Mekaaniset näppäimistöt

Voi kai sitä niinkin sanoa kun numeronäppis puuttuu, mutta ehkä oleellista että myös nelisen muuta nappia puuttuu ja pari cm leveyttä.
Wooting on 346mm leveä kun esim. Neo80 (TKL) on 360mm. Ymmärrän jos ne 3 ylimääräistä nappia häiritsee, mutta uhraamalla sen 14mm pöytätilaa ja ottamalla TKL:n tulisi reilusti vaihtoehtoja lisää.

Kiitos, tuo mielenkiintoinen vaihtoehto. Pitää miettiä pärjäisikö sitä ilman endiä kun sitä tottunut käyttämään :)
Jos 75% näppäimistöä katsoo niin Akkon EU kaupasta löytyy myös Monsgeek m1:stä jossa jopa yksi nappi enemmän tallella. Siitä taitaa olla valmiita kittejä sekä barenoneja, ja tavallisilla mekaanisilla kytkimillä sekä he/tmr tyyppisiä.

Jos 75% näppäimistöä katsoo niin Akkon EU kaupasta löytyy myös Monsgeek m1:stä jossa jopa yksi nappi enemmän tallella. Siitä taitaa olla valmiita kittejä sekä barenoneja, ja tavallisilla mekaanisilla kytkimillä sekä he/tmr tyyppisiä.
Tuo kyllä aika optimileiska itselle nappien osalta

Tuli tossa yksi päivä käytyä powerissa ja siellä oli kyseinen näppäimistö esillä: Cepter Titan kokeilin kyseistä näppäimistöä ja oli kyllä todella mukavan oloinen ja kuuloinen. Kyseisestä näppikestä lähti sellainen "kuplamuovimainen" paukuttelu ääni, sellainen perus mechanical keyboard asmr. Kyseisessä näppikessä lukee vaan että vaaleansiniset kytkimet. Onko tuollaista vastaavaa näppistä jossain edullisemmin? Eniten kiinnostaa tuo soundi joka tuosta lähti.

Ostin tarjouksesta 72€ Endgame KB65HE näppiksen. Katsoin jälkikäteen haulla että aika moni täällä myynyt kyseisen näppiksen :D
Ihan ok arvosteluja saanut kuitenkin. Katsotaan.

Cherry MX LP 2.1 tuli tuolla 24,90€ hinnalla napattua ja nyt todella lyhyellä testillä ihan pätevän oloinen hintaisekseen. Odotin jotenkin rimpulampaa ja helisevämpää, mutta tämä on suht hiljainen kuitenkin jos ei näppäimiä raivolla hakkaa. Saatoin myö hieman innostua tarjouksista ja postissa odottelisi vielä Keychronin K2 MAX.

Cherry MX LP 2.1 tuli tuolla 24,90€ hinnalla napattua ja nyt todella lyhyellä testillä ihan pätevän oloinen hintaisekseen. Odotin jotenkin rimpulampaa ja helisevämpää, mutta tämä on suht hiljainen kuitenkin jos ei näppäimiä raivolla hakkaa. Saatoin myö hieman innostua tarjouksista ja postissa odottelisi vielä Keychronin K2 MAX.
kuulostaa 20e näppikseltä, ei euronkaan yli, sekä ihan siltä miltä odotinkin: kahiseva ontto kalkattaja

4:45 testailuja

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/XquE4WujUQ4?si=VtnkVJ4rlPo-tQaK

tuossa kun ns. "avoin" rakenne, olisi jo yksi syy itelle skipata... mutta ehkä kytkimet vaihtamalla toisiin LP voisi olla käyttökelpoinen

Alleviivaa hienosti miksi Cherry on konkurssikypsä firma, osakurssi -99,99% varsin lyhyessä ajassa (ja voi kukin tarkastaa asian itsekin); Vuosikymmenen-pari kun pelkkää copypastelaitetta ja samojen hanurista olevien ruokakauppa red/brown/blue kierrätystä. Ei seuraa markkinaa, saati tee ostohalut herättäviä

Cherryhän etsiskeli ostajaa joillekin toiminnoilleen?

Onko ehdotuksia millä korvaisi Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 Edition näppisen? Alkaa lahoamaan tämä, kiinnostaisi hommata uusi laadukkaampi näppis tilalle pelaamiseen ja muuhun arkikäyttöön. Ei tarvitse olla langaton ja RGB:llä ei ole merkitystä. En ole mitenkään merkkiuskollinen nykyistä kohtaan. Hiljaisuus on plussaa - ei tarvitse olla äänetön, lähinnä kunhan vain ei pidä aivan älytöntä meteliä niin se on hyvä. Nykyistä on tullut ajettua aika monta vuotta ja mielellään uusikin saisi sit kestää pitkän aikaa.
Koon puolesta oon tottunut 100%:aan, joskus tuo numpad on ihan kätevä, mutta haittapuolena joskus hiiri kolahtaa näppiksen laitaan näppiksen leveyden takia. Sen takia en ole rajaamassa pienikokoisempia näppiksiä pois valikoimasta jos ovat muuten laadukkaita.
Ideoita?

kuulostaa 20e näppikseltä, ei euronkaan yli, sekä ihan siltä miltä odotinkin: kahiseva ontto kalkattaja

4:45 testailuja

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Linkki: https://youtu.be/XquE4WujUQ4?si=VtnkVJ4rlPo-tQaK

tuossa kun ns. "avoin" rakenne, olisi jo yksi syy itelle skipata... mutta ehkä kytkimet vaihtamalla toisiin LP voisi olla käyttökelpoinen

Alleviivaa hienosti miksi Cherry on konkurssikypsä firma, osakurssi -99,99% varsin lyhyessä ajassa (ja voi kukin tarkastaa asian itsekin); Vuosikymmenen-pari kun pelkkää copypastelaitetta ja samojen hanurista olevien ruokakauppa red/brown/blue kierrätystä. Ei seuraa markkinaa, saati tee ostohalut herättäviä

Cherryhän etsiskeli ostajaa joillekin toiminnoilleen?

Tämä tuli myös sillä silmällä hommattua, että voi tutustua modaamisen ihmeelliseen maailmaan niin tästä saa oivan harjoittelukappaleen. Onko sitten siinä järkeä, että tälläistä alkaa modaamaan? Ehkä ei, mutta pääseepähän näpräämään.

Life (at 5 V, 1mA, no load)
Cherryjen ansiot enemmän siellä sähköisellä puolella. Useimpien muiden kestävyystulokset saatu 12 V:lla ja isommalla virralla (että toimii edes jotenkuten kultausten jo kuluttua pois(?)). Tuolle MX-LP 2.1:lle luvattu 100M painallusta, vaikka kyseessä langaton näppis. Yhden piirin nRF52 (löytyy myös mm. AirTag:sta) myös energiatehokas verrattuna vanhoihin QMK-toteutuksiin (lähtökohtaisesti ZMK sitten jo samalla viiivalla).

Jos taas tyykkää metsästää jotain täydellisen kuuloista näppistä vuodesta toiseen (kuten äänekkäimmät harrastajat tuntuu tekevän), niin siihen löytyy markkinoilta varmasti parempia vaihtoehtoja.

Tämä tuli myös sillä silmällä hommattua, että voi tutustua modaamisen ihmeelliseen maailmaan niin tästä saa oivan harjoittelukappaleen. Onko sitten siinä järkeä, että tälläistä alkaa modaamaan? Ehkä ei, mutta pääseepähän näpräämään.
on paljonkin tolkkua, edullinen aihio

vaihtoehto b) jota vois kattoa, et nuo kytkimet aukoen ja pehmikefilmi&hitusen rasvaa sisään... mutta siihen menee sen verran aikaa että 5-50e kytkinsatsi tehnee kerrasta paremman - jos ei kiinnosta parin tunnin remontti :kahvi: ehkä kolmen

piirilevystä en tiedä (ota yksi pois ja katso siihen kytkimen alle) että sopiiko tavanomaiset kytkimet myös, vai tuleeko olla LP

tuo näppis kuulostaa tismalleen samalta kuin eräs LP Deltaco joka mulla :)

Tuolla purkukuvat piirilevyineen. Itse jättäisin (kuin myös omalle yksilölle) räpeltämättömäksi referenssiksi. Joku hotswap säädettävälllä debounce timellä äkkiseltään aika paljon tarkoituksenmukaisempi aihio fiilistelyihin.

edit: Cherry MX Low Profile - Review / Specs / Compability
Lubing these switches is fairly pointless: Opening them is quite the hassle and the difference in feel after lubing the stem and the bottom housing with 205g0 is barely noticeable.

Viimeksi muokattu:
Olisiko kenelläkään antaa suosituksia seuraavasta näppäimistöstä?

- TKL tai mieluiten 75 %. ISO layout
- LANGALLINEN. Ei kiinnosta akkujen kanssa murehtia
- Ei rämisevä, mieluiten lineaariset, mutta tactile -kytkimet käy myös.
- Mieluiten jos alle 100 € löytyisi.

Onko suosituksia best bang/buck 60% hotswap pcb:stä?

Mulla jatkunut nykyisellä customilla kauan outoa tuplapainallus-ongelmaa. Oon kokeillut kaikkea mahdollista mikä voisi vaikuttaa tähän, mutta kai se on todettava että pcb:ssä on jokin vika.

Nykyinen on Ducky one 3 minin 60% pcb yhdistettynä tofu60 caseen. Sinällään olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen tähän settiin, joten jotain vastaavaa voisi olla seuraavakin. Tässä siis pcb+silikoonimatto+plate.

Ducky One 3 TKL MX Redeilä 67,90€ tarjouksessa

Onko suosituksia best bang/buck 60% hotswap pcb:stä?

Mulla jatkunut nykyisellä customilla kauan outoa tuplapainallus-ongelmaa. Oon kokeillut kaikkea mahdollista mikä voisi vaikuttaa tähän, mutta kai se on todettava että pcb:ssä on jokin vika.

Nykyinen on Ducky one 3 minin 60% pcb yhdistettynä tofu60 caseen. Sinällään olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen tähän settiin, joten jotain vastaavaa voisi olla seuraavakin. Tässä siis pcb+silikoonimatto+plate.
mitkä kytkimet ?

Itellä oli gateronin box ink v2 kytkimien kanssa pitkään tuplapainallus ongelmaa Täysin samoilla asetuksilla, millä muut kytkimet toimi täysin moitteetta. Korjaantui debounce algoritmia vaihtamalla ja debounce delayta muistaakseni hieman ruuvailemalla qmk:sta. Ilmeisesti iän myörä myös kytkimien sielto nopeisiin debounce asetuksiin heikkee. Pois suljin tässä myös hotswap vs juotetut kytkimet. Kaksi eri buildia teki samaa vaikka toinen oli juotettu ja toinen hotswap.

Vastauksena kysymykseen, Itsellä useampi bm60rgb pcb. Toiminut itsellä kaikki, ja tilatessa ollut ainakin kohtuu hintaisia vs muut.

mitkä kytkimet ?

Itellä oli gateronin box ink v2 kytkimien kanssa pitkään tuplapainallus ongelmaa Täysin samoilla asetuksilla, millä muut kytkimet toimi täysin moitteetta. Korjaantui debounce algoritmia vaihtamalla ja debounce delayta muistaakseni hieman ruuvailemalla qmk:sta. Ilmeisesti iän myörä myös kytkimien sielto nopeisiin debounce asetuksiin heikkee. Pois suljin tässä myös hotswap vs juotetut kytkimet. Kaksi eri buildia teki samaa vaikka toinen oli juotettu ja toinen hotswap.

Vastauksena kysymykseen, Itsellä useampi bm60rgb pcb. Toiminut itsellä kaikki, ja tilatessa ollut ainakin kohtuu hintaisia vs muut.

Mulla on ollut käytössä Akko Penguin silentit. Jotka ovat olleet omaan makuuni aika täydelliset kytkimet. Itseasiassa, en oo ehkä testannut vaihtaa kytkimiä, oon vaan korvannut tuplapainallusta antavat kytkimet uusiin.

Mulla on yks setti vielä Outemun Yellow cream pro kytkimiä kaapissa, kaivan ne testiin! Kiitos vinkistä.

Tietääkseni Duckyn pcb:llä ei pysty säätää debouncea? Kiitos tuosta pcb suosittelusta, täytyy tutustua siihen!

Mulla on ollut käytössä Akko Penguin silentit. Jotka ovat olleet omaan makuuni aika täydelliset kytkimet. Itseasiassa, en oo ehkä testannut vaihtaa kytkimiä, oon vaan korvannut tuplapainallusta antavat kytkimet uusiin.

Mulla on yks setti vielä Outemun Yellow cream pro kytkimiä kaapissa, kaivan ne testiin! Kiitos vinkistä.

Tietääkseni Duckyn pcb:llä ei pysty säätää debouncea? Kiitos tuosta pcb suosittelusta, täytyy tutustua siihen!
Mulle on jäänyt ainakin se kuva, että Akkon tactile kytkimissä on aika yleisenä ongelmana nuo tuplapainallukset

Keychron k8 pro ja ISO layoutti, mutta tuotekoodin perusteella ANSI (K8P-J2) malli? Kai.
Päivitin firmiksen toolboxilla ja lykkäsin ansi mallin vahingossa.
Eipä siinä, ISOa tilalle.
Noh...ISO firmwarella ei pelaa ollenkaan.
Ansi takaisin ja pelaa taas, tosin us layoutti nyt siis napeissa.
MIetin että ei hemmetti mikä juttu ja vetäsin keyhchronin ohjeella "How to flash K8 Pro with entire chip erase" ja nyt ei pelaa enää mikään. Teki mitä tahansa.
Keychronin oma laucher tunnistaa näppiksen jos sinne lykkää tuon ISO firmiksen, mutta jäätyy välittömästi kun testaa yhtäkään nappia.
Onko tämä nyt mahdollisesti kuollut kapistus?

Onko tämä nyt mahdollisesti kuollut kapistus?
Ei noita hirveän helppo ole firmwarepäivityksillä tappaa. Eka mistä itse lähtisin liikkeelle olisi varmistaa että firmware on varmasti juuri oikeaan malliin kun keyhcronilla on isona k8, k8v2, k8 pro ja k8 max + sitten vielä tuosta prostakin erikseen rgb ja white led versiot.

Ei noita hirveän helppo ole firmwarepäivityksillä tappaa. Eka mistä itse lähtisin liikkeelle olisi varmistaa että firmware on varmasti juuri oikeaan malliin kun keyhcronilla on isona k8, k8v2, k8 pro ja k8 max + sitten vielä tuosta prostakin erikseen rgb ja white led versiot.
Tämä on kyllä moneen kertaan tarkastettu.

Tarkastuksista huolimatta kysyn varmistuksena seuraavat:
Tuotekoodista päätellen kyseessä K8 Pro ISO RGB sinisillä kytkimillä, pitääkö tämä paikkansa?
Ja mikäli pitää niin onko flashatty firmware keychronin sivulta löytyvä "k8_pro_iso_rgb_v1.02.bin" vai mahdollisesti joku muu?

Etsinnässä ois ~60e mekaaninen pelinäppis RGB valoilla. Onko tää ihan ok? Pitäs toimia myös PS5, jos siihen osaatte kantaa ottaa.

Saa ehdottaa myös muuta.

Etsinnässä ois ~60e mekaaninen pelinäppis RGB valoilla. Onko tää ihan ok? Pitäs toimia myös PS5, jos siihen osaatte kantaa ottaa.

Saa ehdottaa myös muuta.
Ducky one 3 mini on ainakin tarjouksessa max gamingissa.

Tarkastuksista huolimatta kysyn varmistuksena seuraavat:
Tuotekoodista päätellen kyseessä K8 Pro ISO RGB sinisillä kytkimillä, pitääkö tämä paikkansa?
Ja mikäli pitää niin onko flashatty firmware keychronin sivulta löytyvä "k8_pro_iso_rgb_v1.02.bin" vai mahdollisesti joku muu?
Nimen omaan kyseinen firmis, sekä näppis. Nyt toimii bluetoothilla, muttei piuhalla.

Sattuuko ketään tietämään, löytyykö markkinoilta vastaavaa 100% näppäimistöä kun tämä Keychron K10 mutta niin, että runko täysin metallinen ja volume säätönä rulla?

srytj.webp

Näppäinhattujen muoto, fontti, väritys ja puu koriste täysi kymppi, mutta ei kokonaan metallia ja volume rulla puuttuu, vai onko liikaa pyydetty?

Sattuuko ketään tietämään, löytyykö markkinoilta vastaavaa 100% näppäimistöä kun tämä Keychron K10 mutta niin, että runko täysin metallinen ja volume säätönä rulla?

srytj.webp

Näppäinhattujen muoto, fontti, väritys ja puu koriste täysi kymppi, mutta ei kokonaan metallia ja volume rulla puuttuu, vai onko liikaa pyydetty?
Todennäköisesti. Puu koristeet tai puiset rungot ovat harvinaisia. Näppäinhatutkin taitaa olla Keychronin omia. Mutta mitä haittaa siitä muovista lopulta on?

Todennäköisesti. Puu koristeet tai puiset rungot ovat harvinaisia. Näppäinhatutkin taitaa olla Keychronin omia. Mutta mitä haittaa siitä muovista lopulta on?

En halua puista runkoa, mutta tuma väritys + puinen koriste tuossa näppäimistössä sopii työpöydän teemaan missä kotelona Lian-Li A3 wood, tumma puinen pöytä ja kaiuttimet.

Kokonaan metallinen runko taas kuulostaa parhaalta, tämä on näitä mieltymyksiä ja jos näppäimistö maksaa monta sataa, niin sitä haluaisi kaiken mahdollisen mahdollisimman laadukkaana.

En halua puista runkoa, mutta tuma väritys + puinen koriste tuossa näppäimistössä sopii työpöydän teemaan missä kotelona Lian-Li A3 wood, tumma puinen pöytä ja kaiuttimet.

Kokonaan metallinen runko taas kuulostaa parhaalta, tämä on näitä mieltymyksiä ja jos näppäimistö maksaa monta sataa, niin sitä haluaisi kaiken mahdollisen mahdollisimman laadukkaana.

Sä voisit varmaan teipata siihen reunaan jotkut puujäljitelmät. Metallirunko on ihan ehdoton, en enää ikinä palaa muoviseen takaisin. Painoa on Keychronin näppiksissä reilusti, vaikea kuvailla. Tuntuu samalta kuin iso pala lattarautaa. Vaimentaa ääniä ja näppis pysyy paikallaan omalla painollaan. Reuna on kuitenkin kylmä kädelle, jossain 10C varastossa ei välttämättä hyvä.

Metalli on subjektiivista kuten moni muukin asia näppiksissä. Toki paino tuo laadun tunnetta, mutta on myös tilanteita joissa keveydellä on etunsa. Ja yhtä lailla sisuskaluista riippuen muovinen tai metallinen voi olla hyvän tai pahan kuuloinen.

Menee vähän yli satkun, mutta oman kokemuksen perusteella voin kyllä suositella Dark Projectin Terra Nostraa noihin spekseihin:

Löytyy ainakin Maxgamingilta.

Ostin itselle muutama kk sitten ja oikeen hyvä ja hinta-laatu kohdallaan (hotswap, alumiinirunko, vaimennukset, PC plate, flex cut PCB, gasket mount).
Vakiot Moonstone kytkimetkin ihan buenot.

Vaihtoehtoja on toki paljon, mutta tuosta saanet ainakin lähtökohdan.

Viimeksi muokattu:
Mulle on jäänyt ainakin se kuva, että Akkon tactile kytkimissä on aika yleisenä ongelmana nuo tuplapainallukset

Kiitos tuhannesti vastauksestasi. Kaivoin tosissaan samana päivänä Outemun Yellow cream prot ja tuplapainallukset yms häröilyt loppui siihen hetkeen... En millään suostunut uskoa asiaa, mutta nyt viikon käytön jälkeen pakko se on uskoa :D laitoin Akkolle myös viestiä takuuasiasta, he pyysivät minua videokuvaamaan ongelman... Katsotaan jaksanko kuvata ikinä :D

Harmillisesti nuo Akko Pingviinit oli kyllä omaan makuun aivan täydelliset kytkimet, täytyy nyt metsästää jotkin vastaavat. Nämä Outemun Yellow creamit ovat omaan makuun hieman liian äänekkäät, taidan ainaki nyt seuraavaksi tilata näitä aika lähellä olevat silentit: Outemu Yellow jade silentit.

Onkohan muuten sellaisia silent tactile kytkimiä, mitkä ei tunnu ”mushylle”? Eli siis siltä että olisi joku silikoni pehmuste siellä kytkimessä.

Mitäs näppäimistöä suosittelisitte Logitech pro blue clicky tilalle. Näppäimistö on omaan makuun juuri hyvä, ja o-renkailla hyvä tuntuma/ääni, mutta itse näppäimistö on tiensä päässä kolmen vuoden käytön jälkeen. Hatut on puhkikuluneet ja ilmeisesti eivät ole edes standardi mitoitusta saati PBT. Eli saisi olla jonkin sortin vaihdettavat clicky kytkimet, tkl ja pbt hatut. Tippunut ihan kärryiltä viimevuosien kytkin markkinoista.

Kiitos tuhannesti vastauksestasi. Kaivoin tosissaan samana päivänä Outemun Yellow cream prot ja tuplapainallukset yms häröilyt loppui siihen hetkeen... En millään suostunut uskoa asiaa, mutta nyt viikon käytön jälkeen pakko se on uskoa :D laitoin Akkolle myös viestiä takuuasiasta, he pyysivät minua videokuvaamaan ongelman... Katsotaan jaksanko kuvata ikinä :D

Harmillisesti nuo Akko Pingviinit oli kyllä omaan makuun aivan täydelliset kytkimet, täytyy nyt metsästää jotkin vastaavat. Nämä Outemun Yellow creamit ovat omaan makuun hieman liian äänekkäät, taidan ainaki nyt seuraavaksi tilata näitä aika lähellä olevat silentit: Outemu Yellow jade silentit.
Jos Yellow Jade Silentit ei natsaa, niin suosittelen itse Outemun Silent Lemon V3 -kytkimiä :thumbsup: Tuntumaltaan toki vähän kevyemmät, mutta ääni mielestäni tosi hiljainen.

Onkohan muuten sellaisia silent tactile kytkimiä, mitkä ei tunnu ”mushylle”? Eli siis siltä että olisi joku silikoni pehmuste siellä kytkimessä.

Se mushy kokemus on vähän subjektiivinen juttu, joten ihan varmasti on vaikea vastata. Kolme yleisintä tai helpoiten saatavissa olevaa kytkimissä käytettyä variaatiota vaimennuksesta on:

- Stemmin kiskon ylä ja alapäässä oleva silikoni vaimennus, tällainen löytyy esim. akko penguineista ja lähes kaikista hiljaisista outemuista. Silikonin pehmeys taitaa vaihdella joten myös vaimennus ja joustavuus vaihtelee, ja joissain pohjassa on useampia silikonitassuja. Mutta yleisesti nämä taitaa olla hiljaisimpia ja pehmeimpiä.

- Stemmissä on poikittain jonkinlainen silikoni(?) vaimennusrengas keskellä, tällaisia on TTC:n kytkimissä ja nämä on yleensä aika hiljaisia ja napakampia. Varmaan TTC Bluish White Silent tactile näistä helpoiten saatavilla oleva, vaikka monia muitakin löytyy.

- Stemmin kiskossa on ylä ja alaosassa erilliset "tassut" jotka samaa materiaalia kuin itse stemmi. Napakampia ja äänekkäämpiä, mutta silti hiljaisempia kuin normi kytkimet, mutta näissä plate oman rajalllisen kokomuksen perusteella vaikuttaa melkoisesti ääneen. Tällaisista WS Silent Tactile on helposti saatavilla. Tosin niissä on itsellä ollut spring pingiä, jos se kuuluu niin jousia voi voidella.

Viimeksi muokattu:
Mitäs näppäimistöä suosittelisitte Logitech pro blue clicky tilalle. Näppäimistö on omaan makuun juuri hyvä, ja o-renkailla hyvä tuntuma/ääni, mutta itse näppäimistö on tiensä päässä kolmen vuoden käytön jälkeen. Hatut on puhkikuluneet ja ilmeisesti eivät ole edes standardi mitoitusta saati PBT. Eli saisi olla jonkin sortin vaihdettavat clicky kytkimet, tkl ja pbt hatut. Tippunut ihan kärryiltä viimevuosien kytkin markkinoista.

Alla malliksi Maxgamingin varastossa olevat noilla spekseillä (clicky, hotswap, tkl, iso nordic):

Pelinäppäimistöt{%22F1022%22:%22TKL:80%25%22,%22F1186%22:%221%22,%22F1014%22:%22ISO%20Pohjoismainen%22,%22F1110%22:%22Kyll%C3%A4%22,%22F1013%22:%22Kailh%20Box%20V2%20White:Cherry%20MX%20Blue%22}

noissa siis clickyt valmiiksi, jos tuosta voi joustaa tai ottaa barebonen niin vaihtoehtoja paljon enemmän, hankkii clicky kytkimet erikseen.

E: jaa ei säilynyt filtterit linkissä, imeköön persettä sitten... kuitenkin tuotehaussa nuo suodattimet hyviä, oli valittuna ISO nordic, tkl ja 80 %, varastossa, hotswap ja sen jälkeen kytkimistä ne, jotka oli klikkaavat.

Max ei suinkaan ole ainut tai paras paikka mistä ostaa, mutta tuolta saa käsityksen mitä Pohjolassa tarjolla.

Viimeksi muokattu:
Ostin tarjouksesta 72€ Endgame KB65HE näppiksen. Katsoin jälkikäteen haulla että aika moni täällä myynyt kyseisen näppiksen :D
Ihan ok arvosteluja saanut kuitenkin. Katsotaan.

Tämä näppis oli alkuperäisellä firmwarella lähes käyttökelvoton. Painalluksen syvyyden asetus ei toiminut ja se oli ultra herkällä ja kirjoitti melkein hengityksen voimalla. Uusimman firmiksen kun laittoi niin rupesi toimimaan säädöt. Aluksi laitoin aika varovainen 2 mm kun ei ole tottunut noin herkästi ottavaan näppikseen. Noita alle 1 mm asetuksia ei osaa käyttää kun tottunut "lepuuttamaan" sormia näppäinten päällä niin ottavat tahattomia näppäyksiä.

Ihan hyvä tuntuma omasta mielestä. On erittäin nopea. Silti tämä vain pelatessa ja peruskäytössä säilyy Logitech G815.

Etsiskellyt tässä 75% mekaanisia langattomia näppiksiä toimisto/pelikäyttöön, taktiilikytkimillä ja hotswapina että voi maun kehittyessä vaihtaa toiseen.

North-facing led + knob + iso layout tuntuu olevan aika tekemätön paikka, vai enkö vain osaa etsiä? RGB ei nyt ole välttämätön, vaikka taitaa aina tulla mukana, mutta shine through kiinnostaisi, siksi north led.

Keychron V1 / Q1 Max olisi muuten mainioita, ja vielä paremmalta näytti akko 5075B plus, mutta kaikki south ledeillä.

Cherry profiili näyttää parhaalta, tuntumasta en oikein osaa vielä sanoa. Kauheaa rämisijää en haluaisi, mutten kyllä myöskään lineaarisia kytkimiä. Hinta ajanee muovirunkoiseen, toki jos "juuri oikea" metallirunkoinen löytyisi niin miksei sellaistakin voisi ostaa.

Aiemmin työkäytössä ollut saksikytkimellisiä mac näppistä ja logi mx key miniä, eli muutosta luvassa varmasti, mutta ei näppiksen mikään pakko olisi olla slim, eiköhän korkeampaankin tottuisi.

Onko se vaan suosiolla laajennettava tkl kategoriaan hakua?

Viimeksi muokattu:
Mitä arvosteluja ja käyttäjien kommentteja Redditista lukenut, Lowfree Flow Lite on parempi ja huomattavasti halvempi.
Tuo Flow 2 saattaisi kiinnostaa mustana, mutta sitä ei ole saatavilla Nordic-asettelulla.
Äänen säätö täytyy löytyä näppäimistöstä muuten kuin funktionäppäimen kautta.

Onko se vaan suosiolla laajennettava tkl kategoriaan hakua?

Bongasin tämmöisen 80-prosenttisen magneettikytkinnäppiksen vahingossa Amazonin kautta:

Skyfall 80 MAG Ultima 8K Wireless

Per key-ledit yläpuolella ja OMA-profiilin läpinäkyvät hatut, rulla, Nordic-vaihtoehto, gasket mount ja ilmeisesti vakiona ihan hyvä stabit. Muovirunkoa en pitäisi huonona asiana, etenkään hinnan puolesta ja tällä videolla noin 7min kohdalla kuulostaa varsin hyvältä:

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=3WLz-JXdquU

Sähköpostilistalle liittymällä näyttäisi saavan 10€ alekupongin.

Joitain tuntopisteellisiä TMR/HE-kytkimiä on saatavilla, jos semmoiset haluaa.

(Itse en tuosta puolesta tiedä yhtään mitään. Mekaaniselta puolelta Bridge75 HMX Snowfall-kytkimillä on yksin elävänä parasta kunnon kalkatuksella. Tällä hetkellä...)

Bongasin tämmöisen 80-prosenttisen magneettikytkinnäppiksen vahingossa Amazonin kautta:

Skyfall 80 MAG Ultima 8K Wireless

Tää kyllä täyttää melko monta täppää, ja lineaariseksi aika halpakin vielä. Selkeästi pelikäyttöön tarkoitettu, kun perusmalltikin tulee vain lineaarisilla kytkimellä, mutta niitä luulisi saavan vaihdettua tavan taktiileihin, tosin sitten tippuu nordicit pois.

Pistin nyt ensialkuun keychron V1 tulemaan testiin kun maxgaming halusi max-malleista eroon. Katsoo sen kanssa nyt ensin tarpeet kohdilleen, siitä hyvä sitten upgradeta jos alkaa harrastus viemään enemmän mukanaan.

Redditissä tuli Keychron J2 ANSI-lauoutilla vastaan, olisi end mukana ja north facing, kumma kun noita ei saa isolla. Aiemmin ketjussa joku oli bongannut Lemokey P1 saman, ansi oli eri spekseillä kuin iso, sekin oli korkealla listallani mutta arvelin aloitella muoviversiolla nyt ensin.

Asus ROG Strix Scope II pelinäppäimistö (musta)

Kävin ostamassa Asus ROG Strix Scope 2:n 89€ hintaan tarjouksesta. 10 vuotta vanha Logitech G810 alkoi rekisteröimään painalluksia kahdesti ja välillä jopa kolmesti.

On kyllä aika hyppy laadussa. Magneettinen rannetuki on mukava ja muutenkin näppis on jämäkkää tekoa. Näppäinten tuntuma on myös huikea, mutta äänekkyys yllätti. Erillinen rulla volumelle on ehdottomasti plussaa ja sain valot toimimaan SignalRGB:llä. Ei tarvitse ladata Armory Cratea.

Statistiikka

Viestiketjuista
296 289
Jäsenet
81 121
Uusin jäsen
Manssu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom