Middle-Earth: Shadow Of War (10/17)

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 617
2oM5w0J.jpg


http://kotaku.com/target-leaks-shadow-of-mordor-sequel-shadow-of-war-1792760792

The sequel to Shadow of Mordor is called Shadow of War. Warner Bros. hasn’t quite announced this yet, but Target spilled the news early (lol) along with the box art and some info (via NeoGAF).

From what I’ve heard, the story will be based on Talion and Celebrimbor (the two protagonists from Shadow of Mordor) working to forge a new ring that’s as powerful as Sauron’s. The Nemesis system is back, obviously, and there are new stronghold mechanics, new special abilities, and all that jazz.


More info to come whenever it’s officially announced. For now, let’s again laugh at Target.
Nytten odottelemaan ehkä 2014 parhaalle pelille jatkoa ja toivomaan että uudistukset ovat hyvästä :hungry:
 
mitä saatanan vittua onko tuokin jo noin vanha :eek: En koskaan jaksanut pelata lävitte, täytyykin ottaa vaikka viikonlopun projektiksi.
 
Minullakin Shadow of Mordor vielä pelaamatta. Muutaman tunnin olen kokeillut, että jonkinlainen käsitys kuitenkin on. Eli ennen jatko-osaa pelattava.
 
Teille ketkä ette ole jaksaneet paria tuntia pidemälle pelata niin tuskin uusin osa tuo niin paljon uutta että mieli siitä muuttuisi :eek:

Olihan se nemesis järjestelmä hieno mutta nopeasti sekin kävi itseään toistavaksi(20-30h) ja siksi toivoisinkin että uudessa olisi saman tasoinen keppi hevonen.
 
Siis LoTR on ihan sivujuttu tässä mun mielestä. Pelihän rakentuu nimenomaan Batman Arkham sarjan tyylisen combatin ja nemesis systeemin kanssa leikittelyyn, joka on ihan pirun hauskaa ainakin minun mielestä. Ihan sama mihin universumiin sijoittuu.
 
Teille ketkä ette ole jaksaneet paria tuntia pidemälle pelata niin tuskin uusin osa tuo niin paljon uutta että mieli siitä muuttuisi :eek:

Olihan se nemesis järjestelmä hieno mutta nopeasti sekin kävi itseään toistavaksi(20-30h) ja siksi toivoisinkin että uudessa olisi saman tasoinen keppi hevonen.

En vain silloin kerennyt pelaamaan enempää niin jäi kesken. :)

En tosin kerkeä nytkään, kun paljon muita pelejä, mutta eiköhän tuon vielä tämän vuoden puolella.
 
En vain silloin kerennyt pelaamaan enempää niin jäi kesken. :)

En tosin kerkeä nytkään, kun paljon muita pelejä, mutta eiköhän tuon vielä tämän vuoden puolella.
Suosittelen :tup:
Mutta ei kannatta missään nimessä väkisin alkaa vääntää jos ei maistu niin ei maistu.
 
Tämähän vaikuttaa hyvältä. On tuo eka osa vielä kesken ja onhan tuo viihdyttävää mäiskettä. Toivoisin tältä ainakin isompaa pelimaailmaa.
 
Siis LoTR on ihan sivujuttu tässä mun mielestä. Pelihän rakentuu nimenomaan Batman Arkham sarjan tyylisen combatin ja nemesis systeemin kanssa leikittelyyn, joka on ihan pirun hauskaa ainakin minun mielestä. Ihan sama mihin universumiin sijoittuu.

Noin se kyllä (valitettavasti?) olikin. Peli tuntui olevan ihan täysin irrallaan aihepiiristään muuten kuin teeman osalta, lähinnä tuli joku vanha Streets of Rage ja Batman tuosta combatista mieleen. Kyllähän tuon läpi pelasi kun combat oli ihan mukavaa, mutta muuten jätti kyllä kylmäksi.
 
Noin se kyllä (valitettavasti?) olikin. Peli tuntui olevan ihan täysin irrallaan aihepiiristään muuten kuin teeman osalta, lähinnä tuli joku vanha Streets of Rage ja Batman tuosta combatista mieleen. Kyllähän tuon läpi pelasi kun combat oli ihan mukavaa, mutta muuten jätti kyllä kylmäksi.

Joo itsekään en muista pelin tarinasta juuri mitään, mutta ei se itseä häirinnyt, kun en yleensä ole muutenkaan mikään tarinoihin uppoutuja pelatessa. Shadow of Mordorin Gameplay on timanttista ja hauskaa ja kantoi helposti koko pelin läpi. Eipä se parmepi tarina jatko-osassa pahitteeksi olisi, kunhan sitä ei tuoteta gameplayn kustannuksella.
 
Joo itsekään en muista pelin tarinasta juuri mitään, mutta ei se itseä häirinnyt, kun en yleensä ole muutenkaan mikään tarinoihin uppoutuja pelatessa. Shadow of Mordorin Gameplay on timanttista ja hauskaa ja kantoi helposti koko pelin läpi. Eipä se parmepi tarina jatko-osassa pahitteeksi olisi, kunhan sitä ei tuoteta gameplayn kustannuksella.
Tämä ja hauskaahan oli, kiipeilyt paremmin toteutettu kun ubisoftin pelissä ja ripaus bättistä=lähes täydellinen.
 
Noin se kyllä (valitettavasti?) olikin. Peli tuntui olevan ihan täysin irrallaan aihepiiristään muuten kuin teeman osalta, lähinnä tuli joku vanha Streets of Rage ja Batman tuosta combatista mieleen. Kyllähän tuon läpi pelasi kun combat oli ihan mukavaa, mutta muuten jätti kyllä kylmäksi.
Vähän samat fiilikset, ihan hauska pelata, mut jätti noin muuten aika kädenlämpösen vaikutelman. Nemesis systeemi oli omalta osalta kyl suuri pettymys ku sitä oli hehkutettu.
 
Iha hienolta näyttää traileri kyl. Vois varmaa pelata sitä ekaa joskus :)
 
Shadow of mordorista itse kyllä tykkäsin kovasti. Varsinkin ohjaimella aivan huippu pelata (pc:llä siis pelasin/pelaan). Juonesta mulla oo mitään aavistusta eikä sen enempää kiinnostanukkaan, tärkeintä oli se että pääs hakkaamaan tyylikkäästi örkkejä :D
 
Näyttää siltä mitä odotinkin eli lisää Shadow of Mordoria laajennettuna. Lore heitetty aivan totaalisesti romukoppaan, mutta se nyt oli aika odotettavissa ensimmäisen pelin jälkeen. Harmi sinänsä, kyllä mielestäni Tolkienin maailmaan saisi rakennettua oikein loistavia pelejä ilman, että tarvii mennä tällaisellä täysin fanfic linjalla.

Eniten toivoisin Shadow of Warilta haastetta. Shadow of Mordor oli niin naurettavan helppo, että ekan parin tunnin jälkeen Talion tuntui aivan täydeltä jumalalta jolle yhdestäkään vihollisryhmästä ei ollut mitään vastusta. Perus riviörkkejä kaatuu vaikka tuhansia ilman, että Talion ottaa käytännössä yhtäkään iskua. Kapteenit sun muut isot kihotkin olivat suurimmaksi osaksi erittäin helppoja vaikka niitä keräsi monta samaan tappeluun, Talionilla kun vaan on niin käsittämättömän ylivertaiset taikavoimat.

Ylläolevan pelivideon perusteella tulen kyllä suuresti pettymään jos oikeasti haastetta odotan, samalla linjalla näytetään menevän ja nyt vielä pääsee kylvämään tuhoa taisteluhelikopt- eikun siis lohikäärmeillä ja sormessa on uusi valtasormus joka varmasti tekee Talionista vieläkin ylivoimaisemman. Uusia mielenkiintoisen kuuloisia vihollistyyppejä ja kapteenien erikoisvoimia näyttää tosin olevan ihan kiitettävästi.
 
En ole pelannut aiempaa osaa, mutta eikö tuota pelihahmon ylivoimaisuutta pysty omilla valinnoillaan mitenkään rajaamaan? Onhan Football Managerissakin vähän erilaista haastetta, jos Manchester Unitedin sijaan pelaa kutosdivarin nipulla. Assassin's Creedissäkin asevalinnoilla pystyi edes vähän tasoittamaan peliä. Skyrimissakin oli muutama ylivertainen taito, muttei niitäkään ollut varsinaisesti pakko valita.
Edellisessä osassa pystyi jättämään hankkimatta valinnaiset taitopäivitykset.

Jotenkin tuntuu, että tästä tulee liian samanlainen edellisen pelin kanssa. Edellinen oli hyvä sen muutaman tunnin, mutta sitten alkoi saman toisto. Tarinan takia tuli kuitenkin pelattua läpi.
 
Middle-earth: Shadow of War -ensikosketus: Mordorin sisällissota on upea kokemus | Dome

Middle-earth: Shadow of War -ensikosketus: Mordorin sisällissota on upea kokemus
Valtava örkkiarmeija marssii eteenpäin kilpiään takoen. Petokomentajat ylistävät joukoilleen, kuinka he ripustavat vihollistensa päät muureille mätänemään. Kauheita otuksia ovat – mutta onneksi he ovat minun otuksiani! Minun armeijani! Keski-Maassa sotiminen on harvoin ollut näin hauskaa!

Yleensähän Taru Sormusten Herrasta ja kaikki muutkin Tolkien-pohjaiset tarinat keskittyvät hobittiotusten ympärille tai suureen Sormusten sotaan. Mutta parin vuoden takainen Middle-earth: Shadow of Mordor pisti paketin täysin uusiksi. Kuolemattomaksi muuttunut haltija Talion seikkaili ja soti itsessään Mordorissa, jossa vastoin valhepropagandaa aurinkokin paistaa ja örkkiperheet elävät leppoisaa elämää.

Shadow of Mordor oli todella hyvä niin pelillisesti kuin tarinallisesti. Se toimi täysillä niin Tolkien-faneille kuin muillekin, joten mikäs sen kivempaa kuin kuulla näin jälkikäteen, että Mordor oli vasta harjoittelua. Sen viitoittamalla tiellä jatkaa alkusyksystä ilmestyvä Middle-earth: Shadow of War, jota Muropaketti pääsi testaamaan ennakkoon.

“Mordor oli meidän ensimmäinen selkäperspektiivin ja avoimen maailman toimintapelimme. Niinpä pelinteko oli samalla opettelua, ja yritimme olla varovaisia ideoidemme kanssa. Halusimme tietysti tehdä siitä vielä isomman, joten nyt on sen aika, revitellä ja laajentaa peliä ja sen ideoita oikein kunnolla”, ynnää Shadow of Warin tuottaja Michael de Plater.



Ajallisesti Hobitin ja Taru sormusten herrasta -trilogian väliin sijoittuvassa Middle-earth: Shadow of War -pelissä ollaan yhä Talion, hurja haltija, joka on fuusioitunut muinaisen hengen kanssa. Hengen ansiosta Talion herää henkiin, vaikka miten huonosti kävisi. Mordorissa on käynnissä kunnon rytinä. Siinä missä edellispeli oli enemmänkin toiminnantäyteinen kostotarina, nyt luvassa on kunnon sotaa ja valtavia taisteluja Mordorin eri faktioiden välillä.

Sauron ei ole mikään Mordorin yksinvaltias, vaan muillakin on ambitionsa ja näkemyksensä kukkulan kuninkaasta. Joten mitäpä jos Talion kokeilisi omia mahdollisuuksiaan suuressa sotakeossa, kun sormessa on vieläpä ihan ikioma voimasormus, joka toivon mukaan estää häntä muuttumasta Morgothin ja Sauronin kaltaiseksi mustaksi ruhtinaaksi. Pistetäänpä pystyyn kunnon kapina ja vapaussoditaan Mordor onnen kedoksi!

Ylipäätänsä studion suuri tavoite oli monipuolistaa ja parantaa peliä.

”Halusimme tehdä taistelemisesta parempaa, viilata Nemesis-järjestelmää, tarjota monipuolisemman tarinan ja ennen kaikkea panostaa peliin enemmän aikaa ja rahaa, että pystyisimme tekemään sille kaiken haluamamme”, ynnää Shadow of Warin suunnittelujohtaja Bob Roberts.

”Eri ihmisten pelityylit ovat todella erilaisia, etenkin kun tarjosimme heille tällaisen avoimen maailman seikkailtavaksi. Olemme seuranneet mitä oudoimpia tapoja Shadow of Mordorissa, joten meille oli tärkeää tukea paremmin erilaisia pelaamisen tapoja ja ratkaisuja.”



Hei me piiritetään
Middle-earth: Shadow of Warissa on toki rutkasti uutta edellispeliin nähden, mutta kaksi niistä on ylitse muiden. Laajennettu Nemesis-järjestelmä sekä eeppiset taistelut.

Edessämme on upea linnoitettu kaupunki, joka olisi kiva saada valloitettua. Sen myötä kun hallitsimme koko lääniä, mikä tuo osaltaan lisää voimia ja resursseja kasvattamaamme valtakuntaan. Mutta ensin pitäisi päästä muureista yli taikka läpi, sitten valloittaa kaupunki ja lopuksi tehdä selvää viholliskomentajasta. Eikä se ole ihan yksinkertaista.

Tai sitä ennen pitäisi rakentaa oma armeija. Onneksi Mordorissa se sujuu oikein kätevästi. Etsitään vain jokin örkkijohtaja, klaanipomo tai muu sellainen, ja löylytetään se oikein perusteellisesti. Lopuksi tarjotaan vaihtoehto: liitytkö joukkoihini tai muuten…

Ja niin sormuksen avulla ylipuhuttu örkkijohtaja pokkaa iloisesti uutta herraansa ja tuo klaaninsa ja armeijansa tämän käytettäväksi. Toistetaan sama tarpeeksi monta kertaa, niin johan riittää kuolemaansa saakka uskollisia seuralaisia armeijoineen.

Suuren taistelun alla onkin sitten hyvä inventoida mitä omalla ja vastustajan puolella onkaan riveissään, ja tehdä joukkoihinsa tarpeellisia muutoksia. Tämä onnistuu kätevällä armeijatyökalulla, josta on monenlaista hyötyä. Sen avulla on näet todella hyvä tutkia vastustajia ja näiden erikoisominaisuuksia. Bonareiden lisäksi vihollispomoista näkee myös näiden vahvuudet ja heikkoudet – kuka on immuuni nuolille ja etähyökkäyksille, kuka pelkää liekkejä, kuka mitäkin.

Ja mitenkäs nuo omat pääjehut, warchiefit? Heillä on vastaavasti omat hyvät ja huonot puolensa, joten hyökkäykseen osallistuvat pomot joukkoineen kannattaa toki valita vähän vastuksen mukaan. Warchiefien armeijoita voi myös kustomoida monella tapaa, näiden ominaisuuksien ja lähtökohtien mukaisesti. Jokaisella on kolme erilaista armeijan kustomointivaihtoehtoa, joista yksi voi olla kerrallaan aktiivinen. Fiksu valitsee sen taistelun mukaan.

Kustomointeja on kaiken kaikkiaan erittäin paljon, etenkin kun muistaa että myös warchiefit ovat toisiinsa nähden todella erilaisia. Monolith on todellakin urakoinut sen eteen, ettei peli vain ainakaan näiden kohdalla kamalasti itseään toista.



Hakataan päälle
Linnoitus odottaa uutta herraansa, mutta nykyiset haltijat eivät ole halukkaita sitä luovuttamaan. Jokaisen taistelun alussa nautitaankin kotva mainiota vuoropuhelua, jossa vastakkaiset osapuolet nälvivät toisiaan ja luovat tunnelmaa. Nämäkään eivät ole järin purkitettuja, vaan kommentaarit riippuvat niin hahmoista kuin tilanteesta. Ja sitten kohti. Upea armeija etenee kohti muureja, ja kiepsahdan ison mörkkipedon selkään. Tällähän voi edetä kuin kunnon fantsupanssarilla. Kiipeämme muurien yli ja tallaamme vihollisia pedon valtavan jalan alle.

Taistelu etenee osittain automaattisesti, mutta paljon riippuu tietenkin pelaajan omista toimista. Warchiefeillä on kullakin omat tavoitteensa ja taktiikkansa, mutta yleisesti ottaen ne yrittävät edetä valloituspisteeltä toiselle, joskin pelaajan on aina käytävä ottamassa se lopullisesti haltuun. Sen vaihdettua omistajaa joukot ottavat maalikseen seuraavan pisteen. Kaikkien kolmen valtaamisen jälkeen Talion höökii linnoitukseen, jossa odottaa warbossi henkivartijoineen.

Matkan varrelle mahtuu monenlaista toimintaa. Taistelumekaniikka on miellyttävän monipuolista ja ketterää, joskin myös vähän hankalaa. Nappulat ovat loppuneet ohjaimesta pahasti kesken, kun erikoishyökkäyksiä täytyy aktivoida painamalla useita nappeja yhtaikaa. Taistelumekaniikan opiskeluun on syytä varautua, sillä liikkuminen, hypiskelyt, väistöt, erilaiset iskut ja erikoismuuvit ovat melkoista pad-akrobatiaa. Onneksi sentään hauskaa sellaista. Lähi- ja etäämpitaistelu sekä erilaisilla otuksilla ratsastaminen, jopa lentäminen, tarjoavat hurjan paljon taktikointimahdollisuuksia, jolla pelityylin voi sovittaa omaan makuun.

Atleettinen ketteröinti ajanhidastuksineen on myös näyttävää ja kyllähän siinä väkisinkin hykertelee, kun kuolematon haltija loikkaa lentoon, siirtyy bullet timeen ja ammuskelee jouskallaan lennosta nuolia vihuihin.

Taistelun tuoksinassa voi myös pakkovärvätä omiin joukkoihinsa uusia örkkibosseja, kunhan vain voittaa ne ensin rehellisessä kamppailussa. Eikä se ole helppoa, sillä osa niistä on erittäin hyviä taistelijoita. Kannattaakin aina luntata warchiefien tietoruudusta kaverien ominaisuudet ja etenkin heikkoudet. Jos onnistuu vetämään turpiin riittävän hyvin, niin voitetun vihollisen voi pakkovärvätä, tappaa tai häpäistä.

Häpäistä? Kyllä. Tämä on kiintoisa, pieni osa laajempaa Nemesis-järjestelmää.



Taiston lopussa odotti itse overlord, läänityksen yliherra, iso ja pahis. Tiukka taistelu vaati kontrollien ja erikoisominaisuuksien hyvää hallintaa, samoin kuin tiukkaa liikehdintää. Tämä kyseinen örkkipomo kylvi kaiken lisäksi lattialle ansoja, joita sai varoa ihan tosissaan. Mutta vähän haltiaraivoa kehiin, niin nöyrtyihän se. Ja koska olimme ilkeitä, niin voiton jälkeen nöyryytin rassukan. Hän menetti kasvonsa alaistensa ja Sauronin silmissä, ei kuitenkaan henkeään. Kaveriin luultavasti törmätään myöhemminkin, mutta paljon vaatimattomammassa asemassa.

Jos voitettuja häpäisee oikein kunnolla, niin tämä saattaa vaikuttaa myös heidän mielenterveyteensä. Hullu örkkibossi voi olla vielä hankalampi tapaus kuin täyspäinen.

Tähän matkan varrelle mahtui paljon muutakin.

Erikoiskykyjen hyödyntämistä vihollisia vastaan. Omien joukkojen käyttämistä suojana ja apuna, lisävoimien kutsumista tiukkaan otteluun, lohikäärmeellä lentämistä ja omien auttamista. Tiukassa paikassa olevan oman warchiefin auttaminen jättää tietysti oman jälkensä Nemesikseen, eli kaverit voivat muistaa myöhemmin olevansa palveluksen velkaa. Samoin jos joku vihollinen onnistuukin tappamaan sinut, niin hehän saavat siitä paljon kiitosta ja ylennyksiä. Kerrankin ihan tavallinen riviörkki onnistui ampumaan kriittisen osuman jousipyssyllä taistelun sivusta, ja kaveri sai olantaputusten lisäksi ylennyksen.

Niin, kuollahan voi, mutta väliaikaista kaikki on vain. Jos niin käy isossa taistelussa, niin sota loppuu vain ja sitten yritetään uudestaan, alusta lähtien. Positiivisesti tämä ei tuntunut mitenkään rasittavalta, sillä taistelujen dynaamisuus, warchiefien omat oivallukset ja erilaisten kikkojen kokeilu sai yhteenottojen retryttämiset tuntumaan riittävän tuoreilta. Ja jos ei meinaa sujua, niin silloin kannattaa muistaa tarkistaa vihun ominaisuudet ja tarkistaa, että onko tällä jotain heikkouksia joita kannattaisi yrittää. Siihen perään sankarimme omien kykyjen tutkimista ja päivittämistä, ja johan luulisi taistelun taas sujuvan.



Nemesikseni mun
”Suurimmat uudet juttumme peliin ovat tietenkin linnoitukset ja pelin mittakaavan kasvu, samoin kuin örkkikomentajien komentoportaan laajentaminen. Elämä Mordorin lääneissä on sekin vähän erilaista, mutta kaikkein eniten peliin vaikuttaa varmasti laajennettu Nemesis-järjestelmä”, Bob Roberts kertoo.

”Nemesiksen vihollisten dominointi ja värvääminen omaan armeijaan seuraajiksi, näiden lähettäminen erilaisiin tehtäviin ja komentaminen, suhteet omien seuraajien kanssa, ne kaikki tuovat peliin aivan omia, henkilökohtaisia tarinoita. Pelaajat kokevat omia, uniikkeja kohtaamisiaan ja rakentavat seikkailuista omia uniikkeja kertomuksiaan, niin omien seuraajien kuin vihollistenkin kanssa. Ylipäätänsäkin pelin dynaaminen sosiaalinen ulottuvuus mahdollistaa niin paljon enemmän kuin Shadow of Mordorissa, jopa aivan hulluja juttuja. Itse asiassa pelissä pyörii nyt niin paljon erilaisia mekaniikkoja, että on vaikea ennustaa mitä kaikkea hahmot mahtavatkaan tehdä ja mitä voi tapahtua. Se kaikki on hyvin orgaanista, minkä myötä tapahtumat ja tarinat voivat olla hyvinkin henkilökohtaisia.”

Nemesis-järjestelmästä onkin kasvatettu hyvin monipuolinen järjestelmä, joka tuo maailmaan syvyyttä ja muistia. Kaikilla hahmoilla, niin omilla kuin vihollisilla kuin puolenvaihtajillakin, on esimerkiksi muisti. He tietävät kuka on ollut kiva ja kuka ei, kenen kanssa on tapeltu, keltä otettu turpiin ja kuka voitettu.

Lisäksi Nemesiksen avulla on tosiaan mahdollista pakkovärvätä vihollisen warchiefejä omiin joukkoihinsa, ja ehkä omilla teoilla saada heistä lojaaleja, mukavia liittolaisia. Näiden avulla pitäisi sitten sotia komeasti Mordorissa ja ottaa läänitykset haltuun. Mutta kun voitat jonkin läänin itsellesi, kenen seuraajistasi nostat sen overlordiksi? Kuka on tehtävän arvoinen? Kuka puolustaa sitä uskollisesti Sauronin hyökkäyksiä vastaan, eikä vaihda uudestaan puolta tilaisuuden tullen?



Kaikilla warchiefeillä on omat ominaisuutensa ja juttunsa, omat seuraajansa, armeijansa ja vaikutuksensa, niin strategisessa mitassa kuin taisteluissakin, joten Nemesiksen vaikutus on Warissa erittäin kattavaa ja monipuolista.

Middle-earth: Shadow of War on myös koukuttava näkökulma rautaesiripun toiselle puolelle.

”Tolkienin kirjoissa oli aina viittauksia kaukaisempiin asioihin ja tilaa omille tulkinnoille, uusille näkemyksille. Pienetkin viitteet voivat olla oikeasti hyvin mietittyjä ja perusteltuja, joiden perässä voi matkata vaikka miten pitkälle. On todella inspiroivaa miettiä näitä mysteerejä”, Bob Roberts intoilee.

”Eräässä vaiheessa joku kysyikin Tolkienilta, että minne nämä mysteerit johtavat, mitä horisontissa näkyvän vuoriston toisella puolella on. Hän vastasi, että jos kiipeäisit sen laelle, niin näkisit seuraavan vuorijonon. Horisontissa on aina jotain, jonka toisella puolella on jotain muuta, jotain uutta. Sinun vain täytyy käyttää mielikuvitustasi ja miettiä, että mitä siellä oikein on. Keski-Maata onkin tehty alusta alkaen laajennettavaksi, kasvavaksi kokonaisuudeksi, joka on täynnä mahdollisuuksia.”

Odottakaamme siis Middle-earth: Shadow of Warin laskeutumista keskuuteemme ja sitä, että onko yksi näistä mahdollisuuksista Talionin nousu Mordorin uudeksi hallitsijaksi. Peli julkaistaan tällä tietoa elokuun 2017 loppupuolella.
 
" kuin Shadow of Mordorissa, jopa aivan hulluja juttuja. Itse asiassa pelissä pyörii nyt niin paljon erilaisia mekaniikkoja, että on vaikea ennustaa mitä kaikkea hahmot mahtavatkaan tehdä ja mitä voi tapahtua" Mainoslause joka on pyörinyt ties kuinka kauan peleissä ja aina ne on loppupeleissä olleet suht ennakoitavissa olevia asioita tai sit 'ominaisuuksia'.
 
Kyllä itse odottelen innolla. Eka osa tuli ostettuu 4€ steamistä ja maistui ihan jees DS4 ohjaimella. Kelpaa syksyn iltoihin mukavasti.
 


Elikkä mikromaksut löytäneet tämänkin pelin.
Tekijät toisin lupaavat että kaikki on saavutettavissa ihan ilman maksuja mutta vaikeamman kautta.

Middle-earth: Shadow of War saa mikromaksunsa

Monolithin mukaan peliin on myös tulossa toiminto nimeltä Market. Kyseessä on odotetusti pelin sisäinen kauppa, josta voi ostaa roinaa omaa pelaamistaan helpottamaan.

Maksaminen tapahtuu joko mirianeilla, jota käytettiin alkuperäisessä pelissä. Uutena valuuttana on kulta. Totta kai tällä uudella valuutalla pääsee käsiksi parhaisiin aseisiin, haarniskoihin ja muihin tavaroihin. Kultaa ansaitaan helpoiten latomalla oikeaa taalaa tiskiin, joskin pieniä määriä saa myös pelaamalla.

Kuulostaa siis siltä, että parhaisiin kamoihin pääsee käsiksi joko pelaamalla todella pitkään ja hartaasti, tai sitten vanhaan malliin kaivamalla kuvetta.
Entisaikojen huijaukset maksumuurien takana.
 
Nooh, noinhan sen pitää mennäkki, vähän liian helposti ollut monessa nykypäivän pelissä tarjolla ylivoimasia varusteita, joiden jälkee pelin läpäisy on naurettavan helppoa.
 
En tule pelistä ainakaan täyttä hintaa maksamaan juuri tuon mikromaksu-rahastus paskan takia, ja pelin tarina ja maailma näyttää olevan täyttä Tolkien fan fictionia taas. Miten muistelisin että ennen kuin Shadow of Mordor ilmestyi, pelin tekijät mainostivat tekevänsä enemmän kirjoihin perustuvan Keski-Maan. Nemesis-systeemin takia saatan pelin ostaa joskus Steamin alennuksesta jos hinta on alle 10€.
 
Eipä tuo eka osa ollut kovin vaikea muutenkaan...hyvää viihdettä kylläkin.
Micromaksut tän kaltaisessa pelissä on kyllä skeidaa.
 


Elikkä mikromaksut löytäneet tämänkin pelin.
Tekijät toisin lupaavat että kaikki on saavutettavissa ihan ilman maksuja mutta


Loistava tuo video, kiitos linkistä! Kaverit käsittelee kyllä hyviä pointteja asian ympäriltä ja nostavat tulevaisuutta koskevia ongelmia hyvin esille. Kuten esimerkiksi: jos/kun ihmiset ostavat näitä "loot chestejä" he samalla hyväksyvät mikromaksut yksinpeleihin, joka taas saattaa yllyttää rahanhimoisia pelistudioita tämän kaltaiseen menettelyyn jatkossakin.

Itse aion kyllä ostaa pelin, mutta todellakin toivon, ettei mikromaksuilla saavutettua etua ole painotettu liikaa. Muuten tulee kyllä paha pettymys.
 
Ilmeisesti avautuikin Steamin aiemman laskurin mukaisen iltakahdeksan sijaan jo tuossa kahdelta yöllä. Liekö täällä vielä kukaan testaillut?
 
Ilmeisesti avautuikin Steamin aiemman laskurin mukaisen iltakahdeksan sijaan jo tuossa kahdelta yöllä. Liekö täällä vielä kukaan testaillut?
Hieman testailin, kun piti luovuttaa nukkumisen suhteen ja alkaa valmistautumaan töihin.
3840x2160 ja Ultra -asetuksilla pelin oma benchmark antaa ~65fps ja hyvin näyttäisi pysyvän v-sync lukitussa 60fps, alla vielä joku pikainen näpsy miltä se sitten näyttää.
20171010045610_1.jpg
Ensimmäistä osaa en koskaan pelannut, mutta pieni "previously on" annetaan. Assassin's Creedeistä tykkään, joten tämä tuntuisi olevan AC LotR:n maailmassa.
 
Suurin ongelma ensimmäisessä pelissä oli se miten miten peli alkoi toistaa itseään nopeasti. Aluksi oli ihan innoissaan kun örkkipomo kävi kimppuun mutta sitten se vain tapahtui uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Tuo sama tietysti vaivaa monia muitakin pelejä joista ensimmäisenä tulee väkisinkin mieleen Assassin's Creed pelit.
 
Arvostelussa 9/10
Middle-earth: Shadow of War
+
Mielenkiintoinen juoni, runsas tekemisen määrä, monitasoinen oman armeijan hallinnointi, tunnelmallinen ääninäyttely, entistä ehompi Nemesis-järjestelmä, eeppiset taistelut
-
Heittelevä grafiikan laatu, ajoittaiset liikkumisen ongelmat, kyseenalaiset mikromaksut
 
Pelin DLC-sivulta löytyy vielä 4k video/tekstuuri dlc:t, jotka pitää erikseen ladata. Ainakaan omalla kohdalla eivät automaattisesti asentunut.
69GB normipeli + 32GB 4k DLC:t, niin ihan mukavan kokoisia nämä pelit jo :)

Aika yllättävän heikosti pyörii ainakin omalla koneella 1080ti:lla 4k-resoluutiolla. 40-50fps keskimäärin kun ruudulla tapahtuu hieman enemmän ja ei oikein tunnu minkään grafiikka-asetuksen alentaminen auttavan mitään :confused:
 
Aika yllättävän heikosti pyörii ainakin omalla koneella 1080ti:lla 4k-resoluutiolla. 40-50fps keskimäärin kun ruudulla tapahtuu hieman enemmän ja ei oikein tunnu minkään grafiikka-asetuksen alentaminen auttavan mitään :confused:
Kyllähän ne nykypelit aikalailla tarvitsevat sli:tä jos aikoo hyvillä asetuksilla 4K pyöritellä:


Ja näyttäisi serri(970) jaksavan pyörittää yli 60fps high jos etsii suunta antavaa:
 
Pitää sitten tästäkin pelistä olla kaikenmaailman silver ja gold versiota normaalin lisäksi, goldi maksaa jo satasen... Noh onko miten paljon enemmän ja minkälaista pelattavaa silverissä ja goldissa? Puhdasta rahastusta koko homma?
 
Se siitä 8GB VRAM riittävyydestä FHD-resolla. :dead:

Toisaalta tuolla sanottiin, että:
While the game wants you to think that you need a ton of VRAM, our testing shows that you'll actually be fine with a 3 GB VRAM card. I'm not 100% sure what causes this, but it seems that the game just tries to fill up the VRAM with as many textures as possible, even if these texture will never be used on the current map.

Kun katsoo noita vertailukuvia, niin eipä tuo high res texture pack ole lataamisen arvoinen.

Tuolta lisää: Middle-Earth Shadow of War: Performance Analysis

vram.png


1080_ultra.png
 
Viimeksi muokattu:
Se siitä 8GB VRAM riittävyydestä FHD-resolla. :dead:
Tavallistan kuolevaisten näytöstä ei tuolla ultra HD texure paketilla ole väliä jos vertaa jo tähänkin:


Tuossa varmaan pitää olla jo isot televisiot 4K resoilla että erot näkyvät highin ja ultran välillä.
 
Kyllähän ne nykypelit aikalailla tarvitsevat sli:tä jos aikoo hyvillä asetuksilla 4K pyöritellä:


Ja näyttäisi serri(970) jaksavan pyörittää yli 60fps high jos etsii suunta antavaa:


Niin paitsi että Shadow Of War kuuluu siihen muutamaan % uusista peleistä, joissa SLI/CF edes antaa lisää suorituskykyä yhteen korttiin verrattuna. Eli vaikka moni nykypeli periaatteessa vaatisi SLI/CF setuppia toimiakseen 4k resolla ja hyvillä asetuksilla yli 60 FPS, niin se SLI/CF vaan ei toimi kun muutamassa uudemmassa pelissä kunnolla.
 
Ei ole paljon keskustelua tästä. Vaikka pukumiehet pakotti niin devaajat hyvin piilotti tuon kauppapaskan. Otin alussa heti offline version ja nyt 8h jälkeen ei ole kauppaa edes huomannut. Ollut todella loistava peli. Tuntuisi älyttömältä saada örkkejä tai tavaraa jostain lootcratesta. Nyt ne tulee luonnollisesti
 
On vain melko puuduttava alku tässä, ehkä 30-45min jaksaa kerralla pelailla ja sitten tekee mieli jotain toista peliä. Kai se koukku sitten löytyy, kun pääsee värväämään örkkikapteeneita omiin riveihin.

E: niin ja kapteenit, jotka kopauttavat päällä Talionia joka kerta kun yrittää miekalla sivaltaa :mad: Yhden tällaisen sain tapettua lähes pelkästään hyppimällä talon katolta niskaan tarpeeksi usein.
 
On vain melko puuduttava alku tässä, ehkä 30-45min jaksaa kerralla pelailla ja sitten tekee mieli jotain toista peliä. Kai se koukku sitten löytyy, kun pääsee värväämään örkkikapteeneita omiin riveihin.

E: niin ja kapteenit, jotka kopauttavat päällä Talionia joka kerta kun yrittää miekalla sivaltaa :mad: Yhden tällaisen sain tapettua lähes pelkästään hyppimällä talon katolta niskaan tarpeeksi usein.
Mullakin tuntu alussa jotkut ihan mahdottomilta, mutta pitää vain käyttää ympäristöä tosi paljon hyödyksi. Jos alkaa vaikuttaa pahalta niin luikin suosiolla karkuun kun ne örkkipomojen helat ei tosiaan generoidu. Sitten hyvässä väijyssä käyttää myrkkyä/tulta/mehiläisiä tai muuten saada kapteenin pelot pintaan, jolloin hänen kaikki boostit katoaa. Sitten armotonta kuritusta sen jälkeen.

Ootko koittanut painaa B:tä näitä pääpuskijoita vastaan? Hyvässä lykyssä eivät osaa torjua tainnutusiskua jolloin niitä voi kurittaa. Tai vaihtoehtoisesti pitää lyöntinappia pohjassa ja iskeä keihäällä jalat alta.
 
Puhutko nyt PC-versiosta? Tuo tainnutusisku on tainnut mennä ohi kokonaan, mutta ainakin PC-versiossa komennot ovat yleensä melko lähellä wasd-nappeja. Keihäänkin käyttö on jäänyt melko vähälle, kun yleensä kapteeni kerkeää iskeä ennen sen aktivoitumista.
 
Act 2:een tuli viimein päästyä ja peli on todellakin parantunut huomattavasti. Nyt sitten odotetaan ensimmäisen komentajapetturin esiintuloa..
 
Rupee jo hieman maistumaan puulle... Kaksi linnoitusta olen jo valloittanut, mutta nyt alkaa toisto tökkimään niin pahasti ettei hirveästi motivoi pelaamaan. Tähän vielä jatkuvat selkäänpuukotukset ja blood brother -pelleily, jotka hidastavat armeijan muodostamista entisestään :dead:
 
Onkos tässä jotain uutta ja hienoa shadow of mordoriin nähden että olis wörtti ostos vai samaa tavaraa lisää vaan? Ja kandeeko noita gold editioneita hankkia vai onko turhaa pasketta?
 
Nyt katkesi kamelinselkä lopullisesti, kun save katosi jostain syystä eikä innosta lainkaan aloittaa uutta peliä. Kai se on tuon mikromaksupaskeen syytä, että pelissä on sallittu vain YKSI helvetin tallennuspaikka eikä sitä perinteistä useamman saven mahdollisuutta. Tätä ennen peli kärsi jatkuvasta kaatumisesta, jota tapahtui varsinkin linnoituksissa.

Niin ja jos meinaatte hommata pelin niin napatkaa sitten vitosella steamista parin vuoden päästä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 834
Viestejä
4 548 622
Jäsenet
74 850
Uusin jäsen
Max-fix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom