- Liittynyt
- 15.11.2018
- Viestejä
- 668
On kyllä melkoinen Hermanni löydetty puolustusasianajajaksi, "lastin edustajat on olleet yhteydessä", mutta ei kuitenkaan tiedä ketä ne lastin edustajat on.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Onko vetänyt viivat rohkaisuksi? Melkoinen Pelle-Hermanni on kyllä olemukseltaan. Yritää esittää itsevarmaa kukkoa, mutta tosi epävarmalla otteella. Onkohan putinin nagant takaraivossa? Sopimustyyppi ”no win no fee” tai ryssäversio ”no win no life”.Oli kyllä todella levoton lehdistön edessä.
En tiedä, hyvin erikoiselta vaikutti. Ei asianajat yleensä tuolleen esiinny, joten kenties oli jotain rohkaisua otettu.Onko vetänyt viivat rohkaisuksi? Melkoinen Pelle-Hermanni on kyllä olemukseltaan. Yritää esittää itsevarmaa kukkoa, mutta tosi epävarmalla otteella. Onkohan putinin nagant takaraivossa? Sopimustyyppi ”no win no fee” tai ryssäversio ”no win no life”.
Eagle S:n asianajaja esiintyi erikoisesti: ”Hampi pipi”
Öljytankkerin asianajaja kehui itseään käräjäoikeudessa.www.is.fi
"Hän ei myöskään poissulje vahingon mahdollisuutta, mutta tapaukseen liittyy paljon sellaisia tekijöitä, jotka puhuvat vahinkoa vastaan."Ja noista 7-10 solmun nopeudella kymmeniä kilometrejä laivan perässä raahattavan, keulan toiselta puolelta lasketun ankkurin/ketjun aiheuttamista kolinoista ja ylipäätään muista sen tuottamista ongelmista aluksen ohjattavuuteen nähden uskon mieluummin ihan oikeita asiantuntijoita, joista vaikka tässä yksi. Ei sitä varmaan jossakin pannuhuoneessa muiden hommien ohessa havaitse, mutta ei se oikeasti voi jäädä aluksen päällikköä myöten kaikilta huomaamatta tuossa mittakaavassa toteutettuna.
Koko haastattelu tuossa videossa on kuin suoraan Kummelista. "Ei saatana, päästikö ne sen sinne yksin kommentoimaan...!?"
Ei välttämättä ole heppu itsekään tietoinen millaiseen paskakasaan tämä on ahneet sormensa työntänyt.
Jep. Vähän spedeltä vaikuttaa tuo kaveri. Henkilön taustoista ei juurikaan löydy tietoa, niin ainakin itselleni näyttää että varustamo on Googlella löytänyt vaan jonkun kaverin jolla nyt sattuu olemaan oikiksen paperit. Se mikä ihmetyttää myös että henkilö, joka antaa itsestään hyvin osaavan kuvan ja mainostaa erityisesti merioikeusosaamistaan, pyörittää firmaansa 2021 perustetulla toiminimellä joka on ennakkoperintärekisteriinkin merkitty vasta viime keväänä ja päätoimialaksi merkitty "74909 Muu ammatillinen, tieteellinen ja tekninen toiminta". Luulisi että tuon tason kaveri pyörittäisi hommaa osakeyhtiön kautta ja että toimialaksi olisi merkitty lakitoimistot tai asianajotoimistot.En tiedä, hyvin erikoiselta vaikutti. Ei asianajat yleensä tuolleen esiinny, joten kenties oli jotain rohkaisua otettu.
Juu, hieman ihmetyttää jos sanoo osaavansa erityisesti merioikeutta ja sitten toteaa: "- Rahti on se maksu siitä kuljetussuoritteesta. Lastin kohdalta päätös tuli vasta eilen, enkä tiedä tullilain hienouksia, mistä se haetaan." Olettaisi että jos merilaista tietää niin olisi jotain käsitystä tullilaistakin. Liittyy kuitenkin tuohon kun kuitenkin ne merillä seilaavat paatit joskus tulevat satamaankin ja joutuvat tullin kanssa tekemisiin.Jep. Vähän spedeltä vaikuttaa tuo kaveri. Henkilön taustoista ei juurikaan löydy tietoa, niin ainakin itselleni näyttää että varustamo on Googlella löytänyt vaan jonkun kaverin jolla nyt sattuu olemaan oikiksen paperit. Se mikä ihmetyttää myös että henkilö, joka antaa itsestään hyvin osaavan kuvan ja mainostaa erityisesti merioikeusosaamistaan, pyörittää firmaansa 2021 perustetulla toiminimellä joka on ennakkoperintärekisteriinkin merkitty vasta viime keväänä ja päätoimialaksi merkitty "74909 Muu ammatillinen, tieteellinen ja tekninen toiminta". Luulisi että tuon tason kaveri pyörittäisi hommaa osakeyhtiön kautta ja että toimialaksi olisi merkitty lakitoimistot tai asianajotoimistot.
Sellainen juristi millainen palkkio. Varmaankin Putinin budjetti Dubain offshoreyhtiöille on kuihtunut sodan myötä ja tässä sitten näkyy lopputulos kun hommataan oikeuspalvelut wish.com:sta tai TEMU:sta.Onko vetänyt viivat rohkaisuksi? Melkoinen Pelle-Hermanni on kyllä olemukseltaan. Yritää esittää itsevarmaa kukkoa, mutta tosi epävarmalla otteella. Onkohan putinin nagant takaraivossa? Sopimustyyppi ”no win no fee” tai ryssäversio ”no win no life”.
Eagle S:n asianajaja esiintyi erikoisesti: ”Hampi pipi”
Öljytankkerin asianajaja kehui itseään käräjäoikeudessa.www.is.fi
Kuka muuten maksaa tällä hetkellä miehistön hampipilääkärit ja paskatankkien tyhjennykset? Miten mä pelkään että se on hölmölä-Suomi.
Jep, oikeassa olet että tuskin mitään merkitystä. Kalvaa vaan että vaikka kaikki ymmärtävät mitä käynyt niin hintalappu sairas. Täähän on Putinille täydellinen ase kun hinta on jotain ruplia lahjuksia (joita ei varmaan edes makseta) ja vastapuolelle sitten jopa miljardejaSanoisin, että hampilääkärit ja paskatankit ovat onneksi täysin merkityksettömiä kuluja tässä kokonaisuudessa, jossa on katkottu todella tärkeä sähkökaapeli. Muutoin varmaan toimitaan lakien mukaan. Miehistö maksaa osan, valtio maksaa osan. En tiedä tuleeko noista mitään erittelyä. Korvauksia hetaan ja saadaan mitä saadaan. Vaihtoehtoja ei oikein ole jos nuo halutaan vastaamaan epäillystä teosta.
Ei tietysti pidä etukäteen mennä sanomaan, mutta olen ainakin toiveikas ettei tätä ihan niin pahasti ryssitä.vastapuolelle sitten jopa miljardeja
Tästä en tiiä, mut yleensä laivan agentti hoitaa tuollaiset kulut ja he laskuttavat sitte alusta/varustamoa könttänä koko satamakäynnin menoista.Kuka muuten maksaa tällä hetkellä miehistön hampipilääkärit ja paskatankkien tyhjennykset? Miten mä pelkään että se on hölmölä-Suomi.
Tässä epätavallisessa tilanteessa asiat kaiketi poikkeavat normaalista. Jonkin uutisen mukaan satamapalveluyritys kertoi, ettei heillä ole yhteyttä laivaan tai varustamoon tms. vaan tilaajana on Helsingin poliisi. Tämä firma puolestaan on toimeksiantajana Hessu-laivaa operoivalle firmalle, loka-autoilijalle jne.Tästä en tiiä, mut yleensä laivan agentti hoitaa tuollaiset kulut ja he laskuttavat sitte alusta/varustamoa könttänä koko satamakäynnin menoista.
Asiakastiedon ja Alma Tietopalveluiden mukaan Ljungberg kuuluu Furuno Finland Oy:n hallitukseen. Kotisivujen mukaan yhtiö toimittaa merielektroniikkaa, kuten valvontajärjestelmiä, joita käyttävät esimerkiksi Merivoimat ja rannikkovartiosto.
Huolitsija =Agentti. Meilläkin on käytössä Suomessa tuo C&C Port agency Finland. Se on ihan validi firma.Tässä epätavallisessa tilanteessa asiat kaiketi poikkeavat normaalista. Jonkin uutisen mukaan satamapalveluyritys kertoi, ettei heillä ole yhteyttä laivaan tai varustamoon tms. vaan tilaajana on Helsingin poliisi. Tämä firma puolestaan on toimeksiantajana Hessu-laivaa operoivalle firmalle, loka-autoilijalle jne.
Uutislinkki saattoi olla tässä ketjussa.
E:
Satamahuolitsijan toimeksiantajana on poliisi.Porvoo | Kuvat näyttävät tarkastajat astumassa Eagle S -laivaan, huoltoalus odottaa lupaa vieressä
Kaapelirikosta epäilty Eagle S -alus on ollut paikallaan Porvoon edustalla lähes viikon. Traficomin tarkastus laivassa on alkanut, mutta huoltolaiva Hessussa odotetaan vielä lupaa huoltotoimien aloittamiseen.www.hs.fi
Hessun ym. tilaajana taas se huolitsija C&C jne.Porvoo | Huoltoalus Hessu vie Eagle S:lle vettä nyt jopa kahdesti päivässä, kertoo omistaja
Hessulla on valmius hoitaa kuljetuksia Eagle S:lle niin kauan kuin tarvitsee, kertoo omistaja.www.hs.fi
Hessu rahtaa kakkaa, mistä toimittajat eivät tuntuneet pariin päivään pääsevän yli.Eagle S:llä on niin paljon ulostetta, että sen tyhjentäminen vie koko päivän – Homman hoitaa Heikki
”Kaikennäköisiä huoltotarvikkeita ja kalustoa on Itämerelle tullut vietyä”, päivittelee Heikki Harjanti.www.iltalehti.fi
Kyllähän turvallisuusselvitys on oltava tehtynä kun näistä hankinnoista edes keskustelee Puolustusministeriön kanssa, saati, että tulee valituksi toimittajaksi. En ihmettelisi jos saisi monoa tuolta yrityksen hallituksesta koska selkeästi hänellä on jonkinlainen jääviys toimittaa järjestelmiä Mordorin varalle ja sitten samaan aikaan puolustaa Mordorin sabotaasi/vakoilualusta.Ihme jos supo ei vähän selvittele asioita.
Mitä lie sitten emoyhtiö Furuno Japanista ajattelee tästä julkisuudesta? Furuno toimittaa monen maan puolustusvoimille tavaraa. Voi tästä jonkinmoinen spektaakkeli vielä tulla ja tuskin hermannin pisteet paljoa kohenevat lakihommissa saatikka Furunolla. Taisi tulla jonkinlainen urallinen itsemurha.Kyllähän turvallisuusselvitys on oltava tehtynä kun näistä hankinnoista edes keskustelee Puolustusministeriön kanssa, saati, että tulee valituksi toimittajaksi. En ihmettelisi jos saisi monoa tuolta yrityksen hallituksesta koska selkeästi hänellä on jonkinlainen jääviys toimittaa järjestelmiä Mordorin varalle ja sitten samaan aikaan puolustaa Mordorin sabotaasi/vakoilualusta.
Ellei tuo hyypiö ole Suomen salainen agentti.
Nimenomaan näin. Minusta tuo heppu on jonkinlainen showstopperi ainakin nyt Suomessa, vaikea kuvitella skenaariota missä PV ei soittaisi Furunolle ja kysyisi, että mitähän aktuaalista bukkakea, että teidän heppu häärää Mordorin varjolaivaston kanssa ja on edelleen myös teidän palveluksessa ja te haluatte jatkossakin olla toimittajana meille ja NATO-maille.Mitä lie sitten emoyhtiö Furuno Japanista ajattelee tästä julkisuudesta? Furuno toimittaa monen maan puolustusvoimille tavaraa. Voi tästä jonkinmoinen spektaakkeli vielä tulla ja tuskin hermannin pisteet paljoa kohenevat lakihommissa saatikka Furunolla.
Toisille bisnes on hyvä tekosyy heittää moraalit nurkkaan, monenkin asian suhteen. Minusta tällekin tapaukselle puhuu ihan vain raha, ei siellä mitään älykästä elämää ole huutojen taustalla.mitäs tämä Hermanni oikein on miehiään.
Juu, tätä en epäile. Yllä esittämässäni siis varsinainen pointti oli, kuka C&C:n palveluja tilasi. Otaksun että normaalisti se ei ole Helsingin Poliisi.Huolitsija =Agentti. Meilläkin on käytössä Suomessa tuo C&C Port agency Finland. Se on ihan validi firma.
Minua hämmentää suuresti se että miksi tuonne pitää rahdata vettä, ruokaa jne. Kait sen aluksen alkuperäinen tarkoitus nyt oli pikkasen pidempi merimatka kun reissu Porvooseen. Että miten hitossa siellä voi olla perustarvikkeet muka jo nyt lopussa?Tämä firma puolestaan on toimeksiantajana Hessu-laivaa operoivalle firmalle, loka-autoilijalle jne.
Joku kommentoi aiemmin, että on ilmeisesti aika tyypillistä lähteä matkaan vajaalla varustuksella paskatankit täynnä ja täydentää sitten varastoja jossakin toisessa satamassa esim. Tanskassa ja laskea myös ne paskat tankeista jonnekin avomerelle. Kuulostaa vähän hassulta, kun kuitenkin on tiedossa että kaikenlaista voi kuitenkin sattua, mutta en sitten tiedä tarkemmin.Minua hämmentää suuresti se että miksi tuonne pitää rahdata vettä, ruokaa jne. Kait sen aluksen alkuperäinen tarkoitus nyt oli pikkasen pidempi merimatka kun reissu Porvooseen. Että miten hitossa siellä voi olla perustarvikkeet muka jo nyt lopussa?
Tässä varmaankin on kyse useamman asian summasta. Ensinnäkin laivan on mahdollisesti ollut tarkoitus tankata tarvikkeita jossakin vähän edemmällä, vaikkapa Tanskan kohdilla, jokatapauksessa niin, että ei ole lähtiessä koko matkan varustusta otettu mukaan syystä tai toisesta. Toisaalta taas kyse on siitä, että Suomesta halutaan antaa signaali, että ei vahingossakaan kohdella huonosti "vieraita" täällä, annetaan vaikka vähän ylimääräistä ja sitten osaltaan tätä myöskin osataan mahdollisesti sitten laivalla käyttää hyväksi kun kysytään mitä saisi olla ja kuinka paljon. Suhteellisen peruskamaa sinne kuitenkin kuvien perusteella on viety.Minua hämmentää suuresti se että miksi tuonne pitää rahdata vettä, ruokaa jne. Kait sen aluksen alkuperäinen tarkoitus nyt oli pikkasen pidempi merimatka kun reissu Porvooseen. Että miten hitossa siellä voi olla perustarvikkeet muka jo nyt lopussa?
Joo, näin täällä joku kertoi ja mediassakin on samaan viitattu. En epäile eikä minusta edes kuulosta kovin oudolta. Jos liikennöisin jostain maailmalta Itämeren kautta Venäjälle, niin todellakin haluaisin hoitaa kaiken mahdollisen ruoka- ym. huollon paikassa joka ei ole Venäjä. Venäläinen ruoka on huonoa eikä vesikään oletuksena kovin kirkasta. Kaikenlaista varastetaan ja känniläiset voivat muutenkin pakata toimituksiin väärät tuotteet.Joku kommentoi aiemmin, että on ilmeisesti aika tyypillistä lähteä matkaan vajaalla varustuksella paskatankit täynnä ja täydentää sitten varastoja jossakin toisessa satamassa esim. Tanskassa ja laskea myös ne paskat tankeista jonnekin avomerelle. Kuulostaa vähän hassulta, kun kuitenkin on tiedossa että kaikenlaista voi kuitenkin sattua, mutta en sitten tiedä tarkemmin.
En ymmärrä miten voisi olla kyse mistään "Suomen antamasta signaalista", jos laivan henkilöstö kertoo, että heitä pidetään vankeina, paskatankki on täynnä, eikä kaapeissa ole ruokaa eikä vettä.Toisaalta taas kyse on siitä, että Suomesta halutaan antaa signaali, että ei vahingossakaan kohdella huonosti "vieraita" täällä, annetaan vaikka vähän ylimääräistä ja sitten osaltaan tätä myöskin osataan mahdollisesti sitten laivalla käyttää hyväksi kun kysytään mitä saisi olla ja kuinka paljon. Suhteellisen peruskamaa sinne kuitenkin kuvien perusteella on viety.
Onhan se silloin aivan selvä signaali, kun kuvissa näytetään kaikille, kuinka kuormalavoilla kuljetetaan ruokatarvikkeita ja tankkiautolla vettä, lisäksi vielä roskat ja paskatankit siivotaan. Tällä Suomi näyttää kaikille, että ei täällä nälässä ketään pidetä, vaan ruoka tuodaan nenän eteen. Se vetää aika hyvin maton alta kaikilta vasta-argumenteilta, että täällä muka näännytettäisiin nälkään ja kurjuuteen.En ymmärrä miten voisi olla kyse mistään "Suomen antamasta signaalista", jos laivan henkilöstö kertoo, että heitä pidetään vankeina, paskatankki on täynnä, eikä kaapeissa ole ruokaa eikä vettä.
Skagenissa varastojen&polttoaineen täydentäminen on todella yleistä. Ei siellä satamaan mennä, vaan ankkuriin ja tarvittava toimitetaan sinne.Joo, näin täällä joku kertoi ja mediassakin on samaan viitattu. En epäile eikä minusta edes kuulosta kovin oudolta. Jos liikennöisin jostain maailmalta Itämeren kautta Venäjälle, niin todellakin haluaisin hoitaa kaiken mahdollisen ruoka- ym. huollon paikassa joka ei ole Venäjä. Venäläinen ruoka on huonoa eikä vesikään oletuksena kovin kirkasta. Kaikenlaista varastetaan ja känniläiset voivat muutenkin pakata toimituksiin väärät tuotteet.
Lisäksi olen käsittänyt että tuolla on ruuhkaista ja pitkät jonot. Kai siellä keskitytään ottamaan varsinainen lasti ja häivytään pois toisten jaloista jonnekin muualle aputoimintoja varten. Ryssällä on kiire luukuttaa pakotekiertobensaa.
Ruokatoimituksista ja jäteveden tyhjentämisestä vastannut M/S Hessu ei voi tehdä huoltokäyntejä enää sen jälkeen, kun merialue on jäätynyt.
Vesikelkalla miehistö vetää tarvikkeet laivalle.Eipä se ruokahuolto pitkään kestä ainakaan nykyisen toimijan kanssa. Koska heti kun jäät tulee, niin Hessu ei sinne mene.
Eagle S -aluksella on kiperä pulma edessään – ”Kohta tulee jäät, sittenhän tämä loppuu”
Ruokatoimituksista ja jäteveden tyhjentämisestä vastannut M/S Hessu ei voi tehdä huoltokäyntejä enää sen jälkeen, kun merialue on jäätynyt.www.iltalehti.fi
Valoja nyt päälle, se asianajaja heppu on nyt venäjän palveluksessa, ja sanoo ihan mitä he haluavat. En laittaisi paljoa painoarvoa sille mitä on koheltanut ja miten. Ei sillä ole vapauksia todeta asioita niin kuin haluaisi sanoa. Ne kaikki on mietittävä sen asiakkaan kannalta.