Kodin tekninen tila on niin kaukana, ettei se Wlan jaksa kantaa talon toiseen päähän. Siksi olen laittanut kuitulaitteelta kytkimellä olohuoneeseen ja pariin muuhun huoneeseen datan päälle ja olohuoneessa sitten pääasiallinen Wi-fi yhteys. Tämä siksi, että jos joskus olen joutunut siirtämään olohuoneessa järjestystä tai makuuhuoneessa pitänyt saada jollekin laitteelle nettiyhteys kaapelilla.
Perusteet eivät ole hukassa. Kuitupäätteeltä ei lähde kuin yksi RJ45, joka pitäisi kattaa koko talo.
Reititin on tällä hetkellä se numero 1 laite. Mutta tilanteet muuttuu ja nyt pojan huoneeseen tulee tietokone, jossa ei ole wifiä. Enkä wifiä välttämättä halua wlan kaistaa enemmän viemään. Ihan liikaa jo tuo yksi purkki joutuu liikuttamaan dataa ja ei meinaa kestää.
Siksi kysyin että mikä reititin tuonne, koska olen ymmärtänyt että reitittimessa itsessään on palomuuri. Vai onko kuitulaitteessa jo palomuuri?
Joten kysynkin uudestaan.
Tarvitsenko tuonne mitään laitetta, jos langallinen netti on tietokoneessa ainut tapa saada yhteys? Jos pelkkä kytkin piisaa, niin so be it.