ENSD - Sandane Airport, Anda (Norja)Ja sitten kun vielä kerrotte, mikä on "tämä" kenttä, niin me muutkin tiedämme ilman tunnusten luomista
Sandane Airport, Anda - Wikipedia
en.wikipedia.org
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ENSD - Sandane Airport, Anda (Norja)Ja sitten kun vielä kerrotte, mikä on "tämä" kenttä, niin me muutkin tiedämme ilman tunnusten luomista
Näitä on maailma pullollaan. Tossa listattu hyviä isompia kauniita kenttiäOn juu.
hitto sentään kun nämä pikkuset kentätkin ovat hienon näköisiä.
Näitä on maailma pullollaan. Tossa listattu hyviä isompia kauniita kenttiä
Ja täällä lisää hyviä tuntemattomia kauniita kenttiä The world’s best airports you’ve never heard of | loveexploring.com
Vähän sama itsellä. Luulen et menee ensi vuoden puolelle, et istun ison suihkukoneen kyytiin. Nyt pitäis vaan päättää se kone, millä alan lentelee maisemalentoja ja opettelen koneen kylmäkäynnistyksen ulkoa. Olen arcadelentäjä vielä tällä hetkellä.Aiemmin keskittynyt pääasiassa liikennelentoihin, niin ei ole näitä GA-koneita lentänyt oikeastaan ollenkaan. Tämä avaa ihan uuden maailman
Ohjainasetuksissa on sensitivity-valinta vasemmassa kulmassa jossain. Siitä voi säätää herkkyyksiä ja deadzonea.Voiko jossain pelin asetuksissa säätää joystickin herkkyyttä? Miten tuossa kuvanottomoodissa saa liikuteltua kameraa hiirellä? Saan sen liikkumaan vain wasd-näppäimillä.
Suoritin sen laskeutumis-harjoituksen ja siinä jotkin siivekkeet asetettiin laskeutumismoodiin painamalla F8:aa - päteekö tuo jokaisen koneen kohdalla?
päteekö tuo jokaisen koneen kohdalla?
Itse olen tykännyt tuosta default TBM 930:stä, sillä nyt kierrellyt Karibian saaristoa. Ja tuntuu checklistit toimivan, joten opettelu helpompaa.Vähän sama itsellä. Luulen et menee ensi vuoden puolelle, et istun ison suihkukoneen kyytiin. Nyt pitäis vaan päättää se kone, millä alan lentelee maisemalentoja ja opettelen koneen kylmäkäynnistyksen ulkoa. Olen arcadelentäjä vielä tällä hetkellä
Itseasiassa eikös isommissa koneissa ole (myös) spoilerit joilla pystytään tehokkaammin jarruttamaan nopeutta ilmassa kuin lentojarruilla? Sijoittelut koneessa eri paikkaan ja siten vaikutus erilainen. Tai näin olen joskus ymmärtänyt kun olen yrittänyt tutkia eri toimintojen vaikutusta koneeseen.Laippoja/flaps on öbaut kaikissa siviilikoneissa, joten sanoisin että kyllä. Eri koneissa niitä asentoja voi olla eri määrä ja joissain voi säätää portaattomastikin. Mutta pääpiirteittäin sama kontrolli toimii kaikissa. Joissain koneissa, esim. isommissa jeteissä, on myös speedbrakes (lentojarru) joilla saadaan tehokkaasti hidastettua konetta kun tullaan lähestymiseen ja vauhtia on yhä liikaa. Pikkukoneissa tuota ei ole.
Itseasiassa eikös isommissa koneissa ole (myös) spoilerit joilla pystytään tehokkaammin jarruttamaan nopeutta ilmassa kuin lentojarruilla? Sijoittelut koneessa eri paikkaan ja siten vaikutus erilainen. Tai näin olen joskus ymmärtänyt kun olen yrittänyt tutkia eri toimintojen vaikutusta koneeseen.
Mielenkiintoinen mod, VFR explorer.
maksaa 10e, mutta tosiaan mahdollistaa spawnauksen hiiren klikkauksella ilman menu:ssa käymistä. SHOP
Niinpä, spoilaa nautinnonEi enempää spoilereita, kaikki ei ole vielä pelanneet tätä!!
En tiedä.Eikö tuo teleport ole ihan ilmainen dev modessa?
Tätä nyt en ole testannut, mutta onko muut ostanu ORBX:n kenttiä?OG20 Fairways Airport - Microsoft Flight Simulator
Fairways Airport is the perfect general aviation base to sightsee the beautiful nature and historic cities of northern Oregon.orbxdirect.com
Orbx julkaisi ilmaisen kentän flight simulatoriin, Fairwayn kenttä Oregonissa.
Laitanpa nyt jakoon tämän malmin 27 lähestymisen maan tasoituksen niin pääsette kokeilemaan miltä näyttää omassa simussa. Ei ole täydellinen, sitä sitten joskus kun taitavimmilla modaajilla on työkalut koko suomen meshin luomiseksi. En viitsinyt tähän hätään ruveta selvittämään tuota driveä, niin uppasin sen megaan josta pitäisi sen olla kaikkien saatavilla. Voidaan se driveen laittaa myös jos siitä tulee sellainen keskeinen paikka näille."Kunnon" maisemalisureille kuitenkin pääpaikka olis fsnordicin tiedostokirjasto omasta mielestä.
Tässä vertailukuvaa mitä on tehty:
Ennen
Jälkeen
Latauslinkki: 13.2 KB file on MEGA
Zipin sisällä oleva kansio malmi27flatten tulee kokonaisuudessaan laittaa C:\Users\xxxx\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_xxxxxxx\LocalCache\Packages\Community\ kansioon ja sitten käynnistää simu, muuta ei tarvita. Jos sen haluaa poistaa käytöstä poistaa kansion tuolta Community kansiosta.
SRTM maastomalli on kerätty sukkulalla leveyspiirille 60 saakka, eli noin Porkkalan korkeudelle. Eteläisellä pallonpuoliskolla rajana 56 astetta, eli kaikki isommat saaretkin mahtuvat alueelle, poislukien etelämanner.On muuten Alaskassakin noita korkeusbugeja
Kuvassa vaalealla korkeammat kohdat, tummemmat vastaavasti matalemmalla. Kiitotien päässä idässä 62m patti, pitäisi olla noin 22m. Kivikon mäet näkyvät suurinpiirtein oikein. ASTER datasta puhutaan että siinä on paljon myyrän jälkiä.ASTER DEM peruskartan päällä
Isommissa suihkukoneissa on myös reverse-thrust, eli moottorit voi puhaltaa myös eteen millä saa vauhdin tehokkaasti pois. A320:ssa voi myös aktivoida laskeutumista varten automaatti-jarrutuksen, sen napit löytyvät siitä laskuteline-vivun yläpuolelta.
maksaa 10e, mutta tosiaan mahdollistaa spawnauksen hiiren klikkauksella ilman menu:ssa käymistä. SHOP
Kaikissa missä säätyvä lapakulma voidaan käyttää moottoria myös pakittamiseen.Eikös noita käytetä vain maassa kiitotiellä? Eli vähän eri tarkoitus kuin spoilereilla/speedbrakeilla.
Reverssejä sinänsä löytyy pienemmistäkin koneista. Esim. TBM 930:ssa on "pakki".
Ei sitä varmaan oo missään kielletty. SDKlla saa tehdä ja rahastaa. Ei se oo tyhmä joka pyytää.Saako tuollaisella ylipäätään rahastaa? Tuo rukkaa jotain ihan muuta kuin rahastettavilla lisureilla on tarkoitus.
Ainakin kun säätilaa ite säätää ni tekee ton.Satunnaisesti peli jäätyy 3-5 sekunniksi, välillä menee pitkäänkin ilman ongelmia, näytönohjaimen rasitus laskee 0% ja sit kaikki jatkuu normaalisti. Mistäköhän voisi johtua ja onko muilla ollut samaa?
Näitä vois kokeilla Microsoft Flight Simulator (MSFS) 2020 - Stuttering and Freezing fixSatunnaisesti peli jäätyy 3-5 sekunniksi, välillä menee pitkäänkin ilman ongelmia, näytönohjaimen rasitus laskee 0% ja sit kaikki jatkuu normaalisti. Mistäköhän voisi johtua ja onko muilla ollut samaa?
Noni, peli asennettu, ja on aika tuskaa pelata näppäimistöllä. Ei mitään "tatsia" missä kohtaa yawi tms on, ja peräsimen liikuttaminen numpad 0/enter on binäärisiä järkyttävän isoja liikkeitä. Oikeassa elämässä varmaan kone menisi kahtia ko. vedoilla. Saako tätä mitenkään järkevästi pelattavaksi näppäimistöllä? Joikkarilla pystyisi nostamaan keulaa hivenen, näppäimistöllä painat nappia ja toivot että ollaan about oikeassa kohdassa. Tai sitten ei. Ja koskaan ei saa resetattua liikettä nollaan.
Githubiin vaan julkinen repositorio pystyyn, niin tulee nätti asennuspaketti ja helppo tehä usean kehittäjän duunia samassa versionhallinnassa.Ehdotin tuolla Facebook Virtuaalilentäjät forumilla:
"Onkohan kukaan taho nikkaroimassa MSFS2020:ään Suomi-objekteja - kaupunkien maamerkkejä, radio/tv-mastoja, puuttuvia korpikenttiä yms?
Tämä työ kannattaisi koordinoida ja rakentaa yhteinen MSFS Finland paketti jaettavaksi simun sisäisen kaupan kautta."
Jos täällä tai esim. FSnordic.net forumilla on aktiivisia Suomi-sisällön tuottajia, niin kannattaisi lyödä hyttyyt yhteen jo heti ihan alkuun ja koordinoida tuota sisällöntuotantaa.
Ehdotin tuolla Facebook Virtuaalilentäjät forumilla:
"Onkohan kukaan taho nikkaroimassa MSFS2020:ään Suomi-objekteja - kaupunkien maamerkkejä, radio/tv-mastoja, puuttuvia korpikenttiä yms?
Tämä työ kannattaisi koordinoida ja rakentaa yhteinen MSFS Finland paketti jaettavaksi simun sisäisen kaupan kautta."
Jos täällä tai esim. FSnordic.net forumilla on aktiivisia Suomi-sisällön tuottajia, niin kannattaisi lyödä hyttyyt yhteen jo heti ihan alkuun ja koordinoida tuota sisällöntuotantaa.
Siellähän on jo Flight Simulator Suomi? 35 jäsentä näyttäisi olevan. Discord-kanava on myös.Loin Facebookiin "Microsoft Flight Simulator 2020 Finland" ryhmän, missä voidaan aiheesta vapaasti keskustella. Tervetuloa liittymään.
Mä tosiaan jo joku aika sitten perustin moisen sinne ja vajaa 40 jäsentä saatu kasaan.Loin Facebookiin "Microsoft Flight Simulator 2020 Finland" ryhmän, missä voidaan aiheesta vapaasti keskustella. Tervetuloa liittymään.
Onko sulla realistisuus asetukset miten? Fsx asetus poista kaiken realistisuuden.Toimiiko muilla GPWS, vai onko sitä edes olemassa tässä pelissä? Koitin A320 lennellä lähelle maata ja vuoria, en saanut kertaakaan koneen varottamaan TERRAIN, PULL UP, yms. Ainoat toimivat varoitukset tuntuu olevan overspeed ja stall. Myöskään muut GPWS varoitukset eivät toimi, bank angle, dont sink yms. vaikka lentelisi miten. Koitin googlailla netistä ja en löytänyt oikein mitään tähän peliin liittyen
Mä tosiaan jo joku aika sitten perustin moisen sinne ja vajaa 40 jäsentä saatu kasaan.
Flight Simulator Suomi nimellä.
Ylipäätään datan siirtäminen toiselle kovalevylle siten että peli/ohjelma ei sitä "huomaa", onnistuu symbolisella linkillä.Tulipas tyhmyyksissä asennettua peli C-asemalle joka on nyt melkein täysi. Kopioin tiedostot D-levylle ja peliä käynnistäessä valitsin uuden kansion. Mutta nyt se lähti lataamaan 91gb settiä uudelleen netistä, vaikka tiedostot on jo siinä kansiossa. Onko kukaan muu tehnyt kansion siirtoa, miten sen saa niin ettei tarvitse ladata uudelleen kaikkea?
Mulla näyttäis olevan kaikki mediumilla. Mutta ku katon mitä noide mediumien alta mitä kaikkia asetuksia sielä on, ni yksikään asetus ei kyl näytä mainitsevan näitä varoitussysteemejäOnko sulla realistisuus asetukset miten? Fsx asetus poista kaiken realistisuuden.
Tulipas tyhmyyksissä asennettua peli C-asemalle joka on nyt melkein täysi. Kopioin tiedostot D-levylle ja peliä käynnistäessä valitsin uuden kansion. Mutta nyt se lähti lataamaan 91gb settiä uudelleen netistä, vaikka tiedostot on jo siinä kansiossa. Onko kukaan muu tehnyt kansion siirtoa, miten sen saa niin ettei tarvitse ladata uudelleen kaikkea?
Onko sulla realistisuus asetukset miten? Fsx asetus poista kaiken realistisuuden.
On Asobolla tiedossa oleva ongelma, korjaus tulossa. Laitan lähdettä tähän myöhemmin.Kertokaas, tilttaako muilla Keflavikin kenttä? Mulla kaatuu peli jos yritän aloittaa sieltä, ja äsken kaatui kun lensin Reykjavikistä Keflavikiin. Olenko ainut? Koneena TBM 930 ja livesää.
On Asobolla tiedossa oleva ongelma, korjaus tulossa. Laitan lähdettä tähän myöhemmin.
Kyllä se silti kannattaa kaikki raportoida mihin törmää. Ne on sanoneet priorisoivansa ja ottavan työnalle sen mukaan monta raporttia tulee.Ok, hyvä homma, ei tarvitse alkaa tätä raportoimaan.