Mekaaniset näppäimistöt

Tiger 80 Lite meni tilaukseen. Siihen ainakin alkuun Box Jadet ja Kabuki R2 -hatut.

Tuskin silti luovun tästä Keychron Q3:sta jossa Aqua Kingit. Tähän olen kyllä todella tyytyväinen mutta vaihtelua kai kaipaa vaan välillä.
 
Tiger 80 Lite meni tilaukseen. Siihen ainakin alkuun Box Jadet ja Kabuki R2 -hatut.

Tuskin silti luovun tästä Keychron Q3:sta jossa Aqua Kingit. Tähän olen kyllä todella tyytyväinen mutta vaihtelua kai kaipaa vaan välillä.
Valitettavasti noi Traitorkeysin hatut ei sovi tohon Tiger80 Liteen. Pitää olla 7u spacebar, 1.5u altit ja ctrlit, sekä 1u win/menu/fn

Eli Tiger80 Lite käyttää tsangan alariviä.

Edit: Ellet sitten meinannut niitä hattuja Keychroniin

Lisätty vielä kuvat missä näkyy ero Screenshot_20240420_140541_Chrome.jpg
Screenshot_20240420_140726_Chrome.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Voi perhana. Pitääpäs sitten kattoa olisiko tässä Keychronissa olevassa KAT Explosion setissä ylimääräiset tarvittavat näppäimet..

Mitäs hattusettejä sitten löytyisi tuolla tsangan alarivillä?

edit: Eikös tämä näytä juurikin siltä mitä tarvitaan?
 

Liitteet

  • IMG_6752.jpeg
    IMG_6752.jpeg
    230,6 KB · Luettu: 63
Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy kyllä sanoa, että kyseenalaista myymistä MaxGamingilta olla kiinnittämättä asiakkaan huomiota siihen, että barebonen alarivi on näppäinleveyksiltään poikkeava ja ettei kaikki oman valikoiman näppäinhatut ole yhteensopivat tuotteen kanssa.

Näyttää jopa siltä, että välttävät aktiivisesti sanomasta TKL ja puhuvat sen sijaan 80 % -koosta, mahdollisesti koska varmaan kaikissa näppäinhatuissa ilmoittavat yhteensopivuudeksi TKL ja tuossa Kabukissakin sanovat että "60%, 65%, 75%, Full-size, TKL".

"Joo kato ei tää oo TKL, tää on ISO 80 %."
 
Eikös tämä näytä juurikin siltä mitä tarvitaan?
Kyllä vain.

Ja tosiaan monia valmistajia ja kittejä kyllä missä mukana tarvittavat hatut. Paras merkki sille on jos mukana tulee kaks saman väristä spacebaria, tällöin melkein aina on ne kaksi 6.25u ja 7u. Toki poikkeuksia voi löytyä, mutta näin yleensä
 
Onko kellään kokemusta Pbtfansin ABS hatuista? Kdbfansilla ois tarjolla PBTfansin Kabuki-Cho R2 mutta ekasta erästä poiketen nämä on ABS:ää. Lähinnä kiinnostaa onko pinta samanlainen matta kuin PBT hatuissa.

Edit. Näköjään myös semi transparent :(
Noissa semi transparenteissa, ainaki Pygassa on kyllä sileämpi pinta ja eron huomaa.
Muutoin mitä noita muutamia PBT-hattuja ja ABS Pyga hattujen lisäksi oon kokeillu Pocoja, niin tietämättä mistä materiaalista on tehty et todennäköisesti huomaa eroa. Ehkä jos vierekkäin räpellät ja tutkailet niin voit huomata eron. Itse kyllä tykkään enemmän ABS:n tuntumasta, kunhan vaan laadukasta ABS hattua
 
Noissa semi transparenteissa, ainaki Pygassa on kyllä sileämpi pinta ja eron huomaa.
Muutoin mitä noita muutamia PBT-hattuja ja ABS Pyga hattujen lisäksi oon kokeillu Pocoja, niin tietämättä mistä materiaalista on tehty et todennäköisesti huomaa eroa. Ehkä jos vierekkäin räpellät ja tutkailet niin voit huomata eron. Itse kyllä tykkään enemmän ABS:n tuntumasta, kunhan vaan laadukasta ABS hattua

Ehkä noita ois voinut kokeilla mutta tuo semi-transparentin ulkonäkö ei oikein houkuttele.
 
Enpäs muuten sitäkään tajunnut että tuossa Tiger 80 Litessä stabit taitaa tulla ihan kuivana ja osissa eli taitaa tarvita kaikki rasvatkin. Eli mitä mistä helpoiten?
 
Enpäs muuten sitäkään tajunnut että tuossa Tiger 80 Litessä stabit taitaa tulla ihan kuivana ja osissa eli taitaa tarvita kaikki rasvatkin. Eli mitä mistä helpoiten?
Abu Garcia kelarasvaa käyttää monet jota saa esim. Motonetistä ja tietenkin kalastusliikkeistä täältä Suomesta. Itse en ole tätä vielä testannut, mutta uskoisin että tämä sopii vain lankaa varten, eli todennäköisesti liian paksua kamaa housingien reunoille. Toki voi olla että olen väärässäkin ja että toimii myös housingin reunoihin, mutta alottaisin hyvin pienellä määrällä ja testaisin kunnolla ennen kuin pistäisin laudan kokonaan kasaan.

Maxgaming myy kanssa omiaan rasvojaan, mutta näiden koostumus on ollut kyllä erillainen (vetisempi), kuin mistään muualta tilatut rasvat itsellä ollut.
Itse tilannut yleensä Keygemiltä Saksasta, mutta toki muualtakin tullut aina napattua ostoskoriin mukaan jos ollut lube lopussa ja muutenkin ollut muualta jotain ostamassa jo.
Delta Key Co:ltä ainakin löytyy Krytox 205G0 rasvaa suoraan ruiskussa. Ruisku on siitä kätevä, että sillä on helppo lisätä rasvaa tarvittaessa jälkikäteenkin, ilman että stabeja pitää alkaa irroittaa ja purkaa.

Muista sitten myös että ne stabit mitkä Tiger80 Liten mukana tulee, on tarkoitettu 1.6mm paksuisille PCB:lle. Joten tämän laudan 1.2mm PCB:n kanssa tulee käyttää mukana tulevia koroke paloja, eli stabilzers shimsejä.
 
Mahtaakohan tuossa Keychronin tänne myyntiin nyt tulevassa V1 Max -laudassa olla PBT-hatut? Normi V:ssä kun on aika karut lelumuoviset, vaikka ANSI:ssa ilmeisesti on kunnolliset. Maxgamingin tiedoissa sanotaan, että PBT:tä on, mutta on noi ennenkin olleet väärässä.
 
Siinä nyt nopeat räpsyt.

Tiger 80 Lite Box Jade-kytkimillä oikein kivaa vaihtelua. Mutta todella kevyt alumiinirunkoiseen verrattuna. Mahtuisikohan pohjalle raskasta muutaman millin vaimennusmattoa?

ja Keychron Q3 Aqua Kingeillä sai Kabukit kun joutui luovuttamaan hattunsa tiikerille.
 

Liitteet

  • IMG_6793.jpeg
    IMG_6793.jpeg
    245,6 KB · Luettu: 78
  • IMG_6797.jpeg
    IMG_6797.jpeg
    255 KB · Luettu: 70
Viimeksi muokattu:
Mahtaakohan tuossa Keychronin tänne myyntiin nyt tulevassa V1 Max -laudassa olla PBT-hatut? Normi V:ssä kun on aika karut lelumuoviset, vaikka ANSI:ssa ilmeisesti on kunnolliset. Maxgamingin tiedoissa sanotaan, että PBT:tä on, mutta on noi ennenkin olleet väärässä.
Opetetusti arvaisin, että uudessa tuotteessa on ISO:ssakin PBT, kun vanhemmissa tuotteissakin ovat paraikaa vaiheessa vaihtaa ISO-lankkuihinkin PBT-hatut ja tällä hetkellä omilla sivuillaan myyvät rinnakkain shine-through ABS- ja ei-shine-through PBT-hattuja valittuihin ISO-lankkuihin (oletan että kunnes varastossa olevat ABS-hattumallit loppuvat).

Ks. esim. Keychron V1 QMK Custom Mechanical Keyboard ISO Layout Collection
 
Olen vakuuttunut. Tilaukseen meni. Sitten pitää vierottautua lautaostoksista ja laittaa pari vanhaa myyntiin.
 
Olen vakuuttunut. Tilaukseen meni. Sitten pitää vierottautua lautaostoksista ja laittaa pari vanhaa myyntiin.
Perhana, en tiennyt että olit jo reunalla. Itselläni juuri edessä K4 Pro, kyllä tämä Keychronin OSA-profiili* ainakin itselleni toimii ABS:isenakin.

Onko jossain kuva, siitähän sitä voi päätellä miten kirjainmerkki on sijoitettu. Ei-läpinäkyvissä tapaavat laittaa keskelle hatun kantta.

edit: kato joo, MaxGamingilla tietty. Joo kyllä väittäisin että PBT pitää paikkansa.
 

Liitteet

  • v1-osa.jpg
    v1-osa.jpg
    157,4 KB · Luettu: 47
Viimeksi muokattu:
Joo, olen samaa mieltä. Jos hatut osoittautuvat surkeiksi, niin laitan paketin samantien takaisin, mutta eiköhän tuosta hyvä tule. Harmillisesti ei ole tarjolla banaanikytkimiä missään näille nordic -versioille. Olisi samalla voinut ne testata. Kytkimet nyt joka tapauksessa menee vaihtoon heti.
 
Tiger 80 Lite Box Jade-kytkimillä oikein kivaa vaihtelua.
Box Jadejen terävä taktiilisuus siinä kun clickbar laittaa painalluksessa vastaan ei tökännyt yhtään? Itse piti vaihtaa Box Pinkeihin joissa on hippasen ohuempi clickbar, kun laittoi kirjoittaessa omaan makuun pikkuisen liikaa vastaan se Jaden painaminen.
 
Omaan sormeen Jadet tuntuu aika nappiinsa. Vielä kun olisi napakampi palautus, niin ei muita tarvitsisi katsoa. Navyissä sitten palauttaa napakasti, mutta meinaavat olla vähän painavat kirjoittaa. Olen harkinnut josko totuttelisi vähän aikaa, niin alkaisi toimimaan.
 
Itse olen sittemmin laittanut yhteen lautaan Box Summerit. Niillä on ihan hauska kirjoittaa. Taktiilisuus aika sama kuin Box Whitessä, mutta sitten solahtaa pohjaan kevyesti ja palautuu kuitenkin napakasti
 
Juuri eilen katselin Box Summereita tuolta MaxGamingin listoilta. Niissä on siis napakka tuntuma palautuksen suhteen?

Klikeistä testasin viimeksi Gateron Melodic -kytkimiä, mitkä olivat ihan kivat, mutta palautus tuntui vähän tahmaiselta/hitaalta. Ei iso juttu, mutta napakkojen kytkimien fanina vähän ärsyttävä.

edit. Vilkaisin Click & Thockin arvostelua juutuubissa ja sijoitti näistä click bareista sinne vähemmän taktiiliseen päähän, joten ei taida olla makuuni.

edit2. Omaan makuun Jaden melko vahva taktiilisuus tuntuu hyvältä. ZealPC Clickiez on vähän liian rankka taas, vaikka hauskaa onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinkahan tuon nyt ilmaisisin... ei se kyllä siis napakka ole, ainakaan tuossa mielessä. Mutta, se on Box Whiteen verrattuna sellainen hauskan sohlo, ikään kuin jotkut vanhanaikaiset painonapit, että painuu pohjaan kevyesti ja tulee sieltä siten pompsahtaen ylös. Eli niin kuin lineaarinen vastus clickbarin ohittamisen jälkeen olisi olematon ja selvästi vähäisempi kuin esim. Box Whitessa. Se palaaminen tuntuu sen puolesta napakalta. Clickbar on molemmissa käsittääkseni sama 0.25 mm paksuinen. Summer on ikäänkuin sellainen on/off että se on pre-travelin jälkeen joko pohjassa tai sitten ylhäällä, ei ole väliasentoa.

Mä olen noita Kailhin clickbarillisia hankkinut enemmänkin vertailtavaksi, mutta sinänsä siinä on kyllä tullut vähän pettymystä, kun sen Navy/Jade/Pale Blue/White -nelikentän ja Speed-kytkinten ulkopuolella nämä kaikki erikoisuudentavoittelukytkimet tuntuu asettuvan siihen 50-55 gf taktiilisuuteen ja ainakin kokemattoman lopulta vaikea löytää suurtakaan eroa tuntumasta. Esim. Box Summerin ja Box Autumnin välillä ei taida lopulta olla tarkoituskaan olla muuta eroa kuin väri. Listastani muuten näyttää puuttuvan ainakin Box Autumn ja Kailh x Glove x Domikey -yhteistyökytkin Apes Time Box Bullet. Jälkimmäinen taitaa asettua Box Navyn ja Box Jaden väliin mutta valitettavasti taitaa olla kokonaan kadonnut saatavista.

kailh-kytkyt.jpg


 
Hitto, tuo Ape Time kuulostaisi pakkohankinnalta, jos olisivat tarjolla. Uskon äärimmäisen sweet spotin löytyvän juuri tuosta suunnasta.
 
Hieman alkanut häiritsemään mekaanisten kytkimien kolina, joten vaihtelun vuoksi lautaan silent tacticle kytkimet lineaaristen tilalle. Ensin kokeilin Boba U4 Silent kytkmiä, mutta niissä lineaarisiin kytkimiin tottuneelle liian voimakas taktillisuus. Tilalle Outemu Silent Cream Yellow, joka on aikalailla täydellinen ja hintakin vielä todella edullinen.
 
Tuli siirryttyä uskollisen sota ratsun hajoamisen jälkeen tälläiseen custom henkisempään Keychron K2 V2 näppäimistöön pelinäppäimistön sijaan. Edellinen cooler masteri kerkesi kuitenkin kiitettävät 6 ja puoli vuotta palvella. Max gamingiltä harmaa kierteellä varustettu kaapeli, itse voidellut Cherryn MX brownit ja teippimodi pvb:ssä sekä välilyönnissä kanssa teippausta. Ruskeat kytkimet juotin irti edellisestä näppiksestä. Ääni on aika hiljainen ja matala todella miellyttävä näppis. Kirjoitustuntuma on mielestäni myös hyvä. Vaikkakin Cherryn ruskeista kytkimistä saanut kuulla sora ääniä redditin puolella. Tärkeintä tietty se, että itse tykkää. Hauska näpertely harrastushan tämä on, tulee varmaan tulevaisuudessa kokeiltua muita kytkimiä ja hankittua uudet näppäinhatut. Ominaisuuksia mitä löytyy: rgb valaistus, langattomuus hot swap ja alumiininen kehys.

1714039763162.png
 
Tuli siirryttyä uskollisen sota ratsun hajoamisen jälkeen tälläiseen custom henkisempään Keychron K2 V2 näppäimistöön pelinäppäimistön sijaan. Edellinen cooler masteri kerkesi kuitenkin kiitettävät 6 ja puoli vuotta palvella. Max gamingiltä harmaa kierteellä varustettu kaapeli, itse voidellut Cherryn MX brownit ja teippimodi pvb:ssä sekä välilyönnissä kanssa teippausta. Ruskeat kytkimet juotin irti edellisestä näppiksestä. Ääni on aika hiljainen ja matala todella miellyttävä näppis. Kirjoitustuntuma on mielestäni myös hyvä. Vaikkakin Cherryn ruskeista kytkimistä saanut kuulla sora ääniä redditin puolella. Tärkeintä tietty se, että itse tykkää. Hauska näpertely harrastushan tämä on, tulee varmaan tulevaisuudessa kokeiltua muita kytkimiä ja hankittua uudet näppäinhatut. Ominaisuuksia mitä löytyy: rgb valaistus, langattomuus hot swap ja alumiininen kehys.
Paljoa ei tätä lankaa tule seurattua tai kommentoitua, mutta tuo on hillityn tyylikäs
 
Minä taas mietin tähän Tigeriin jo seuraavia lineaarisia.. Klikkaaviin on vähä sellainen viha-rakkaussuhde ja tämä kuullostaa niin pirun hyvältä kun kokeilin Aqua Kingejä ja WS Morandeja. Harmi kun Morandeissa hatut keikkuu miten sattuu. Mutta meneeköhän tämä muovitiikeri vähän hukkaan klikkaavilla kun lineaariset kuullostaa noin hyvältä..
 
Tiger 80 Lite Box Jade-kytkimillä oikein kivaa vaihtelua. Mutta todella kevyt alumiinirunkoiseen verrattuna. Mahtuisikohan pohjalle raskasta muutaman millin vaimennusmattoa?

Yksi vaihtoehto on pistää jotain metallia pohjalle ja päälle tämän tapaista muottisilikonia:

Itse en ole vielä saanut aikaiseksi, mutta tarkoitus juuri tigerilla jossain vaiheessa kokeilla.
 
Tässäpä tämä Akkon näppis. Mod 007B HE ISO. Ensituntumaltaan laadukkaan oloinen tankki. Aika hurja ero tuohon vanhaan, yli kymmenen vuotiaaseen Duckyyn. Knobi on itselle suht turha kun dacista säädän eniveis volaa ja tuota ei toistaiseksi voi bindata mihinkään. Softa aika perus ja jonkun verran vielä buginen, mutta tiuhaan päivittäävät. Tarjouksesta ihan ok ostos, täyttä hintaa en maksaisi.
 

Liitteet

  • IMG_4331.jpeg
    IMG_4331.jpeg
    378,4 KB · Luettu: 80
Onko kellään tiedossa näppäimistöä jossa olisi numpad vasemmalla puolella Nordic layoutilla? Olen jo vuosia kaivannut numpädiä, mutta oikealle puolelle sitä en halua eikä houkuttele ajatus irrallisestakaan jolle pitäisi taikoa jostain USB paikka.
 
Onko kellään tiedossa näppäimistöä jossa olisi numpad vasemmalla puolella Nordic layoutilla? Olen jo vuosia kaivannut numpädiä, mutta oikealle puolelle sitä en halua eikä houkuttele ajatus irrallisestakaan jolle pitäisi taikoa jostain USB paikka.

Keychronilla on ainakin barebone, jossa on ISO-asettelu. Kytkimet ja suomalaiset hatut pitää hankkia itse, mutta ainakin on suomihatuille sopiva.

Numpadista oikealle loppulankku on teknisesti 75 % form factorilla, eli ihan perus 105/109 hatun sarja ei sellaisenaan käy, kun vaatii pari spessukokoista hattua.
 
Tässäpä tämä Akkon näppis. Mod 007B HE ISO. Ensituntumaltaan laadukkaan oloinen tankki. Aika hurja ero tuohon vanhaan, yli kymmenen vuotiaaseen Duckyyn. Knobi on itselle suht turha kun dacista säädän eniveis volaa ja tuota ei toistaiseksi voi bindata mihinkään. Softa aika perus ja jonkun verran vielä buginen, mutta tiuhaan päivittäävät. Tarjouksesta ihan ok ostos, täyttä hintaa en maksaisi.
Hieno näppis, ajattelin kanssa tilata mutta en ihan saanut selvyyttä miten toimii jos käyttää he ja normikytkimiä sekaisin. Olisi hienoa jos voit testata ja raportoida miten kävi :)
 
Hieno näppis, ajattelin kanssa tilata mutta en ihan saanut selvyyttä miten toimii jos käyttää he ja normikytkimiä sekaisin. Olisi hienoa jos voit testata ja raportoida miten kävi :)
Mun mielestä ei voi käyttää sekaisin magneettisia ja normikytkimiä, vaan se on joko tai. Ainakin redditissä jengi kommentoi. Itsellä ei ole muita kytkimiä, joilla voisin testailla. Tuossa ei tullut kuin noi Akkon omat magneettiset mukaan (eikä ylimääräisiä kytkimiä ollenkaan).
 
Mun mielestä ei voi käyttää sekaisin magneettisia ja normikytkimiä, vaan se on joko tai. Ainakin redditissä jengi kommentoi. Itsellä ei ole muita kytkimiä, joilla voisin testailla. Tuossa ei tullut kuin noi Akkon omat magneettiset mukaan (eikä ylimääräisiä kytkimiä ollenkaan).
Ok, voi olla että on firmis ongelmia vielä, ainakin yhdessä YT-videossa eivät toimineet, tästä syystä en vielä ostanut akkoa.

Kysyin Akkon aspasta ja sain seuraavan vastauksen kun kysyin tätä asiaa jos joku muu miettii saamaa.
"Yes, using them at the same time is okay. The keys with mechanical switches do not enjoy the corresponding functions of magnetic switches."

Bonuksena kuva Q10 pro ja egg kb65he.
spacedust.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaas tääki kuva viel tänne.
Sonnets.png

Kyseessä siis Mode Sonnet laudat.
Alunperin oli tarkoitus rakentaa GMK Chaos Theorya varten Sonnet ja käyttää väliakaisesti GMK Minimalia kunnes saapuu. Tästä syystä ostin eri osia jottai sai väriyhdisteltyä eri tavalla sen aikaa kun odottelee. Mutta sitten tykästyinkin tuohon valkoiseen lautaan sen verran, että piti ostaa vielä loput osat että sai toisenkin rakennettua tulevia Chaos Theory hattuja varten. Tämä lauta onkin sitten ehtinyt jo nähdä muutama eri hatut kun vieläkin odotellaan niitä oikeita. Samaten meni alkuperäisessä valkoisessa laudassa Oil King+FR4 plate PCB meni vaihtoon, ja tilalle tuli spring swapattua MX Rediä Alu platella.

Mutta nyt mennään varmaan tälläisellä kombolla kunnes se CandyKeys saisi vihdoin ja viimein lähetettyä ne Chaos Theoryt, mitkä heidän sivujensa mukaan piti tulla jo 08/2022 :lol:
 
Jos tilaa keychronilta näppiksen niin tuleeko tullit päälle vai ei?
(itse tykkään ANSI layoutista niin siksi mietein heiltä suoraan tilaamista)
 
Jos tilaa keychronilta näppiksen niin tuleeko tullit päälle vai ei?
(itse tykkään ANSI layoutista niin siksi mietein heiltä suoraan tilaamista)
Keychronin sivulla lukee, että tullit ja ALV pitää itse hoitaa. Taitaa olla veronkiertoa, jos niitä ei oma-aloitteisesti hoida.
 
Itselläni tuli kyllä Yuntrackin seurannan mukaan suoraan Hong Kongista Helsinki-Vantaalle viime vuoden lopulla, mutta veroja ei silti mennyt.
..teki silti "välilaskun" hollannissa? Katsoppas seurantaa tarkemmin, tai sitten on kyllä omituista :hmm:
 
..teki silti "välilaskun" hollannissa? Katsoppas seurantaa tarkemmin, tai sitten on kyllä omituista :hmm:
Tarkistin jo, lennon lähtöpaikka HK ja laskeutuminen tosiaan H-V.

edit: laskussa toimituksen kohdassa "EU - Yuntrack" ja $27. Ehkäpä ALV on otettu tämän maksun osana. Toimituskuluksihan tämä on poikkeuksellisen korkea.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkistin jo, lennon lähtöpaikka HK ja laskeutuminen tosiaan H-V.

edit: laskussa toimituksen kohdassa "EU - Yuntrack" ja $27. Ehkäpä ALV on otettu tämän maksun osana. Toimituskuluksihan tämä on poikkeuksellisen korkea.
Faktaa alvista kappaleessa "VAT or import tax included?"

 
Sehän on ihan tuurista kiinni jääkö tulliin vai ei. Nykyään omasta kokemuksesta kaikki EU:n ulkopuolelta sinne kyllä jäävät ellei kauppiaalle ole IOSS käytössä. Sillä ei ole mitään väliä minkä maan kautta se pyörähtää eurooppaan saapuessa.
 
Faktaa alvista kappaleessa "VAT or import tax included?"

Juu, tuo on Keychronin yleispätevä ohje maailmalle yleisesti, että Keychronin tuotteen hinta ei sisällä alvia. Vrt. esim. Aliexpress, jossa euroasiakkaan eurohinta pompsahtaa alvin verran korkeammaksi kuin saman tuotteen jenkkitaalahinta, koska Ali kerää alvit.

Mutta tapahtuneen valossa pidän ihan aiheellisena epäillä, että ehkäpä toimittaja Yuntrackin "EU"-kuljetustuote sisältää sen tullimuodollisuuksien hoitamisen kun tavaraa toimitetaan EU:hun alle ~150 euron arvosta, ja maksu ostajalle on sitten sen mukainen.
 
Keychronilta meni kaikki ainakin minun tilaamani Hollannin varaston kautta ja silloin tullia ei tule. Nykyään ainakin kaikki tullattava on jäänyt tullin haaviin minulla suoraan. Ennen oli tuurista kiinni.
 
Sehän on ihan tuurista kiinni jääkö tulliin vai ei. Nykyään omasta kokemuksesta kaikki EU:n ulkopuolelta sinne kyllä jäävät ellei kauppiaalle ole IOSS käytössä. Sillä ei ole mitään väliä minkä maan kautta se pyörähtää eurooppaan saapuessa.

Se meneekin Keychronilla varastoon Hollantiin, josta se sitten tulee EU:n sisältä tänne. Ja kyllä, viime näppis tuli näin ilman tullitusta myös.
 
Laitetaas tääki kuva viel tänne.
Sonnets.png

Kyseessä siis Mode Sonnet laudat.
Alunperin oli tarkoitus rakentaa GMK Chaos Theorya varten Sonnet ja käyttää väliakaisesti GMK Minimalia kunnes saapuu. Tästä syystä ostin eri osia jottai sai väriyhdisteltyä eri tavalla sen aikaa kun odottelee. Mutta sitten tykästyinkin tuohon valkoiseen lautaan sen verran, että piti ostaa vielä loput osat että sai toisenkin rakennettua tulevia Chaos Theory hattuja varten. Tämä lauta onkin sitten ehtinyt jo nähdä muutama eri hatut kun vieläkin odotellaan niitä oikeita. Samaten meni alkuperäisessä valkoisessa laudassa Oil King+FR4 plate PCB meni vaihtoon, ja tilalle tuli spring swapattua MX Rediä Alu platella.

Mutta nyt mennään varmaan tälläisellä kombolla kunnes se CandyKeys saisi vihdoin ja viimein lähetettyä ne Chaos Theoryt, mitkä heidän sivujensa mukaan piti tulla jo 08/2022 :lol:

Paljonko muuten tulee Sonneteille hintaa, ilman kytkimiä ja hattuja siis? Oletan että suoraan heiltä itseltään tilannut?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 688
Viestejä
4 429 602
Jäsenet
73 399
Uusin jäsen
Tepukka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom