Metal Gear Solid thread

Pelaako kukaan PS5 Prolla? Kiinnostaa suorituskyky eli onko yhtä huono kuin joissain arvosteluissa on mainittu.

Ensimmäinen pelikerta läpäisty normaalilla tappamatta ketään ajassa 11 tuntia! :kippis:

1756399390983.png

Seuraavaksi lähtee European Extremellä. Tarkoitus tutkia joka nurkka.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/BMKing23/status/1961089149873623136

En tiedä onko tämä miten yleistä UE5 moottori peleissä mutta minulla teki MGSV:ssä tuota jos Quiet juuri hyppi pelaajan vierestä ja perässä tuli hiekka pölyä ja sun piti saada kamera juuri siihen pölyyn.

1756441745411.png

Viimeksi muokattu:
Uusi versio 0.0.3 MGSDeltaFixistä tullut. Lisää mm. togglen FPS lukon poistoon jos jossakin tilanteissa tulee ongelmia. :kippis:

Uusi versio 0.0.3 MGSDeltaFixistä tullut. Lisää mm. togglen FPS lukon poistoon jos jossakin tilanteissa tulee ongelmia. :kippis:

Ootko muuten huomannut että vaikuttaisi pomotaistelujen nopeuteen yms. Ainakin Nexusmod sivuston puolella oli jotkut maininneet asiasta, että ei tosiaan toimi ihan oikein varsinkaan noissa tilanteissa. Eli nopeuttaa pomojen liikkeitä yms.

Ootko muuten huomannut että vaikuttaisi pomotaistelujen nopeuteen yms. Ainakin Nexusmod sivuston puolella oli jotkut maininneet asiasta, että ei tosiaan toimi ihan oikein varsinkaan noissa tilanteissa. Eli nopeuttaa pomojen liikkeitä yms.
Läpipeluun aikana yhdessä pomossa piti kytkeä lukko päälle, kun pomo meni aivan tolkutonta nopeutta. Joskus myös stamina kuluu liian nopeasti, mutta tämä tulee siitä huolimatta vaikka lukon laittaa takaisin päälle.

Läpipeluun aikana yhdessä pomossa piti kytkeä lukko päälle, kun pomo meni aivan tolkutonta nopeutta. Joskus myös stamina kuluu liian nopeasti, mutta tämä tulee siitä huolimatta vaikka lukon laittaa takaisin päälle.

Juu, itse asiassa oli maininta että sulkeltaessa/uidessa olisi tuota staminan kanssa, mutta siis tekee sitä ilmankin vai? En ole vielä älyttömän pitkälle pelannut, mutta mietinkin että nopeastipa kului. Itsellänikin on siis lukko pois päältä aiemmalla versiolla.

E: Lähinnä mietin vaan että onko turvallisinta laittaa lukko takas päälle.

Juu, itse asiassa oli maininta että sulkeltaessa/uidessa olisi tuota staminan kanssa, mutta siis tekee sitä ilmankin vai? En ole vielä älyttömän pitkälle pelannut, mutta mietinkin että nopeastipa kului. Itsellänikin on siis lukko pois päältä aiemmalla versiolla.

E: Lähinnä mietin vaan että onko turvallisinta laittaa lukko takas päälle.
Joo siis tuota tulee välillä ihan lukko päälläkin. Voi olla ihan yleinen bugi. Lataamalla kentän uusiksi yleensä korjautuu.

Täällä menty extemellä pelin puolväliin saakka ihan ilman lukkoa ilman vaikeuksia. Eräässä bossissa kytkee taas lukon päälle.

Fury

Herran vuosi 2025 ja japanilaiset devaajat vieläkin sitovat pelimekaniikkoja framerateen...
Tulin kattoo ketjua että onko peli julkaistu järkevässä kunnossa vai kannattaako odotella että korjataan kuntoon. En ole pelaamassa 60 fps lukoilla, joten kuulostaa siltä että odotan kiltisti päivityksiä/modeja jos niitä koskaan tulee. :thumbsup:

Onkohan sit vaan niin pieni yleisö jolle korkea virkistystaajuus on tärkeä ettei joitain pelitaloja kiinnosta heidän rahansa, vaikea ymmärtää.

Nyt saanu tän joillakin modeilla ja tuunauksilla pyörimään hyvin eikä hiirikään lagaa. Ihan hauskalta vaikuttaa mutta kyllä mää välillä kummastelen näitä juttuja. Olen eka kertaa MGS:n parissa, joten elokuvalliset välivideot ja hidastukset ja muut aiheuttaa välillä huvitusta ja sit tää yksikin nainen iski kesken normaalin kohtauksen itsensä puolialostomaks. :D Erikoisia kerronnallisia ratkaisuja kyllä Kojimalla ollut.

Nyt saanu tän joillakin modeilla ja tuunauksilla pyörimään hyvin eikä hiirikään lagaa. Ihan hauskalta vaikuttaa mutta kyllä mää välillä kummastelen näitä juttuja. Olen eka kertaa MGS:n parissa, joten elokuvalliset välivideot ja hidastukset ja muut aiheuttaa välillä huvitusta ja sit tää yksikin nainen iski kesken normaalin kohtauksen itsensä puolialostomaks. :D Erikoisia kerronnallisia ratkaisuja kyllä Kojimalla ollut.

Juu, Kojimalla on ollut monesti tämän tyylisiä kerronnallisia ratkaisuja.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitä modeja olet itse laittanut? Itellä vaan toi fps-lukon poistava modi käytössä.

Tämmönen osui itellä kans silmään, mutta ainakaan tossa muodin sivulla ei kovin tarkasti selitetä edes mitä tekee todellisuudessa. Ja melkein jokaiselle UE5-pelille tuntuu olevan joku tän tyylinen. Pääsee tuota vissiin tarkastelemaan ennen latausta että mitä rivejä tossa on laitettu sinne engine.inin puolelle. Aikamoinen litanja vissiin niin sanottuja parannuksia.

Linkki: https://www.nexusmods.com/metalgearsoliddeltasnakeeater/mods/14

Juu, Kojimalla on ollut monesti tämän tyylisiä kerronnallisia ratkaisuja.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitä modeja olet itse laittanut? Itellä vaan toi fps-lukon poistava modi käytössä.

Tämmönen osui itellä kans silmään, mutta ainakaan tossa muodin sivulla ei kovin tarkasti selitetä edes mitä tekee todellisuudessa. Ja melkein jokaiselle UE5-pelille tuntuu olevan joku tän tyylinen. Pääsee tuota vissiin tarkastelemaan ennen latausta että mitä rivejä tossa on laitettu sinne engine.inin puolelle. Aikamoinen litanja vissiin niin sanottuja parannuksia.

Linkki: https://www.nexusmods.com/metalgearsoliddeltasnakeeater/mods/14
Mulla on ainakin nämä:

https://www.nexusmods.com/metalgearsoliddeltasnakeeater/mods/17

https://www.nexusmods.com/metalgearsoliddeltasnakeeater/mods/4

Sen lisäks olen engine.iniin lisäillyt seuraavat komennot:

[SystemSettings]
r.NGX.DLSS.denoisermode=0 (enables Ray Reconstruction, make sure you have added the nvngx_dlssd.dll and sl.dlss_d.dll to %gamefolder%\Engine\Plugins\Marketplace\nvidia\Streamline\Binaries\ThirdParty\Win64 )
r.Streamline.DLSSG.Enable=1 (set to 1 to enable framegen once mods for fps unlock is out)
t.Streamline.Reflex.Enable=1 (enables reflex)
r.Streamline.DilateMotionVectors=0 (set to 1 for higher quality framegen if needed)
r.NGX.DLSS.AutoExposure=1 (can improve DLSS ghosting in some scenes, default is 0)
r.PostProcessing.DisableMaterials=1 (disables most unreal engine camera effects like lens flare, chromatic abberation, vignette etc)
r.Lumen.HardwareRayTracing=0 (enables Hardware RT)
r.Lumen.Reflections.MaxRoughnessToTrace=0.1 (increases the roughness at which reflection rays are calculated, 0.1 is default, up to 1 works but its VERY heavy in certain areas)
r.Lumen.Reflections.MaxRoughnessToTraceForFoliage=0.4 (increases foliage reflection rendering, 0.4 is default, very heavy in certain scenes)
bUseFixedFrameRate=True
bSmoothFrameRate=False
FixedFrameRate=240
FrameRateLimit=240.0

Näillä saanut hiiren lagin minimoitua, ainakin niin ettei se hämää pelatessa.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 447
Jäsenet
78 994
Uusin jäsen
arttu perkele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom