Se tunne kun 80-luvun alemmalla puoliskolla päivitti kotikoneensa Mattel Aquarius I:stä (4KB RAM) C64 tasavallan tietokoneeseen. <3
Ite oon 53, mulla on viimeisen parin vuoden aikana vähentynyt pelaaminen huomattavasti siitä mitä se aiemmin on ollut. Vika ei ole siis peleissä vaan mun pääkopassa jonka sisällä hyrrää ADHD-suoritin eikä oikein pysty/jaksa keskittyä peliin pidemmäksi aikaa vaan tulee vaihdeltua peliä vähän väliä.
Johtuu siis varmaan mun ADHD:n lyhestä attention spanista + muista ominaisuuksta. Pelit eivät siis ole huonoja mutta mun pää on vissiin niin vanhaa sukupolvea eikä pysy mukana enää. Souls tyyppiset pelit kierrän kaukaa koska arvostan sitä ettei koneeni komponenti hajoile "pelatessa" kun mopo lähtee käsistä sadannen kuoleman jälkeen bossitappeluissa, en edes yritä enää kun olen Dark Soulsit ja Elden Ringit testannut. Muuten kyllö tykkään pelata vähän kaikenlaista, pääasiassa: ARPGt, tietyt FPS LooterShooterit (BL-sarja ny ainakin), avoimen maailman RPGt, monet avaruus-simut (Elite Dangerous, Eve Onlinea), strategiapelit (Civ, HOMM, XCOM, Space Rangers etc.).
Nyt parkaillaan työn alla on Diablo 2 Resurrected, mikä kumma kyllä on pitänyt mut ruudun ääressä melko tiukasti viimeisten viikkojen aikana ja maistuu todella hyvältä. En tiädä miksi mutta oisko osasyynä se retro pixel-grafiikan oloinen ulkoasu josta saan nostalgisia euforiakiksejä...
MMOt on tullut työstettyä vuodesta 1998 suurinpiirein kaikki vähänkin merkittävät, joitain enemmän joitain vähemmän, aina Everquestista Asheron's Callin kautta DAoCiin, Eve Onlineen ja tietenkin WoW johon tuhrasin pitkälti yli 10 vuotta... + muut merkittävät. Mutta MMO-peleihin enkä NETTIpelaamiseen enää ole koskenut nykymaailmassa pitkällä tikullakaan kun kaikki onlinepelaaminen tuntuu niin toxiselta monella tapaa... pelaajien toimesta siis, toista se oli ennen (wanhat hywat ajat) ...
Vanhaksi en kyllä itseäni tunne fyysisesti enkä henkisesti vaikka yli 50 onkin mittarissa, olen vissiin elämäni loppuun asti utelias vanhanuori "teini" edelleen. Pelit joita homman ei ole missään nimessä huonoja vaan mun keskittymiskyky eitunnu riittävän joka pelisessiolla pidempään köyrimiseen pelimaailmassa...
Edellinen peli minkä pelasin läpi ja kolusin joka nurkan puhtaaksi oli Horizon Zero Dawn johon tykästyin ihan Ismona. En oo vielä hankkinut sitä jatko-osaa (Forbidden West) mutta se on ostoslistalla kunhan tämä nykyinen uusi läpipeluukerta on suoritettu. Steamissa on pelejä niin ihan sopivan riittävästi, eli en varmaan ole jotain 100 niistä kertaakaan edes käynnistänyt - sadepäiviä odotellessa

. Ja siis, Steam on vain yksi niistä alustoista missä pelejä on.