Ainoa syy miksei tuolla itselleni ole kamalasti pelattavaa, on se että joko omistan pelit jo Steamissa tai olen liian nirso. Epic on tehnyt osasta peleistä game passin peleistä "turhia" jakamalla samoja itse ilmaiseksi. Esimerkiksi Alien Isolation oli ihan myyvä nimi game passissa siihen asti, kunnes Epic tarjosi sen pari viikkoa takaperin ilmaiseksi.
Erittäin kätevä palvelu pienellä hinnalla on ollut pelata ja testata kaikkea sellaista, jota ei ole valmis ostamaan tai suhtautuu vähän epäillen. Olen tuolta varmaan 15 peliä pelannut pari iltaa (3-5 tuntia), kunnes todennut, että ei ole motivaatiota enempää, mutta olleet silti mukavia testata ja viettää vähän aikaa.
Lisäksi tuolla on hyvä seti kaikenlaisia online co-opeja (Drake Hollow, Halot, Deep Rock Galactic, Astroneer, Grounded), ja osaa saa pelattua kivasti crossplayna konsolit omistavien tuttujen kanssa.
...ja kuten sanottu, niin onhan tuolla vuoden 2019 ja 2020 pelejä melko iso määrä, että ei tuota nyt millään pelkillä klassikoilla pyöritetä.
Ei tässä palvelun tarjonnassa ole mielestäni mitään vikaa kun miettii, että sitä moneen kertaan tarjottu 1€/3kk tai 1€/kk, kikkailemalla Ultimate-konversion jälkeen 5-7€/kk ja normaalihintakin on aika vähäinen, jos vertaa elokuvapalveluihin tai Spotifyihin, joihin menee se noin kymppi kuussa. Ja saihan tässä vielä kivasti testattua Disney+:n ilmaiseksi samalla, enkä oikein usko että nuo "lisähyödyt" tuohon päättyvät. Jos pelattavaa ei ole nyt, tekee samalla tavalla kuin muidenkin palveluiden kanssa, eli tilaus jäihin ja katsoo sitten puolen vuoden päästä tarjontaa uudestaan.
Parhaimmillaanhan palvelu on sellaisille ihmisille, jotka eivät jo ennestään omista Steamissa/Epicissä satoja pelejä, ja jotka haluavat kokeilla paljon uutta tai jolle kelpaa se että kaveriporukan kanssa yhteinen peli löydetään Xbox Game Passin tarjonnasta. Tai vaikkapa perheellisille, joiden lapsille tarjonta kelpaa ettei tarvitse ostaa täysihintaisia pelejä hyllyyn.
Kyllähän nykyään tämä ongelma on vain se, että tarjontaa on niin älyttömän paljon, että kaikkeen kyllästyy helpommin kun voi jättää syventymättä ja aina vaan kokeilla seuraava tai seuraavaa. Tai kuten minulle käy, että se valinnanvaikeus lamauttaa ja eksyn taas kerran pelaamaan jotain "simppeliä ja helppoa" mitä olen aina ennenkin pelannut, tai en pelaa mitään kun rullailen pelikirjastoa edes takaisin ja oho sinne se 2h menikin, kello onkin jo 0:00 ja enhän minä enää viitti mitään alottaa, kun voisi jo suunnata nukkumaan...