Mikä auto minulle?

Liittynyt
10.06.2018
Viestejä
106
Kokeile ihmeessä vielä Ford Ecosporttia, jos nimenomaan SUV on hakusessa. :)
Ei välttämättä ole SUV pakko hankkia. Jotenkin vain kun ei juurikaan Stonicissa tuo auto kasva kuin korkeutta esim: Rion verrattuna, niin tuo lisäys maavaraan ja kuitenkin hyvin lähellä muita Hatchbackejä oleva ajettavuus houkuttaa. Ecosport on mielestäni niin ruma etten edes harkitse sitä :wtf:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Fiesta Activea kävin ajamassa. Jousitus oli mukavampi kuin Stonicissa, mutta jotenkin varsinkin matkustajien takatilat oli pettymys. Ibiza oli ihan jees, mutta jotenkin pelottaa nuo VAG konsernin alla olevat..tiedä sitten onko turha pelko. Corollalla kun on ajanut 12 vuotta, niin minkä tahansa nyky auton kun ottaa testiin, niin on ajettavuus parempi.
Yarista kävin koeistumassa mutta siinä en saanut mielestäni edes paikalla ollessa kunnon asentoa. Ratti jäi mielestäni liian alas kun penkki oli sopivalla korkeudella. Muutenkin ei oikein tuo Yaris innosta vaikka olen ollut tojo miehiä jo 15 vuotta. Auris tuntui jotenkin ahtaalta ohjaamosta ja nokka oli turhan kaukana.

Nyt testattu : Kia Stonic, Rio, Ford Fiesta active, Seat Ibiza.

Tällä hetkellä listan kärjessä: 1. Stonic 2. Ibiza 3. Rio
Polo olisi yksi lisää, mutta ibiza on halvempi ja pidemmällä takuulla.

Oletko koeajanut Ibizaa tai Poloa 7v dsg vaihteistolla? Tuo automaatti toimii erittäin hienosti, kun Rapid:issa se oli. Ibizan kun saisi automaattinakin halvemmalla kuin Stonicin.

Uskoisin että dsg jo kestää ja auto lähti paikaltaankin aina ihan pehmeästi liikkeelle, ja testasin tuota vielä useita kertoja. Mukava kun ei tarvitsisi vaihteita itse vaihtaa. Ibizaan saa sen adaptiivisen vakkarin aika halvalla. Toyotassa tosiaan aika kehnot penkit omastakin mielestä. Niin ja 1.0 tsi pitäisi olla jo korjattua mallia, koska sitä ei ole edes koskaan saanut jakoketjulla. Ainakin 1.0 manuaali pitäisi olla oikein kestävä. Dsg kestää myös, mutta kuskin ajotyyli voi kai vaikuttaa kytkimen kulumiseen.

Kia Stonic 120hv 21 300e
Seat Ibiza 95hv 17 100e
Seat Ibiza 115hv dsg 19 500e
Kia Rio ex 100hv 18 100e
Hyundai Kona 120hv 22 000e
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Jos se Arona on koeajamatta, niin kannattaisi myös testata se. Testeissähän tuo taisi olla vähän parempi kuin Stonic ja Kona.

Autohan on myös aika halpa.
Seat ARONA 1.0 EcoTSI 95 REFERENCE 19 400€.
 
Liittynyt
10.06.2018
Viestejä
106
Jos se Arona on koeajamatta, niin kannattaisi myös testata se. Testeissähän tuo taisi olla vähän parempi kuin Stonic ja Kona.

Autohan on myös aika halpa.
Seat ARONA 1.0 EcoTSI 95 REFERENCE 19 400€.
Stonicissa on 120hv

Arona EcoTSI 115hv style 21 109 € joten aika lähelle menee. Voihan se olla että menen kokeilemaan. Katumaastureissa en yleensä tykkää siitä että korkeamman maavaran vastineeksi tulee huojuvuutta mutkiin. Siksi Stonic joka on hyvin henkilöautomainen on tuntunut hyvältä, vaikkakin tuon vakauden huonona puolena on pintakova jousitus.

Matt Watson mainitsee Stonicin olevan aika lähellä tavallista hatchbackiä istuma-asennon suhteen ( videolla ajassa: 7.05-7.25 min )
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Stonicissa on 120hv

Arona EcoTSI 115hv style 21 109 € joten aika lähelle menee. Voihan se olla että menen kokeilemaan. Katumaastureissa en yleensä tykkää siitä että korkeamman maavaran vastineeksi tulee huojuvuutta mutkiin. Siksi Stonic joka on hyvin henkilöautomainen on tuntunut hyvältä, vaikkakin tuon vakauden huonona puolena on pintakova jousitus.

Matt Watson mainitsee Stonicin olevan aika lähellä tavallista hatchbackiä istuma-asennon suhteen ( videolla ajassa: 7.05-7.25 min )
Stonicista tuli mieleen kytkin, joka ei ollut aivan niin helppo kuin Fiestassa, Ibizassa tai Polossa. Jotenkin enemmän töksähtelevä oli käyttää.

Myös Arona on tukeva ajaa, kuten Stonic ja Kona myös. Aronassa taitaa olla silti enemmän maavaraa.

Tuulilasi 7/2018 kehutaan aika paljon tuota Aronaa ja Stonicista löytyy pieniä puutteita. Citroen C3 aircross on testissä kolmantena.

Kiihtyvyys ja ohituskiihtyvyys on Aronassa vähän parempi kuin Stonicissa. Arona kuluttaa vähemmän. Aronassa vääntöä 200Nm ja Stonicissa 172Nm.

IMG_20180807_173744.jpg
 
Liittynyt
10.06.2018
Viestejä
106
Stonicista tuli mieleen kytkin, joka ei ollut aivan niin helppo kuin Fiestassa, Ibizassa tai Polossa. Jotenkin enemmän töksähtelevä oli käyttää.

Tämän huomasin myös itse. Stonicin toinen pieni miinus mielestäni on juurikin aika herkkä kytkin. Tuosta Tuulilasin maininnasta että takapenkki soveltuu lähinnä lapsille, en ole kyllä samaa mieltä. Ainakin 180 cm pituiset matkustaa kyllä ihan mukavasti. Veikkaan kyllä että Aronassa on paremmat penkit kuten VAG konsernin laitteissa tuppaa olemaan.

ps. Nuo kulutuslukemat on kyllä ihan utopiaa..oikea arvio Stonicissa on varmaan reilun litran enemmän. Koeajo autossa oli 6,2 litraa satasella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Tuulilasin mittauksissa Aronan todellinen kulutus oli lähempänä ilmoitettua, kuin Stonicissa.

Stonic vs Arona
33km/h kaupunki 6.9 6.2
74km/h maantie 5.3 4.8
100km/h 6.2 5.4
120km/h 7.5 6.8

Eli 100km/h nopeudessa 0.8l/100km ero.

Mittojen perusteella Aronan takapenkki ja takakontti on vähän isommat kuin Stonicissa. Itse olen tuossa Aronassa istunut, mutta en silti oikein osaa verrata. Aronaan siis kaksi mahtuisi takapenkille hyvin.
Aronaan mahtuu neljä isoa laukkua konttiin ja Stoniciin kolme.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Kävin testaamassa tuota Stonicia. Itselleni lähinnä tuo jousituksen pintakovuus oli miinus. Samoin kun Riossa, niin toi toisaalta motarilla vakautta korin kallistuksiin. Tuossa minun testaamassani oli 15 tuuman alut. Eikö luulisi että tärinät välittyy vielä paremmin noilla 17 vanteilla ? Miksi pidät enemmän noista 17 tuumaisista verrattuna 15 tuumaisiin ?
Pienempi rengaskoko oli muistaakseni 185/65 R15 ja isompi on 205/55 R17. 17-tuumainenkaan ei ole mikään matalaprofiilirengas, joten en ole huomannut eroa vaimennuksessa. Halkaisijassa on sen sijaan jo 3,5 cm:n ero, mikä näkyy paitsi maavarassa, myös auton ulkonäössä. Voi olla, että alustan säädötkin on optimoitu isompi rengaskoko mielessä.

Jousitus on tosiaan Kiassa pintakova ja hieman enemmän nypyttävä kuin Aronassa. Ero ei kuitenkaan ole mielestäni mitenkään merkittävä ja jälleen rengaskoko vaikuttaa (115 hv Style-tason Seatissa 205/60 R16). Kytkin ja manuaalivaihteisto ovat mielestäni Kiassa täsmällisemmät ja paremmat kuin Seatissa, jossa on VAG:lle tyypilliset pitkäliikkeinen kytkin ja tahmea vaihteisto. DSG oli koeajolla oikein toimiva, mutta varsinkin automaattien saatavuus oli heikkoa. Tehdastilauksille luvattiin noin 8 kk:n toimitusaika, mikä oli vahva turn-off.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Automaattien menekki on varmaan aika kovaa. Lisäksi se automaatin hintalisäkään ei ole kovin suuri. Stonicia ei taas saa ollenkaan automaattina ja Hyundai Konaa saa nelivetoisena automaattina, mutta hinta on 30 000€. VAG:in pikkuautoilla taisi olla muutenkin pieniä toimitusvaikeuksia, kun ostajia riittää.

Itsellä koeajojen perusteella ykkössuosikki voisi olla Seat Ibiza A7 115hv. Toisena Arona A7, mutta se on sitten pikkasen kalliimpi. Nuo nykyiset pikkuautotkin on ainakin itselle riittävän hyviä. Ja toki halvempia kuin isommat :) Manuaalina ykkönen voisi olla Ford Fiesta ecoboost.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Kytkin ja manuaalivaihteisto ovat mielestäni Kiassa täsmällisemmät ja paremmat kuin Seatissa, jossa on VAG:lle tyypilliset pitkäliikkeinen kytkin ja tahmea vaihteisto. DSG oli koeajolla oikein toimiva, mutta varsinkin automaattien saatavuus oli heikkoa. Tehdastilauksille luvattiin noin 8 kk:n toimitusaika, mikä oli vahva turn-off.
Ohhoh. Veli tilasi keväällä Aronan (DSG 115 hv) ja sai sen noin kolmessa kuukaudessa. Etukäteen luvattiin muistaakseni 4 kuukaudessa.
 
Liittynyt
11.07.2018
Viestejä
42
Mitäs autoa suosittelisitte?

Hinta 10-15ke
vm. 2010 >
manuaali
bensakone
kilometrejä kertyy 10-15tkm
5-ov
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324
Mitäs autoa suosittelisitte?

Hinta 10-15ke
vm. 2010 >
manuaali
bensakone
kilometrejä kertyy 10-15tkm
5-ov
Puuttuu vielä aika paljon tarpeita ja toiveita, esim.:
-onko huolto-, polttoaine-, yms. kuluilla merkitystä?
-onko ulkonäöllä, tiloilla, mukavuudella, suorituskyvyllä, jälleenmyyntiarvolla, luotettavuudella, ajo-ominaisuuksilla, turvallisuudella, yms. merkitystä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324
Pikkuisen laittaisi lisää ja ostaisi uuden Ibiza Stylen niin olisi takuutakin viideksi vuodeksi...?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Samoin :) Tuo Focus/Auris kokoluokka voisi olla vähän parempi. Toyota olisi luotettava merkki.
Toyota Auris bensiini vaihtoautot
Noin pienellä vuotuisella kilometrimäärällä itsekin kallistuisin Toyotan suuntaan. Auris- tai Yaris-hybridi, riippuen onko kaupunki- vai maantieajoa. Pienet autoverot ja pienet vakuutusmaksut. 10 vuotta vanhoista Yariksista pyydetään päälle viittä tonnia edelleen noilla 10k vuodessa kilometreillä.
 
Liittynyt
11.07.2018
Viestejä
42
Puuttuu vielä aika paljon tarpeita ja toiveita, esim.:
-onko huolto-, polttoaine-, yms. kuluilla merkitystä?
-onko ulkonäöllä, tiloilla, mukavuudella, suorituskyvyllä, jälleenmyyntiarvolla, luotettavuudella, ajo-ominaisuuksilla, turvallisuudella, yms. merkitystä?
Mielellään edulliset huoltokustannukset, ja ekologisuus on plussaa.

Kyllähän sitä ulkonäöllisesti hienoa autoa mielellään ajaa, mutta en sen tarkempia kriteerejä nyt tähän hätään keksi. Ehdottomasti mukava ajettavuudeltaan, jotta pidempienkin matkojen tekeminen sujuu mukavasti. Tilavuudeltaan saisi olla semmoinen, että 4henkeä kun lähtee reissuun, niin mahtuu laukut mukaan. Luotettava auton tulee olla ehdottomasti, sekä turvallinen. Jälleenmyymistä miettien, niin onhan se plussaa jos hinta ei romahda heti.
 
Liittynyt
11.07.2018
Viestejä
42
Noin pienellä vuotuisella kilometrimäärällä itsekin kallistuisin Toyotan suuntaan. Auris- tai Yaris-hybridi, riippuen onko kaupunki- vai maantieajoa. Pienet autoverot ja pienet vakuutusmaksut. 10 vuotta vanhoista Yariksista pyydetään päälle viittä tonnia edelleen noilla 10k vuodessa kilometreillä.
Pääsääntöisesti kyseessä maantieajoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324
Mielellään edulliset huoltokustannukset, ja ekologisuus on plussaa.

Kyllähän sitä ulkonäöllisesti hienoa autoa mielellään ajaa, mutta en sen tarkempia kriteerejä nyt tähän hätään keksi. Ehdottomasti mukava ajettavuudeltaan, jotta pidempienkin matkojen tekeminen sujuu mukavasti. Tilavuudeltaan saisi olla semmoinen, että 4henkeä kun lähtee reissuun, niin mahtuu laukut mukaan. Luotettava auton tulee olla ehdottomasti, sekä turvallinen. Jälleenmyymistä miettien, niin onhan se plussaa jos hinta ei romahda heti.
Ainakin Yaris-luokan tavaratilalla varustetut autot saa siis jättää pois laskuista.
Paljonko arvostat nykyviihde-elektroniikkaa kuten navigointia, bluetoothia, automaatti-ilmastointia, vakkaria, suurta näyttöä?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mitäs tekkiraati sanoo tällaisesta Honda Accordista (-09 2.4i Aut), mahtaako olla järkevä peli hintaisekseen?

Honda Accord Tourer 2.4 i Aut. **Suomi-auto**Hyvin huollettu**Nahkapenkit** Tila-auto 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ilmoituksessa lukee "Suomi-auto", mutta liikkeen mukaan auto on tuotu aikoinaan Tanskasta. Huollettu kuulemma aina merkkiliikkeessä. Bilteman varaosahaku kertoo rekisterinumeron perusteella, että moottorikoodi on K24Z3 (kliks), mutta minulle se ei sano mitään.

Vaikuttaa ihan siistiltä, varusteita on reilusti, kilometrejä kohtuullisesti ja hinta on linjassaan. Lisäksi Accord on yleisesti ottaen ollut luotettavan menopelin maineessa. Mikä tässä siis mättää, vai mättääkö mikään?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Mitäs tekkiraati sanoo tällaisesta Honda Accordista (-09 2.4i Aut), mahtaako olla järkevä peli hintaisekseen?

Honda Accord Tourer 2.4 i Aut. **Suomi-auto**Hyvin huollettu**Nahkapenkit** Tila-auto 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ilmoituksessa lukee "Suomi-auto", mutta liikkeen mukaan auto on tuotu aikoinaan Tanskasta. Huollettu kuulemma aina merkkiliikkeessä. Bilteman varaosahaku kertoo rekisterinumeron perusteella, että moottorikoodi on K24Z3 (kliks), mutta minulle se ei sano mitään.

Vaikuttaa ihan siistiltä, varusteita on reilusti, kilometrejä kohtuullisesti ja hinta on linjassaan. Lisäksi Accord on yleisesti ottaen ollut luotettavan menopelin maineessa. Mikä tässä siis mättää, vai mättääkö mikään?
Yhdistetty kulutus 9,1 litraa sadalla ja co2 päästöt 209g. Ei nyt mitään muuta huonoa tule mieleen.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
151
Mitäs autoa suosittelisitte?

Hinta 10-15ke
vm. 2010 >
manuaali
bensakone
kilometrejä kertyy 10-15tkm
5-ov
Esim. BMW 320 i E90 Sedan Business Sport Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

En näe järkeä ostaa jotain uutta Fiestaa, kun tolla rahalla saa auton, jolla on jo ihan mukava ajella moottoritielläkin. E9x 3-sarjan Bemarin huollot on varmaan halvempia kuin uuden pikkuauton (sen perusteella, että omistin E92 330xd:n noin 3 vuoden ajan). Olettaen siis ettei sitä käytä Laakkosella.

edit: Jaa, piti olla 5-ov. Eiköhän noita löydy farmarinakin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Yhdistetty kulutus 9,1 litraa sadalla ja co2 päästöt 209g. Ei nyt mitään muuta huonoa tule mieleen.
Mjooh, nämä ovat peruskauraa. Lähinnä pohdiskelin, että mahtaako tämän mallin korissa, moottorissa ja/tai vaihteistossa olla jotain erityisiä miinuksia huomioitavaksi?
 
Liittynyt
11.07.2018
Viestejä
42
Puuttuu vielä aika paljon tarpeita ja toiveita, esim.:
-onko huolto-, polttoaine-, yms. kuluilla merkitystä?
-onko ulkonäöllä, tiloilla, mukavuudella, suorituskyvyllä, jälleenmyyntiarvolla, luotettavuudella, ajo-ominaisuuksilla, turvallisuudella, yms. merkitystä?
En mielellään upota huoltokuluihin älyttömiä rahoja, eli on merkitystä, kun mahdollisia huoltoja tulee eteen, niin ei kuluvat osat maksa älyttömiä. Ekologisuus on plussaa.

On merkitystä. T
Ainakin Yaris-luokan tavaratilalla varustetut autot saa siis jättää pois laskuista.
Paljonko arvostat nykyviihde-elektroniikkaa kuten navigointia, bluetoothia, automaatti-ilmastointia, vakkaria, suurta näyttöä?
Plussaa kaikki nykyelektroniikka on, eli mieluusti herkkujen kera, jos suinkin mahdollista. Myös peruutustutka olisi hyvä jos löytyy.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
41
Mitäs autoa suosittelisitte?

Hinta 10-20ke
vm. 2006 >
automaatti
bensakone/iso dieselkone
kilometrejä kertyy 45-65tkm
Neliveto
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
90
Mitäs autoa suosittelisitte?

Hinta 10-20ke
vm. 2006 >
automaatti
bensakone/iso dieselkone
kilometrejä kertyy 45-65tkm
Neliveto
B8 A4 - Nettiauto Omassa manuaalissa 360k km täynnä eikä mitään yllätyksiä ole tullut vastaan.
Moottori tunnetaan luotettava, enkä tosta automaatistakaan juurikaan pahaa puhetta ole kuullut.

Yksi miinus on hieman heikohkot oven kahvojen mekanismit, parin vuoden välein jostain ovesta pimenee ulompi kahva.

Muilla varmaan vähintäänkin yhtä hyviä ehdotuksia.
Tämä nyt vaan sattui sopimaan noihin kriteereihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
127
Kyselin taannoin mielipiteitä tuollaisesta -02 Pösöstä, ja siitähän paljastui sitten kaikkea kivaa. Tuulilasi halki, öljyt vaihdettu ties milloin, jakohihna elämänsä ehtoopuolella, erittäin löysä vilkkuviiksi suun muuta mukavaa ja myyjä ajatteli tonnia halvaksi hinnaksi :lol: Siitä ei sitten tietenkään kauppoja syntynyt.

Nyt sitten nettiautosta löytyi suht kiinnostava vähän reilu 200k ajettu -04 Golffi, jota olen näillä näkymin menossa ajamaan huomenna. Tarkistin nyt kuitenkin sen tiedot rekkari.fistä, ja se paljastui Ruotsin tuonniksi. En ole aiemmin ollut minkäänlaisissa tekemisissä tuontiautojen kanssa, niin kannattaako tuollainen unohtaa suoraan vai antaa mahdollisuus? Mitä pitää erityisesti huomioida?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Kyselin taannoin mielipiteitä tuollaisesta -02 Pösöstä, ja siitähän paljastui sitten kaikkea kivaa. Tuulilasi halki, öljyt vaihdettu ties milloin, jakohihna elämänsä ehtoopuolella, erittäin löysä vilkkuviiksi suun muuta mukavaa ja myyjä ajatteli tonnia halvaksi hinnaksi :lol: Siitä ei sitten tietenkään kauppoja syntynyt.

Nyt sitten nettiautosta löytyi suht kiinnostava vähän reilu 200k ajettu -04 Golffi, jota olen näillä näkymin menossa ajamaan huomenna. Tarkistin nyt kuitenkin sen tiedot rekkari.fistä, ja se paljastui Ruotsin tuonniksi. En ole aiemmin ollut minkäänlaisissa tekemisissä tuontiautojen kanssa, niin kannattaako tuollainen unohtaa suoraan vai antaa mahdollisuus? Mitä pitää erityisesti huomioida?
Mielestäni tuolla tuonnilla ei kyllä ole suurta merkitystä, jos vaan auto hyvässä kunnossa. Tuon ikäinen ja ajettu tuon verran niin kaikki maahantuojan vastaantulot voi kuitenkin unohtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Mielellään edulliset huoltokustannukset, ja ekologisuus on plussaa.

Kyllähän sitä ulkonäöllisesti hienoa autoa mielellään ajaa, mutta en sen tarkempia kriteerejä nyt tähän hätään keksi. Ehdottomasti mukava ajettavuudeltaan, jotta pidempienkin matkojen tekeminen sujuu mukavasti. Tilavuudeltaan saisi olla semmoinen, että 4henkeä kun lähtee reissuun, niin mahtuu laukut mukaan. Luotettava auton tulee olla ehdottomasti, sekä turvallinen. Jälleenmyymistä miettien, niin onhan se plussaa jos hinta ei romahda heti.
Focus on ihan hyvä ajettava. Katsoin että 2014 moottorit on kestävämpiä.
Ford Focus bensiini vaihtoautot

Golf samoin hyvä ajaa. 2015 on varmaankin jo jakohihnalla.
Volkswagen Golf bensiini vaihtoautot

Astran saisi 13 900€.
Opel Astra bensiini vaihtoautot
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
151
En ole aiemmin ollut minkäänlaisissa tekemisissä tuontiautojen kanssa, niin kannattaako tuollainen unohtaa suoraan
:confused: Mistä järjellisestä syystä tuontiauto, etenkin Ruotsista tuotu, olisi jotenkin huonompi kuin se tehtaan suomiautolinjalta pullahtanut kappale?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
B8 A4 - Nettiauto Omassa manuaalissa 360k km täynnä eikä mitään yllätyksiä ole tullut vastaan.
Moottori tunnetaan luotettava, enkä tosta automaatistakaan juurikaan pahaa puhetta ole kuullut.

Yksi miinus on hieman heikohkot oven kahvojen mekanismit, parin vuoden välein jostain ovesta pimenee ulompi kahva.

Muilla varmaan vähintäänkin yhtä hyviä ehdotuksia.
Tämä nyt vaan sattui sopimaan noihin kriteereihin.
Isällä oli kanssa -09 B8 A4 3.0TDI:nä ja automaattina ja kyllä sillä se taisi 330 - 350 tkm rullailla kun pisti myyntiin, sitä en tiedä oliko siinä sitten mitään muita lastentauteja mutta mottinsa ja vaihteistonsa puolesta tuntui kilsoja nielevän ihan hyvin. Vaihtoi sen sitten uuteen B9 farkkuaudiin, joten kaippa merkki oli hälle miellyttävä.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
127
:confused: Mistä järjellisestä syystä tuontiauto, etenkin Ruotsista tuotu, olisi jotenkin huonompi kuin se tehtaan suomiautolinjalta pullahtanut kappale?
Ei tietenkään itsessään mitenkään, samanlaisia autojahan ne siellä Ruotsissakin ovat. Tässä lähinnä epäilyttää se, että asiaa ei ilmoituksessa mainita mitenkään, ja katsastustietojen mukaan se on rekisteröity Suomeen kesäkuussa, joten mietityttää, että miksi se on heti myynnissä. Mutta toki jos auto vaikuttaa olevan kunnossa ja myyjä vaikuttaa asialliselta, niin ostamista harkitsen. Lähinnä kai viestin pointti oli se, että onko tuontiauton tapauksessa mitään erityistä huomioon otettavaa suomalaiseen autoon verrattuna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
573
Mitähän malleja sitä kannattaisi alkaa katselemaan, kun nykyistä V70 Mk3 dieseliä ei oikein kannata tallissa seisottaa.
-kilometrejä tulee vuodessa se 10-15tkm
-koko saisi olla vielä tuota V70 Mk3 luokkaa
-hinta 10-15ke
-vm 2010 ja ylöspäin
-bensa kait se näillä kilometreillä kannattaa
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Oma autonvalintaprosessi tuli lopulta päätökseen: VW Polo 1.0 TSI 95 DSG lähtee tilaukseen. Kriteereinä oli siis tilava pikkuauto, joka on mukava kaupunkipörräyksessä, mutta jolla voi ajella myös pitempää reissua ilman että alkaa ahdistaa.

Halusin autoon adaptiivisen vakionopeudensäätimen, mikä rajasi valikoiman käytännössä VAG-konsernin autoihin ja Fordiin. Automaattivaihteisto myös vahvistui kriteeriksi valintaprosessin edetessä. Fiesta tipahti pois ennen kaikkea automaattivaihteiston epätaloudellisuuden takia. VAG-konsernin autoista Seat ei käy meillä työsuhdeautoksi. Skodalla on menossa Fabian uudistuminen, ja facelift tulee vasta syyskuussa myyntiin. Facelift pohjautuu vanhaan pohjalevyyn, joten tilankäytöltään se ei todennäköisesti olisi yhtä hyvä kuin Polo. Mietin myös isompia autoja, mutta hinta olisi noussut tarpeettoman korkeaksi siihen nähden, että pienempi auto oikeasti riittää, ja pienempi auto on myös mukavampi ahtaissa parkkihalleissa.

Ainoa vähän harmittava seikka Polossa on se, että sitä ei saa Suomessa 115 hevosvoiman moottorilla, mutta tiedän, että omassa ajossani oikeasti tarvitsisin niitä lisähevosvoimia melko harvoin.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Mitähän malleja sitä kannattaisi alkaa katselemaan, kun nykyistä V70 Mk3 dieseliä ei oikein kannata tallissa seisottaa.
-kilometrejä tulee vuodessa se 10-15tkm
-koko saisi olla vielä tuota V70 Mk3 luokkaa
-hinta 10-15ke
-vm 2010 ja ylöspäin
-bensa kait se näillä kilometreillä kannattaa
Ei kannata vaihtaa, jo ei vanha ole menossa paaliin. Sillä mitä diesel"verossa" häviät, saat osan takaisin dieselin hinnassa ja noi on aikas pomminvarmoja vekottimia. Auton vaihdossa häviät paljon enemmän. Toisaalta nää auto jutut ei ole aina järjen, vaan tunteen juttuja..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
573
Ei kannata vaihtaa, jo ei vanha ole menossa paaliin. Sillä mitä diesel"verossa" häviät, saat osan takaisin dieselin hinnassa ja noi on aikas pomminvarmoja vekottimia. Auton vaihdossa häviät paljon enemmän. Toisaalta nää auto jutut ei ole aina järjen, vaan tunteen juttuja..
No ei vielä paaliin mutta 300tkm alkaa kohta olemaan jo mittarissa. Vielä ei mitään vanhuuden merkkejä ole osoittanut, mutta uskoisin että niitä kohta alkaa näkymään. Tottahan tuo on että vaihtaminen ei varmasti ainakaan rahallisesti kannata. Jos fiksu olisi niin ajaisi tuon "loppuun".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
59
Oma autonvalintaprosessi tuli lopulta päätökseen: VW Polo 1.0 TSI 95 DSG lähtee tilaukseen. Kriteereinä oli siis tilava pikkuauto, joka on mukava kaupunkipörräyksessä, mutta jolla voi ajella myös pitempää reissua ilman että alkaa ahdistaa.

Halusin autoon adaptiivisen vakionopeudensäätimen, mikä rajasi valikoiman käytännössä VAG-konsernin autoihin ja Fordiin. Automaattivaihteisto myös vahvistui kriteeriksi valintaprosessin edetessä. Fiesta tipahti pois ennen kaikkea automaattivaihteiston epätaloudellisuuden takia. VAG-konsernin autoista Seat ei käy meillä työsuhdeautoksi. Skodalla on menossa Fabian uudistuminen, ja facelift tulee vasta syyskuussa myyntiin. Facelift pohjautuu vanhaan pohjalevyyn, joten tilankäytöltään se ei todennäköisesti olisi yhtä hyvä kuin Polo. Mietin myös isompia autoja, mutta hinta olisi noussut tarpeettoman korkeaksi siihen nähden, että pienempi auto oikeasti riittää, ja pienempi auto on myös mukavampi ahtaissa parkkihalleissa.

Ainoa vähän harmittava seikka Polossa on se, että sitä ei saa Suomessa 115 hevosvoiman moottorilla, mutta tiedän, että omassa ajossani oikeasti tarvitsisin niitä lisähevosvoimia melko harvoin.
Hyvä valinta! Millä varustetasolla lähti? Itse olen ajanut omallani nyt vähän päälle 2tkm ja ainoa valituksen aihe on ollut start&stop, mutta onneksi se saa suoraan napista pois. Auto toimii muuten todella hyvin sekä kaupungissa ja maantiellä. Pari pidempää reissua on tullut ajettua ja ei voi kuin kehua, kulkee todella vakaasti, ACC toimii ja kulutus on pientä.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Hyvä valinta! Millä varustetasolla lähti? Itse olen ajanut omallani nyt vähän päälle 2tkm ja ainoa valituksen aihe on ollut start&stop, mutta onneksi se saa suoraan napista pois. Auto toimii muuten todella hyvin sekä kaupungissa ja maantiellä. Pari pidempää reissua on tullut ajettua ja ei voi kuin kehua, kulkee todella vakaasti, ACC toimii ja kulutus on pientä.
Highlineen päädyin pitkän pähkäilyn jälkeen. Firman sallima lisävarustebudjetti olisi ylittynyt Comfortlinellä, kun siinä ei ole edes peruutustutkaa vakiona. Ja onhan se digitaalinen mittaristo aikas hieno. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 386
Mitäs tekkiraati sanoo tällaisesta Honda Accordista (-09 2.4i Aut), mahtaako olla järkevä peli hintaisekseen?

Honda Accord Tourer 2.4 i Aut. **Suomi-auto**Hyvin huollettu**Nahkapenkit** Tila-auto 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ilmoituksessa lukee "Suomi-auto", mutta liikkeen mukaan auto on tuotu aikoinaan Tanskasta. Huollettu kuulemma aina merkkiliikkeessä. Bilteman varaosahaku kertoo rekisterinumeron perusteella, että moottorikoodi on K24Z3 (kliks), mutta minulle se ei sano mitään.

Vaikuttaa ihan siistiltä, varusteita on reilusti, kilometrejä kohtuullisesti ja hinta on linjassaan. Lisäksi Accord on yleisesti ottaen ollut luotettavan menopelin maineessa. Mikä tässä siis mättää, vai mättääkö mikään?
2.4 Diisselinä oikein onnistunut laite, bensa vehkeestä ei kokemusta juurikaan. Vaikka kulutus on jossain 7-8 litraa bensana niin ei se paha ole, ei haittaa vaikka kymppiä syö kunhan pelaa.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
Focus on ihan hyvä ajettava. Katsoin että 2014 moottorit on kestävämpiä.
Ford Focus bensiini vaihtoautot
Focus on mukava ajaa mutta jo muutaman risteyksen jälkeen alkoi vituttamaan se vilkkuviiksen toteutus. Jäykkä mekanismi ja kovasta, ämpärimuovista valettu viiksen runko jonka päähän on vielä muotoiltu semmoinen kynnys joka tarraa pikkusormesta kiinni kun lähtee kääntämään rattia vasemmalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
50
Ainakin wikin mukaan kaikki nykyisen korimallin Fabiat on hihnakoneita, eli jakoketjuongelmia ei takuulla ole (muista ongelmista en sitten tiedä).
Škoda Fabia - Wikipedia

Mitä tulee käyttövoimaan, niin sanoisin että 15k ei ole isoa merkitystä suuntaan tai toiseen onko bensa vai diesel. Ennemmin katselisin mistä löytyy hyvä ja edullinen yksilö.

308 vois minusta myös olla vaihtari. Toki kokoluokkaa isompi, mutta noita melko edullisesti kohtuukilometrein, ja hatchbackissa käsittääkseni melko hyvä tavaratila (joskaan nyt ei ihan Fabia farkun kokoinen litroiltaan).

Noniin, kaupat tehtiin Ibiza 1.2 TSI farmarista vm 2016. Käyttää samoja moottoreja Fabian kanssa, eli hihnakone kyseessä. Käyntiääni erilainen mihin olin aikaisemmassa vapaastihengittävässä ketjukoneessa tottunut. Vaikka hevosvoimia on melkein saman verran kun vanhassa autossa, turbon tuoma suuri vääntö näkyy 20-50 km/h kiihdytyksessä mikä on mukavan ripeä. Muutamia muutostöitä pitää vielä tässä syksyllä tehdä: säteilylämmitin ja sisäpistoke ja sitten kaksi talvea ajetut nastarenkaat vaihdan kitkoihin, saisikohan kohtuukunnossa olevista nastarenkaista jonkun satasen verran jos ne myy jossain tori.fi:ssä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 471
Viestejä
4 163 257
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom