Mikä auto minulle?

Tuskin penkittämällä, mutta ohjelmoinnilla kyllä.
Penkittäminen on pelkkä tehon, tai näin ainakin omissa ympyröissä tätä asiaa on käsitelty. Säätö ja ohjelmointi / softaus / lastutus sitten erikseen.
Eiköhän näihin sen 30-40hp lisää saa suhteellisen turvallisesti. Itsellä oli joskus ST225 Focus josta otettiin muistaakseni joku 280hp, mutta siinä joutui jo jotain muutakin jumppaamaan kuin pelkän ohjelman. Lisäksi joissakin moottoriversioissa tästä 2,5 turbosta saattoi lohko halkeilla (olikohan jostakin pyttyjen välistä) ilman korsettia jos oikein kunnolla aikoo löylyä ottaa.
Noissa alkupään koneissa on tietääkseni juuri tuo lohko. Tuntuu kestävän normikäyttöä hyvin, mutta virittelyn kanssa olisin varovainen ainakin, jos jotain tällaista kittiä ei ole laitettu. Jonkun huhun mukaan 2008 eteenpäin olisi tullut tehtaalta vahvistettu lohko, mutta ainakaan Mondeona noita ei ole montaa Suomeen tuotu.

Saako noista penkittämällä paljonkin irti vai tuleeko turbo tms. vastaan heti?
En ole perillä viritysasioista, mutta sen mitä olen lukenut, niin taskin mainitsema 30-40 hp pitäisi tulla ihan softalla. Volvon perusversiossa (2.5T, 200-230 hp vakiona) se turbo on aika pieni, eli niissä tehokkaammissa versioissa (T5, R, 250-300 hp vakiona) on jo isompaa puhallinta, eli varmaan käy aika nopasti se vakioturbo pieneksi.

En ole perillä viritysasioista, mutta sen mitä olen lukenut, niin taskin mainitsema 30-40 hp pitäisi tulla ihan softalla. Volvon perusversiossa (2.5T, 200-230 hp vakiona) se turbo on aika pieni, eli niissä tehokkaammissa versioissa (T5, R, 250-300 hp vakiona) on jo isompaa puhallinta, eli varmaan käy aika nopasti se vakioturbo pieneksi.
Volvo taitaa olla myös aika painava ja tuntuu kohlolta sen mitä olen V70 219 heppasella 2,4L automaatti-turbo-nelivedolla ajellut. Oma mazda 6 on kyllä selkeästi ketterämpi 1500kg painolla ja 210 heppasella dieselillä. Se Volvo on jostain 2007 ja pellit ja nahkasisusta on kyllä edelleen ihan hyvässä kunnossa. Tuskin olisi Mazda enää tuon ikäisenä vastaavassa kunnossa joten kyllä vanhasta Volvosta edelleen saa laatukäyttöpelin itelleen jos sellaisia katselee.

Statistiikka

Viestiketjuista
287 967
Jäsenet
79 434
Uusin jäsen
Arde61

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom