Mekaaniset näppäimistöt

Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
165
Onkos toi Keychron K10 hyvä? vai suositteletteko enemmän sitä gloriouksen gmmk 2? suunitelmis ois laittaa näppis tilaukseen black friday päivänä
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Kailhin aliexpress-myymälässä näyttää käyneen pieni hinnoitteluerehdys, ja 90 kpl klikkaavaa Kailh Summer -clickbar-kytkintä saa samaan hintaan kuin saman kytkimen 70 kpl paketin, ja vielä 15 tunnin ajan on voimassa tarjous -4€ pois joka käytetystä 20€, joten hippasen alta 35 euron saisi nyt tällaisia jos tällaisista tykkää.

kailhsummerali.jpg


 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 047
Pakkohan se oli tuo Q6 tilata verkkiksestä, kun halvalla sai. Maxgamingillä oli vielä Kailhin Midnight Silent Tactilet tarjouksessa niin pitäis tulla ihan pätevä setti.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
875
Pakkohan se oli tuo Q6 tilata verkkiksestä, kun halvalla sai. Maxgamingillä oli vielä Kailhin Midnight Silent Tactilet tarjouksessa niin pitäis tulla ihan pätevä setti.
Itse rakensin keväällä oman Q6 näppiksen ja olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen. Paras näppäimistö mitä olen omistanut, ja nyt tuolla tarjoushinnalla todella hyvä ostos.
 
Liittynyt
28.08.2020
Viestejä
32
Näppäimistöehdotuksia tähän liittyen vielä kaipaisin, kiitos jos joku keksii
- Kokonainen 100% näppäimistö
- Johto käy hyvin, rannetukea ei tarvitse
- Korkeat/normaalit pohjoismaiset ääkkösnäppäimet (eli ei matalat näppäimet)
- Brown/tactile -kytkimet
- Näppäimissä taustavalaistus
- Mieluiten niin ettei vaadi ohjelmistoja asentaa

Uuutta mekaanista näppäimistöä olisi haussa, hieman pihalla olen näistä joten kysyisin suosituksia. Haussa kestävä mekaaninen kokonainen näppäimistö (eli myös numpadi oikealla), qwerty äåkkösnäppäimet mukana eli pohjoismainen näppäimistö, näppäimet normaalit korkeat (eli ei läppärityyliset matalat), brown/tactile kytkimet (kunhan eivät ole äänekkään klikkaavat), näppäimissä taustavalaistus (mieluiten tasainen sama väri, ei rgb-sirkus). Mitään ylimääräisiä ohjelmistoja en haluaisi näppämistön takia asennella.

Tällä hetkellä ollut Logitech G413 Carbon (punainen taustavalo), johon kokonaisuudessaan olen ollut tyytyväinen, nyt lähinnä useamman vuoden käytön jälkeen alkanut osa näppäinhatuista irtoamaan hyvin herkästi alustasta joten loppu häämöttää tässä. Joissain kommenteissa olen lukenut että näppäinhatut kuluisivat päältä tässä mallissa herkästi, mutta tätä ongelmaa en ole itse onneksi toistaiseksi huomannut. Mietin alkuun G413 SE -näppäimistöä, mutta netin arvostelun mukaan tämä olisi yleisesti lähinnä heikkolaatuisempi versio tuosta ensimmäisestä mallista, eli ei sitä sitten.

Kiitos kommenteista!
Logitech G513 Carbon olin tosiaan nyt miettinyt. Katsoin että on olemassa myös Logitech G512 Carbon, mutta ei oikein selviä mitä eroa näillä on? Ainut ero mitä löysin oli että G513 on mukana irrallinen rannetuki, onkohan jotain muuta. Rannetuesta ei haittaakaan ole, mutta en sitä sinällään tarvitse ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Eikäkö nythän mä vasta hokasin että noi Keychronin Q-barebonet taitaa olla ANSI-asettelulla kaikki?

Olin väärässä, ISOa näyttää olevan.
 
Viimeksi muokattu:

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 047
Eikäkö nythän mä vasta hokasin että noi Keychronin Q-barebonet taitaa olla ANSI-asettelulla kaikki?
Noin lukee kaikkien tuotesivuilla: ”Nordic-näppäinasettelu”. Kuvat voi olla sitten mitä sattuu.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
875
Eikäkö nythän mä vasta hokasin että noi Keychronin Q-barebonet taitaa olla ANSI-asettelulla kaikki?

Eikös tämä ole nordic eli Iso asettelulla?
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Logitech G513 Carbon olin tosiaan nyt miettinyt. Katsoin että on olemassa mysö Logitech G512 Carbon, mutta ei oikein selviä mitä eroa näillä on? Ainut ero mitä löysin oli että G513 on mukana irrallinen rannetuki. Rannetuesta ei haittaakaan ole, mutta en sitä sinällään tarvitse ollenkaan.
Ja niiden lisäksi ainakin G512:sta on Second Edition -versio, mustalla värillä ja harmaalla Logitech-logolla.

Rannetuen lisäksi G513:n mukana tulee pari ylimääräistä näppäinhattua, ja näppäinten etupuolella olevat kolmannet symbolit on läpivalaistu, ainakin Romer G -kytkimillä varustetuissa yksilöissä, kun taas G512:ssa ne on valkoisella maalatut.

Isompi ero taitaa lopulta tulla mallien sisällä siinä ottaako lankkunsa Romer G -kytkimillä vai GX-kytkimillä, joista jälkimmäinen on Kailhin tekemä cherry-kopio. Romer-mallien näppäinhatuissa symbolit on keskellä hatun kantta kun taas GX:ssä hatun kannen yläreunassa, johtuen ledien eri paikoituksesta. RGB-valojen säätelyyn tarvitse kyllä Logitechin ohjelman, ellei halua tyytyä vakioefekteihin tai siniseen kiinteään taustavaloon. Isona erona ohjelman osalta on, että Logitech Gaming Hub tukee vain G513-mallia, G512 voi säätää vain Logitechin vanhemmalla ohjelmalla.

Kaikki on kyllä aika vanhaa mallia ja tulee huonosti kestävillä ABS-hatuilla. Samalla rahalla saa helposti parempaakin.

EDIT: puhuin paskaa, jako menikin tosiaan noiden Romer G ja GX -kytkinten mukaan sekä G512 että G513-malleissa. Eli molemmissa malleissa Romer G -kytkimillä varustetuissa yksilöissä sijaitsee kirjain hatun kannen keskellä ja kolmannet merkit hatun etureunassa on valaistu. Ja molemmissa malleissa GX-yksilöissä etureunan merkki on maalattu näppäimeen. Ja Romer G tosiaan on ihan oman mallisensa valaistus prioriteettina suunniteltu kytkin, johon ei sovi markkinoilla yleisesti saatavana olevat MX-kantaiset hatut.

G513 Romer, valohommat kunnossa:


G513 GX, jo sekundaarimerkit maalattuna ja ei-valaistuna, ja kirjaimet näppäimen yläreunassa north-facing ledin päällä:
 
Viimeksi muokattu:

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
875
Näppäimistöehdotuksia tähän liittyen vielä kaipaisin, kiitos jos joku keksii
- Kokonainen 100% näppäimistö
- Johto käy hyvin, rannetukea ei tarvitse
- Korkeat/normaalit pohjoismaiset ääkkösnäppäimet (eli ei matalat näppäimet)
- Brown/tactile -kytkimet
- Näppäimissä taustavalaistus
- Mieluiten niin ettei vaadi ohjelmistoja asentaa
Teet niinkuin minä ja kasaat omasi, nyt kun nuo Keychronit ovat vieläpä tarjouksessa.

Tuohon kytkimet ja näppäinhatut vaikka Maxgamingista ja sinulla on viimeisen päälle laadukas ja pitkäikäinen näppäimistö. Itsellä ei ole enää paluuta noihin valmisnäppiksiin.
IMG_0584.jpeg
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Noin lukee kaikkien tuotesivuilla: ”Nordic-näppäinasettelu”. Kuvat voi olla sitten mitä sattuu.
Katoppa vaan niin olikin mainittu, ja Maxgamingilla näköjään oikea kuvakin ja heti nimessä myös mainintana ISO. Hämmennyin kun en kyennyt löytämään Nordic-mainintaa ja mielestäni ainakaan K-sarjalaisia ei tarjota Keychronin omilla sivuilla ISO-versiona kuin valmiiksikasattuna mutta ei lainkaan barebonena.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Näppäimistöehdotuksia tähän liittyen vielä kaipaisin, kiitos jos joku keksii
- Kokonainen 100% näppäimistö
- Johto käy hyvin, rannetukea ei tarvitse
- Korkeat/normaalit pohjoismaiset ääkkösnäppäimet (eli ei matalat näppäimet)
- Brown/tactile -kytkimet
- Näppäimissä taustavalaistus
- Mieluiten niin ettei vaadi ohjelmistoja asentaa
Avaatko vielä aiottua käyttötarkoitusta ja väritoiveita. Käytätkö makroja?

Nopeana jokerina, tuosta pikkurahalla hyvä brown-lankku:

Ja tuosta päivitysversio PBT-hatuilla, valmistajan vaihdettua nimensä Endorfyksi, mahtaakohan vieläkin tulla dataronicilta rannetuki kaupan päälle? Tosin wireless-versio tästä tulisi vielä enemmillä herkuilla, kytkimet ainakin olisi Kailh Box Brown perus-Kailh Brownien sijasta, mutta ei taida saada nordicina?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Tuohon kytkimet ja näppäinhatut vaikka Maxgamingista ja sinulla on viimeisen päälle laadukas ja pitkäikäinen näppäimistö. Itsellä ei ole enää paluuta noihin valmisnäppiksiin.
Barebonen ja valmiiksikasatun hintaero voi kyllä usein olla niin pieni, ettei ole rahallisesti järkevää hankkia kytkimiä (40+ euroa) ja hattuja (30+ euroa) erikseen, jos vakiohilppeilläkin pärjäilee ja ellei välttämättä hae oikein kustomoitua kokemusta. Nämäkin hinnat tosiaan sieltä toiseksi halvimman luokan valikoimasta, parempi sitten kalliimpaa.

Etenkin jos kirjaimiltaan valaistuja näppäimiä haluaa, ne näppiksen omat voi monella tapaa olla paras ja ainakin helpoin vaihtoehto.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Onko siinä muuten mitään erityistä etikettiä, BF-aikaan tai muutoin, että pitääkö ihmiset soveliaana linkittää ketjuun jos bongaa tarjouksen esim. vaikka kytkimistä?

Kysyn, koska Maxgaming, joka mielekkäästi muutenkin myy kytkimiä yksittäin hyvinkin kilpailukykyiseen hintaan, on laittanut lievää alennusta mm. hiljattain ketjussa mainittuihin Black Inkeihin (0,77 €) ja Oil Kingeihin (0,59 €) ja lievää hieman suuremman -53% alennuksen Gloriouksen Fox lineaarisiin.

 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 047
Ei kai siinä mitään ihmeempää etikettiä ole. Itsekin heitän välillä tarjouksia muihin ketjuihin. Joku voi ne tarjoukset sitten käydä postaamassa tarjousketjuun, jos koikee sen tarpeelliseksi. Mutta esimerkiksi, vaikka just kytkimet, tavoittavat mielestäni täällä tehokkaammin potentiaaliset ostajat.
 
Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
173
Onko porukalla miten noita ANSI näppäimistöjä käytössä? Vaatiiko kummempaa totuttelua, kuinka ääkköset onnistuu yms. huonoja puolia käytössä? Kiinostaa itseä kun tarjonta paljon suurempaa hatuissa ja vasemmalle saa suuremman shiftin pelaamista ajatellen.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
756
Onko siinä muuten mitään erityistä etikettiä, BF-aikaan tai muutoin, että pitääkö ihmiset soveliaana linkittää ketjuun jos bongaa tarjouksen esim. vaikka kytkimistä?

Kysyn, koska Maxgaming, joka mielekkäästi muutenkin myy kytkimiä yksittäin hyvinkin kilpailukykyiseen hintaan, on laittanut lievää alennusta mm. hiljattain ketjussa mainittuihin Black Inkeihin (0,77 €) ja Oil Kingeihin (0,59 €) ja lievää hieman suuremman -53% alennuksen Gloriouksen Fox lineaarisiin.

Jos on hyviä tarjouksia niin miksipä ei.

Tosin nuo Black Inkit on monessa muussa kaupassa ollut jo ikuisuuden 75snt/kpl. Oil kingit on nyt sentään alennuksen myötä jopa nyt halvempia kuin muualla, jossa perus hinta näille on 65snt/kpl. Eli Oil King diili kannattaa jos näitä hankkimassa, mutta ei niin iso ale mitä maxgaming koittaa antaa ymmärtää.

WS Morandit on nyt kyllä hyvän hintaiset 33snt/kpl ja nämä yllätti ittenikin, vaikka tuo 60g jousi ei oma suosikki olekkaan. Kaksivaiheinen 18mm jousi oli todenäköisemmin se pelastaja tässä itsellä, että näitä jopa voisin stockina käyttää vaikka lopulta päädyinkin vaihtamaan jouset.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
756
Onko porukalla miten noita ANSI näppäimistöjä käytössä? Vaatiiko kummempaa totuttelua, kuinka ääkköset onnistuu yms. huonoja puolia käytössä? Kiinostaa itseä kun tarjonta paljon suurempaa hatuissa ja vasemmalle saa suuremman shiftin pelaamista ajatellen.
Edit: puhuinkin omia ääkkösistä, jotenkin meni ISO ja ANSI sekaisin näiden suhteen näin lauantaina :D

Isoin totuttelu on varmaan Enterin ja vasemman shiftin/<|> painikkeen kanssa. Kuullut kyllä että parissa viikossa olis porukat tottuneet jotka sille linjalle menny
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Onko porukalla miten noita ANSI näppäimistöjä käytössä? Vaatiiko kummempaa totuttelua, kuinka ääkköset onnistuu yms. huonoja puolia käytössä? Kiinostaa itseä kun tarjonta paljon suurempaa hatuissa ja vasemmalle saa suuremman shiftin pelaamista ajatellen.
Tuohan se taitaa isoin ongelma olla, että kun se ISO-asettelun ylimääräinen näppäin, jossa suomi-asettelussa on <>|, jää ANSI:ssa pois, niin nämä <>| ei sitten tule mistään näppäimestä ennenkuin itse säätää. Koodaajalle ja linux-ihmiselle ei optimaalista.

Yhdellä amerikanpalstalla eräs norjalainen(?) oli hankkinut Suomessakin Powerin myymän Cepter Cosmo TKL:n, jossa hulvattomasti on vasen laita ANSIa ja oikea laita ISOa, ja merkinnät sekä ISO-UK:lle ja ISO-nordicille, ja oli hyvin ihmeissään kun <>-merkkejä ei saanut merkintöjen mukaisilla shift-piste, shift-pilkku -yhdistelmillä eikä mistään muualtakaan.

 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
601
Itse vaihdoin ANSIin muutama vuosi sitten. Viikossa jo sujui aika hyvin, toki ihmiset jotka käyttävät erikoismerkkejä enemmän vaativat varmaan enemmän aikaa totutteluun. Ääkköset ovat vähän kömpelöt, ilman muokkauksia suomi-layoutin ajaminen ANSI-näppäimistöllä ei oikein onnistu, koska heittomerkki jää kokonaan pois. Itse päädyin laittamaan ääkköset Alt-näppäimen taakse, joka toimii ihan riittävän hyvin. Toinen ratkaisu on Swerty-layout, mutta siinä heittomerkki on Alt-näppäimen takana, josta en tykännyt yhtään.
 
Liittynyt
28.08.2020
Viestejä
32
Avaatko vielä aiottua käyttötarkoitusta ja väritoiveita. Käytätkö makroja?
Ihan peruskäyttöön, nettiä kirjottelua, välillä hieman pelailua, ei taida mun käytössä olla makroja. Tosiaan nyt ollut logitech g413 carbon romerg tactile -kytkimillä, joista olen tykännyt (eli hirveän hifistelijä en ole jos logitechin tavara kelvannut :interested: ).
 
Liittynyt
14.10.2022
Viestejä
161
Synttärihuumassa tilasin minäkin Q6 barebonen (harmaa). Pitää saada raskasta kalustoa. Nyt pitäisi vain keksiä hyvät capsit tuolle... Sattuuko olemaan hyviä vinkkejä?
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Ääkköset ovat vähän kömpelöt, ilman muokkauksia suomi-layoutin ajaminen ANSI-näppäimistöllä ei oikein onnistu, koska heittomerkki jää kokonaan pois.
Eikö se ANSI-enterin yläpuolella oleva 1u:ta leveämpi näppäin (jossa merkit |\) kirjoita heittomerkin ja shiftillä asteriskin jos käyttöjärjestelmä ajaa suomi-layoutia? Olen päissäni kuvitellut, että kyseinen näppäin jonka muoto ja paikka elää ISO- ja ANSI-enterin mukaan olisi "sama" näppäin, varsinkin kun ISO-UK:ssa se juurikin on vastaavasti |\.

 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Synttärihuumassa tilasin minäkin Q6 barebonen (harmaa). Pitää saada raskasta kalustoa. Nyt pitäisi vain keksiä hyvät capsit tuolle... Sattuuko olemaan hyviä vinkkejä?
Tuollaiset Voynich -manuscriptin innoittamat laitat jos vaan löydät aidon täyden setin ml. numpad vielä jostain etkä tällaista kopiota...



tai sitten tällaiset GMK-kloonit hämärällä AF SA -profiililla ettei unohdu ajatella Roomaa päivittäin.

kk_rome.jpg


(Olen saattanut tehdä harkitsemattomia asioita alin sinkunpäiväalennusmyyntien kanssa.)
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
601
Eikö se ANSI-enterin yläpuolella oleva 1u:ta leveämpi näppäin (jossa merkit |\) kirjoita heittomerkin ja shiftillä asteriskin jos käyttöjärjestelmä ajaa suomi-layoutia?
Joo, ihan oikeassa olet. En ollut tuota koskaan hiffannut, koska mun suomi-layout oli oikeasti useamman layoutin yhdistetty kyhäelmä. Nyt kun laitoin ihan puhtaan suomi-layoutin, niin tuo backslash-näppäin tosiaan kirjoittaa heittomerkin.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 047
Synttärihuumassa tilasin minäkin Q6 barebonen (harmaa). Pitää saada raskasta kalustoa. Nyt pitäisi vain keksiä hyvät capsit tuolle... Sattuuko olemaan hyviä vinkkejä?
Jos halvalla haluat päästä, niin Maxgamingiltä Steelseriesin double shot PBT setti mustana tai valkoisena: Prism PBT Double-shot Pudding Keycap Set Nordic - Valkoinen

Tai sitten vähän enemmän sijoittamalla Kbdfansin WOB tai BOW numpad + international kitillä höystettynä: PBTfans BoW Base Icon Kit

Noilla ei nyt ainakaan voi vikaan mennä ja saa klassisen tyylikkään näppäimistön, joka ei huuda ”gaming” kilometrin päähän (no Steelseries ehkä vähän enemmän). Toki taivas (ja lompakko) on vain rajana, jos haluaa vähän erikoisempaa värien yhdistelmää.
 
Liittynyt
14.10.2022
Viestejä
161
Hitto, Prism -keycapit lähtis kyllä hyvään hintaan. Voisi harkita noita siiheksi, kun kehtaa pröystäillä jonkun kunnon setin. Täytyy vielä vähän katsella kuitenkin..

Edit. Toi Rooma olis kyllä kova. Tekisi mieli kovasti testaamaan SA -profiilis clicky -kytkimillä. Saattaisi mennä tosin vähän säätämiseksi, kun on ANSI -pohjalla, vaikka ISO enter löytyykin ja jos oikein ymmärrän oikeankokoiset näppäimet tuolle. Aika hyvässä alessa toikin tuolma Alilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Edit. Toi Rooma olis kyllä kova. Tekisi mieli kovasti testaamaan SA -profiilis clicky -kytkimillä. Saattaisi mennä tosin vähän säätämiseksi, kun on ANSI -pohjalla, vaikka ISO enter löytyykin ja jos oikein ymmärrän oikeankokoiset näppäimet tuolle. Aika hyvässä alessa toikin tuolma Alilla.
Taitaa olla ikuisessa alessa tuo alin valikoima kyllä. :rofl: Tuotahan on siis tuolla teemalla monta erilaista settiä, niin SA kuin cherry kuin myös tämä AFSA, sekä ABS että PBT, ja vaikka ISO enter onkin varmaan kaikissa, ei ole lainkaan itsestäänselvyys että löytyy myös nuo 1u backlash ja <> oikeille paikoilleen alphojen värisenä. AFSA on käsittääkseni oikeaa SA:ta matalampi ja vissiin vähän enemmän kuppimuotoinen.

Olen siis tuota settiä varovasti haaveillut jo pidempään, ja oikeastaan himo syttyi väärin renderöidystä kuvasta jossa musta näytti laivaston-/indigonsiniseltä ja väritys muistutti oikeastaan enemmän PBTfans Ronin -settiä (johon saa muutens ääkkösetkin ja numerorivin pohjoismaisilla sekundääreillä):


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Ihan peruskäyttöön, nettiä kirjottelua, välillä hieman pelailua, ei taida mun käytössä olla makroja. Tosiaan nyt ollut logitech g413 carbon romerg tactile -kytkimillä, joista olen tykännyt (eli hirveän hifistelijä en ole jos logitechin tavara kelvannut :interested: ).
Ei se kyllä taida muu auttaa kuin sun hankkia se G512/G513, en minä ainakaan keksi parempaa. :) Gigantista ja Verkkokaupasta G512 irtoaisi nyt 70 euroon. En minä ainakaan omaa G512 SE:tä mitenkään huonona pidä, hyvältähän se teräksinen metallinen päällylevy tuntuu.*


G513 onkin aika hankala bongata netistä. Parhaan hinnan 119 e taitaa antaa Huittisissa toimiva yksityinen pulju, en tiedä postittavatko edes ja onko tactilea kaupan.

Prismasta brown asiakasomistajahinnalla 127 e.


* Eriryisen hyvältä omiin käsiin tuntui HyperX Alloy FPS, mutta en tiedä miten ison osan aiheutti että HyperX:n Cherry Blue > Logitechin "GX Blue" eli oikeasti Longhua (Kailh) Blue. HyperX:n nykyvalikoimasta saattaisi löytyä joku kiinnostava malli. Mikähän tuo Alloy Origins olisi aqua tactile -kytkimillä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
74
Onkos noi Duckyn näppiksrt hyviä kapistuksia? Haluttas vaihtaa täyspitkästä vähä lyhyempään, joko TKL tai 60% jopa. Tällä hetkellä Corsairin K70 ja tommosta Duckyn One 3 tkl katellu. Mihinkään rakenteluhommaan ei oo kyllä nyt osaamista eikä jaksamista tilaamiseen niin siksi valmis vaan jostaki.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Onkos noi Duckyn näppiksrt hyviä kapistuksia? Haluttas vaihtaa täyspitkästä vähä lyhyempään, joko TKL tai 60% jopa. Tällä hetkellä Corsairin K70 ja tommosta Duckyn One 3 tkl katellu. Mihinkään rakenteluhommaan ei oo kyllä nyt osaamista eikä jaksamista tilaamiseen niin siksi valmis vaan jostaki.
Ajankohta on ainakin onnistuneesti valittu, koska Jimms näyttää juuri aloittaneen vaivihkaa Duckyn Mustan Viikon. Ei nyt mitään maata mullistavaa, mutta on se kymppi-parikin aina kotiinpäin. Mukana myös "Ducky"-brändättyjä 110 kpl kytkinpurkkeja (Kailh/Gateron).


Erityisenä nostona mainittakoon Duckyn musta PBT-doubleshot Nordic näppäinsetti läpikuultavin kirjaimin hintaan 35 €, jos tuota on joku katsellut mutta hinta on harmittanut. Valkoinen vastaava ainakin on mielestäni laadukas, joskin tiukka 108 näppäimen setti on yhteensopiva vain 100%, TKL ja 60% -lankkujen kanssa. OEM-profiili.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Varmaan paljoa hämmentävämpää tarjouskampanjailmoitusta ei liene mahdollista tehdä kuin mitä aliexpress on nyt tehnyt, mutta jos oikein dekoodaan niin torstaina 23.11. klo 10 Suomen aikaa aamulla alkaa alin BF-kampanja ja kestää käsittääkseni 48 tuntia. Koita nyt näistä sitten päätellä missä järjestyksessä nämä alennukset vaikuttavat vai lasketaanko peräti molemmat ostoskorin lähtöhinnasta, mutta jos alin valikoiman kytkimissä ja hatuissa on muutenkin hankinta-ajatuksissa olevia tuotteita niin ehkäpä on ihan kannattavaa koittaa koota niitä n. 80 euron paketiksi ja kotiuttaa.

aliexpress_black_friday.jpg
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
601
Koita nyt näistä sitten päätellä missä järjestyksessä nämä alennukset vaikuttavat vai lasketaanko peräti molemmat ostoskorin lähtöhinnasta
Itsellä 11. pv tehdyssä tilauksessa lähti automaattisesti -4€ per 20€ ja siitä loppusummasta sitten koodilla vielä noin kymppi pois.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Itsellä 11. pv tehdyssä tilauksessa lähti automaattisesti -4€ per 20€ ja siitä loppusummasta sitten koodilla vielä noin kymppi pois.
Tuota -4€/20€ hyödynsin itsekin, mutta alekoodit meni liian työläiksi kun pois olisi lähtenyt maksimissaan euroa tai kahta jos tilaus samalta myyjältä on yli x euroa, eivätkä myyjien messaget joilla noita jakavat ole edes lukukelpoisia kuin alin mobiili-appissa. Ajattelin että taitaa tulla halvemmaksi kun ei lisää turhaa sälää eri kaupoista vain alennukset saadakseen.
 
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
165
Hyvä combo toi gmmk 2 ja ws morandi kytkimet? vai onko gmmk 2 fox linear pre lubed kytkimet paremmat? ei ole suunitelmissa käyttää lubea noihin ws morandeihin.
suunitelmissa perjantaina tilata toi gmmk 2 ja noi ws morandit otti kiinnostuksen huomion niin mitäs mieltä olette?
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Hyvä combo toi gmmk 2 ja ws morandi kytkimet? vai onko gmmk 2 fox linear pre lubed kytkimet paremmat? ei ole suunitelmissa käyttää lubea noihin ws morandeihin.
suunitelmissa perjantaina tilata toi gmmk 2 ja noi ws morandit otti kiinnostuksen huomion niin mitäs mieltä olette?
Jokaisella omissa sormissaan ja korvissaan mikä kytkin tuntuu omalta, voi olla että joku yleissuosikki ei yhtään toimi itselle jostain syystä.

Nuo morandit eivät taida olla kovin RGB-yhteensopivat, kun ovat ylä- ja alaosastaan ei-läpinäkyvää muovia.
 
Liittynyt
14.10.2022
Viestejä
161
Morandi saattaa tuntua vähän raskaammalta kuin Foxi, kun aktualisaatio(?) on 5 grammaa raskaampi, vaikka pohjaan on molemmissa 60g. Hipyo juutuubissa hehkuttaa Morandeja aina.
 
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
165
Jokaisella omissa sormissaan ja korvissaan mikä kytkin tuntuu omalta, voi olla että joku yleissuosikki ei yhtään toimi itselle jostain syystä.

Nuo morandit eivät taida olla kovin RGB-yhteensopivat, kun ovat ylä- ja alaosastaan ei-läpinäkyvää muovia.
RGB:llä ei kyllä ole oikein väliä itellä, katsoin yhen videoin ja kyl tykkään tosta morandin äänestä enemmän kun noista foxi kytkimistä
 
Liittynyt
14.10.2022
Viestejä
161
Olen vähän harkinnut Morandeja itse, kun on huokealla hinnalla tuolla Maxgamingissä. Olen testaillut joukkoa clickejä ja taktiileja ja tuntuu, että pitäisi kokeilla perus Cherryn omien lineaaristen ulkopuolelta jotain vastaavaa. Jos vaikka innostuisi.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
RGB:llä ei kyllä ole oikein väliä itellä, katsoin yhen videoin ja kyl tykkään tosta morandin äänestä enemmän kun noista foxi kytkimistä
Ihan sillä ajattelin, kun lankussa on ihan hyvätkin valot ja ne vakionäppäinhatut on merkeiltään läpinäkyvät, mutta jos ei meinaa paljoa niin ok. Käyttäjän paremmaksi kokema ääni on sekin kyllä ihan hyvä peruste kytkinvalinnalle.

Ja nyt kun varsinaisesti katson morandeja niin onhan ainakin niissä jonkinlainen light diffuser joka ohjaa valoa hatuille.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 047
Ei tuo Q6 ollut ihan niin massiivinen mitä pelkäsin, mutta on kyllä muuten aika jykevä lankku. Kyllähän tuo nykyinen V1 on myös hyvin tehty ja laadukas, mutta Q6 on kuitenkin aivan eri luokan vehje. Vielä kun Maxgaming (tai Posti) saisi kytkimet toimitettua niin pääsisi kasaamaan. En tiedä olisiko pitänyt noita Morandeja kokeilla, mutta ei kai nuo Midnight Silent Tactiletkaan huonot ole. Sinällään ei ole väliä onko taktiilit tai lineaariset. Nykyisissä K Pro Browneissakin aika huomaamaton bump.
 
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
165
Nappas kiinnostus 75% layout näppiksestä mutta saakohan minun budjettiin 75% layout hotswap näppistä? Eli mieluiten siihen johonkin 90€ hintaan sillä ajattelin noi morandit myös tilata, jos ei löydy 75% layout hotswap siihen 90€ hintaan sitten mennään gmmk 2 näppiksellä morandeilla,
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Nappas kiinnostus 75% layout näppiksestä mutta saakohan minun budjettiin 75% layout hotswap näppistä? Eli mieluiten siihen johonkin 90€ hintaan sillä ajattelin noi morandit myös tilata, jos ei löydy 75% layout hotswap siihen 90€ hintaan sitten mennään gmmk 2 näppiksellä morandeilla,
Se olis taas kerran se langaton Endorfy Thock (nimenomaan langaton malli EY5B008). En tiedä mahtaako vieläkin saada rannetuen kaupan päälle, mutta äkkiähän tuon vaikka kysyy Datatronicin omassa ketjussa.
"And if you ever feel like spicing switching things up a bit, the Thock 75% Wireless NO Black sports a hot-swap too – giving you the possibility to easily change switches. The keyboard supports all 3-pin and 5-pin models, giving you full freedom of choice."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
165
Se olis taas kerran se langaton Endorfy Thock. En tiedä mahtaako vieläkin saada rannetuen kaupan päälle, mutta äkkiähän tuon vaikka kysyy Datatronicin omassa ketjussa.
"And if you ever feel like spicing switching things up a bit, the Thock 75% Wireless NO Black sports a hot-swap too – giving you the possibility to easily change switches. The keyboard supports all 3-pin and 5-pin models, giving you full freedom of choice."
Aivan unohtuikin jo tämä, kumpaa sinä suosittelisit endorfy thock vai gmmk 2? Jos ajattelen modata myöhemmin esim foamit tai tape modit kumpi ois siihen parempi? molemmisa taitaa olla osittain toi alumiini kotelo, endorfyssa toi kaapeli hieman huono, ei saa coiledii ku endorfyllä oma liitäntä kaapelissä näyttäis olevan mutta kyllä sitä ilman coiledia pärjää
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 047
Maxgamingillä olisi myös Q1 89,90€: Q1 QMK ISO Barebone - Navy Blue

Toki hatut tarvitsee ostaa erikseen, mutta hyvä aihio tuokin on alkaa harrastamaan. Tai sitten GMMK Pro tai Q1 Knob 15-20€ kalliimmalla, jos sen nupin haluaa.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Aivan unohtuikin jo tämä, kumpaa sinä suosittelisit endorfy thock vai gmmk 2? Jos ajattelen modata myöhemmin esim foamit tai tape modit kumpi ois siihen parempi? molemmisa taitaa olla osittain toi alumiini kotelo, endorfyssa toi kaapeli hieman huono, ei saa coiledii ku endorfyllä oma liitäntä kaapelissä näyttäis olevan mutta kyllä sitä ilman coiledia pärjää
Kyllä Glorious on uskoakseni enemmän modaamiseen suunnattu, ja siinä on VIA/QMK-yhteensopivuus jos sellaista haluaa. Itselläni on samoilta valmistajilta vain vanhemmat GMMK 1 ja SilentiumPC GK650K eikä mitään käsitystä modaamisista.

Mutta jos modailut mielessä niin sitten melkein tuo Keychronin Q-sarjalainen, tuo tai joku muu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
165
tulee jo hieman liian kalliiksi jos hatutkin pitäisi itse hommata muuten kyllä mentäis jollain barebonesil, eli glorious se on ku vaikuttaa ihan hyvälle si modausta myös varten
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
632
Ja hops, Keychron aloitti omat BF-karkelonsa, "up to 30 % off".

Mä tein nyt tällain.

keychronk4pro.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
126
Ajattelin tässä että voisi kasata itselle custom näppäimistön. Onko suositella jotain kytkimiä; käyttötarkoitus on n. 70% kirjoittaminen ja 30% pelaaminen? Saa suositella myös runkoa. Yksi vaihtoehto jos ei itse kasaa niin olisi tämäMOD 007B HE. Olisikohan tuo laadultaan itse kasattua vastaava? Vissiin runko ainakin ihan hyvä, noista kytkimistä ei mitään hajua.

EDIT; eiku jaa, noissa akkon hatuissa ja valmis näppäimistöissä ei näköjään nordic layouttia.
 
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
165
Mitenkäs toi Keychron V1 QMK barebone? se ja kytkimet tulis hinnaks 90€ siihen sit keycapsit. onko tossa Keychron V1 jotain huono kun niin halpa? hntaa 60€ alennuksessa norm 87€
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 073
Viestejä
4 306 273
Jäsenet
71 981
Uusin jäsen
Sanzufin

Hinta.fi

Ylös Bottom