• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

  • TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Merenalaisten sähkö -ja tietoliikennekaapeleiden vauriot Itämerellä

Työtään tuo puolustusasianajaja vain tekee, mutta on kyllä melkoinen persoona. Ei pysty katsomaan noita pitkiä haastatteluja :D
 
Keksin hyvän ja eettisen oikeusjärjestelmän jolla voidaan saada hybridisotaa käyvien maiden aiheuttamat kustannukset maksuun.

Maat jotka luokiteltaisiin totalitaristisiksi (ei välttämättä Kiina vielä), niiden kansalaisuuden omaavat henkilöt vastaavat omalla omaisuudellaan vahingonkorvauksista. Eli esim. myös kaksoiskansalaiset. Tältä voi välttyä tekemällä "oletko-natsi" kyselyn, jossa voi omalla ilmoituksellaan jättää kansalaisuuden lepäämään, eli vaikka Venäjä myöntäisi poissaoleville ihmisille kansalaisuuksia siitä ei tulisi pätevä.

Kysely sitoisi eliniäksi eli jos päätät palata kansalaiseksi myöhemmin, kaikki maksut mitä muilta kansalaisilta on peritty tulevat sinulle korkoineen sekä karkotus. Tämä sama järjestelmä eri twistillä on ollut käytössä toisen maailmansodan jälkeen natseille yhdysvalloissa ja minäkin olen joutunut sellaisen allekirjoittamaan useaan otteeseen. Siellä on satoja miljardeja Putinin säästöpossuja ympäri eurooppaa eri nimien alla plus tietenkin kotiryssät vai kaksoiskansalaisetko ne oli.

On kaksi eri asiaa, oikeusvaltio ja oikeusnysväys-valtio. Jälkimmäiseksi ajaudutaan kun tenkisesti näppärät työtä vieroksuvat ihmiset tekevät työstään harrastuksen itselleen.
 
Onko vetänyt viivat rohkaisuksi? Melkoinen Pelle-Hermanni on kyllä olemukseltaan. Yritää esittää itsevarmaa kukkoa, mutta tosi epävarmalla otteella. Onkohan putinin nagant takaraivossa? Sopimustyyppi ”no win no fee” tai ryssäversio ”no win no life”.

En tiedä, hyvin erikoiselta vaikutti. Ei asianajat yleensä tuolleen esiinny, joten kenties oli jotain rohkaisua otettu.
 
Ja noista 7-10 solmun nopeudella kymmeniä kilometrejä laivan perässä raahattavan, keulan toiselta puolelta lasketun ankkurin/ketjun aiheuttamista kolinoista ja ylipäätään muista sen tuottamista ongelmista aluksen ohjattavuuteen nähden uskon mieluummin ihan oikeita asiantuntijoita, joista vaikka tässä yksi. Ei sitä varmaan jossakin pannuhuoneessa muiden hommien ohessa havaitse, mutta ei se oikeasti voi jäädä aluksen päällikköä myöten kaikilta huomaamatta tuossa mittakaavassa toteutettuna.
"Hän ei myöskään poissulje vahingon mahdollisuutta, mutta tapaukseen liittyy paljon sellaisia tekijöitä, jotka puhuvat vahinkoa vastaan."

"Jos tällainen on tapahtunut, sitä ei voi olla huomaamatta."

Olisi ollut mielenkiintoista jos olisi avannut hieman tuota miksi ei voi olla huomaamatta.

Kai tuostakin voisi osaavat tahot jonkinlaisen mallinnuksen tehdä vaikutuksista aluksen ohjailtavuuteen.

Koko haastattelu tuossa videossa on kuin suoraan Kummelista. "Ei saatana, päästikö ne sen sinne yksin kommentoimaan...!?" :D

Ei välttämättä ole heppu itsekään tietoinen millaiseen paskakasaan tämä on ahneet sormensa työntänyt.

Ei tota haastattelua pystynyt kyllä nauramatta katsoa:D
Melko erikoinen persoona taitaa olla tuo asianajaja.
 
En tiedä, hyvin erikoiselta vaikutti. Ei asianajat yleensä tuolleen esiinny, joten kenties oli jotain rohkaisua otettu.
Jep. Vähän spedeltä vaikuttaa tuo kaveri. Henkilön taustoista ei juurikaan löydy tietoa, niin ainakin itselleni näyttää että varustamo on Googlella löytänyt vaan jonkun kaverin jolla nyt sattuu olemaan oikiksen paperit. Se mikä ihmetyttää myös että henkilö, joka antaa itsestään hyvin osaavan kuvan ja mainostaa erityisesti merioikeusosaamistaan, pyörittää firmaansa 2021 perustetulla toiminimellä joka on ennakkoperintärekisteriinkin merkitty vasta viime keväänä ja päätoimialaksi merkitty "74909 Muu ammatillinen, tieteellinen ja tekninen toiminta". Luulisi että tuon tason kaveri pyörittäisi hommaa osakeyhtiön kautta ja että toimialaksi olisi merkitty lakitoimistot tai asianajotoimistot.
 
Hermannilla ilmeisesti yhden miehen pulju. Ei löytynyt firman taloustietoja eli mielestäni ei vakuuta miltään huipputekijältä.
 
On ajanut ryssäläisen varustamon asiaa jossain ahtaajien lakkosotkussa, niin lienee nimi jonkun yhteystiedoissa ja pirautettu kun toverit pulassa.
 
Jep. Vähän spedeltä vaikuttaa tuo kaveri. Henkilön taustoista ei juurikaan löydy tietoa, niin ainakin itselleni näyttää että varustamo on Googlella löytänyt vaan jonkun kaverin jolla nyt sattuu olemaan oikiksen paperit. Se mikä ihmetyttää myös että henkilö, joka antaa itsestään hyvin osaavan kuvan ja mainostaa erityisesti merioikeusosaamistaan, pyörittää firmaansa 2021 perustetulla toiminimellä joka on ennakkoperintärekisteriinkin merkitty vasta viime keväänä ja päätoimialaksi merkitty "74909 Muu ammatillinen, tieteellinen ja tekninen toiminta". Luulisi että tuon tason kaveri pyörittäisi hommaa osakeyhtiön kautta ja että toimialaksi olisi merkitty lakitoimistot tai asianajotoimistot.
Juu, hieman ihmetyttää jos sanoo osaavansa erityisesti merioikeutta ja sitten toteaa: "- Rahti on se maksu siitä kuljetussuoritteesta. Lastin kohdalta päätös tuli vasta eilen, enkä tiedä tullilain hienouksia, mistä se haetaan." Olettaisi että jos merilaista tietää niin olisi jotain käsitystä tullilaistakin. Liittyy kuitenkin tuohon kun kuitenkin ne merillä seilaavat paatit joskus tulevat satamaankin ja joutuvat tullin kanssa tekemisiin.

Muutenkin kyllä melkoinen spede tuo ukko...
 
Valoja nyt päälle, se asianajaja heppu on nyt venäjän palveluksessa, ja sanoo ihan mitä he haluavat. En laittaisi paljoa painoarvoa sille mitä on koheltanut ja miten. Ei sillä ole vapauksia todeta asioita niin kuin haluaisi sanoa. Ne kaikki on mietittävä sen asiakkaan kannalta.
 
Luin seuraavan artikkelin ja ajattelin sen kiinnostavan sinua:
Eagle S:n asianajaja esiintyi erikoisesti: ”Hampi pipi”
Eagle S:n asianajaja esiintyi erikoisesti: ”Hampi pipi”

Helikopteri operaatiot tankkereilla on ihan arkipäivää. Tietyissä paikoissa luotsit tulee ja lähtee kopterilla.

Miehistön ylläpito ei maksa noin paljoa. Aluksen ylläpito saattaa maksaa, tosin ankkurissa oleva tuskin maksaa noinkaan paljon, kun ei polttoainetta kulu kuin jokunen tonni päivässä. Mutta jokatapauksessa se nyt on omistajan ongelma, kun on päästänyt aluksen tollaisiin hommiin/noin huonoon kuntoon.

Kosteutta kondensoituu, eikä alus sovellu talvisiin olosuhteisiin. No myöskin omistajan ongelma kun on päästänyt laivan Venäjälle. Pietarin poukamassa on vähintään yhtä talviset olosuhteet kuin Suomen etelärannikolla.
 
Onko vetänyt viivat rohkaisuksi? Melkoinen Pelle-Hermanni on kyllä olemukseltaan. Yritää esittää itsevarmaa kukkoa, mutta tosi epävarmalla otteella. Onkohan putinin nagant takaraivossa? Sopimustyyppi ”no win no fee” tai ryssäversio ”no win no life”.

Sellainen juristi millainen palkkio. Varmaankin Putinin budjetti Dubain offshoreyhtiöille on kuihtunut sodan myötä ja tässä sitten näkyy lopputulos kun hommataan oikeuspalvelut wish.com:sta tai TEMU:sta.
 
Kuka muuten maksaa tällä hetkellä miehistön hampipilääkärit ja paskatankkien tyhjennykset? Miten mä pelkään että se on hölmölä-Suomi.

Onko nyt niin että jokainen virasto käy paskantärkeänä tekemässä tuolla oman tarkastuksensa? Vihdoin ruokaviraston oiva-tarkistuksen jälkeen voidaan oikeuskanslerin toimesta todeta että nyt on tapahtunut vääryys ja laiva päästetään matkaan uuden ankkurin kanssa.

Sinänsä eri viranomaisten tarkastukset ovat jo itsessään hyvä rangaistus, mutta jotenkin tässä nyt haiskahtaa että kapteenille mojautetaan parin vuoden oikeusfarssin jälkeen sakko ja thats it. Siihen asti hölmölä maksanut koko lystistä kaapeleineen päivineen miljardeja.
 
Voihan se hyvin olla että omiaan tästä ei pois saada, mutta kun nyt vahvasti näyttää siltä, että Eagle S on noiden kaapelirikkojen takana, niin asiaa tuskin painetaan villaisella enää. Aikaa ennen Natoa ja Ukrainan sotaa, kun Suomi oli rähmällään itään päin, niin varmaan olisi tapahtunutkin.
 
Kuka muuten maksaa tällä hetkellä miehistön hampipilääkärit ja paskatankkien tyhjennykset? Miten mä pelkään että se on hölmölä-Suomi.

Sanoisin, että hampilääkärit ja paskatankit ovat onneksi täysin merkityksettömiä kuluja tässä kokonaisuudessa, jossa on katkottu todella tärkeä sähkökaapeli. Muutoin varmaan toimitaan lakien mukaan. Miehistö maksaa osan, valtio maksaa osan. En tiedä tuleeko noista mitään erittelyä. Korvauksia hetaan ja saadaan mitä saadaan. Vaihtoehtoja ei oikein ole jos nuo halutaan vastaamaan epäillystä teosta.
 

Sanoisin, että hampilääkärit ja paskatankit ovat onneksi täysin merkityksettömiä kuluja tässä kokonaisuudessa, jossa on katkottu todella tärkeä sähkökaapeli. Muutoin varmaan toimitaan lakien mukaan. Miehistö maksaa osan, valtio maksaa osan. En tiedä tuleeko noista mitään erittelyä. Korvauksia hetaan ja saadaan mitä saadaan. Vaihtoehtoja ei oikein ole jos nuo halutaan vastaamaan epäillystä teosta.
Jep, oikeassa olet että tuskin mitään merkitystä. Kalvaa vaan että vaikka kaikki ymmärtävät mitä käynyt niin hintalappu sairas. Täähän on Putinille täydellinen ase kun hinta on jotain ruplia lahjuksia (joita ei varmaan edes makseta) ja vastapuolelle sitten jopa miljardeja
 
Kuka muuten maksaa tällä hetkellä miehistön hampipilääkärit ja paskatankkien tyhjennykset? Miten mä pelkään että se on hölmölä-Suomi.
Tästä en tiiä, mut yleensä laivan agentti hoitaa tuollaiset kulut ja he laskuttavat sitte alusta/varustamoa könttänä koko satamakäynnin menoista.
 
Tästä en tiiä, mut yleensä laivan agentti hoitaa tuollaiset kulut ja he laskuttavat sitte alusta/varustamoa könttänä koko satamakäynnin menoista.
Tässä epätavallisessa tilanteessa asiat kaiketi poikkeavat normaalista. Jonkin uutisen mukaan satamapalveluyritys kertoi, ettei heillä ole yhteyttä laivaan tai varustamoon tms. vaan tilaajana on Helsingin poliisi. Tämä firma puolestaan on toimeksiantajana Hessu-laivaa operoivalle firmalle, loka-autoilijalle jne.

Uutislinkki saattoi olla tässä ketjussa.

E:

Satamahuolitsijan toimeksiantajana on poliisi.

Hessun ym. tilaajana taas se huolitsija C&C jne.

Hessu rahtaa kakkaa, mistä toimittajat eivät tuntuneet pariin päivään pääsevän yli.
 
Viimeksi muokattu:
Pelle-Hermanni kuuluu puolustusvoimille elektoroniikkaa toimittavan firman hallitukseen. Ihme jos supo ei vähän selvittele asioita.


Asiakastiedon ja Alma Tietopalveluiden mukaan Ljungberg kuuluu Furuno Finland Oy:n hallitukseen. Kotisivujen mukaan yhtiö toimittaa merielektroniikkaa, kuten valvontajärjestelmiä, joita käyttävät esimerkiksi Merivoimat ja rannikkovartiosto.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä epätavallisessa tilanteessa asiat kaiketi poikkeavat normaalista. Jonkin uutisen mukaan satamapalveluyritys kertoi, ettei heillä ole yhteyttä laivaan tai varustamoon tms. vaan tilaajana on Helsingin poliisi. Tämä firma puolestaan on toimeksiantajana Hessu-laivaa operoivalle firmalle, loka-autoilijalle jne.

Uutislinkki saattoi olla tässä ketjussa.

E:

Satamahuolitsijan toimeksiantajana on poliisi.

Hessun ym. tilaajana taas se huolitsija C&C jne.

Hessu rahtaa kakkaa, mistä toimittajat eivät tuntuneet pariin päivään pääsevän yli.
Huolitsija =Agentti. Meilläkin on käytössä Suomessa tuo C&C Port agency Finland. Se on ihan validi firma.
 
Ihme jos supo ei vähän selvittele asioita.
Kyllähän turvallisuusselvitys on oltava tehtynä kun näistä hankinnoista edes keskustelee Puolustusministeriön kanssa, saati, että tulee valituksi toimittajaksi. En ihmettelisi jos saisi monoa tuolta yrityksen hallituksesta koska selkeästi hänellä on jonkinlainen jääviys toimittaa järjestelmiä Mordorin varalle ja sitten samaan aikaan puolustaa Mordorin sabotaasi/vakoilualusta.

Ellei tuo hyypiö ole Suomen salainen agentti. :D
 
  • Tykkää
Reactions: B12
Kyllähän turvallisuusselvitys on oltava tehtynä kun näistä hankinnoista edes keskustelee Puolustusministeriön kanssa, saati, että tulee valituksi toimittajaksi. En ihmettelisi jos saisi monoa tuolta yrityksen hallituksesta koska selkeästi hänellä on jonkinlainen jääviys toimittaa järjestelmiä Mordorin varalle ja sitten samaan aikaan puolustaa Mordorin sabotaasi/vakoilualusta.

Ellei tuo hyypiö ole Suomen salainen agentti. :D
Mitä lie sitten emoyhtiö Furuno Japanista ajattelee tästä julkisuudesta? Furuno toimittaa monen maan puolustusvoimille tavaraa. Voi tästä jonkinmoinen spektaakkeli vielä tulla ja tuskin hermannin pisteet paljoa kohenevat lakihommissa saatikka Furunolla. Taisi tulla jonkinlainen urallinen itsemurha.
 
Mitä lie sitten emoyhtiö Furuno Japanista ajattelee tästä julkisuudesta? Furuno toimittaa monen maan puolustusvoimille tavaraa. Voi tästä jonkinmoinen spektaakkeli vielä tulla ja tuskin hermannin pisteet paljoa kohenevat lakihommissa saatikka Furunolla.
Nimenomaan näin. Minusta tuo heppu on jonkinlainen showstopperi ainakin nyt Suomessa, vaikea kuvitella skenaariota missä PV ei soittaisi Furunolle ja kysyisi, että mitähän aktuaalista bukkakea, että teidän heppu häärää Mordorin varjolaivaston kanssa ja on edelleen myös teidän palveluksessa ja te haluatte jatkossakin olla toimittajana meille ja NATO-maille.
 
Heh, nyt kun on muutaman uutisen tuosta Hermannista nähnyt niin jotenkin tuosta hänen olemuksestaan tulee mieleen joku Kummelin tai Putouksen sketsihahmo :D

Mutta tosiaan jos tuo herra tosiaan on firmassa joka toimittaa esim PV:lle tavaraa niin tuosta saattaa jonkinlainen härdelli ja/tai paskamyrsky nousta. Varmaan vähän useammallakin suunnalla ruvetaan ihmettelemään että mitäs tämä Hermanni oikein on miehiään.
 
Taiwanin kaapeli poikki, tuskin ryssä, Kiina? Tai sitten vaan vahinko.

Kiina ja Japani ei parhaita kavereita. Furunon mies puolustaa verissä päin Suomen kaapelin katkojaa ja vaatii koko tutkinnan keskeyttämistä.

Popparit tulille.
 
Tämä firma puolestaan on toimeksiantajana Hessu-laivaa operoivalle firmalle, loka-autoilijalle jne.
Minua hämmentää suuresti se että miksi tuonne pitää rahdata vettä, ruokaa jne. Kait sen aluksen alkuperäinen tarkoitus nyt oli pikkasen pidempi merimatka kun reissu Porvooseen. Että miten hitossa siellä voi olla perustarvikkeet muka jo nyt lopussa?
 
Minua hämmentää suuresti se että miksi tuonne pitää rahdata vettä, ruokaa jne. Kait sen aluksen alkuperäinen tarkoitus nyt oli pikkasen pidempi merimatka kun reissu Porvooseen. Että miten hitossa siellä voi olla perustarvikkeet muka jo nyt lopussa?
Joku kommentoi aiemmin, että on ilmeisesti aika tyypillistä lähteä matkaan vajaalla varustuksella paskatankit täynnä ja täydentää sitten varastoja jossakin toisessa satamassa esim. Tanskassa ja laskea myös ne paskat tankeista jonnekin avomerelle. Kuulostaa vähän hassulta, kun kuitenkin on tiedossa että kaikenlaista voi kuitenkin sattua, mutta en sitten tiedä tarkemmin.
 
Minua hämmentää suuresti se että miksi tuonne pitää rahdata vettä, ruokaa jne. Kait sen aluksen alkuperäinen tarkoitus nyt oli pikkasen pidempi merimatka kun reissu Porvooseen. Että miten hitossa siellä voi olla perustarvikkeet muka jo nyt lopussa?
Tässä varmaankin on kyse useamman asian summasta. Ensinnäkin laivan on mahdollisesti ollut tarkoitus tankata tarvikkeita jossakin vähän edemmällä, vaikkapa Tanskan kohdilla, jokatapauksessa niin, että ei ole lähtiessä koko matkan varustusta otettu mukaan syystä tai toisesta. Toisaalta taas kyse on siitä, että Suomesta halutaan antaa signaali, että ei vahingossakaan kohdella huonosti "vieraita" täällä, annetaan vaikka vähän ylimääräistä ja sitten osaltaan tätä myöskin osataan mahdollisesti sitten laivalla käyttää hyväksi kun kysytään mitä saisi olla ja kuinka paljon. Suhteellisen peruskamaa sinne kuitenkin kuvien perusteella on viety.
 
Joku kommentoi aiemmin, että on ilmeisesti aika tyypillistä lähteä matkaan vajaalla varustuksella paskatankit täynnä ja täydentää sitten varastoja jossakin toisessa satamassa esim. Tanskassa ja laskea myös ne paskat tankeista jonnekin avomerelle. Kuulostaa vähän hassulta, kun kuitenkin on tiedossa että kaikenlaista voi kuitenkin sattua, mutta en sitten tiedä tarkemmin.
Joo, näin täällä joku kertoi ja mediassakin on samaan viitattu. En epäile eikä minusta edes kuulosta kovin oudolta. Jos liikennöisin jostain maailmalta Itämeren kautta Venäjälle, niin todellakin haluaisin hoitaa kaiken mahdollisen ruoka- ym. huollon paikassa joka ei ole Venäjä. Venäläinen ruoka on huonoa eikä vesikään oletuksena kovin kirkasta. Kaikenlaista varastetaan ja känniläiset voivat muutenkin pakata toimituksiin väärät tuotteet.

Lisäksi olen käsittänyt että tuolla on ruuhkaista ja pitkät jonot. Kai siellä keskitytään ottamaan varsinainen lasti ja häivytään pois toisten jaloista jonnekin muualle aputoimintoja varten. Ryssällä on kiire luukuttaa pakotekiertobensaa.
 
Toisaalta taas kyse on siitä, että Suomesta halutaan antaa signaali, että ei vahingossakaan kohdella huonosti "vieraita" täällä, annetaan vaikka vähän ylimääräistä ja sitten osaltaan tätä myöskin osataan mahdollisesti sitten laivalla käyttää hyväksi kun kysytään mitä saisi olla ja kuinka paljon. Suhteellisen peruskamaa sinne kuitenkin kuvien perusteella on viety.
En ymmärrä miten voisi olla kyse mistään "Suomen antamasta signaalista", jos laivan henkilöstö kertoo, että heitä pidetään vankeina, paskatankki on täynnä, eikä kaapeissa ole ruokaa eikä vettä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 733
Viestejä
4 575 836
Jäsenet
75 243
Uusin jäsen
vaisap99

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom