Moottoritien vakionopeusautistit jotka lipuvat minuuttien ajan rinnalle kun omassa säätimessäsi on 122 km/h ja heillä 122,1 km/h, eivätkä koskaan paina kaasua vaikka edelläolevan perä lähestyy uhkaavasti.
Tämä. Erityisesti silloin ärsyttävää, kun edessä lähestyy hitaammin liikkuva jono ja joutuu itse jarruttamaan, kun vasemmalla lillivä idiootti ei voi painaa kaasua, jotta pääsisi ohi.
Toinen ärsyttävä kusipäisyys moottoritiellä on se, että ei voi vaihtaa takaisin sinne oikealle kaistalle, kun on ohittanut jonkun, vaikka takana vasemmalla kaistalla on joku eikä oikealla kaistalla ole ketään.
Liikenneympyröissä en kyllä ainakaan itse uskalla luottaa siihen, että ympyrään tuleva auto on kääntymässä ensimmäisestä ulos, vaikka laittaisi vilkun päälle, sen verran monta tapausta on tullut nähtyä, jossa vilkku laitetaan päälle vain ympyrään ajamisen merkiksi.
Keski-Suomessa muun muassa nelos- ja viitosteillä on kohtalaisen paljon osuuksia, joissa on lyhyitä 1+2 -kaistaisia pätkiä, joissa on siis yhteen suuntaan ajaville noin kilometrin mittainen ohituskaista ennen kuin tie muuttuu takaisin 1+1 -kaistaiseksi tai 2+1 -kaistaiseksi ohituskaistaksi vastaantuleville. Näillä pätkillä törmää usein sellaiseen, että kun on ajettu useita kilometrejä rekan perässä, ensimmäisenä rekan perässä oleva auto vaihtaa vasemmalle kaistalle heti ohituskaistan alkaessa, mutta ei ohitakaan kunnolla rekkaa, vaan lipuu juuri ja juuri yli yhdeksääkymppiä rekan rinnalla niin, että ohituskaistan kohdalla rekan ohitse pääsee 1-2 autoa. Pahimmat kusipäät eivät tajua painaa kaasua, vaikka vilkuttaisi pitkiä. Kannatan tuon sortin ääliöille eutanasiaa. On se niin vaikeaa painaa sitä kaasua niin, että muutkin jonossa pääsisivät sen rekan ohi.
Äärimmäisen ärsyttäviä ovat myös maantiellä niin epätasaisella nopeudella ajavat kuskit, ettei perässä voi ajaa cruisella, vaan joutuu jarruttelemaan jatkuvasti.
Kaupunkiajossa ärsyttävät ääliöt, jotka odottavat ilmeisesti valojen vaihtumista vaihde vapaalla ja liikkeellelähtö valon vaihtuessa tapahtuu kuin hidastetussa filmissä. Myös itse kiihdytyksen aikana vaihteen vaihtaminen on nähtävästi äärimmäisen vaikea suoritus, kun seuraavaa vaihdetta etsiessä nopeus putoaa hetkellisesti ja takana täytyy jarrutella. Jos manuaalivaihteistoa ei osaa käyttää, kannattaisi ostaa automaattivaihteinen auto tai tyytyä kulkemaan julkisilla.