Middle-Earth: Shadow Of War (10/17)

Parilla kympillä hommasin Steami avaimen. Katsotaan jaksaako tämä kiinnostaa kuten edeltäjänsä. Mitään uutta en ainakaan ensimmäisen 2 tunnin aikana vielä ole havainnut. Kapteenitkin kaatuu kun vähän käyttää järkeä ja ympäristöä hyödyksi. Saa nähdä tuleeko jotain kovempia möllejä vielä vastaan.
 
Parilla kympillä hommasin Steami avaimen. Katsotaan jaksaako tämä kiinnostaa kuten edeltäjänsä. Mitään uutta en ainakaan ensimmäisen 2 tunnin aikana vielä ole havainnut. Kapteenitkin kaatuu kun vähän käyttää järkeä ja ympäristöä hyödyksi. Saa nähdä tuleeko jotain kovempia möllejä vielä vastaan.

Pelaatko näppis+hiiri -kombolla vai jollain ohjaimella?
 
Tuo jo lisää vaikeustastetta :tup: Itse en enää pystyisi tällaisiä pelejä näppiksellä ja hiirellä pelaamaan kun niin tottunut ohjaimeen.

Itse pelaan kanssa nämä näppiksellä ja hiirellä. Ei siinä ole mitään vaikeeta, kun ko laitteilla on tottunu pelaamaan. Vaikeempaa se ollisi/on alkaa padilla harjoittelemaan. :btooth:

Itelle kaikki pelit, missä pitää liikutella jollain tapaa kameraa, on aina helpompia hiiri näppiskombolla. Ainoastaan auto ja urheilupelit tuntuu padilla paremmille.
 
Middle-earth: Shadow of Warista poistetaan mikromaksut ja loottiboksit | Muropaketti.com

Loottibokseista ja mikromaksuista käytiin viime syksynä valtavasti keskustelua, ja yksi kritisoiduimmista peleistä oli Monolith Productionsin toimintaroolipeli Middle-earth: Shadow of War. Syyskuussa ilmestynyt peli sisältää pelinsisäisen Gold-valuutan, jolla voi lunastaa War Chesteinä tunnettuja loottilaatikoita.

Nyt, puoli vuotta pelin ilmestymisen jälkeen, on Monolith ilmoittanut poistavansa koko mikromaksujärjestelmän tulevassa päivityksessä. Game Informer kertoo, että Goldin myynti loppuu 8. toukokuuta, ja War Chestejä voi lunastaa enää 17. heinäkuuta asti.

Tuoreessa foorumipostauksessa kehittäjät kertovat päätöksen syntyneen siksi, että War Chestit tekevät hallaa heidän suunnittelemalleen pelikokemukselle.

”Örkkien ostaminen kauppapaikalta on välittömämpää ja tarjoaa lisää vaihtoehtoja pelaajalle, mutta olemme ymmärtäneet, että tämän vaihtoehdon tarjoaminen riskeeraa pelimme sydämen, eli Nemesis-järjestelmän”, kehittäjät kertovat. ”Sen vuoksi saattaa missata mahtavia pelaajatarinoita, joita olisi muuten syntynyt.”

Monolithin pelikehittäjien mukaan jo se, että ostovaihtoehto on tarjolla, heikentää pelaajien uppotumista pelimaailmaan ja vähentää oman armeijan rakentamiseen liittyvää haastetta. Samassa postauksessa kerrotaan myös, että tuleva päivitys lisää tarinallista sisältöä pelin Shadow Wars -moodiin, jota voi siirtyä pelaamaan läpäistyään Shadow of Warin pääkampanjan.

Middle-earth: Shadow of War on tarjolla PC:lle, Xbox Onelle ja PlayStation 4:lle. Alta voit lukea arvostelumme suositusta toimintaroolipelistä.

Edit: Tuli tämäkin hankittua nytten jälkijunassa kun avaimen sai alta 20€:tup:
 
Viimeksi muokattu:
Eli tarkoittaako tuo mikromaksujen ja loottiboksien poisto sitä, että hyvää loottia on helpompi saada pelaamalla... Muutoin tuosta muutoksesta ei ole juuri iloa. Täytyy kyllä itse lykätä tämän ostamista tuonne Heinäkuulle siis.

Ei tullut pelin aikana tarvetta ostella rahalla kultaa ja sillä örkkejä/loottia. Kaiken ja liikaakin sai ihan pelaamalla. Dailyista ja weeklyistä sai vielä kovan tason loottibokseja ja myös sitä samaa, rahalla ostettavaa kultaa.
 
Hyvähän se mikromaksut ottaa pois kuukausia pelin julkaisun jälkeen kun yhtiö on niillä tienanneet jo ties kuinka monta miljoonaa.
 
Hyvähän se mikromaksut ottaa pois kuukausia pelin julkaisun jälkeen kun yhtiö on niillä tienanneet jo ties kuinka monta miljoonaa.
Ja nyt täältä ilmoittautuu ainakin yksi potentiaalinen ostaja tämän päätöksen seurauksena. Vastaavasti aika monta peliä jäänyt ostamatta DRM:n takia vaikka olisin mieluusti ostanut, jos DRM olisi edes jälkikäteen poistettu. Pitää nyt tämän kanssa vähän harkita, kuinka kovasti oikeastaan tykkäsin ekasta pelistä (joka edelleen odottaa myös läpipeluuta ollen kai melko pitkällä), mutta kiinnostusta joka tapauksessa on jonkin verran.
 
Kyselääs täällä että onko vika vai ominaisuus:
Mulla kun laittaa high tekstuurit niin peli ilmoittaisi sen kuluttavan noin 2400 vramia(paria sataa enemmän kuin medium) mutta afterburneri näyttää muistia menevän jopa täydet mitä 970 antaa myöden ja siten välillä tulee pahoja nykäsyitä.

Sitten kun pudottaa mediumille niin vrami tippuu varmaan jollain 1400mb:llä ja lähellä pelin ilmoittamaan vramia määrää.
Ekassa osassa ei muistaakseni samalaista hyppäystä ollut mediumin ja highin välillä, ultran nytten ymmärränkin ettei kannatta 4GB:llä edes yrittämään.
 
Nytten tuli pelattua lävitse, ihan hyvää samaa menoa mutta isompana kuin edellisessä osassa mutta kyllä pitää antaa negatiivistä palautetta tuosta viimeisestä actista:

Siinä oikeasti alkoi maistumaan jo että siinä "pakotettaan" jo mikromaksuja ottaa mutta niin jaksoi sinnittellä sen läpi.

Toinen asia mikä nosti päätänsä ja alkoi kasettia leipomaan niin noiden perkeleieden kapteenien puhe aina kun ilmestyivät ja vikoilla stageilla meni oma rytmitys välillä niin perseellensä kun tuli ne väliesittelyt kapteeneista :shifty:

Nemesis systeemi kyllä tarjosi muutamat hyvät kohtaukset ja pakko kehua kuinka dynaamiselta noiden jutut vaikuttivat mutta harmi vain kun henkilökohtaisesti toi viimeinen jätti paskan maun suuhun.

Suosittelenkin että jättää pelaamatta toin viimeisimmän actin ja käy katsomassa vaikka youtubesta.


Talionin tarina kerrottu ja taisi olla pelisarjakin siinä.
 


Tämähän vaikuttaa erinomaiselta. Minua eniten innostavana piirteenä kartta linnoituksineen on pelattavissa Talionilla normaalin pelin yhteydessä. Pidin kyllä Eltariel-DLC:stäkin tyylikkäiden taisteluliikkeiden ja entistä persoonallisempien örkkien vuoksi.
 


Tämähän vaikuttaa erinomaiselta. Minua eniten innostavana piirteenä kartta linnoituksineen on pelattavissa Talionilla normaalin pelin yhteydessä. Pidin kyllä Eltariel-DLC:stäkin tyylikkäiden taisteluliikkeiden ja entistä persoonallisempien örkkien vuoksi.

Ite ostin kanssa tuon Eltarielin mutta vähän on jo taisteluväsymystä johtuen tuosta act IV rynkyttämisestä.

Tässä traileria tuosta vikasta osasta, moni tuntuu polttavan päreensä kun tummaihoinen on pelattavana hahmona:


Edit: Pakko kehua tuota Nemesis järjestelmää, monta muistettavaa kohtausta sai aikaiseksi.
 
Eilen ilmestyi päivitys, joka poisti kaupan pelistä lopullisesti sekä mm. nosti Talionin tasokaton 80 ja örkkien 85:een :eek: Täytyy varmaan aloittaa uusi peli.
 
Eilen ilmestyi päivitys, joka poisti kaupan pelistä lopullisesti sekä mm. nosti Talionin tasokaton 80 ja örkkien 85:een :eek: Täytyy varmaan aloittaa uusi peli.
Jos oikein käsitin niin nehän muuttivat myös että LE kapuja pitäisi paljon useammin tulla että shadow war episodia ei joutuisi grindaa.

Varsinkin ne helvetin vikat staget kun alkoi tulemaan niitä yli 60 kapuja ja omat oli hyvä kun kuudessa kymmenissä :btooth:

Totta kai ne olivat myös suojattu stealth attackilta, jouskareilta että yhdenkin kanssa sai tapella ja sitten alkoi linnoitukset vuotaa kun seula.
Pitää kyllä odottaa vähän kauemin kun itse aloittaa uutta kierrosta koska tuossa jos missään jätin talionin tapaan kaiken itsestään taistelukentälle :dead:
 
Jos oikein käsitin niin nehän muuttivat myös että LE kapuja pitäisi paljon useammin tulla että shadow war episodia ei joutuisi grindaa.

Tuon lisäksi Chapter 4:sta on lyhennetty niin, että 100 % läpäisyn saa vähemmällä grindillä mutta halutessaan voi vetää vanhan kaavan mukaankin. Jotain luin lisätyistä cutsceneistäkin sinne loppuun.
 
8h peliä takana, eikä oikein nappaa. Kontentti ei ole tarpeeksi laadukasta, vaan tyypillistä open world scheibaa (kerää X määrä Y kartasta Z, lahtaa loputtomasti spawnaavia random generoituja vihuja jne), mutta suurin killeri on kyllä tän pelin input lagi. Oli pakko ottaa videota kännykän slow motion featurella siitä kuinka peli reagoi näppiksen ja hiiren kontrolleihin ja parhaillaan yli 300ms viivettä napin painalluksen tai hiiren liikutuksen ja ruudulla tapahtuvien asioiden välillä. :confused2:

Tämä siis 60fps ja VSYNC off. Kyseessä on kuitenkin peli, joka vaatii pelaajalta nopeita reaktioita varsinkin vaikeammilla vaikeustasoilla. Ei vain voi käsittää, kuinka joku on voinut pelitestata tätä ja todeta "tämä on OK, julkaistaan". :confused:
 
8h peliä takana, eikä oikein nappaa. Kontentti ei ole tarpeeksi laadukasta, vaan tyypillistä open world scheibaa (kerää X määrä Y kartasta Z, lahtaa loputtomasti spawnaavia random generoituja vihuja jne), mutta suurin killeri on kyllä tän pelin input lagi. Oli pakko ottaa videota kännykän slow motion featurella siitä kuinka peli reagoi näppiksen ja hiiren kontrolleihin ja parhaillaan yli 300ms viivettä napin painalluksen tai hiiren liikutuksen ja ruudulla tapahtuvien asioiden välillä. :confused2:

Tämä siis 60fps ja VSYNC off. Kyseessä on kuitenkin peli, joka vaatii pelaajalta nopeita reaktioita varsinkin vaikeammilla vaikeustasoilla. Ei vain voi käsittää, kuinka joku on voinut pelitestata tätä ja todeta "tämä on OK, julkaistaan". :confused:

Ite huomasin kans tuon järkyttävän input lagin freelookissa, mutta sitten taas jousella tähdätessä se katoaa kokonaan. Itekki vähän ihmettelin ja meinasin heittää jo romukoppaan koko pelin mutta kun tajusin että se koskee vaan tuota freelookia ainaki omalla setillä ni läpi tuli vedettyä.
 
Ite huomasin kans tuon järkyttävän input lagin freelookissa, mutta sitten taas jousella tähdätessä se katoaa kokonaan. Itekki vähän ihmettelin ja meinasin heittää jo romukoppaan koko pelin mutta kun tajusin että se koskee vaan tuota freelookia ainaki omalla setillä ni läpi tuli vedettyä.
Valitettavasti kaikki näppäimistöinputit lagaavat todella pahasti, aika usein tulee nuijasta vaikka kuinka hakkaa avaruusnäppäintä, kun prompti tulee ruudulle. Samoin QTE täydellinen suorittaminen (napin paino viime hetkellä) on mahdotonta, koska siinä painalluksen lukemisessa on niin suuri viive.

Tein saman vertailun Dark Souls 3 kanssa ja siinä näppäimistöinputit muuttuvat liikkeeksi ruudulla jonkun framen tai kahden viiveellä, kun Shadow of Warissa voi mennä yli 15 framea (60 fps) painalluksesta ennenkuin tapahtuu yhtään mitään ruudulla. Puhelimen 120 fps moodissa noita kuvailin ja niistä laskin (kun peli pyörii 60 fps, niin 2 framea videossa = yksi frame pelissä näin suunnilleen).
 
Valitettavasti kaikki näppäimistöinputit lagaavat todella pahasti, aika usein tulee nuijasta vaikka kuinka hakkaa avaruusnäppäintä, kun prompti tulee ruudulle. Samoin QTE täydellinen suorittaminen (napin paino viime hetkellä) on mahdotonta, koska siinä painalluksen lukemisessa on niin suuri viive.

Tein saman vertailun Dark Souls 3 kanssa ja siinä näppäimistöinputit muuttuvat liikkeeksi ruudulla jonkun framen tai kahden viiveellä, kun Shadow of Warissa voi mennä yli 15 framea (60 fps) painalluksesta ennenkuin tapahtuu yhtään mitään ruudulla. Puhelimen 120 fps moodissa noita kuvailin ja niistä laskin (kun peli pyörii 60 fps, niin 2 framea videossa = yksi frame pelissä näin suunnilleen).

Aijaa, ite en kyllä huomannu mitään viivettä näppäimistön painalluksissa, ainoastaan tuon hiiren ja freelookin kanssa. Voipi olla, etten ite noita näppäinten viiveitä niin helposti huomaa, vaikka nopeiden FPS:n peluri olenkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 754
Viestejä
4 494 975
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom