Sinä puhuit sovelluksista, joten luonnollisesti oletin, että puhut TV:n sovelluksista joita voi siis LG:ssä vaihdella lähes kuten TV-kanavia.
Sovelluksia on myös siellä Elisa Viihteessä. Osa toimii siellä paremmin ja osa TV:ssä. Tuo "voi vaihdella lähes kuten TV-kanavia" ei ole minun silmissä konkretisoitunut näiden TV-sovellusten kohdalla likimainkaan, kun joka kerta pitää ensin odotella käyttöliittymän käynistymistä ja lisäksi klikkailla monta kertaa, että löytää sieltä sen halutun sisällön. Tässä nimenomaisessa tapauksessa oli kyse Max-muutoksen myötä Eurosportin kanavista, joihin voi normaalisti vaihtaa Elisa Viihteen kautta yhdellä kaukosäätimen painalluksella kuten mihin tahansa muuhunkin kanavaan ja kuva näkyy alle sekunnissa.
Jos sen sijaan kanavaa ei näy tuolla tavalla "normaalisti", pitää ensin vaihtaa Max-sovellukseen (minun tapauksessa pitää vaihtaa myös output television sovellukseen, koska Elisa Viihteen sovelluksessa ei voi käyttää omaa tunnusta). Sitten kun se käynnistyy, pitää vaihtaa sovelluksessa Sports-välilehdelle ja etsiä sieltä listalta monta sivullista alempaa se Eurosport-painike. Tuo on minun mielestäni aika kaukana kätevästä, eikä ainakaan mikään nopea, yhden painikkeen klikkaus.
Eikäs perus TV:n katselu nyt ole kuitenkin helpompaa ? Siinä ei pahemmin käyttöliittymää ole, sen kun vaihtaa kanavia.
On se. Se vaan ei ole nykypäivänä enää monestikaan vaihtoehto, jos ei halua tyytyä ihan perussisältöön. Mutta käytettävyydeltään se on voittamaton. On 100% paskapuhetta väittää mitään smart-tv-sovellusta käytettävämmäksi kuin sitä, että vaihtaisi perinteiseen malliin tv-kanavaa.
Mutta itsepähän olet laiteviidakon rakennellut, sitä saa mitä tilaa
Mutta ymmärän nyt tuskasi.
Joo, en sitä sanonutkaan, etteikö vähemmillä ja yksinkertaisemmilla laitteilla ja olemattomammilla tarpeilla olisi helpompaa. Kunhan nyt kysyttäessä perustelin, että miksi se Eurosportin näkyminen tavallisena kanavana muiden joukossa on ollut meillä kätevämpää.
Ja tosiaan oikeilla asetuksilla se vahvistin kyllä seuraa aina lähdettä vaihtaessa mukana, jos suoratoistoja vaihtelee niin siinä ei edes lähteet vaihdu…
Niin, jos toistaa aina samasta lähteestä. Mutta kun niitä suoratoistojakin pitää toistaa välillä eri lähteistä, kuten edellisessä kerroin. Ja samassa lähteessäkin on joskus sellaisia ongelmia, että ääni lähtee väkisin monikanavaisena ja se pitää manuaalisesti muuttaa. Mm. Netflix tekee tätä. Meillä tosin nämä diginatiivit lapset eivät tuosta välitä, mutta itse kyllä kuulen sen selvästi.
Olen noita hifilaitteita tunkannut harrastuksena vuosikymmeniä, niin väittäisin että ihan hyvin on ne "oikeat asetukset" hallussa.