Halpisläppäri lahosi kahvilassa kesken gradun kirjoittelun, joten nyt on kova tarve uudelle. Olen lueskellut netistä, ja tätäkin foorumia selaillut tietouteni kartuttamiseksi. Olen päätynyt kolmeen vaihtoehtoon:
1. Käytetty, entinen yritysläppäri voisi soveltua hyvin tekstinkäsittelyyn ja netissä surffailuun. Toisaalta käytettyjen läppärien akunkesto on mysteeri. Akun tulisi kestää tunteja, koska välillä kirjoitan paikoissa, joissa ei ole verkkovirtaa saatavilla.
2. Ostan uuden, joka riittää gradun kirjoittelun lisäksi muuhunkin.
3. Ostan MacBook Airin gradun parissa työskentelyyn, mutta myyn sen palautuksen jälkeen. Läppäri olisi ikään kuin vuokralla minulla, tai parhaassa tapauksessa voisi saada omansa takaisin. Esim. tuo on nyt tarjouksessa
https://www.gigantti.fi/product/tie...neet/macbook-air-m2-8256gb-tahtiharmaa/474917 . En ostaisi pitkäaikaiseen käyttöön 8 gigan versiota. Muutenkin ehkä menisin M3 16/256 -linjalla, jos aikomuksena ei olisi luopua gradun palautuksen jälkeen.
Kriteerini koneelle:
-hyvä akunkesto
-todella nopea käyttää kirjoitus- ja pdf-ohjelmia käyttäessä ja netissä surffatessa
-hyvä näppis, jolla mukava kirjoittaa
-mahdollisuus lisänäyttöihin (taitaa olla kaikissa defaultina)
Mikä on tavallaan "minimi", joka kannattaa laittaa uuteen kannettavaan ja mikä käytettyyn? Edellisen koneeni ostin aleista 200 euron hintaan, mutta sen oikea hinta oli 400e. Täysin surkea laite.
Entä mitä olette mieltä listaamistani vaihtoehdoista? Suositelkaa kaikenlaista, olen avoimin mielin. Kiitos jo etukäteen!