Max (HBO Nordic/Max)

Telialta katsoin, että OZ on ilmoitettu poistuvaksi 31.5 mikä luultavasti pätee ja on sama Maxilla.
Tämä on kyllä kumma, että myös noita HBO:n omistamia sarjoja aletaan tuolta Maxista poistella. Ovatkohan sitten myyneet oikeudet muille? Tai sitten tietysti toinen vaihtoehto on, että sarjasta on tekeillä joku remasteroitu versio, joka julkaistaan myöhemmin isolla kampanjalla.
 
Tämä on kyllä kumma, että myös noita HBO:n omistamia sarjoja aletaan tuolta Maxista poistella. Ovatkohan sitten myyneet oikeudet muille? Tai sitten tietysti toinen vaihtoehto on, että sarjasta on tekeillä joku remasteroitu versio, joka julkaistaan myöhemmin isolla kampanjalla.
Harvoin kanavat omistavat mitään sarjaa 100%, vaan mukana on muita tuotantoyhtiöitä.
Esim. OZ:
1746522828150.png

Ja Rysher Entertainment (Viacom) taitaa omistaa sarjan tekijänoikeudet.

Warner Bros Discovery ei vain halua maksaa vanhoista sarjoista mitään kenellekään muulle.
(Eikä vähän tuoreimmistakaan, kun esim. Westworld poistettiin.)
 
Omaa jalkaahan noissa sahaavat kun ei ole mitään ylpeyttä firmalla omista tekemisistään. Kuluttajatkin ennen pitkää alkavat karttamaan.
En tiedä miksi se olisi oman jalan sahaamista jos he haluavat tuottoa omista tekeleistään( en silti pidä siitä ja sarjojen etsiminen ilman esimerkiksi JustWatchia on välillä työlästä). OZ on jo todella vanha sarja ja suoratoistopalvelun pidempiaikainen tilaaja on sen mahdollisesti jo nähnyt( minä esimerkiksi en kuitenkaan ole, enkä varmaan koskaan edes aloita sen katselua).
Staattinen tilaaja ei siten tuota sarjalle tuottoa mutta sarja lisenssointi toiselle operaattorille tuottaa.

Totuus on, että todennäköisesti suuri osa suoratoistopalvelutilaajista tilaa jotain tiettyä palvelua pidempiaikaisesti ja attriitioprosentti( 2023) esimerkiksi Maxilla on 6,5 %( churn number), Netflixillä 2 % ja Paramountilla 6,2 %, eli aika alhaisia. Luvut ovat tosin olleet kasvamaan päin samalla kun tuotto-odotukset ovat vuosi-vuodelta kovemmat.
 
Totuus on, että todennäköisesti suuri osa suoratoistopalvelutilaajista tilaa jotain tiettyä palvelua pidempiaikaisesti ja attriitioprosentti( 2023) esimerkiksi Maxilla on 6,5 %( churn number), Netflixillä 2 % ja Paramountilla 6,2 %, eli aika alhaisia. Luvut ovat tosin olleet kasvamaan päin samalla kun tuotto-odotukset ovat vuosi-vuodelta kovemmat.

Tää on kieltämättä vähän yllättävää, itselläni kun on aina vaan yksi suoratoistopalvelu käytössä ja sekin kuukauden kerrallaan. Harvoin on niin vähän sisältöä että tarvitsisi useampia kerrallaan, voi vaan vaihtaa palvelusta toiseen kun tulee saataville jotain kiinnostavaa.

Sikäli aika sama missä palvelussa mikäkin sisältö on nähtävissä - jos haluan jatkossa katsoa Ozin niin otan varmaan sen palvelun ajoon seuraavaksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
276 484
Viestejä
4 760 017
Jäsenet
77 478
Uusin jäsen
AKLS

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom