Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 969
Pyöriikös tämä VR:ssä tuon uuden pätsin jälkeen paremmin? Mietin viitsiikö tätä ostaa jo rift s:llä lentelyä ajatellen, vai onko tuo oculuksen käyttöönotto tässä vielä hirveän säätämisen takana?
Minulla ei ollut isoa eroa, jonkun verran parani kuitenkin. Jouduin osan addoneista poistamaan, luultavasti syynä oli yksi FSX:stä portattu addoni jolle oli tullut uusi versio. Muutoinkin oli päivittämättömiä addoneita joihin oli jo tullut päivitys.

Reverb sanoi itsensä irti joten nyt lentotauolla kunnes saan sen takaisin huollosta. Ilman VR:ää vaan huvita enää lentää. Ehkä track-IR toimisi jonkinlaisena kompromissiratkaisuna mutta minulla ei sitä ole. Testasin ennen VR-tukea kuitenkin sitä ja vaikutti melko hyvältä vaikka ei VR:n veroisena. Jompikumpi kannattaa hankkia kuitenkin jos sinulla ei jo ole track-IR vastinetta. Track-IR:ssä on kyllä omat etunsa.

Tässä muuten tietoa Rift S:n ja Quest 2:n eroista. IPD voi merkitä joillekin "Quest 2 has limited adjustment of three positions: 58mm, 63mm and 68mm. Rift S has a fixed IPD of 63.5mm, although its software can simulate IPD adjustment, up to a point. "

PS: DCS forumilla keskustelua trackIR vs VR, MSFS ei vaadi samaa tarkkuutta näytöltä VR vs a very large monitor with TrackIR
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 352
Niinhän nuo meinaavat, että olis merkittävästikin VR-suorituskyky parantunut viimeisen päivityksen yhteydessä.

Itse en ole saanut aikaiseksi vielä kokeilla. On vähän lentointo ollut vähissä tänä kesänä, varsinkin kun Suomi-päivitys jäi photogrammetry-datan puutteesta pettymyksen puolelle. On MSFS kokonaisuudessaan toki huippuaskel jo nyt koko lentosimuskenelle, mutta eniten tympii tällä hetkellä kunnollisten modernien suihkareiden puute. Airbus ei oikein enää jaksa sytyttää. Odottelen PMDG:n 737-800 ja 777-200LR:n konversioita. Ne on tullut aikoinaan opeteltua riittävälle tasolle. Ihan uusiakaan konetyyppejä en jaksa nyt opetella. Siksi CRJ:stäkään ei ole apua.

Mä en ymmärrä sitä jengiä, joka ostaa joka ikisen "study level" koneen simulaattoriin ja jaksaa opetella niiden järjestelmät siihen pisteeseen että ilmaan ne saavat :] Jokainen toki tyylillään, mut mä haluan keskittyä yhteen konetyyppiin kunnolla. Pienkoneet on sitten asia erikseen, mutta matkakoneiksi niistä ei simulaattoriympäristössä oikeen ole kun on niin hiiiiiidasta menoa.
Kyllä pienemmilläkin menee kun laittaa vähän simulation ratea isommalle :thumbsup:
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Kyllä pienemmilläkin menee kun laittaa vähän simulation ratea isommalle :thumbsup:
Juu, ei vaan pysty kun 'reaaliajassa' täytyy aina simuloida. Mulla on aina ollut sellainen päähänpinttymä näissä, että pitää lentää kuhunkin kohteeseen erikseen , missä voi sitten maisemia ihailla tarkemmin pienkoneella. Joku mikälie lapsenomainen mielikuvitusmaailma maailmanympäri ristiinrastiin lentelystä mulla siinä, mikä pitää kuitenkin ottaa näin vakavasti :geek:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 736
Minulla ei ollut isoa eroa, jonkun verran parani kuitenkin. Jouduin osan addoneista poistamaan, luultavasti syynä oli yksi FSX:stä portattu addoni jolle oli tullut uusi versio. Muutoinkin oli päivittämättömiä addoneita joihin oli jo tullut päivitys.

Reverb sanoi itsensä irti joten nyt lentotauolla kunnes saan sen takaisin huollosta. Ilman VR:ää vaan huvita enää lentää. Ehkä track-IR toimisi jonkinlaisena kompromissiratkaisuna mutta minulla ei sitä ole. Testasin ennen VR-tukea kuitenkin sitä ja vaikutti melko hyvältä vaikka ei VR:n veroisena. Jompikumpi kannattaa hankkia kuitenkin jos sinulla ei jo ole track-IR vastinetta. Track-IR:ssä on kyllä omat etunsa.

Tässä muuten tietoa Rift S:n ja Quest 2:n eroista. IPD voi merkitä joillekin "Quest 2 has limited adjustment of three positions: 58mm, 63mm and 68mm. Rift S has a fixed IPD of 63.5mm, although its software can simulate IPD adjustment, up to a point. "

PS: DCS forumilla keskustelua trackIR vs VR, MSFS ei vaadi samaa tarkkuutta näytöltä VR vs a very large monitor with TrackIR
Rift S tosiaan löytyy jo ennestään, pitääpä vaan ostaa toi MSFS jossain vaiheessa ja testata :) Eiköhän se viimestään DX12 päivityksen kera vähän paremmin pyöri.

Edit: Steam vai MS store versio, onko väliä?
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Huomenna voi olla ruuhkaa Helsingin ilmatilassa vai näkyykö noi lentonäytöksen koneet pelissä?
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
191
Piti säätää että Storen 300Mt päivitys löytyi, kun ei suostunut peli käynnistymään ennen päivittämistä. Xbox-sovelluksen asennuksen jälkeen Store löyti päivityksen ja peli suostui käynnistymään pidemmälle. Pelin update asensi vielä pienen 300kt päivityksen. Low/medium asennuksilla jatkoin pelaamista ja maastoon latautuu laattoja kerrallaan ja paljon heikompi LOD. Seuraavaksi säädän grafiikka-asetukset takaisin.
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Steam vai MS store versio, onko väliä?
Ei ole väliä. Peli on identtinen.
Jos ostat version MS Storesta. Voit käyttää sitä tietokoneessa tai Xbox -konsolissa. (ei voi pelata molemmilla samaan aikaan)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 537
Ei ole väliä. Peli on identtinen.
Jos ostat version MS Storesta. Voit käyttää sitä tietokoneessa tai Xbox -konsolissa. (ei voi pelata molemmilla samaan aikaan)
Ei ihan identtinen. Peli on osittain kryptattu Store versiossa (koska UWP) joka tekee jostain modeista hankalempia, tosin käsittääkseni sitäkin pystyy modaamaan. Joidenkin UWP pelien suorituskyky on myös heikompi.

Steamissä peli on perinteinen windows applikaatio, jota ei ole kryptattu taikka kärsi UWP suorituskykyongelmista. Vaikka pelin hinta Steamissä kirveleekin, on sillä oma arvonsa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 969
xxx
Ei ihan identtinen. Peli on osittain kryptattu Store versiossa (koska UWP) joka tekee jostain modeista hankalempia, tosin käsittääkseni sitäkin pystyy modaamaan. Joidenkin UWP pelien suorituskyky on myös heikompi.

Steamissä peli on perinteinen windows applikaatio, jota ei ole kryptattu taikka kärsi UWP suorituskykyongelmista. Vaikka pelin hinta Steamissä kirveleekin, on sillä oma arvonsa.
Ohoh, kaikkea sitä oppii. Noissa on yllättävän suuret erot, varsinkin Quantum Breakissa (josta kuvakaappaukseni). Tomb Raiderissa ero ei ole läheskään niin iso. Minulla Store versio itselläni MSFS:stä. Vaikuttaakohan MSFS:ssä miten paljon kun käytännössä vain launcher on eroa? Tulevaisuudessa kannattaa kyllä suosia Steamia.
1628233764249.png
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 969
Mielenkiintoisesti peli pyörii jouhevammin ässällä tällä hetkellä.
"Flight Simulator on konsolilla hieno kokemus, mutta Xbox Series X:llä ruudunpäivitys takertelee edullista konsolia useammin."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Ai saakeli että ärsyttää tämä bugi. Laskeutuminen johonkin Alaskan vuoristoon Bush Tripillä epäonnistui ja continuen jälkee se jatkuu kuvan osoittamasta paikasta. No tuostahan se ei mihinkään jatku, vaan crashaa saman tien. Edellinen pätkä pitäisi lentää uudestaan.
Suomen tripillä kävi kerran sama, spawnas johonkin keskelle mettää eikä jatko ollut mahdollista.

1628247928121.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 352
Ai saakeli että ärsyttää tämä bugi. Laskeutuminen johonkin Alaskan vuoristoon Bush Tripillä epäonnistui ja continuen jälkee se jatkuu kuvan osoittamasta paikasta. No tuostahan se ei mihinkään jatku, vaan crashaa saman tien. Edellinen pätkä pitäisi lentää uudestaan.
Suomen tripillä kävi kerran sama, spawnas johonkin keskelle mettää eikä jatko ollut mahdollista.

Ei siinä oo mitää reset trip tai aloita alusta vaihtoehtoa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Ei siinä oo mitää reset trip tai aloita alusta vaihtoehtoa?
On siinä niitä etappeja, eli koko tripin aikana laskeudutaan useammalle kentälle välillä ja niistä sitten jatketaan matkaa. Eli voi aloittaa tuon pätkän uudestaan, mutta ärsyttää lentää reipas puolituntia samaa pätkää uudestaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 969
On siinä niitä etappeja, eli koko tripin aikana laskeudutaan useammalle kentälle välillä ja niistä sitten jatketaan matkaa. Eli voi aloittaa tuon pätkän uudestaan, mutta ärsyttää lentää reipas puolituntia samaa pätkää uudestaan.
Käytä nopeutusta (Simulation rate). Itse käytän vastaavaa paljonkin DCS:n kampanjoissa. Shift Z auttaa sitten tietämään mikä kerroin on käytössä myös VR:n puolella

Edit: Tuota ei taida olla saatavilla kuin PC-versioon. Simulation raten saa oikeaksi laittamalla ihan alas ja kaksi pykälää ylös. Ratet on 1/4, 1/2, 1, 2, 4, ...
Edit2: Siis Shift+Z on PC:lle, Sim rate kyllä toimii muissakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
Pyöriikös tämä VR:ssä tuon uuden pätsin jälkeen paremmin? Mietin viitsiikö tätä ostaa jo rift s:llä lentelyä ajatellen, vai onko tuo oculuksen käyttöönotto tässä vielä hirveän säätämisen takana?
Henk. koht. ei ole Rift S:llä ollut kummoinen kokemus. Osa ongelmista on tosin nyt väliaikaisesti, kunnes hotfix tulee ihan lähiaikoina. Olen itse jaksanut lentää Rift S:llä todella vähän, ihan vaan testailuun on jäänyt. Kokemiani ongelmia satunnaisessa järjestyksessä, ja osa näistä on ihan yleisiä VR/Rift S:lle, ei lentosimun vikoja:
  • Suorituskyky ei ole sulava viimeisimmälläkään pätsillä (8700k/32GB/RTX3080), vaan stutteria ja nykimistä riittää. Kuva myös aaltoilee/repeilee "motion smoothingista" johtuen. Sen voi ottaa pois päältä, mutta sitten FPS on alhaisempi
  • 2D:llä voi laittaa reippaasti korkeammat graffa-asetukset
  • Yleisesti kuvanlaatu ottaa niin pahasti dunkkuun vs. edes kohtalainen monitori
  • Resoluutio ei riitä kunnolla mittaristoon eikä yksityiskohtiin kauempana
  • Kontrasti ja saturaatio on aivan viturallaan VR:ssä - ehkä korjautuu lähiaikoina
  • Ulkoisten ja GPS-karttojen, Windy.comin ja kaiken vastaavan käyttäminen mahdotonta/vaikeaa VR:ssä
  • Hiiri-integraatio jättää toivomisen varaa
  • Liikaa säätämistä
Ei ole minua varten ainakaan ennen tulevia VR-sukupolvia ja yleistä teknologian kehitystä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Itse olen ennen SU5 päivitystä onnistunut pari kertaa Quest2:lla lentämään ilman ongelmia. Oli kaatumisia ja aivan jäätävää stutteria suurin osa kokeiluista. Tässä varmaan oma osansa oli myös Questilla joka jo link kaapelilla siinä desktop moodissa lagasi aivan helvetisti.

Nyt olen pari lentoa New Yorkissa testannut päivityksen jälkeen ja ei ole valittamista. Stutterit on poissa ja asetuksia saa nostaa ylöspäin ja reson voi pitää niin korkealla että mittarit näkee lukea ilman zoomailua.

Koneena 10600k/32GB/3080
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 352
On tuonne ilmeisesti jäänyt kuitenkin graffabugia:


Aina saa vaihdella asetuksia kun aloittaa pelin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
Itse olen ennen SU5 päivitystä onnistunut pari kertaa Quest2:lla lentämään ilman ongelmia. [...]

[...] ja reson voi pitää niin korkealla että mittarit näkee lukea ilman zoomailua.
Neulamittarit joo, mutta esim. jettien LCD-ruutuja ei näe pienempiä tekstejä tarpeeksi luettavasti. VR sopii vain visuaalilentelyyn.

Edit: Hmm, Questissä onkin per/silmä reso vs. Rift S. No, epäilen silti detskujen näkymistä. :whistling:
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 369
Meinasin parin kuukauden jälkeen käydä äkkiä lentelemässä vähän, mutta ei sitten:
paska.jpg

Eikö tuota helvetin päivityssysteemiä voi vaan saada toimimaan mitenkään? Taas kerran latailee koko vitun peliä ilmeisesti uudelleen ja kielenkin on vaihtanut englannista suomeksi kysymättä mitään. Miksi Microsoftille on yhtenä maailman suurimmista IT-alan puljuista täysin mahdotonta tehdä toimivaa päivitysten jakelusysteemiä tai olla muuttamatta käyttäjän asetuksia ilman lupaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
Mites muilla Helsinki? Mulla on enimmäkseen vain flätit tekstuurit ja rakennukset puuttuu. Aiemmin on ollut nätti. Asetukset on tapissa ja olen niitä säätänyt ees-taas, data on päällä, rolling cache deletoitu ja laitettu uusiksi, Community-kansio tyhjä.

Oisikohan pilvessä ruuhkaa? Nummelassa oli myös kiitorata osittain maan alla, ihan kuin maanmuodot olisi ihan epätarkat (toivottavasti väliaikaisen) data-ongelman takia.

nimetön.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 352
Meinasin parin kuukauden jälkeen käydä äkkiä lentelemässä vähän, mutta ei sitten:

Eikö tuota helvetin päivityssysteemiä voi vaan saada toimimaan mitenkään? Taas kerran latailee koko vitun peliä ilmeisesti uudelleen ja kielenkin on vaihtanut englannista suomeksi kysymättä mitään. Miksi Microsoftille on yhtenä maailman suurimmista IT-alan puljuista täysin mahdotonta tehdä toimivaa päivitysten jakelusysteemiä tai olla muuttamatta käyttäjän asetuksia ilman lupaa?
Tarkistitko että latauskansio oli oikein siinä? Välillä se unohtaa sijainnin muttei koskaan ole uusiksi tarvinnut ladata.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 369
Tarkistitko että latauskansio oli oikein siinä? Välillä se unohtaa sijainnin muttei koskaan ole uusiksi tarvinnut ladata.
Oli. Oiskohan kolmas tai neljäs kerta, kun päivityksen tullessa tää peli on päättänyt ladata itsensä kokonaan uudelleen. Se on aika paljon, kun olen kuitenkin pelannut sitä ehkä vain 20h täs vuoden aikana, melkeinpä enemmän mennyt aikaa ladatessa pelin tiedostoja, kuin pelatessa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 969
Mites muilla Helsinki? Mulla on enimmäkseen vain flätit tekstuurit ja rakennukset puuttuu. Aiemmin on ollut nätti. Asetukset on tapissa ja olen niitä säätänyt ees-taas, data on päällä, rolling cache deletoitu ja laitettu uusiksi, Community-kansio tyhjä.

Oisikohan pilvessä ruuhkaa? Nummelassa oli myös kiitorata osittain maan alla, ihan kuin maanmuodot olisi ihan epätarkat (toivottavasti väliaikaisen) data-ongelman takia.

Eilen ennen päivitystä minulla oli sama, sen jälkeen en ole testannut. VR huollossa ja testasin miten opentrack+aitrack toimii. En saanut toimimaan kovinkaan hyvin vaikka parempi se oli kuin ei mitään.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Oli. Oiskohan kolmas tai neljäs kerta, kun päivityksen tullessa tää peli on päättänyt ladata itsensä kokonaan uudelleen. Se on aika paljon, kun olen kuitenkin pelannut sitä ehkä vain 20h täs vuoden aikana, melkeinpä enemmän mennyt aikaa ladatessa pelin tiedostoja, kuin pelatessa.
Ilmeisesti MS store versio? Ainakaan steamin ei vaihtanut itsestään kieltä tässä päivityksessä, ja tuskin sitä peliä uudelleen lataat, SU5:nen oli jo 40 gigaa normilla ja siihen päälle niin edelliset updatet, niin noista äkkiä kertyy jollei ole useampaan kuukauteen lataillut mitään. Itse päivitys systeemi on kyllä aivan hanurista, miksei tuo voi vaan toimia niinkuin muutkin pelit ja ladata taustalla noita.. Omistakin steamin loggaamista pelitunneista n. 60h on nyt mennyt päivitysten lataamisessa ja asennuksissa, aivan idiootti systeemi..
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
191
Näkyykö muidenkin mielestä, että on studion ensimmäinen simu kyseessä? Päätuottajana on aiemmin luovan puolen pääjehuna toiminut heppu. Tässä on taidettu mennä ulkoiset silmä- ja korvaherkut vanhan koodin päälle rakennettuna todella lujaa. Kestää varmaan jonkin aikaa (kuukausia) että tekninen puoli nousee samalle tasolle kuin audiovisuaalinen puoli. Sillä aikaa pc lentelijät hakkaa näppistä kun hotfixit ei asennu millään. Kyllä varmaan aina kolme viikkoa kerrallaan simu toimii ja sitten on viikon tivoli päivityksen ansiosta. :darra::tup::asif::confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
Näkyykö muidenkin mielestä, että on studion ensimmäinen simu kyseessä? Päätuottajana on aiemmin luovan puolen pääjehuna toiminut heppu. Tässä on taidettu mennä ulkoiset silmä- ja korvaherkut vanhan koodin päälle rakennettuna todella lujaa. Kestää varmaan jonkin aikaa (kuukausia) että tekninen puoli nousee samalle tasolle kuin audiovisuaalinen puoli. Sillä aikaa pc lentelijät hakkaa näppistä kun hotfixit ei asennu millään. Kyllä varmaan aina kolme viikkoa kerrallaan simu toimii ja sitten on viikon tivoli päivityksen ansiosta. :darra::tup::asif::confused:
Sanoisin, että vielä menee minimissään vuosi ja luultavasti useampia, jos koskaan ennen kuin tekninen simulaatiopuoli on kilpailijoiden tasolla. Kilpailijoita on hiottu yhtälailla vuosia ja MSFS:n tapauksessa on alusta saakka ollut selvää, että Xbox/kasuaalit halutaan mukaan, ja näin ollen kehityksen priorisointi on silmäkarkissa, Discovery-lennoissa, bush tripeissä ja muussa ei-HC-simusisällössä. Mikä tietysti ei ole mitenkään väärin ja mahdollistaa moisen "10-vuotisprojektin", kun myyntiä saadaan muualtakin kuin parrat päristen kotiohjaamoja rakentavista lentohuruista.

Nyt on kuitenkin jo vuosi takana alkup. julkaisusta ja simupuoli ei kovin kummoisesti ole Asobon käsissä parantunut. Kolmannet osapuolet (Aerosoftit, PMDG:t jne.) ovat ainoa toivo, että saadaan joskus vakavammin otettavaa simulaatiosisältöä. Sekin edellyttää, että ko. valmistajat saa Asobon panostamaan tarpeeksi SDK:n ja alustan kehitykseen ylipäätään.

Olen mielelläni väärässä ja otan vastaan vaikka PMDG:n hiotun 737:n riemunkiljahduksin aiemmin. Onhan sieltä povattu jo tätä vuotta, mutta itse uskon kun näen. Niin pahasti Asobolla/Microsoftilla kehitys ja laatu sakkaa.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 369
Ilmeisesti MS store versio? Ainakaan steamin ei vaihtanut itsestään kieltä tässä päivityksessä, ja tuskin sitä peliä uudelleen lataat, SU5:nen oli jo 40 gigaa normilla ja siihen päälle niin edelliset updatet, niin noista äkkiä kertyy jollei ole useampaan kuukauteen lataillut mitään. Itse päivitys systeemi on kyllä aivan hanurista, miksei tuo voi vaan toimia niinkuin muutkin pelit ja ladata taustalla noita.. Omistakin steamin loggaamista pelitunneista n. 60h on nyt mennyt päivitysten lataamisessa ja asennuksissa, aivan idiootti systeemi..
Joo, Game Pass versio tosiaan. No onpahan ehtinyt siivota kämppää, kun oottelee tuota latausta.
 

bLindy

Team God Emperor
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
145
Mites muilla Helsinki? Mulla on enimmäkseen vain flätit tekstuurit ja rakennukset puuttuu. Aiemmin on ollut nätti. Asetukset on tapissa ja olen niitä säätänyt ees-taas, data on päällä, rolling cache deletoitu ja laitettu uusiksi, Community-kansio tyhjä.

Oisikohan pilvessä ruuhkaa? Nummelassa oli myös kiitorata osittain maan alla, ihan kuin maanmuodot olisi ihan epätarkat (toivottavasti väliaikaisen) data-ongelman takia.

Jos Nordic World update on asennettu niin tuohon rakennusten puuttumiseen ilmeisesti auttaa poistamalla sieltä Nordic WU:n alta Nordic - Procedural Buildings.

1628350821032.png
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
254
Xboxilla olen pelannut puskalentoja. Mikähän on vialla kun Suomen lennolla en saa viimeistä pätkää Rovaniemelle valmiiksi? Laskeudun kentälle ja tulee hyväksyntä mutta siihen se jää. Jos menen takaisin puskalentovalikkoon niin se näyttää että vain 88% on suoritettu ja näyttää että Kemi-Rovaniemi on lentämättä. Pari kertaa kokeiltu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
Xboxilla olen pelannut puskalentoja. Mikähän on vialla kun Suomen lennolla en saa viimeistä pätkää Rovaniemelle valmiiksi? Laskeudun kentälle ja tulee hyväksyntä mutta siihen se jää. Jos menen takaisin puskalentovalikkoon niin se näyttää että vain 88% on suoritettu ja näyttää että Kemi-Rovaniemi on lentämättä. Pari kertaa kokeiltu.
Peli on buginen, että ei välttis lentäjässä vikaa.
 
Liittynyt
16.01.2021
Viestejä
41
Xboxilla olen pelannut puskalentoja. Mikähän on vialla kun Suomen lennolla en saa viimeistä pätkää Rovaniemelle valmiiksi? Laskeudun kentälle ja tulee hyväksyntä mutta siihen se jää. Jos menen takaisin puskalentovalikkoon niin se näyttää että vain 88% on suoritettu ja näyttää että Kemi-Rovaniemi on lentämättä. Pari kertaa kokeiltu.
Minulla oli sama ongelma, mutta meni tokalla kerralla läpi kun menin suoraan alkumenuun siintä valikosta minkä antaa kun viiminen lento lennetty ja pysähdytty Rovaniemelle. 100 % varma en ole teinkö muita kommervenkkejä siinä.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Innostuin pitkästä aikaa siirtymään DCS:stä FS2020 pariin kun luin Suomeen sijoittuvasta puskalennosta. Lensin vasta yhden legin ja huomasin että koneessa on joku "lentotietokone", onko se Garmin G1000? Miten sitä vois opetella käyttämään? Youtubesta vain videoa etsimään?

EDIT: Ei taida olla G1000 mutta joku ohje löyty youtubesta.
 
Viimeksi muokattu:

bLindy

Team God Emperor
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
145
Innostuin pitkästä aikaa siirtymään DCS:stä FS2020 pariin kun luin Suomeen sijoittuvasta puskalennosta. Lensin vasta yhden legin ja huomasin että koneessa on joku "lentotietokone", onko se Garmin G1000? Miten sitä vois opetella käyttämään? Youtubesta vain videoa etsimään?

EDIT: Ei taida olla G1000 mutta joku ohje löyty youtubesta.
Xcubissa on G3X Touch. Ei kovin kummoinen tuossa MSFS:ssä mutta kai sillä jotain voi tehdä.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
621
Siitä se hiljalleen muotoutuu. Pitkälle on tultu pelkästä "kyllä tällä pärjää" Thrustmaster TCA A320 joystickistä :lol:

simu1.png

simu2.png


Throttleja tulee tuohon paneelien alle vielä toinen 2+ moottorisilla lentämistä varten ja vasemmalle radion alle tulee taso (tai t.flight flying clamp jos niitä alkaa jostain saamaan) sille A320 joystickille Airbus-lentämistä varten. Koko komeus on kiinni IKEA Lack-hyllyssä mikä tulee pöytään kahdella C-puristimella kiinni. Ajatuksena se, että kun simukamoja ei tarvitse niin ne voi nostaa vaatehuoneeseen pois tieltä ja takaisin minuutissa. Radiopaneelille pitää tehdä oma kiinnitys koska sen mukana ei tullut asennuskehystä. Johdot vaativat vielä siistimistä ja liittämisen helpottamiseksi lisävirransyötöllä varustetun USB-hubin niin saisi kolmella (2xUSB ja virta) liittimellä koko komeuden kiinni. Mutta nyt jo toimiva paketti minkä kanssa on suorastaan nautinto lentää.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
191
Pelaatteko fseconomyä onairia tai neoflightia kukaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
kiva tuo Suomen bushflight, vaan eipähän ollu Kuopiossa Puijon tornia
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 962
Siitä se hiljalleen muotoutuu. Pitkälle on tultu pelkästä "kyllä tällä pärjää" Thrustmaster TCA A320 joystickistä :lol:




Throttleja tulee tuohon paneelien alle vielä toinen 2+ moottorisilla lentämistä varten ja vasemmalle radion alle tulee taso (tai t.flight flying clamp jos niitä alkaa jostain saamaan) sille A320 joystickille Airbus-lentämistä varten. Koko komeus on kiinni IKEA Lack-hyllyssä mikä tulee pöytään kahdella C-puristimella kiinni. Ajatuksena se, että kun simukamoja ei tarvitse niin ne voi nostaa vaatehuoneeseen pois tieltä ja takaisin minuutissa. Radiopaneelille pitää tehdä oma kiinnitys koska sen mukana ei tullut asennuskehystä. Johdot vaativat vielä siistimistä ja liittämisen helpottamiseksi lisävirransyötöllä varustetun USB-hubin niin saisi kolmella (2xUSB ja virta) liittimellä koko komeuden kiinni. Mutta nyt jo toimiva paketti minkä kanssa on suorastaan nautinto lentää.
Siinähän alkaa olla hyvä setti. Onko muita häirinnyt se, että Saitekin yoken tuntuma on muovinen ja keskellä on kuollut kohta?
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Ihan hyvä tämä pohjoismaapäivitys verrattuna siihen miten buginen maasto oli vielä puolivuotta sitten. Suomen bushtripillä huomasin vain yhden järven olevan koholla, ja tuntuisin pärjäävän ilman Mörkön elevation modia.

Bugitaako autopilotti tai sen säätäminen, vai puuttuvatko tietyt pikanäppäimet kokonaan? En saa esim. Xcub:n autopilotin pyöritettäviä nuppeja (heading ja altitude) pikanäppäimiin. Oon koittanu laittaa niitä vähän vaikka mihin asetuksista löytyviin mahdollisiin pikanäppäimiin, mutta nupit ei vain liiku. Hiiren rullalla pitää aina pyöritellä ja se ei ole VR:nä niin kätevää kun CM3 throttlessa olisi tuota varten ympäripyörivät nupikat.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
jotain outao ton xcubin kanssa on, tai pelin. juuriki Suomi bushtripillä koitin siihen mixtureen pikanappia joykkarista liukusäätimellä niin sekin on/off tyyppinen.
ja ne tosiaan suunta ja korkeus hiirellä säädettynä on kyllä aika mahdoton menee laidasta laitaan. helpompi lentää oikeaan korkoon ja napista käytä tätä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Microsoft aloitti GamesComin etuajassa ja piti pressitilaisuutensa pari tuntia sitten, jossa oli mm. FS2020. (GamesCom alkaa vasta huomenna ja Geoff Keighley mainostaa sitä taas niin ahkerasti että kannattaa katsoa jos pelit kiinnostaa)

FS2020 uutta:
-World Update 6 (Saksa, Itävalta, Sveitsi)
-Kaksi uutta konetta: Junkers JU-52 (maksullinen) ja Volocopter
-Reno Air Race kilpalentely

 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Toivottavasti nuo grafiikkaongelmat ratkeaa seuraavassa päivityksessä. Itse ainakin ärsyttää se että pilvet ovat entisellä high asetuksella vaikka käytössä on ultra sekä piirtoetäisyys on melkolailla lyhyt. Alpeilla tms. Lentäessä vaikuttaa melko rumalta kaukaiset vuoret entiseen verratuna. Kyllä tätä silti pelaa mutta optimointi xboxia varten PC-pelaajien kustannuksella vähän ärsyttää.
 
Liittynyt
13.04.2020
Viestejä
123
Tervetuloa mukaan takaisin maailman ympäri -matkalle!
Viime vuonna suurin piirtein näihin aikoihin lähdettiin Helsingistä kohti Norjaa ja aika monta maata tässä vuoden aikana tullut nähtyä, nyt oli tänään hyvä hetki jatkaa matkaa Brasilian pääkaupungista kohti etelää. Tänään suunnattiin maaseudulle, tarkemmin João Pinheiron kylää kohti.. Pakko kyllä myöntää, että on kyllä huikean mukavaa olla taas lentokoneen puikoissa, vaikka sinänsä maisemat eivät kovin ihmeelliset olekkaan.
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.08.28 - 19.37.01.18.png


Laskeuduttiin aikamoisessa sivutuulessa keskelle landea, täällä vähän pilvisty verrattuna mitä Brasíliassa oli.
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.08.28 - 20.22.26.23.png


Otin dronen ohjaimet käteen laskeutumisen jälkeen ja lähdin vähän kyttäilemään millaset landemaisemat täältä irtos.
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.08.28 - 20.26.48.18.png


Tässä vielä João Pinheiron kylä, upeannäköistä seutua kyllä kuitenkin, perun aiemmat sanani! Lentokenttä johon jäätiin platalle, kurkistelee kuvan oikeassa reunassa.
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.08.28 - 20.29.04.44.png


Aivan varmasti matka jatkuu pian kohti Bela Horizontea, Rio de Janeiroa, Sao Pauloa ja lopulta Argentiinaa. Meillä odottaa upea kesäinen Etelä-Amerikka samalla, kun Suomessa tähdätään kohti synkistelyjä! Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 291
Viestejä
4 190 650
Jäsenet
70 721
Uusin jäsen
juukaliz

Hinta.fi

Ylös Bottom