1. Live-striimi: Ylläpito pelaa PUBGia klo 21:30-00, tule mukaan katsomaan ja keskustelemaan
    Poista ilmoitus

Mikä auto minulle?

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Formica, 19.10.2016.

  1. seropi

    seropi

    Viestejä:
    62
    Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    joo, käytiin noita katselemassa ja saa sen cla:n tosiaan ruksia pois, jotenkin kuvittelin että olisi ollut isompi ... sen C-sarjan pohjalle tehty mutta eipäs ollut. E-sarjalainen kyllä siohko, melkein C-sarjan farkku vois olla järkevämpi. Jostakin joskus kuulleeni että noissa uudemmissa C-sarjalaisissa olis jotain ongelman poikasta jossain tekniikassa ollut, pitäneenkö paikkaansa. Eli joku suht tuore reilusti alle 100t ajettu kuiten hakusessa, tuommoinen E300 hybridi ensimmäisenä osui silmiin, ei älyttömän hintainen ja tuohan pirulainen ei kuluta mitään jos malttaa siististi ajaa. Mutta onko tosiaan kenelläkään tietoa onko noissa jotain ihmeempää olemassa.
     
  2. Jo_Hani

    Jo_Hani

    Viestejä:
    48
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2018
    Osaattekos sanoa muita mahdollisia autoja about 2015-2018 mallisista, jotka vastaisivat kriteereihin (katsellut nykyistä uudempaa mondeota ja i30 fastbackiä):
    - viistoperä/fastback mallinen, ei pystyperä.
    - mielellään 110-150kW, bensa/kaasu ehkä hybridi
    - hinta maksiminaan 26k pintaan
    - ajettu maks 100tkm

    Vag-konsernin ja ranskalaisista on ollut aikaisemmin heikkoa laatukokemusta (passat/406 omistettuna sekä kolleegan ds3 murheet vie kyllä huiput).
     
  3. terient

    terient

    Viestejä:
    19
    Rekisteröitynyt:
    02.12.2016
    Mulla on ollut kohta vuoden -09 eli kakkoskoppanen Jazzi 1.4 vtec koneella.

    On tuolla tullut nyt muutamia 400 kilometrin reissuja heitettyjä ja kyllähän ne nyt ajaa, mutta meteliä tulee erityisesti renkaista. Pidemmällä matkalla ja suuremmilla nopeuksilla se on jossain määrin rasittavaa, mutta kyllä siihen tietysti turtuu. Harkitsisin kuitenkin asiaa jos tulee pääsääntöisesti pidemmän matkan ajoon, että onko fiksuvalinta. Ajomelusta kertoo jotain se, että takapenkkiläisten on vaikea kuulla mitä etupenkiltä sanotaan normaalilla puheäänellä. Minusta tuo on kyllä parhaimmillaan kaupungissa. Ajattelin tässä lähiaikoina lisäillä äänieristettä takakonttiin ja pyöräkoteloihin josko vähän auttaisi, mutta saas nähdä onko merkitystä vai pitäisikö vuorata sitten ihan jokapaikka. Vähän jo tutkin asiaa niin eipä siellä ainakaan tehtaalla ole mitään äänieristeitä pahemmin laitettu.

    Muutenhan tuo on aika pomminvarmaa tekniikkaa ja perushuollot on helppo tehdä itse. Valmistajan huolto-ohjelmakin vaikutti omasta mielestä edukkaalta: ketjukone, vuosittain öljyt + suodatin, tulpat 100 tkm välein, bensasuodatin 80 tkm välein, laatikkonesteet 120tkm välein. Eli sinänsä pitäisi olla edullinen ja luotettava, mutta ajomelua sitten sen vastapainoksi.

    Kulutus on ollut kaupungissa 5-6l ajotietokoneen mukaan riippuen ajanko minä vai rouva. Maantiellä kulutus 5l ajotietokoneen mukaan. Tankki tuossa on aika pieni kun on vaan 42l ja alkaa jo 10-12 litrassa varoittelemaan että pitäisi tankille mennä ja ajotietokone näyttää 0km matkaa jäljellä. En tiedä johtuuko siitä, että tankki on sijoitettu etuistuimien alle ja sitä ei saa liian tyhjäksi päästää. No eipä tuo ole tullut käytännössä missään vastaan, aluksi vain ihmettelin.

    Pitkät valot on aika surkeat imo, en tiedä pitäisikö joku led-paneeli viritellä sitten kaveriksi. Syksyllä ei meinaa iltaisin nähdä mitään jos on märkä asfaltti ja lumi ei ole vielä tullut maahan.

    Takaluukun kahva myös jumiutuu välillä ettei palaudu kiinni asentoon avatessa ja takaluukku ei tällöin sulkeudu. Perä nakkaa sinne jatkuvasti kuraa ja sitä saa olla noin 6kk välein rasvaamassa / putsaamassa, että toimii normaalisti. Tietty tähän jotkut roiskeläpät takarenkaisiin varmaan auttaisivat.

    tldr: kaupungissa kiva, tilojen muunneltavuus kätevä. Pitkillä matkoilla meluisa ja huonot valot.
     
    Boulder tykkää tästä.
  4. Boulder

    Boulder

    Viestejä:
    149
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2017
    Thanks - juuri sellaista infoa, mitä kaipasinkin. Itsellä on ollut nyt sekä Civic (2006) että Accord (2008/9) ja molemmissa on mielestäni huonot valot, joten ei sikäli mitään uutta. Hondan hyvä puoli on ollut matalat käyttökulut, kunhan muistaa perusjutut eli jarrujen herkistelyn ja pintojen ja alustan tarkistelun ruosteen varalta määrävälein. Accord vie bensaa keskimäärin 7,5 litraa satasella minun ajollani, mikä on turhan paljon nyt kun tulee selvästi lisää viikottaista ajoa, muutenkin käyttömaksu on korkea.

    Täytyy varmaan käydä koeajamassa Jazz ja kuulostella vielä omin korvin.
     
  5. ers

    ers

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2017
    Toyotan hybrideistä tulisi ekana mieleen Auris tai Lexus CT200h. Ne eivät toisaalta taida Jazzia hirveän paljon isompia olla, mutta ainakin Lexuksen luulisi olevan hiljaisempi. Jos maantieajoa on paljon niin pienet bensaturbot vie yleensä vähemmän kuin hybridit. Silloin katselisin ainakin Focusta ecoboost koneella. Kun kilometrejä tulee noinkin paljon niin en ehkä haluaisi ajaa niitä Jazzilla. Toki kokemusta on vain vanhemmasta mallista.
     
    Boulder tykkää tästä.
  6. trema

    trema

    Viestejä:
    34
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Vähän ihmettelen tätä väitettä, omalla hybridillä (HEV) päässyt kesällä Hki-Oulu-välin alle 4 litran keskikulutuksella. Edellinen 1,0 turbo Corsa vei yli 5 l/100km, nykyinen kuitenkin huomattavasti isompi auto. Matka taittuu pääsääntöisesti reippaaseen tahtiin rajoitusten mukaan, ohitellen, pysähdellen kahville jne.
     
  7. Janttura

    Janttura

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2017
    Noihin kriteeriin saattas jonku 165hp 16 tai 17 mallin mondeon saaha tingittynä.. hyundaista ei käsitystä
     
  8. Boulder

    Boulder

    Viestejä:
    149
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2017
    Itseä vähän epäilyttää noiden pikkuturbojen kesto. Minulla kun on tapana ajella autolla useampia vuosia jos vaan hyvä peli osuu kohdalle niin kilsoja ehtii kyllä kertyä.

    Tuleva työmatka on pitkälti puolet pysähtelyä ja kiihdyttelyä liikennevaloissa ja toinen puolikas motarilla ajoa. Siinä mielessä tuollainen Lexus voisi olla paljon miellyttävämpi ajaa kuin Jazz.
     
  9. taski

    taski

    Viestejä:
    435
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuota noin, oletko nyt miettinyt ihan loppuun. Joku litran tai parin keskikulutuksen ero ei liene noilla kilsoilla millään tapaa merkittävä - saati sitten satasen tai parin ero käyttövoimaverossa vuositasolla... Itse en vaihtaisi noilla spekseillä kyllä yhtään mihinkään vaan ajaisin sillä hyväksi todetulla autolla. Todella tiukilla täytyy olla jos tuollaisista syistä on oikeasti pakottava tarve autoa vaihtaa. Varsinkin kun vaihtaessa häviät kuitenkin niin paljon ettei tilanne "nollaudu" ihan hetkeen.
     
  10. Boulder

    Boulder

    Viestejä:
    149
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2017
    Accordissa alkaa olla pellissä juuri sen verran vihjettä, että vaihto olisi ajankohtainen joka tapauksessa vuoden-parin sisään niin tämä on sikäli hyvä kohta. Nyt saa vielä myydessä kohtuullisesti rahaa takaisin ilman isompaa laittoa.

    Jos olisin taloudellisesti tiukilla niin myisin Accon ja kulkisin töihin bussilla :D
     
  11. terient

    terient

    Viestejä:
    19
    Rekisteröitynyt:
    02.12.2016
    Kannattaa tosiaan käydä koeajamassa.

    Just tarkistin niin mulla on 4 vuotta vanhat Continentalin kesärenkaat alla niin voi olla, että tuota meteliä saisi kuriin paremmilla renkailla. Tuosta vastauksestani sai ehkä hieman negatiivisen kuvan, mutta sullehan oli Hondat tuttuja :). Oon tuota ajatellut vielä jonkun 4 vuotta pitää niin saa nähdä tuleeko mitään huoltoja kummempaa. Onhan sekin eräänlaista mukavuutta, että vekotin toimii "kuten pitää" eikä tule kalliita yllätyksiä.

    Tommonen lexus voisi olla kans ihan hyvä vaihtoehto jos sisätilat on hyvät eikä korkeampi hinta ole ongelma.
     
  12. Turisti

    Turisti

    Viestejä:
    141
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Auton osto alkaa olla ajankohtaista ja silmät kääntyneet noiden sisäänajettujen C-mersujen puoleen. Budjettiin sopisi noita ~200 tkm ajettuja diesel W204 facelift malleja 7-vaihteisella automaattilootalla (OM651 koneella). Diesel ihan tarjonnan takia. Kilometrien puoleen (varmaan ~10 tkm vuoteen) bensakin riittäisi, mutta sit taas 100-200€ suuntaan tai toiseen polttoainekuluissa ei oikein autoilun muissa kustannuksissa kaada omaa kelkkaan suuntaan taikka toiseen.

    Onkos kenelläkään heittää pointtereita mahdollisista tulevista suuremmista remonteista ja vikakohteista? Taustatutkimusta on jonkun verran tässä tehty jo ja seuraavat asiat ainakin nousseet esille:

    1) Tehtaalta tullessa ilmeisesti ollut viallisia ketjunkiristimiä, mitkä aiheuttaneet ketjun venymisen kanssa sitten kaikennäköistä kivaa ja kallista seuraamista. Näillä kilometreilla varmasti kiristin OK, mutta ketjun vaihtohommiin saattaa kumminkin joutua aika pian? Ilmeisesti ei halpa ralli sekään.

    2) Sähköinen rattilukko saattaa vetää jumiin ja jumiutuessaan lukko-asentoon hinaukset+korjaukset päälle rikkoo helposti sen 2k€ rajapyykin. Voi tapahtua vissiin milloin vain, mutta useimmat viimeistään juurikin 200-300tkm välissä. Jotkun vaihtaneet semi-helpolla itsekkin ennen kuin on levähtänyt. Tämä vissiin pitää laskea vain käyttökuluiksi jos tähän malliin päätyy :D

    3) Ensimmäisien suuttimien kanssa ollut ongelmaa, mutta niitä on vaihdettu aika ahkeraan. Näillä kilsoilla ei ilmeisesti hätää.

    4) Automaagiloota on ilmeisesti aika pomminkestävä, jos vain muistaa öljyjä vaihdattaa. Samoin itse alustan kanssa ei pitäisi olla ongelmaa.

    5) Ainut oikea kysymys mikä jäänyt selvittämättä on noiden turbojen elinikä? Onko näille jotain kilometrirajaa olemassa vai menee milloin menee riippuen asioista X, Y ja Z?


    Voishan ne eurot viisamminkin käyttää, kun upottaa paljon ajettuun saksalaiseen. Mikään muu pikkufarkku ei vain oikein aiheuta ajatuksia/tunteita suuntaan tai toiseen, ja kivahan se ois itselle mieluisalla autolla ajella. Ideana olisi kuitenkin ostaa menopeli, jolla voisi ajella vuosia eteenpäin sen suuremmin miettimättä.

    TL;DR Change my mind, 200 tkm ajettu C-sarjan W204 diesel mersu on hyvä ostos :D
     
  13. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    1 803
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Isäukolla sekä sedällä oli / on edelleen 250 ja 220CDI ja ihan mukavia autoja ovat. Mitään muita ongelmia noissa ei ole ollut >200tkm ajettuina kuin sedällä automaattilaatikon hajoaminen 200tkm kohdilla joka tosin oli käsittääkseni vanhempaa 6-lovista mallia (ja huoltohistoria ehkä vähemmän kuin paras mahdollinen).

    Puolinahkasisusta ei tunnu kestävän sitten millään yli 200tkm kuskin penkeissä ja "ortopedipenkeistä" tuntuu ilmapussit olevan historiaa samoilla kilsoilla. Turbotkin kestivät, tosin siellä 230tkm:ssä tuossa 250CDI:ssä oli "ominaisuus" että auto vihelti kuin pentele liikkelle lähtiessä kylmällä moottorilla. Tätä ei ehditty paljoa selvittelemään oliko kyseessä joku ahtopaine(venttiilin) vika vai vain oikeasti apulaitehihna joka vihelsi. Ääntä tuli kyllä sen verran että päät kääntyivät... :D

    Yksinäiselle ihan loistava matka-auto, takapenkkiläisille ei niinkään pienen jalkatilan ja kovien penkkien takia (osittain tämän syyn takia vaihtui E 250:n joka on ihan eri luokan auto mukavuudessa).

    Yksi ärsyttävä piirre oli radio joka "hukkasi" kanavan aina parin tunnin välein pitkillä matkoilla - löysi kyllä heti kun uudelleen valitsi kanavan. Ilmeisesti joku softabugi RDS:ssä, tms.
     
  14. Meisseli

    Meisseli

    Viestejä:
    589
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    On se varmaan mekaanisesti kestävä, mutta aina välillä niistä käsittääkseni poksahtelee sähköpuolelta se johdinlevy. Jonkun pyörintänopeusanturin tieto katoaa ja loota juuttuu vikatilaan kakkosvaihteelle.

    Tuon johdinlevyn voi varmaan korjauttaa jollain pajalla satasilla, mutta jos on kiire saada auto kuntoon niin uuden levyn vaihto merkkarilla on nelinumeroinen summa. Elektroniikka siinä on sillä tavalla ikävästi sopeutettu autoon, että sitä ei ihan joka pojan tallissa vaihdeta uuteen.
     
  15. tstv

    tstv

    Viestejä:
    138
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    w204 huolto-ohjelmassa on vain 1 öljynvaihto 60tkm kohdalla. Kato siis että ostat sellaisen missä ylimääräiset vaihdot on tehty. Puolinahkainen kuskinpenkki ei joo kestä ja muutenkin heikohko istua
     
  16. Turisti

    Turisti

    Viestejä:
    141
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joo tämä olikin osittain tiedossa, mutta kiitokset vinkistä. Tätä nyt ei vaan vissiin voi oikein ennakoida missään, joten toivotaan parasta ja pelätään pahinta jos kyseiseen autoon päädyn.

    Tää olikin ihan uutta informaatiota, kun en oikein löytänyt mitään luotettavaa virallista huolto-ohjelmaa mistään. Pitääkin olla tarkkana.

    Sisustaan liittyen rikkonaisia puolinahkasia penkkejä näkee joka toisessa nettiauton vaihdokissa joiden myyntipuheina toimii jotain tyyliin: "UPEAKUNTOINEN C MESE" :D Täysnahkasia aika vähän liikenteessä, mutta katsotaan mihin tässä päätyy.

    Auton "pienuus" oli tiedossa, onneksi ei ole isolle perheelle tulossakaan.:)
     
  17. Farendlöse

    Farendlöse

    Viestejä:
    16
    Rekisteröitynyt:
    23.12.2018
    Juu ei ole Cla:lla ja C:llä muuta yhteistä kuin mallinimen C-kirjain. :D

    Kuskin penkki on kyllä heikko kohta. Omassakin pitää päällystää uusiksi ennen myyntiin laittoa ja vaihtaa rele että alkavat pumppaamaan ilmaa pusseihin aina pyytäessä. :D

    312tkm ajettu 2011 vuoden C220 Cdi siis kyseessä. Ainoita murheita oikeastaan parkkitutkat jotka eivät enää toimi ja nuo penkkien viat. Vaimo sai Dpf:n tukkoon mummoilemalla, aukesi pakkopoltolla. Nyt on alkanut kardaanin ristikkonivel väljistymään, osat remppaan alle 20€, työn määrästä ei mitään tietoa. Ristikkonivelen laittaisin ennemmin normaalin kuluman kuin vian piikkiin. Moottoriin öljyt vaihdettu 30tkm välein ja lootaan 90tkm välein.

    220Cdi on jo suhteellisen pirteä laite, 200 on todella laiska, siitä sitten miettimään kumpaan suuntaan lähtee.
     
    Turisti tykkää tästä.
  18. tstv

    tstv

    Viestejä:
    138
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    C200 saa 200heppaa, C220 jo 250. Omani kävi aikoinaan Tuikulla Kajaanissa Tahkon reissun yhteydessä

    Lähetetty minun Nokia 9 laitteesta Tapatalkilla
     
  19. Farendlöse

    Farendlöse

    Viestejä:
    16
    Rekisteröitynyt:
    23.12.2018
    Oliko C200 pienemmät jarrut kuin 220? Tuikku taitaa olla (edelleen) paras Mersujen ohjelmoija. Omani olen pitänyt vakiona, virittelyä varten on kakkosauto. :D Jotain eroa kuitenkin oli (muistaakseni) 200 ja 220 välillä, mutta en muista mitä, kun Mersu ei kuitenkaan ole se "ykkös merkki".
     
  20. tstv

    tstv

    Viestejä:
    138
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    C220/C250 on 2 ahdinta, C180/200 vain 1

    Lähetetty minun Nokia 9 laitteesta Tapatalkilla
     
    Farendlöse tykkää tästä.
  21. Bbs

    Bbs

    Viestejä:
    94
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
  22. ers

    ers

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2017
    Voi olla ettei väite enää pidä paikkaansa koska tekniikka kehittyy. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää mikä auto kyseessä.
     
  23. Farendlöse

    Farendlöse

    Viestejä:
    16
    Rekisteröitynyt:
    23.12.2018
    Sedälle haettiin kaksi viikkoa sitten 2016 vuoden D4 Xc60. Hyvä ja hiljainen ajaa, ei hae suorilla, mutkissa toki tuon kokoinen jo hieman niiaa mutta ei häiritsevän paljon. Jos itse tykkää niin ei kait tuossa mitään vikaa ole.

    Tänään kirjoitettiin kauppakirja 2019 Subaru Foresterista, toimitus ensi viikolla.
     
  24. henee

    henee

    Viestejä:
    91
    Rekisteröitynyt:
    07.11.2016
  25. taski

    taski

    Viestejä:
    435
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Vajaavetosesta XC60:stä on melko haastava päästä eroon. Sama koskee takavetoista x3:a.
     
  26. Bbs

    Bbs

    Viestejä:
    94
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
  27. Svaiski

    Svaiski

    Viestejä:
    405
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Suosittelen myös katsomaan nelivedolla olevaa maastoautoa, käytetyissä hintaero max parin tonnin luokkaa ja monesti tulee aika ronskisti muitakin varusteita mukana. Helpompaa myös myydä nelivedolla oleva maastoauto kun myynnin aika koittaa.
     
    Docweird tykkää tästä.
  28. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    1 803
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Nuo on kyllä ihmeellisiä. Meilekin vaihdettiin yksi anturi taakse; ei-merkkihuollonkin diagnostiikkalaite näyttää suoraan kyllä mikä niistä on viallinen (tai kotikorjaaja voi periaatteessa kännykkävideolla nauhoittaa mikä sensori ei tikitä, nuo ultraäänisensorit kuuluu ainakin osalla puhelimista, esim. iPhonella). Sensorit toki maksaa sen muutaman kympin / kpl.
     
    Farendlöse tykkää tästä.
  29. Farendlöse

    Farendlöse

    Viestejä:
    16
    Rekisteröitynyt:
    23.12.2018
    No, nuo huolet loppui eilen kun tuuppasin Mersun vaihtoon, nyt odottelen ensi viikkoa että uusi Forester tulee liikkeeseen.

    Kyllähän aika tappaa nuo tutkat, jos ei vesi ehdi sitä tehdä.
     
  30. Svaiski

    Svaiski

    Viestejä:
    405
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Millaisilla kilometrimäärillä nuo kuolee? Parin auton otannalla en ole joutunut antureita vaihtamaan, 10v/270tkm oli mittarissa viimeksi ennenkuin vaihdoin tuoreempaan ja siinä oli alkuperäiset anturit.
     
  31. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    1 803
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuo meidän taisi olla 8v ja 220tkm luokkaa. 2010 mallin auto siis.
     
  32. Farendlöse

    Farendlöse

    Viestejä:
    16
    Rekisteröitynyt:
    23.12.2018
    Varmaan riippuu myös siitä missä ajaa. Suolassa nuo kylpee talvisin ja talvella heittivätkin pelaamasta. Enimmät ajot tulee nimenomaan talvella. Etututkat meni pimeäksi kutakuinkin 250tkm kohdalla.
     
  33. Polku

    Polku

    Viestejä:
    62
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Ärsyttävä joka keväinen autokuume iski ja nyt silmä on iskenyt kiinni Alfa-Romeo Giuliaan... Mitään järkeähän tässä ei ole, kun nykyinen Superb toimii hienosti ja olen periaatteessa ihan tyytyväinen siihen, mutta jotenkin sitä haluaisi auton jossa olisi vähän enemmän intohimoa, kuin tuossa perusturvallisessa Tsekkiläisessä :D
    Tietääkö kukaan, millaisia tyyppivikoja diesel koneisessa 8-vaihteen automaattilaatikolla olevassa Giuliassa voisi olla?
     
    Awelonian tykkää tästä.
  34. jarppi83

    jarppi83

    Viestejä:
    485
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Osa näyttää hommaavan myös naisen samoilla perusteilla (kaunis, mutta kiukkuinen ja hemmetin oikutteleva)! :cool: Sen verran tarinoita kuullut, että en ottaisi ainoaksi kulkineeksi.
     
  35. jpo

    jpo

    Viestejä:
    48
    Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Mukava tietää etten ole ainoa kuumeessa kärsivä :D Itse kuolannut tuota uutta 3-sarjalaista Giulian sijaan, mutta vähän vielä mietinnässä kehtaako autoilusta maksaa niin paljon. Giuliaakin harkitsin, mutta siitä ei saa ESP:tä pois päältä ja Redditissä osasivat kertoa, että ESP vaikeuttaa talvella rankasti menoa. En sitten tiedä minkälaisilla renkailla ajavat talvisin rapakon toisella puolella.. Muistaakseni täällä foorumilla joku postasi kuvia Giuliastaan suksiboksi katolla, ja kertoili kokemuksia, mutta en kirveelläkään löydä enää viestejä.
     
  36. sf78

    sf78

    Viestejä:
    214
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Joo, mutta et sä sitä samaa autoakaan jaksa 10 vuotta polkea. Välillä pitää vaihtaa kun vanha alkaa patinoitumaan.
     
  37. jarppi83

    jarppi83

    Viestejä:
    485
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Hyvän ku löytää, niin kannattaa ajaa loppuun :cool:
     
  38. Henkilöasiakas

    Henkilöasiakas

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Keväistä autokuumetta täälläkin. Jostain syystä alkoi himottamaan -08 uudempaa Audi A6 3.0 TDI quattroa ilman mitään järkiperusteita; yksin ajan 95% ajoista, kilometrejä vuodessa ehkä 15000 ja tavaroiden kuskaukseenkin on jo pakettiauto pihassa, joten pienempikin kippo riittäisi. Uskaltaakohan noita isoja dieseleitä enää ostaa vai mitähän ne tekee tulevassa hallituksessa dieselverolle... hmm...
     
  39. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    1 803
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos tuolla tavalla pelottaa, niin ei voi ostaa kuin sähköauton.

    Itse ajelen samoja kilsoja vuodessa moisella. Ihan lupsakkaa peli; mukavan hiljainen, vakaa, tehoa löytyy OK jos tulee kiire.

    Veikkaan että Suomen hallitukset eivät saa nopealla aikataululla mitään aikaiseksi ja kun saavat kaikki kallistuu samaan aikaan paitsi rikkaiden Teslat...
     
    Henkilöasiakas tykkää tästä.
  40. zet

    zet

    Viestejä:
    907
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Onhan tuo A6 aika iso möhkö. Eikö A4 3.0 TDI Quattro olisi parempi ratkaisu?
     
  41. Walla

    Walla //TODO: Add Title

    Viestejä:
    919
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    En nyt pitäisi sähköautoja sen turvallisempana, niiden verotusta tullaan varmasti nostamaan, koska on niin paljon alempana. Ja seuraava ympäristökohu voidaan yhtä hyvin päättää nostaa akkutuotannosta tai autoilusta yleisesti.

    Arpapeliä se on osti mitä vaan, kun verotus muuttuu jatkuvasti.
     
  42. aaqee

    aaqee

    Viestejä:
    85
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Onko kokemuksia W203 C-sarjalaisesta mersusta? Kävin tänään yhtä testaamassa. Ehkä odotin liikoja eikä ollut erityisen hiljainen auto maantiellä. No ei se mitään, suurimman ihmetyksen aiheutti että siinä ohjaus jähmettyi selkeästi ryömintänopeuksilla esim pysäköidessä peruuttaessa kääntäen ruutuun. Keskialueella löysä, sitten nihkeän jäykkä ja ikäänkuin "muljahti" jonkin pisteen yli ja taas keveni. Tämä vain ryömittäessä, hiljalleen keskustassa ajellessa käyttäytyi mutkissa normaalisti.
     
  43. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    1 803
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En kyllä allekirjoita parin uuden C180:n kokemuksella tuollaista. Ehkä oli nesteet vähissä tai muuta ongelmaa? Kannattanee koeajaa toinenkin yksilö, autovanhukset on juuri niitä, yksilöitä.
     
  44. Henkilöasiakas

    Henkilöasiakas

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Varmasti olisi järkevämpi tuo A4, mutta järjen kanssahan tällä asialla ei ollutkaan mitään tekemistä. Toki A5 myös kelpaisi, mutta niistä pitää kaukana köyhyys.
     
  45. täytelaku

    täytelaku

    Viestejä:
    288
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Kato helkkarin tarkkaan ainakin ruosteet. Olikohan -05 lähtien paremmalla ruostesuojauksella mutta silti tarkkana kannattaa olla. En tiedä mihin olet aikaisemmin tottunut mutta oma -01 w203 sedani oli kyllä paljon nykyistä -07 avensista hiljaisempi. Rengastus tietysti vaikuttaa merkittävästi. Ja täytyyhän muistaa että w203 on kuitenkin aika pieni auto eli mitään e-mersun hiljaisuutta ei ceellä saa.

    Mersuissa tuollainen tahmea palautus on ominaisuus. Mitään muljahteluja ei kyllä pitäisi olla -> jotain rikki tai vialla.
     
  46. hypodermic

    hypodermic

    Viestejä:
    251
    Rekisteröitynyt:
    31.08.2017
    Kehtaako udella minkälaiset huoltojen hinnat tuollaisessa kolmelitraisella A6:lla on? Tarkoittaen siis pakollisia määräaikaishuoltoja. Kutoskone kun on kyseessä niin ainakin äkkiseltään ajattelisi että yläpitokustannukset on varsin korkeat. Entä millaisissa lukemissa kulutus on pyörinyt?

    Itsellä myöskin ollut A6 harkinnassa yhtenä vaihtoehtona, ja miettinyt -07 ja sitä uudemman C6:n (facelift) ja C7:n välillä. Alkaa noita C7 saamaan ihan kohtuuhintaan myös, ja on ulkonäöllisesti niin ulkoa kuin etenkin sisältä modernimpi. Mutta miten muut ominaisuudet, pääasiassa luotettavuus? Tiptronicilla varustettu kone kai se joka tapauksessa paras valinta olisi, hieman laittaa päätä saapimaan multitronic/s-tronic. Vaikka DSG-vaihteisen tällä hetkellä omistankin... :D
     
  47. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 460
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos siellä on ne 10v vanhat talvi/kesärenkaat niin varmasti jyrisee, ohjaus noissa ei ole mikään kevyt, mutta ei siinä mitään pykälää pitäisi olla. C ja E-sarjan välillä on iso ero, C-sarja on vielä aika karu mersuksi ja ei se mukavuus nyt niin merumainen ole, mutta E-sarjassa sitten jo huomaa kun motarilla 140km/h vauhdissa menee kuin sukkasillaan.
     
  48. Rauta85

    Rauta85

    Viestejä:
    16
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    No minähän se :) Kopioin suoraa tästä vanhan kirjoitukseni: "Osassa näissä on ollut startin releissä ongelmia/jotain mystistä joka aiheuttaa käynnistysongelmia, itselläni ei sellaista vaivaa ole ollut. Muuta kovin vakavaa näissä Giulioissa ei ole, lähinnä kosmeettisia asioita. Itselläni vaihdettiin kiero tankin luukku, maalailtiin takaluukkua/puskuria uudelleen koska takaluukun sovitus oli alkujaan liian tarkalla, avaimettoman kulun nappulat etuovissa olivat liian tiukalla sovituksella joten jumittivat aluksi ja toinen valoumpio vaihdettiin koska valokuvion ohjaus ei enää toiminut. Kivaa ja melkoisen huoletonta menoa joka tapauksessa."
    Eli rohkeasti vaan kokeilemaan ja ostaa jos tykkää, ei nuo sen paskempia ole kuin baijerilaisetkaan :D
    Edit: ja saa näistä turhat avustimet pois jos huvittaa
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2019 klo 08:00
  49. Awelonian

    Awelonian Residentti maahanmuuttaja

    Viestejä:
    1 142
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Startin releet on alfafoorumilla parilla vaihdettuna, mutta muuten ei ole ongelmia ollut mitkä olisivat matkaa estäneet. Nämäkin ovat tosiaan olleet vain joillakin, eikä suinkaan jokaisessa automallissa. Kannattaa joka tapauksessa käydä ajelulla ja jos uutena hommaat, niin itse voisin suositella Velocen sisätilapakettia mikäli sitä vielä Suomessa on saatavana, ne penkit on aika paljon paremmat kuin se perusnahkasisustan peruspenkit edessä. Myöskin se suurempi infotainmentti siihen keskiruutuun on suositeltava. Kaikkiaan Giulia on hyvä auto, jos ei kuuntele liikaa ABC:n kampaviineriosastoa, mutta vittuiluahan siitä seuraa koska Alfa Romeo.

    Jos hommaat, muista sitten moikata muita Alfakuskeja tiellä - se on ehkä hienointa Alfan omistamisessa :).
     
  50. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    1 803
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Omalla ajomäärällä tulee 2v täyteen yleensä ennen kuin kilsat jota auto arpoo ajotavasta riippuen.

    Viimeksi kun en vienyt itse öljyjä niin huolto raitisilmasuodattimineen, ym maksoi jotain hieman yli 300€. Käytännössä siis 150€/v.

    Kalleimpia yksittäisiä osia, Suomessa, on 80-90€ naftasuodatin muistaakseni 90tkm välein.

    Mielestäni osat eivät ole mitenkään erikoisen kalliita; Brembon levyt ja palat esim ihan samoissa hinnoissa kuin edelliseen V70 Volvoon kun tilasin osat Saksasta (180€, tjsp). Samoin esim naftasuodatin puolet siitä mitä Suomessa. Joku OEM-laadun ilmanputsari maksaa Motonetissä 10 tai 15€.

    Öljyt olivat, taas Suomessa, melkein 30€/L kun auton hommasin, mutta nyt jo lähes Saksan hinnoissa.

    Alkuperäisen ZF:n ”vaihtosatsin” TipTroniciin suodattimineen sai alle 200€ Saksasta ja työt Suomessa päälle.

    quattro on ~200tkm aikana ollut muuten n. 150€ kalliimpi ylläpitää kuin etuveto (1 tiiviste ja öljyt), suosittelen niin ei tarvitse arpoa sitä vaihteistoakaan. :D