Mikä näyttö minulle? Näyttösuositukset ja kyselyt

Ostin kotitoimistoon ton Dellin s2722dc. Ihan hyvältä näyttää 222€ hintaan. Ei kuolleita pikseleitä pikaisella silmäyksellä. Lataa usb-c llä läppäriä, tosin tässä kai vain 65w lataus. Näyttösignaali menee samalla, ja näppis oli kiinni näytön usbissa, joita on vain 2. Multitronicista tuli. Ei oo suunnitelmissa pelata tällä.

KTC m27t6 tuli testiin. Varsin kirkas HDR, ei voi muuta sanoa. Bloomingia en ole huomannut, vaikka olen pitänyt local dimmingin kirkkaimmalla. Ufotestin lisäksi en nähnyt ghostaamista tai muuta peleissä. HDR-testivideot näytti kyllä hyvältä, mutta perinteisesti joku tähtitaivas on vaikea miniledeille ja tässä OLED on selvä voittaja. Sellaisia kohtia on onneksi harvassa. Värit mun silmään hyvät suoraan paketista, niin en ajatellut kummosemmin kalibroida. HDR:n kävin kalibroimassa windowsin työkalulla (microsoft storesta), mutta mun silmään kuva oli jo sitä ennen hyvä. Parempi kuitenkin pitää se HDR moodi päällä vain peleille ja videoille, samoin kuin local dimming, niin ei tarvitse ihmetellä miksi kontentti näyttää välillä oudolta. SDR päällä perus VA-näyttö: värit on hyvät ja mustat mustia eikä ole IPS-hehkua.

Vertailukohtana Samsungin vuoden 2017 VA-paneeli, jossa en myöskään huomannut ongelmia liikkeen kanssa, eli ilmeisesti omat silmät eivät ole herkkiä tälläiselle. Yksi mitä huomasin uudella oli, että kun käytän dark modeja paljon, niin vaalea teksti scrollatessa sumenee jonkin verran. Jossain foorumeilla tätä KTC:n monitorin pinnoitusta on kritisoitu huonoksi, mutta itse en huomannut mitään outoa. Mulle vaikuttaa siltä, että varsin hyvä monitori on kyseessä perusihmisille. Eri asia sitten erilaiset testit ja niiden arvot, mutta itse en anna niille painoarvoa, ellei se oikeasti näy peruskäytössä (youtube, surffailu, pelit). Tällä hetkellä ei koneella löydy mitään pimeitä kohtauksia sisältäviä pelejä, niin ei pääse testaamaan miltä HDR näyttäisi niissä ja kuinka lähelle OLEDia pääsee.

AOC q27g3xmn odottaisi postissa, mutta en taida jaksaa repiä paketista kun olin jo tähän tyytyväinen. Halusiko joku poistaa tuon about sillä tarjoushinnalla (sillä ehdolla, että itselleni ei siitä vaivaa ole) vai laitanko takaisin Giguliin ?

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 865
Jäsenet
79 852
Uusin jäsen
JuhlanRobben

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom