Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Saatanan pyöräilijät on kyllä yksi tieliikenteen syöpä kun säännöt ei tunnu kaaliin menevän.

Olin tänään odottamassa jalankulkijana tien ylipääsyä ja valo vaihtuikin jo vihreäksi. Samalla sekunnilla kun aloin työntää jalkaa eteenpäin suhahti edestä tämmöinen trikooasuinen pelle päin punaisia, n. 40km/h ajoväylää pitkin. Mitään en kuullut ja huomannut, että kaveri on tulossa sieltä tuhatta ja sataa. Ens kerralla vastaava tapaus tulee katson ensin vasemmalle ja tämän jälkeen tuuppaan nurin jos meinaa päin polkea.

Autoilijana jos olisin sieltä sivusta tullut olisi lähinnä vaan naurattanut ja säälittänyt kuskin oven kunto ilmalennon jälkeen.
Trikoopellet tosiaan ärsyttävät asenteella ja toiminnallaan monin paikoin, mutta niiden osalta olisi varmaan hyvä mieluummin virkistää tätä ketjua -->

Mikä ärsyttää pyöräilijöissä (Oli: Kilpapyöräilijöiden "pakat"..)
 
Pääsinpähän pitkästä aikaa painaa tööttiä oikein siuluni kyllyydestä. Edellä menevä valoissa ekana oleva mersu kuski rämppäsi puhelintaan niin antaumuksella että oli vissiin unohtanut olevansa risteyksessä ja valoissa. Annoin jopa noin 3sek aikaa vihreän vaihtumisesta ennenkuin töräytin. Kyllä muuten tuntui hyvältä :happy:
 
Eilen töistä kotiin ajellessa edessä oleva auto meinasi tietyömaa-aluella, Espoossa klo 17 ajaa ojaan monesti, poukkoili pientareen puolella ja välillä keskiviivan ylikin. Ja vauhti heilui 30 alueella 15-50km/h :tup: Todennäkösesti joku "snäpchat on elämääni ja toisten elämää tärkeämpiä" -tyyppi, kun tuossa vieressä on päiväkoti ja joku 1-3 luokat vielä..

..Tilanne tietysti vielä parani 60 alueelle siirryttäessä kun se jatkuva kaasuttelu ja jarruttelu yhdistetään jokseenkin pitkään jonoon ja hallitsemattomaan mutkitteluun :tup:

Nämä ärsyttää. Kuten myös ne pyöräiliät Helsingin keskustassa.
 
Hassua, että juuri tämä trikooporukka on sitä väkeä, joka on kovimpaan ääneen huutamassa oikeuksiensa perään :D
Vakavasti, trikooporukan eduksi täytyy sanoa se, että vaikuttavat olevan keskimäärin aika hyvin tietoisia liikennesäännöistä, jotka heitä koskevat.
Tuo on kyllä ihan totta, että suuri osa on hyvin tietoisia säännöistä.

Se pieni osa vaan korostuu helposti, koska pyöräilijät on aika haavoittivassa asemassa autojen seassa ja tuommoiset tilanteet ovat aika vaarallisia, varsinkin kun autoilija ei niitä osaa odottaa.

Trikoopellet tosiaan ärsyttävät asenteella ja toiminnallaan monin paikoin, mutta niiden osalta olisi varmaan hyvä mieluummin virkistää tätä ketjua -->

Mikä ärsyttää pyöräilijöissä (Oli: Kilpapyöräilijöiden "pakat"..)
Katsoppas tuommoinenkin oli pystyssä jo.
 
Tästä on monikin avautunut, ne liikennevaloissa parin autonmitan välin jättävät ja sitten nykäyksittäin eteenpäin pumppaavat idiootit. Eikö ne osaa arvioida etäisyyttä siihen edessäolevaan vai onko niille opetettu että jätä valoissa kymmenen metriä väliä seuraavaan ja sitten hivuttaa metri kerrallaan kytkin sulaen eteenpäin?

Siellä jonon hännillä tuo ei niin haittaa, mutta tuommosen ihmispaskan takana haittaa ja vituttaa suuresti.
 
Tästä on monikin avautunut, ne liikennevaloissa parin autonmitan välin jättävät ja sitten nykäyksittäin eteenpäin pumppaavat idiootit. Eikö ne osaa arvioida etäisyyttä siihen edessäolevaan vai onko niille opetettu että jätä valoissa kymmenen metriä väliä seuraavaan ja sitten hivuttaa metri kerrallaan kytkin sulaen eteenpäin?

Siellä jonon hännillä tuo ei niin haittaa, mutta tuommosen ihmispaskan takana haittaa ja vituttaa suuresti.
Mummon kyydissä tuon huomaa, väliä tulee sen viitisen metriä edeltävään autoon~, syvyysnäkö ei pelaa eläkeläisellä. (nämä lienee suht. harvassa kuitenkin työaikaan)

Vapaalla saataan valuttaa valoihin jos ei takana ole ketään.
 
Mummon kyydissä tuon huomaa, väliä tulee sen viitisen metriä edeltävään autoon~, syvyysnäkö ei pelaa eläkeläisellä. (nämä lienee suht. harvassa kuitenkin työaikaan)

Vapaalla saataan valuttaa valoihin jos ei takana ole ketään.

Ei tämä nyt eläkeläisiä tai kypsässä iässä olevia koske, vaan ihan normi-ihmisiä* 20-40v. mitkä tuota harrastaa. Eikä kyse ole mistään yhden auton mitasta aina, useinkin se 10 metriä, eli pari pikkuautoa mahtuisi väliin helposti. Sitten hivutetaan lähemmäksi puolmetriä kerrallaan. Aisaatana

*Omien havaintojen mukaan siellä hivuttaja-autossa on ollut joko 20v.(?) lippispää tai elämäänsä kyllästyneen näköinen kolme-nelikymppinen perheenäiti. :confused:
 
Ei tämä nyt eläkeläisiä tai kypsässä iässä olevia koske, vaan ihan normi-ihmisiä* 20-40v. mitkä tuota harrastaa. Eikä kyse ole mistään yhden auton mitasta aina, useinkin se 10 metriä, eli pari pikkuautoa mahtuisi väliin helposti. Sitten hivutetaan lähemmäksi puolmetriä kerrallaan. Aisaatana

*Omien havaintojen mukaan siellä hivuttaja-autossa on ollut joko 20v.(?) lippispää tai elämäänsä kyllästyneen näköinen kolme-nelikymppinen perheenäiti. :confused:
Enemmän aikaa räplätä puhelinta? Onneksi on lyhyt työmatka ja itse joutuu olemaan siellä jonon kärjillä. (50-60km/h aluetta)

Muutamaan kertaan vituttanut nuo 60km/h alueella 40km/h köröttelijät, ja sitten painetaan talla pohjaan 40km/h alueella.
 
Tästä on monikin avautunut, ne liikennevaloissa parin autonmitan välin jättävät ja sitten nykäyksittäin eteenpäin pumppaavat idiootit. Eikö ne osaa arvioida etäisyyttä siihen edessäolevaan vai onko niille opetettu että jätä valoissa kymmenen metriä väliä seuraavaan ja sitten hivuttaa metri kerrallaan kytkin sulaen eteenpäin?

Siellä jonon hännillä tuo ei niin haittaa, mutta tuommosen ihmispaskan takana haittaa ja vituttaa suuresti.

Ihan perusjuttu uusille kuskeille, tai sellaisille joilla ei muuten ole tuntumaa kunnolla auton hidastuvuuteen. Huono syvyysnäkö yksi vaihtoehto myös.

Uusilla kuskeilla menee alkuun monet jarrutukset liian viime tinkaan, kun ei olla vielä totuttu vauhtisokeuteen ja sitten alkuvaiheessa ylikompensoidaan tätä, kunnes tuntuma noihin hommiin pikkuhiljaa paranee.

Myös jos ei ole vielä ajanut muutakuin yhdellä tutulla autolla ja sitten ajaa jotain muuta, jonka jarrutuntuma on hakusessa ja näkymä-ala etuikkunasta poikkeaa -> vaikuttaa vauhdin tunteeseen -> otetaan taas hetken varman päälle.

Tämä on varmasti huomattavasti parempi vaihtoehto kun se että huonolla tuntumalla koitettaisiin aina tehdä optimaalinen jarrutus, jolloin tietty prosentti noista jäisi liian myöhään. Niitä näkee kuitenkin kohtuu usein, itsekkin olen livenä nähnyt melkein joka vuosi kun tulee peräpusuja.
 
Firman automaatti Vitolla tuli aikanaan valuteltua, kun ei osannut arvioda valoja eikä välttämättä halunnut heittää valoissa vapaalle.
 
Eikö se pysynyt jarrulla paikallaan, vai mikä tuohon oli syynä?

Vaihtelevat kohteet, joutui ajelemaan uusissa paikoissa eikä ollut kokemusta automaatilla ajosta.

Silti mitään monen metrin väliä jättänyt, yllättävän ripeästi tuokin liikkui kaikkine työkaluineen/kaapeleineen)
 
Ok, lähinnä ajattelin ettei sitä automaattia ole tarkoituskaan normaalissa liikennevalopysäytyksessä vaihtaa vapaalle, vaan antaa olla D:llä ja pitää jarrua päällä niin siinähän se pysyy.
 


Näin tällä kertaa. Ehkä taksiuudistuksen jälkeen saadaan virolaisia kuskeja suomalaisten osaamattomien tilalle ;)

muoks: Dennis Pasterstein, Ylikomisario, Poliisin liikenneturvallisuuskeskuksen johtaja
 
Viimeksi muokattu:
Jonkun autoilijan oli ihan pakko ajaa ja kiihdyttää autolla kännykkä kädessä 60km/h alueella 100km/h nopeudella ala-aste koulun vierestä, :facepalm: että kerkee tulla ottamaan mun takapuolesta kuvia. :shifty:
(oispa ollut lauantai, niin siinä kohdassa olisi ollut silloin mpoliisi töissä)
 
Viimeksi muokattu:


Näin tällä kertaa. Ehkä taksiuudistuksen jälkeen saadaan virolaisia kuskeja suomalaisten osaamattomien tilalle ;)

muoks: Dennis Pasterstein, Ylikomisario, Poliisin liikenneturvallisuuskeskuksen johtaja

Tuleepa tästä mieleen, että viime kertaisen Tallinnan vierailun perusteella paikalliset kyllä muuten kaahaavat kuin reikäpäät, mutta suojateitä kunnioitetaan. Vastaavaa ei Suomessa näe koskaan.
 
Tuleepa tästä mieleen, että viime kertaisen Tallinnan vierailun perusteella paikalliset kyllä muuten kaahaavat kuin reikäpäät, mutta suojateitä kunnioitetaan. Vastaavaa ei Suomessa näe koskaan.

Siellähän tulee oikeasti kovat rapsut jos et anna suojatiellä tilaa, tuo sama käytös näkyy vironkilpisillä täälläkin.

Suomessahan tuommoinen ei taas kiinnosta poliisia yhtään, padista leffaa katsoen ja suojatielle täysillä kyllä ne jalankulkijat väistää. Pastersteinin siunauksella liikennettä taidetaan nykyään valvoa lähinnä nopeuskameroilla, siinä mielessä hieman ironinenkin tuo hänen twiittinsä.
 
Tästä on monikin avautunut, ne liikennevaloissa parin autonmitan välin jättävät ja sitten nykäyksittäin eteenpäin pumppaavat idiootit. Eikö ne osaa arvioida etäisyyttä siihen edessäolevaan vai onko niille opetettu että jätä valoissa kymmenen metriä väliä seuraavaan ja sitten hivuttaa metri kerrallaan kytkin sulaen eteenpäin?

Siellä jonon hännillä tuo ei niin haittaa, mutta tuommosen ihmispaskan takana haittaa ja vituttaa suuresti.
Niitä pelottaa kun ajat "liian lähelle". Eli aja siihen ns. normaalille etäisyydelle taakse niin ne valuttaa pikkusen eteenpäin, siirrä autoas ja taas valutellaan. Ja jos et siirrä niin joku muu kattoo et mikä dorka sieki oot kun on auton mittanen turvaväli edessä ;)
 
Tuleepa tästä mieleen, että viime kertaisen Tallinnan vierailun perusteella paikalliset kyllä muuten kaahaavat kuin reikäpäät, mutta suojateitä kunnioitetaan. Vastaavaa ei Suomessa näe koskaan.
Oman kokemuksen perusteella tuolla on suojatien kunnioitus hyvällä tasolla ja liikenne on autojen osalta automäärät ja katuverkosto huomioiden ihan sujuvaa. Myös valoista osataan lähteä liikoja arpomatta.
Kaahaamista en ole pahemmin havainnut, ellei sellaiseksi lasketa sitä, että vihreän tullen mennään, eikä jäädä etsimään silmälaseja.
 
Niitä pelottaa kun ajat "liian lähelle". Eli aja siihen ns. normaalille etäisyydelle taakse niin ne valuttaa pikkusen eteenpäin, siirrä autoas ja taas valutellaan. Ja jos et siirrä niin joku muu kattoo et mikä dorka sieki oot kun on auton mittanen turvaväli edessä ;)

Monesti edellä oleva ensin pysähtynyt liikennevaloissa eteeni ja sitten vasta alkaa se eteenpäin hivutus. Siis silloinkin kun sen hivuttajan edessä oleva ajoneuvo on pysähdyksissä. Itse en juurikaan rasita kytkintä moisessa, jos hivutettava matka on muutamia metrejä. Pysyn paikallani.
 
Monesti edellä oleva ensin pysähtynyt liikennevaloissa eteeni ja sitten vasta alkaa se eteenpäin hivutus. Siis silloinkin kun sen hivuttajan edessä oleva ajoneuvo on pysähdyksissä. Itse en juurikaan rasita kytkintä moisessa, jos hivutettava matka on muutamia metrejä. Pysyn paikallani.
Nimenomaan ne pysähtyy ensin siihen kunnes ajat taakse.
 
Tuliko mieleen että saattoi olla rattijuoppo?
Tuli, ja soitin kyllä asiasta 112, mutten voinut itse seurata minne hän oli menossa ja motareiden liittymiä oli useampi edessä. Olin vain näkevinäni puhelimen kuskilla, joten siitä epäilykset :)
 
Kylläpä pistää hieman ärsyttämään "ammattikuljettajat".

Muutama viikko sitten kuorma-auto täydessä soralastissa kääntyi pikkutieltä suoraan eteen, johon tietysti kevyet paniikkijarrutukset ensin. Kun sai autonsa oikaistua kaistalle, ja pääsi kiihdyttämään, pyyhkäisi tietysti sorat suoraan tuulilasille, kuorma kun oli melko reilusti yli laitojen (ehkä n. 30cm), jonka seurauksena tuulilasissa kymmeniä säröjä ja jälkiä.

Yritin ensin pysäyttää muutaman kerran, mutta kun ei selvästi suostunut pysähtymään, soitin häkeen josta pistettiin viestiä partiolle, joka tulikin sitten meidän perässä kuorkin määränpäähän asti.

Kuski puhui ensin melko pehmeitä ja väitti kaikenlaista, mutta myönsi kuitenkin lopulta poliisille syyllisyytensä, ja sovittiin että tekee vahinkoilmoituksen ja vakuutus hoitaa.

Nyt sitten paria viikkoa myöhemmin kun aloin selvitellä missä vahinkoilmoitus viipyy, kävi ilmi ettei kuski ollut auton omistaja, ja oli tietysti kertonut täysin erilaisen tarinan omistajalle, joka ei suostu vahinkoilmoitusta tekemään.

Sekä kuski että omistaja 60 ja kuoleman välissä, ja vaikka yritin melko nätisti selittää kummallekin, että omaa kuoppaa tässä vaiheessa enää kaivavat kun Poliisille jo syyllisyys myönnetty, niin ei kuulemma kiinnosta ja "ovat valmiita viemään asian rosikseen", kuten itse ilmaisivat.

Poliisilta kun kyselin, niin tiedot tapahtuneesta löytyi hyvin kuvien kanssa, ja sanoivat että yleisin menettely tällaisissa tapauksissa on sakko kuljettajalle ja tiedot vakuutusyhtiölle, niin saan hoidettua oman ajoneuvon vahingot. Vaati vain rikosilmoituksen tekemistä sähköisesti.

Itse mietin, että pitäisikö jaksaa vielä alkaa tapella menetystä ajasta, ja hakea korvausta vakuutusyhtiöltä tuosta vastapuolen perseilystä?
 
Itse mietin, että pitäisikö jaksaa vielä alkaa tapella menetystä ajasta, ja hakea korvausta vakuutusyhtiöltä tuosta vastapuolen perseilystä?

Mahtaako vakuutusyhtiö korvata 'perseilyä', ja jos korvaa niin toisen puolen vakuutus sen maksaa eli 'ammattikuljettaja' ei siitä varmaankaan itse maksa. Seuraukset tulee lähinnä sakosta mikä henkilökohtainen ja rikosilmoituksesta.

Ammattikuljettajien kirjo on yhtä laaja kuin muissakin ammateissa.

Terveisin 40-kympin ja kuoleman välimaastossa pyörivä ammattikuljettaja.
 
Mahtaako vakuutusyhtiö korvata 'perseilyä', ja jos korvaa niin toisen puolen vakuutus sen maksaa eli 'ammattikuljettaja' ei siitä varmaankaan itse maksa. Seuraukset tulee lähinnä sakosta mikä henkilökohtainen ja rikosilmoituksesta.

Ammattikuljettajien kirjo on yhtä laaja kuin muissakin ammateissa.

Terveisin 40-kympin ja kuoleman välimaastossa pyörivä ammattikuljettaja.

Noh, yrittäjän aikaa tässä myös poltetaan täysin turhaan allekirjoittaneen puolelta, joten voisi kuvitella että kohtuullista olisi saada jotain ansion menetyksistä, aikaa kun palaa jonkin verran asian selvittämiseen vastapuolen vakuutusyhtiön, poliisin, oman vakuutusyhtiön, vastapuolen ja korjaamon kanssa.

Ja viittasin kyllä noilla heittomerkeillä siihen, ettei kyseessä minusta ole oikea ammattikuljettaja, kun asioiden hoitaminen tuntuu olevan noin vaikeaa, puhumattakaan melko hengenvaarallisesta ajotyylistä tuollaisella yhdistelmällä, sekä järjen puutteesta kuormauksessa.

Tosin, mitä nyt tarkemmin googlettelin, näyttäisi toiminta olevan jokseenkin yleistä tämän kuskin toimesta tässä lähialueilla.

Vakuutushan asiat varmasti minulle päin viimekädessä asiat korvaa, mutta eiköhän ne maansiirtoyrittäjällä ala jossain vaiheessa tuntua myös vakuutusten hinnoissa.
 
Ja viittasin kyllä noilla heittomerkeillä siihen, ettei kyseessä minusta ole oikea ammattikuljettaja

Ymmärsin kyllä kyllä heittomerkit ja olen asiassa sinun puolellasi. Monesti näissä vahingoissa alle 1000 euron jutut kuljetusyrittäjä maksaa itse, koska jos laittaa vakuutuksen piikkiin vakuutukset nousevat niin paljon, että jää tappiolle.

Kannattaa ilman muuta pyytää jotain korvauksia ajankäytöstä, en vaan tiedä miten se käytännössä toimii. Mitä ammattikuljettajaan tulee, niin sakko on henkilökohtainen jonka joutuu itse maksamaan eikä pomo. Sekä sakossa on se hyvä puoli, että kun tälle kaverille tulee niitä riittävästi niin pääsee hän virkavallan toimesta hieman pidemälle kesälomalle kortin menetyksen vuoksi.
 
Palataas välillä ihan topikkiin.
Välillä vituttaa kaikki muut autoilijat. Silloin toivoo että olisi pohjois-koreassa, isot leveät tiet ja vähän jos ollenkaan muita autoja.
 
Ihmisten tietämättömyys autonsa mitoista ja kyky asemoida auto järkevästi odottaessaan vuoroaan liikenteessä.

Herwoodissa kauppakeskus Duon kulmalla tyypillinen tilanne:

Valtaväylää pohjoisesta tuleva auto on vihreissä valoissa kääntymässä oikealle kohti Duon parkkihallia. Samaan aikaan on kevyttä liikennettä menemässä suojatien yli, ja auto joutuu odottamaan näitä.

Autoilija mahtuisi aivan hyvin ajokaistansa ja sen suojatien väliin odottamaan, että pääsee suojatiestä yli. Auto vaan seisoo siinä puoliksi kaistalla kahden tai kolmen metrin päässä suojatiestä, ja tukkii tien takanaan tulevilta suoraan meneviltä autoilta. Onko se autoilija todella noin pihalla siitä, kuinka pitkä nokka hänen autossaan on?

Tilannetta toki pahentaa se, että ne takana suoraan tulevatkin autoilijat on idiootteja, kun ovat ajaamassa suoraan sitä oikeanpuoleista eikä keskimmäistä kaistaa; keskimmäinen pelkästään suoran menevä kaista on usein melkein tai täysin vapaa suoraan ajavien autojenkin jonon kerääntyessä sille oikeanpuoleiselle kaistalle jonka liikenteen kääntyvät jumittaa.


Sama "autossani on ainaki 5 metriä pitkä nokka"-ilmiö tulee vielä pahempana vastaan usein toiseen suuntaan:

Auto tulee kolmion takaa ja pysähtyy odottamaan kääntymistään, ja pysähtyy suoraan suojatien/pyörätien jatkee päälle, häiritsemään kevyttä liikennettä. Suojatien/pyörätien jatkeen ja ajoradan välissä olisi ollut aivan hyvin tilaa mennä odottamaan vuoroaan siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Yli-Keravalta vanhalla lahdentielle ajaessa, vasemmalle kääntyvät tuppaavat blokkaamaan koko kaistan ja joununut aina koukkaamaan ojan puolelta oikealle kääntyessä.

Siinä on kuitenkin levennys kääntyville, ettei tarvitse sitä koko kaistaa varata.
 
Autoilija mahtuisi aivan hyvin ajokaistansa ja sen suojatien väliin odottamaan, että pääsee suojatiestä yli. Auto vaan seisoo siinä puoliksi kaistalla kahden tai kolmen metrin päässä suojatiestä, ja tukkii tien takanaan tulevilta suoraan meneviltä autoilta. Onko se autoilija todella noin pihalla siitä, kuinka pitkä nokka hänen autossaan on?

Tämä. Näitä näkee täälläkin aivan tolkuttoman usein, ja ei vaan voi ymmärtää :facepalm:
 
Tämä. Näitä näkee täälläkin aivan tolkuttoman usein, ja ei vaan voi ymmärtää :facepalm:
T-risteyksessä, ei liittyvän tarvitse antaa tilaa. Yleisessä käytössä olevissa liittymissä on leveykset, joista suoraan ajavat pääsevät ohi.
 
Jotain jäi vissiin välistä lukematta? (itsellä) Vastasin tuohon risteysalueleelle ajamiseen.

Tässä tarkoitettiin tilannetta, jossa kääntyvä auto blokkaa takaatulevan liikenteen jäämällä ”kaistalle” odottamaan, vaikka mahtuisi tilaan joka jää ajoradan ja suojatien väliin.
 
Samaa asiaa hain, mutta ilman suojatietä. Ajetaan keskelle tietä vasemmalle kääntyessä vaikka oikealla kääntyvät pääsisivät suoraan jatkamaan matkaa. (tilaa ei ole kääntymiseen kun pitää tallata se auto keskeslle kaistaa)
 
Niin, ryhmittäytyminen on äärimmäisen vaikeata ns. "tavalliselle" vähän ajavalle autonkuljettajalle.
 
Ohituskaistalle saavuttaessa turha kiihdyttely, koko letkan siirtyminen vasemmalle kaistalle(kaikki yrittää samaan aikaan ohi hitaammasta jolloin ohituksen sujuvuus on romuna). Ohituskaistan jälkeen jarrun päälle hyppääminen, jolloin tiputetaan vauhti ohitettavan tasolle. Vasta-autoilija ei jostain syystä käytä etuajo-oikeuttaan vaan viittilöi, että mene vaan? Hidastaminen kilometritolkulla ennen poistumisliittymää? VILKUN KÄYTTÖ! TANA!
 
Kehä ykkösellä tullut istuttua useampi tunti muutama vuosi takaperin, siinä meinasi tupakat loppua kesken.
 
Onneksi siellä ei ole tarvinnut paljon ajella. Tosin kehätiet on aina toiminut hyvin isojen tietöidenkin aikaan. Hämeenlinnanvälyän liikennevalojen poisto oli plussaa
 
Mistähän näitä munanjatkeella ajelevia idiootteja oikein sikiää.

Kymppitiellä kohti turkua ohitti 520d meidät, pakun ja rekan kaikki kolme ylämäkeen 0 näkyvyydellä, meinas tulla paskat housuun kun näkyi vastaantulija eikä ollut monesta metristä kiinni, vastaantulija pääsi varmaan tutustumaan jarrupolkimeen ja nilkan kunto kasvoi.

Aika raaka tilasto kun tässä viikon aikana ajanut 2 kertaa maantietä pidempää reissua, molemmilla kerroilla on joku koittanut itsemurhaa ylämäkeen.
 
Aika raaka tilasto kun tässä viikon aikana ajanut 2 kertaa maantietä pidempää reissua, molemmilla kerroilla on joku koittanut itsemurhaa ylämäkeen.

"lastutettu" ysäribemari, kyllä niissä voimaa on. Ainakin Essonbaarissa. Tai omasta ja serkun mielestä. Se kävi kuitenkin amiksen autopuolen.
Ei liity merkkiin, mutta näitä sankareita on liikenteessä paljon. Monta kertaa tulee nostettua jalka kaasulta että tämä maanteiden sankari pääsee ohi mäessä/tasamaalla/alamäessä/helvetin huonossa paikassa, ettei vastaantulevaa tai itseä satu kipeästi.
 
Niin, ryhmittäytyminen on äärimmäisen vaikeata ns. "tavalliselle" vähän ajavalle autonkuljettajalle.
Manakuskille tämä voi olla Oulun seudulla tuttukin tilanne, kun ängetään kahta autoa rinnakkain samalle ryhmityskaistalle siten, että ne ovat puoliksi pientareella ja puoliksi viereisen ryhmityskaistan päällä. Onneksi en joudu työn puolesta ajamaan ko. seudulla raskasta kalustoa, koska siinä voisi olla jo lehmänhermot toisinaan koetuksella. Mahtuuhan noista henkilöautolla juuri ja juuri ohi, mutta ei kyllä millään isommalla härvelillä.
 
Ajan onneksi vain taksia, mutta silti... Toissapäivänä saaristonkadun ja kirkkokadun risteyksessä vartija meinasi kylkeen pukata, kun ääliö ajoi suoraan vasemmalta kaistalta oikeanpuoleiselle taksikaistalle keskeltä risteysalueelta, itse siis tietenkin ajoin taksikaistalla hänen vieressä. Ei mitään reaktiota torvensoittoon. Siitä sitten torikadulle käännettiin, mistä jatkoi matkaansa torikadun läpi.
 
Eilen odotin valojen vaihtumista risteyksessä ja oikealla oli paku kaistalla, josta voi vain kääntyä oikealle. Valot vaihtuivat ja paku ajoi suoraan eteeni, vaikka minulla oli kaista suoraan eteenpäin. Jotenkin aavistin tuon töppäilijän aikeet ja estin kolarin hidastamalla. Myöhemmin ohitin tuon pakun ja katsoin, minkänäköinen kuski ajaa tuolla tavoin. Musta käkkäräpäähän se siellä oli puikoissa. Hapuilevaa ja epävarmaa oli kuskin ajo muutenkin.
Usein tuollaiset väärää kaistaa ajavat ovat jotain somaleja, olen huomannut sen aiemminkin liikenteessä.
Mielestäni tuollaisia ei pitäisi päästää liikenteeseen, ennenkuin ovat suorittaneet suomessa autokoulun, muutoin kunnon sakot rapsautettava.
 
Eilen odotin valojen vaihtumista risteyksessä ja oikealla oli paku kaistalla, josta voi vain kääntyä oikealle. Valot vaihtuivat ja paku ajoi suoraan eteeni, vaikka minulla oli kaista suoraan eteenpäin. Jotenkin aavistin tuon töppäilijän aikeet ja estin kolarin hidastamalla. Myöhemmin ohitin tuon pakun ja katsoin, minkänäköinen kuski ajaa tuolla tavoin. Musta käkkäräpäähän se siellä oli puikoissa. Hapuilevaa ja epävarmaa oli kuskin ajo muutenkin.
Usein tuollaiset väärää kaistaa ajavat ovat jotain somaleja, olen huomannut sen aiemminkin liikenteessä.
Mielestäni tuollaisia ei pitäisi päästää liikenteeseen, ennenkuin ovat suorittaneet suomessa autokoulun, muutoin kunnon sakot rapsautettava.

Meinasitko että ajokortittomat "jotkut somalit" laitetaan jotenkin tarkoituksellisesti auton rattiin? Ja tuosta nykyään selviäisi ilman sakkoja jostain syystä?
 
On tuossa perää. Viime päivinä jokainen perseillyt kuski mikä on tullut eteen on ollut virolainen, latvialainen tai Afrikan suunnalta. Eniten jälkimmäisiä. Esim miten olisi paniikkijarrus kehä 1:llä kun meinasi missata liittymän. Onneksi on autossa hyvät renkaat ja jarrut sekä osasin odottaa jotain muuten olisi kyllä kolissut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom