Max (HBO Nordic/Max)

Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 081
Ei ole sellaista älytelevisiota vielä olemassakaan, missä sovellusten välillä vaihteleminen toimisi samalla tavalla kuin simppeli kanavan vaihtaminen kaukosäätimestä ja soppaa sotkee osaltaan sekin, jos äänet kulkevat erillisen vahvistimen kautta, jolloin pitää huolehtia aina myös siitä, että siellä on oikea äänilähde valittuna jne. ARC/CEC ei todellakaan ratkaise ongelmaa jos kokonaisuus on riittävän monimutkainen.
Ainakin minulla on TV:n kaukaosäätimessa erilliset napit näille striimipalveluille. ( ok, vain neljä ). Niitä painamalla vaihdan appista toiseen sujuvasti. Jos haluttu appi ei ole näissä napeissa ole , joutuu tietty avaamana tietty kotinäkumän ja valitsemaan haluamansa apin. En ihan ymmärrä miksi tämä olisi jotenkin hankalaa ?

En myöskään ymmärrä miten tuo vahvarikuvio sinulla on noin hankala. Vahvari käynnistyy kun TV käynnistyy ja sitten vahvari vaan haistelee striimiä/inputtia , että mitä ääntä sen pitää ulos puskea. En minä ainakaan joudu koskemaan vahvariin ollenkaan.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 783
Ei ole sellaista älytelevisiota vielä olemassakaan, missä sovellusten välillä vaihteleminen toimisi samalla tavalla kuin simppeli kanavan vaihtaminen kaukosäätimestä
Omassa LG:ssä (B8) on dedikoidut napit ainakin Netflixille ja Amazon Primelle. Lisäksi TV:seen kaikki asennetut appit voi liittää pikanäppäimiksi numeronäppäimien alle. Esim. vaikka Max numeron yksi alle ja MTV3 Katsomo numeron kaksi alle. Tällöin Max käynnistyy kun numeroa 1 painaa pitkään ja Katsomo kun painaa numeroa 2 pitkään jne..
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 941
Ei sillä, että minun pitäisi alkaa rautalankaa täällä tästä sen enempää taivuttelemaan, mutta vastaan jotain silti. Ensinäkin näillä ""kyllä minulla ainakin toimii asia x, kun minun kaukosäätimessä on painike y, eikä minua haittaa harrastella kaukosäätimen kliksuttelua" -kommenteilla voi pyyhkiä persettä, kun eri tapauksissa on olemassa monia erilaisia laiteyhdistelmiä ja erilaisia tarpeita.

Meillä on televisioon liitettynä vahvistimen kautta tällä hetkellä mm. Bluray-soitin, PS5, Elisa Viihde, LP-soitin, CD-soitin ja lisäksi vahvistimesta itsestään toistetaan välillä FM radiota, eri nettiradioita ja Spotify-striimiä. Television kautta toistetaan satunnaisesti sisältöä myös ulkoisesta mediasta. Näistä useimpia ei TV:n kaukosäätimellä ohjailla piirun vertaa, eikä muutenkaan kiinnosta roikottaa pöydällä kymmentä eri kaukosäädintä. Tämän vuoksi meillä on käytössä se aiemmin mainittu Logitechin ohjelmoitava kaukosäädin, jossa on logiikka rakennettuna niin, että kosketusnäytöltä voi yhdellä painalluksella vaihtaa ääni/kuvalähdettä, jolloin vahvistimessa vaihtuu oikea input/output halutuilla asetuksilla ja samaten myös televisiossa vaihtuu oikea input. Televisiota katsotaan pääsääntöisesti Elisa Viihteen kautta ja kaukosäätimellä vaihdellaan kanavia normaalisti edestakaisin. Kaikki laitteet myös käynnistyvät ja sammuvat yhdellä klikkauksella halutuilla asetuksilla.

Elisa Viihteen kautta ei ole mahdollista toistaa edes kaikkia yleisimpiä striimauspalveluita (tässä tapauksessa esim. juuri Maxia), joten osaa niistä pitää käyttää television sisäisten appien kautta. Lisäksi osa sovelluksista on toteutettu paremmin eri laitteissa. Näiden tilojen/sovellusten välillä vaihdetaan meillä samalla tavalla kaukosäätimen ohjelmoitujen prosessien kautta. Kaikki toimii kertaalleen ohjelmoituna kuin junan vessa, mutta ongelmia tulee silloin, jos ja kun jokin sovellus edellyttää päivitystä, kirjautumistiedot vanhenevat tai sovelluksen paikka valikossa muuttuu (niiden sovellusten kohdalla, joille ei ole omaa koodia kaukosäätimen komennettavaksi). Lisäksi tosiaan kanavasurffailu on varmaankin useimmille tuttu termi. Siihen konseptiin ei useiden eri sovellusten välilä vaihteleminen oikein sovi, kun pitää aina odotella sovelluksen käynnistymistä ja kliksutella tahmaisesti käyttöliittymästä haluttu ohjelma ja sitten saas hetken päästä vaihtaa johonkin toiseen saman prosessin kautta. Onnistuu kyllä, mutta se on yleensä hidasta ja kömpelöä, kun on tottunut parempaan ja nopeampaan menetelmään.

/Offtopic
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 299
Ja sen lisäksi lapset osaa nykyään ekaluokkalaisesta lähtien käyttää älylaitteita paljon paremmin kuin iso osa eläkeikää lähenevistä miehistä…

Omasta mielestä smart tv:n käyttö on muutenkin paljon helpompaa kuin tv:n katselu, ihan sen takia että käyttöliittymä on paljon helpompi…

Ja tosiaan oikeilla asetuksilla se vahvistin kyllä seuraa aina lähdettä vaihtaessa mukana, jos suoratoistoja vaihtelee niin siinä ei edes lähteet vaihdu…
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 783
Ei sillä, että minun pitäisi alkaa rautalankaa täällä tästä sen enempää taivuttelemaan, mutta vastaan jotain silti. Ensinäkin näillä ""kyllä minulla ainakin toimii asia x, kun minun kaukosäätimessä on painike y, eikä minua haittaa harrastella kaukosäätimen kliksuttelua" -kommenteilla voi pyyhkiä persettä, kun eri tapauksissa on olemassa monia erilaisia laiteyhdistelmiä ja erilaisia tarpeita.
Sinä puhuit sovelluksista, joten luonnollisesti oletin, että puhut TV:n sovelluksista joita voi siis LG:ssä vaihdella lähes kuten TV-kanavia.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 081
Omasta mielestä smart tv:n käyttö on muutenkin paljon helpompaa kuin tv:n katselu, ihan sen takia että käyttöliittymä on paljon helpompi…
Eikäs perus TV:n katselu nyt ole kuitenkin helpompaa ? Siinä ei pahemmin käyttöliittymää ole, sen kun vaihtaa kanavia. Vai ymmärsinkö väärin ?

Meillä on televisioon liitettynä vahvistimen kautta tällä hetkellä mm. Bluray-soitin, PS5, Elisa Viihde, LP-soitin, CD-soitin ja lisäksi vahvistimesta itsestään toistetaan välillä FM radiota, eri nettiradioita ja Spotify-striimiä. Television kautta toistetaan satunnaisesti sisältöä myös ulkoisesta mediasta. Näistä useimpia ei TV:n kaukosäätimellä ohjailla piirun vertaa, eikä muutenkaan kiinnosta roikottaa pöydällä kymmentä eri kaukosäädintä.
Minäkin luulin että puhutit vain telkkarin sovelluksista.

Mutta itsepähän olet laiteviidakon rakennellut, sitä saa mitä tilaa :) Mutta ymmärän nyt tuskasi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 941
Sinä puhuit sovelluksista, joten luonnollisesti oletin, että puhut TV:n sovelluksista joita voi siis LG:ssä vaihdella lähes kuten TV-kanavia.
Sovelluksia on myös siellä Elisa Viihteessä. Osa toimii siellä paremmin ja osa TV:ssä. Tuo "voi vaihdella lähes kuten TV-kanavia" ei ole minun silmissä konkretisoitunut näiden TV-sovellusten kohdalla likimainkaan, kun joka kerta pitää ensin odotella käyttöliittymän käynistymistä ja lisäksi klikkailla monta kertaa, että löytää sieltä sen halutun sisällön. Tässä nimenomaisessa tapauksessa oli kyse Max-muutoksen myötä Eurosportin kanavista, joihin voi normaalisti vaihtaa Elisa Viihteen kautta yhdellä kaukosäätimen painalluksella kuten mihin tahansa muuhunkin kanavaan ja kuva näkyy alle sekunnissa.

Jos sen sijaan kanavaa ei näy tuolla tavalla "normaalisti", pitää ensin vaihtaa Max-sovellukseen (minun tapauksessa pitää vaihtaa myös output television sovellukseen, koska Elisa Viihteen sovelluksessa ei voi käyttää omaa tunnusta). Sitten kun se käynnistyy, pitää vaihtaa sovelluksessa Sports-välilehdelle ja etsiä sieltä listalta monta sivullista alempaa se Eurosport-painike. Tuo on minun mielestäni aika kaukana kätevästä, eikä ainakaan mikään nopea, yhden painikkeen klikkaus.

Eikäs perus TV:n katselu nyt ole kuitenkin helpompaa ? Siinä ei pahemmin käyttöliittymää ole, sen kun vaihtaa kanavia.
On se. Se vaan ei ole nykypäivänä enää monestikaan vaihtoehto, jos ei halua tyytyä ihan perussisältöön. Mutta käytettävyydeltään se on voittamaton. On 100% paskapuhetta väittää mitään smart-tv-sovellusta käytettävämmäksi kuin sitä, että vaihtaisi perinteiseen malliin tv-kanavaa.

Mutta itsepähän olet laiteviidakon rakennellut, sitä saa mitä tilaa :) Mutta ymmärän nyt tuskasi.
Joo, en sitä sanonutkaan, etteikö vähemmillä ja yksinkertaisemmilla laitteilla ja olemattomammilla tarpeilla olisi helpompaa. Kunhan nyt kysyttäessä perustelin, että miksi se Eurosportin näkyminen tavallisena kanavana muiden joukossa on ollut meillä kätevämpää.

Ja tosiaan oikeilla asetuksilla se vahvistin kyllä seuraa aina lähdettä vaihtaessa mukana, jos suoratoistoja vaihtelee niin siinä ei edes lähteet vaihdu…
Niin, jos toistaa aina samasta lähteestä. Mutta kun niitä suoratoistojakin pitää toistaa välillä eri lähteistä, kuten edellisessä kerroin. Ja samassa lähteessäkin on joskus sellaisia ongelmia, että ääni lähtee väkisin monikanavaisena ja se pitää manuaalisesti muuttaa. Mm. Netflix tekee tätä. Meillä tosin nämä diginatiivit lapset eivät tuosta välitä, mutta itse kyllä kuulen sen selvästi.

Olen noita hifilaitteita tunkannut harrastuksena vuosikymmeniä, niin väittäisin että ihan hyvin on ne "oikeat asetukset" hallussa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jad
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
399
etsiä sieltä listalta monta sivullista alempaa se Eurosport-painike
Lyhyt kommentti vielä,että turha sinun on käyttää MAX sovellusta jos katselet sieltä mainoksia sisältävää Eurosport TV lähetystä,senhän voit tehdä nyt jo Elisa viihteessä.
Livestriimit (sama mikä näkyy mainoksilla live TV lähetyksessä) ilman mainoksia on ylimpänä urheilu sivulla ja tallenteista löytyy jos ei livenä jotakin näe,Eurosport TV kanavat on ihan turhia MAX:in kautta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 941
Lyhyt kommentti vielä,että turha sinun on käyttää MAX sovellusta jos katselet sieltä mainoksia sisältävää Eurosport TV lähetystä,senhän voit tehdä nyt jo Elisa viihteessä.
Voi hyvänen aika, lukekaa ne viestit. Ei, en voi tehdä sitä siellä Elisa Viihteessä enää, sillä lopetin Eurosport-tilauksen sieltä, koska en halua maksaa kahta eri tilausta. Eurosport-paketin hinta siis nousi ja sieltä tulee Max (standard+sport) jatkossa aina väkisin mukana, eikä sitä voi yhdistää siihen aiempaan Max-tilaukseen, jossa on paremmat ominaisuudet ja -50% alennushinta.

On siis kannattavampaa ottaa sporttipaketti erikseen nykyiseen tilaukseen. Miinuksena Eurosportia katsottaessa tulee tämä käytettävyyskukkanen, jota tässä olen yrittänyt useamman viestin myötä avata. :D
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
399
On niin sekavaa että olen tippunut kärryiltä jo ajat sitten,rokrok :D
Katseluvinkki,Otto Virtanen Ranskan Avoimien karsinnassa nyt live MAXissa.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
3
Katsoin Barbieta minsan alusta, ja on kyllä sellaista perunalla kuvattua pikselipuuroa, että ei voi olla 4K.

Joten miten on, poistuiko se 4K Legacy-tilaajilta vai ei? Minun kokemus on että poistui.

Otoskokoa sinne jonnekin tusinaan saakka niin meillä alkaa olla muutakin kuin random-heebojen satunnaista huutelua.

Edit: Game of Thrones näytti paremmalta, mutta ei sekään niin hyvältä kuin Viaplayn (jonka kuvanlaatua on haukuttu) mm-kisajäkikset (joka ei tietääkseni ole 4K). Saattaa johtua ettei mulla netti riitä tms. Siksi otoskoon kasvattaminen olisikin tärkeää...

Edit2: ehkä en antanut bufferoida tarpeeksi kauan, eli ehkä 2-3 minsan jälkeen kuva olisi parantunut 1080 -> 4k.

Ensin 2 kuukauden itkut että voi harmi kun 4K poistuu, sitten kun sen voisi tarkistaa poistuiko 4K vai ei, niin ketään ei tunnu kiinnostavan... Ihme homma.
Testasin eilen, ja ainakin Dune 2 näytti työntävän HDR 4K:ta standard legacy-tilauksella, joka iäisyyteen jatkuva -50%. Laitteena Apple TV, josta Vertexin kautta tykille.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 299
Eikäs perus TV:n katselu nyt ole kuitenkin helpompaa ? Siinä ei pahemmin käyttöliittymää ole, sen kun vaihtaa kanavia. Vai ymmärsinkö väärin ?


Minäkin luulin että puhutit vain telkkarin sovelluksista.

Mutta itsepähän olet laiteviidakon rakennellut, sitä saa mitä tilaa :) Mutta ymmärän nyt tuskasi.
No kanavalista ja guidi toimii monesti aika pirusti huonommin kuin smart tv:n alkumenu ja itse suoratoistosta ohjelman valinta…
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
581
Ilmeisesti sisältöä myös katosi yhdistymisen myötä.

Vaimo katseli ruotsalaista Udda Veckor (Parittomat viikot) -sarjaa vielä pari päivää sitten HBOlta mutta nyt sitä ei enää Maxin sisällöstä löytynyt.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 081
No kanavalista ja guidi toimii monesti aika pirusti huonommin kuin smart tv:n alkumenu ja itse suoratoistosta ohjelman valinta…
Molemmat varmasti tekkariippuvaisia, mutta lonkalta heitettynä EPG on eika kevyt softa verrattuna vaikka muuhun käyttikseen. Jahka EPG data on latautunut, niin hyvin ripeä se on ylipäätään. ( ainakin omassa ). Ihan yhtä ripeä kuin alkumenu.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 783
Sovelluksia on myös siellä Elisa Viihteessä. Osa toimii siellä paremmin ja osa TV:ssä. Tuo "voi vaihdella lähes kuten TV-kanavia" ei ole minun silmissä konkretisoitunut näiden TV-sovellusten kohdalla likimainkaan, kun joka kerta pitää ensin odotella käyttöliittymän käynistymistä ja lisäksi klikkailla monta kertaa, että löytää sieltä sen halutun sisällön. Tässä nimenomaisessa tapauksessa oli kyse Max-muutoksen myötä Eurosportin kanavista, joihin voi normaalisti vaihtaa Elisa Viihteen kautta yhdellä kaukosäätimen painalluksella kuten mihin tahansa muuhunkin kanavaan ja kuva näkyy alle sekunnissa.

Jos sen sijaan kanavaa ei näy tuolla tavalla "normaalisti", pitää ensin vaihtaa Max-sovellukseen (minun tapauksessa pitää vaihtaa myös output television sovellukseen, koska Elisa Viihteen sovelluksessa ei voi käyttää omaa tunnusta). Sitten kun se käynnistyy, pitää vaihtaa sovelluksessa Sports-välilehdelle ja etsiä sieltä listalta monta sivullista alempaa se Eurosport-painike. Tuo on minun mielestäni aika kaukana kätevästä, eikä ainakaan mikään nopea, yhden painikkeen klikkaus.
Ennen tuo onnistui melko helposti jos kyseinen kanava olisi vaan IP striimi. Aikanaan omalla operaattorilla oli noita IP-tv -kanavia jotka näkyi suoraan television kanavalistauksessa, muiden perinteisten tv-kanavien kanssa. Nykyään noita kai ei enää varsinaisesti harrasteta, muilla kuin täysin ilmaisilla. Käyttäjän autentikointi tuossa on kai se juttu, joka menee hankalaksi. Kaapelimodeemi -asiakkailla ehkä tuo onnistuis suhteellisen helposti. Elisa viihde "autentikoi" asiakkaan sillä boxilla, joka sitten luke IP-striimin. LGllä näkyy joitain LG channels -kanavia jotka on ilmaisia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 941
No kanavalista ja guidi toimii monesti aika pirusti huonommin kuin smart tv:n alkumenu ja itse suoratoistosta ohjelman valinta…
En tiedä mihin vertaat, mutta siis puhe oli kanavan vaihtamisesta kaukosäätimellä. Naks, kanava ylös, naks, kanava alas. Tai vaihtoehtoisesti suoraan numeropainikkeista. Ei tarvitse mitään valikoita ja kanavan vaihtaminen kestää alle sekunnin. Jos mukaan otetaan mitä tahansa älyTV-ominaisuuksia ja eri sovellusten käynnistelemisiä, niin johan alkaa aikaa ja hermoja kulumaan. Sisältöä on enemmän, mutta käytettävyys vastaavasti niin ja näin.

Ennen tuo onnistui melko helposti jos kyseinen kanava olisi vaan IP striimi. Aikanaan omalla operaattorilla oli noita IP-tv -kanavia jotka näkyi suoraan television kanavalistauksessa, muiden perinteisten tv-kanavien kanssa. Nykyään noita kai ei enää varsinaisesti harrasteta, muilla kuin täysin ilmaisilla. Käyttäjän autentikointi tuossa on kai se juttu, joka menee hankalaksi. Kaapelimodeemi -asiakkailla ehkä tuo onnistuis suhteellisen helposti. Elisa viihde "autentikoi" asiakkaan sillä boxilla, joka sitten luke IP-striimin. LGllä näkyy joitain LG channels -kanavia jotka on ilmaisia.
Se on tiedossa, että näihin olisi olemassa tekniikan puolesta kaikenlaisia ratkaisuja, mutta sellaisia ei ymmärrettävästi haluta tuottaa asiakkaille vastikkeetta. Elisa myy sitä omaa pakettiaan ja sillä homma hoituu, kuten oli puhetta. Jos taas Maxin hommaa Elisan ohi, nousee seinä pystyyn, eli sitä ei saa toimimaan Elisa Viihteen kautta, eikä myöskään niitä Eurosport-kanavia saa sinne kanavavalikkoon, vaikka kuinka olisi käyttöoikeus olemassa. Sinne television omaan kanavavalikkoon en näitä ole missään vaiheessa kaivannut, vaan nimenomaan Elisa Viihde -boksin kautta katsottavaksi.

Ilmeisesti sisältöä myös katosi yhdistymisen myötä.

Vaimo katseli ruotsalaista Udda Veckor (Parittomat viikot) -sarjaa vielä pari päivää sitten HBOlta mutta nyt sitä ei enää Maxin sisällöstä löytynyt.
Varmaan jotain muutoksia on tapahtunut, mutta ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon, kun ilmeisesti kaikkea sisältöä ei ole vielä saatu siirrettyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 328
Ei taida vielä kaikkea discovery+ sisältöäkään löytyä tuolta uudesta max-palvelusta kun vertaili niitä keskenään.

En olisi aikaisemmin tuosta d+:n sisällöstä erikseen maksanut, mutta kyllä siellä on muutamia sarjoja mitä ihan mielellään alkaa seuraamaan. Paljon on myös sellaista mikä ei yhtään kiinnosta esim. ex on the beach ja 90 days sarjat. Olisi mukava jos tuolta pystyisi jotenkin suodattamaan pois sellaiset mitä ei aio koskaan katsoa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 941
Olisi mukava jos tuolta pystyisi jotenkin suodattamaan pois sellaiset mitä ei aio koskaan katsoa.
Tämä olisi tarpeellinen ominaisuus, mutta ei taida löytyä mistään striimauspalvelusta. Varmaan ovat jonkin sopimuksen myötä velvoitettuja tuputtamaan kaikkea tuubaa, eivätkä siksi anna mahdollisuutta suodattaa tarpeetonta sisältöä. Toinen syy voi olla siinä, että se tarpeeksi suodattamalla paljastuisi aika nopeasti tarjonnan suppeus.

Netflix on surullisen kuuluista siitä miten se jatkuvasti suosittelee uudestaan ja uudestaan katsottavaksi sisältöä, jonka käyttäjä on jo aiemmin ylä/alapeukuttamalla ilmaissut katsoneensa.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 903
Ei taida vielä kaikkea discovery+ sisältöäkään löytyä tuolta uudesta max-palvelusta kun vertaili niitä keskenään.

En olisi aikaisemmin tuosta d+:n sisällöstä erikseen maksanut, mutta kyllä siellä on muutamia sarjoja mitä ihan mielellään alkaa seuraamaan. Paljon on myös sellaista mikä ei yhtään kiinnosta esim. ex on the beach ja 90 days sarjat. Olisi mukava jos tuolta pystyisi jotenkin suodattamaan pois sellaiset mitä ei aio koskaan katsoa.
Discoverysta on uutisoitu, että tekevät sen 'syssymmällä', eli myöhemmin. Lisäksi tämä lause on ollut useammassa markkinointiviestissä: Kaikki sisältö ei ole saatavilla julkaisun yhteydessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 662
Pitäisikö esim urheilun, jos sen myös tähän ottanut, olla samanlainen/sisältöinen kun mitä oli D+:ssa? Kuullut esim että WEC-sarjan aiempia kisoja ei ole täystallenteina, kuten olivat D+:ssa, vai onko urheilunkin puolella tuo että kaikki ei ole upattuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 328
Tämä olisi tarpeellinen ominaisuus, mutta ei taida löytyä mistään striimauspalvelusta. Varmaan ovat jonkin sopimuksen myötä velvoitettuja tuputtamaan kaikkea tuubaa, eivätkä siksi anna mahdollisuutta suodattaa tarpeetonta sisältöä. Toinen syy voi olla siinä, että se tarpeeksi suodattamalla paljastuisi aika nopeasti tarjonnan suppeus.

Netflix on surullisen kuuluista siitä miten se jatkuvasti suosittelee uudestaan ja uudestaan katsottavaksi sisältöä, jonka käyttäjä on jo aiemmin ylä/alapeukuttamalla ilmaissut katsoneensa.
Amazon Primessä onnistuu sisällön piilottaminen, tosin sarjoissa sen joutuu tekemään jokaiselle kaudelle erikseen, mutta pieni vaiva. Tällä hetkellä Maxilla ei ole edes mitään peukutusjärjestelmää, että voisi kommentoida tykkäsikö katsomastaan vai ei. Mihin lie sitten perustuu etusivulla olevat "suosituksia sinulle".
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
239
Miten noita "jatka katselua" listalla olevia voisi poistaa android tv:ssä?

Olen koekatsonut monia sarjoja/leffoja joita en aio katsoa ikinä loppuun niin olisi hyvä saada ne hattuun siitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
Saako ne poistettua kun painaa pitkään sitä "hyväksy" nappulaa, tai mikä nyt sellaista vastaa missäkin kakessa.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
228
HBOMax 21.05.24

1 228 nimikettä
Elokuvat 688 nimikettä
Sarjat 540 nimikettä
Reality 28 nimikettä
Dokumentti 363 nimikettä

4k 64 nimikettä
Elokuvat 54 nimikettä
Sarjat 10 nimikettä


Discovery 22.05.24

782 nimikettä
Elokuvat 0
Sarjat 782 nimikettä
Reality 206 nimikettä
Dokumentti 388 nimikettä


Max 22.05.24

1 427 nimikettä
Elokuvat 571 nimikettä
Sarjat 856 nimikettä
Reality 242 nimikettä
Dokumentti 466 nimikettä

4K 168 nimikettä
Elokuvat 81 nimikettä
Sarjat 87 nimikettä


Lähde justwatch

Tuollainen palvelu sitten saatiin. Aika määrä sisältöä saatiin hukattua tuossa yhdistymisessä.
Missäköhän mahtaa olla se puuttuva ja luvattu sisältö? 4k materiaalia on ainakin tullut ihan mukava määrä.

e Laitettu Maxin numerot kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
468
Eiköhän sitä sisältöä tipu sinne lisää joka päivä pikku hiljaa. Sama homma taisi HBO Maxin julkaisun kanssa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 941
Justwatch.comia minäkin käytän moneen tarpeeseen, mutta onhan se nyt vaan ihan annelista joutua käyttämään erillistä palvelua tällaiseen.

Tuollainen palvelu sitten saatiin. Aika määrä sisältöä saatiin hukattua tuossa yhdistymisessä.
Missäköhän mahtaa olla se puuttuva ja luvattu sisältö? 4k materiaalia on ainakin tullut ihan mukava määrä.
Useaan otteeseen on todettu kaikissa markkinointiviesteissä että "kaikki sisältö ei ole saatavilla julkaisun yhteydessä" ja tuota samaa on toisteltu täällä foorumillakin, viimeksi 7 viestiä ylempänä.

Se on sitten eri asia miksi näitä ei ole hoidettu kuntoon etukäteen, mutta oli miten oli, palataan uudestaan asiaan sisällön määrän ja palvelun hinnoittelun suhteen muutaman kuukauden päästä.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
239
Maxissa näköjään poistaa listalta kun painaa "enteriä" pitkään, muistaakseni hbo:ssa vai primessa ei toiminut noin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 941
Maxissa näköjään poistaa listalta kun painaa "enteriä" pitkään, muistaakseni hbo:ssa vai primessa ei toiminut noin.
Tämä meni ohi. Siis mistä listalta voi poistaa, miten ja millä alustalla? Enterin painaminen on ainakin selaimen kautta käytettäessä sama kuin klikkaisi hiirellä kuvaketta, eikä ole merkitystä kuinka pitkään sitä painaa, joten selventäisitkö mitä tarkoitit?
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
239
Siis "jatka katselua" listalta asioiden poistoa. Tarkoitin enterillä tv:n kaukosäätimen nappia millä laitetaan vaikka tietty softa pyörimään
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 941
Siis "jatka katselua" listalta asioiden poistoa. Tarkoitin enterillä tv:n kaukosäätimen nappia millä laitetaan vaikka tietty softa pyörimään
Jaa siitä listalta. Luulin että tarkoitit niitä suosituksia, kun oli niistä juuri puhetta.

Selainversiossa tuo sama hoituu sieltä ohjelman yläkulmassa olevan painikkeen kautta.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
228
Eiköhän sitä sisältöä tipu sinne lisää joka päivä pikku hiljaa. Sama homma taisi HBO Maxin julkaisun kanssa.
Discoveryn sisältöä pitäisi tulla lisää vielä kun äsken kyselin noista puuttuvista sisällöistä sanoi että siirto on osittain kesken ja hbo maxin sisältö mikä puuttuu ei välttämätä tule heti takaisin koska ovat olleet määrä aikaisia hankintoja.

Se on sitten eri asia miksi näitä ei ole hoidettu kuntoon etukäteen, mutta oli miten oli, palataan uudestaan asiaan sisällön määrän ja palvelun hinnoittelun suhteen muutaman kuukauden päästä.
Tarvitsee katsoa uudestaan sitten kun tuo Discovery+ sulkeutuu lopullisesti.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 943
Olikos HBO Maxissa hubeja tjsp. joissa oli vain tiettyä sisältöä. Saisi olla kaikki Discoveryn reality sellaisessa, en näköjään ole ainoa joka ei haluaisi nähdä niitä samoilla listoilla kunnon ohjelmien kanssa.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 903
Eiköhän nuo ’listat’ ole tulossa, toteutushan on hyvin simppeli kuten esim. Disneyn palvelussa eri genret.
Suurinta osaa perinteisen puolen katsojia ei todennäköisesti realityroska napostele, ts. olisi typerää jättää tekemättä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
499
Noniin, mukava havaita että ketjussa oli taas melko paljon väärää informaatiota. Eli 4k+HDR säilyvät vanhoilla asiakkailla. -50% säilyy vanhoilla asiakkailla. Lisäksi testasin juuri ja sovellus asentui aivan nätisti vuoden 2017 LG:n töllöön 55C7V (ja S24+:aan). Ja töllö jopa näytti HDR-logoa kun pistin HDR-sisältöä pyörimään. Eli sekin puoli lienee kunnossa.

Aika näyttää, kuinka pitkään antavat roikottaa tuota alennusta. Mutta jo nyt diili on ollut todella hyvä enkä odota sen kestävän maailman loppuun asti.
HDR toimii joo mutta ei dolby vision, vertailin chromecastiin niin dolby vision vie 100-0, paljon kirkkaampi kuva.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
41
Noniin, mukava havaita että ketjussa oli taas melko paljon väärää informaatiota. Eli 4k+HDR säilyvät vanhoilla asiakkailla. -50% säilyy vanhoilla asiakkailla. Lisäksi testasin juuri ja sovellus asentui aivan nätisti vuoden 2017 LG:n töllöön 55C7V (ja S24+:aan). Ja töllö jopa näytti HDR-logoa kun pistin HDR-sisältöä pyörimään. Eli sekin puoli lienee kunnossa.

Aika näyttää, kuinka pitkään antavat roikottaa tuota alennusta. Mutta jo nyt diili on ollut todella hyvä enkä odota sen kestävän maailman loppuun asti.
"Yleisesti Maxin lanseerauksen yhteydessä vanha HBO Max -hinta pysyy voimassa vähintään 60 päivän ajan. Seuraavana uusiutumispäivänä 23.7.2024 tai sen jälkeen hinta muuttuu nykyisestä Standard-tilauksen mukaiseksi"
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 296
"Yleisesti Maxin lanseerauksen yhteydessä vanha HBO Max -hinta pysyy voimassa vähintään 60 päivän ajan. Seuraavana uusiutumispäivänä 23.7.2024 tai sen jälkeen hinta muuttuu nykyisestä Standard-tilauksen mukaiseksi"
Laita linkki HBOn sivuille, jossa tuo mainitaan lähteeksi...
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 645
Eiköhän nuo ’listat’ ole tulossa, toteutushan on hyvin simppeli kuten esim. Disneyn palvelussa eri genret.
Suurinta osaa perinteisen puolen katsojia ei todennäköisesti realityroska napostele, ts. olisi typerää jättää tekemättä.
No oli tuonne "Näistä meidät tunnetaan" osion alle tullut jonkinlainen (Todella) karkea lajittelu (En huomannut eilen katsoa). Sieltä kun valitsee väärän "Genren" niin saakin kuurata silmämunat juuriharjalla.

Mutta hakemalla löytyi se mikä kiinnostaa, eli Wheeler Dealers ja Gold Rush
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 941
"Yleisesti Maxin lanseerauksen yhteydessä vanha HBO Max -hinta pysyy voimassa vähintään 60 päivän ajan. Seuraavana uusiutumispäivänä 23.7.2024 tai sen jälkeen hinta muuttuu nykyisestä Standard-tilauksen mukaiseksi"
Noita uutisia nyt on vähän joka sivulla hieman eri muodossa. Ja siis eihän tuossakaan puhuta mitään siitä -50% alennuksesta. Se voi jatkua, tai sitten ei, mutta varmaaa tietoa siitä ei tässä vaiheessa asiakkaille ole annettu.

Isommilla markkinoilla vastaavassa tilanteessa alennus on lopetettu parin kuukauden siirtymän jälkeen, mutta saa nyt nähdä. Jos niin käy, niin sitten minä ainakin todennäköisesti lopetan tilauksen ja otan sen vain hetkellisesti sitten jos sinne tulee jotain uutta katsottavaa.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
3
Testasin eilen, ja ainakin Dune 2 näytti työntävän HDR 4K:ta standard legacy-tilauksella, joka iäisyyteen jatkuva -50%. Laitteena Apple TV, josta Vertexin kautta tykille.
Aika erikoista, nimittäin tänään tipahti 4K HDR pois…ei olisi pitänyt tulla tänne kirjoittelemaan, vaan nauttia hiljakseen
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 492
Dune 1, Dolby Atmos & Dolby Vision toimivat
Dune 2, Dolby Atmos ei toimi (DD+) mutta Dolby Vision toimii

Yrittäkää nyt edes, ei tämä nyt mitään rakettitiedettä ole.
 
Liittynyt
15.04.2019
Viestejä
57
Dune 1, Dolby Atmos & Dolby Vision toimivat
Dune 2, Dolby Atmos ei toimi (DD+) mutta Dolby Vision toimii

Yrittäkää nyt edes, ei tämä nyt mitään rakettitiedettä ole.
Korjaus edelliseen. Kaikki toimii atmoksilla mitkä ennenkin mut uudet julkaisut ei toimi. Eli periaatteessa ominaisuudet säily niinku ne lupas Kaipa se pitää sinnitellä olympialaiset ja sit miettii jotain muuta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
243 605
Viestejä
4 248 513
Jäsenet
71 369
Uusin jäsen
valsal

Hinta.fi

Ylös Bottom