Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Mä pidän radiotakin pois päältä jotta olisin paremmin liikenteen hermoilla.

(Mut on kyllä sen verta hörhöä toimea etten sentään samaa edellytä muilta.)
Vastineeksi moni nuorempi kuski ajaa kuulokkeet päässä autolla. Varmaan jotta saa musiikin toistettua puhelimesta. Aika hörhöä touhua sekin.

Television/leffan katsominen ajon aikana taas rinnastuu aika suoraan sinne mobiililaitteen käyttöön, eli pitäisi mielestäni olla kiellettyä. Valvonta vaan on käytännössä mahdotonta. Mobiilihärpäkkeen näpertämistä voidaan sentään yrittää valvoa edes vähän, mutta staattisesti paikallaan oleva laite on hankalampi yhtälö. Joskus aikoinaan muuten tunsin vanhemman ihmisen, jolla oli tapana lukea sanomalehteä ajaessaan. Ei kuulemma haitannut ajamista, kun luki vain liikennevaloissa ja muuten ihan vaan vähän vilkuili. :D

Kaikkea sitä onkin...
 
Vastineeksi moni nuorempi kuski ajaa kuulokkeet päässä autolla. Varmaan jotta saa musiikin toistettua puhelimesta. Aika hörhöä touhua sekin.

Television/leffan katsominen ajon aikana taas rinnastuu aika suoraan sinne mobiililaitteen käyttöön, eli pitäisi mielestäni olla kiellettyä. Valvonta vaan on käytännössä mahdotonta. Mobiilihärpäkkeen näpertämistä voidaan sentään yrittää valvoa edes vähän, mutta staattisesti paikallaan oleva laite on hankalampi yhtälö. Joskus aikoinaan muuten tunsin vanhemman ihmisen, jolla oli tapana lukea sanomalehteä ajaessaan. Ei kuulemma haitannut ajamista, kun luki vain liikennevaloissa ja muuten ihan vaan vähän vilkuili. :D

Kaikkea sitä onkin...
Ei näitä edes yritetä valvoa, etenkään taajamien ulkopuolella. Ehkä sitten, kun saadaan aikaan laki, että kiinni jäämisestä tulee reilu taloudellinen hyöty valdelle.
 
Ei näitä edes yritetä valvoa, etenkään taajamien ulkopuolella. Ehkä sitten, kun saadaan aikaan laki, että kiinni jäämisestä tulee reilu taloudellinen hyöty valdelle.
Vaikea niitä on muualla valvoakaan, mutta hyvä sentään että edes taajamissa yrittävät. Jenkeissähän poliisilla on tapana matkustaa mm. linja-autoissa ja seurata niiden ikkunoista viereisten kaistojen autoilijoiden kännykkäräpellystä ja jos sellaista havaitaan, niin muut yksiköt ottavat kiinni ja laputtavat.
 
Vaikea niitä on muualla valvoakaan, mutta hyvä sentään että edes taajamissa yrittävät. Jenkeissähän poliisilla on tapana matkustaa mm. linja-autoissa ja seurata niiden ikkunoista viereisten kaistojen autoilijoiden kännykkäräpellystä ja jos sellaista havaitaan, niin muut yksiköt ottavat kiinni ja laputtavat.
Ei noita näytä kiinnostavan, vaikka motarilla viereisellä kaistalla selaa puhelinmuistiota ja etsii haluttua numeroa, johon soittaa. Tietysti puhun vain yksittäisestä tapauksesta, joten kokonaisuuden kannalta tämä höpinäni on "esson baari" -osastoa.
Taajamissa tuohon saisivat kiinnittää enemmän huomiota, koska se on jossain määrin mahdollista.
 
Mä pidän radiotakin pois päältä jotta olisin paremmin liikenteen hermoilla.

(Mut on kyllä sen verta hörhöä toimea etten sentään samaa edellytä muilta.)
Äkkituomio tällaisesta voi todellakin olla hörhöily. Ei tarvitse kuitenkaan kovinkaan tarkasti miettiä, kun ymmärtää, että mielenkiintoinen radiojutustelu voi viedä yllättävänkin paljon huomiota pois liikenteen seuraamiselta.

Itselläni ei kaikessa mukavuudenhalussani ole moiseen selkärankaa.
 
Ei noita näytä kiinnostavan, vaikka motarilla viereisellä kaistalla selaa puhelinmuistiota ja etsii haluttua numeroa, johon soittaa. Tietysti puhun vain yksittäisestä tapauksesta, joten kokonaisuuden kannalta tämä höpinäni on "esson baari" -osastoa.
Taajamissa tuohon saisivat kiinnittää enemmän huomiota, koska se on jossain määrin mahdollista.
Se virkavallan kiinnostuminen riippuu varmaan vähän muista tehtävistä, mutta onhan tuo kännyköiden räplääminen määritelty siinä määrin vaaralliseksi toiminnaksi, että siitä sakko heilahtaa nykyään yllättävänkin helposti varsinkin taajamissa. Olen useampaan otteeseen todistanut myös tilannetta, jossa erillinen partio seuraa jalkautuneena siviilikuteissa kännyköiden käyttöä liikennevaloihin tultaessa ja ilmoittaa toiselle edessä olevalle partiolle jos joku käyttää puhelinta. Samalla valvovat myös turvavöiden käyttämistä.

Puhelimeen puhuminen nyt on kutakuinkin sama kuin keskustelisi toisen kanssa autossa (ja siksi hands-free-järjestelmän käyttö onkin sallittu), mutta viestien kirjoittaminen, netin selaaminen ja sometus (+leffojen katselu) sun muut nykypäivän kännykkäpaheet vievät huomion ajamisesta samalla tavalla kuin kännissä hortoilu, joten siihen soisi kyllä puututtavan laajemminkin.

Autoilijat käyvät kännykällä somessa – Kännykän käytöstä sakotetaan aiempaa useammin
 
Harvase päivä 1-tiellä tulee perä edellä vastaan tapauksia, jotka ei pysy omalla kaistallaan ja nopeus pumppaa. Känny kädessä ja sit tulevat kohta ohi ilman sitä kännyä... Keskiviikkona Turun suuntaan jossain Kivihovista vähän Hki päin oli jollain volkkari/audi tms. vag kuskilla lähtenyt homma niin pitkälle, että oli lipsauttanut loivassa kaarteessa etunurkkansa keskikaiteeseen. Toisaalta niin outo paikka ja "pappa"-auto, että voi olla kyllä sairaskohtauskin.
 
Tämä "kännykkälakina" ja "handsfree-pakkona" markkinoitu lakipykälähän yksiselitteisesti kieltää kaiken äänen- ja kuvantoisto- sekä viestintälaitteiden käytön kuljettajalta mikäli se haittaa keskittymistä. Toisin sanoen pykälä pätee vaikka tötöillessä samalla kun syöttää navigaattoriin osoitetta tai yrittää etsiä puhelimesta numeroa Youtube-videoiden katsomisesta puhumattakaan. "Handsfree-pakoksi" sitä alettiin lähinnä kutsua sen takia, että siinä nimenomaan kiellettiin puhelimen käyttö kädessä pitäen, ja silloin se oli se isoin ongelma mikä oli tapetilla.

Tieliikennelaki 3.4.1981/267

24 a § (24.5.2002/423)
Viestintälaitteiden käyttö ajon aikana
Radio- tai televisiovastaanotinta, muuta äänen- tai kuvantoistolaitetta taikka viestintälaitetta ei saa ajon aikana käyttää siten, että laitteen käyttö voi haitata ajoneuvon hallintalaitteiden käyttöä tai muuten häiritä kuljettajan keskittymistä liikenteeseen.

Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää matkapuhelinta siten, että pitää sitä kädessään.
 
Vastineeksi moni nuorempi kuski ajaa kuulokkeet päässä autolla. Varmaan jotta saa musiikin toistettua puhelimesta. Aika hörhöä touhua sekin.

Television/leffan katsominen ajon aikana taas rinnastuu aika suoraan sinne mobiililaitteen käyttöön, eli pitäisi mielestäni olla kiellettyä. Valvonta vaan on käytännössä mahdotonta. Mobiilihärpäkkeen näpertämistä voidaan sentään yrittää valvoa edes vähän, mutta staattisesti paikallaan oleva laite on hankalampi yhtälö. Joskus aikoinaan muuten tunsin vanhemman ihmisen, jolla oli tapana lukea sanomalehteä ajaessaan. Ei kuulemma haitannut ajamista, kun luki vain liikennevaloissa ja muuten ihan vaan vähän vilkuili. :D

Kaikkea sitä onkin...
Itsellä on normaalit kuulokkeet joissa on johdossa myös mikrofooni. Tosi hyvä ja selkeä äänenlaatu puheluissa, kun niitä siihenkin kokeilin. Eikä tule sakkojakaan vaikka puhuisi luurit päässä. Ei noita silti tule käytettyä, mutta aika käyttökeöpoiset voisi olla.

Jotkut tuollaiset halvat 30€ maksavat.
KOSS Kuulokkeet iPortaPro2.0 Ice Cool

Kai tuossa on nappi, jolla saa vastattua puheluun.
"Johdosta löytyy mikrofoni, sekä painike, joka pysäyttää musiikin ja aktivoi puhelimen toiminnot."
 
Viimeksi muokattu:
Kun käynnistät auton ja lähdet ajamaan, niin siinä kohtaa ajetaan autoa eikä tehdä yhtään mitään ylimääräistä. Vitsi kun mahdollisimman moni tämän ymmärtäisi, niin meillä olisi paljon sujuvampaa liikennettä.
 
Näin kerran jonkun äijän pädi kojelaudan päällä leffa auki motarilla ja se oli huteraa menoa... Itse saatan aamuisin pistää pyörimään luurilta jonkun youtubessa seuraamani vlogaajan videon, jotka eivät tavanomaisesti sisällöltään juurikaan vaadi katselua. Seuraan sitten puheripulia radion korvikkeena, ja jos tulee joku mielenkiintoinen juttu, on katseen kääntäminen luurille sama kuin vilkaisisi ajonopeuttaan. Pidän tätä suhteellisen turvallisena vielä :D
Juu joskus oli joku paku kanssa mitä ohitin ja naureskelin kun ukolla on pädi siinä ratin päällä näppärästi. :D
 
Mites tuo kännykän käyttö valoissa sitten? Saako olla vaihde silmässä.
Kai siitäkin vois poliisisetä sakottaa, mutta niin kauan kun auto ei liiku, et sinänsä voi huolimattomuudellasi aiheuttaa muuta haittaa, kuin valojen missaamisen ja takanaolijan hidastamisen.
 
Mites tuo kännykän käyttö valoissa sitten? Saako olla vaihde silmässä.
Mihin tarvitset luuria niin akuutisti? Ei ole itsellä kuin tullut luuri yhdistettyä auton omaan systeemiin taskusta valoissa tms. Ja olen jopa iloinen että esim Android Autossa on limit miten monta painallusta saat tehdä liikkuessa. Kivasti rajoittaa turhan räpläämisen.
 
Mites tuo kännykän käyttö valoissa sitten? Saako olla vaihde silmässä.
Luulisi että puhelinta ei saa käyttää valoissakaan.

Itse ajoin kerran tien sivuun räpläämään ja poliisitkin sattui tulemaan vastaan, niin ne näppärästi puhallutti. Luuri oli apukuskin paikalla näyttö päällä. Ei maininnut mitään, kun olin jo siirtänyt luurin sivuun ja muutenkin auto oli "parkissa".
 
Kai siitäkin vois poliisisetä sakottaa, mutta niin kauan kun auto ei liiku, et sinänsä voi huolimattomuudellasi aiheuttaa muuta haittaa, kuin valojen missaamisen ja takanaolijan hidastamisen.
Niin kait, jos vielä on silmät päässä niin ei missa valojakaan.

Lähinnä mietin kun kappaletta tulee valoissa vaihdeltua aina ajoittain, luuri auxilla radiossa.

Mihin tarvitset luuria niin akuutisti? Ei ole itsellä kuin tullut luuri yhdistettyä auton omaan systeemiin taskusta valoissa tms. Ja olen jopa iloinen että esim Android Autossa on limit miten monta painallusta saat tehdä liikkuessa. Kivasti rajoittaa turhan räpläämisen.
Itellä ei ole bluetoothia tms niin joutuu vaihtamaan kappaleet luurista suoraan. Mapsiin tulee pisteltyä reittiä joskus valoissa kanssa. Siinä kai noi on mitä tulee tehtyä, loput hoituu parkissakin.
 
Mites tuo kännykän käyttö valoissa sitten? Saako olla vaihde silmässä.
Virallisesti ei ole sallittua, mutta maalaisjärjellä mikä ettei. Valojen vaihtumisen siinä tosin helposti missaa ja näitä näkeekin nykyään enenevissä määrin.
 
Ainakin androideissa kun avaa tuon googlen oman äpin, saa "ok google navigoi *osoite*" komennolla navigoinnin suoraan päälle. Itse käytän tuota niin, että mulla on googlen oma äppi kotiruudun nurkassa, saan luurin auki sormenjäljellä ja katsomatta kertaakaan puhelimeen saan tottumuksesta tuon googlen äpin päälle, josta puhekomennolla suoraan navigoinnin. Tuo on jo niin "harmitonta" käyttöä, että käytän sitä ihan hyvällä omalla tunnolla ajaessakin. Melkeimpä mikä vaan kiinteä navi tai muu vastaava tarvitsee enemmän user inputtia ihan käsipelilläkin.
 
Kotiopetuksessa olevan autokoululainen iltapäivä ruuhkassa ja ohituskaistalla melken 120 lasissa sillä ja muuten 60-80. Näin niitä sujuvia kuskeja saadaan...............:rage:
 
Otsikko on kyllä hyvä, koska summaa sen pääasian, joka ohituksessa pitäisi autoilijan muistaa. Eriasia tietysti, jos ajaa jollain useampisatahevosvoimaisella autolla, joka siitä takapuskuristakin kaasulla lähtee, mutta pääosa autoista ei tuollaisia kuitenkaan ole. Tuo vauhdin kerääminen ennen ohitusta vähän etäämmältä on erittäin tärkeää, joskin normaalitilanteissa lainvastaista, koska kukaan ei pääse nopeusrajoitusta noudattamalla kenestäkään ohi.. :D
 
Tämä "kännykkälakina" ja "handsfree-pakkona" markkinoitu lakipykälähän yksiselitteisesti kieltää kaiken äänen- ja kuvantoisto- sekä viestintälaitteiden käytön kuljettajalta mikäli se haittaa keskittymistä. Toisin sanoen pykälä pätee vaikka tötöillessä samalla kun syöttää navigaattoriin osoitetta tai yrittää etsiä puhelimesta numeroa Youtube-videoiden katsomisesta puhumattakaan. "Handsfree-pakoksi" sitä alettiin lähinnä kutsua sen takia, että siinä nimenomaan kiellettiin puhelimen käyttö kädessä pitäen, ja silloin se oli se isoin ongelma mikä oli tapetilla.
Eiköhän tämä ole kaikille selvää.
Tai siis tuskin _kaikille_, mutta kaikille tämän ketjun osallistujille.
 
Otsikko on kyllä hyvä, koska summaa sen pääasian, joka ohituksessa pitäisi autoilijan muistaa. Eriasia tietysti, jos ajaa jollain useampisatahevosvoimaisella autolla, joka siitä takapuskuristakin kaasulla lähtee, mutta pääosa autoista ei tuollaisia kuitenkaan ole. Tuo vauhdin kerääminen ennen ohitusta vähän etäämmältä on erittäin tärkeää, joskin normaalitilanteissa lainvastaista, koska kukaan ei pääse nopeusrajoitusta noudattamalla kenestäkään ohi.. :D
Eikä etenkään rekan tai bussin ohitusta ole järkeä hakea sillä RS6:llakaan liian läheltä, koska ei näe mitään. Näitä näkyy aika usein, jotka ajavat rekan perseessä kiinni ja kun varovasti suoralla hivuttautuvat katsomaan, voiko mennä ohi, tilaisuus meni jo. Joskus menen näistä heti ohi, joskus odotan yhden paikan. Yleensä kun hivuttautuen näkevät sen verran, että voi arvioida ohitusmahdollisuutta, siinä vaiheessa itse olisin jo vähintään puolessa välissä ohitusta.
 
ei vois ärsyttävämpää olla, ku joku nuorijantteri kekkasee et autoo piristetty, nii sitse roikkuu takapuskurissa pärisevällä ruostekasalla yrittämässä et kiihyteltäs
 
Vastineeksi moni nuorempi kuski ajaa kuulokkeet päässä autolla. Varmaan jotta saa musiikin toistettua puhelimesta. Aika hörhöä touhua sekin.
Miksi kuulokkeet päässä ajaminen on hörhöä touhua? T: kuulokkeet päässä ajava.

Kuulokkeet päässä podcasteista saa hyvin selvää vähän meluisammassakin autossa. Mielestäni kuulokkeet eivät vaikuta ajamiseen millään tavalla.
 
Eiköhän tämä ole kaikille selvää.
Tai siis tuskin _kaikille_, mutta kaikille tämän ketjun osallistujille.

Niinhän sen soisi olevan joo, mutta joidenkin ihmisten kanssa keskustellessa ei ole vaikuttanut ihan selvää olevan. Ja tiedostusvälineet on taas tässäkin tehneet karhunpalveluksen kun jaksavat aina vaa toitottaa siitä puhelimeen puhumisesta, vaikka kaikki kuskia häiritsevä härvääminen on yhtälailla kiellettyä.
 
Vaikka ehkä trolli niin vastaan silti:
Koska kuulokkeet päässä ei kuule muuta liikennettä.
Eli autojen äänieristys pitää kieltää? Sitä paitsi, mitä liikenteen ääniä pitäisi kuulla? Hälytysajoneuvot kuuluu kyllä hyvin, jos niillä vaan sattuu pillit olemaan päällä. Nykyään tuntuvat ajavan maantiellä pelkät vilkut päällä.
 
Eli autojen äänieristys pitää kieltää? Sitä paitsi, mitä liikenteen ääniä pitäisi kuulla? Hälytysajoneuvot kuuluu kyllä hyvin, jos niillä vaan sattuu pillit olemaan päällä. Nykyään tuntuvat ajavan maantiellä pelkät vilkut päällä.
Sinulta voisi kieltää koko auton.
 
Miksi kuulokkeet päässä ajaminen on hörhöä touhua? T: kuulokkeet päässä ajava.

Kuulokkeet päässä podcasteista saa hyvin selvää vähän meluisammassakin autossa. Mielestäni kuulokkeet eivät vaikuta ajamiseen millään tavalla.
Koska sitten ei kuule muuta ympäristöä, eikä autoilijoita ja/tai mahdollisia hälytysajoneuvoja jne. Eihän se kiellettyä tietenkään ole (jos olisi, niin sitten mm. kuulovammaiset eivät saisi ajaa lainkaan), mutta silti.

Edit. Hidas. Oli vanha sivu näkyvillä, enkä huomannut muita vastauksia.
 
Niin, tässä tulee hyvänä kysymyksenä tuo etteikö kuulovammaiset saisi ajaa autoa, jos en itse saisi ajaa kuulokkeet päässä?
 
Ainakin androideissa kun avaa tuon googlen oman äpin, saa "ok google navigoi *osoite*" komennolla navigoinnin suoraan päälle. Itse käytän tuota niin, että mulla on googlen oma äppi kotiruudun nurkassa, saan luurin auki sormenjäljellä ja katsomatta kertaakaan puhelimeen saan tottumuksesta tuon googlen äpin päälle, josta puhekomennolla suoraan navigoinnin. Tuo on jo niin "harmitonta" käyttöä, että käytän sitä ihan hyvällä omalla tunnolla ajaessakin. Melkeimpä mikä vaan kiinteä navi tai muu vastaava tarvitsee enemmän user inputtia ihan käsipelilläkin.
Tuonhan saa auki pitämällä kotinäppäintä pohjassa
 
Kuulon perusteellako täällä porukka ajaa?
Höhö. Ihan helvetin hauska vitsi, hahaa.

Autolla ja muillakin ajoneuvoilla ajettaessa käytetään erilaisten tapahtumien havainnoimiseen useita eri aisteja ja kuulo on luonnollisesti niistä yksi. Henkilökohtaisesti tykkään käyttää mieluummin auton omaa äänentoistojärjestelmää musiikin kuuntelemiseen kohtuullisella äänenevoimakkuudella, joka ei sulje pois muita havaintoja. Ei minua erityisesti ärsytä nämä kuulokkeet päässä ajelevat, mutta ovathan ne jotenkin huvittavia. Mahdollisissa ongelmatilanteissa tosin tökkii jos joku jonne jumittaa liiknnevaloissa 7D-kuulokkeet päässä ja piipaa-auto joutuu taaempana takana sen vuoksi odottamaan. Tai jos samainen jonne meinaa peruuttaa kylkeen, eikä kuule äänitorvea kuulokkeidensa vuoksi.

Kuulovammaisille tämä ei ole valinta, muille on. Kuulovammaisilla muut aistit ovat lisäksi tutkimusten mukaan meitä tavallisia kuolevaisia herkempiä.

Eipä silti, kyllä minä käytän itsekin kuulokkeita mm. pyöräillessä, mutta se on monellakin tavalla erilainen tilanne, enkä silloinkaan pidä äänenvoimakkuutta niin kovalla että en kuulisi mitään ympärillä tapahtuvaa.

Radionkin käyttö pitäisi siis kieltää?
Millä tavalla auton oman radion käyttö estää kuulemasta mitä ympärillä tapahtuu? Olettaen ettei luukuta musaa täysillä niin että koko auto pomppii.
 
Moottoripyöräilijät (kuten minä) ajaa yleensä korvatulpat päässä, kypärän lisäksi.

Nekin pitäisi kieltää varmaan sitten?
 
Moottoripyöräilijät (kuten minä) ajaa yleensä korvatulpat päässä, kypärän lisäksi.

Nekin pitäisi kieltää varmaan sitten?
Voi perseensuti näitä keskusteluita, kun halutaan järjestään ymmärtää kaikki väärin. Missä täällä on kukaan ollut kieltämässä yhtään mitään?

Minäkin ajan moottoripyörällä. En tosin yleensä käytä kuulosuojaimia, vaan mahdollisimman hyvin ääntä eristävää kypärää, mutta ymmärrän toki mitä tarkoitat. Olennaista on, että osaa havainnoida ympäristöä riittävän laajasti.
 
Moottoripyöräilijät (kuten minä) ajaa yleensä korvatulpat päässä, kypärän lisäksi.

Nekin pitäisi kieltää varmaan sitten?
Just moottoripyörällä on päässyt takaa kovaa tullut ambulanssi vähän yllättämään, kun olin pysähtynyt stop merkille. Tosi kova ääni siinä autossa, mutta en huomannut peileistä vilkkuvaloja.

Eihän ne perus kuulokkeet kuulemista estä oikeastaan yhtään enempää kuin auton radiokaan, jos sattuu olemaan isolla. Ja jos takana tulee vilkkuauto, niin kolmesta peilistä pitäisi näkyä. Eihän sitä musiikkiakaan niin isolla jaksa pitää, että ei mitään muuta kuulisi.

Niin ja tietysti ne Peltorit päässä ei olisi kiva ajaa :)
 
Nyt kun tarkemmin miettii niin osalta ilmoittautuneilta ajatteluvikaisilta pitäisi kieltää ajaminen kokonaan.

Eikä tässä ole kyse siitä etteikö kuulisi, vaan siitä ettei ymmärrys riitä käsittämään edes yksinkertaisia ehtolauseita. Tai normaaleja lauseita siten kuin ne on kirjoitettu
 
Nyt kun tarkemmin miettii niin osalta ilmoittautuneilta ajatteluvikaisilta pitäisi kieltää ajaminen kokonaan.

Eikä tässä ole kyse siitä etteikö kuulisi, vaan siitä ettei ymmärrys riitä käsittämään edes yksinkertaisia ehtolauseita. Tai normaaleja lauseita siten kuin ne on kirjoitettu
Opasta meitä, herra eliitti.
 
Et selkeästi ole tarpeeksi selannut keskusteluforumeita, kun et huomaa milloin sinua kiusataan ja pahoitat mielesi.

Piikittelyni johtui lähinnä siitä, koska en ymmärrä ollenkaan tuota etten kuulisi muuta liikennettä käyttäessäni kuulokkeita. Kuulokkeissani ovat myös mikrofooni ja toimivat handsfreena.
 
Et selkeästi ole tarpeeksi selannut keskusteluforumeita, kun et huomaa milloin sinua kiusataan ja pahoitat mielesi.

Piikittelyni johtui lähinnä siitä, koska en ymmärrä ollenkaan tuota etten kuulisi muuta liikennettä käyttäessäni kuulokkeita. Kuulokkeissani ovat myös mikrofooni ja toimivat handsfreena.
Piikittele jatkossa niin, että jokelluksistasi on mahdollista ymmärtää mitä tarkoitat. Keskustelufoorumeilla virnistelysi ei välity ruudun takaa toiselle, jos et osaa sitä tekstimuodossa ilmaista. Ja myös luetun ymmärtämistä kannattaa petrata.
 
Harhailut siitä että liikenteessä pitää kuulla toista liikennettä on kyllä hauskinta vähän aikaan taas. Varsinkin autoilessa tai moottoripyöräilessä. Mitä te kuulolla arkiajossa havainnoitte?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom