Sillä erotuksella, että toiselle siitä tulee mahdollisesti seuraamuksia ja toiselle eiIhan yhtälailla niitä lakia noudattamattomia on pyöräilijöistäkin, kuten monesti tässä ketjussa nähty.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sillä erotuksella, että toiselle siitä tulee mahdollisesti seuraamuksia ja toiselle eiIhan yhtälailla niitä lakia noudattamattomia on pyöräilijöistäkin, kuten monesti tässä ketjussa nähty.
Jeps, pyöräilijät pääsee järjestäen jollain somealustalla tärisemään, kun yksi auto on pari senttiä jossain ajoväylän edessä, kun pitää vetää harakirivauhtia hakemaan soijalattea.Sillä erotuksella, että toiselle siitä tulee mahdollisesti seuraamuksia ja toiselle ei
Ihan yhtälailla niitä lakia noudattamattomia on pyöräilijöistäkin, kuten monesti tässä ketjussa nähty.
Oliko sitä kolmiota ennen pyöräilijän ylityspaikkaa?Piti oikein googlettaa tietämäni asia kun olin ajamassa liikenneympyrään ja pyöräilijä yritti väkisin antaa tietä (ajoi siis siinä suojatiellä, ei ympyrän sisällä). Tuollaisissa tilanteissa jotenkin hämääntyy vaikka tietää kuka menee ensin. Ensi kerralla voi avata ikkunan ja kertoa oikean marssijärjestyksen.
Mikään ei liity mihinkään kun oikein siirtelet niitä maalitolppia
Ei liity tuollaisten kiertoliittymien ongelmallisuuteen mitenkään.
Siis jos liittymä on suunniteltu huonosti, niin ongelma on, että autoilijat eivät tahdo noudattaa lakia niissä. Samaan aikaan samassa paikassa lakia noudattamattomat pyöräilijät eivät liity niiden ongelmallisuuteen mitenkään.
Ei liity tuollaisten kiertoliittymien ongelmallisuuteen mitenkään.
Mähän kirjoitin että ei liityAvaisitko hieman tätä logiikkaasi, itse kun en ymmärrä miten asiat liittyvät toisiinsa.
Lainasin, yhtä niistä. Et kai väitä, että unohdit jo mitä aiemmin kirjoitit. No laitan ne loput tähän alle.Mähän kirjoitin että ei liity
Lainasitko nyt oikeaa viestiä?
Niin, ja ongelma tuossa on, että autoilijat eivät tahdo lakia noudattaa.
No se että koko suunnittelulogiikka on ihan nurinkurinen.
Ei taida olla minkään rintsikan pihatieTäällä on yksi hankala jalkakäytävän ja pihatien risteys jossa oli ennen autoilljalle kolmiot, sitten ne vaihdettiin stop merkkeihin. Tänään ajoin niin oli vaihtunut väistämisvelvollisuus pyöräilijän tienylityspaikassa merkkiin
Ihme säätämistä…
Ei taida olla minkään rintsikan pihatie
Ilmeisesti siinä ollut ajotavoissa haasteita ei tehty sitten tuo viimeksimiainttu, joka tuli uuden lainmyötä, päätösten jumppaamine ja toteutus voi viedä hetken.
Pyöräilijä kyllä näkee ongelman siinä kun autot ajaa kovaa ohi, mutta pyöräilijä ei näe siinä ongelmaa että jalankulkijoiden seassa 10km/h on jo yli 2x kovempaa kuin niillä jalankulkijoilla.
Massa on yksi paha onnettomuudessa, mutta jos kaksi samanpainoista kolaroi mutta toinen menee yli 2x kovempaa, niin siitäkin seuraa pahaa jälkeä.
Spandeksit taas vauhdissa. Tällä kerralla sekoilevat keskenään ja yksi meinaa kaatua vastaan tulevan auton alle. Jään odottamaan kommentteja, kuinka tämäkin oli taas muiden vika.
Spandeksit taas vauhdissa. Tällä kerralla sekoilevat keskenään ja yksi meinaa kaatua vastaan tulevan auton alle. Jään odottamaan kommentteja, kuinka tämäkin oli taas muiden vika.
Spandeksit taas vauhdissa. Tällä kerralla sekoilevat keskenään ja yksi meinaa kaatua vastaan tulevan auton alle. Jään odottamaan kommentteja, kuinka tämäkin oli taas muiden vika.
Toivottavasti ajoa treenaattiin laillisesti. Liikenteessä ai saa ajella parijonoissa eikä vetojunissa ellei ole suljettu alue tai ilmoitus kulkueesta tehtynä.Eikö ole jo vähän vanha juttu että kaiken pitäisi olla muiden vika? Video näyttää kokemattomien ryhmäajajien sekoilulta. Takaa tulevat pelkäävät jäävänsä porukasta kun ohitetaan hitaampia ja tekevät typeriä paniikkiliikkeitä.
Aiheeseen liittyen, ennen Helsingin Polkupyöräilijät vetivät ilmaisia lenkkejä ja tarjosivat ryhmäajokoulutuksia niiden ohessa. Se oli aika arvokasta työtä tuollaisen sekoilun välttämiseksi, mutta valitettavasti HePo profiloitui poliittiseksi järjestöksi ja halusi erottautua urheilupyöräilystä.
Samaan aikaan esimerkiksi Tour de Helsinki kuntoajossa oli vedettyjä ryhmiä joissa mentiin siististi parijonossa ja vetojunissa oli keulamiesten lisäksi apuvetäjiä opastamassa. Kyllä sielläkin sekoilua oli, mutta suhteessa osallistujamääriin paljon vähemmän kuin mitä nykyään taitaa kuntoajoissa olla.
Ihan kuin pienet ylinopeudet ja autojen ohjelmointivirityksetkin, joko sireenit päällä hälytysajossa ja tyyppikatsastettuna.Toivottavasti ajoa treenaattiin laillisesti. Liikenteessä ai saa ajella parijonoissa eikä vetojunissa ellei ole suljettu alue tai ilmoitus kulkueesta tehtynä.
Laittomat treenaukset on toki syytäkin lopettaa...
Vanha? Ei toki, paitsi jos ei ole huomannut, että kerta toisensa jälkeen näissä tilanteissa tapaa saman kerhon väkeä kehittelemässä kaikenlaisia huimia teorioita siitä miten vika oli nimenomaan muissa, yleensä autoilijoissa. Se on joku asennevamma, joka tuntuu yhdistävän tuota sakkia muun hölmöilyn ohessa.Eikö ole jo vähän vanha juttu että kaiken pitäisi olla muiden vika? Video näyttää kokemattomien ryhmäajajien sekoilulta. Takaa tulevat pelkäävät jäävänsä porukasta kun ohitetaan hitaampia ja tekevät typeriä paniikkiliikkeitä.
Ohitus siinä on menossa. Vähän kyllä häröpallossa ja siitä sitten seurauksena tuo törmäys.Onko tuo muodostelma sen vuoksi niin leveä, että muuten siitä ei olisi mahdollista päästä ohi koska jonosta tulisi liian pitkä?
Keksi nyt parempi olkiukko, ei tää oikein lähde.Vanha? Ei toki, paitsi jos ei ole huomannut, että kerta toisensa jälkeen näissä tilanteissa tapaa saman kerhon väkeä kehittelemässä kaikenlaisia huimia teorioita siitä miten vika oli nimenomaan muissa, yleensä autoilijoissa. Se on joku asennevamma, joka tuntuu yhdistävän tuota sakkia muun hölmöilyn ohessa.
Ei tuo ohittamiselta näytä, vaan kaikkien mahdollisten ja mahdottomien liikennesääntöjen rikkomiselta. Onneksi vastaavaa ei kovin usein näe tällaisessa mittakaavassa liikenteessä.Ohitus siinä on menossa. Vähän kyllä häröpallossa ja siitä sitten seurauksena tuo törmäys.
No eipä noita SCT:n kaltaisia massatapahtumia niin kovin paljon järjestetä.Onneksi vastaavaa ei kovin usein näe tällaisessa mittakaavassa liikenteessä.
Spandeksit taas vauhdissa. Tällä kerralla sekoilevat keskenään ja yksi meinaa kaatua vastaan tulevan auton alle. Jään odottamaan kommentteja, kuinka tämäkin oli taas muiden vika.
Jos et ymmärrä mikä ero on 70kg + 70kg törmäyksessä 5km/h nopeuserolla vs. 70kg + 2000kg 50km/h nopeuserolla niin vaikea auttaa.Nämä on kyllä hauskoja, samaan aikaan huudetaan 1,5m, 1,5m!!! Sitten vedetään häröpallossa tuolla muun liikenteen seassa kylki kyljessä kiinni!
Jos et ymmärrä mikä ero on 70kg + 70kg törmäyksessä 5km/h nopeuserolla vs. 70kg + 2000kg 50km/h nopeuserolla niin vaikea auttaa.
Kirjoitit "kylki kyljessä kiinni", oletin että tarkoitit pyöräilijöiden keskinäisiä etäisyyksiä.Jos et ymmärrä minkä kanssa videossa meinattiin kolaroida, niin vaikea auttaa.
Säännöt on tehty rikottavaksi, jos sen tekee pyöräilijä.
Luulin eka että kaksikaistaa suuntaansa, mutta siellä vedetään jonossa vastaantulijoiden kaistalla.Kuvaajaltakin oikein mallisuoritus alkaa panikoimaan / päivittelemään tilannetta niin, että ajautuu vastaantulevien kaistalle.
Kyllä se tuosta videosta mielestäni ihan hyvin selviää, että "Turunpug", eli Juuso Jokinen oli tuossa se striimaaja, ei onnettomuuteen joutunut pyöräilijä. Tapahtuma oli Saimaa Cycling Tour. Reitti on 300 km pitkä ja se järjestetään yleisillä teillä. Säännöissä on kyllä kaikenlaisia ehtoja ja suosituksia tien oikeassa reunassa jonossa ajamisesta jne, mutta perinteisesti spandeksikuteet, säännöt ja terve järki eivät kulje käsi kädessä.Luulin eka että kaksikaistaa suuntaansa, mutta siellä vedetään jonossa vastaantulijoiden kaistalla.
Mikä tapahtuma tui oli, siis ilmeisesti joku järjestetty tapahtuma, ja olisko siellä lääkintä ryhmä perässä paikalle, kun pyörimään jäänyttä sen enempää jääty ihmetteleen, saati jelppaileen.
Kaatunut ilmeisesti tämä some julkkis is.fi (Akku Juuson selkärepussa roihahti liekkeihin yllättäen) , akku jossai keilailuradalla syttyneet.
Vilkaisepas ketjun otsikkoa. Sen jälkeen voit miettiä, että miksi miksi täällä puidaan pyöräilijöissä ärsyttäviä asioita, eikä tasapuolisesti ihan kaikkia muita maailmassa ilmeneviä ärsyttäviä asioita.Sinä se jaksat aina yleistää porukkaa ajoasujen perusteella.
Päin vittua ajelevat sähköskuuttailijat, sähköpyöräilijät ja muut perseilijät ei ilmeisesti haittaa ollenkaan? Noita näkee nimittäin joka päivä.
Säännöt aika selkeitä, tärkein 18v 300km ikärajan jälkeenTapahtuma oli Saimaa Cycling Tour. Reitti on 300 km pitkä ja se järjestetään yleisillä teillä. Säännöissä on kyllä kaikenlaisia ehtoja ja suosituksia tien oikeassa reunassa jonossa ajamisesta jne, mutta perinteisesti spandeksikuteet, säännöt ja terve järki eivät kulje käsi kädessä.
- Suomen laki kieltää roskaamisen, älä heitä mitään roskia luontoon vaan tuo roskat mukanasi lähimmälle huoltopisteelle ja laite ne jäteastiaan tai heitä ne reitin varrelle merkityille roska-alueille
...
- Aja tien oikeassa reunassa ja pysy aina omalla kaistallasi
- Ole varovainen ohittaessasi toisia pyöräilijöitä tai pyöräilijäryhmiä ja jätä ohituksissa riittävä turvaväli
- Saimaa Cycle Tour suosittelee, että pyöräilijät pyöräilevät yhdessä jonossa tapahtuman aikana, jotta emme häiritse muita tiellä liikkujia
Kuvaajaltakin oikein mallisuoritus alkaa panikoimaan / päivittelemään tilannetta niin, että ajautuu vastaantulevien kaistalle.
Kyllä mun mielestä lyhyt ryhmä on helpompi ohittaa kuin pitkä (vrt. pitkä rekka vs. lyhyt rekka).Huomasin ihan saman, miksi niiden pitää edes ajaa noin lähellä keskiviivaa. Voisivat vetää oikeaa reunaa jonossa. Eihän noista edes pääse helposti ohi autolla kun ajavat rinnakkain.
Ootko tosissas? Sehän olisi tosi hyvä idea kun kaikki vetäisivät liinat kiinni yhteen häröpalloon keskelle kaistaa sen sijaan että tarvittavat pari pysähtyy ja muut vaan jatkaa matkaa. Tuskin ne Hellaritkaan noin toimisivat kuten kuvittelet.Kertoo jotain spandex sapiensin ajattelutavasta että onnettomuudesta huolimatta jengi vaan ajaa ettei keskinopeus pääse laskemaan kun on "tavoitteet". Mikä tahansa muu laji niin olisivat kaikki keskeyttäneet tai ainakin pistäneet ajon tauolle tuollaisen tilanteen kohdalla. Helvetin enkelitkin olisivat pysähtyneet jos yksi kaatuisi.
Kyllä mun mielestä lyhyt ryhmä on helpompi ohittaa kuin pitkä (vrt. pitkä rekka vs. lyhyt rekka).
Ootko tosissas? Sehän olisi tosi hyvä idea kun kaikki vetäisivät liinat kiinni yhteen häröpalloon keskelle kaistaa sen sijaan että tarvittavat pari pysähtyy ja muut vaan jatkaa matkaa. Tuskin ne Hellaritkaan noin toimisivat kuten kuvittelet.
Parijono vs. jono oikeassa reunassa. Älä olkiukkoile.jos koko kaistan leveydellä pyöräilijöitä "lyhyessä ryhmässä"
Kyllä mun mielestä lyhyt ryhmä on helpompi ohittaa kuin pitkä (vrt. pitkä rekka vs. lyhyt rekka).
Mikäs on videon tapauksessa kun pyöriä kulkee keskiviivaa pitkin, heidän mielipiteensä, jotka vaativat 1,5 metriä turvaväliä auton ja pyörän välissä? Pitääkö vastaantulevan auton: 1. Pysähtyä 2. Ajaa metsään 3. Hidastaa, minkä verran jos rajoitus on 60? Vaiko 4, jokin muu?
Eikö se nyt ole aika selvä että ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin ajaa normaalisti mahdollisimman oikealla. Tuossa videolla pyöräilijät itse tekevät päätöksen tinkiä marginaaleista.Mikäs on videon tapauksessa kun pyöriä kulkee keskiviivaa pitkin, heidän mielipiteensä, jotka vaativat 1,5 metriä turvaväliä auton ja pyörän välissä? Pitääkö vastaantulevan auton: 1. Pysähtyä 2. Ajaa metsään 3. Hidastaa, minkä verran jos rajoitus on 60? Vaiko 4, jokin muu?
Kyllä mun mielestä lyhyt ryhmä on helpompi ohittaa kuin pitkä (vrt. pitkä rekka vs. lyhyt rekka).
Ei, ei todellakaan ollut selvää. Sen verran älyttömyyksiä olen joiltakin pyöräilijöiltä kuullut. Mutta nyt on, kiitän siitä.Eikö se nyt ole aika selvä että ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin ajaa normaalisti mahdollisimman oikealla. Tuossa videolla pyöräilijät itse tekevät päätöksen tinkiä marginaaleista.
Tää on käsitelty ketjussa jo 100+n kertaa, mutta jos noin kapea pientareeton tie kuin videolla, niin ohitus pitää joka tapauksessa tehdä osin vastaantulijan kaistaa käyttäen. Parijono on puolet lyhyempi kuin yksinkertainen jono.Jos ne ajavat tien reunassa jonossa niin kaikki pääsevät ohi? Jos isompi rekka niin pyöräilijä pientareelle ja tarvittaessa pysähtyy.
Joo joo, mutta eihän siitä ole mitään apua että siihen pysähtyy 50 henkilöä "auttamaan" kun kaksikin riittää . Päin vastoin.Kyllä minä ainakin pysähtyisin kaveria auttamaan. Vaikka fyysinen vahinko ehkä pieni (tarina ei kerro) toi voi olla henkisesti kova paikka kun kävi noin lähellä kuolemaa tai ainakin vakavaa loukkaantumista. Mutta kukin tyylillään.
Juuri näin! Ja samalla tavalla pyöräilijä ajaa omalla kaistallaan niin oikealla mitä laissa on säädetty. Kyllä pyöräilijä siihen pystyy, eikös vaan.4. Se vastaantuleva auto ei ohittamassa takaapäin pyöräilijää alle 1,5m etäisyydeltä, joten riittää kun autoilija ajaa omalla kaistallaan niin oikealla mitä laissa on säädetty. Kyllä autoilija siihen pystyy, eikös vaan.
Juuri näin! Ja samalla tavalla pyöräilijä ajaa omalla kaistallaan niin oikealla mitä laissa on säädetty. Kyllä pyöräilijä siihen pystyy, eikös vaan.
Joo joo, mutta eihän siitä ole mitään apua että siihen pysähtyy 50 henkilöä "auttamaan" kun kaksikin riittää . Päin vastoin.
"Saimaa Cycle Tourilla noudatetaan Suomen Tieliikennelakia "Säännöissä on kyllä kaikenlaisia ehtoja ja suosituksia tien oikeassa reunassa jonossa ajamisesta jne, mutta perinteisesti spandeksikuteet, säännöt ja terve järki eivät kulje käsi kädessä.
Onnettomuuspaikalta pakeneminen on rikos.