Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä olen kyttäillyt Keychronin Q2 valmistumista. Parin viikon päästä on virallinen myynnin aloitus. Pieni erä oli myynnissä tällä viikolla, joten kokemuksia varmaan pian löytyy netistä.Mikähän mahtaa olla paras 65% tai TKL DIY kitti tällä hetkellä, jos budjetti noin 200€ koko näppikselle? Vaatimuksina nyt ainakin 5-pin hotswap ja ANSI leiska. Tasainen soundi (gasket mount lienee hyvä tähän?) ja ruuvattavat stabit bonusta. KBD67 Lite ja Akko Mod 005 olisivat molemmat noin 140€, muita hyviä vaihtoehtoja?
Tämä onkin jo tiedossa, mutta toi nuolinäppäimien erottaminen muusta laudasta on ihan ylitsepääsemättömän ruma omaan silmään.Minä olen kyttäillyt Keychronin Q2 valmistumista. Parin viikon päästä on virallinen myynnin aloitus. Pieni erä oli myynnissä tällä viikolla, joten kokemuksia varmaan pian löytyy netistä.
Osaiskoha joku jeesata.. Tilasin Avesin 65 PCB Aves 65 Hotswap PCB - I/O Keyboards ,mutta en saa millään siihen päälle valoja. Missähän nyt menee oikein vikaan vai onko valot rikki? laitan configuraation, olen laittanut fn napin taakse valopainikkeet. Kaikki muut napit toimii mm fn napin takana F1-12 näppäimet.
Taisin sekoittaa itsekkin komennot kokonaan. Kokeile VIAn kautta jos toimisi. Muuta ei oikein tässä nyt tule mieleen.Kokeilin BL Toggle mutta ei auttanut. Ei toimi kummallakaan. Täytyy kokeilla pystynkö VIA:lla säätämään, mutta ihme homma ettei ledit edes syty.
Osaiskoha joku jeesata.. Tilasin Avesin 65 PCB https://iokeyboards.eu/product/aves-65-hotswap-pcb/ ,mutta en saa millään siihen päälle valoja. Missähän nyt menee oikein vikaan vai onko valot rikki? laitan configuraation, olen laittanut fn napin taakse valopainikkeet. Kaikki muut napit toimii mm fn napin takana F1-12 näppäimet.
BM60 V2 käyttää QMK koodien sijaan jostain syystä F12-F24 komentoja valojen hallitsemiseen. Tämä aiheutti hieman hämmennystä itsellä kun aikaisempi v1 kuitenkin totteli peruskomentoja. Joten ehkä kannattaa nämä vielä testata varmuuden vuoksi vielä.Jännä ettei VIA:lla edes löydä näppistä. Kokeilin ottaa piuhan pois näppiksestä ja takaisin, mutta ei siltikään löydy. Hmm..
edit: tais selvitä. Piti ladata uus firmis.
Njoo taitaa olla rikki kun en saa VIA:llakaan valoja päälle...
Sun pcb ssä on ilmeisesti underglow ledit. Eli ei se valo tule sieltä kunnolla, vaikka casefoamit poistais. Underglow on enemmän tarkoitettu akryllikoteloihin tai semmosiin jossa on muuten läpinäkyvä pohja.Typerä minä... Purin näppiksen ja huomasin että ei kai ne valot näy, kun ne jää case foamin ja tofu casen väliin pimentoon..
Noh problem solved ja kaikki hyvin, täytyy tyytyä olemaan sitten ilman valoja. Tulipahan nyt opiskeltua tämän parissa, eli ei tämä nyt ihan hukkaan heitettyä aikaa ollut.
Kiinnostaisi ostaa joku 60%-65% näppis, mielellään langaton ja mekaaninen ruskeilla kytkimillä.
En kyllä enää ostaisi näppistä juotetulla piirilevyllä kun hotswappia tulee jo ovista ja ikkunoista. Vaikka ei olisikaan aikomusta vaihtaa kytkimiä niin onhan se kiva olla.
Onhan noita langattomia hotswappeja pilvin pimein kiinavalmistajilta, toki jos ISO layoutin haluaa niin ei taida olla montaa vaihtoehtoa. Itse en kyllä oikein anna mitään arvoa langattomuudelle näppäimistössä kun ei sitä mihinkään liikutella.Ja silti Keychron K6 on ainoa langaton hotswap.
Tuli razerin näppäimistölle ikä vastaan ja tuli vaihtelun vuoksi ostettua Cooler masterin SK622 punasille kytkimillä tarjouksesta ja koon puolesta on ok mutta kytkimet ei ole oikein mieleen, tulee paljon haamu painalluksia johtuen lineaarisista kytkimista kun pieni kosketus aktivoi jo näppäimen.
Joten mikä kytkimet ovat lähimpänä razerin green kytkimiä?
Ruskeat eivät kyllä ole saman tuntuiset kuin siniset. Sinisten tuntopiste on huomattavasti isompi ja terävämpi.
Suoraan logitechiltä voi ostaa:Tuo Logitechin G915 tlk vaikutti mielenkiintoiselle, mutta hiljaisimmilla lineaarisilla kytkimillä ei nähtävästi ole nordicin layouttia saatavalla.
Ei ole mekaaninen mutta ehdotan silti, Apple Magic Keyboard? Jos kerran läppärin näppis tuntuu hyvältä, mikset käyttäisi ainakin öiseen nakutteluun vastaavaa erillistä näppistä. Sen hiljaisempaa tuskin löytyy ja onhan se ihan mukavakin.Tyttöystävä nukkuu noin 2 metrin päässä, joten nykyisen näppäimistön kaltainen nakutus on loputtava - mitä hiljaisempi sen parempi. Suoraa palautetta tullut öisestä "hakkaamisesta" liikaa.
Tykkään todella paljon "sivukoneen" 13" macbookin näppäimistöstä, joten olisiko joku lowprofile tyyppinen ratkaisu kätevä.
Ideoita?
Sopii yhteen, ainoat epästandardit näppäimet tuossa Q2:ssa ovat 1.75u oikea shift ja 1u oikeat modit.Nopea varmistus pätevimmiltä, onko alla olevien kohdalla yhteensopivuus ongelmia? Keychron Q2 näppäimien mittoja en löytänyt mistään, jotta olisin voinut itse tarkistaa Tai-Hao:n sopivuuden,
Sattumalta IO-tech youtube kanavalla julkaistiin juuri eilen videota aiheesta Tässä linkki siihen!Hakusessa olisi Varmilo VA88M-näppäimistölle (Cherry MX silent red) sopivat läpikuultavat näppäinhatut. Alkuperäiset PBT-hatut kun eivät päästä ledivaloa läpi.
Suosituksia? Mites esim. Corsair PBT Double-Shot Pro?
Kiitoksia paljon! Barebone Q2 ISO tilattuna...Sopii yhteen, ainoat epästandardit näppäimet tuossa Q2:ssa ovat 1.75u oikea shift ja 1u oikeat modit.
En ole löytänyt infoa kuinka korkealla eri rakenneltavien näppisten eturivin napit on pöydän tasosta, eli käytännössä selviänkö ilman rannetukea. Mulla on Varmilo ja GMMK TKL näppikset cherry profiilin hatuilla ja ne on itselleni sopivan korkuisia. Mutta osaako joku suoraan sanoa ovatko GMMK PRO, Keychron Q1 tai ID80v2 saman korkuisia tai merkittävästi korkeampia?
En ole löytänyt infoa kuinka korkealla eri rakenneltavien näppisten eturivin napit on pöydän tasosta, eli käytännössä selviänkö ilman rannetukea. Mulla on Varmilo ja GMMK TKL näppikset cherry profiilin hatuilla ja ne on itselleni sopivan korkuisia. Mutta osaako joku suoraan sanoa ovatko GMMK PRO, Keychron Q1 tai ID80v2 saman korkuisia tai merkittävästi korkeampia?
Koitin mauserilla mitata mahdollisimman tarkasti. GMMK TKL:ssa alarivin hatun monttuun noin 28mm ja Keychron Q1:ssä 28,5mm. Cherry-profiilin hatut molemmissa.
Keychronille ja varmaan GMMK Pro:lle rannetuki olis kulman vuoksi ihan jeppis. 330mm tuki on ulkonäöllisesti Q1:lle paras ja useimmat tuntuu olevan 320-325mm.
Uusin projekti Lumberjack saatu päätöksen, olihan tuossa hommaa. Erittäin mukava näpytellä menämään!
![]()
Kotelo: 60% Tofu walnut o-ring mount, kotelossa hieman täytettä.
Hatut: Gmk WoB
Kytkimet: Tangerine 68g, lubetettu ja filmattu.
Stabit: Durock screw-in v2, lubetettu.
PCB: Lumberjack-C 50% ortho pcb-kit
Hintaisekseen ihan pätevä värkki, 4 irroitettavaa standoffia mihin pcb tulee kiinni. Ainoa miinus mukana tuleville kumitassuille jotka olevat hieman liian korkeat omaan makuun. Melko kevyt tuo kotelo sitten on kun ei ole minkään sortin painoja, mutta eipä tuohon hintaan voi semmoisia vaatia.Kokemukset tuosta kotelosta? Harkinnassa juuri sama![]()