Microsoft Office

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 961
Ei löytynyt ketjua haulla joten ei oo mun vika jos ketju oli jo!

Aloitan ketjun kysymykselläni. Onko muilla ongelmia OneNoten synccauksen kanssa? Eli uusien notejen päivittyminen voi kestää todella tuskaisen pitkään. Tätä esiintyy lähinnä työpöydällä. Mielestäni firman ja Microsoftin servereillä kummillakin.

edit. Löytyhän sieltä virheilmotuskin piilotettuna napin taakse.
upload_2017-4-28_9-34-53.png
 
Viimeksi muokattu:
OneNoten sykkaus oli sen verran epävarmaa laitteiden välillä että vaihdoin suosiolla Evernoteen.
No jep. Suosittelivat jossain tukisivulla käymään onenote.comissa checkaamassa onko tavarat serverillä. Siellä on kaikki oikein mutta koneella näkyy osasta vaan thumbnailit ja toi OP:n virheilmoitus.
 
Otsikko kun sopii, niin jatketaan seuraavalla kysymyksellä. Nyt kun M$ on kaikessa tyhmyydessään poistanut office 365:stä 2013 version asennusmahdollisuuden, niin onko jollain jotain kikkaa, millä sen saa vielä pistettyä koneelle? 2016 version kehittäjät kun pitäis vielä ladon taakse jne... M$:n chattimuijan kanssa ei tullut kuin pää kipeäksi ja puoli tuntia meni hukkaan (M$ ohje siis sanoo, että pitää ottaa yhteyttä, jos tarvitsee 2013 version yhteensopivuussyistä).
 
Otsikko kun sopii, niin jatketaan seuraavalla kysymyksellä. Nyt kun M$ on kaikessa tyhmyydessään poistanut office 365:stä 2013 version asennusmahdollisuuden, niin onko jollain jotain kikkaa, millä sen saa vielä pistettyä koneelle? 2016 version kehittäjät kun pitäis vielä ladon taakse jne... M$:n chattimuijan kanssa ei tullut kuin pää kipeäksi ja puoli tuntia meni hukkaan (M$ ohje siis sanoo, että pitää ottaa yhteyttä, jos tarvitsee 2013 version yhteensopivuussyistä).
Miten ihmeessä se muija ei muka saanut asiaa ratkaistua? Yleensä muuten suosittelen soittamaan. Paljon vaikeampi tarjota ei oota puhelimessa
 
Muija esim. antoi linkin tuohon sivuun, josta olin tulossa ja jossa kehotettiin ottamaan yhteyttä. Ei irronnut linkkiä/ohjetta 2013 versioon vaikka miten muotoilin (ja mulla on vielä jopa ihan todellinen yhteensopivuusongelma 2016 paskuuden lisäksi). Tarvis varmaan kokeilla uusiksi toisen asiakaspalvelijan kanssa.
 
Ööh luitko viestiäni ollenkaan? Pointti oli juuri toi.
Luitko sä mun ensimmäisen viestin? 2013 on saatavilla, jos 2016 on paska. MS:n chathelp-idiootit ei vaan tiedä hevon vittua asiasta.

En pistä sivuun linkkiä, kun saattaa olla sidoksissa mun accountiin, mutta siellä seisoo siis näin:
If you uninstalled Office 2013 as part of your Office 365 subscription, but you need to reinstall it because of incompatibility issues, select the contact us icon in the "Additional resources" section below.

Ja tuo contact us johtaa tuohon kuvaamaani täysin hyödyttömään chat-rulettiin. Pakko tätä foorumia jonkun it-adminin on lukea, joka tietää miten tuon 2013 saa edelleen pistettyä koneelle.
 
It-admin täällä hei:

https://support.microsoft.com/fi-fi...-of-office-365-proplus-ends-february-28,-2017

"Customers can obtain the latest 2013 version of Office through the Office Deployment Tool, for the installation of Office 365 client applications."
"Microsoft will no longer provide support for these versions of the products through Customer Service and Support (CSS) or Microsoft Premier Support."

Tuolla ehkä saat ladattua asennusmediat: Download Office 2013 Deployment Tool for Click-to-Run from Official Microsoft Download Center

Komentorivityökalu, xml tiedosto editointia, jonkinlaista ohjetta tästä: Installing Office 2013/O365 with the Office Deployment Tool (ODT) for C2R

En ole koittanut itse.
 
Kiitos, täytyy kokeilla, ilmoittelen sitten tähän ketjuun miten kävi.

e: Sehän toimi ku junan vessa. Ohessa Home 365:lle sopiva config, jos joku muu tarvitsee samaa. Ei tarvitse kuin deployment toolin tuon jälkeen. Se tool ei mulla pistänyt mitään infoa kesken latauksen kuten ohjesivulla. Lopetti kuitenkin lopulta ajon ja tiedostot oli ilmestyneet sinne minne piti...

<Configuration>

<Add SourcePath="C:\Users\iiosl\Desktop\offic" OfficeClientEdition="32" >
<Product ID="O365HomePremRetail">
<Language ID="en-us" />
</Product>
</Add>

<Updates Enabled="TRUE" UpdatePath="http://officecdn.microsoft.com/pr/39168D7E-077B-48E7-872C-B232C3E72675" />

<!-- <Display Level="None" AcceptEULA="TRUE" /> -->

<!-- <Logging Path="%temp%" /> -->

<!-- <Property Name="AUTOACTIVATE" Value="1" /> -->

</Configuration>
 
Viimeksi muokattu:
OneNoteen liittyen minulla on yksi ongelma. Muissa Officen tuotteissa desimaalit näkyy ihan oikein pilkulla eroteltuna, mutta jostain syystä OneNote tunkee väkisin desimaalierottimeksi pistettä. Vaikka olen mielestäni käynyt jokaisesta keksimästäni paikasta tarkistamassa, että käytössä on nimenomaan pilkku. On käyty OneNoten asetukset läpi, mutta siellä ei ole asialle omaa valintaa. Windowsin asetuksista on määritelty desimaalierottimeksi pilkku ja se toimiikin mm. Excelissä. Mistä tuo OneNote kaivaa tuon pisteen käyttöön?

edit. Näyttäisi korjaantuneen kun kävin vaihtamassa Control Panel > Clock, Language, and Region > Language > Advanced settings > Override for default input method -kohtaan Finnish. Pitkään piti kyllä tuotakin asetusta etsiä ja se sattui löytymään vahingossa lähinnä sen takia, kun Windows oli päättänyt ruveta uudestaan näyttämään language barin vaikka sen olin aikanaan käynyt ruksimassa piiloon.
 
Viimeksi muokattu:
Siirrän tuolta yk:n kysymyksiä-ketjusta, jos täältä saisi paremmin vastauksen:

Saako Office 365 Outlookissa (kai 2017?) jotenkin asettaa, ettei jokin tili vastaanota sähköposteja, mutta jättää tilin lähettämistä varten? Nimittäin nyt tulee postit moninkertaisina, koska tileinä on pääosoitteen useampi alias, jotka vastaanottaa samat postit pääosoitteelta.
 
Olipa mukava huomata tässä 2018 alussa että viimevuonna edullisesti (29e vk.com) hommattu Office 365 home lisenssi oli tietysti houkutuslintu suurempaan koijaukseen, nyt kun se maksettu vuosi on ns. "kohta lusittu" niin enää ei näy edullisesti kyseistä lisenssiä olevan saatavilla. Perusjuttu menin "halpaan" vaikka tiesin sen :facepalm: :D
 
Tulikin toisesta topicista vinkkiä että täältä löytyisi varmaan Office gurut.

Tälläinen oli kysymys:
Tiedä osuuko täysin oikeaan topiciin, mutta täällä varmaan tapaa laajimman asiantuntija kunnan :) Olisi tarvetta saada Outlook 365 kalenterista työpaikalla vedettyä useamman eri käyttäjän kalenterit yhdeksi kalenteriksi tai saada automaattisesti excel päivittämään monen ihmisen kalentereista tietoja excel asiakirjaan.

Ajattelin täällä kysellä alkuunsa onko tuo edes etäisesti mahdollista vai pitääkö unohtaa koko homma?


Calender group vissiin jossain määrin tuon tekisi toisen topicin vinkin perusteella, mutta ilmeisesti haluttaisiin ajaa haluttuja asioita exeliin automaattisesti monen ihmisen kalentereista, kun excelissä pyörii paljon muutakin mitä samaiseen näkymään pitäisi saada näkymään.

Mahtaako tuo onnistua vai pitääkö tuo excelin ymppäys unohtaa? Mikään export napin käyttö tms ei tule kyseeseen eli excelin pitäisi osata poimia kalenteri tiedot automaattisesti monen ihmisen kalentereista ilman ylimääräistä työtä.

Eli kun exel tiedosto aukaistaisiin niin haettaisiin jokaisen henkilön (esim 5henkilön) kalentereista tapahtumat ja lätkittäisiin ne tietyllä värillä exelin pohjaan. (Väriin vaikuttaisi toki henkilö ja sitten pitäisi myös saada muutama yksinkertainen info exeliin minkälaisesta kalenterimerkinnästä on kyse)

Tämän exeli voisi esim lukea sen mukaan miksi käyttäjä on kalenteritapahtuman määrittänyt (esim. "Luokittele: Punainen luokka, Sininen luokak yms alasvetovalikosta tai sitten esim vaan yksinkertainen tietty kirjain jossain kuvauskentässä tulisi exeliin tiedoksi.)

Toivottavasti tästä saa jotain selvyyttä. Lähinnä kiinnostaisi onko tälläinen mahdollista Outlookin luulisi olevan niin laajasti käytössä, että siinä on tälläisiä mahdollisuuksia ja kun vielä Excelin kanssa ovat saman paketin ohjelmia niin luulisi tietojen jako ja ongintakin onnistuvan jotenkin. Mielipiteitä otetaan vastaan onko mahdollista ja vaatiiko jotain erityistä jos onnistuu.
 
Toi sama oli black friday tarjouksessa, ja tuon kun lisäsin, niin nyt on aktivoitu marraskuulle 2019.
 
Viimeksi muokattu:
Office 2010 versiota ei taida olla mahdollista päivittää mitenkään ilmaiseksi tai kovin halvalla yhtään uudempaan? Tämä kun ei pelitä Windows 10:llä ihan niin hyvin kun toivoisi.
 
Office 2010 versiota ei taida olla mahdollista päivittää mitenkään ilmaiseksi tai kovin halvalla yhtään uudempaan? Tämä kun ei pelitä Windows 10:llä ihan niin hyvin kun toivoisi.

Ilmaiseksi ei, täällä foorumilla on ollut välillä aika halpoja lisenssejä, Microsoftilta suoraan yhden käyttäjän lisenssi vuodeks 69€, usein ollut tuo tai sitten Home tarjouksessa parilla kympillä gigantti/vk.com.
 
Osaakos joku neuvoa miksei Outlookin erikoishaku löydä sähköposteja? Windows 10 päivityksen jälkeen lakkasi toimimasta. Päivityksen jälkeen "uudelleenrakensin" indeksin, mutta silti erikoishaku ei löydä viestejä.
8Aj5KFT.jpg
 
Osaakos joku neuvoa miksei Outlookin erikoishaku löydä sähköposteja? Windows 10 päivityksen jälkeen lakkasi toimimasta. Päivityksen jälkeen "uudelleenrakensin" indeksin, mutta silti erikoishaku ei löydä viestejä.

Käynyt itsellänikin kahdella koneella. Juurikin noita indeksin uudelleen rakentamisohjeita kokeilin, mutta ainakin toisella luovutin ja otin indeksoinnin kokonaan pois. Sen jälkeen taas löytyi, mutta etsintä oli selvästi hitaampaa eikä etsinyt jo kirjoittaessa vaan piti pistää aina hakusana ja painaa entteriä.
 
Onko jotain järkevää konstia saada pyörimään Office 2013 samassa koneessa missä on jo 2016 asennettuna?

Olisi yksi plugini mikä toimii vain 2013 versiossa. Ei nyt välttämättä olisi ongelma ajaa vaikka toista W10:ä Hyper-V:llä että saisi vanhemman Officen sitä kautta toimimaan, jos lisenssi sen vain sallii. Käytössä W10 Enterprise ja itse koneessa pitäisi olla myös W10 Pro OEM lisenssi, mikä ei nyt ole käytössä kun enterprisellä mennään, niin kai se asentuu/toimii/aktivoituu virtuaalikoneena?
 
Käytössä W10 Enterprise ja itse koneessa pitäisi olla myös W10 Pro OEM lisenssi, mikä ei nyt ole käytössä kun enterprisellä mennään, niin kai se asentuu/toimii/aktivoituu virtuaalikoneena?
Pitäisi toimia, jos sitä ei ole aiemmin aktivoitu.
 
1 Vuosi ja 69 euroa... Melko mielipuolinen kiskurihinta kyllä jostain hiton officesta.
Tuolla systeemillä olien maksanut tästä 2010:sta, jonka sai kolmelle koneelle 1646 Euroa, enkä ole missään vaiheessa kaipallut mitään uusia versioita.

Tuotahan saa aina välillä 19,90/vuosi, joita voi ketjuttaa oliko se viideksi vuodeksi. Sadalla eurolla office ja tera onedriveä/käyttäjä viideksi vuodeksi on IMO ihan ok hinta, kun saa vielä uusimmat softatkin mukana.
 
Tuotahan saa aina välillä 19,90/vuosi, joita voi ketjuttaa oliko se viideksi vuodeksi. Sadalla eurolla office ja tera onedriveä/käyttäjä viideksi vuodeksi on IMO ihan ok hinta, kun saa vielä uusimmat softatkin mukana.
Voiko sen maksaa kerralla?
Tosin onhan tuo silti kallis 477.6 e 3:lle koneelle, 8:ksi vuodeksi.
Onedrivellä en tee mitään. On ihan muu palvelin, jota voin käyttää.
 
Vielähän mikkis kai lupasi Office 2019 julkaista myös kertamaksuversiona.
 
1 Vuosi ja 69 euroa... Melko mielipuolinen kiskurihinta kyllä jostain hiton officesta.
Tuolla systeemillä olien maksanut tästä 2010:sta, jonka sai kolmelle koneelle 1646 Euroa, enkä ole missään vaiheessa kaipallut mitään uusia versioita.

Linkityksen aikaan taisi olla juuri tarjous tuosta, eli 19,90 vuoden lisenssi. Niitä olen viisi ketjuttanut putkeen, eli 100 € ja viisi vuotta uusimmat officet + 1T onedriveä viidelle koneelle.
 
Löytyisikö täältä apua :sori:
Käytössä Office 365 Business, Sharepointissa jaettu parille käyttäjälle excel taulukko. Tähän asti toiminut kuten oli ajateltukin, mutta nyt taulukko ei aukea toisen koneen excelissä. Excel onlinessä aukeaa mutta itse excelissä.
Ongelma johtunee tuosta Online-palvelu virheestä. Office asennettu uudestaan, ei vaikutusta.
Osaisitteko helppiä?

office.JPG
 
Onko Officeen määritetty 365 tili? Tilitietojen pitäisi näkyä otsikkopalkissa oikeassa reunassa lähellä pienennys ja sulkemisnappeja.
 
Kyllä tili on tehty, ja homma toimii noilla tunnuksilla toisessa koneessa.

Nyt kun testasin niin excel toimii oudosti kaikkien tiedostojen kanssa, eli jos aukaisen omalla kovalevyllä olevan excel tiedoston, klikkaamalla hakemistopolussa olevaa tidostoa, niin excel aukeaa tyhjänä ikkunana.
Excel.JPG

Mutta kun saman tiedoston avaan excelin kautta niin tiedosto aukeaa normaalisti.
 
Kyllä tili on tehty, ja homma toimii noilla tunnuksilla toisessa koneessa.

Nyt kun testasin niin excel toimii oudosti kaikkien tiedostojen kanssa, eli jos aukaisen omalla kovalevyllä olevan excel tiedoston, klikkaamalla hakemistopolussa olevaa tidostoa, niin excel aukeaa tyhjänä ikkunana.
Excel.JPG

Mutta kun saman tiedoston avaan excelin kautta niin tiedosto aukeaa normaalisti.
Kokeile korjausta tuohon pakettiin.
Office-sovelluksen korjaaminen
 
Oletko kokeillut tätä? Jos on ruksi, niin ruksi pois kohdasta "Ohita muut sovellukset..."

kWlFgOW.png
 
Onko kellään kokemusta O365 ja jaettu postilaatikko.
Pari kysymystä aiheesta:
Saako jaetun laatikon viestit tulemaan androidille? Päätili kyllä toimii, mutta jos päätili on omistaja tai jäsen ryhmätilissä, niin ei ne ei näy.

Saako win10 ja outlookilla tulemaan notifikaatiot jaettuun laatikkoon tulevista posteista?
 
Saako jaetun laatikon viestit tulemaan androidille? Päätili kyllä toimii, mutta jos päätili on omistaja tai jäsen ryhmätilissä, niin ei ne ei näy.
Jaetun postilaatikon saa kait puhelimeen kun määrittää sen imap tilinä. Tuo on onneton ratkaisu. Muistaakseni tuo toimi suoraan Microsoft OWA App softalla, mutta Microsoft lopetti sen.
Microsoft OWA mobile apps are being retired

Uusi softa on Outlook for iOS/Android, mutta siinä ei ole vielä jaetun postilaatikon tukea.
Other features (like shared mailboxes) will be available by the end of 2018. In the meantime, the Outlook web experience is available from your browser on your mobile device.
Shared Mailboxes

Saako win10 ja outlookilla tulemaan notifikaatiot jaettuun laatikkoon tulevista posteista?
Ei taida onnistua. Jaettu postilaatikko ilmestyy automaattisesti Outlookkiin kun O365 antaa oikeudet. Postilaatikon Inbox näyttää vain ei luettujen viestien määrän punaisella pallolla. Sitä työpöytä ilmoitusta ei tule työpöydän oikeaan alanurkkaan.
 
Läppärin mukana tuleva word ja excel, voiko niitä aktivoida jotenkin ilmaiseksi tietyksi ajaksi vai miten tuo toimii?
 
Milläs ehmetillä Outlookissa saisi toimimaan yksinkertaisen spammifiltterin, joka heittäisi kaikista tiettyyn päätteeseen päättyvistä domaineista tulevat postit roskikseen?
Ruleihin heitetty "*@*.pääte" tai "@*.pääte" ei näytä kelpaavaan
 
Milläs ehmetillä Outlookissa saisi toimimaan yksinkertaisen spammifiltterin, joka heittäisi kaikista tiettyyn päätteeseen päättyvistä domaineista tulevat postit roskikseen?
Ruleihin heitetty "*@*.pääte" tai "@*.pääte" ei näytä kelpaavaan
Palvelin päässä näyttäis onnistuvan tuollain.
Block domain extensions using Transport rules
En tiedä onnistuuko outlookissa.
 
Outlookissa tuli ilmoitus, että jos napsautat mitä tahansa tämän sivun kohtaa tai jatka sivustolle painiketta, annat Microsoftille ja kolmansille osapuolille oikeuden tallentaa evästeitä laitteeseesi ja käyttää kyseisiä evästeitä.
Eipä anneta kovin paljon mahdollisuuksia :lol:
 
Ostin käytetyn läppärin ja entinen omistaja on (kai?) käyttänyt ware-officea tai työpaikan officea. Tein Windowsin palautuksen (kaikkien tietojen poisto) ja asensin Office365:n (minulla on Home-versio -> voi asentaa 5 koneelle). Nyt officea käynnistäessä kone antaa alla olevan virheilmoituksen. Office ei siis ole mikään Professional Plus 2016. Miten tästä pääsisi eteenpäin? 365 kyllä käynnistyy, mutta yhtään sähköpostia ei voi lähettää. Wordissä tai excelissä tiedostoja voi lukea, mutta niitä ei voi muokata. Mistä esim. 365:n tuotetunnus löytyy? Yritin googlaillakin, mutta en löytänyt apuja.

IMG_20190909_093600.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 755
Viestejä
4 546 003
Jäsenet
74 841
Uusin jäsen
Eliass

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom