 2.5 litrainen.

Ilmeisesti noissa 2.5 litraisissa vapareissa on ollut samoja ongelmia kannentiivisteen kanssa, kuin ahdetuissa versioissakin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Tuo paku voi olla hieman hankala saada taloyhtiönpihaan parkkiin.
Mites Opel Vivaro? Eikö tuollainenkin menis
Kyllä tuollainen Ducato tai vastaava mahtuu lähes samoihin ruutuihin kuin pienempikin kippo.

Itse olen ajellut useamman vuoden Opel Movanolla ja MB Sprinterillä, joilla on molemmilla mittaa yli 6 metriä ja harvoin on tullut parkkipaikan leveyden tai pituuden kanssa ongelmia.

Vivaro / Primastar / Trafic on ihan ok ratkaisu, joskin itse ostaisin moisen laitoksen ainoastaan 114 heppaisella 1,9 Dci:llä joka ei aivan taida mahtua budjettiin järkevillä kilsoilla.
Tietty hyvin huollettu vanhempikin kone varmaan kestää tuon sinun käyttösi.

Hiace olisi varma ratkaisu koneen ja jälleenmyynnin puolesta, eikä Hiacessa tarvitse säikähtää pientä ruostetta tai 300-400 tkm ajomäärää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Jos otetaan merkkiuskollisuus ynnä muut kriteerit pois ja mennään järki edellä.

- Hinta max 10000€ (Jos joku helmi löytyy niin voi se mennä hieman yli)
- Ajettu max 130k
- vm 2010 ja siitä uudempaa
- Ei tarvitse olla tilaihme, mutta hyvä olla jotain tilaa mahdollisien reissujen varalta
- Muuten luotettava ja laadukas
- Lisävarusteet aina plussaa
- Miellyttää tottakai omaa silmää

Mitä porukka ehdottaa? :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 521
Jos otetaan merkkiuskollisuus ynnä muut kriteerit pois ja mennään järki edellä.

- Hinta max 10000€ (Jos joku helmi löytyy niin voi se mennä hieman yli)
- Ajettu max 130k
- vm 2010 ja siitä uudempaa
- Ei tarvitse olla tilaihme, mutta hyvä olla jotain tilaa mahdollisien reissujen varalta
- Muuten luotettava ja laadukas
- Lisävarusteet aina plussaa
- Miellyttää tottakai omaa silmää

Mitä porukka ehdottaa? :)
Eka ehdotus Ford Focus 2011 ja uudemmat.
Ford Focus vaihtoautot - Nettiauto
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Jos otetaan merkkiuskollisuus ynnä muut kriteerit pois ja mennään järki edellä.

- Hinta max 10000€ (Jos joku helmi löytyy niin voi se mennä hieman yli)
- Ajettu max 130k
- vm 2010 ja siitä uudempaa
- Ei tarvitse olla tilaihme, mutta hyvä olla jotain tilaa mahdollisien reissujen varalta
- Muuten luotettava ja laadukas
- Lisävarusteet aina plussaa
- Miellyttää tottakai omaa silmää

Mitä porukka ehdottaa? :)
Käyttötarkoituksen ja ajoprofiilin kun vielä kerrot, niin saattaa tullakin vinkkiä. Näillä kriteereillä ja luovalla ajatuksenjuoksulla jopa moottorivaurioinen Audi S6 voisi olla yksi ehdotus ;)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Käyttötarkoituksen ja ajoprofiilin kun vielä kerrot, niin saattaa tullakin vinkkiä. Näillä kriteereillä ja luovalla ajatuksenjuoksulla jopa moottorivaurioinen Audi S6 voisi olla yksi ehdotus ;)
Työmatkat, kauppareissut, muut menot. Käytän siis autoa lähes kaikkeen. Vähintään saisi olla tyyliin 100hv/turbo kone, enemmin bensiini kuin diesel, koska tällä hetkellä työmatka on lyhyt. Jossain välissä se saattaa pidentyä, mutta sanotaanko, että hyvä jos 20000 menee vuodessa rikki. Kerrankun sitä vähän isompaa menee kokeilemaan niin tuntuu, että paluuta ei enää ole :D Mielellään manuaalivaihteisto ja olen loppupeleissä aika vaatimaton mitä lisävarusteisiin tulee. Äänentoisto voisi olla hyvää luokkaa valmiiksi niin ei tarvitse rupea räpeltää. Vakionopeussäätimestä ei haittaakaan ole. Kilometrien rajan voisi nostaa 150k. Kerron toki lisää jos tarve.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Työmatkat, kauppareissut, muut menot. Käytän siis autoa lähes kaikkeen. Vähintään saisi olla tyyliin 100hv/turbo kone. Kerrankun sitä vähän isompaa menee kokeilemaan niin tuntuu, että paluuta ei enää ole :D Mielellään manuaalivaihteisto ja olen loppupeleissä aika vaatimaton mitä lisävarusteisiin tulee. Äänentoisto voisi olla hyvää luokkaa valmiiksi niin ei tarvitse rupea räpeltää. Vakionopeussäätimestä ei haittaakaan ole. Kilometrien rajan voisi nostaa 150k. Kerron toki lisää jos tarve.
Edelleen puuttuu ne oleellisimmat:
* Paljonko tulee suurinpiirtein kilometrejä vuodessa?
* Onko ajo pääasiassa moottoritietä, maantietä vai kaupunkia?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Edelleen puuttuu ne oleellisimmat:
* Paljonko tulee suurinpiirtein kilometrejä vuodessa?
* Onko ajo pääasiassa moottoritietä, maantietä vai kaupunkia?
Joo mä rupesin tuota editoimaan, mutta ehdit kommentoida. Eli tällä hetkellä tulee alle reilusti 20000km vuodessa, mutta muutoksen tuulia tulossa ja tuolloin 20000km vuodessa tulee kyllä ylittymään. Pääasiassa motaria ja kaupunkia.

*Pitäisi vaan kunnolla kirjoittaa viestit eikä aina muokata :)*
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Juku, onhan toi autojen verraaminen työlästä. Nyt on tullut katsottua 300€/kk paketteja ns kaupunkiautoksi, uusia pelkästään. Sitten pitäs katsoa käytettyjä myös :eek:
Eipä ainakaan kiirettä kannata pitää.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
741
Juku, onhan toi autojen verraaminen työlästä. Nyt on tullut katsottua 300€/kk paketteja ns kaupunkiautoksi, uusia pelkästään. Sitten pitäs katsoa käytettyjä myös :eek:
Eipä ainakaan kiirettä kannata pitää.
Itselläkin edessä uuden kauppakassin vaihto, mitä sivuja olet katsonut ja mistä olet löytänyt parhaimmat vaihtoehdot?
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
No itse katsellut seuraavia;
Mazda CX-3 (eii ihan soveltunut koeajolla/katsomisella omaan tarpeeseen, tilan puute.
Mitsubishi ASX (aika hyvät tilat ja varusteet)
Renault Clio Tourer (Fete varusteet on liian suppeat).
Kiat katsottu ja yliviivattu. Ohi.
Nissan qq. Eeei kiitos.

Vielä pitäs muutama vertailtava keksiä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Itselläni 2kk sisään pitäis saada auto tai joutuu pyörällä kulkee kaikki matkat (ei ole vaihtoehto). Sinänsä kiire hommata. Eikä kiinnosta mitään halpaa väliautoa ostella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 521
No itse katsellut seuraavia;
Mazda CX-3 (eii ihan soveltunut koeajolla/katsomisella omaan tarpeeseen, tilan puute.
Mitsubishi ASX (aika hyvät tilat ja varusteet)
Renault Clio Tourer (Fete varusteet on liian suppeat).
Kiat katsottu ja yliviivattu. Ohi.
Nissan qq. Eeei kiitos.

Vielä pitäs muutama vertailtava keksiä.
Selasin Tekniikan maailmaa ja Skoda Scala oli ilmeisesti aika tilava.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
Audi A6 farkku on mitoiltaan aika massiivinen, mutta kuinka tilava se todellisuudessa on perheen kulkineeksi? Etumatkustajilla on varmasti hyvät oltavat, mutta Mahtuuko esim 190 senttisen kuskin (hyvän, rennon tilavan ajoasennon) taakse takapenkille toinen samanmoinen tai aikakin lasten turvaistuin / -kaukalo?
Entä onko C6 (vm 2007-2011) ja C7 (2012 ->) välillä eroa tiloissa tai käytettävyydessä? Ulkoasultaan C7 on toki paljon nykyaikaisempi.
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
40
Ei ollut mersu sopiva minulle, moottori oli vähän sellainen kuin pelkäsinkin. Aika kovilla kierroksilla kävi ja tuntui sellaista väännön puutetta, vaikka eco buustia oli mukana. Kai sillä nyt pärjäilee mutta jos samalla rahalla saa parempaakin(bmw/audi). Yllättävän äänekäs peli, jotain suhinaa kuului takaa ja koneen pärinä kiihdytettäessä. Farkku bemu pitäisi kohta tulla mutta 320 mallia joutuu odottelemaan hetken. Aluksi valikoimassa vain 330 malli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Audi A6 farkku on mitoiltaan aika massiivinen, mutta kuinka tilava se todellisuudessa on perheen kulkineeksi? Etumatkustajilla on varmasti hyvät oltavat, mutta Mahtuuko esim 190 senttisen kuskin (hyvän, rennon tilavan ajoasennon) taakse takapenkille toinen samanmoinen tai aikakin lasten turvaistuin / -kaukalo?
Entä onko C6 (vm 2007-2011) ja C7 (2012 ->) välillä eroa tiloissa tai käytettävyydessä? Ulkoasultaan C7 on toki paljon nykyaikaisempi.
En ole C6:sta koskaan sisätiloilta ahtaaksi tuntenut - toki en itse ole lähellekään 190cm, mutta esim. lähemmäs 190 senttisen serkkupojan taakse mahtuu ainakin turvaistuin tai tälläinen 170 senttinen istumaan OK.

Itselläni ainoa napina noista kummastakin mallista on se helvetin takaikkuna joka syö 30% tavaratilan ylätilasta (esim. koira pitäisi olla kamojen takana penkkiä vasten, muuten se on pää kyyryssä takaluukussa tai muuten ahtaasti). Ongelma mitä esim. E-sarjan mersussa ei tosiaankaan ole (ja joka on sisältäkin hieman tilavampi).
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Päivitän nyt yhteenvedon kriteereistä tänne oikeaan paikkaan.

- 10000€ (helmen kohdalla voi joustaa)
- alle 130tkm
- Mahdollisimman uusi/uudempi kuin 2010 (no tässäkin joustetaan vanhempaa mikäli hyviä löytyy)
- Moottori saisi vähintään olla 100hv/turbo tai vastaava eli 0-100 korkeintaan 10s
- Manuaali
- Mieluiten bensiini (tai kaasu)
- Lisävarusteita ei oikeastaan tarvitse olla muuta kuin mitä tehtaalla pusketaan ulos, mutta aina nämä ovat plussaa
- En tarvitse ylimääräistä tilaa
- Moottoritie/kaupunki pääasiassa, mutta myös maanteitä
- Tällä hetkellä menee vuodessa alle 20000km, mutta muutoksia edessä ja tämä kyllä sitten ylittyy
- omaan silmään miellyttävä/täytyy se olla ulkoisesti tyydyttävän näköinen

Yksi mainio Hyundai tuossa mainittiin ja katson kortit sen osin. Noita Fordeja katson vielä lisää. SEAT Leonit kiinnostaneet eniten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
En ole C6:sta koskaan sisätiloilta ahtaaksi tuntenut - toki en itse ole lähellekään 190cm, mutta esim. lähemmäs 190 senttisen serkkupojan taakse mahtuu ainakin turvaistuin tai tälläinen 170 senttinen istumaan OK.

Itselläni ainoa napina noista kummastakin mallista on se helvetin takaikkuna joka syö 30% tavaratilan ylätilasta (esim. koira pitäisi olla kamojen takana penkkiä vasten, muuten se on pää kyyryssä takaluukussa tai muuten ahtaasti). Ongelma mitä esim. E-sarjan mersussa ei tosiaankaan ole (ja joka on sisältäkin hieman tilavampi).
Nyt kun vähän testailin, niin suht mukavasti mahtui itsekin istumaan oman hyvän ajoasennon taakse takapenkille. Eiköhän tuossa vähän pidempikin matka taittuisi ja varmasti mahtuu lasten istuimet ongelmitta myös. Tavaratilasta tein saman huomion, että yllättävän paljon se viisto takaikkuna syö tilaa ainakin silmämääräisesti katsottuna. Isot lastenrattaat (kasattuna ofc) tuohonkin mahtui pituussuunnassa, mutta muuten tavaratilasta ei mitään wau-efektiä tullut. Kaippa sen näkisi sitten vasta käytännössä. Korkeuden puolesta luonnollisesti farmariin menee vähän enemmän kamaa, mutta kuinka moni sitä lopulta haluaa kattoon asti kasata etenkin jos takapenkin ja tavaratilan välillä ei ole suojaverkkoa tms. Octavian kontti tuntuu edelleen tilavalta, eikä se ole edes farkku. :p

Auto oli siis A6 C7 farkku.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
mutta kuinka moni sitä lopulta haluaa kattoon asti kasata etenkin jos takapenkin ja tavaratilan välillä ei ole suojaverkkoa tms.
Ei kai ne C7:sta sitä ylös vedettävää verkkoa ole poistaneet? Vai tarkoititko kunnon rautaista (mikä taas on hankala sitten kun pitää alkaa penkkejä kaatamaan)?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 474
Viestejä
4 163 479
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom