Mekaaniset näppäimistöt

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 596
Noniin, tein nyt oman keymapin ja käänsin sen firmwareksi:

qmk-keymap.png


Insertin vaihdoin scroll lockin tilalle ja ton fn-näppäimen taakse en nyt äkkiseltään keksinyt mitä tarvitsisi, säädän lisää jos tämä ylipäätään toimii.

Tarviiko tämän jälkeen enää säätää mitään vai suoraan kovaa firmwaren fläshäystä?
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Mitä tavaraa rasvaukseen yleensä näissä piireissä on käytetty?
Suositus on superlube, tuohon käy kaikki vaseliini tyyppinen rasva. Joku täältä foorumilta oli myös käyttänyt auton jarrukumirasvaa ja sekin oli hyvin toiminut. Itse käyttänyt yleisrasvaa jota töistä lainasin
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 596
Lubricant | mykeyboard.eu
Ite tilasin just tuolta Tribosys 3204
Suositus on superlube, tuohon käy kaikki vaseliini tyyppinen rasva. Joku täältä foorumilta oli myös käyttänyt auton jarrukumirasvaa ja sekin oli hyvin toiminut. Itse käyttänyt yleisrasvaa jota töistä lainasin
Mahtaiskohan löytyä jotain hyllytavarana tyyliin Motonetistä, ettei tarttis odotella postin kulkemista :D

edit: tätä vissiin Jarrukumirasva 20ml tuubi | Motonet Oy
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 275
Ei mielestäni mitään järkeä tilata ulkomailta jotain erikoisia näppisten voiteluaineita kun ihan Bilteman/Honkkarin PTFE-litkuilla pärjää.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
328
Joo tilaan Suomestakin, mutta haluan tietää koostumuksen ensin noilla hifistely vehkeillä...koska ei sinne kytkimee oo mitää järkee laittaa liian paksua tavaraa. "Juoksevaa" mielummin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Mahtaiskohan löytyä jotain hyllytavarana tyyliin Motonetistä, ettei tarttis odotella postin kulkemista :D

edit: tätä vissiin Jarrukumirasva 20ml tuubi | Motonet Oy
Tätä käytin itse, kun ei muuta ollut saatavilla. Hyvin toimi. Sittemmin Kaikissa buildeissa superlubea.

Pienenä tipsinä tuohon qmk configuraattoriin on ladata keymap file firmiksen lisäksi myös koneelle. Jälkikäteen jos/kun huomaa jotain mitä pitää muuttaa, niin ei tarvitse kaikkea tehdä uusiksi.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
929
Ois pikkuisen haaveissa pimpata tätä mun ihan hyvin toimivaa HyperX:aa niin oisko tälläinen mitään?

Ducky PBT Double shot -näppäinhattusarja backlit näppäimistöille, Nordic, valkoinen - 49,90€ Joo ja tarkootuksella haluaisin tuon valkoisena.

Tuon pitäis toimia myös tälläiselle valastulle näppäimistölle ihan ok, käsittääkseni sama hattusarja kuin itse tässä näppäimistössä (jonka myös saatan ostaa koska miksikäs ei)

Ducky One 2 Backlit White Edition, mekaaninen näppäimistö, Cherry MX Brown, valkoinen - 149,90€

Laadukashan tuo "Kvaakku" on mutta onko järkeä ostaa uutta jos entinen toimii hyvin ja hattujen vaihdolla sais uutta ilmettä?

Ja jos tuon nyt sitten erehdyn ostamaan niin millaiset nuo ruskeat on verrattuna nyt punaisiin? Hintaa ei musta liikaa ole laadukkaalle näppikselle mitä noi ovat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Ois pikkuisen haaveissa pimpata tätä mun ihan hyvin toimivaa HyperX:aa niin oisko tälläinen mitään?

Ducky PBT Double shot -näppäinhattusarja backlit näppäimistöille, Nordic, valkoinen - 49,90€ Joo ja tarkootuksella haluaisin tuon valkoisena.

Tuon pitäis toimia myös tälläiselle valastulle näppäimistölle ihan ok, käsittääkseni sama hattusarja kuin itse tässä näppäimistössä (jonka myös saatan ostaa koska miksikäs ei)

Ducky One 2 Backlit White Edition, mekaaninen näppäimistö, Cherry MX Brown, valkoinen - 149,90€

Laadukashan tuo "Kvaakku" on mutta onko järkeä ostaa uutta jos entinen toimii hyvin ja hattujen vaihdolla sais uutta ilmettä?

Ja jos tuon nyt sitten erehdyn ostamaan niin millaiset nuo ruskeat on verrattuna nyt punaisiin? Hintaa ei musta liikaa ole laadukkaalle näppikselle mitä noi ovat.
Se ihan riippuu sinusta että onko järkeä vai ei. Toki jos haluat laadukkaamman niin osta pois
Ruskeat ovat tactile kytkimet eli kiissä on tuntupiste toisin kuin punaisissa. Tuossa viellä cherryn sivut siellä voi specsejä verrata. Toki paras olisi jos kävisit liikkeessä hiplaamsssa eri kytkimiä.
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
602
Löytyisikö linkkiä? Pikaisesti näin aamutuimaan en löytänyt kbdfansin versioita. Vai tarkoitatko kenties, että itse rakentelee kbdfanin myymistä kytkimistä?

Mikäs noissa dropin versioissa on vikana? vai tarkoitatko sitä lube ongelmaa joka noissa on ollut?
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
328
Onko tietoa tuleeko Holy Panda kytkimiä vielä drop.comiin? :tdown:
[photos] KBDFans T1: A Competent Holy Panda-Clone Brought to You Possibly by Gateron : MechanicalKeyboards
OEM Tactile Mechanical Keyboard Switch Gold Planting 67gf Spring Keyswitch Gaming Keyboard Switches, View keyboard mechanical tactile switch, DUROCK / OEM Product Details from Shenzhen Durock Technology Co., Ltd. on Alibaba.com

Nää ois kuulemma Holy Panda kopiot, josta synty se fiasco...kbdfans T1 toiselta nimeltään, jos ny Holy Pandoja ei löydy mistään. Ainakaan kuukaus sitten en itse löytänyt ja ostin vaan Zealios V2 67g
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Logitech G Pro X näppis tuli taloon, mutta Login pakottama G Hub -softa on aika karmea. Ei tunnista laitteita, täten ei pääse säätämään makroja, valoja, eikä mitään muutakaan. Pienellä googlettelulla vaikuttais olevan yleinenkin ongelma. :grumpy:
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
331
Liittynyt
13.04.2019
Viestejä
157
Logitech G Pro X näppis tuli taloon, mutta Login pakottama G Hub -softa on aika karmea. Ei tunnista laitteita, täten ei pääse säätämään makroja, valoja, eikä mitään muutakaan. Pienellä googlettelulla vaikuttais olevan yleinenkin ongelma. :grumpy:
Toimiikohan tämä Logitechin vanhemmalla softalla? Minulla on Logitechin G29 ratti, joka ei suostunut toimimaan uudemman G-Hub sovelluksen kanssa. Vanhempi softa toimii hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Toimiikohan tämä Logitechin vanhemmalla softalla? Minulla on Logitechin G29 ratti, joka ei suostunut toimimaan uudemman G-Hub sovelluksen kanssa. Vanhempi softa toimii hyvin.
Tarkoitatko Logitech Gaming Softwarea?

Sieltä jos valitsee näppiksen, niin se ohjaa G Hubiin, eli pakottaa käyttämään sitä.
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
602
Jos ei niin osta kbdfans versiot, dropin versio on yksi huonoimpia mitä tiedän.
Nimenomaan aitojen kytkinten perässä olen. Jos lähtee alusta asti rakentelemaan, niin mistä kannattaa tilailla kytkimet että ovat omalta osaltaan varmasti aitoja?
Vai tuleeko kaikki "samalta tehtaalta" kiinasta, ostopaikasta huolimatta?
 
Liittynyt
13.04.2019
Viestejä
157
Tarkoitatko Logitech Gaming Softwarea?

Sieltä jos valitsee näppiksen, niin se ohjaa G Hubiin, eli pakottaa käyttämään sitä.
Tarkoitan. Sama vika oli tuon ratin kanssa, mutta kun väkisellä asensin vanhan sovelluksen poistui ongelmat. LGS-softalla toimii myös oma hiiri.

Pro X näppäimistö lähtee kyllä tilaukseen, jos se vain toimii tuon vanhan softan kanssa.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Kävin perjantaina Gigantista hakemassa tämän näppäimistön kun oli tarjouksessa.

HyperX Alloy Pro pelinäppäimistö - Hiiret ja näppäimistöt

Aij aij aij perhana! Ai, että tuntuu hyvältä pelata tuolla näppäimistöllä. Mulla on aina ollut jotain tavallisia ei mekaanisia halppis rimpuloita käytössä. Mielellään jos on jostain mukana saanut niin sellainen. Nyt rupesi kuitenkin tympimään kun ei ko. näppäimistöissä ole mitään tuntumaa kun nappia painaa + nappeja saa painella melko kovaa. Tästä syystä olen melkein mielummin käyttänyt Xbox - ohjainta PC - peleissä, koska ohjaimissa on hyvä tuntuma nappien painalluksiin. No nyt voi sanoa ettei ole enää mitään syytä koskea ohjaimeen seikkailupeleissäkään. En tiennytkään, että ero on näin suuri. :tup:
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
En ole varma onko tämä oikea ketju hakea suosituksia, mutta olisin etsimässä langatonta meakaanista näppäimistöä. Langatonta koska välillä tulee sohvalta käytettyä konetta kun haluaa isolla ruudulla pelata. Nykyisestä n. 10v vanhasta langattomasta logitechista alkanut toiminnallisuus heikkenemään vähän liikaa kun saa monta kertaa session aikana odottaa kun ei suostu ottamaan näppäilyjä vastaan.

Olisiko täällä suositella sopivaa? En ole mekaanista näppäimistöä aiemmin omistanut/käyttänyt, mutta päättänyt seuraavan näppiksen olevan mekaaninen. Numpad ei ole pakollinen, Cherry MX kytkimet olisivat plussaa (olen antanut itseni ymmärtää niiden olevan parhaat) mutta myös muista suositteluja otetaan vastaan. Taustavalisu olisi mukava, RGB vielä mukavampi mutta ei pakollinen.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 230
Tarkoitan. Sama vika oli tuon ratin kanssa, mutta kun väkisellä asensin vanhan sovelluksen poistui ongelmat. LGS-softalla toimii myös oma hiiri.

Pro X näppäimistö lähtee kyllä tilaukseen, jos se vain toimii tuon vanhan softan kanssa.
Ei toimi, nämä uudet laitteet vaatii GHubin, joka on tunnetusti paskin softa koskaan.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
En ole varma onko tämä oikea ketju hakea suosituksia, mutta olisin etsimässä langatonta meakaanista näppäimistöä. Langatonta koska välillä tulee sohvalta käytettyä konetta kun haluaa isolla ruudulla pelata. Nykyisestä n. 10v vanhasta langattomasta logitechista alkanut toiminnallisuus heikkenemään vähän liikaa kun saa monta kertaa session aikana odottaa kun ei suostu ottamaan näppäilyjä vastaan.

Olisiko täällä suositella sopivaa? En ole mekaanista näppäimistöä aiemmin omistanut/käyttänyt, mutta päättänyt seuraavan näppiksen olevan mekaaninen. Numpad ei ole pakollinen, Cherry MX kytkimet olisivat plussaa (olen antanut itseni ymmärtää niiden olevan parhaat) mutta myös muista suositteluja otetaan vastaan. Taustavalisu olisi mukava, RGB vielä mukavampi mutta ei pakollinen.
Nyt kun noita näppiksiä on hetken etsinyt niin silmiin on osunut Anne Pro 2, mistä löytyisi käytännössä kaikki mitä haluan (langaton, cherry mx, rgb). Tosin sen kanssa mietityttää layoutti, siitä kun puuttuu alt gr ja muutamat näppäimet ovat eri paikoissa. Saako tuon sitten näppiksen omassa softassa korjattua jotenkin kun käyttää Windowsissa kuitenkin suomalaista näppäinasettelua? Å:n, Ä:n ja Ö:n varmasti tulevat omilta paikoiltaan mutta miten noiden erikoismerkkien laita kun esim <|> näppäin puuttuu kokonaan?

Onko kellään Anne Pro 2 kanssa kokemuksia, miten saitte toimimaan kuten Nordic layout näppiksen?
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Nyt kun noita näppiksiä on hetken etsinyt niin silmiin on osunut Anne Pro 2, mistä löytyisi käytännössä kaikki mitä haluan (langaton, cherry mx, rgb). Tosin sen kanssa mietityttää layoutti, siitä kun puuttuu alt gr ja muutamat näppäimet ovat eri paikoissa. Saako tuon sitten näppiksen omassa softassa korjattua jotenkin kun käyttää Windowsissa kuitenkin suomalaista näppäinasettelua? Å:n, Ä:n ja Ö:n varmasti tulevat omilta paikoiltaan mutta miten noiden erikoismerkkien laita kun esim <|> näppäin puuttuu kokonaan?

Onko kellään Anne Pro 2 kanssa kokemuksia, miten saitte toimimaan kuten Nordic layout näppiksen?
<> Jää puuttumaan kokonaan, koska niille ei ole näppäintä. Joudut käyttämään jotain auto-hotkeyta yms. jotta saat nuo pelittämään jollakin yhdistelmällä. Kannattaa myös huomioida, että enter on erilainen. Vaatii totuttelua. Itse olen käyttänyt nyt kotona parisen vuotta ANSI layouttia. Kyllä siihen tottuu, mutta jos erehtyy katsomaan merkkejä, niin voi äkkiä mennä sekavaksi, koska ovat eri paikoilla, kuin ISO:ssa. En ole viitsinyt alkaa ostamaan uusia näppäinhattuja, joissa legendsit olisivat oikeilla paikoillaan.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
<> Jää puuttumaan kokonaan, koska niille ei ole näppäintä. Joudut käyttämään jotain auto-hotkeyta yms. jotta saat nuo pelittämään jollakin yhdistelmällä. Kannattaa myös huomioida, että enter on erilainen. Vaatii totuttelua. Itse olen käyttänyt nyt kotona parisen vuotta ANSI layouttia. Kyllä siihen tottuu, mutta jos erehtyy katsomaan merkkejä, niin voi äkkiä mennä sekavaksi, koska ovat eri paikoilla, kuin ISO:ssa. En ole viitsinyt alkaa ostamaan uusia näppäinhattuja, joissa legendsit olisivat oikeilla paikoillaan.
Okei, pystyn kyllä elämään ilman <> näppäimiä, jos muuten saa !"@#£¤$%&/{([)]=}?\`´^';: yms näppäimet toimimaan Windowsin suomalaisella näppisasettelulla. Mitä olen ymmärtänyt niin nordic layout näppäinhatut saa tilattua helposti kun näppiksessä on tietyn standardin hatut?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Okei, pystyn kyllä elämään ilman <> näppäimiä, jos muuten saa !"@#£¤$%&/{([)]=}?\`´^';: yms näppäimet toimimaan Windowsin suomalaisella näppisasettelulla. Mitä olen ymmärtänyt niin nordic layout näppäinhatut saa tilattua helposti kun näppiksessä on tietyn standardin hatut?
Kaikkein helpoimmalla pääset joko swerty näppäinasettelulla mitä täälläkin mainostettu tai sitten alt+siftin taakse suomi js us leiskan vaihto. Aina kun tarvitsee <> tai jotai merkkiä mitä ei muista, kääntää ansille ja laittaa sieltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Tarkoitan. Sama vika oli tuon ratin kanssa, mutta kun väkisellä asensin vanhan sovelluksen poistui ongelmat. LGS-softalla toimii myös oma hiiri.

Pro X näppäimistö lähtee kyllä tilaukseen, jos se vain toimii tuon vanhan softan kanssa.
Ei toimi, nämä uudet laitteet vaatii GHubin, joka on tunnetusti paskin softa koskaan.
Alkoi näköjään Pro X toimimaan LGS:llä. Latasin eilen login sivuilta. :happy:

prox.jpg


G Hub ei toimi vieläkään millään. :rofl: Ei kannata vaivautua edes lataamaan.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 230
Alkoi näköjään Pro X toimimaan LGS:llä. Latasin eilen login sivuilta. :happy:



G Hub ei toimi vieläkään millään. :rofl: Ei kannata vaivautua edes lataamaan.
Jahas, jännä että tuo toimii, Logitech G935 eikä G502 Lightspeed toimi tuolla, joten en testannut vielä tämän G915:nkään kanssa. Asennettunahan tuon pitää olla, koska G29 ei sitten taas toimi GHubin kanssa. Mikä versio LGS:stä?

Edit: Tuossahan tuo lukeekin, softaa ei ole päivitetty hetkeen. Tuo Pro X varmaan tunnistuu koska on layoutilta käytännössä sama kuin G Pro?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Jahas, jännä että tuo toimii, Logitech G935 eikä G502 Lightspeed toimi tuolla, joten en testannut vielä tämän G915:nkään kanssa. Asennettunahan tuon pitää olla, koska G29 ei sitten taas toimi GHubin kanssa. Mikä versio LGS:stä?

Edit: Tuossahan tuo lukeekin, softaa ei ole päivitetty hetkeen.
LGS tunnistaa tän G Pro:na. No pääasia, että edes jollain toimii.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
Kaikkein helpoimmalla pääset joko swerty näppäinasettelulla mitä täälläkin mainostettu tai sitten alt+siftin taakse suomi js us leiskan vaihto. Aina kun tarvitsee <> tai jotai merkkiä mitä ei muista, kääntää ansille ja laittaa sieltä.
Näin se on tehtävä jos ei muuta keksi. Sen verran sopivalta tuo näppis muuten vaikuttaa.

Osaatteko sanoa sopivatko nämä Ducky PBT Double shot -näppäinhattusarja backlit näppäimistöille, Nordic, musta - 49,90€ tuohon Anne Pro 2:sen Cherry MX versioon? Jos sopivat niin ajattelin vaihtaa hatut noihin, kun ihan hyvät noin muuten vaikuttavat olevan (eikä kuumeisesta etsinnästä huolimatta ole muita sopivia nordic layoutin hartuja löytynyt.)

Muitakin saa ehdottomasti ehdottaa, jos parempia/sopivimpia joku on löytänyt.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Näin se on tehtävä jos ei muuta keksi. Sen verran sopivalta tuo näppis muuten vaikuttaa.

Osaatteko sanoa sopivatko nämä Ducky PBT Double shot -näppäinhattusarja backlit näppäimistöille, Nordic, musta - 49,90€ tuohon Anne Pro 2:sen Cherry MX versioon? Jos sopivat niin ajattelin vaihtaa hatut noihin, kun ihan hyvät noin muuten vaikuttavat olevan (eikä kuumeisesta etsinnästä huolimatta ole muita sopivia nordic layoutin hartuja löytynyt.)

Muitakin saa ehdottomasti ehdottaa, jos parempia/sopivimpia joku on löytänyt.
nuo sopii. ja on samaa profiilia. tosin jos svertyä käytät niin et tarvitse noita hattuja kun !@#$%^&*())/>< tulee siitä missä ne merkit ovat ansi leiskalla
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
nuo sopii. ja on samaa profiilia. tosin jos svertyä käytät niin et tarvitse noita hattuja kun !@#$%^&*())/>< tulee siitä missä ne merkit ovat ansi leiskalla
Kiitos tiedosta. Harkitsen tuon näppiksen osalta svertyyn siirtymistä mutta haluan ÅÄÖ napit silti omille paikoilleen. Mutta mahtava kuulla Duckyien olevan sopivat ja profiililtaankin vielä samat.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
331
Eilen tuli Planck postissa UK-Keycapsilta. Kuumottaisi päästä jo testaamaan, mutta seurannan mukaan Zilentit on hitsanneet 9 päivää Shanghaissa. Kaksi viimeisintä tietoa on "luovutettu lentoyhtiölle" ja "palasi" :facepalm:. Odotellaan sit varmaan vielä muutama viikko, kun ei ole muitakaan kytkimiä...
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Nyt kun noita näppiksiä on hetken etsinyt niin silmiin on osunut Anne Pro 2, mistä löytyisi käytännössä kaikki mitä haluan (langaton, cherry mx, rgb). Tosin sen kanssa mietityttää layoutti, siitä kun puuttuu alt gr ja muutamat näppäimet ovat eri paikoissa. Saako tuon sitten näppiksen omassa softassa korjattua jotenkin kun käyttää Windowsissa kuitenkin suomalaista näppäinasettelua? Å:n, Ä:n ja Ö:n varmasti tulevat omilta paikoiltaan mutta miten noiden erikoismerkkien laita kun esim <|> näppäin puuttuu kokonaan?

Onko kellään Anne Pro 2 kanssa kokemuksia, miten saitte toimimaan kuten Nordic layout näppiksen?
Kuten aikaisemmatkin kirjoitelleet, erona on vain ANSI ja oikeastaan tuntuvin ero on tuo jo mainittu <> näppäimen puuttuminen, jonka minä olen binnannut fn1+z, parin käyttökerran jälkeen en sen näppäimen puuttumista sitten enää huomannutkaan. Muuten kaikki toimivatkin suoraan ilman minkään valtakunnan kikkailua. Useissa arvosteluissa näytetty/mainittu ohjelmisto on nykyään eri nimellä ja muuttunut hieman muutenkin, se on parempi mitä ennen, eikä se alkuperäinenkään ollut huono, päinvastoin. Muuten Anne Pro2 on kyllä omasta mielestä täydellisyyttä hipova tuote, sen hinnalla ei saa lähellekään mitään näin hyvää tuotetta.

Jos bluetooth on tärkeä ominaisuus valinnalle, niin sekin on toiminut minulla ilman ongelmia. Emolevyssäni on bluetooth ja jos vaihtelen fn+1 ja fn+2 puhelimeni ja emolevyni välillä yhteyttä, on se käytännössä saumaton. En kykene huomaamaan bluetooth tai lankayhteyden välillä mitään eroa vaikka kuinka pelaisin nopeatempoisia mätkintäpelejäkin.

Anne Pro2 erityismaininta on tuo sen muovirunko. Monta 60% näppistä on tullu hypisteltyä ja yleensä muovirunko antaa peräksi. Tämä varmaan halkeaa ennen kuin saat taivutettua tätä mihinkään, sen lisäksi että se on hieman muotoiltu ergonomian takia kulmaan suoraan, eikä omaa mitään korotustassuja takana.

ANSI on deal breaker. Joko sen kanssa oppii elämään tai ei, ne jotka ei, eivät pitkänkään käytön jälkeen yleensä siihen totu. Tämä ei ole minun eka ANSI, eikä henkilökohtaisesti ole väliä onko ISO vai ANSI, mutta ymmärrän täysin jos on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
Kuten aikaisemmatkin kirjoitelleet, erona on vain ANSI ja oikeastaan tuntuvin ero on tuo jo mainittu <> näppäimen puuttuminen, jonka minä olen binnannut fn1+z, parin käyttökerran jälkeen en sen näppäimen puuttumista sitten enää huomannutkaan. Muuten kaikki toimivatkin suoraan ilman minkään valtakunnan kikkailua. Useissa arvosteluissa näytetty/mainittu ohjelmisto on nykyään eri nimellä ja muuttunut hieman muutenkin, se on parempi mitä ennen, eikä se alkuperäinenkään ollut huono, päinvastoin. Muuten Anne Pro2 on kyllä omasta mielestä täydellisyyttä hipova tuote, sen hinnalla ei saa lähellekään mitään näin hyvää tuotetta.

Jos bluetooth on tärkeä ominaisuus valinnalle, niin sekin on toiminut minulla ilman ongelmia. Emolevyssäni on bluetooth ja jos vaihtelen fn+1 ja fn+2 puhelimeni ja emolevyni välillä yhteyttä, on se käytännössä saumaton. En kykene huomaamaan bluetooth tai lankayhteyden välillä mitään eroa vaikka kuinka pelaisin nopeatempoisia mätkintäpelejäkin.

Anne Pro2 erityismaininta on tuo sen muovirunko. Monta 60% näppistä on tullu hypisteltyä ja yleensä muovirunko antaa peräksi. Tämä varmaan halkeaa ennen kuin saat taivutettua tätä mihinkään, sen lisäksi että se on hieman muotoiltu ergonomian takia kulmaan suoraan, eikä omaa mitään korotustassuja takana.

ANSI on deal breaker. Joko sen kanssa oppii elämään tai ei, ne jotka ei, eivät pitkänkään käytön jälkeen yleensä siihen totu. Tämä ei ole minun eka ANSI, eikä henkilökohtaisesti ole väliä onko ISO vai ANSI, mutta ymmärrän täysin jos on.
Kiitos tyhjentävästä vastauksesta!

Viimeistään nyt vakuutuin Anne Pro 2 hommaamisesta. Uskoisin että opin elämään joko ANSIn tai vajaavaisen ISOn kanssa. Mukava myös kuulla ettei Bluetoothin kanssa ole ongelmia, itsellä erillinen BT+WLAN kortti kiinni emossa, jossa muistaakseni löytyy 4.0 tai jopa 4.2 BT. Joka tapauksessa uskon sen toimivan hyvin Annen kanssa.

Kuulostaa kaikin puolin hyvältä, enää pitäisi päättää kytkimien välillä. Banggoodista saisi Cherry MX Red tai Blue kytkimillä Kiinan varastosta n. 80€:llä mikä kuulostaa varsin kohtuulliselta, mutta perinteisiin näppiksiin tottuneena Red hieman mietityttää ja Blue taas oman ymmärryksen mukaan on hieman raskas ja äänekäs. Olen ajatellut Browneja itselleni sopivaksi, mutta pitänee käydä Verkkiksessä tms vielä omin käsin testaamassa mikä tuntuu parhaimmalta. Ne vain pitäisi tilata USA:n varastolta mikä tuo hintaan lisää n. 20€. Mutta hintansa väärti vaikuttaa kaikin puolin olevan.
 

CryptoKid

Jonkun tarttis varmaan tehrä jottain
Make ATK Great Again
Team Linux
Team H2O
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
243
Laitoinpa ortholineaarisen näppiksen testiin. XD75re on keksinnön nimi. Ihan mielenkiintoinen ratkaisu, tosin vaatii vielä aika paljon harjoittelua että saa vanhan kirjoitusvauhdin takaisin. Ja muutama näppäinhattu täytyy hommata vielä.

Kytkiminä on Hako Royal Clearit, oikein miellyttävät taktiilit kytkimet.

IMG_20191016_190157.jpg
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
257
@CryptoKid Hienohan se! En kyllä itse varmaan koskaan oppisi noihin 1u levyisiin modifier näppäimmiin vaikka ortholineaariseen asetteluun muuten tottuisikin. Boardwalk pitäisi kyllä joskus testata.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Menin himoissani tilaamaan Ducky One 2 SF näpyttimen?, ja edessä on suora hyppäys täysikokoisesta. Ensin oli ostoskorissa coolerhamsterin TKL näppis, ja kuitenkin kun ducky oli vain vitosen kalliimpi, ja katselin jotain arvosteluja eikä nuo pahemmin haukkuneet kyseistä lankkua. Nyt vaan arveluttaa että mitenkähän tuommoiseen mininäppikseen tottuu?, vaikka ei ennenkään ole näille home näppäimistä oikealla oleville näppäimille ollut tarvetta ennenkään missään.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 596
Menin himoissani tilaamaan Ducky One 2 SF näpyttimen?, ja edessä on suora hyppäys täysikokoisesta. Ensin oli ostoskorissa coolerhamsterin TKL näppis, ja kuitenkin kun ducky oli vain vitosen kalliimpi, ja katselin jotain arvosteluja eikä nuo pahemmin haukkuneet kyseistä lankkua. Nyt vaan arveluttaa että mitenkähän tuommoiseen mininäppikseen tottuu?, vaikka ei ennenkään ole näille home näppäimistä oikealla oleville näppäimille ollut tarvetta ennenkään missään.
Parempi tuo SF ja 65% on kuin 60% eli mukana on nuolet ja sitten del, pg up ja pg down. Koska tätä ennustettiin tulevan?

Itse tosin käytän sen verran runsaasti home ja end nappeja että päädyin kokeilemaan 75% tee-se-itse-näppäimistöä.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Menin himoissani tilaamaan Ducky One 2 SF näpyttimen?, ja edessä on suora hyppäys täysikokoisesta. Ensin oli ostoskorissa coolerhamsterin TKL näppis, ja kuitenkin kun ducky oli vain vitosen kalliimpi, ja katselin jotain arvosteluja eikä nuo pahemmin haukkuneet kyseistä lankkua. Nyt vaan arveluttaa että mitenkähän tuommoiseen mininäppikseen tottuu?, vaikka ei ennenkään ole näille home näppäimistä oikealla oleville näppäimille ollut tarvetta ennenkään missään.
Nopeasti tottuu varsinkin kun et niitä muita näppäimiä ole aikasemmin edes käyttänyt.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Parempi tuo SF ja 65% on kuin 60% eli mukana on nuolet ja sitten del, pg up ja pg down. Koska tätä ennustettiin tulevan?

Itse tosin käytän sen verran runsaasti home ja end nappeja että päädyin kokeilemaan 75% tee-se-itse-näppäimistöä.
31 päivä jimm'sille tulossa. joka kytkimellä. Varmaan olisi kiva rakennella joku näppäimistö näpräämis mielessä, mutta tulee vaan kalliimmaksi kuin ostaa valmis, näin köyhälle se on este.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Mun mielestä tuo Ducky on hiukan heppoinen rakenteeltaan. Mun toinen näppäimistö Filco on tuon rinnalla kuin tankki. Mutta näppäimistön ääni on paljon hiljaisempi Duckyssa mitä Filcossa. Omassa näppäimistössä mielenkiintoinen bugi, johon ei näytä tulevan korjausta Duckylta. Bugi on seuraavanlainen eli jos Apple etsii päivitystä, niin koko näppäimistö sammuu. Ongelma ratkeaa toki sillä, että ottaa pois automaattiset päivitykset pois päältä. Muuten toiminut ihan hyvin.
Tähän ei ole tullut korjausta päivityksen muodossa vaikka aikaa on nyt kulunut puolisen vuotta. Macos Catalina myötä ongelma pahentui, eli se sammuu aina käynnistyessä. Jolloin näppäimistö on irroitettava tietokoneesta. Hyvin tyypillinen aasialainen lafka, että softat on mitä on.

Edit. Tuon pystyy korjaamaan seuraavalla tavalla.
1. Paina FN + Alt + P 3 sekunnin ajan.
2. Numero- ja A ~ P näppäimiin syttyy taustavalo.
3. Kirjoita seuraavasti: 05AC024F
4. Kun olet kirjoittanut tekstin (ei tarvitse tehdä muuta). Sen jälkeen käynnistät näppäimistön uudelleen irroittamalla USB-johdon irti ja laittamalla kiinni. Tämän jälkeen näppäimistö toimii oikein.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
102
@CryptoKid En kyllä itse varmaan koskaan oppisi noihin 1u levyisiin modifier näppäimmiin
Mua on hotsittanu pitkään jo toi sama XD75re rakennella, mutta mulla on vähän samat fiilikset noista 1u modifiereista, mulla on Cherry G80-1800-sarjalainen jossa on Windows-näppäimien takia 1u modifierit ja vaikka miten se kaikki muu layoutti olis kiva ja kompakti käyttää, niin en pääse yli enkä ympäri siitä että niitä 1u modifiereita on tosi vittumainen käyttää, ei niihin osu millään. 1,5u modifierit on semmoset että niihin osuu mukavasti :)
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Tähän ei ole tullut korjausta päivityksen muodossa vaikka aikaa on nyt kulunut puolisen vuotta. Macos Catalina myötä ongelma pahentui, eli se sammuu aina käynnistyessä. Jolloin näppäimistö on irroitettava tietokoneesta. Hyvin tyypillinen aasialainen lafka, että softat on mitä on.
Itsellä on ducky 2 TKL malli kiinni Catalinalla varustetussa MBP:ssä ja ei ole tälläistä ongelmia. Tosin en tiedä vaikuttaako kun näppis on Thunderbolt3 dockissa kiinni joka sitten MBP:ssä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Itsellä on ducky 2 TKL malli kiinni Catalinalla varustetussa MBP:ssä ja ei ole tälläistä ongelmia. Tosin en tiedä vaikuttaako kun näppis on Thunderbolt3 dockissa kiinni joka sitten MBP:ssä.
Se vielä puuttuisi että koskisi kaikkia Duckyn malleja.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
Kiitos tyhjentävästä vastauksesta!

Viimeistään nyt vakuutuin Anne Pro 2 hommaamisesta.
Tämähän tuli nyt sitten tilattua, kytkmiksi valitsin Cherry MX Brownit. Redit ja Bluet tuntuivat omiin sormiin molemmat liian äärimmäisiltä, Redissä testatessa tuli turhan paljon virhenäppäilyjä huomaamatta ja Bluet taas olivat liian raskaat ja äänekkäät.

Hieman tosin naurattaa tuo Banggoodin toimitusarvio 29.11.2019, kun sivulla lukee "ships in 10-30 days". :lol: Tosin pitäneehän tuo paikkansa jos 30 päivän päästä vasta lähtee liikkeelle ja siitä pari viikkoa tekee matkaa tänne. :vihellys:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 852
Viestejä
4 211 284
Jäsenet
70 969
Uusin jäsen
700e puhelin

Hinta.fi

Ylös Bottom