Voin kommentoida vähän noita muitakin vaihtoehtoja, sulla näköjään samat koneet pyörii listoilla kuin mullakin pyöri
-
Samsung Galaxy Book3 360: Mä ostin tuosta 16" pro-version ja noin puolen vuoden käytön jälkeen myin sen pois. Sain onneks omani sen verran halvalla että sain melkein omat takaisin koneesta niin ei tullut pahasti takkiin harjoituksesta. Suurin syy myyntiin oli näyttö. Se on todella hyvä, kirkas ja laadukas, mutta valitettavasti myös glossy, eli kiiltävä/peilaava pintainen, joka on aivan kamala ominaisuus tuottavuuskäytössä lähes missä tahansa valaistuksessa. Näppäimistö on tasoa ihan ok, mutta paljon, paljon Yoga Prota huonompi (koska yogan näppis on aivan erinomainen).
Kosketuslevy oli myös omaan makuun jo liian iso, eikä ranteentunnistus toiminut järin hyvin niin kirjoittaessa hiiri usein häröili outoja asioita kuten siirteli kursoria Wordissa kesken kirjoituksen. Muuten rakenteeltaan hieno laite ja todella kevyt/ohut, mutta netissä näkynyt myös juttuja noiden hajoamisesta kun rakenne ei kestä.. Toinen syy myyntiin oli se että 16" oli vähän turhan iso omaan makuun, tämä pieni malli taas voisi olla itselle pykälän pieni, mutta kullekin oman maun ja tarpeen mukaan.
-
MSI Prestige 14: Tätä en ole päässyt omin kätösin kokeilemaan, mutta löytämieni revikoiden perusteella vaikutti varsin pätevältä laitteelta. Kategorioisin tämän aika vastaavaksi laitteeksi Yoga Pron kanssa. MSI:ssä erillisnäytönohjain, mutta aika mopo sellainen. Tehoissa varmaan aika tasoissa tuon Yoga Pron Ryzenin kanssa, mutta omaan käyttöön tämä olisi voinut sopia hyvin CUDA-tuen takia ja jos nyt olisin ostamassa konetta niin olis aika vaikea valita Prestigen ja Yoga Pron välillä kun ovat samoissa hinnoissa. Sillon kun itse olin ostamassa konetta niin tuota Prestigeä sai tarjouksessa 999 eurolla millä ei vielä lähtenyt tilaukseen. Tässä myös iso yli 70Wh akku kuten Yoga Prossakin mikä on hyvä.