Mikä ärsyttää pyöräilijöissä (Oli: Kilpapyöräilijöiden "pakat"..)

Samaa mieltä, mutta tänkin voi tehdä ihan päin persettä niin kuin tämä ympyrä Espoossa. 50 rajoitus ja tuosta voi autolla ajaa läpi ainakin 70km/h.

Screenshot_20240622_230021_Maps~2.jpg
Miten tuosta voi ajaa 70km/h?
Rajoitua, sen lisäksi suojatie, kärkikolmio, itse ympyränkin vaatii hiljentämistä.
Se ett joku jollain ajoneuvolla pysyisi hyvälläkelillä kaistalla on eriasia.

Turveradantiellä liikkuu raskaampaakin liikennettä ja bussejakin menee ympyrästä, näkyvyys ja se että kohtuudella pääsee on tärkeää, muuten siihen mitään ympyrää olisi tehty.
 
Parhaiten se turvallisuus paranisi kun autojen nopeuksia alennettaisi. Tämä on ihan fakta, piste.

Parhaiten se turvallisuus paranisi kun autot kiellettäisiin kokonaan. Se ei ole kuitenkaan idea vapaassa liikkumisessa, vaan se että kaikki noudattaa lakeja ja sääntöjä.

Idiootteja jotka hakee tilanteita löytyy kaikista tien käyttäjistä ja näistä sekä lakia rikkovista pitäisi päästä eroon, ei jotain liikuntamuotoa hankaloittamalla.
 
Se ei ole kuitenkaan idea vapaassa liikkumisessa, vaan se että kaikki noudattaa lakeja ja sääntöjä.
Niin, ja ongelma tuossa on, että autoilijat eivät tahdo lakia noudattaa. Asiaa parantaisi se, että rakenteellisilla ratkaisuilla pakotettaisiin siihen suuntaan - eli esim. korotetuilla suojateillä.
 
Miten tuosta voi ajaa 70km/h?
Rajoitua, sen lisäksi suojatie, kärkikolmio, itse ympyränkin vaatii hiljentämistä.
Se ett joku jollain ajoneuvolla pysyisi hyvälläkelillä kaistalla on eriasia.
Etelästä pohjoiseen on melkein suora ajolinja, kun käyttää molempia kaistoja.

Hienosti on tuostakin ympyrästä kuluneet sulkuviivat, vaikka kaistaa ei saa vaihtaa lainkaan.
 
Niin, ja ongelma tuossa on, että autoilijat eivät tahdo lakia noudattaa. Asiaa parantaisi se, että rakenteellisilla ratkaisuilla pakotettaisiin siihen suuntaan - eli esim. korotetuilla suojateillä.
Ihan yhtälailla niitä lakia noudattamattomia on pyöräilijöistäkin, kuten monesti tässä ketjussa nähty.
 
Sillä erotuksella, että toiselle siitä tulee mahdollisesti seuraamuksia ja toiselle ei :)
Jeps, pyöräilijät pääsee järjestäen jollain somealustalla tärisemään, kun yksi auto on pari senttiä jossain ajoväylän edessä, kun pitää vetää harakirivauhtia hakemaan soijalattea. :tup:
 
Piti oikein googlettaa tietämäni asia kun olin ajamassa liikenneympyrään ja pyöräilijä yritti väkisin antaa tietä (ajoi siis siinä suojatiellä, ei ympyrän sisällä). Tuollaisissa tilanteissa jotenkin hämääntyy vaikka tietää kuka menee ensin. Ensi kerralla voi avata ikkunan ja kertoa oikean marssijärjestyksen.
 
Piti oikein googlettaa tietämäni asia kun olin ajamassa liikenneympyrään ja pyöräilijä yritti väkisin antaa tietä (ajoi siis siinä suojatiellä, ei ympyrän sisällä). Tuollaisissa tilanteissa jotenkin hämääntyy vaikka tietää kuka menee ensin. Ensi kerralla voi avata ikkunan ja kertoa oikean marssijärjestyksen.
Oliko sitä kolmiota ennen pyöräilijän ylityspaikkaa?

Käytänmässä saavuttaessa lähelle ympyrää sellainen on.
 
:sdarra:

Ei liity tuollaisten kiertoliittymien ongelmallisuuteen mitenkään.
Siis jos liittymä on suunniteltu huonosti, niin ongelma on, että autoilijat eivät tahdo noudattaa lakia niissä. Samaan aikaan samassa paikassa lakia noudattamattomat pyöräilijät eivät liity niiden ongelmallisuuteen mitenkään.
Avaisitko hieman tätä logiikkaasi, itse kun en ymmärrä miten asiat liittyvät toisiinsa.
 
Täällä on yksi hankala jalkakäytävän ja pihatien risteys jossa oli ennen autoilljalle kolmiot, sitten ne vaihdettiin stop merkkeihin. Tänään ajoin niin oli vaihtunut väistämisvelvollisuus pyöräilijän tienylityspaikassa merkkiin :x3:

Ihme säätämistä…
 
Täällä on yksi hankala jalkakäytävän ja pihatien risteys jossa oli ennen autoilljalle kolmiot, sitten ne vaihdettiin stop merkkeihin. Tänään ajoin niin oli vaihtunut väistämisvelvollisuus pyöräilijän tienylityspaikassa merkkiin :x3:

Ihme säätämistä…
Ei taida olla minkään rintsikan pihatie :)

Ilmeisesti siinä ollut ajotavoissa haasteita ja tehty sitten tuo viimeksimiainttu, joka tuli uuden lainmyötä, päätösten jumppaamine ja toteutus voi viedä hetken.
 
Viimeksi muokattu:
Ei taida olla minkään rintsikan pihatie :)

Ilmeisesti siinä ollut ajotavoissa haasteita ei tehty sitten tuo viimeksimiainttu, joka tuli uuden lainmyötä, päätösten jumppaamine ja toteutus voi viedä hetken.

Joo ei ole, menee urheiluhallin pihaan. En vaan keksinyt virallista termiä tielle :)
 
Pyöräilijä kyllä näkee ongelman siinä kun autot ajaa kovaa ohi, mutta pyöräilijä ei näe siinä ongelmaa että jalankulkijoiden seassa 10km/h on jo yli 2x kovempaa kuin niillä jalankulkijoilla.

Massa on yksi paha onnettomuudessa, mutta jos kaksi samanpainoista kolaroi mutta toinen menee yli 2x kovempaa, niin siitäkin seuraa pahaa jälkeä.

Juu onhan se näin, että jos nopeus on tuplat kävelijään, niin kauheaa. Kuitenkin se mikä ratkaisee on törmäysenergia, joka käsittääkseni nopeuden kaksinkertaistuessa sitten nelinkertaistuu. Autolla tuo lähtömassa on jo aivan eri luokkaa.

21105852_1776169149077620_400143443005401965_n.jpg
 
Tässä risteyksessä näin miten tuolta vasemmalta tuli kovalla vauhdilla kaksi pyöräilijää suoraan kuorma-auton eteen siten, että kuormuri joutui tekemään kovahkon jarrutuksen. Se oli siis menossa suoraan kameran osoittamaan suuntaan.
 
Spandeksit taas vauhdissa. Tällä kerralla sekoilevat keskenään ja yksi meinaa kaatua vastaan tulevan auton alle. Jään odottamaan kommentteja, kuinka tämäkin oli taas muiden vika.

 
  • Tykkää
Reactions: jrp
Spandeksit taas vauhdissa. Tällä kerralla sekoilevat keskenään ja yksi meinaa kaatua vastaan tulevan auton alle. Jään odottamaan kommentteja, kuinka tämäkin oli taas muiden vika.


Onko tuo muodostelma sen vuoksi niin leveä, että muuten siitä ei olisi mahdollista päästä ohi koska jonosta tulisi liian pitkä?
 
Spandeksit taas vauhdissa. Tällä kerralla sekoilevat keskenään ja yksi meinaa kaatua vastaan tulevan auton alle. Jään odottamaan kommentteja, kuinka tämäkin oli taas muiden vika.


Vaarallisempiahan nuo ovat kuin mopopojat, kun pärinä ei varoita muita. Samalla aivotoiminnan tasolla kuitenkin.
 
Spandeksit taas vauhdissa. Tällä kerralla sekoilevat keskenään ja yksi meinaa kaatua vastaan tulevan auton alle. Jään odottamaan kommentteja, kuinka tämäkin oli taas muiden vika.


Eikö ole jo vähän vanha juttu että kaiken pitäisi olla muiden vika? Video näyttää kokemattomien ryhmäajajien sekoilulta. Takaa tulevat pelkäävät jäävänsä porukasta kun ohitetaan hitaampia ja tekevät typeriä paniikkiliikkeitä.

Aiheeseen liittyen, ennen Helsingin Polkupyöräilijät vetivät ilmaisia lenkkejä ja tarjosivat ryhmäajokoulutuksia niiden ohessa. Se oli aika arvokasta työtä tuollaisen sekoilun välttämiseksi, mutta valitettavasti HePo profiloitui poliittiseksi järjestöksi ja halusi erottautua urheilupyöräilystä.
Samaan aikaan esimerkiksi Tour de Helsinki kuntoajossa oli vedettyjä ryhmiä joissa mentiin siististi parijonossa ja vetojunissa oli keulamiesten lisäksi apuvetäjiä opastamassa. Kyllä sielläkin sekoilua oli, mutta suhteessa osallistujamääriin paljon vähemmän kuin mitä nykyään taitaa kuntoajoissa olla.
 
Eikö ole jo vähän vanha juttu että kaiken pitäisi olla muiden vika? Video näyttää kokemattomien ryhmäajajien sekoilulta. Takaa tulevat pelkäävät jäävänsä porukasta kun ohitetaan hitaampia ja tekevät typeriä paniikkiliikkeitä.

Aiheeseen liittyen, ennen Helsingin Polkupyöräilijät vetivät ilmaisia lenkkejä ja tarjosivat ryhmäajokoulutuksia niiden ohessa. Se oli aika arvokasta työtä tuollaisen sekoilun välttämiseksi, mutta valitettavasti HePo profiloitui poliittiseksi järjestöksi ja halusi erottautua urheilupyöräilystä.
Samaan aikaan esimerkiksi Tour de Helsinki kuntoajossa oli vedettyjä ryhmiä joissa mentiin siististi parijonossa ja vetojunissa oli keulamiesten lisäksi apuvetäjiä opastamassa. Kyllä sielläkin sekoilua oli, mutta suhteessa osallistujamääriin paljon vähemmän kuin mitä nykyään taitaa kuntoajoissa olla.
Toivottavasti ajoa treenaattiin laillisesti. Liikenteessä ai saa ajella parijonoissa eikä vetojunissa ellei ole suljettu alue tai ilmoitus kulkueesta tehtynä.

Laittomat treenaukset on toki syytäkin lopettaa...
 
Toivottavasti ajoa treenaattiin laillisesti. Liikenteessä ai saa ajella parijonoissa eikä vetojunissa ellei ole suljettu alue tai ilmoitus kulkueesta tehtynä.

Laittomat treenaukset on toki syytäkin lopettaa...
Ihan kuin pienet ylinopeudet ja autojen ohjelmointivirityksetkin, joko sireenit päällä hälytysajossa ja tyyppikatsastettuna.
 
Eikö ole jo vähän vanha juttu että kaiken pitäisi olla muiden vika? Video näyttää kokemattomien ryhmäajajien sekoilulta. Takaa tulevat pelkäävät jäävänsä porukasta kun ohitetaan hitaampia ja tekevät typeriä paniikkiliikkeitä.
Vanha? Ei toki, paitsi jos ei ole huomannut, että kerta toisensa jälkeen näissä tilanteissa tapaa saman kerhon väkeä kehittelemässä kaikenlaisia huimia teorioita siitä miten vika oli nimenomaan muissa, yleensä autoilijoissa. Se on joku asennevamma, joka tuntuu yhdistävän tuota sakkia muun hölmöilyn ohessa.
 
Onko tuo muodostelma sen vuoksi niin leveä, että muuten siitä ei olisi mahdollista päästä ohi koska jonosta tulisi liian pitkä?
Ohitus siinä on menossa. Vähän kyllä häröpallossa ja siitä sitten seurauksena tuo törmäys.
Vanha? Ei toki, paitsi jos ei ole huomannut, että kerta toisensa jälkeen näissä tilanteissa tapaa saman kerhon väkeä kehittelemässä kaikenlaisia huimia teorioita siitä miten vika oli nimenomaan muissa, yleensä autoilijoissa. Se on joku asennevamma, joka tuntuu yhdistävän tuota sakkia muun hölmöilyn ohessa.
Keksi nyt parempi olkiukko, ei tää oikein lähde.
 
Ohitus siinä on menossa. Vähän kyllä häröpallossa ja siitä sitten seurauksena tuo törmäys.
Ei tuo ohittamiselta näytä, vaan kaikkien mahdollisten ja mahdottomien liikennesääntöjen rikkomiselta. Onneksi vastaavaa ei kovin usein näe tällaisessa mittakaavassa liikenteessä.
 
Spandeksit taas vauhdissa. Tällä kerralla sekoilevat keskenään ja yksi meinaa kaatua vastaan tulevan auton alle. Jään odottamaan kommentteja, kuinka tämäkin oli taas muiden vika.


Nämä on kyllä hauskoja, samaan aikaan huudetaan 1,5m, 1,5m!!! Sitten vedetään häröpallossa tuolla muun liikenteen seassa kylki kyljessä kiinni! :facepalm:
 
Nämä on kyllä hauskoja, samaan aikaan huudetaan 1,5m, 1,5m!!! Sitten vedetään häröpallossa tuolla muun liikenteen seassa kylki kyljessä kiinni! :facepalm:
Jos et ymmärrä mikä ero on 70kg + 70kg törmäyksessä 5km/h nopeuserolla vs. 70kg + 2000kg 50km/h nopeuserolla niin vaikea auttaa.
 
Jos et ymmärrä mikä ero on 70kg + 70kg törmäyksessä 5km/h nopeuserolla vs. 70kg + 2000kg 50km/h nopeuserolla niin vaikea auttaa.

Jos et ymmärrä minkä kanssa videossa meinattiin kolaroida, niin vaikea auttaa.


Säännöt on tehty rikottavaksi, jos sen tekee pyöräilijä.
 
Kuvaajaltakin oikein mallisuoritus alkaa panikoimaan / päivittelemään tilannetta niin, että ajautuu vastaantulevien kaistalle. :tdown:
 
Jos et ymmärrä minkä kanssa videossa meinattiin kolaroida, niin vaikea auttaa.


Säännöt on tehty rikottavaksi, jos sen tekee pyöräilijä.
Kirjoitit "kylki kyljessä kiinni", oletin että tarkoitit pyöräilijöiden keskinäisiä etäisyyksiä.

Autoihin näyttää videon perusteella olevan se n. 1,5m etäisyyttä. Jos on vähemmän, niin se on ollut pyöräilijöiden oma (huono) valinta.
 
Kuvaajaltakin oikein mallisuoritus alkaa panikoimaan / päivittelemään tilannetta niin, että ajautuu vastaantulevien kaistalle. :tdown:
Luulin eka että kaksikaistaa suuntaansa, mutta siellä vedetään jonossa vastaantulijoiden kaistalla.

Mikä tapahtuma tui oli, siis ilmeisesti joku järjestetty tapahtuma, ja olisko siellä lääkintä ryhmä perässä paikalle, kun pyörimään jäänyttä sen enempää jääty ihmetteleen, saati jelppaileen.

Kaatunut ilmeisesti tämä
some julkkis is.fi (Akku Juuson selkärepussa roihahti liekkeihin yllättäen) , akku jossai keilailuradalla syttyneet.

Edit ilmeisesti tuon kaatumis videon kuvannut oli tuo Juuso, eikä kaatuja.
 
Viimeksi muokattu:
Luulin eka että kaksikaistaa suuntaansa, mutta siellä vedetään jonossa vastaantulijoiden kaistalla.

Mikä tapahtuma tui oli, siis ilmeisesti joku järjestetty tapahtuma, ja olisko siellä lääkintä ryhmä perässä paikalle, kun pyörimään jäänyttä sen enempää jääty ihmetteleen, saati jelppaileen.

Kaatunut ilmeisesti tämä some julkkis is.fi (Akku Juuson selkärepussa roihahti liekkeihin yllättäen) , akku jossai keilailuradalla syttyneet.
Kyllä se tuosta videosta mielestäni ihan hyvin selviää, että "Turunpug", eli Juuso Jokinen oli tuossa se striimaaja, ei onnettomuuteen joutunut pyöräilijä. Tapahtuma oli Saimaa Cycling Tour. Reitti on 300 km pitkä ja se järjestetään yleisillä teillä. Säännöissä on kyllä kaikenlaisia ehtoja ja suosituksia tien oikeassa reunassa jonossa ajamisesta jne, mutta perinteisesti spandeksikuteet, säännöt ja terve järki eivät kulje käsi kädessä.

Täällä vielä tarkemmin:

 
Sinä se jaksat aina yleistää porukkaa ajoasujen perusteella.

Päin vittua ajelevat sähköskuuttailijat, sähköpyöräilijät ja muut perseilijät ei ilmeisesti haittaa ollenkaan? Noita näkee nimittäin joka päivä.
 
Viimeksi muokattu:
Sinä se jaksat aina yleistää porukkaa ajoasujen perusteella.

Päin vittua ajelevat sähköskuuttailijat, sähköpyöräilijät ja muut perseilijät ei ilmeisesti haittaa ollenkaan? Noita näkee nimittäin joka päivä.
Vilkaisepas ketjun otsikkoa. Sen jälkeen voit miettiä, että miksi miksi täällä puidaan pyöräilijöissä ärsyttäviä asioita, eikä tasapuolisesti ihan kaikkia muita maailmassa ilmeneviä ärsyttäviä asioita.

Ja edelleen se spandeksi kuvaa lähinnä ajatusmaailmaa, ei pelkästään vaatetusta. Asusteissa ei sinäänsä ole mitään vikaa, mutta jostain syystä noissa noiden kuteiden myötä löytyy melko suora yhteys putkikatseiseen, jopa kieroutuneeseen ajatusmaailmaan, jossa pyöräilijöilä on vain oikeuksia, eikä niinkään velvollisuuksia ja sitten kun jotain sattuu, haetaan syytä ensisijaisesti kaikkialta muualta.

Miten muuten mm. mainitsemasi sähköpyöräililijät mielestäsi perseilevät liikenteessä? Ei muuten, mutta en ole itse havainnut siinä joukossa mitään kollektiivista perseilykäyttäytymistä, tyyliin spandeksien liiallinen tilannenopeus ja/tai ajoradalla ajaminen, vaikka vieressä olisi pyörätie jne.
 
Viimeksi muokattu:
Tapahtuma oli Saimaa Cycling Tour. Reitti on 300 km pitkä ja se järjestetään yleisillä teillä. Säännöissä on kyllä kaikenlaisia ehtoja ja suosituksia tien oikeassa reunassa jonossa ajamisesta jne, mutta perinteisesti spandeksikuteet, säännöt ja terve järki eivät kulje käsi kädessä.
Säännöt aika selkeitä, tärkein 18v 300km ikärajan jälkeen
  • Suomen laki kieltää roskaamisen, älä heitä mitään roskia luontoon vaan tuo roskat mukanasi lähimmälle huoltopisteelle ja laite ne jäteastiaan tai heitä ne reitin varrelle merkityille roska-alueille

No, videoon liittyen
  • Aja tien oikeassa reunassa ja pysy aina omalla kaistallasi
...
  • Ole varovainen ohittaessasi toisia pyöräilijöitä tai pyöräilijäryhmiä ja jätä ohituksissa riittävä turvaväli

Ja suositus
  • Saimaa Cycle Tour suosittelee, että pyöräilijät pyöräilevät yhdessä jonossa tapahtuman aikana, jotta emme häiritse muita tiellä liikkujia

Jotain voi mutilla järjestäjän julkaisemista kuvista, onko hyväksyntä, vai onko vain voimaton , no jälkimmäinen kai johtaisi siihen että peli vihellettäisiin poikki.


kuva_2024-07-01_133502638.pngkuva_2024-07-01_133809028.png


Viikonloppuna pyöräiliää oli liikenteessä, koska ei autoketju, niin kommentoin pyöräilijöitä, isossa kuvassa se paikka oikeassa reunassa hyvin hallussa, jos mennään ajoradalla, moottoriliikenteen seassa, varsinkin jos se pinnar puuttuu/olematon, niin taustapeili on harvinaisuus, + jäykät niskat, niin sivuttaisiirtymät tuurin kauppaa, suuntamerkit hukassa ja siitä ei isoa apua jos iman suuntamerkkiä siirtyy keskiviivan tuntumaan ja merkkiä näytetään, kun kääntyminen alkaa/aloitettu.

Boomereille ilmeisesti opetettu se keskiviivan kautta kääntyminen, nuoremmille kai suoria ylityksiä..
 
Kuvaajaltakin oikein mallisuoritus alkaa panikoimaan / päivittelemään tilannetta niin, että ajautuu vastaantulevien kaistalle. :tdown:

Huomasin ihan saman, miksi niiden pitää edes ajaa noin lähellä keskiviivaa. Voisivat vetää oikeaa reunaa jonossa. Eihän noista edes pääse helposti ohi autolla kun ajavat rinnakkain. Kertoo jotain spandex sapiensin ajattelutavasta että onnettomuudesta huolimatta jengi vaan ajaa ettei keskinopeus pääse laskemaan kun on "tavoitteet". Mikä tahansa muu laji niin olisivat kaikki keskeyttäneet tai ainakin pistäneet ajon tauolle tuollaisen tilanteen kohdalla. Helvetin enkelitkin olisivat pysähtyneet jos yksi kaatuisi.
 
Huomasin ihan saman, miksi niiden pitää edes ajaa noin lähellä keskiviivaa. Voisivat vetää oikeaa reunaa jonossa. Eihän noista edes pääse helposti ohi autolla kun ajavat rinnakkain.
Kyllä mun mielestä lyhyt ryhmä on helpompi ohittaa kuin pitkä (vrt. pitkä rekka vs. lyhyt rekka).
Kertoo jotain spandex sapiensin ajattelutavasta että onnettomuudesta huolimatta jengi vaan ajaa ettei keskinopeus pääse laskemaan kun on "tavoitteet". Mikä tahansa muu laji niin olisivat kaikki keskeyttäneet tai ainakin pistäneet ajon tauolle tuollaisen tilanteen kohdalla. Helvetin enkelitkin olisivat pysähtyneet jos yksi kaatuisi.
Ootko tosissas? Sehän olisi tosi hyvä idea kun kaikki vetäisivät liinat kiinni yhteen häröpalloon keskelle kaistaa sen sijaan että tarvittavat pari pysähtyy ja muut vaan jatkaa matkaa. Tuskin ne Hellaritkaan noin toimisivat kuten kuvittelet.
 
Kyllä mun mielestä lyhyt ryhmä on helpompi ohittaa kuin pitkä (vrt. pitkä rekka vs. lyhyt rekka).

Ootko tosissas? Sehän olisi tosi hyvä idea kun kaikki vetäisivät liinat kiinni yhteen häröpalloon keskelle kaistaa sen sijaan että tarvittavat pari pysähtyy ja muut vaan jatkaa matkaa. Tuskin ne Hellaritkaan noin toimisivat kuten kuvittelet.

Kyllä, lyhyt ryhmä kylki kyljessä kiinni paras kuten video näytti :facepalm:

Video sen todistaa, yksi tekee 10cm siirtymän sivulle päin syystä X, niin toinen on melkein auton konepellillä.

Sitten kun otetaan se toinen ikuinen itkuvirsi pyöräilijöiltä, 1,5m, miten luulet ohituksen onnistuvan jos koko kaistan leveydellä pyöräilijöitä "lyhyessä ryhmässä" ja siihen pitäisi vielä jättää se 1,5m tilaa sivusuunnassa kun mennään ohi. Moottoripyörä kyllä, autolla pientareen puolelta kyllä, sitä isommat ei onnistu.
 
Kyllä mun mielestä lyhyt ryhmä on helpompi ohittaa kuin pitkä (vrt. pitkä rekka vs. lyhyt rekka).

Vähän riippuu tilanteesta. Siitä kai lähdetään että kymmenien kilomterien tapahtumassa mikä järjesetty normaalinliikenteen seassa on ne välit riittävän pitkiä. rinnakkain meno paikka kohtaista, millainen ajorata, jos kapea väylä ja ohittaminen onnistuu vain tilanteissa missä ei vastaantulijoita, tai väistetään, niin ehkä lyhyet parijonot ei ole haitaksi, vs lyhyet jonot. Tärkeää että touhu on ennustettavaa ja ohittamisen voi tehdä turvallisesti.

Jossain toisessa kohtaa se parijono voi olla niin leveä että rajoittaa ohittamista, ja jonon ohittaminen olisi helppoa ja turvallista.

Videolla , sen tapahtumassa rikottiin kaikintavoi sääntöjä, niin järjestäjän ohjeita ja turvallisuutta.
 
Mikäs on videon tapauksessa kun pyöriä kulkee keskiviivaa pitkin, heidän mielipiteensä, jotka vaativat 1,5 metriä turvaväliä auton ja pyörän välissä? Pitääkö vastaantulevan auton: 1. Pysähtyä 2. Ajaa metsään 3. Hidastaa, minkä verran jos rajoitus on 60? Vaiko 4, jokin muu?
 
Mikäs on videon tapauksessa kun pyöriä kulkee keskiviivaa pitkin, heidän mielipiteensä, jotka vaativat 1,5 metriä turvaväliä auton ja pyörän välissä? Pitääkö vastaantulevan auton: 1. Pysähtyä 2. Ajaa metsään 3. Hidastaa, minkä verran jos rajoitus on 60? Vaiko 4, jokin muu?

4. Se vastaantuleva auto ei ohittamassa takaapäin pyöräilijää alle 1,5m etäisyydeltä, joten riittää kun autoilija ajaa omalla kaistallaan niin oikealla mitä laissa on säädetty. Kyllä autoilija siihen pystyy, eikös vaan.
 
Mikäs on videon tapauksessa kun pyöriä kulkee keskiviivaa pitkin, heidän mielipiteensä, jotka vaativat 1,5 metriä turvaväliä auton ja pyörän välissä? Pitääkö vastaantulevan auton: 1. Pysähtyä 2. Ajaa metsään 3. Hidastaa, minkä verran jos rajoitus on 60? Vaiko 4, jokin muu?
Eikö se nyt ole aika selvä että ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin ajaa normaalisti mahdollisimman oikealla. Tuossa videolla pyöräilijät itse tekevät päätöksen tinkiä marginaaleista.
 
Kyllä mun mielestä lyhyt ryhmä on helpompi ohittaa kuin pitkä (vrt. pitkä rekka vs. lyhyt rekka).

Jos ne ajavat tien reunassa jonossa niin kaikki pääsevät ohi? Jos isompi rekka niin pyöräilijä pientareelle ja tarvittaessa pysähtyy.

Kyllä minä ainakin pysähtyisin kaveria auttamaan. Vaikka fyysinen vahinko ehkä pieni (tarina ei kerro) toi voi olla henkisesti kova paikka kun kävi noin lähellä kuolemaa tai ainakin vakavaa loukkaantumista. Mutta kukin tyylillään.
 
Eikö se nyt ole aika selvä että ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin ajaa normaalisti mahdollisimman oikealla. Tuossa videolla pyöräilijät itse tekevät päätöksen tinkiä marginaaleista.
Ei, ei todellakaan ollut selvää. Sen verran älyttömyyksiä olen joiltakin pyöräilijöiltä kuullut. Mutta nyt on, kiitän siitä.
 
Jos ne ajavat tien reunassa jonossa niin kaikki pääsevät ohi? Jos isompi rekka niin pyöräilijä pientareelle ja tarvittaessa pysähtyy.
Tää on käsitelty ketjussa jo 100+n kertaa, mutta jos noin kapea pientareeton tie kuin videolla, niin ohitus pitää joka tapauksessa tehdä osin vastaantulijan kaistaa käyttäen. Parijono on puolet lyhyempi kuin yksinkertainen jono.
Kyllä minä ainakin pysähtyisin kaveria auttamaan. Vaikka fyysinen vahinko ehkä pieni (tarina ei kerro) toi voi olla henkisesti kova paikka kun kävi noin lähellä kuolemaa tai ainakin vakavaa loukkaantumista. Mutta kukin tyylillään.
Joo joo, mutta eihän siitä ole mitään apua että siihen pysähtyy 50 henkilöä "auttamaan" kun kaksikin riittää :facepalm: . Päin vastoin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom