Minä olen ehdottomasti samalla linjalla.Minä arvostan sitä, että saan itse valita mitä ohjelmaa käytän tai olen käyttämättä. Ja arvostan sitä, että se ominaisuus säilyy myös tulevaisuudessa, eikä mennä siihen miten yritys päättää puolestasi mitä käytät.
Olennaista on muistaa ettei sitä valinnan mahdollisuutta ole kukaan ottanut pois, eikä ole ottamassa myöskään näkyvissä olevassa lähitulevaisuudessa, ainakaan Windowsissa. Ne muutamat Windowsin sovellukset asentuvat käyttiksen mukana ja sillä siisti. Niitä ei tarvitse edes käynnistää koskaan ja rinnalle jokainen voi vapaasti asentaa ihan mitä haluaa, joko perinteisenä sovelluksena tai Storen kautta "appina".
Ainoa hieman häiritsevä juttu ovat ne mainoksiin rinnastuvat "sovellusehdotukset" ja vaikka niistä pääseekin eroon helposti, niin en erityisemmin tykkää siitä ajatusmallista. Mutta minkäs teet, ilmeisesti se on se hinta mikä ilmaisesta kympistä pitää käyttäjien maksaa. Ilmaisia lounaita ei ole olemassa.
Ihan kaikkia lausahduksia jokaisesta postauksesta ei ole suunnattu juuri sinulle. Tässäkin ketjussa on ollut puhetta muutamien toimesta miten pitäisi kuulemma olla valittavissa haluaako asentaa niitä notepadeja ja paintteja ja se jos mikä on mielestäni täysin tarpeetonta mielensäpahoittamista.Äläpä ala laittamaan sanoja suuhuni, en vieläkään ole ottanut kantaa oletus ohjelmiin (paitsi sitä kautta, jos valmistaja yrittää estää muiden ohjelmien käytön), vain niihin ehdotuksiin (sekä oletus asetuksiin) ja antanut esimerkkejä miten asioita voisi automatisoida näiden avuttomien käyttäjien avuksi.