Microsoft julkaisi ilmaisen Windows 10 Fall Creators Update -päivityksen

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Niinpä. Mutta haluan, vaikkei viestisi kaiketi minun hajonneeseen Edgen profiiliin tms. viestiini liitykään, niin haluan tosiaan selventää, etten itse moisia käytä.:geek:
Minulla on hajonnut Edge joskus kauan sitten, ratkaisu siihen oli poistaa ja asentaa se uusiksi powershellin kautta, muistaisi vaan vielä miten :D
 

Wizand

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
362
Tätä minäkin kommentoin aiemmin. Porukka ajelee aivan liian kritiikittömästi sokkona kaiken maailman foliopäiden tietosuojasoftia, jotka lupaavat spekseissään kuun taivaalta, mutta käytännössä osa niistä kuitenkin sammuttaa ja disabloi sellaisia palveluita (ja muokkaa rekisteriä), jotka ovat välttämättömiä Windowsin toiminnalle eri tilanteissa. Sitten valitetaan miten Microsoft ja Windows ovat niin paskoja, kun ei mikään toimi jne.
Olen juurikin samoilla linjoilla. Kaiken maailman rekisteripuhdistimia ja kikkoja ajetaan aivan summamutikassa ja sitten ihmetellään kun ei toimi.

Muistuu mieleen aikakausi kun oli muotia koittaa repiä exploreria ja media playeriä(..centeriä?) irti asennuksista niin että suoletpätkät vaan lentelivät. Ihan että saadaan vapaaksi se kaikki parisataa megaa tilaa eikä iso paha M$ pääse sanelemaan mitä komponentteja heidän valmistamaan käyttöjärjestelmäänsä kuuluu vakiona. Ja taas ihmeteltiin ja kitistiin. Olen käynyt tuhannen keskustelua kululla
"en mä käytä mitään paskamediaplayeria niin poistin sen"
"ja nyt ei toimi?"
"nii! paska MS ja Win!"
"toimiko kaikki ennen kun yritit aputoida munuaisia kantapään kautta kuurosokeana parturikampaajan koulutuksella?"
"no joo"
"..et voinut vaan antaa sen olla.."

Itsellä ei sitten windows ME:n ole ollut sen suurempia ongemia winkan kanssa kun en ole väkipakolla koittanut uida vastavirtaan.
Joka kerta kun aletaan perseilemään puukko kädessä rekisterin kanssa www,penan_kotisivut.ru/näin-saat-tehtyä-temput -ohjeiden mukaan on repinyt "Warranty void" -tarran irti.

EDIT: Jaa, rehellisyyden nimissä, olihan win8.1->10 vaiheessa joku inhotava kipu ton menuvalikon ja profiilin korruptoitumisen kanssa jonkin aikaa. Se oli kyllä perseestä.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Niinpä. Mutta haluan, vaikkei viestisi kaiketi minun hajonneeseen Edgen profiiliin tms. viestiini liitykään, niin haluan tosiaan selventää, etten itse moisia käytä.:geek:
Minulla on hajonnut Edge joskus kauan sitten, ratkaisu siihen oli poistaa ja asentaa se uusiksi powershellin kautta, muistaisi vaan vielä miten :D
Vaikka nyt näillä ohjeilla tuon Edgen saa poistettua ja uudelleenasennettua
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Itselle riitti Edgen "korjaamiseen" asetusten nollaus. Olinhan Edgen toimivuuden tarkistanut toiselta tililtä (admin).:geek: Kaikki asetukset mitä olin tehnyt, niin on tehty ihan Edgen omilla valikoilla ja valinnoilla, ja niillä siis menneet jotenkin vturalleen (pidän tätä kyllä mikkiksen syynä ;)). Näin jo siksi, että haluan pitää yhden selaimen, missä ei ole laajennuksia tms. jotta olisi selain, millä sitten pitäisi sivusto toimia tärkeässä tilanteessa juuri kun Vivaldin snapshot tai Chromen ihan julkaisuversio eivät tykkää jostain niin virallisemman virallisemmasta sivustohässäkästä (Firefoxia en ole vuosiin itse käyttänyt, vaikka se koneella onkin, joku version).
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
133
Eipä ole vielä Windows 10:ssäkään näkynyt joten en ymmärrä nyt pointtiasi.

Hauskin asia tuossa N-versiossa on että ei saa liitettyä puhelinta koneeseen koska MTP ei toimi.
Mulla oli ainakin ennen, kun sitä käytin siellä "Käynnistä" valikossa. Enkä nyt tarkota edes niitä tiiliä, joita voi poistaa vaan ne popahtel sinne valikkoon myös. Sen sai kyllä pois, mutta resetoi noita aina päivityksissä.

Kyllä sen ymmärtäisin, jos ne mainokset rajottuis siihen Windows kauppahässäkkää, mut ku niitä on joka puolel. Niitä sovelluksiakin tuntu tulevan koko ajan vain lisää ja lisää. Toinen toistaan turhempia.

Ei siinä mitään, mutta on se Winkkari nykyään vaan niin köyhän olonen. Kiinaluokkaa köyhän.

Vähän kuin ostais jonkun kopioluurin Kiinasta, jossa on valmiina adwarea. Niin halvalta se tuntuu.(Vellos osti. En minä. :p)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Mulla oli ainakin ennen, kun sitä käytin siellä "Käynnistä" valikossa. Enkä nyt tarkota edes niitä tiiliä, joita voi poistaa vaan ne popahtel sinne valikkoon myös. Sen sai kyllä pois, mutta resetoi noita aina päivityksissä.

Kyllä sen ymmärtäisin, jos ne mainokset rajottuis siihen Windows kauppahässäkkää, mut ku niitä on joka puolel. Niitä sovelluksiakin tuntu tulevan koko ajan vain lisää ja lisää. Toinen toistaan turhempia.
Valitse yksi tai useampi seuraavista:

A.) Trollaat tahallasi
B.) Puhut 100% paskaa
C.) Et tiedä mistä puhut
D.) Koneesi oli viruksen saastuttama

Yksi tai useampi noista on oltava oikein, sillä muita vaihtoehtoja kuvaamallesi tapahtumalle ei ole.

Ei siinä mitään, mutta on se Winkkari nykyään vaan niin köyhän olonen. Kiinaluokkaa köyhän.

Vähän kuin ostais jonkun kopioluurin Kiinasta, jossa on valmiina adwarea. Niin halvalta se tuntuu.(Vellos osti. En minä. :p)
Joo-o, eipä siinä sitten. Mikäs se on se premium-käyttis, jolla herra fatsodonkey mieluummin troolailee?
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
484
Varmaan omenat:rofl: kauankohan tätä päivitystä saa odotella ilman nopeutuksia :rolleyes: jospase sieltä joskus valuu
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
348
Mulla täytyy syttää kaksi kertaa salasana/sormenjälki/pin koodi tän päivityksen jälkeen, kun kirjautuu koneelle.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 843
Pitipä testata tämä päivitys tuolle testi koneelle (Windows 10 Pro) ja hienosti sinne tungettiin candy krushit ja minecraftit uusiksi vaikka ne ensin oli poistanut. Testasin vielä tuon Minecraftin ja ihan kunnon asennus eikä vain pikakuvake. Tuossakin koneessa on vain paikallinen käyttäjä eikä mitään Microsoft tilejä käytössä. Erikoista pakkosyöttämistä noin niin kuin omasta mielestäni.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 370
Mulla pysyi kyllä kaikki bloattipaskat poissa. Aloitusnäytön ehdotukset oli kylläkin hypännyt ON-asentoon..
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Jokos tämä oli täällä?



Itse huomasin kanssa 5-10% fps lisiä gtx1080 kanssa :)
Pitäisi näkyä jotenkin kaikissa koneissa, koska korjasivat jonkun ongelman CU päivityksestä joka vähensi pelien frameja (tietysti näytönohjain ajurien pitäisi olla 100% toimiva FCU kanssa)
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Pitäisi näkyä jotenkin kaikissa koneissa, koska korjasivat jonkun ongelman CU päivityksestä joka vähensi pelien frameja (tietysti näytönohjain ajurien pitäisi olla 100% toimiva FCU kanssa)
CU:n mukana joillekin tullut stutterointi ei ole sama asia kuin heikompi FPS, stutterointia tapahtuu kun frametimet heittelevät ylös/alas
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Pitipä testata tämä päivitys tuolle testi koneelle (Windows 10 Pro) ja hienosti sinne tungettiin candy krushit ja minecraftit uusiksi vaikka ne ensin oli poistanut. Testasin vielä tuon Minecraftin ja ihan kunnon asennus eikä vain pikakuvake. Tuossakin koneessa on vain paikallinen käyttäjä eikä mitään Microsoft tilejä käytössä. Erikoista pakkosyöttämistä noin niin kuin omasta mielestäni.
Onhan tuo tosiaan aika kakkelia, mutta ei voi mitään.

Toistan itseäni:
Tässä yksi tapa helpottaa tuota vaihetta jatkossa: Windows 10 keskustelu
Noilla ohjeilla sovellukset lähtevät, eivätkä tule väkisin takaisin, koska skripti asettaa rekisterissä "DisableWindowsConsumerFeatures" -attribuutin päälle.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Pitipä testata tämä päivitys tuolle testi koneelle (Windows 10 Pro) ja hienosti sinne tungettiin candy krushit ja minecraftit uusiksi vaikka ne ensin oli poistanut. Testasin vielä tuon Minecraftin ja ihan kunnon asennus eikä vain pikakuvake. Tuossakin koneessa on vain paikallinen käyttäjä eikä mitään Microsoft tilejä käytössä. Erikoista pakkosyöttämistä noin niin kuin omasta mielestäni.
Tarkistinpa nyt minäkin, startin hakuun candy tai minecraft ja molemmissa sama: "Install app", eli eivät asentuneet omia aikojaan päivityksessä (Win10 Pro)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
598
Itselle riitti Edgen "korjaamiseen" asetusten nollaus. Olinhan Edgen toimivuuden tarkistanut toiselta tililtä (admin).:geek:
Edge (ja muut "modern appsit") asentuvat käyttäjäprofiiliin, eli joka käyttäjällä on omat asennukset appseistaan. Toisella tilillä voi olla Edge pääselaimena ja toiselta tilitä se voi olla poistettuna.

EDIT: eikun eipäs, Edge olikin system app. Pätee kuitenkin moneen muuhun appsiin.


Valitse yksi tai useampi seuraavista:

A.) Trollaat tahallasi
B.) Puhut 100% paskaa
C.) Et tiedä mistä puhut
D.) Koneesi oli viruksen saastuttama

Yksi tai useampi noista on oltava oikein, sillä muita vaihtoehtoja kuvaamallesi tapahtumalle ei ole.
Fatsodonkey tarkoittanee starttivalikon "sovellusehdotuksia". Käytännössä mainoksia, mutta ne voi ottaa pois päältä asetussovelluksen kautta. Minullakin tuo kyseinen asetus resetoitui päivityksessä, tosin se olikin "nopean käynnistyksen" lisäksi ainoa negatiivinen muutos.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Tarkistinpa nyt minäkin, startin hakuun candy tai minecraft ja molemmissa sama: "Install app", eli eivät asentuneet omia aikojaan päivityksessä (Win10 Pro)
Niin, nehän ovat niitä "sovellusehdotuksia", jotka ladataan ja asentuvat ensimmäistä kertaa käynnistettäessä (ainakin osa niistä on sellaisia). Ikävän bloattivaikutelman niistä kieltämättä saa.

Fatsodonkey tarkoittanee starttivalikon "sovellusehdotuksia". Käytännössä mainoksia, mutta ne voi ottaa pois päältä asetussovelluksen kautta. Minullakin tuo kyseinen asetus resetoitui päivityksessä, tosin se olikin "nopean käynnistyksen" lisäksi ainoa negatiivinen muutos.
No jaa, omien sanojensa mukaan ei tarkoittanut niitä, mutta mistäs sitä tietää. Eikä kyllä rehellisesti sanottuna hirveästi edes kiinnosta.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Niin, nehän ovat niitä "sovellusehdotuksia", jotka ladataan ja asentuvat ensimmäistä kertaa käynnistettäessä (ainakin osa niistä on sellaisia). Ikävän bloattivaikutelman niistä kieltämättä saa.
Niitä ei siis myöskään näy itse startin ohjelmalistauksessa, vaan tuo on vain "Best match" kun pistää hakuun sen candyn tai minecraftin
(kyllä, olen ruksinut pois sen "show suggestions" setin)
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 843
Tarkistinpa nyt minäkin, startin hakuun candy tai minecraft ja molemmissa sama: "Install app", eli eivät asentuneet omia aikojaan päivityksessä (Win10 Pro)
Tämä sama testi tällä ykköskoneella ei tuota mitään tuloksia, testataan uusiksi kun saan päivityksen, jos muistan. :geek:

Niin, nehän ovat niitä "sovellusehdotuksia", jotka ladataan ja asentuvat ensimmäistä kertaa käynnistettäessä (ainakin osa niistä on sellaisia). Ikävän bloattivaikutelman niistä kieltämättä saa.
Näissä testikoneen kohdalla tosiaan tuli suoraan näkyville Windowsin päivityksen aikana sellainen edistymispalkki ja aiemmin mainittua Minecraftia testasin.

win-update-20-10-2017.png
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Tämä sama testi tällä ykköskoneella ei tuota mitään tuloksia, testataan uusiksi kun saan päivityksen, jos muistan. :geek:


Näissä testikoneen kohdalla tosiaan tuli suoraan näkyville Windowsin päivityksen aikana sellainen edistymispalkki ja aiemmin mainittua Minecraftia testasin.

Loogisin selitys on, että sinulla oli ennestään jokin vipu sellaisessa asennossa mikä tuon salli
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 843
Loogisin selitys on, että sinulla oli ennestään jokin vipu sellaisessa asennossa mikä tuon salli
Se on mahdollista, kun sitä konetta ei ole säädetty samallatavalla kuin tätä käyttökonetta. Tuon ei vain mielestäni pitäisi olla oletuksena tehty noin, vaan oletus asetus tulisi olla pois päältä ja käyttäjä ottaa sen halutessaan käyttöön.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649


Gamers Nexus näyttää olevan sitä mieltä, että pelien nopeutuminen ei johdu paremmista CPU tuloksista, vaan menee GPU puolelle. Osa systeemeistä ei ilmeisesti nopeudu ollenkaan ja arvelivat, että parhaat nopeutumiset saa Vega pohjaisilla systeemeillä. Kuulema kuitenkin frame timet Freesync ja G-Sync systeemeille ovat ilmeisesti yleisesti parantuneet.

Ja tuosta GPU puolen paranemisesta esitettiin arvioita, että sekin saattaa mennä ajurien puolelle eikä välttämättä ole suoraan Windowsista itsestään johtuvaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Fatsodonkey tarkoittanee starttivalikon "sovellusehdotuksia". Käytännössä mainoksia, mutta ne voi ottaa pois päältä asetussovelluksen kautta. Minullakin tuo kyseinen asetus resetoitui päivityksessä, tosin se olikin "nopean käynnistyksen" lisäksi ainoa negatiivinen muutos.
Ulkomaisilla sivustoilla (somessa) kovasti koittavat väittää että Windows 10:ssä olisi mainoksia jopa lukitusruudulla mutta enpä ole vielä löytänyt edes screenshottia aiheesta vaikka koittanut ettiä.
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Ei ole juu tullut ensimmäistäkään mainosta vastaan missään vaiheessa, eikä ole omiin vehkeisiin mielestäni asennellut mitään candy crushejakaan.
Toki päivityssysteemi on muuttunut tässä w10 olemassaolon aikana muutenkin monella tapaa.

Varmasti jotain eroja peruskäyttäjän kokemuksiin tulee jo siitä, että olen ollut insider-ohjelmassa alusta asti. Toinen mikä tulee mieleen, että olisiko päivityssysteemi hieman eri myös ms-tiliin kirjautuneella ja ei-kirjautuneella käyttäjällä?

Insider preview buildien kanssahan on tykännyt monet asetukset nollaantua aina, kun lyödään kokonaan uusi buildi sisään, mutta nyt en muista edes oletusohjelmien muuttuneen viimeisellä tai viimeisimmillä kerroilla.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 312
Eilen päivitys update assistantin kautta. Taskbar ja käynnistävalikko paskaksi. Bootti menun kautta palautus. Siis taskbarissa ei toiminut hiiren oikeanappi ja normaali käynnistysvalikko katosi kokonaan. Kaikki noi "universal/uudet" menut ja valikot ei toiminut kun yritti avata Classic Shellin kautta. Uudelleen käynnistyksessä valitti että ajurin asennus estää uudelleen käynistyksen ja haluanko pakoittaa pakoittaa lopetuksen. Onneksi palautus onnistui koska millään ei jaksaisi puhdasta asennusta.
Tänään kokeilin piruuttaan päivittää Media Creation Toolilla tehdystä iso-imagesta. Ja miten kävi? Ei mitään vikaa käynnistysvalikossa tai taskbarissa. Toinen ero eiliseen oli että nyt muistin ottaa Avastin ja Comodon pois päältä ennen päivitystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 853
Eilen päivitys update assistantin kautta. Taskbar ja käynnistävalikko paskaksi. Bootti menun kautta palautus. Siis taskbarissa ei toiminut hiiren oikeanappi ja normaali käynnistysvalikko katosi kokonaan. Kaikki noi "universal/uudet" menut ja valikot ei toiminut kun yritti avata Classic Shellin kautta. Uudelleen käynnistyksessä valitti että ajurin asennus estää uudelleen käynistyksen ja haluanko pakoittaa pakoittaa lopetuksen. Onneksi palautus onnistui koska millään ei jaksaisi puhdasta asennusta.
Tänään kokeilin piruuttaan päivittää Media Creation Toolilla tehdystä iso-imagesta. Ja miten kävi? Ei mitään vikaa käynnistysvalikossa tai taskbarissa. Toinen ero eiliseen oli että nyt muistin ottaa Avastin ja Comodon pois päältä ennen päivitystä.
Mulla oli täysin sama homma. Ja nyt päivityksestä seuraavana päivänä asensin toisen näyttiksen koneeseen ja ajurit uusiksi samalla. Tuli tuo sama virhe tilanne kuin yllä. Kokeilin asentaa classic shelliä uudestaan, mutta sekin jumitti. Käynnistin koneen uudestaan ja kaikki toimi normaalisti. En itse ainakaan ole huomannut tässä uudessa päivityksessä mitään sellaista, mistä olisi itselle hyötyä.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
133
Valitse yksi tai useampi seuraavista:

A.) Trollaat tahallasi
B.) Puhut 100% paskaa
C.) Et tiedä mistä puhut
D.) Koneesi oli viruksen saastuttama

Yksi tai useampi noista on oltava oikein, sillä muita vaihtoehtoja kuvaamallesi tapahtumalle ei ole.


Joo-o, eipä siinä sitten. Mikäs se on se premium-käyttis, jolla herra fatsodonkey mieluummin troolailee?
Ihan ostettu Win 8.1 pro, joka on päivitetty Windows 10. Sinne niitä "Käynnistä" valikkoon vaan tuli. Käytössä oli Winkkarin oma virustorjunta.

Tällä hetkellä käytän KDE Neonia. Toisaalta kone poissa käytöstä, koska odottelen uusia osia.

Neon skulas muuten erittäin hyvin, mutta 280x oli todella hanurista asentaa Vulkan ajureita, jotka ei hyvin pelaa 280x. Perus OGL toimi kyllä hyvin.

KDE Neon on ykköslevyllä ja Win 8.1 pro toisella GZDoomille, Fallout 1 ja 2 ym. vanhemmille peleille. Toisaalta vois kokeilla Winen kautta ja vertailla vähän suorituskykyä. On myös joskus tapana hyppiä distrosta distroon huvin vuoksi.

Kymppiin en yksinkertasesti itse enää koske.

Omppua en ole ikinä kokeillutkaan. Luuria kyllä, joka oli aivan onneton. Jolla vois olla luurilla jepa, mut pitäs saada sellanen kernel, että voi tiputtaa voltteja. Luurilla mennään LinOS, jossa ei ole GAPPS. Suaapi nähdä miten toi Halium projekti etenee, että jos saiskin monia vaihtoehtosia käyttiksiä luuriin asennettua. :)

Kukin tavallaan. Sanon vain henk. koht. kokemuksel, että vanhemmat Windowsit oli mulle mukavempia, eivätkä kertaakaan potkassut mua työpöydälle kesken nettipelin, koska päivitys. Näin kävi kerran kybällä, kun pelasin netissä.

Tosissaan mitta tuli täyteen.

Sä voit ylistää sitä maasta taivaisiin, jos haluat. Minä en ylistä yhtäkään, koska täydellistä käyttistä ei ole.

Miten kritiikki on trollaamista?

Sehän nykyajan ihmisillä onkin se suurin ongelma, kun mitään ei kestetä.

Ehkä käyttökokemus on eri ihmisillä erilainen. Tiedä sitten siitä.

Tollai kävi itellekkin kerran kesken Rocket League pelin.


Rikkoo Hollannissa lakia Arstechnican artikkelin mukaan.
19:45 kohdalla.

Sovellusehdotukset ovat juurikin mainoksia eli adwarea. Se on itsellä jossain päivityksessä resetoitunut. Ongelma on siinä, että jotkin ihmiset ovat maksaneet Windows 10 käytöstä silloin, kun se oli parempi ja laatu on heikentynyt tasaisen tappavaa tahtia.

Ps. en ole käyttänyt Winkkari10 enää ensimmäisen CU:n jälkeen.

Tosissaan kuuluu ehkä nämä keskustelut toiseen osioon. Jätän tämän tähän.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Sä voit ylistää sitä maasta taivaisiin, jos haluat. Minä en ylistä yhtäkään, koska täydellistä käyttistä ei ole.
En minä ylistä Windowsia maasta taivaisiin. Siinä on paljonkin vikoja, mutta minun kokemusten mukaan se on silti paljon parempi kuin mikään kilpailijansa ja se on myös parantunut koko ajan palautteen myötä.

Täydelliseksi sitä ei ole sanonut kukaan.

Miten kritiikki on trollaamista?
Ei kritiikki ole trollaamista, eikä kukaan ole väittänyt sellaistakaan. Sen sijaan ne heittosi mm. juuri käyttäjärjestelmän sisältämistä mainoksista ovat joko tietämättömyyttä tai trollaamista, sillä Windowsissa ei ole ainuttakaan mainosta mistään.

Ainoa edes etäisesti skenaarioosi sopiva ominaisuus voisivat olla ne Storen muutamat sovellussuositukset.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
133
En minä ylistä Windowsia maasta taivaisiin. Siinä on paljonkin vikoja, mutta minun kokemusten mukaan se on silti paljon parempi kuin mikään kilpailijansa ja se on myös parantunut koko ajan palautteen myötä.

Täydelliseksi sitä ei ole sanonut kukaan.


Ei kritiikki ole trollaamista, eikä kukaan ole väittänyt sellaistakaan. Sen sijaan ne heittosi mm. juuri käyttäjärjestelmän sisältämistä mainoksista ovat joko tietämättömyyttä tai trollaamista, sillä Windowsissa ei ole ainuttakaan mainosta mistään.

Ainoa edes etäisesti skenaarioosi sopiva ominaisuus voisivat olla ne Storen muutamat sovellussuositukset.
:facepalm: Nimenomaan ne suositukset ovat mainoksia ja niitä on "käynnistä" valikossa, joka on osa käyttöliittymää, joka puolestaan on osa käyttöjärjestelmää.

Hyvää la illan jatkoa. Eiköhän perustelut ole perusteltu. :tup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Tietääkö joku että jos anniin(1607) lähtisi tätä asentamaan niin sisältääkö tämä cu:n vai täytyykö se erikseen asentaa? Missään ei näytä tuosta olevan mainintaa vaikka yrittänyt googlailla. Niin toimiiko classic shell tämän kanssa, ilman sitä en 10:ä käytä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 672
Joku päivitys, en tiedä onko juuri tämä, ainakin tullut ja huomasin että kone yrittää mennä nukkumaan itsestään (ja heräilee kun hiiri liikkuu matolla tms).
En nyt siis tarkoita mitään ruudunsammutusta vaan oikeaa lepotilaa missä coolerit menevät pois päältä jne. mutta joko virtanapista tai esim. näppäimistöstä painamalla hypätään takaisin käyttöjärjestelmän login valikkoon ja käytetty istunto on päällä valmiina.

Eli itsekseen ainakin jotain asetuksia mennyt muuttelemaan. Noh, god mode toimii edelleen eikä ainakaan häiritsevästi ole mitään mennyt muuttelemaan joten en jaksa alkaa säätelemään.

Mitä ketjussa aiemmin valiteltiin pitänee paikkansa. Tosin itse käytän välistä rekisterin puhdistuohjelmia (ihan ccleaner esim.) eikä tuo ole koskaan tuonut mitään ongelmia. Tosin täytyy tietää mitä tekee, pahimmillaanhan sillä ohjelmalla voi esim. kiintolevynsä alustaa...
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Tietääkö joku että jos anniin(1607) lähtisi tätä asentamaan niin sisältääkö tämä cu:n vai täytyykö se erikseen asentaa? Missään ei näytä tuosta olevan mainintaa vaikka yrittänyt googlailla. Niin toimiiko classic shell tämän kanssa, ilman sitä en 10:ä käytä.
Kaikki on mukana.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Ainoa edes etäisesti skenaarioosi sopiva ominaisuus voisivat olla ne Storen muutamat sovellussuositukset.
Minä olen maksanut Win10 lisenssistäni täyden hinnan. En todellakaan rupea katselemaan mitään "Koneeseesi on asennettu Facebook. Mitäs jos kokeilisit saman tien?" ilmoituksia (Ja tuollainen paska oikeasti pomppasi minulla ruutuun kesken fullscreen pelaamisen. Siitä ei ajoitus enää huonone). Jos tuo ei ole mainos, niin ei ole mikään muukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 427
Miksi tuossa otsikossa lukee "ilmaisen"? Eikö päivitykset tuetulle käyttöjärjestelmälle nyt ole aina olleet ilmaisia?
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Tämä päivitys oli kyllä normi tietokonekäyttäjälle aika turha kun vr on harvojen herkku ja myös nämä uudet ohjelmat ei voi poistaa.
Gamemode(toimii ehkä) ja edge plugin käyttö on ainoa hyödyllinen ominaisuus mitä ovat tuoneet win10 julkistuksen jälkeen.
Saisivat tuoda päivityksen missä voisi poistaa nämä käyttämättömät ohjelmat kun kuitenkin keräävät käyttjien tietoja niin luulisi microsoft ymmärtävän ettei näitä kannata tuoda pakollisena ohjelmana vaan mahdolllisuutena asentaa jos on tarvetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Olis kiva et kysyttäisi ennen käyttiksen päivitystä, et haluaako käyttäjä kyseisiä ominaisuuksia. Esim itselläni kaikki virtuaali-härpäke-päivitykset täysin turhia. Ja jos jostain syystä sellaisia joskus tarvitsisin, niin voisin itse hakea ko. päivitykset mikkisoftan sivuilta.
Tuki virtuaalille ja itse virtuaali ovat kaksi ihan eri asiaa. Tuki mahdollistaa sen, että voit joskus myöhemmin halutessasi käyttää VR / AR tuotteita, mutta ei se sitä Windowsia VR / AR pohjaiseksi muuta.
Tarkoitinkin juuri sitä tukea kyseisille laitteille, ku en tarvii niin en tarvii! Eli miksei ennen päivityksen lataamista/asennusta voisi laittaa rasti ruutuun - systeemillä, et mitä ominaisuuksia haluaa ja mitä ei?? Sen sijaan, et nyt ne vaan on otettava, halusi tai ei.
Koska todellisuudessa uusilla ominaisuuksilla on riippuvuuksia perinteisiin ominaisuuksiin riippumatta siitä käyttääkö uusia ominaisuuksia vai ei. Valinnaisuus johtaisi vuosien saatossa tilanteeseen, jossa loppukäyttäjillä on asennettuna satoja erilaisia kombinaatioita päivityksistä. Tämä taas johtaisi siihen että uusien ominaisuuksien testaaminen menisi huomattavasti haastavammaksi ja lopputuloksena kaikilla käyttäjillä olisi vielä nykyistäkin bugisempia päivityksiä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Joillekin on oikein elämän tehtävä levitellä feikki tuloksia.
Aikamoista, että väität yhden videon perusteella kaikkien muiden olevan feikkituloksia :rolleyes:

Tuo kaveri vertailee iloisesti GamersNexuksen CPU-testejä ja toisen tahon GPU-painotteisempia testejä ja kuvittelee ilmeisesti että ne olisivat millään tasolla vertailukelpoisia, mikä syö ylipäätänsä uskottavuutta koko setiltä, oli ne omat tulokset mitä tahansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Tulipa nyt yhteen koneeseen asennettua tämä. Näin alustavasti ainoa muutos mikä päälle päin näkyy niin start-valikko ei ole enää juuri yhtään läpikuultava. Mitään appeja tämä ei asentanut kuten täälläkin ketjussa jotkut väittää.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 150
Tulipa nyt yhteen koneeseen asennettua tämä. Näin alustavasti ainoa muutos mikä päälle päin näkyy niin start-valikko ei ole enää juuri yhtään läpikuultava. Mitään appeja tämä ei asentanut kuten täälläkin ketjussa jotkut väittää.
Joo, mäkin ihmettelen juttuja näistä pakkoasentuneista sovelluksista. Itse huomasin vain, että alanurkkaan oli ilmestynyt People-valinta, mutta sen sai helposti pois näkyvistä. Task Managerissa on Performance-välilehdellä GPU tarkkaan jaoteltuna, mikä varmaan joitakin kiinnostaa.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 843
Ihan kiinnostava ero tuli huomattua näiden omien Windows 10 Pro versioiden välillä:
windows10-pro-settings-start-vertailu.png
Tuo punaisella olevan asetuksen muuttaminen tuolla toisella koneella pitäisi vaikuttaa näihin ehdotuksiin, kun tätä asiaa lähdin tutkimaan. Tämä on taas niitä asetuksia joka pitäisi oletuksena olla pois päältä ja käyttäjä itse päättää haluaako sen ottaa käyttöön (esim. kun asentaa Windowsin). Paras vaihtoehto olisi kun EU pakottaisi N-version EU-alueelle. :geek:
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
41
Ihan kiinnostava ero tuli huomattua näiden omien Windows 10 Pro versioiden välillä:

Tuo punaisella olevan asetuksen muuttaminen tuolla toisella koneella pitäisi vaikuttaa näihin ehdotuksiin, kun tätä asiaa lähdin tutkimaan. Tämä on taas niitä asetuksia joka pitäisi oletuksena olla pois päältä ja käyttäjä itse päättää haluaako sen ottaa käyttöön (esim. kun asentaa Windowsin). Paras vaihtoehto olisi kun EU pakottaisi N-version EU-alueelle. :geek:
Offtopic mut todella moni tällä foorumilla näyttää tältä kun kayttää tapatalkia.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Tuo punaisella olevan asetuksen muuttaminen tuolla toisella koneella pitäisi vaikuttaa näihin ehdotuksiin, kun tätä asiaa lähdin tutkimaan. Tämä on taas niitä asetuksia joka pitäisi oletuksena olla pois päältä ja käyttäjä itse päättää haluaako sen ottaa käyttöön (esim. kun asentaa Windowsin). Paras vaihtoehto olisi kun EU pakottaisi N-version EU-alueelle. :geek:
Mitä hyvää ominaisuuksiltaan karsituin käyttöjärjestelmän pakotuksessa olisi? Järki käteen nyt
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 843
Mitä hyvää ominaisuuksiltaan karsituin käyttöjärjestelmän pakotuksessa olisi? Järki käteen nyt
Vai järkikäteen, kummallahan se järki nyt puuttuu? En ole huomannut tässä parin vuoden aikana kauheasti puutteita käyttöjärjestelmässä, jos jonkin ohjelman tarvitsee niin niitähän on tuo internetti täynnä ja Microsoftilta niitä myös löytyy. Miksi käyttäjille tarvitsee oletuksena pakottaa ehdotuksia peleistä/ohjelmista? Ei tuo palvele muuta kuin Microsoftia. On myös erikoista, että jotenkin kun on kriittinen touhua kohtaan, niin heti on päässä vikaa. :facepalm:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 687
Viestejä
4 188 963
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom