Ehkä tuo kahden auton mitta on tosiaan arvioitu hieman alakanttiin mitä sanoin. Sillä adaptiivisella vakkarilla tämän hetkisellä asetuksella väliin jää kyllä tila mihin auto mahtuu kepoisasti väliin. Adaptiivinen vakkarihan alkaa myös heti tekemään tilaa lisää kun toinen auto alkaa väliin tulemaan.
Vanhemmat adaptiiviset vakkarit ei muuhun pystyneetkään, lähinnä peräänajo estemiä.
Motarilla turvavälin idea on sen ketjukolarin välttämisen lisäksi se että kiihdytyskaistalta on helppo ja turvallista liittyä liikennevirtaan, tai kaistanvaihtaja pystyy turvallisesti vaihtaan kaistaan. on sitä pelivaraa hetksi tinkiä turvavälistä, ei tarvi jarrutella, riittää että hellää kaasua. Liikennevirtaa hitaamminkin rampilta liittyjällä on aikaa sovittaa nopeus edellä ajavaan.
Jos ajelee 30 metrin turvavälillä, niin meneehän se vähän työlääksi itselläkin, jos riittävään välimatkaan kykenevä adaptiivinen, niin helpostihan sillä luonnistus sen asiallisen turvavälin pitäminen, jos taasen oman auton adaptiivinen ei siihen kykene kuin taajamissa, niin siitä ei motarilla paljoa ole iloa.
Tavisvakkarilla se turvavälin pitäminen voi olla helppoa, osalla taasen hyvin kankeaa, riippuu käyttöliittymästä.
Tapa, tottumus juttu, jos ajat paljon, niin kannattaa otta yksi viikko ja kiinittää turvaväliin kunnolla huomiota, välimatkan arvioiminen on vaikeaa, mutta kesällä esim varjoja voi käyttää apuna, ja kun edellä oleva ohittaa jonkin varjon, niin lasket siitä rauhallisesti neljäsekunttia, jos saavutat itse varjon ennen neljään pääsemistä, niin pidennä väliä. Sitten kun sen neljä sekunttia säännöllisesti alkaa ylittyyn, niin sitten riittää kun silloin tällöin tekee kalibroinnin.
Sen jälkeen sitten alkaa harjoitella takanaolevaan samaa, eli sitä kaistalle palaamista, ettei kouki toisten eteen. Taaksepäin arvioiminen on hitusen vaikeampaa.
Joskus oli se peilikikka, mutta keskiverto autolla jos ohitettava näkyy taustapeilissä niin motari oloissa ei olla vielä kaukanakaan.