Metal Gear Solid thread

Pelaako kukaan PS5 Prolla? Kiinnostaa suorituskyky eli onko yhtä huono kuin joissain arvosteluissa on mainittu.
 
Ensimmäinen pelikerta läpäisty normaalilla tappamatta ketään ajassa 11 tuntia! :kippis:

1756399390983.png

Seuraavaksi lähtee European Extremellä. Tarkoitus tutkia joka nurkka.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/BMKing23/status/1961089149873623136


En tiedä onko tämä miten yleistä UE5 moottori peleissä mutta minulla teki MGSV:ssä tuota jos Quiet juuri hyppi pelaajan vierestä ja perässä tuli hiekka pölyä ja sun piti saada kamera juuri siihen pölyyn.


1756441745411.png
 
Viimeksi muokattu:
Uusi versio 0.0.3 MGSDeltaFixistä tullut. Lisää mm. togglen FPS lukon poistoon jos jossakin tilanteissa tulee ongelmia. :kippis:

 
Uusi versio 0.0.3 MGSDeltaFixistä tullut. Lisää mm. togglen FPS lukon poistoon jos jossakin tilanteissa tulee ongelmia. :kippis:


Ootko muuten huomannut että vaikuttaisi pomotaistelujen nopeuteen yms. Ainakin Nexusmod sivuston puolella oli jotkut maininneet asiasta, että ei tosiaan toimi ihan oikein varsinkaan noissa tilanteissa. Eli nopeuttaa pomojen liikkeitä yms.
 
Ootko muuten huomannut että vaikuttaisi pomotaistelujen nopeuteen yms. Ainakin Nexusmod sivuston puolella oli jotkut maininneet asiasta, että ei tosiaan toimi ihan oikein varsinkaan noissa tilanteissa. Eli nopeuttaa pomojen liikkeitä yms.
Läpipeluun aikana yhdessä pomossa piti kytkeä lukko päälle, kun pomo meni aivan tolkutonta nopeutta. Joskus myös stamina kuluu liian nopeasti, mutta tämä tulee siitä huolimatta vaikka lukon laittaa takaisin päälle.
 
Läpipeluun aikana yhdessä pomossa piti kytkeä lukko päälle, kun pomo meni aivan tolkutonta nopeutta. Joskus myös stamina kuluu liian nopeasti, mutta tämä tulee siitä huolimatta vaikka lukon laittaa takaisin päälle.

Juu, itse asiassa oli maininta että sulkeltaessa/uidessa olisi tuota staminan kanssa, mutta siis tekee sitä ilmankin vai? En ole vielä älyttömän pitkälle pelannut, mutta mietinkin että nopeastipa kului. Itsellänikin on siis lukko pois päältä aiemmalla versiolla.

E: Lähinnä mietin vaan että onko turvallisinta laittaa lukko takas päälle.
 
Juu, itse asiassa oli maininta että sulkeltaessa/uidessa olisi tuota staminan kanssa, mutta siis tekee sitä ilmankin vai? En ole vielä älyttömän pitkälle pelannut, mutta mietinkin että nopeastipa kului. Itsellänikin on siis lukko pois päältä aiemmalla versiolla.

E: Lähinnä mietin vaan että onko turvallisinta laittaa lukko takas päälle.
Joo siis tuota tulee välillä ihan lukko päälläkin. Voi olla ihan yleinen bugi. Lataamalla kentän uusiksi yleensä korjautuu.

Täällä menty extemellä pelin puolväliin saakka ihan ilman lukkoa ilman vaikeuksia. Eräässä bossissa kytkee taas lukon päälle.

Fury
 
Herran vuosi 2025 ja japanilaiset devaajat vieläkin sitovat pelimekaniikkoja framerateen...
Tulin kattoo ketjua että onko peli julkaistu järkevässä kunnossa vai kannattaako odotella että korjataan kuntoon. En ole pelaamassa 60 fps lukoilla, joten kuulostaa siltä että odotan kiltisti päivityksiä/modeja jos niitä koskaan tulee. :thumbsup:

Onkohan sit vaan niin pieni yleisö jolle korkea virkistystaajuus on tärkeä ettei joitain pelitaloja kiinnosta heidän rahansa, vaikea ymmärtää.
 
Nyt saanu tän joillakin modeilla ja tuunauksilla pyörimään hyvin eikä hiirikään lagaa. Ihan hauskalta vaikuttaa mutta kyllä mää välillä kummastelen näitä juttuja. Olen eka kertaa MGS:n parissa, joten elokuvalliset välivideot ja hidastukset ja muut aiheuttaa välillä huvitusta ja sit tää yksikin nainen iski kesken normaalin kohtauksen itsensä puolialostomaks. :D Erikoisia kerronnallisia ratkaisuja kyllä Kojimalla ollut.
 
Nyt saanu tän joillakin modeilla ja tuunauksilla pyörimään hyvin eikä hiirikään lagaa. Ihan hauskalta vaikuttaa mutta kyllä mää välillä kummastelen näitä juttuja. Olen eka kertaa MGS:n parissa, joten elokuvalliset välivideot ja hidastukset ja muut aiheuttaa välillä huvitusta ja sit tää yksikin nainen iski kesken normaalin kohtauksen itsensä puolialostomaks. :D Erikoisia kerronnallisia ratkaisuja kyllä Kojimalla ollut.


Juu, Kojimalla on ollut monesti tämän tyylisiä kerronnallisia ratkaisuja.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitä modeja olet itse laittanut? Itellä vaan toi fps-lukon poistava modi käytössä.

Tämmönen osui itellä kans silmään, mutta ainakaan tossa muodin sivulla ei kovin tarkasti selitetä edes mitä tekee todellisuudessa. Ja melkein jokaiselle UE5-pelille tuntuu olevan joku tän tyylinen. Pääsee tuota vissiin tarkastelemaan ennen latausta että mitä rivejä tossa on laitettu sinne engine.inin puolelle. Aikamoinen litanja vissiin niin sanottuja parannuksia.

Linkki: https://www.nexusmods.com/metalgearsoliddeltasnakeeater/mods/14
 
Juu, Kojimalla on ollut monesti tämän tyylisiä kerronnallisia ratkaisuja.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitä modeja olet itse laittanut? Itellä vaan toi fps-lukon poistava modi käytössä.

Tämmönen osui itellä kans silmään, mutta ainakaan tossa muodin sivulla ei kovin tarkasti selitetä edes mitä tekee todellisuudessa. Ja melkein jokaiselle UE5-pelille tuntuu olevan joku tän tyylinen. Pääsee tuota vissiin tarkastelemaan ennen latausta että mitä rivejä tossa on laitettu sinne engine.inin puolelle. Aikamoinen litanja vissiin niin sanottuja parannuksia.

Linkki: https://www.nexusmods.com/metalgearsoliddeltasnakeeater/mods/14
Mulla on ainakin nämä:

https://www.nexusmods.com/metalgearsoliddeltasnakeeater/mods/17

https://www.nexusmods.com/metalgearsoliddeltasnakeeater/mods/4

Sen lisäks olen engine.iniin lisäillyt seuraavat komennot:

[SystemSettings]
r.NGX.DLSS.denoisermode=0 (enables Ray Reconstruction, make sure you have added the nvngx_dlssd.dll and sl.dlss_d.dll to %gamefolder%\Engine\Plugins\Marketplace\nvidia\Streamline\Binaries\ThirdParty\Win64 )
r.Streamline.DLSSG.Enable=1 (set to 1 to enable framegen once mods for fps unlock is out)
t.Streamline.Reflex.Enable=1 (enables reflex)
r.Streamline.DilateMotionVectors=0 (set to 1 for higher quality framegen if needed)
r.NGX.DLSS.AutoExposure=1 (can improve DLSS ghosting in some scenes, default is 0)
r.PostProcessing.DisableMaterials=1 (disables most unreal engine camera effects like lens flare, chromatic abberation, vignette etc)
r.Lumen.HardwareRayTracing=0 (enables Hardware RT)
r.Lumen.Reflections.MaxRoughnessToTrace=0.1 (increases the roughness at which reflection rays are calculated, 0.1 is default, up to 1 works but its VERY heavy in certain areas)
r.Lumen.Reflections.MaxRoughnessToTraceForFoliage=0.4 (increases foliage reflection rendering, 0.4 is default, very heavy in certain scenes)
bUseFixedFrameRate=True
bSmoothFrameRate=False
FixedFrameRate=240
FrameRateLimit=240.0

Näillä saanut hiiren lagin minimoitua, ainakin niin ettei se hämää pelatessa.
 
Onhan upeata palata MGS maailmaan Metal Gear Solid Delta Snake Eaterin kanssa.
Tätä kolmosta en ole koskaan pelannut jostain ihme syystä, kaikki muut on tullut tahkottua useampaan kertaan.
Hitto miten upea toi silta kohtaus oli The Bossin kanssa.
Mä tykkään tästä yliluonnollisesta näkökulmasta mikä näissä peleissä on aina ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan upeata palata MSG maailmaan Metal Gear Solid Delta Snake Eaterin kanssa.
Tätä kolmosta en ole koskaan pelannut jostain ihme syystä, kaikki muut on tullut tahkottua useampaan kertaan.
Hitto miten upea toi silta kohtaus oli The Bossin kanssa.
Mä tykkään tästä yliluonnollisesta näkökulmasta mikä näissä peleissä on aina ollut.
Yliluonnolliset bossit ja tarina on tämän pelin suola. :tup:
 
Yliluonnolliset bossit ja tarina on tämän pelin suola. :tup:
Harmi vain että tarinallisesti MGSV ei vie tätä BB trilogiaa maaliin ihan kunnialla vaikka pelattavuudeltaan onkin sarjan paras.

Tämä olisi vaadittu:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/e1NU_yjOfQ4
 
Harmi vain että tarinallisesti MGSV ei vie tätä BB trilogiaa maaliin ihan kunnialla vaikka pelattavuudeltaan onkin sarjan paras.

Tämä olisi vaadittu:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/e1NU_yjOfQ4

Jeps vitosesta en tykännyt ollenkaan. Viittasin hyvällä tarinalla kolmoseen/deltaan.
 
Harmi vain että tarinallisesti MGSV ei vie tätä BB trilogiaa maaliin ihan kunnialla vaikka pelattavuudeltaan onkin sarjan paras.

Tämä olisi vaadittu:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/e1NU_yjOfQ4

Alku pelillä oli kuin Metal Gear Solid pelin pitäisikin olla mutta sitten se lässähti kuin pannukakku ja kaikki MGS elementit puuttui pelistä
 
Itselle toi Phantom pain on ainoa MG peli, mitä pelannut. Tarina nyt oli mitä oli, mutta gameplay oli hyvää ja tykkäsin paljon. Ihmettelin vaan, kun yhtä-äkkiä tehtävät loppui kesken ja alko tulla uudelleen samoja tehtäviä vaikeampana. Ihmeellisesti kesken jäi kyllä tuo V. Olen World sopi minun mielestä upeasti tuohon. On tää Snake Ester jossain vaiheessa hommattava, kun hinta tippuu. Tai no saihan tuon jo gaming dragonsista 50€:llä. Taidan vähän aikaa odotella vielä, että pätsäilevät lisää.
 
Itselle toi Phantom pain on ainoa MG peli, mitä pelannut. Tarina nyt oli mitä oli, mutta gameplay oli hyvää ja tykkäsin paljon. Ihmettelin vaan, kun yhtä-äkkiä tehtävät loppui kesken ja alko tulla uudelleen samoja tehtäviä vaikeampana. Ihmeellisesti kesken jäi kyllä tuo V. Olen World sopi minun mielestä upeasti tuohon. On tää Snake Ester jossain vaiheessa hommattava, kun hinta tippuu. Tai no saihan tuon jo gaming dragonsista 50€:llä. Taidan vähän aikaa odotella vielä, että pätsäilevät lisää.
Oikeastaan tarina menee jotakuin näin:
Kojimalla oli suuret visiot tästä MGSV:stä ja muistaakseni puhuttiin jopa neljästä eri mapista nykyisen kahden sijaan mutta koska MGS4 ei ollut mikään varsinainen superhitti 5-6m myynit muistaakseni ja MGSV esiosa julkaistiin 2014 että konami pääsee rahastaa ja sitten noin 80m budjetin kohdalla alkoi Konamille riittämään koska pelistä alkoi tulemaan todellinen riskisijoitus ja siinä sitten Konamilla ja Kojimalla menit sukset ristiin ja Kojima lähti Konamilta pois ovet paukkuen ja peli julkaistiin "keskeneräisenä"

Kaikki aina haukkuu vain Konamia mutta ymmärrän myös bisnespuolen tässä kun MGS sarja ei ikinä mikään CoD tai GTA sarja ole ollut myynneiltään... Reilusti yli 10m

MGS2 taitaa olla vielä parhaiten myynyt sarjan peli noin 7miljoonaa.

Edit:
MGSV:hän piti alunperin olla linkki
MG1 pelin tapahtumiin ja nytten sitä ei tapahtunut.
MG1:shän aikoinaan Solid Snake voittaa pelin lopussa Big Bossin mutta sehän selviää MGSV lopussa että sehän olikin Venom Snake elikkä MGSV päähahmo eikä Big Boss joka oli MGS3 päähahmo.
 
Itse ihmettelen kun vieläkään mikään kotimainen peliarvosteluita tekevä taho ei ole arvostellut tätä. Jotenkin ajatellut, että olisi "isompi juttu", mutta ei kai sitten.
 
Ei pystyny vetää loppuu, oli pakko laittaa poikki vajaa puolivälissä. En vaan pääse yli tuosta et pelimekaniikat on jätetty 20 vuoden taakse. Varmasti jos olisin sillon ollut konsolipelaaja ja pelannut tämän läpi ni miettisin tätä eri kantilta. Nyt sinänsä hyvännäköinen remake harmillisesti jätettiin mekaniikoilta alkuperäiseen muotoon enkä pääse siitä yli.

Viimeinen tikki oli kun ukko ei mene alle metrin metrin esteen yli suolla vaan pitää kiertää sadan metrin päästä. Sit taas joissain tapauksissa tais osata kiivetä pienien esteiden yli. Muutenkin paljon pieniä asioita joita en ole kohdannut pelimekaniikoissa yli 15 vuoteen ja jotka sai näkemään punaista. Tarina ja meininki oli muutoin kieltämättä sopivalla tavalla kieroutunutta että täytyy lukea jokin story recap läpi.
 
Ei pystyny vetää loppuu, oli pakko laittaa poikki vajaa puolivälissä. En vaan pääse yli tuosta et pelimekaniikat on jätetty 20 vuoden taakse. Varmasti jos olisin sillon ollut konsolipelaaja ja pelannut tämän läpi ni miettisin tätä eri kantilta. Nyt sinänsä hyvännäköinen remake harmillisesti jätettiin mekaniikoilta alkuperäiseen muotoon enkä pääse siitä yli.

Viimeinen tikki oli kun ukko ei mene alle metrin metrin esteen yli suolla vaan pitää kiertää sadan metrin päästä. Sit taas joissain tapauksissa tais osata kiivetä pienien esteiden yli. Muutenkin paljon pieniä asioita joita en ole kohdannut pelimekaniikoissa yli 15 vuoteen ja jotka sai näkemään punaista. Tarina ja meininki oli muutoin kieltämättä sopivalla tavalla kieroutunutta että täytyy lukea jokin story recap läpi.
Ehkäpä tämä tosiaan vaatii sen nostalgian sinne taustalle. Voinko sanoa enää itseäni vannoutuneeksi pelisarjan faniksi kun en pysty perustella tämän ostoa nykyisellä hinnalla? Alkuperäinen on pelattu aikoinaan 3 kertaa läpi. Täytyy ootella alennuksia
 
Pystyykö joku täysin MGS-saagan ulkopuolelta tuleva (kuten itse) kertomaan miten maistuu?

Itsellä on näitä vieläkin vanhempia ysäriklassikoita mitä tulee pelattua edelleen joskus, mutta tuskinpa näihin kukaan erehtyy koskemaan pitkällä tikullakaan jos ei ole nostalgiaa :D
 
Lähinnä tuo mitä ihmettelin aiemmin ketjussa kun suomalaiset arvostelijat eivät ole noteeranneet peliä millään lailla niin onko tämä nyt ihan täysin nostalgiapläjäys mikä ei tarjoile meille ulkopuolisille mitään? Sama ku senegalilainen kuuntelisi Finlandiaa niin eipä siitä varmaan kauheasti fiiliksiä saa ilman historiaa, kontekstia ja henkilökohtaisia kokemuksia.
 
Juuh, vahva veikkaus sen suhteen, että vielä tässä ennen vuodenvaihdetta tätä peliä myydään roimalla alennuksella. Sitten voisi sipasta. Mistään ei ole tullut muuta signaalia kuin 20v vanha pelimekaniikka, tekninen suorituskyky hanurista ja uutena pelisarjaan tutustuva ei voi kuin pettyä.

Tämän takia pelejä ei ikinä kannata ostaa/varata etukäteen vaikka kuinka kiinnostelee.
 
Ite ei tullut aloitettua MGS3 koska haluan pitää sen pelin kultaisissa muistoissa mutta 10v sitten julkaistiin MGSV(1.9.2015) joten synttäreiden kunniaksi laitoin sen.
Edit: Sori tuli ajatuskatkos kesken viestin kirjoittamisen kun yritin samalla alkaa uploadamaan kuvia tänne mutta MSI afterburnerin kuvat olivat yli 20mt/BMP ja piti alkaa paintilla muokkamaan ja sitten jatkoin viestiäni :x3:

1756919619663.jpeg


1756919633880.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Melkein tekisi mieli epäironisesti pelata mieluummin alkuperäinen PS2 versio (jonka hiljattain ostinkin käytettynä) kuin tätä remakea, vaikka sitä kovasti toki alussa odottikin.
 
Melkein tekisi mieli epäironisesti pelata mieluummin alkuperäinen PS2 versio (jonka hiljattain ostinkin käytettynä) kuin tätä remakea, vaikka sitä kovasti toki alussa odottikin.
Itse tein juurikin näin. PS2 varastosta ja levy ruksuttelemaan. Nyt on hiippailtu ~7h ja The Pain kukistettu. Kontoriilt vaati "hieman" totuttelua mut maisutuu, edellisestä pelikerrasta sen verran kauan et ihan kaikkea ei muista. Ryömiminen maistuu kuitenkin edelleen :love:
 
Parisen tuntia pelattu tätä. Samaa mieltä tuosta että kontrollit tuntuu kömpelöiltä. Esim. monesti saat etsiä liian kauan sitä kohtaa milloin tiettyä nappia voi painaa. Hahmojen keskustelut on paikoittain niin korneja että tekee mieli skipata :D Yleisesti suorituskyvyssä ei kuitenkaan valittamista ja kivaltahan tämä näyttää. Nostalgia hakuiselle tämä varmaan iskee mutta heitä ei ehkä ole riittävästi.
 
Itsehän olen aika kova MGS fani vaikka tätä kolmosta en koskaan olekkaan pelannut, mutta kuvittelen että pystyn kuitenkin aika puolueettomasti katsomaan tätä..siis ilman sitä nostalgia hehkutusta.
Pelimekaniikka on juu huono, kun vertaa nyky peleihin.
Mutta tää tarjoaa jotain mitä harva nyky peli ei pystyy tarjoamaan ainakaan mulle, niin se on kiinnostavuus, eli juoni, dialogi, välianimaatiot ja ei vähäisimpänä tunnelma. Häröys mikä MGS peleissä on aina ollut, niin on aivan nannaa. Yllä oleva sanoi, että keskustelut on korneja...kyllä ne on, mutta upealla ja hyvällä tavalla.
Vaikka nyt ei olisi aikaa oikein pelata, niin huomaan konttaavani lehmuksissa joka päivä...tää vain imaisee mukaan ja nostalgia ei kyllä kanna näin pitkälle.

Niittasin muuten vahingossa sen pyörätuoli mulkosilmän etukäteen🙂
 
Viimeksi muokattu:
Hiukan ristiriitaiset tunteet tästä pelistä vielä, toisaalta ehdottomasti haluaisin päästä pelaamaan kun MGS pelit on aina ollut todella lähellä sydäntä, aivan mahtava sarja. Toisaalta en haluaisi palkita Konamia 80 eurolla siitä, että ovat räpeltäneet UE:lla jonkun 60 max fps pelin aikaan. Ja vieläpä ilman uw tukea. Toisaalta taas haluan antaa jokaisen mahdollisen euron Konamille, josko vaikka se olisi signaali heille tehdä muistakin sarjan peleistä remake. :think:

Tarviiko tuon MGSDeltaFixin kanssa pelätä jotain vac banneja tmv?
 
Tuli vedettyä metal gear solid delta: snake eater läpi yhdeltä istumalta ja olihan tämä todella pitkästä aikaa kiva pelata taas.
Täällä joku sanoi kuinka tätä ei pystynyt pelaamaan kun oli mekaniikoiltaan niin vanha ja läpäisyn jälkeen ymmärrän kyllä tuon mielipiteen täysin sillä jos tämän olettaa toimivan kuten modernit pelit nykyään toimii niin tulee pettymään aika karvaasti.
Kyllä tätä aloittaessa kannattaa asennoitua niin, että alkaa pelaamaan modernin näköistä ps2 peliä.

Vaikka asioita on muutettu parempaan suuntaan aika paljonkin paikoitellen niin tässä on edelleen sitä samaa tönkköyttä ja mikään ei vahvista tätä pointtia paremmin kuin vihollisten taa hiipiminen sillä vaikka tässä voi nykyään liikkua kyykyssä niin sun on pakko pitää L1 nappi pohjassa joka on se hiipimis nappi jos haluat hiipiä vihollisen taakse huomaamatta. (ps2 orkkiksessa tuo hoidettiin dpadilla mikä oli vielä paskempi ratkaisu)
Jos sulla on edes hiukan liikkumis animaatio kesken kun irrotat tuosta napista ja otat aseen käteen niin ne kuulee sun askeleet joten sun täytyy odottaa, että snake on ihan oikeasti pysähtynyt ja vasta sitten tähdätä aseella jos haluat yllättää ne niin, että snake sanoo "freeze".
Jos kuljet vaikka huoneen ohi kyykyssä puolnopeudella niin ne kuulee sut suljetun oven läpi ja ne jopa kuuli kun ryömein kolosta esiin.
Missään muussa hiiviskely pelissä ei ole vihollisilla tuollainen superkuulo.

Sitten on muita asioita kuten se ettet voi kiivetä vyötärön korkuisesta ikkunasta sisään.
Oikeastaan minkään kaiteenkaan yli ei voi kiivetä vaikka muistaakseni kakkosessa pystyi menemään melkein joka kaiteen yli roikkumaan jos vaan tilaa oli.
Kamera on varsinkin sisätiloissa ja rappusissa aika kamala sillä yleensä näet lähinnä seinän, laatikon, rappusten kaiteen tai snaken selän ja perseen etkä sitä mitä haluaisit nähdä.
Ongelma ei olisi lainkaan niin paha ellei kamera siirtyisi lähemmäs aina kun olet kyykyssä ja kaiken muun lisäksi tuo pienentää jo entuudestaan varsin kapeaa näkökenttää.
En muista millainen tuo vapaa kamera oli ps2:n subsistence versiossa, mutta siinä ei voinut liikkua kyykyssä ollenkaan joten on mahdollista, että se toimi paremmin.

On tässä niitä hyviäkin uudistuksia kuten se, että camoa vaihtaessa ei ole enää pakko mennä sinne erilliseen valikkoon vaan voit pitää dpadia ylöspäin ja se avaa sulle kamo listan josta voi valita minkä haluaa.
Samoin radion tallennus ja pari muuta löytyy kun pitää dpadia alaspäin.
Uusi kompassi näyttää keltaisella täplällä mihin suuntaan pitäisi suunnistaa joten karttaa ei myöskään tartte olla jatkuvasti avaamassa eri valikon kautta.
Sitten on tietenkin se isoin muutos eli nyt voi ihan vapaasti tähdätä ja liikkua samaan aikaan, mutta ilmeisesti tasapainotus syystä nyt tuolla modernilla tyylillä pelatessa on bullet drop eli esim sillä tainnutus pistoolilla ei voi enää ampua viivasuoraan niin pitkälle kuin silmä kantaa.
Legacy moodissa tuo kuulemma toimii kuten ennenkin.

Yksikään mun katsoma arvostelu ei ole kuitenkaan maininnut very easy vaikeustasoa joka antaa sulle ezgunin jossa on lasertähtäin, se on vaimennettu, siinä on loputtomat ammukset ja lisäksi jopa modernilla ohjauksella sillä voi edelleen ampua täysin viivasuoraan niin pitkälle kuin näkee.
Tuon lisäksi, niin kauan kun se on kädessä niin se antaa 80% camo indexin eikä staminakaan kulu.
Lisäksi very easylla on muutenkin tupla kestävyys ja stamina.
Minä tällaisena mgs veteraanina tietenkin pelasin tuon kanssa :D

Mä olen kolmosen pelannut tasan kerran ns. normaalisti eli silloin kun se alunperin julkaistiin enkä ollenkaan tykännyt siitä kuinka äänenvaimennin kuluu ja pahimmillaan tartti yhden alueen aikana vaihtaa camoa 2-3 kertaa jos halusin niin hyvän camo indexin kuin mahdollista.
Subsistence lisäsi jo tuon ezgunin, mutta muistaakseni siinä se antoi vaan loputtomat ammukset ja vaimentimen, mutta camoon tai staminaan se ei vaikuttanut, mutta siinä oli myös joku camo joka oli niin hyvä ettei sitä tarvinnut vaihdella.
Nytkin halusin vaan kokea tarinan uudelleen joten tietenkin pelasin very easylla ja tuon takia myöskään kaikki tönkköydet ei haitanneet paljoa kun sain kaukaa ampua kaikki tajuttomaksi.
Niiden vartijoiden taakse kyllä hiivein joilla on filmikela mukana, koska se avaa niitä hauskoja parodia videoita ja ainoa tapa saada nuo on hiipiä taakse ja osoittaa aseella jotta snake sanoo "freeze" ja sen jälkeen kiertää niiden eteen ja edelleen tähdätä päähän.
Jos ne kuulee sut niin tuo ei onnistu tai jos missään vaiheessa edes hipaiset niitä niin se filmikela katoaa savuna ilmaan.

Tuohon liittyen voi mainita yhden plussan eli automaattinen tallennus joka tallentaa aina kun menet uudelle alueelle sen mustan ruudun kautta joka näyttää alueen nimen joten jos / kun tulee hälytys niin voit nopeasti vaan ladata edellisen auto saven ja tuo toimii myös silloin jos mokaat tuon filmikelan kanssa.

Visuaalisestihan tämä näyttää erittäin hyvälle, mutta peli kärsii edelleen jatkuvasta stutteroinnista.
Ei se pelaamiseen vaikuta, mutta sen kyllä huomaa jokainen ilman mitään digital foundryn analyysia.
Pelasin siis 30fps moodissa perus ps5:lla ja vaikka peli olis täysin lukittu 60fps performance moodissa niin silti olisin ottanut 30fps moodin, koska moodista riippumatta välivideot on aina 30fps joten hyppiminen 30 ja 60 välillä vasta kamalaa onkin.
Edellinen pelaamani peli jossa oli tuollainen toteutus oli call of duty ww2 ja se oli ihan kamalaa katseltavaa.
Ellei dramaattista muutosta ole tapahtunut julkaisun jälkeen niin 30fps moodi on se vakaampi kun taas 60fps moodi heittelee pahimmillaan jossain 40-60 välillä.

Ne snake vs monkey tehtävät oli myös hauskoja ja nuo hyötyy todella paljon modernista ohjauksesta.
Hattua nostan jokaiselle joka onnistuu jotenkin alittamaan ykkös ajan jokaisesta kentästä.
Mulla vaatis sen kolmos ajankin alitus jo kovaa treeniä, mutta onneksi nuo voi pelata ihan vaan omaa tahtia.
Myös se uudistettu guy savage minipeli oli ihan hemmetin hyvä.
Se näyttää visuaalisestikin komealta, sulla on useampi eri hyökkäys ja lisäksi vielä bayonetta tyylinen hidastus kun väistät iskun oikeaan aikaan.

Helppo tätä on suositella mgs faneille kunhan hinta tippuu pari kymppiä. Varsinkin jos tekninen puoli vielä hiottais kuntoon.
Jos taas sarja on täysin kokematta eikä yhtään siedä kuudennen konsolisukupolven pelien tönkköyksiä niin en ehkä suosittelis.
Jo pelkästään pitkät välivideot on sellaisia jotka varmasti karsii ison määrän pelaajia pois ja näiden pelaamisessa ei ole mun mielestä mitään järkeä jos niitä alkaa skippaamaan sillä maailma on nykyään täynnä stealth pelejä jotka on mekaniikoiltaan paljon parempia.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä joku sanoi kuinka tätä ei pystynyt pelaamaan kun oli mekaniikoiltaan niin vanha ja läpäisyn jälkeen ymmärrän kyllä tuon mielipiteen täysin sillä jos tämän olettaa toimivan kuten modernit pelit nykyään toimii niin tulee pettymään aika karvaasti.
Tämän takia en käyttäisi "remake" sanaa tästä koska pelin sanat ja lähes tulkoon kaikki on 1:1 kopiota vanhasta kuten Last of Us Part 2, käyttäisin tästä nimitystä "Hybrid" joka on remaken ja remasterin sekoitus.

Remake tehdään täysin alusta ja kun taas Remaster yleensä tarkoittaa vain pientä grafiikka reso FPS Boostia konsoleilla erityisesti mutta tätä kutsua remakeksi kyllä haukkuu samalla RE2-4R ja FFR pelejä.
Niitä jos mitään voidaan kutsua remakeksi.
 
Tämän takia en käyttäisi "remake" sanaa tästä koska pelin sanat ja lähes tulkoon kaikki on 1:1 kopiota vanhasta kuten Last of Us Part 2, käyttäisin tästä nimitystä "Hybrid" joka on remaken ja remasterin sekoitus.

Remake tehdään täysin alusta ja kun taas Remaster yleensä tarkoittaa vain pientä grafiikka reso FPS Boostia konsoleilla erityisesti mutta tätä kutsua remakeksi kyllä haukkuu samalla RE2-4R ja FFR pelejä.
Niitä jos mitään voidaan kutsua remakeksi.
No kyllä mä tuon helposti lasken remakeksi, koska se on tehty täysin uusiksi uudella moottorilla ja visuaalisesti tämä on aivan eri tasolla orkkiksen kanssa.
Ääninäyttely on kyllä otettu suoraan ps2 pelistä, mutta se on vaan hyvä asia sillä kuten twin snakes osoitti niin ääninäyttelyn uusiksi tekeminen ei ole aina hyvä idea sillä se oli paljon paskempaa mitä orkkiksessa.
Myöskään mitään isompia muutoksia mekaniikkoihin ei voisi tehdä ilman, että se rikkoo pelin ja tästä meillä on taas hyvä esimerkki twin snakesin muodossa joka teki ykkösen uusiksi käyttämällä kakkosen mekaniikkoja joten nyt voit ampua ekasta persoonasta pelissä, jota ei koskaan suunniteltu tuollaista varten ja se poistaa hiiviskelystä kaiken haasteen.
Nuo onkin ne kaksi isointa asiaa josta twin snakes saa edelleen paskaa niskaansa. Plus muutama uusiksi tehty välivideo jossa Snake esim hyppii helikopterin ampumien ohjusten päällä.

Enkä varmasti ole yksin tai edes vähemmistössä kun sanon, että jos FF7 remake olisi tehty samalla tyylillä mitä mgs delta niin se olisi tuon seurauksena paljon parempi peli kuin se kasa höyryävää paskaa mikä nyt saatiin sillä se pilasi koko pelin tarinan ja jopa crisis coren tunteellisen lopun.
Pelasin ekan osan, mutta rebirthiin ja tulevaan kolmanteen osaan en tule koskaan koskemaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 603
Viestejä
4 934 212
Jäsenet
79 388
Uusin jäsen
appa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom