Luetun ymmärtäminen, kiitos. Vois opetella tosiaan porukka ajaan *keskelle* sitä ruutua. Ois ihan kiva päästä autoon, kun käy siellä kaupassa.
Ihan sillä tulee parkkeerattua kauemmaksi, että välttäisi tämän kiusallisen tilanteen, ettei pääse omaan autoon takaisin sisään tai saa sitä lasta sinne. Ei kai sillä mitään tekemistä minkään ylväyden kanssa ole.
Jos ajoneuvona joku Toytota Aygo kai kapeampi, niin se mahtuu jo aika isoon osaan ruutuja keskelle, mutta jos kesksutleu yleisellä tasolla niin osa "tavis" autoista on parikymmentäsenttiä leveämpiä tai vielä leveämpiä, milloin sen auton ruutuun ajo suuntaa ohjaa myös se mikä on viereisten autojan suunta (ja sijainti), ajetaan oikeanpuolen kuljet lähekkäin ja kuskien puolelle yritetään saadaa riittävä tila. Siitä seuraa se että kuskit pääsee jotenkin sinne ajoneuvoon.
On yksittäisiä tarpeita missä sitä tilaa tarvitaan joka puolelle sen puolimetriä tai enemmän, kanssa autoilijoisa moni yrittää huomioida muita, mutta usein se nyt tähtää siihen että kuskin pääsy yritetään turvata. Jos tarvitsee kaksi ruutua niin jotkut sitten ajaa kahteen ruutuun, siinä toki se vaara että leimataan idiootiksi, joten kannattaa jotenkin viestiä että kyse on tarpeesta.
Jos taasen on valmis uhtaan turvallisuutta, vaatimaan muilta kohteliaisuutta muiden huomioimista, niin äkkiä siinä laimaantuu itsekkääksi jos nyt haluaa sinne oikean puoleisen takaovan luokse väljät tilat, muiden päitisi jättää ruutu tyhjäksi, tai pysäköidä niin että kulettaja ei pääse kohtuudella kulkeen ja lisäksi vähän lisätä riskejä.
Jollain taisi tarve perustua siihen että lapsen sijoittaa oikealla puolelle sen takia että on itsella mukavempi asento, toki se saa kanssa autoilijat luopuun omista edes kohtuullisesti liikkumismahdollisuuksista ja turvallisuudesta.
Mutta noin yleisenä mielipiteenä monessa pysäköinti kohteessa olisi paljon parantamisen varaa, siis ihan pieniä juttuja jotka helpottaisi ja säästäisi pienelti harmeilta, vaivalta. Ruutujen pienuus , jossain korjattavissa, mutta monessa kohteessa se moka on tehty aikanaan suunnittelussa ja niiden kasvattamista voi estää ihan se että samaa määrää paikkoja ei saa muulla tavalla paremmin mahtumaan. Ainakaaan mitenkään tulkulliseen kustannukseen. En tiedä toimisiko siinä se että osa tupla paikoista olisi mahdollista käyttää yksinään (siis ajaa kahteen ruutuun). Ja sijoittaa ne sinne sijainniltaan huonomille kohdille. Tietenkin jos parkkialue kärsii tilanpuutteesta, niin tehokkaampaa että leveää tilaa tarvitsevat pysäköi muualle.