Paha sanoa näppäimistöistä, mutta minulla on muistikuva että lineaariset kytkimet voisivat olla suhteellisen hiljaisia (käytin Cherryn punaisia n. 10 vuotta sitten). Cherry on alkanut valmistamaan jossakin vaiheessa myös "Silent" versioita kytkimistä. Näitä kytkimiä näkyy myös valmiissa näppäimistöissä. Olen seurannut näitä jonkin verran ja videoiden perusteella ne ovat yllättävän hiljaiset verrattuna normaaleihin kytkinten malleihin. Youtubesta löytyy jonkin verran materiaalia. Geekhack, Deskthority ja Reddit on hyviä alustoja tiedon metsästämiseen.
Tämä menee "hifistelyn" puolelle, mutta jos omistat ison hiirimaton niin näppäimistön voi laittaa sellaisen päälle. Näppäimistön sisuskalut ja nappulat myös vaikuttavat äänen lopputulokseen. Jotkut laittavat järeämpää äänieristettä piirilevyn ja kotelon pohjaosan väliin jos siellä on tilaa. Olen myös kuullut, että ohut n. 5mm korkkilevy toimii tässä mainiosti. On olemassa myös rinkuloita jotka laitetaan näppäinhatun putkiosaan kiinni, mutta näissä on hyvä muistaa että ne vaikuttavat todennäköisesti painalluksen tuntumaan.
Tämä menee "hifistelyn" puolelle, mutta jos omistat ison hiirimaton niin näppäimistön voi laittaa sellaisen päälle. Näppäimistön sisuskalut ja nappulat myös vaikuttavat äänen lopputulokseen. Jotkut laittavat järeämpää äänieristettä piirilevyn ja kotelon pohjaosan väliin jos siellä on tilaa. Olen myös kuullut, että ohut n. 5mm korkkilevy toimii tässä mainiosti. On olemassa myös rinkuloita jotka laitetaan näppäinhatun putkiosaan kiinni, mutta näissä on hyvä muistaa että ne vaikuttavat todennäköisesti painalluksen tuntumaan.

Vielä pitäisi jostain löytää PBT Double Shot Shine Through hatut nordic layoutilla. Ainakin on aikaa metsästää kun runko tulee vasta joskus heinä-elokuussa