Mikä auto minulle?

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 591
Vaikka autoa vihaankin, ei sitä onneksi tule ajamisesta vihaista sen takia :D. Mutta voi olla tosiaan että tuo auto on vain herkkähipiäinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 187
Auton vaihtoon liittyen. Onko kellään kokemuksia esim autovex- palvelusta...? Saako sieltä paremman hinnan vaihdossa?
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
861
Joskus oli 3v sitten e61 bmw farkku kyseisessä palvelussa. Ei tullut yhtäkään tarjousta tai kysymystä. Kuolleelta vaikutti.
Meni sitten autoliikkeessä vaihdossa uuteen.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 533
Itse sain plugarista kuumaan aikaan loka -21 hyvän kaupan Vexin kautta, mutta nyt monella suuntaa tuntuu kuuluvan, ettei oikein...

Eihän siinä mitään häviä. Nettiautollakin on se oma Baana.
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
111
Auton vaihtoon liittyen. Onko kellään kokemuksia esim autovex- palvelusta...? Saako sieltä paremman hinnan vaihdossa?
Itse sain vanhemman puoleisesta autosta useamman tonnin enemmän kun tarjosin suoraan kamuxille ja rinta-juopolle, vrt autovexin tarjoukset.
Tämä kyllä jo vanhaa tietoa, kun tuo taisi olla 2022 kesällä ja uudemman auton kanssa voi olla erilainen tarina.
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
322
Auton vaihtoon liittyen. Onko kellään kokemuksia esim autovex- palvelusta...? Saako sieltä paremman hinnan vaihdossa?
Itellä oli auto siellä testin vuoksi, nettiautossa omallani oli hintapyyntö muistaakseni 1700e, yksi tarjous tuli joltain kusiselta autojobbarilta autovexin kautta: 460e. En myynyt, viikkoa myöhemmin sain siitä hyvityksenä oikeaan autoliikkeeseen 2300e. Nyt se on myynnissä jossain liikkeessä hintaan 3950e

En aio autovexiä käyttää, tosin seuraavan kerran vaihdan autoa 6:n vuoden päästä ja tuskin tuo palvelu silloin enää on edes pystyssä.

Edit: ja tämä tosiaan tuossa tammikuun alussa
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Viisi autoa olen tainnut noiden palveluiden kautta myydä, kaksi kertaa tarjoukset jäivät "naurettavan" alas mutta toisesta niistä soitti kaksi autoliikettä vielä perään ja kyseli hintaa millä alettaisiin kauppaa vääntämään.

Loppupeleissä istuin joupin automyyjän penkillä ja puhelimessa oli kaijuttimella kamuxin ostomies, siinä ne 50€ kerrallaan korottivat tarjoustaan ja lopulta sain 1150€ enemmän kuin mitä itse olin alunperin arvellut.

Mutta joo, ei se kokeilu mitään maksa etkä siinä mitään menetä. Ota vain hyvät kuvat autosta ja laita hintatoive houkuttelevaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 266
Itellä oli auto siellä testin vuoksi, nettiautossa omallani oli hintapyyntö muistaakseni 1700e, yksi tarjous tuli joltain kusiselta autojobbarilta autovexin kautta: 460e. En myynyt, viikkoa myöhemmin sain siitä hyvityksenä oikeaan autoliikkeeseen 2300e. Nyt se on myynnissä jossain liikkeessä hintaan 3950e

En aio autovexiä käyttää, tosin seuraavan kerran vaihdan autoa 6:n vuoden päästä ja tuskin tuo palvelu silloin enää on edes pystyssä.

Edit: ja tämä tosiaan tuossa tammikuun alussa
Niin eli käytännössä sait siitä ihan saman rahan kuin mitä se kusinen jobbari tarjosi. Ei varmaan laskenut myyjä myyntihintaa ostetusta autosta, niin oli hyvin varaa hyvittää vaihturista =)
 

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
153
Heitä autovexiin se auto ja kun saat tarjouksia niin ota suoraan yhteyttä korkeampaan tarjoajaan, että mikä olisi tarjous ilman autovexiä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 266
Tuskin tiedät millä rahalla se ostamasi kampe oli autoliikkeessä, muuta kuin korkeintaan hintalapun ja myyjän kertoman "kyllä nyt menee tosi tiukalla."
Ovat siis todennäköisesti laskeneet vaihtoautosi netoksi sen saman kusisen jobbarin 500e mutta hyvittäneet 2300e josta siis 1800e on ollut alennusta, jonka olisit saanut ostamalla suoralla kaupalla sen auton jota vasten tuon hyvityksen sait. Ymmärrätkö mitä ajan takaa.
Tämä nyt on vain esimerkki, mutta yritän avata sitä logiikkaa millä tuo hinnoittelu tehdään, kun kovin moni ei sitä näköjään jaksa ajatella.

Jos taas hyvityksellä tarkoitat suoran kaupan ostohintaa autoliikkeestä, on asia aivan eri. Silloin se on ollut omistamasi auton myyntihinta tai liikkeen ostohinta eikä hyvityshinta, hyvityshintana käsitetään pääsääntöisesti se summa joka sinulle vaihtoautosta hyvitetään kun ostat liikkeestä toisen auton.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 013
Jos taas hyvityksellä tarkoitat suoran kaupan ostohintaa autoliikkeestä, on asia aivan eri.
Toi käytetyn auton ostaminen on nykyään ihan erilaista kuin joskus silloin, kun ekan kerran kävin liikkeessä potkimassa renkaita. Nyt tulee auton iästä riippuen liikkumisturvaa, vakuutusten niputtamista, huolenpitosopimusta ja ties mitä. Noista sitten tingitään mitä kehdataan. Noiden lisäkilkkeiden keston kanssa on sitten pelivaraa, mistä se lopullinen hinta muodostuu.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
32
Itsellä myös sama auto kiikarissa, Diesel/Bensa pohdinnassa tuossa, mutta tuntuu että on vähän puun ja kuoren välissä vaihtoehdoissa.
-Dieseliä ei kannata ottaa kun adblue systeemit jäätyy ja "aina rikki"
-Puretechia ei kannata ostaa kun ei paikat kestä (pääosin öljyssä kulkevan jakohihnan ongelmia, vastaavia kun Fordin ecoboosteissa?)

Käytössä tällä hetkellä liisari autosta jossa on Puretech (Opel Grandland ns. sisarmalli) ja olen kyllä tykännyt, toki ei tarjoa mitään elämyksiä mutta ihan hyvä moottori muuten, mutta itselle ostettaessa kiinnostaa kestävyys enemmän.
Tämä Puretech kammo ja paniikki on saanut naurettavat mittasuhteet. Ongelma on sama kuin ecoboosteissa, mutta Peugeot on vaihtanut vanhat hihnat omalla kustannuksella ja vaihtoväli on lyhennetty 5 vuoteen 10 vuodesta.
Ford ei ole tietääkseni tehnyt edellä mainittuja tekoja, Ecoboosteissa myös hihnan vaihto maksaa noin 1500€ kuin taas puretecheissä 500€.
Puretechit ovat ihan hyviä moottoreita oikein huolettaessa. Huomioimisen arvoista on myös Peugeotin positiivinen toiminta ongelman ilmettyä.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 013
Tämä Puretech kammo ja paniikki on saanut naurettavat mittasuhteet.
Mun täytyy myöntää, että tää paniikki oli suurin syy, miksen aja nyt 2008:lla. Mutta hyvä kuulla, että asiaan on reagoitu. Onhan mulla nykyisessä Volvossakin viiden vuoden hihnanvaihtoväli.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
341
Toi käytetyn auton ostaminen on nykyään ihan erilaista kuin joskus silloin, kun ekan kerran kävin liikkeessä potkimassa renkaita. Nyt tulee auton iästä riippuen liikkumisturvaa, vakuutusten niputtamista, huolenpitosopimusta ja ties mitä. Noista sitten tingitään mitä kehdataan. Noiden lisäkilkkeiden keston kanssa on sitten pelivaraa, mistä se lopullinen hinta muodostuu.
Juuri näin hoitui oma kauppa edellisellä kerralla 40ke autosta turha tingata satasia vaan tärkein on korko ym. Rahoitussopimus joka kyllä tippui paremmin kuin osaan uusista autoista olisi saanut. Loppujen lopuksi vaihtoautostakin sai saman mitä yksityiselle olisin sen myynyt. Vaati kyllä useamman liikkeen huudattamista ja olin kysynyt useampaa tarjousta myös uuteen autoon. Toki ei se autokauppakaan tappiota tehnyt ruotsin tuontinsa kanssa, mutta eipä tarvinut hävittää itse muutaman tonnin romua joiden myynti aina yhtä tuskaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 266
Muutaman tonnin romujen myynti on ihan ylivoimaisen helppoa, pitkä leima niin ne suorastaan revitään käsistä.
Tällä hetkellähän markkina on sellainen että suhteellisesti ja jopa absoluuttisestikin parasta katetta tehdään reippaasti alle 20 000e autoilla, vaikka moni luulee että se kalliiden käytettyjen tötteröiden myynti on sitä kullan vuolentaa.

Asiasta kiinnostuneille, on hyvä seurata vaikka wetterin, kamuxin, rintajoupin etc. ulostuloja ja osavuosikatsauksia joista löytyy yllättäviäkin juttuja näin sivusta seuraajan näkökulmasta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 826
Tämä Puretech kammo ja paniikki on saanut naurettavat mittasuhteet. Ongelma on sama kuin ecoboosteissa, mutta Peugeot on vaihtanut vanhat hihnat omalla kustannuksella ja vaihtoväli on lyhennetty 5 vuoteen 10 vuodesta.
Ford ei ole tietääkseni tehnyt edellä mainittuja tekoja, Ecoboosteissa myös hihnan vaihto maksaa noin 1500€ kuin taas puretecheissä 500€.
Puretechit ovat ihan hyviä moottoreita oikein huolettaessa. Huomioimisen arvoista on myös Peugeotin positiivinen toiminta ongelman ilmettyä.
Ford kyllä vaihtoi sen öljyssä uivan remmin ketjuun jossain vaiheessa. Öljypumppu tosin pyörii edelleen remmillä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 782
Autovexia ja Baanaa ei ole rakennettu halpojen muutaman tonnin autojen myyntipaikaksi. Kun automyyjän on myytävä auto samalla hinnalla kuin yksityinen, niin silloin se ei voi ostaessa maksaa siitä saman verran kuin yksityinen jos aikoo hankkia leivän pöytään. Silloin 5000€ myyntihinnalla oleva auto pitää pystyä ostamaan 3000€:lla.

Sama tilannne uudemman auton kanssa ei olekkaan yhtä paha. 20000€ auto ostetaan 18000€:lla ja lopputulos on automyyjän osalta sama ja käytetyn myyjäkään ei koe, että auton myy puoleen hintaan arvosta.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
341
Muutaman tonnin romujen myynti on ihan ylivoimaisen helppoa, pitkä leima niin ne suorastaan revitään käsistä.
Tällä hetkellähän markkina on sellainen että suhteellisesti ja jopa absoluuttisestikin parasta katetta tehdään reippaasti alle 20 000e autoilla, vaikka moni luulee että se kalliiden käytettyjen tötteröiden myynti on sitä kullan vuolentaa.

Asiasta kiinnostuneille, on hyvä seurata vaikka wetterin, kamuxin, rintajoupin etc. ulostuloja ja osavuosikatsauksia joista löytyy yllättäviäkin juttuja näin sivusta seuraajan näkökulmasta.
On varmasti liikkeelle yksityisenä ei jaksa sitä rumbaa kun mannet soittaa Iisalmesta tuotko autoa vastaan. Ja omasta en olisi todellakaan saanu euroakaan enempää vaikka oisin tuon rumban jaksanut.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 263
On varmasti liikkeelle yksityisenä ei jaksa sitä rumbaa kun mannet soittaa Iisalmesta tuotko autoa vastaan. Ja omasta en olisi todellakaan saanu euroakaan enempää vaikka oisin tuon rumban jaksanut.
Minä kun myin tonnin pommia, niin ei tarvinnut mennä mihinkään, vaan ostaja tuli autoa Lvivistä saakka hakemaan. Löi rahat kouraan ja sanoi, että tulee viikon päästä hakemaan auton, kun pitää viedä ensin aamupäivällä ostettu auto kotiin.
 
Liittynyt
21.02.2024
Viestejä
4
PK seudulla asun mutta toki hyvän kohteen perässä onnistuu käydä aika pitkälläkin.

Mazdat miellyttää kyllä silmää. Toki en niitä mitenkään tunne paitsi että kaikki puhuvat aina ruosteesta. Mutta täytyy katsoa jos löytyisi kokeiltavaksi.
Tänään kävin koeajaa 2020 madza 6:n. Oli kyllä erittäin hyvä istua ja mukava ajaa, mutta huomasin että sittenkin ihan liian iso laiva itselle. Seuraavaksi corolla jostain testiin.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
872
Mitkä laitteet pääsääntöisesti on pienikulutuksisimpia nopeassa moottoritie-ajossa? Tyyliin siis 140-150kmh mittarinopeudessa. Ei tule itselle oikein mieleen muut kuin pitkäksi välitetyt isohkot dieselit kuten 530d / E350d.
Varmaan joku 9-lovisella automaatilla varustettu, takaveto, c200/220d mersu. Sopivasti välitetty, mahdollisimman aerodynaaminen ja kevyt. Uusissa 4-dieseleissäkin sen verran tehoa ja vääntöä ettei joku 140-150 vauhti saa niitä ahdistumaan.

Isohko auto, 3-litraisella dieselillä varmaan ehdottomasti mukavin vaihtoehto kyseiseen ajoon. Itsellä 530d jolla ajetaan kohtuu paljon reipasta moottoritieajoa. Aikaisempi vanhempi 320d meni ehkä litran verran pienemmällä, mutta useamman tunnin viikossa moottoritietä ajaessa arvostaa muitakin ominaisuuksia, kun €/km.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 591
Maantie ja ripeät kiihdytykset on myrkkyä hybridi tojojen kulutukselle. 60km/h ja alle rauhallisessa ajossa käyvät pyhällä hengellä
Todennäköisesti. Oma keskinopeus tuolta 15tkm ajalta taisi olla 69kmh. Joten ei todellakaan mitään optimaalista perus ei ladattavalle hybridille.

Ja jos maantielle hakee pientä kulutusta, "isotehoinen" kone (aka välitykset eivät ole suunniteltu siihen että 120kmh on ultimate matkanopeus, bensa tai diesel, eri suhteissa toki) ja aerodynaaminen koppa=sillä mennään pitkälle. Esim Superb jollain tarpeeksi isolla koneella menee pirun mataliin lukemiin, toisessa ääripäässä toki "iso" diesel ja pieni koppa. MK8 Fiesta+1.5tdi sillä korkemmalla viritasolla (sai ostettua hetken aikaa kun MK8 tuli) tuntuu menevän pyhällä hengellä maantiellä.

Pitää toki muistaa että onhan tuo sinällään absurdia että ajelin 10l/100km kulutuksella Ford Pumalla 1.0 Ecoboostin kanssa 100km matkan ja keskinopeus lähenteli 200kmh. Suhteessa nopeuteen, tuo kulutus on jopa todella pieni, etenkin kun kierrokset olivat melkein rajoittajalla että sain pidettyä yli 200kmh nopeudet. Ei olisi moni edes pari vuotta vanhempi "kaupunkikippo" pystynyt moiseen.

EDIT: Olen huomannut että mitä isompitehoismpi auto (järkeviin rajoihin toki), sitä pienempi kulutus on arkiajossa omalla kaasujalla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 225
Noniin tuli ostettua tosiaan tuollainen "vaaleansininen" (lähellä mittariston väriä) ST-line 125hv yksilö. Hintaa jäi lopulta kaiken kaikkiaan 12 890€. Vajaa 62tkm ajettu :)

Miinuksena ei ole parkkitutkaa ja vakionopeudensäädin olikin nopeudenrajoitin. Nyt tässä muutama päivä autoa tuulettanut, tuo nopeudenrajoitin on itseasiassa varsin mukava keksintö kun pysyy se "hallinta" itellä siinä kaasussa.

Plussana sitten Bang & Olufsen äänentoistojärjestelmä mitä ei edes myynti-ilmoituksessa ollut saati myyjätkää vissii tienneet siitä. Siinä vaiheessa ku kävelin liikkeeseen ostohousut jalassa niin olivat vasta ottamassa parempia myyntikuvia :D Lumen alta bongasin nettiautosta.

Parit hiusnaarmut katossa varmaan harjapesusta tulleet. Nuo saa myllyttämällä umpeen.

Ratti on aavistuksen vasemmalle päin vinossa, jonka voi käydä jossai suoristaa jos en totu siihen.

Täydellinen huoltokirja, paitsi edellinen omistaja oli tee-se-itse akunvaihdon yhteydessä saanut avaimet pois käytöstä, mutta oli käynyt sitten jossain liikkeessä hoitamassa asian kuntoon.

Tekivät vielä huollon tuohon autoon samalla hinnalla.

Kesärenkaat oli kovin kuluneet. Liekö tuolla kaaralla pääosin kesällä ajettu kilometreihin nähden.

E: Myyjäliikkeessä sanoivat, on mahdollista, että piuhat olisi vedetty jo tuonne taakse jolloin parkkitutkan jälkiasennus olisi varsin edullinen. Täytyypi selvitellä tätä vielä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 591
Noniin tuli ostettua tosiaan tuollainen "vaaleansininen" (lähellä mittariston väriä) ST-line 125hv yksilö. Hintaa jäi lopulta kaiken kaikkiaan 12 890€. Vajaa 62tkm ajettu :)

Miinuksena ei ole parkkitutkaa ja vakionopeudensäädin olikin nopeudenrajoitin. Nyt tässä muutama päivä autoa tuulettanut, tuo nopeudenrajoitin on itseasiassa varsin mukava keksintö kun pysyy se "hallinta" itellä siinä kaasussa.

Plussana sitten Bang & Olufsen äänentoistojärjestelmä mitä ei edes myynti-ilmoituksessa ollut saati myyjätkää vissii tienneet siitä. Siinä vaiheessa ku kävelin liikkeeseen ostohousut jalassa niin olivat vasta ottamassa parempia myyntikuvia :D Lumen alta bongasin nettiautosta.

Parit hiusnaarmut katossa varmaan harjapesusta tulleet. Nuo saa myllyttämällä umpeen.

Ratti on aavistuksen vasemmalle päin vinossa, jonka voi käydä jossai suoristaa jos en totu siihen.

Täydellinen huoltokirja, paitsi edellinen omistaja oli tee-se-itse akunvaihdon yhteydessä saanut avaimet pois käytöstä, mutta oli käynyt sitten jossain liikkeessä hoitamassa asian kuntoon.

Tekivät vielä huollon tuohon autoon samalla hinnalla.

Kesärenkaat oli kovin kuluneet. Liekö tuolla kaaralla pääosin kesällä ajettu kilometreihin nähden.
Vie auto kulmien säätöön, voi hyvin selittää ainakin osan renkaiden kulumasta. Rattikin saadaan suoraan.

Ja en tiedä onko noita saanut ilman vakkaria mutta rajoittajalla. Siinähän on valintanappi onko käytössä limiter vai vakkari.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 225
Vie auto kulmien säätöön, voi hyvin selittää ainakin osan renkaiden kulumasta. Rattikin saadaan suoraan.

Ja en tiedä onko noita saanut ilman vakkaria mutta rajoittajalla. Siinähän on valintanappi onko käytössä limiter vai vakkari.
Täytyy joku päivä käydä Vianorilla/vastaavalla että tsekkaavat aurauskulmat :) Mainitsivat tästä myös siellä liikkeessä. Mut kyl ne kesänakit oli aika tasasesti kuluneet. Eli selkeästi tuolla on ajettu enemmän kesällä ku talvella. Talvirenkaat näytti aika uusilta. Tsekkaan vielä tarkemmi nastatilanteen.

Joo siis kaverin kanssa ko käytii koeajaa niin hän pelkääjän paikalta tutki ohjeet sanasta sanaan ja minä kaikkeni tein. Myyjä kävi myös testaa ja huolto kävi lopulta toteamassa, että siinä ei ole vakkaria vaan ainoastaan nopeudenrajoitin :D Ihmeteltiin siinä asiaa hetki..

Jos siinä on valintanappi niin joko a) blonditesti b) se on hyvin piilossa c) vakkaria ei vain ole

E: Lahessa ko kävin toista vastaavaa tuulettamassa, niin siinä oli suoraa vakkari samoilla napeilla painettuna.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 591
Täytyy joku päivä käydä Vianorilla/vastaavalla että tsekkaavat aurauskulmat :) Mainitsivat tästä myös siellä liikkeessä. Mut kyl ne kesänakit oli aika tasasesti kuluneet. Eli selkeästi tuolla on ajettu enemmän kesällä ku talvella. Talvirenkaat näytti aika uusilta. Tsekkaan vielä tarkemmi nastatilanteen.

Joo siis kaverin kanssa ko käytii koeajaa niin hän pelkääjän paikalta tutki ohjeet sanasta sanaan ja minä kaikkeni tein. Myyjä kävi myös testaa ja huolto kävi lopulta toteamassa, että siinä ei ole vakkaria vaan ainoastaan nopeudenrajoitin :D Ihmeteltiin siinä asiaa hetki..

Jos siinä on valintanappi niin joko a) blonditesti b) se on hyvin piilossa c) vakkaria ei vain ole

E: Lahessa ko kävin toista vastaavaa tuulettamassa, niin siinä oli suoraa vakkari samoilla napeilla painettuna.
Sokeasti ei kannata huoltoon luottaa :D. Itsellä ovat sanoneet vuoronperään saman päivän aikana täysin vastakkaisia asioita yms. Ja eipä sitä itsekään aina tiennyt tarkalleen mitä teki vaan vedettiin arvalla. Tuossa linkin kuvassa vakkarin nappi on vasemmalla puolella tuo LIM napin yläpuolella. Onko sinulla vain LIM nappi? ford fiesta mk8 steering wheel - Search Images (bing.com)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 225
Sokeasti ei kannata huoltoon luottaa :D. Itsellä ovat sanoneet vuoronperään saman päivän aikana täysin vastakkaisia asioita yms. Ja eipä sitä itsekään aina tiennyt tarkalleen mitä teki vaan vedettiin arvalla. Tuossa linkin kuvassa vakkarin nappi on vasemmalla puolella tuo LIM napin yläpuolella. Onko sinulla vain LIM nappi? ford fiesta mk8 steering wheel - Search Images (bing.com)
LIM napin yläpuolella ei ole nappia. Tuo koko kaistale on pelkällä LIM napilla :) Eli kyllä tuosta vakkari puuttuu!
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 591
No pääasia että sait auton joka miellyttää :p. Ja tuo limitteri kyllä kompensoi ihan jees pidemmälläkin matkalla. Etenkin ruuhka-ajossa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 826
Onpas muuten harvinaisen hidas sekä buginen tuo fiestan infotainment. Pari kertaa käynnistyi koko roska uudelleen kesken kaiken ja välillä ei toiminut bluetooth millään.

Mut onnea autosta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 225
Onpas muuten harvinaisen hidas sekä buginen tuo fiestan infotainment. Pari kertaa käynnistyi koko roska uudelleen kesken kaiken ja välillä ei toiminut bluetooth millään.

Mut onnea autosta.
Hyvin nää on toiminut. Bluetoothin huomasin pätkivän ekat 10 sekuntia ku yhdistää mut muuten ok.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 591
Onpas muuten harvinaisen hidas sekä buginen tuo fiestan infotainment. Pari kertaa käynnistyi koko roska uudelleen kesken kaiken ja välillä ei toiminut bluetooth millään.

Mut onnea autosta.
Ai, itsellä ainakin oli pirun luotettava ja sama oli kaverin ja toisen tutun MK8:issä. Oma ja kaverin olivat hyvin varhaisia autoja ja tutun oli sitten pari vuotta tuoreempi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 826
Ehkä toi oli joku maanantaiversio ja olihan siinä kaikkee muutakin pientä.
 
Liittynyt
03.08.2018
Viestejä
7
Sitä on harrasteauton hankinta mielessä. Käyttöautona on perus 200+hp nelivetodieselfarkku ilmajousilla, joka palvelee hyvin työ- ja arkiajossa, ja kärrynvedossa yms. Mutta jotain muutakin sitä talliin kaipaa 1000cc pyörän ja 1000cc kelkan lisäksikin, ja erilaiset autovaihtoehdot olleet mielessä, ja muutamia valintakriteerejäkin on: tärkeimpänä ehkä että V8 ja "riittävä" suorituskyky, ja "hyvä ajofiilis".

Noilla kritereiilä sitä on ollut pohdinnassa esim. E63 650i, F13 650i, S5 4.2 FSI V8, C209 CLK550, C218 CLS500, ja muutamat muut. M:t, RS:t ja AMG:t saattavat karata ylläpitokustannuksiltaan ehkä turhan ylös? Mitä muita voisi olla samassa luokassa: ehkä Jaggen X150, ja mielellään jopa XKR formaatissa? Kasikone on aikalailla pakollisena, ja jättää mm. Possut pois, ja Mustangin sisustakaan ei miellytä ennen S550 korimallia, ja sen ikäiset taas hinnoissaan.

Muita hyviä vaihtoehtoja pohdintaan GT/coupe-luokassa? Budjetti jotain 20-50 k€, riippuen toki vähän jälleenmyyntiarvostakin, ainahan se mukava jos auto voi olla sijoituskin, harvemmin toki tuossa hintaluokassa. Ylläolevien esimerkkien osalta tullut tutustuttua tyyppivikoihin, ja muihinkin ominaisuuksiin, ja muutaman esimerkin kyytiinkin on tullut päästyä, mutta ehkä sitä oikeaa ei ole vielä tullut koettua.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 591
Sitä on harrasteauton hankinta mielessä. Käyttöautona on perus 200+hp nelivetodieselfarkku ilmajousilla, joka palvelee hyvin työ- ja arkiajossa, ja kärrynvedossa yms. Mutta jotain muutakin sitä talliin kaipaa 1000cc pyörän ja 1000cc kelkan lisäksikin, ja erilaiset autovaihtoehdot olleet mielessä, ja muutamia valintakriteerejäkin on: tärkeimpänä ehkä että V8 ja "riittävä" suorituskyky, ja "hyvä ajofiilis".

Noilla kritereiilä sitä on ollut pohdinnassa esim. E63 650i, F13 650i, S5 4.2 FSI V8, C209 CLK550, C218 CLS500, ja muutamat muut. M:t, RS:t ja AMG:t saattavat karata ylläpitokustannuksiltaan ehkä turhan ylös? Mitä muita voisi olla samassa luokassa: ehkä Jaggen X150, ja mielellään jopa XKR formaatissa? Kasikone on aikalailla pakollisena, ja jättää mm. Possut pois, ja Mustangin sisustakaan ei miellytä ennen S550 korimallia, ja sen ikäiset taas hinnoissaan.

Muita hyviä vaihtoehtoja pohdintaan GT/coupe-luokassa? Budjetti jotain 20-50 k€, riippuen toki vähän jälleenmyyntiarvostakin, ainahan se mukava jos auto voi olla sijoituskin, harvemmin toki tuossa hintaluokassa. Ylläolevien esimerkkien osalta tullut tutustuttua tyyppivikoihin, ja muihinkin ominaisuuksiin, ja muutaman esimerkin kyytiinkin on tullut päästyä, mutta ehkä sitä oikeaa ei ole vielä tullut koettua.
Onko tavoite ajaa kovaa vai tuntea ajavansa kovaa? Olen itse oppinut että auto joka ei välttämättä ole nopea mutta tuntuu siltä voi olla miljoona kertaa hauskempi kuin auto joka kulkee kuin perkele muttei tunnu miltään. Joskus "huonompi" on parempi. Mites, onko aikomus oikeasti ajaa matkaa vai mistä tuo laajempi GT/coupe skaala tulee? Tuo kun voi tarkoittaa about mitä tahansa. Niin ja kuinka monta pitää kuskin lisäksi mahtua autoon? Onko tuo moottorin pakko olla 110% varmasti V8 vai kelpaako muutkin variaatiot jos tuntuu hyvältä? Lähinnä että sillä voisi avata näitä vähän erikoisempia optioita jotka voisivat olla jopa tulevia tai jo nyt klassikoita (euroissa mitä tahansa normi 4cyl rajusti ahdetusta turbosta suoran kutosen kautta V8, V10 ja V12,VAG maailmassa W koneet, japseissa suorat kutoset tai V12:t, briteissä mikä tahansa V6:sta V12:sta jne jne...) joissa raha ei menisi täysin kaivoon vuodessa tai parissa. Lähinnä pointti että mene ja kokeile. Itse menisin kokeilemaan nyt tulevan klassikon tai jo klassikon maineessa olevia malleja. Noissa on jokin syy sille maineelle ja riippuen mallista et joko häviä rahaa kovin paljoa, et häviä sitä ollenkaan tai myydessä jäät jopa voitolle.

Nimimerkillä menin hiukan skeptisenä kokeilemaan nykyistä MX-5:sta ajatellen että mitä helvettiä voi olla niin erikoista jossain 115hp pikku japsissa... no oli se maineensa arvoinen ja en ole ikinä ostanut autoa yhtä vähällä tinkimisellä ja yhtä nopeasti.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
872
Sitä on harrasteauton hankinta mielessä. Käyttöautona on perus 200+hp nelivetodieselfarkku ilmajousilla, joka palvelee hyvin työ- ja arkiajossa, ja kärrynvedossa yms. Mutta jotain muutakin sitä talliin kaipaa 1000cc pyörän ja 1000cc kelkan lisäksikin, ja erilaiset autovaihtoehdot olleet mielessä, ja muutamia valintakriteerejäkin on: tärkeimpänä ehkä että V8 ja "riittävä" suorituskyky, ja "hyvä ajofiilis".

Noilla kritereiilä sitä on ollut pohdinnassa esim. E63 650i, F13 650i, S5 4.2 FSI V8, C209 CLK550, C218 CLS500, ja muutamat muut. M:t, RS:t ja AMG:t saattavat karata ylläpitokustannuksiltaan ehkä turhan ylös? Mitä muita voisi olla samassa luokassa: ehkä Jaggen X150, ja mielellään jopa XKR formaatissa? Kasikone on aikalailla pakollisena, ja jättää mm. Possut pois, ja Mustangin sisustakaan ei miellytä ennen S550 korimallia, ja sen ikäiset taas hinnoissaan.

Muita hyviä vaihtoehtoja pohdintaan GT/coupe-luokassa? Budjetti jotain 20-50 k€, riippuen toki vähän jälleenmyyntiarvostakin, ainahan se mukava jos auto voi olla sijoituskin, harvemmin toki tuossa hintaluokassa. Ylläolevien esimerkkien osalta tullut tutustuttua tyyppivikoihin, ja muihinkin ominaisuuksiin, ja muutaman esimerkin kyytiinkin on tullut päästyä, mutta ehkä sitä oikeaa ei ole vielä tullut koettua.
Sijoituksena ja jälleenmyyntiarvon osalta M, RS ja AMG säilyttävät kysynnän luultavasti parhaiten. Esimerkiksi e9x M3 tai RS5 voisi löytyä budjettiin ja jäisi harrasterahaakin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 591
Sijoituksena ja jälleenmyyntiarvon osalta M, RS ja AMG säilyttävät kysynnän luultavasti parhaiten. Esimerkiksi e9x M3 tai RS5 voisi löytyä budjettiin ja jäisi harrasterahaakin.
Juu ehdottomasti joku erikoismalli tai muuten spessumpi. Poikkeuksen esim Maserati joita saa ties mihin hintaan, koska eivät pidä hintaansa yhtään ja ylläpito on ilmeisesti varsin hintavaa. Mutta jos muutkin kuin V8:t kelpaavat, aukeaa monen monta ovea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 266
Sitä on harrasteauton hankinta mielessä. Käyttöautona on perus 200+hp nelivetodieselfarkku ilmajousilla, joka palvelee hyvin työ- ja arkiajossa, ja kärrynvedossa yms. Mutta jotain muutakin sitä talliin kaipaa 1000cc pyörän ja 1000cc kelkan lisäksikin, ja erilaiset autovaihtoehdot olleet mielessä, ja muutamia valintakriteerejäkin on: tärkeimpänä ehkä että V8 ja "riittävä" suorituskyky, ja "hyvä ajofiilis".

Noilla kritereiilä sitä on ollut pohdinnassa esim. E63 650i, F13 650i, S5 4.2 FSI V8, C209 CLK550, C218 CLS500, ja muutamat muut. M:t, RS:t ja AMG:t saattavat karata ylläpitokustannuksiltaan ehkä turhan ylös? Mitä muita voisi olla samassa luokassa: ehkä Jaggen X150, ja mielellään jopa XKR formaatissa? Kasikone on aikalailla pakollisena, ja jättää mm. Possut pois, ja Mustangin sisustakaan ei miellytä ennen S550 korimallia, ja sen ikäiset taas hinnoissaan.

Muita hyviä vaihtoehtoja pohdintaan GT/coupe-luokassa? Budjetti jotain 20-50 k€, riippuen toki vähän jälleenmyyntiarvostakin, ainahan se mukava jos auto voi olla sijoituskin, harvemmin toki tuossa hintaluokassa. Ylläolevien esimerkkien osalta tullut tutustuttua tyyppivikoihin, ja muihinkin ominaisuuksiin, ja muutaman esimerkin kyytiinkin on tullut päästyä, mutta ehkä sitä oikeaa ei ole vielä tullut koettua.
Osta CL500. IMO ihan eri luokan auto kuin CLK tai CLS. Hinnat näillä nyt pohjamudissa ja saa paljon autoa pikkurahalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 187
Ei tälle autokuumeelle voi mitään.
Jännän äärellä ollaan.
Tarjous on hyväksytty mutta oma auto myyjällä näkemättä ja tuleva auto koeajamatta.
Eli 2021vm Suzuki Swace hybrid olisi tulossa kohtuullisella 1.9% korolla ja 40 000km ajettuna.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 591
1.8 kone, tehoista en nyt muista ulkoa. Itselle se keskikulutus 4,5l/100km merkitsee.
Okei, eli se perus Corollan 1.8 todnäk. Oletko motarille päässyt vielä? Tai oikeastaan, miten herkästi mennään kierrokset korkealla. Corollassa 1.8 on varsin kova vinkuja vs 2.0 joten mietin että ovatko pitäneet softat samana vai muuttaneet jotain.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 477
Auton vaihtoon liittyen. Onko kellään kokemuksia esim autovex- palvelusta...? Saako sieltä paremman hinnan vaihdossa?
Omat kokemus ainakin semmoinen et samalla vaivalla soittelee ne lähimmät liikkeet läpi. Baana/autovex tulleet tarjoukset meni lähinnä vittuilusta. Lisäksi ne liikkeet sit ei lähtenyt enää korottamaan tarjoustaan siitä minkä olivat jättäneet kun yllättäen niitä tuli sit vastaan kun soittelin tarjouksia.
 

Janiautomation

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.05.2021
Viestejä
169
Mukavan alustan metsästys eli missä autoissa oikeasti pehmeä alusta? Tukirangan ja niskojen ongelmien takia emännän kuljettimessa täytyy olla todella pehmeä alusta. Nykyisessä Land Rover Discoveryssä on ilmajousitus ja se palvellut erinomaisesti kohta 15 vuotta meillä, mutta 500tkm täynnä ja siirtyy pihatraktoriksi. Emme enää tarvitse näin isoa autoa kun pienempi pyörätuoli ja ei koiraa enää eli pienempi ja paljon uudempi haussa. Ajateltu hankkia 3-5v ajettu jonka voisi sitten taas ajaa loppuun kun puolet hinnasta jo sulanut. Tää autojen hankinta on niin syvältä että parempi vaihtaa harvoin :D

Ehdokkaiksi itse olemme keksineet vain seuraavat ilmajousitetut: Audi Q5 55, Volvo XC60 T8 ja GLC airmatic. Lisäksi istuinkorkeus olisi hyvä olla yli 500mm jotta siirtyminen pyörätuoliin helpompaa. Eli kaikki sedanit ja farkut melkein pois laskuista. SUVit riittävän korkeita mutta olisiko esim jotain crossovereita myös missä mukava alusta? Maavaraksi riittää vajaa 200mm eli ei maastoautoa tarvita kun on oikea maasturi sitten huonommille keleille. Nelikkoja kaikki autot olleet tuon yli 10km suolaamattoman tien takia, mutta tästäkin voidaan tinkiä jos joku tosi helmi löytyy. Alustan pintakovuutta toki saa pois korkeammalla profiililla kunhan alle mahtuu pienemmät vanteet.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 430
Viestejä
4 233 069
Jäsenet
71 221
Uusin jäsen
bot_waldo

Hinta.fi

Ylös Bottom