Max (HBO Nordic/Max)

Tulipahan laitettua melkein puolen vuoden odottelun jälkeen Maxin aspaan taas viestiä ja kysellä LG c9 koskevasta 4k ja HDR ongelmasta ja tämmöinen vastaus:

"Tiedustelin tilanteen edistymisestä tekniseltä tueltamme. LG-televisioiden kokemaa 4K tilannetta selvitellään vielä, ja heidän suunnaltaan kiitettiin teitä kärsivällisyydestä.

Hyvitin viimeisimmän veloituksen hyvän tahdon eleenä tilanteelle, joten veloitus päivämäärältä 26.12. on nyt laitettu hyvitykseen.

Hyvityksen tulisi saapua palvelussa käyttämällesi maksutavalle arviolta 7-10 pankkipäivässä.

Pahoittelen vielä aiheutunutta vaivaa ja tilanteen ratkaisun kestoa. Kiitos kuitenkin maltistasi kuin myös yhteistyöstä asian parissa.

Jos aiheeseen tai muuten Maxiin liittyen tulee kysymyksiä, olethan yhteydessä meihin matalalla kynnyksellä."

Eli ei mitään edistystä tähän puoleen vuoteen tapahtunut, tuo muutaman euron hyvitys nyt ei paljon mieltä lämmitä.

Tulipahan laitettua melkein puolen vuoden odottelun jälkeen Maxin aspaan taas viestiä ja kysellä LG c9 koskevasta 4k ja HDR ongelmasta ja tämmöinen vastaus:

"Tiedustelin tilanteen edistymisestä tekniseltä tueltamme. LG-televisioiden kokemaa 4K tilannetta selvitellään vielä, ja heidän suunnaltaan kiitettiin teitä kärsivällisyydestä.

Hyvitin viimeisimmän veloituksen hyvän tahdon eleenä tilanteelle, joten veloitus päivämäärältä 26.12. on nyt laitettu hyvitykseen.

Hyvityksen tulisi saapua palvelussa käyttämällesi maksutavalle arviolta 7-10 pankkipäivässä.

Pahoittelen vielä aiheutunutta vaivaa ja tilanteen ratkaisun kestoa. Kiitos kuitenkin maltistasi kuin myös yhteistyöstä asian parissa.

Jos aiheeseen tai muuten Maxiin liittyen tulee kysymyksiä, olethan yhteydessä meihin matalalla kynnyksellä."

Eli ei mitään edistystä tähän puoleen vuoteen tapahtunut, tuo muutaman euron hyvitys nyt ei paljon mieltä lämmitä.
Sama tilanne muuallakin C9:n omistajilla. MAX sitä mieltä, että LG:n vika/syy ja LG sitä mieltä, että MAX:n vika ja syy. Tuskin tulee korjaantumaan ko. ongelma enää.

Oon ollu yhteydessä myös LG:hen ja he sanoivat suoraan että vika MAX:ssa. Laitoin myös tämän vastauksen MAX:lle, eli he tietävät varsin hyvin missä mennään. Itse olen myös sannut muutaman kuukauden hyvityksen. Kaikki vaan kinumaan hyvityksiä, niin eiköhän siellä joku herää jos jotain pitäis tehdä?

Oon ollu yhteydessä myös LG:hen ja he sanoivat suoraan että vika MAX:ssa. Laitoin myös tämän vastauksen MAX:lle, eli he tietävät varsin hyvin missä mennään. Itse olen myös sannut muutaman kuukauden hyvityksen. Kaikki vaan kinumaan hyvityksiä, niin eiköhän siellä joku herää jos jotain pitäis tehdä?
Kertoiko LG mitään tarkempaa tietoa että mistä ongelmassa on siis kyse? Mutta ihan selväähän tuo on alusta asti ollut että kyseessä Maxin itse kehittelemä ongelma kun se ennen toimi ja toimii edelleen kaikilla muilla sovelluksilla.

Kertoiko LG mitään tarkempaa tietoa että mistä ongelmassa on siis kyse? Mutta ihan selväähän tuo on alusta asti ollut että kyseessä Maxin itse kehittelemä ongelma kun se ennen toimi ja toimii edelleen kaikilla muilla sovelluksilla.
"Kiitoksi viestistänne.

Televisiomallinne pitäisi olla yhteensopiva Dolby Vision -materiaalin suoratoistoon sovellusten kautta. Jos se ei toimi HBO MAXin kanssa, on sovelluksen kehittäjän, eli MAXin on korjattava asia.

LG tarjoaa sovelluskehitystyökalun sekä LG:n oman sovelluskaupan, jonne eri sisällöntarjoajat: Yle, MTV3, Katsomo yms. kehittävät omat sovelluksensa ja lähettävät ne itsenäisesti LG:n sovelluskauppaan. Heillä on myös omat tukipalvelunsa itse sovelluksen käytölle.

Silloin tällöin, kun palveluntarjoajat tekevät muutoksia sovellukseensa, saattavat he itsenäisesti poistaa
vanhan sovelluksensa ja lähettää uuden, joko välittömästi tai muutaman tunnin/ päivän kuluttua."

Eli yleistä höpinää, mutta pesivät kätensä kokonaan.

"Kiitoksi viestistänne.

Televisiomallinne pitäisi olla yhteensopiva Dolby Vision -materiaalin suoratoistoon sovellusten kautta. Jos se ei toimi HBO MAXin kanssa, on sovelluksen kehittäjän, eli MAXin on korjattava asia.

LG tarjoaa sovelluskehitystyökalun sekä LG:n oman sovelluskaupan, jonne eri sisällöntarjoajat: Yle, MTV3, Katsomo yms. kehittävät omat sovelluksensa ja lähettävät ne itsenäisesti LG:n sovelluskauppaan. Heillä on myös omat tukipalvelunsa itse sovelluksen käytölle.

Silloin tällöin, kun palveluntarjoajat tekevät muutoksia sovellukseensa, saattavat he itsenäisesti poistaa
vanhan sovelluksensa ja lähettää uuden, joko välittömästi tai muutaman tunnin/ päivän kuluttua."

Tietysti. Heidän homma on tarjota työkalu ja rajapinta. Sovelluskehittäjien pitää sitten panostaa kehitykseen sen verran, että osaavat sitä rajapintaa käyttää.
Palvelut kyllä kerää massadatan omista asiakasmääristään. Jos tiettyä päätelaitetta on asiakkailla heidän mielestään riittävä määrä, he kyllä hoitaa asian. Jos ei, niin eivät.

"Kiitoksi viestistänne.

Tuolla samaa tarinaa. MAX mielestä LG:n vika ja päinvastoin. Ollut jo myös useamman kuukauden. Lainattu viestit, joku kysynyt asiasta MAX:lta ongelmasta.

"I’m Chris, with Max Advanced Support. Thank you for your patience as we reviewed your request. I’m following up with you regarding playback resolution for some LG devices.

We can confirm that some older models of LG TVs (still on WebOS 3 and 4) are currently not receiving 4k resolution. This approach is to prioritize smoothness during playback.

We do not know at this time when this will change. Know that our developers are always looking to improve Max streaming performance.

Thanks for reaching out to Support. Have a great week.

Best Regards, Chris H Max Advanced Support
"

Joku kysynyt ongelmasta LG:ltä.

"Good morning! Thank you for contacting us. It is a pleasure to help you. In relation to your query, we regret that the HBO MAX application is presenting a problem, however, for what you are telling us there is no support that we can provide you or that you can perform on your product, since if it were a direct failure of the television none of the applications would work properly, so in this case we have two options, first we must wait for a new update of the app to be generated, if what is presenting is only a temporary error, and two that the television receives a new Software update. We hope that this information can be of help, we remain attentive to any additional requests that may arise.

Thank you for trusting us!

Sincerely,

LG Electronics Customer Service.
"

Tilanne vaikuttaa olevan melkoisesti pattitilanteessa.

Tuolla samaa tarinaa. MAX mielestä LG:n vika ja päinvastoin. Ollut jo myös useamman kuukauden. Lainattu viestit, joku kysynyt asiasta MAX:lta ongelmasta.
En Maxin vastauksesta kyllä saa sellaista käsitystä, että syyttäisivät viasta LG:tä. Päinvastoin, itse ovat tehneet päätöksen priorisoida toiston tasaisuutta. Maxinhan tuo vika on, koska kyllä muut saavat 4k toimimaan ihan fine.

En Maxin vastauksesta kyllä saa sellaista käsitystä, että syyttäisivät viasta LG:tä. Päinvastoin, itse ovat tehneet päätöksen priorisoida toiston tasaisuutta. Maxinhan tuo vika on, koska kyllä muut saavat 4k toimimaan ihan fine.
Pelkkää selitystä että priot tasaisuudessa. DV lakkasi toimimasta yön yli, vaikka mikään softa ei silloin samaan aikaan päivittynyt. Joku siellä vaan päättänyt et nyt säästetään ja vedetään tuki veke näistä malleista alkaen

Pelkkää selitystä että priot tasaisuudessa. DV lakkasi toimimasta yön yli, vaikka mikään softa ei silloin samaan aikaan päivittynyt. Joku siellä vaan päättänyt et nyt säästetään ja vedetään tuki veke näistä malleista alkaen

Palveluntarjoajan ratkaisut on vaikea arvailla mutta yleensä siellä on ihan loogiset syyt taustalla, joita ei tietenkään kerrota asiakaspalvelulle, saati sitten asiakkaalle.

Mahdollisia skenaarioita joita tulee mieleen:
-Uusitaan backendiä ja uusi rauta ei enää tue kiihdytystä aiemmin käytetyllä codecilla
-backendistä loppuu vääntö ja budjetissa ei ole varaa ostaa lisää, joten poistetaan featureita vanhemmilta laitteilta
-Asiakas x valittaa että heidän hotellissaan on huono kuvanlaatu LGn laitteissa ja se ratkaistaan poistamalla 4k supportti kaikilta

Jne.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 764
Jäsenet
75 487
Uusin jäsen
Raeksy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom